ටර්බෝ නැති වාහනේක සිලින්ඩරය ඇතුලට පෙට්රොල්/වායු මිශ්රණය පිරෙන්නේ පිස්ටන් එක පහලට ගමන් කිරීම නිසා ඇති වෙන අඩු පීඩනය හින්ද කියල දන්නවනේ..
ටර්බෝ වාහනේක අපි අමතර පීඩනයකින් බලෙන් සිලින්ඩරයට පුරවනවා වායු/ඉන්ධන මිශ්රණය..
දැන් ඔතනදි එනවා Volumetric Efficiency කියලා කතාවක්...කලින් ඒ ගැන කතා කරලා තියෙනවා සෑහෙන්න..
උදාහරණයක් වශයෙන් අපි ගමු 250CC Single Cylinder engine එකක්... ඕකේ Combustion Chamber එකේ Volume එකට 10cc අයින් කරමු.. ඉතුරු 240cc පුරවන්න ඕනි ඉන්ධන/වායු මිශ්රණයෙන්...
දැන් ඕක Turbo නැතුව කරනවා නම් ඔය 240cc ප්රමාණය පුරවන එක ලේසි නෑ... සාමාන්ය එන්ජිමක ඔය 240cc ප්රමාණෙන් 100% ක් පුරවන එක ලේසි වැඩක් නෙමෙයි... ඕකට තමා Volumetric Efficiency කියන්නේ.. උපරිම හදපු (Port Polished, ITBs, bigger Valves, VVT, VVL, Tuned Exhaust, ...bla bla...) ඔක්කොම කරලා උපරිම ගන්න පුළුවන් 120%-130% විතර..
හැබැයි ටර්බෝ වලට ආවම කතන්දරේ වෙනස්... Depending on the setup ඔය අගය 100% ඉක්මවලා යන්න පුළුවන් ලේසියෙන්... ගැටලුව තියෙන්නේ අමතරෙන් පිරෙව්වා වගේ නෙමෙයි Compression Stroke එකේ ඕක තලන්න ගියාම... වැඩේ අමාරුයි... Compression Ratio එකත් වැඩි උනාම වෙන්න දේ හිත ගන්න පුලුවන්නේ... අන්න ඒකයි Turbo වාහන වල Compression Ratio එක අඩු...
ඒ වගේම තමා අපි Original Turbo ආපු වාහනේක උනත් Turbo මාරු කරලා Boost වැඩි කරොත් ගොඩක් වෙලාවට Compression Ratio අඩු කරනවා...