උබලගේ මීගමුව ලයින් එකේ යන කෝච්චි තමයි වේගයෙන්ම දුවන කෝච්චි. ගිහිල්ල නැත්නම් පොඩ්ඩක් ගිහිල්ල බලපන්. ආස හිතේවි.....
කෝචිචියේ වියළි කලාපේ හරහා යනවනම් AC පෙට්ටි තියෙන එකක පලයං. නැත්තං එපා වෙනවා බං. මහ මූසල හැඟිමක් එන්නේ රස්නේ හුලං වදිද්දීස්පීඩ් හුත්තක් නෙමෙයි.යනව යනව ඉවරයක් නෑ.මන් ගියෙ පායන කාලෙක කාන්තාරෙ මැද්දෙන් යනව වගේ.එන හුලගත් රස්නෙයකො
මිනිස්සු ටික තෙල් ටික හොරකං කරන්න අලි දම්මල කෝච්චිය පෙරලෙව්වලු
පචයක්ද මංද
මඩකලපු ලයින් එකේ කදු පල්ලං තියෙනවද බං, ඩ්රයිවර් කියල තියෙන්නෙ ඒ හරියෙ ස්පීඩ් කෙරුවෙ නැත්තං කෝච්චිය ඉස්සරහට යන්න අමාරුයි කියල
මහව, ගල්ඔය එතනින් ත්රිකුණාමලේට ගිහින් තියෙනව. පට්ට ස්පීඩ්උබලගේ මීගමුව ලයින් එකේ යන කෝච්චි තමයි වේගයෙන්ම දුවන කෝච්චි. ගිහිල්ල නැත්නම් පොඩ්ඩක් ගිහිල්ල බලපන්. ආස හිතේවි.....
මට මාර දුකයි බං අලි තුන්දෙනා ගැනඋබට හැමදාම ප්රශ්න
උබේ වරදකින් නෙවෙයි
උබලැ පැත්තෙ වරදක් නිසා.
අර ඉස්සර බන් මොකක්ද ලෙඩක් තිබුන උන් එක ගමකට දැම්ම කියල කතාවක් තියනව නේද ?උඹලගෙ ගමේ එවුන්ට ට්රැක්ද?
@Hayao මෙන්න මෙයා නේද ?? අර ලස්සනට කෝච්චි වීඩියෝ දැම්මෙ නම් මෙයා තමා.මේකේ හිටිය කොච්චි ගැන හොදට දන්නා එකෙක් පොර කාලෙකින් දැක්කේ නෑ කෝච්චියට බෙල්ල තියලද දන්නේ නෑ
නෑ බං පෙරේර කියල එකෙක්@Hayao මෙන්න මෙයා නේද ?? අර ලස්සනට කෝච්චි වීඩියෝ දැම්මෙ නම් මෙයා තමා.
අයියෝ එහෙම නෙමෙයි බං slope එක අනුව වෙනස් වෙනවා (එයාලා ගාව තියෙනවා අනුපාත steep gradiants) මොකද ලොකු ස්කන්ධයක් ඇදගෙන යන හින්දා. ඔය එන්ජින් වලට ලෝඩ් ලිමිට් තියෙනවා ඒවා බලල වේගය එහෙම තීරණය කරන්නේ. ආපස්සට ඇදෙන්න ගත්තොත් brake කරලා නවත්තන්න කාර් නෙමෙයි (momentum එක හිතපන් ඔය train එකක් 400-800 Ton අතර වෙනවා සාමාන්යන් වැඩේ fail උනොත් ආපස්සට ඇවිල්ලා ලොකු අනතුරක් වෙන්න පුලුවන්) උදාහරණයක් විදියට හොද dynamic braking එහෙම තියෙන DMU/Engine තමයි උඩරට මාර්ගයේ පාවිච්චි වෙන්නේ ඊට අමතරව axle arrangement ඒවා අතර දුරවල් වගේ ගොඩක් දේවල් consider කරනවා sharp turns එහෙම තියෙන හින්දා. අපිට පේනවට වඩා හෙන සංකීර්ණ වැඩක් loco වැඩමඩකලපු ලයින් එකේ කදු පල්ලං තියෙනවද බං, ඩ්රයිවර් කියල තියෙන්නෙ ඒ හරියෙ ස්පීඩ් කෙරුවෙ නැත්තං කෝච්චිය ඉස්සරහට යන්න අමාරුයි කියල
අයියෝ ඉතිං අපි ඕව දන්නෙ නෑනෙ හත්තිලව්වෙ දන්නවනං කොච්චියක් එලවනවනෙඅයියෝ එහෙම නෙමෙයි බං slope එක අනුව වෙනස් වෙනවා (එයාලා ගාව තියෙනවා අනුපාත steep gradiants) මොකද ලොකු ස්කන්ධයක් ඇදගෙන යන හින්දා. ඔය එන්ජින් වලට ලෝඩ් ලිමිට් තියෙනවා ඒවා බලල වේගය එහෙම තීරණය කරන්නේ. ආපස්සට ඇදෙන්න ගත්තොත් brake කරලා නවත්තන්න කාර් නෙමෙයි (momentum එක හිතපන් ඔය train එකක් 400-800 Ton අතර වෙනවා සාමාන්යන් වැඩේ fail උනොත් ආපස්සට ඇවිල්ලා ලොකු අනතුරක් වෙන්න පුලුවන්) උදාහරණයක් විදියට හොද dynamic braking එහෙම තියෙන DMU/Engine තමයි උඩරට මාර්ගයේ පාවිච්චි වෙන්නේ ඊට අමතරව axle arrangement ඒවා අතර දුරවල් වගේ ගොඩක් දේවල් consider කරනවා sharp turns එහෙම තියෙන හින්දා. අපිට පේනවට වඩා හෙන සංකීර්ණ වැඩක් loco වැඩ
ක්ලච් තියෙන ෂන්ටින් කරන ඒවා එහෙම තියෙනවා පොඩි load ratings තියෙන. ඔව් බං s14 පොඩි මැණිකේ එක දුවන්නේ. Tsunami එකට අහු උනෙත් ඔය එන්ජින් එකක්ම තමයි ඒක හදලා M2a කියන ඔය class එකෙන්ම ආයේ වැඩ. ඔය එන්ජින් වල වයස අවුරුදු 70 ක් මේ වෙද්දිඅයියෝ ඉතිං අපි ඕව දන්නෙ නෑනෙ හත්තිලව්වෙ දන්නවනං කොච්චියක් එලවනවනෙ
අඩේ තෑන්ක්ස් මචං, මෙච්චර දෙයක් දැනන් හිටියෙ නෑ
කෝච්චියට ක්ලච් එකක් යූස් කරන්නත් බැරි අධික ස්කන්ධය නිසා කියනව නේද..
කොහොමහරි අර නිල්පාට පවර්සෙට් එක උඩරට ලයින් එකට එන්ටර් කරගත්ත නේද බං...
ඔය වගේ කෝච්චියක් පෙරලපු රල පහර කොහොමට ඇත්ද
මං කිව්වෙ සුනාමිය
දෙහිවල ඉදන් 100ට කොටුවට එන්න ඇයි වැල්ලවත්ත, බම්බලපිටිය, කොල්ලුපිටිය නවත්තන් නැද්ද. පැරශුට් ඇදන් පනින්නද කියන්නේ?එහෙම තමයි බන්, හදන කොට 100kmph වලට දුවන්න හදනවා කියනවා. විවෘත කරන දවසේ 50 ට දුවනවා. සතියකට පස්සේ 40 ට බහිනවා. මාසයක් ගියාට පස්සේ පරණ පුරුදු විදියටම යනවා. දෙහිවලින් පස්සේ කොටුවට එන්නේ 10kmph ට මන්ද.
මම කතා කලේ හැම ස්ටේෂන් එකේම නවත්තන ලොටන් හුටන් කෝච්චි ගැන නෙමෙයි. ඒවා කොහොමත් 100 kmph යනවා කියල රේල් පාරට දැම්මේ නෑනේ.දෙහිවල ඉදන් 100ට කොටුවට එන්න ඇයි වැල්ලවත්ත, බම්බලපිටිය, කොල්ලුපිටිය නවත්තන් නැද්ද. පැරශුට් ඇදන් පනින්නද කියන්නේ?
කෝච්චියක් ධාවනය කරන්න පට්ටම torque එකක් ඕනෙ. මෝටර් වල විශේෂයෙන් DC ඒවල ලෝ ස්පීඩ් වලදි සෑහෙන ටෝක් එකක් දෙන්න පුළුවන්. ඒ එක්කම ඒවයින් කෙලින්ම රෝද කරකවන්න පුළුවන් නිසා වෙනම transmission එකක් අවශ්ය වෙන්නෙත් නෑ. Reliability and maintenance පැත්තෙන් ලොකු advantage එකක්. අනික ඩයිනමික් බ්රේක් පාවිච්චි කරන්න තියෙන හැකියාව. ලංකාවෙ පරණ එන්ජින් DC පාවිච්චි කලාට නවීන ඒවගෙ තියෙන්නෙ inverter වලින් දුවන AC මෝටර්.කෝච්චියට ක්ලච් එකක් යූස් කරන්නත් බැරි අධික ස්කන්ධය නිසා කියනව නේද..
උ පවර් සෙට් එකක උදේ හවස වැඩට යන එකෙක් වෙන්න ඇති. උ යන එක හැම තැනම නවත්ත නවත්ත යන නිසා උ හිතනවා ඇති හැම කෝච්චියම වැල්ලවත්ත, බම්බා, කොල්ලුපිටිය නවත්තල ලෝඩ් කරන් යනවා ඇති කියල. ඔය ස්ටේෂන් මහ පජාත ස්ටේෂන්. ටොයිලට් ගන්දස්තාන්........මම කතා කලේ හැම ස්ටේෂන් එකේම නවත්තන ලොටන් හුටන් කෝච්චි ගැන නෙමෙයි. ඒවා කොහොමත් 100 kmph යනවා කියල රේල් පාරට දැම්මේ නෑනේ.