උපන් තරහ සම්පූර්ණයෙන් දුරු කිරීම පිණිස උපාය පහකි.

asliyanage

Well-known member
  • Nov 2, 2006
    3,205
    7,340
    113
    Colombo
    කවර පහක් ද යත්;
    1️⃣
    යම් පුද්ගලයෙක් කෙරෙහි තරහ ඉපදුණේ නම් එම පුද්ගලයා කෙරෙහි මෛත්‍රිය වැඩීම කළ යුතුය. මෙසේ ඒ පුද්ගලයා කෙරෙහි උපන් තරහ දුරු කළ යුතුය.
    2️⃣
    යම් පුද්ගලයෙක් කෙරෙහි තරහ ඉපදුණේ නම් එම පුද්ගලයා කෙරෙහි කරුණාව වැඩීම කළ යුතුය. මෙසේ ඒ පුද්ගලයා කෙරෙහි උපන් තරහ දුරු කළ යුතුය.
    3️⃣
    යම් පුද්ගලයෙක් කෙරෙහි තරහ ඉපදුණේ නම් එම පුද්ගලයා කෙරෙහි උපේක්ෂාව වැඩීම කළ යුතුය. මෙසේ ඒ පුද්ගලයා කෙරෙහි උපන් තරහ දුරු කළ යුතුය.
    4️⃣
    යම් පුද්ගලයෙක් කෙරෙහි තරහ ඉපදුණේ නම් එම පුද්ගලයා ගැන සිහි නොකිරීම, මෙනෙහි නොකිරීම කළ යුතුය. මෙසේ ඒ පුද්ගලයා කෙරෙහි උපන් තරහ දුරු කළ යුතුය.
    5️⃣
    යම් පුද්ගලයෙක් කෙරෙහි තරහ ඉපදුණේ නම් එම පුද්ගලයා ද කර්මය අයිති කොට ඇති බව මෙනෙහි කළ යුතුය. මේ පුද්ගලයා ද කර්මය අයිති කොට ඇත, කර්මය දායාදය කොට ඇත, කර්මය උපත කොට ඇත, කර්මය නෑයා කොට ඇත, කර්මය පිළිසරණ කොට ඇත. යම් කුසල් හෝ අකුසල් යම් කර්මයක් කරන්නේ නම් එය ම විපාක කොට ගන්නේ වෙයි. මෙසේ ඒ පුද්ගලයා කෙරෙහි උපන් තරහ දුරු කළ යුතුය.
    මේ උපන් තරහ සම්පූර්ණයෙන් දුරු කිරීම පිණිස උපාය පස වෙයි.
    පඨම ආඝාතපටිවිනය සූත්‍රය ඇසුරින්
    👇

    https://tipitaka.lk/an-5-4-2-1/sinh
    https://pitaka.lk/main?n=30261
     

    MalSeven

    Active member
  • Jan 16, 2019
    813
    197
    43
    කවර පහක් ද යත්;
    1️⃣
    යම් පුද්ගලයෙක් කෙරෙහි තරහ ඉපදුණේ නම් එම පුද්ගලයා කෙරෙහි මෛත්‍රිය වැඩීම කළ යුතුය. මෙසේ ඒ පුද්ගලයා කෙරෙහි උපන් තරහ දුරු කළ යුතුය.
    2️⃣
    යම් පුද්ගලයෙක් කෙරෙහි තරහ ඉපදුණේ නම් එම පුද්ගලයා කෙරෙහි කරුණාව වැඩීම කළ යුතුය. මෙසේ ඒ පුද්ගලයා කෙරෙහි උපන් තරහ දුරු කළ යුතුය.
    3️⃣
    යම් පුද්ගලයෙක් කෙරෙහි තරහ ඉපදුණේ නම් එම පුද්ගලයා කෙරෙහි උපේක්ෂාව වැඩීම කළ යුතුය. මෙසේ ඒ පුද්ගලයා කෙරෙහි උපන් තරහ දුරු කළ යුතුය.
    4️⃣
    යම් පුද්ගලයෙක් කෙරෙහි තරහ ඉපදුණේ නම් එම පුද්ගලයා ගැන සිහි නොකිරීම, මෙනෙහි නොකිරීම කළ යුතුය. මෙසේ ඒ පුද්ගලයා කෙරෙහි උපන් තරහ දුරු කළ යුතුය.
    5️⃣
    යම් පුද්ගලයෙක් කෙරෙහි තරහ ඉපදුණේ නම් එම පුද්ගලයා ද කර්මය අයිති කොට ඇති බව මෙනෙහි කළ යුතුය. මේ පුද්ගලයා ද කර්මය අයිති කොට ඇත, කර්මය දායාදය කොට ඇත, කර්මය උපත කොට ඇත, කර්මය නෑයා කොට ඇත, කර්මය පිළිසරණ කොට ඇත. යම් කුසල් හෝ අකුසල් යම් කර්මයක් කරන්නේ නම් එය ම විපාක කොට ගන්නේ වෙයි. මෙසේ ඒ පුද්ගලයා කෙරෙහි උපන් තරහ දුරු කළ යුතුය.
    මේ උපන් තරහ සම්පූර්ණයෙන් දුරු කිරීම පිණිස උපාය පස වෙයි.
    පඨම ආඝාතපටිවිනය සූත්‍රය ඇසුරින්
    👇

    https://tipitaka.lk/an-5-4-2-1/sinh
    https://pitaka.lk/main?n=30261
    මම නම් දන්න විදියට ආපු තරහ නැතිකර ගැනීමට පිළියම් තියෙන්නේ අනික් ආගම් වල. තරහ ඇති නොවීමට තියෙන වැඩපිළිවෙල තමයි බෞද්ධ ධර්ශනෙය් උගන්වන්නෙ. මොකද තරහ ආව කියන්නෙ "භවයට" පත්වෙල ඉවරයි... මෙතනින් පස්සේ ජරා, මරණ, සෝක, පරිදේව... තමයි ඉතින්.
     

    pipe

    Active member
  • Dec 20, 2018
    320
    -334
    43
    තරහ ආවට පස්සේ තරහෙන් ඉන්න එකෙක්ට මෛත්‍රී කරන්න හිතෙන්නේ නෑ නේ. ..
    ආවට පස්සේ කරන දේ නෙවෙයි තරහ එන්නේ නැති එකයි කරන්න ඕනේ. :rofl:
    ආ බහුශ්‍රිතයෙක් ඇවිත්.දන ගහන්න හැමෝම
     

    S_M_S

    Well-known member
  • Sep 28, 2017
    2,433
    5,817
    113
    මම නම් දන්න විදියට ආපු තරහ නැතිකර ගැනීමට පිළියම් තියෙන්නේ අනික් ආගම් වල. තරහ ඇති නොවීමට තියෙන වැඩපිළිවෙල තමයි බෞද්ධ ධර්ශනෙය් උගන්වන්නෙ. මොකද තරහ ආව කියන්නෙ "භවයට" පත්වෙල ඉවරයි... මෙතනින් පස්සේ ජරා, මරණ, සෝක, පරිදේව... තමයි ඉතින්.
    Screenshot_20220920-070925_Chrome.jpg
     

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    30,744
    83,729
    113
    එකමත් එක රටක
    • Haha
    Reactions: Walter White

    MalSeven

    Active member
  • Jan 16, 2019
    813
    197
    43
    මේ කියන්නෙ ආර්ය මෛත්‍රිය වැඩීමනෙ ඒක හරි. නමුත් නිකන් නිදුක් වෙත්වා, නිරෝගී වෙත්වා, සුවපත් වෙත්වා කියනව කියන්නෙ අර පස්සපැත්ත මහලා බඩයන්න බෙහෙත් දුන්න වගෙ වැඩක් නෙමෙයිද මහත්තය?
    තරහ ඉවසා ගැනීම නරක දෙයක් කියනව නෙමයි, නමුත් එහෙම ඉවසීම තවත් දුක් වේදනාවක් දරාගනීමක්නෙ... බුදු දහමේ දුක් විඳින්න උගන්වන්නෙ නැහැනෙ.