නන්දා මාලනිය ගීතය ගායනා කරනවා කියා මා කිසිසේත් පිළිගන්නේ නැහැ ඇය තමයි ශ්රිලාංකික සුභාවිත ගීතයේ චචනාර්ථ වලට උපරිමයෙන් තම හඩින් සාධාරණයක් ඉටුකල ප්රමුඛතම ගායිකාව නමුත් මේ ගීතයට කිසිම සාධාරණයක් ඇය විසින් ඉටුකල නැති බව කණගාටුවෙන් වුවද කිව යුතුයි
මොන පයන්නෙක් දෑ.......
ඕක ලියල තියෙන්නේ බොහොම ලිහිල් හෙළ බසින්.....
තා හෙළ බස නොදන්නවාට මට කම් කිම් ද ඉදින්.....[/QUO
මට මෙකෙ සරලව තෙරුම කියල දෙනවද ,,හරිම ලස්සන සින්දුවක්,,චන්ඩාල වශි බන්දනයෙන් කියන්නෙ ඇයි,,මොකක් හරි කතාවක් මුලාශ්ර කරගෙන ලියපු සින්දුවක්ද...
ඔව්.....මට මෙකෙ සරලව තෙරුම කියල දෙනවද ,,හරිම ලස්සන සින්දුවක්,,චන්ඩාල වශි බන්දනයෙන් කියන්නෙ ඇයි,,මොකක් හරි කතාවක් මුලාශ්ර කරගෙන ලියපු සින්දුවක්ද...
ඔව්.....
ඔය චණ්ඩාල වශී බන්ධනයේ ඉතිහාසය බුද්ධ කාලය දක්වා දිවෙනවා.
වරක් ආනන්ද ස්වාමීන්වහන්සේ (මේ රහත්වන්නට පළමු ඈ) දුරක වඩින විට, පිපාසය නිවා ගැනීමට ළිදක් අසලට වඩිද්දී එහි සිටියේ ලු උඩුකය යන්තං වසා ගත් ඉතාම රූපත් චණ්ඩාළ තරුණියක්. ආනන්ද ස්වාමීන්වහන්සේ, නැගණිය පැන් පොදක් දෙන්න යයි කීවිට ඇය කලයේ වතුර උන්වහන්සේ ගේ අත මත හෙලුවේ ලු.
ආනන්ද ස්වාමීන්වහන්සේ ඉතාම රූපත් තැනැත්තෙක්. මේ චණ්ඩාලිය උන්වහන්සේ කෙරෙහි ඇළුණු සිත් ඇතුව සිය මව ලවා උන්වහන්සේට “අළු කුල්ලේ බන්ධනය“ නම ඉතා ප්රබල වශියක් කල බව සදහන් වෙනවා. මේ වශිය කොතරම් ප්රබල ද යත් අනන්ද ස්වාමීන්වහන්සේ එය නිසා මේ චණ්ඩාලිය සොයා ගිය බවත්, එය දිවැසින ්දුටු තථාගතයන්වහන්සේ ඍද්ධියෙන් උන්වහන්සේ යන මගට වැඩ, “ආනන්දය මෙහි එන්න“ යයි කියා අතින් අල්ලාගෙන නැවත දෙවුරම වෙත කැදවා ගෙන ආ බවත් කියවෙනවා. බුද්ධ මහිමය නිසා අර බන්ධනය බිදී ගිය බවයි කියවෙන්නේ.....
දැනටත් හුළවාලීන් (නැතිනම් රොඩී මිනිසුන්) ඉතාම ආඩම්බරයෙන් පවසන දෙයක් නම් ආනන්ද ස්වාමීන්වහන්සේ තරම් සුපේෂල ශික්ෂාකාමී තෙරවරයෙකු වුවත් බන්ධනය කිරීමට තරම් තමා ගේ වශින් ප්රබල බවය.....(මේ පිළිබදව හොදින් අසා ගැත හැකියි ඔබට මැණික්හින්න, ගුරකන්දෙණිය ආදී ප්රෙද්ශ වල සිටින රොඩී මිනිසුන් ගෙන්)
එම්බා තා-අරින්ඩය....dath kimbula = amasin
එම්බා තා-අරින්ඩය....
තා ඔය නටන්නේ මා ලවා හෙළුයෙන් වනා ගැනීමට ද?
ඔබට මට දිය හැකි හොදම පිළිතුර......හොඳට ඇහුවොත් තේරෙනවා නන්දා මාලිනී මහත්මිය සුදානමක් නැතුවයි සින්දුව කියන්නේ කියල ...
හැබැයි මෙහෙම දේකුත් තියෙනවා,
පද රචනාවේ අර්ථයට අනුව පිරිමියෙක් ඒ හැඟීම විඳගන්න විදිහයි ගැහැණියෙක් ඒ හැඟීම විඳගන්න විදිහයි අතර තියෙන වෙනස කසුන්ගෙයි නන්දා මාලිනී මහත්මියගෙයි ගායනා දෙකෙන් පේනවා කියල තමයි මම නං හිතන්නේ .. ඒ වගේම ඒක එහෙම දන්වන්න උත්සහ කරලත් තියෙනවා
ඔබට මට දිය හැකි හොදම පිළිතුර......
චීන ගායිකාවක වන ජේන් ෂෑංග් ගේ එම ගීතයේ ම ගායනය
ඔබට මට දිය හැකි හොදම පිළිතුර......
ජෝන් ලෙජන්ඩ් ගේ මුල් ගායනය
චීන ගායිකාවක වන ජේන් ෂෑංග් ගේ එම ගීතයේ ම ගායනය
එක ම ගීතය, පෞරුෂයන් දෙකක්.......
මෙතනත් නිර්මාණ දෙකක්, පෞර්ෂයන් දෙකක් , පද රචනාව එකක් උනාට හැඟීම් දෙකක් කියල මට හිතෙනවා .
අපේ සින්දුවෙත් ඉතින් නිර්මාණ දෙකක් , පෞර්ෂයන් දෙකක් , හැබැයි ඒ පෞර්ෂයන් දෙක මේ පද රචනාවේ අර්ථය වෙනස් විදිහට දරාගන්න බව අපිට සහවේදනය කරන්න උත්සහ කරලා තියෙනවා කියල තමයි මන් කිව්වේ .. ඒ වගේම ඒක නිර්මාණකරුවා අවබෝධයෙන් කරන්න උත්සහ කරපු දෙයක් වෙන්න ඕනේ කියන එක තමයි මගේ සැකය කියල
එක ම ගීතය, පෞරුෂයන් දෙකක්.......
එකම සංවේදනය පිරිමියෙක් සහ ගැහැණියක් විදින ආකාරය.
ජෝන් ලෙජන්ඩ් එය ගයන විට ඔහු ගේ කටහඩේ භාවයන් පවතිනවා පිරිමියෙකු ආදරය සහ වියෝව විදින ආකාරයේ...
ජේන් එය ගයන විට ඒ හඩේ තිබෙනවා භාවයන් ගැහැණියක් ආදරය සහ වියෝව විදින ආකාරයේ...
මා මතුකරන පතිපක්ෂ කාරණය සොයුරාණෙනි, නන්දක්කා කොතරම් පරිනත ගායිකාවක් වුවත්, ඇගේ කටහඩේ මේ ගීතයේ පද-අර්ථය මගින් කියවෙන භාවයන් ඉස්මතු වන ආකාරයේ ගායනාවක් නොවන බව.....
ඇයට මීට වඩා හොදින් මේ ගායනය කළ හැකි බවට මා හොදින් ම දන්නා.....
නිදසුනක් ලෙස අසන්න ඇය ගයන සැදෑ කළුවර කුර ග ගා විත් ගීතය.....
ඔබතුමා නිර්මාණය රස වින්දා නම්, මගේ මේ පිළිබදව ලියූ දේ එයට තල්ලුවක් වූවා නම්, එයයි මේ හුයේ මුඛය පරමාර්ථය.....එකම ගීතය උනත් නිර්මාණ දෙකක්
කොහොම වුනත් මන් ඉතින් දෙවැනි කාරණේට එකඟයි
ඒකයි මන් කිව්වේ නන්දා මාලිනි මහත්මියගේ ගායනය පෙර සුදානමක් නැතුව කරපු බවක් තමයි පෙන්නේ කියල . ඒකට ඉතින් මොකක් හරි අපි නොදන්නා හේතුවක් ඇති ..
ඔබතුමා නිර්මාණය රස වින්දා නම්, මගේ මේ පිළිබදව ලියූ දේ එයට තල්ලුවක් වූවා නම්, එයයි මේ හුයේ මුඛය පරමාර්ථය.....