2019 අවුරුද්දේ කොළඹ ගිහින් නුවර එද්දී වාහනේ ABS Fail වෙලා බ්රේක් වදින්නේ නැතුව ගියා. ඒත් ඉස්සරහා වාහනේට දුර තිබුණු නිසා අනතුරක් වුනේ නෑ.
ඊට පස්සේ 2020 අවුරුද්දේ එක බ්රේක් හෝස් එකක් පුපුරලා ලීක් වෙනවා අහු වුණා Wheel Alignment කරන්න ගිහාම. ඒ නිසා එදා අනතුරක් වුනෙත් නෑ.
Alignment කරද්දී බේක් ඔයිල් හෝස් එකෙන් ඔයිල් ලීක් වෙනවා කියලා Alignment කරන කෙනා දුවගන ඇවිත් කිව්වා.
අපි ගමනක් යද්දී බ්රේක් අඩියටම පාගන්නේ නැති වුනත් alignment වලදී බ්රේක් එක අඩියටම තද කරලා Alignment කරන නිසා ගොඩක් වාහන වල බ්රේක් ඔයිල් හෝස් එකේ ලීක් එකක් තියනවා නම් alignment වලදී leak එක අහු වෙන සිද්ධි ඕනෑ තරම් තියනවා කියලයි එතනින් කිව්වේ
වාහනේ දෙවෙනි බ්රේක් හෝස් එක පෙරේදා පුපුරලා පල්ලමක බ්රේක් නැතුව ගියා. ලොකු අනතුරක් වෙන්න ගිහින් වාසනාවට බේරුණා.
මේ කියන්න යන්නේ ඒ කතන්දරේ
පෙරේදා වාහනේ ගැරේජ් එකේ ඉඳන් රිවර්ස් කරලා ගනිද්දී Dash Board එකේ ලයිට් සේරම on වෙලා තත්පර 3ක් විතර තිබිලා off වුනා. මම ඒක ගණන් ගත්තේ නැතුව මිදුලේ ඉඳන් පාරට තියන බෑවුමට දැම්මා.
Drive කළේ Wife. එයා මේ දවස් වල ඩ්රයිවින් පුරුදු වෙනවා. මම අනිත් පැත්තේ සීට් එකේ හිටියේ.
එක පාරම බ්රේක් නැතුව වාහනේ පහළට ගියා. කොහොම හරි නැවතුනාට පස්සේ හෑන්ඩ් බ්රේක් ඇදලා P දැම්මා.
පහළ වීඩියෝ එකේ තියනවා ඒ අත්දැකීම
මම හිතුවේ ABS ආයේ fail කියලා. ඒත් ගැරේජ් එකේ, මිදුලේ, පල්ලමේ හැම තැනම තිබුණු පැල්ලම් නිසා දැනගත්තා හෝස් එකක් පිපිරිලා කියලා.
වාහනේ ගිහින් නතර වුනාට පස්සේ රිවර්ස් කරලා ගන්නත් බෑ රෝද කැරකෙනවා තණකොල උඩ නිසා. තව අඟල් 6ක් ඉස්සරහට ගිහා නම් වෙලේ.
ඒ නිසා රෝද වටේම තණකොල ගලවලා, රෝද පැත්තට ෆුල් කපලා රිවර්ස් කරලා වාහනේ පාරට අරගන කුරුණෑගලින් කැරියර් එකක් ගෙනත් වාහනේ පටවලා service එකට යැව්වා. කැරියර් එකට 12,600යි ගියේ
මේක වෙන්න වාහනේ බ්රේක් ඔයිල් ලයින් එක ඇවිත් වාහනේ body එකට fix වෙනවා. එතන ඉඳන් රෝදෙට යනකම් රබර් හෝස් එක තියෙන්නේ...
ගැස්සෙද්දී රෝදේ උඩ පහළ යද්දී හෝස් එක අර fix වුන තැනින් හැම වෙලේම උඩ පහළ නැවෙනවා...
අවු 7-8ක් ඔහොම එක දිගට වුනාම තමා එතන fail වෙලා බ්රේක් හෝස් එක පුපුන්නේ...
මගේ හෝස් දෙකම ගියේ එතනින්. (එකම තැනින්)
ඔය ෆොටෝ එකේ පේනවා ඒක.
පළවෙනි හෝස් එක ගියේ අවු. 7න් දෙවෙනි එක ගියේ අවු. 9න්.
ඒ නිසා එක හෝස් එකක් ෆේල් වුනොත් එක සැරේම දෙකම අලුතෙන් දාගන්න.
බ්රේක් හෝස් අවු. 5-6ක් පරණ නම් දෙකම අලුතෙන් දාගන්න
Brand new හෝස් එක 12,000ක් වෙනවා, ඒත් ඒක තායිවාන් නිසා රීකන්ඩිෂන් ජැපනීස් එකක්ම දැම්මේ ඒකට 3,500යි.
කලින් සැරේ දාපු එක තායිවාන් වෙන්න ඇති ඒක 3,950යි ඒ කාලේ ගියේ. ඒකම තමා දැන් 12,000 වෙල තියෙන්නේ.
හෝස් එකට නෙවෙයි වියදම යන්නේ බ්රේක් ඔයිල් වලටයි. කලින් දාලා තිබුනේ Toyota Brake Oil නිසා ඒ වර්ගයම හෙව්වත් කොහේවත් ටොයෝටා බ්රේක් ඔයිල් හොයාගන්න නෑ. ටොයෝටා ලංකා ඒක් තිබුනට පිටට විකුණනේ නෑ එයාලට සර්විස් වලට එන කස්ටර්මස් ලට තියාගන්නවා..
බේක් ඔයිල් කවලම් කරලා වර්ග දෙකකින් දන්න හොඳ නෑ (mix වෙන්නේ නෑ) ඒ නිසා.
ඒ නිසා තිබුණු ඔයිල් සේරම අයින් කරලා ඔය ෆොටෝ වල තියන Sieken එක දැම්මා. ඒක Made in Japan නිසා. .
ටොයෝටා බ්රේක් ඔයිල් 500ml ක් 4,950/- යි, ඒත් Sieken වල 1L ම 5,300/- යි. ලීටර් 1.2ක් වගේ ගියා. ඉතුරු 800ml මම ගෙදර අරගන ආවා
මේ වගේ අවස්ථාවක් වුනාම කරන්න ඕනේ දේවල් ටිකක් මේ
1) මේ වගේ දෙයක් වෙද්දී පුළුවන් තරම් වාහන/මිනිස්සු නැති පැත්තකට කපාගන එක හොඳයි.
2) ඉක්මනටම D වලින් B වලට දාගන්න
3) පල්ලමක වගේ නම් ඉන්නේ B වලට දාලා Hand Brake එක ඇදලා වාහනේ නැවතුන ගමන් P (Parking) දාගන්න.
4) බ්රේක් ඔයිල් රෝදේ වටේ විසිරිලා තියන ටික වතුර බාල්දියක් ගහලා හෝදන ඕනේ. නැත්නම් බ්රේක් ඔයිල් වැදිලා ෂොක්ස් වල එහෙම තියන රබර් දිරනවා. පේන්ට් එකත් යනවා. ඒ නිසා සේරම හෝදන්න ඕනේ
කාට හරි ප්රයෝජනයක් වෙයි කියලා දැම්මේ.
ඔයාලටත් අත්දැකීම් තියනවා නම් කොටාගන යන්න
ඊට පස්සේ 2020 අවුරුද්දේ එක බ්රේක් හෝස් එකක් පුපුරලා ලීක් වෙනවා අහු වුණා Wheel Alignment කරන්න ගිහාම. ඒ නිසා එදා අනතුරක් වුනෙත් නෑ.
Alignment කරද්දී බේක් ඔයිල් හෝස් එකෙන් ඔයිල් ලීක් වෙනවා කියලා Alignment කරන කෙනා දුවගන ඇවිත් කිව්වා.
අපි ගමනක් යද්දී බ්රේක් අඩියටම පාගන්නේ නැති වුනත් alignment වලදී බ්රේක් එක අඩියටම තද කරලා Alignment කරන නිසා ගොඩක් වාහන වල බ්රේක් ඔයිල් හෝස් එකේ ලීක් එකක් තියනවා නම් alignment වලදී leak එක අහු වෙන සිද්ධි ඕනෑ තරම් තියනවා කියලයි එතනින් කිව්වේ
වාහනේ දෙවෙනි බ්රේක් හෝස් එක පෙරේදා පුපුරලා පල්ලමක බ්රේක් නැතුව ගියා. ලොකු අනතුරක් වෙන්න ගිහින් වාසනාවට බේරුණා.
මේ කියන්න යන්නේ ඒ කතන්දරේ
පෙරේදා වාහනේ ගැරේජ් එකේ ඉඳන් රිවර්ස් කරලා ගනිද්දී Dash Board එකේ ලයිට් සේරම on වෙලා තත්පර 3ක් විතර තිබිලා off වුනා. මම ඒක ගණන් ගත්තේ නැතුව මිදුලේ ඉඳන් පාරට තියන බෑවුමට දැම්මා.
Drive කළේ Wife. එයා මේ දවස් වල ඩ්රයිවින් පුරුදු වෙනවා. මම අනිත් පැත්තේ සීට් එකේ හිටියේ.
එක පාරම බ්රේක් නැතුව වාහනේ පහළට ගියා. කොහොම හරි නැවතුනාට පස්සේ හෑන්ඩ් බ්රේක් ඇදලා P දැම්මා.
පහළ වීඩියෝ එකේ තියනවා ඒ අත්දැකීම
මම හිතුවේ ABS ආයේ fail කියලා. ඒත් ගැරේජ් එකේ, මිදුලේ, පල්ලමේ හැම තැනම තිබුණු පැල්ලම් නිසා දැනගත්තා හෝස් එකක් පිපිරිලා කියලා.
වාහනේ ගිහින් නතර වුනාට පස්සේ රිවර්ස් කරලා ගන්නත් බෑ රෝද කැරකෙනවා තණකොල උඩ නිසා. තව අඟල් 6ක් ඉස්සරහට ගිහා නම් වෙලේ.
ඒ නිසා රෝද වටේම තණකොල ගලවලා, රෝද පැත්තට ෆුල් කපලා රිවර්ස් කරලා වාහනේ පාරට අරගන කුරුණෑගලින් කැරියර් එකක් ගෙනත් වාහනේ පටවලා service එකට යැව්වා. කැරියර් එකට 12,600යි ගියේ
මේක වෙන්න වාහනේ බ්රේක් ඔයිල් ලයින් එක ඇවිත් වාහනේ body එකට fix වෙනවා. එතන ඉඳන් රෝදෙට යනකම් රබර් හෝස් එක තියෙන්නේ...
ගැස්සෙද්දී රෝදේ උඩ පහළ යද්දී හෝස් එක අර fix වුන තැනින් හැම වෙලේම උඩ පහළ නැවෙනවා...
අවු 7-8ක් ඔහොම එක දිගට වුනාම තමා එතන fail වෙලා බ්රේක් හෝස් එක පුපුන්නේ...
මගේ හෝස් දෙකම ගියේ එතනින්. (එකම තැනින්)
ඔය ෆොටෝ එකේ පේනවා ඒක.
පළවෙනි හෝස් එක ගියේ අවු. 7න් දෙවෙනි එක ගියේ අවු. 9න්.
ඒ නිසා එක හෝස් එකක් ෆේල් වුනොත් එක සැරේම දෙකම අලුතෙන් දාගන්න.
බ්රේක් හෝස් අවු. 5-6ක් පරණ නම් දෙකම අලුතෙන් දාගන්න
Brand new හෝස් එක 12,000ක් වෙනවා, ඒත් ඒක තායිවාන් නිසා රීකන්ඩිෂන් ජැපනීස් එකක්ම දැම්මේ ඒකට 3,500යි.
කලින් සැරේ දාපු එක තායිවාන් වෙන්න ඇති ඒක 3,950යි ඒ කාලේ ගියේ. ඒකම තමා දැන් 12,000 වෙල තියෙන්නේ.
හෝස් එකට නෙවෙයි වියදම යන්නේ බ්රේක් ඔයිල් වලටයි. කලින් දාලා තිබුනේ Toyota Brake Oil නිසා ඒ වර්ගයම හෙව්වත් කොහේවත් ටොයෝටා බ්රේක් ඔයිල් හොයාගන්න නෑ. ටොයෝටා ලංකා ඒක් තිබුනට පිටට විකුණනේ නෑ එයාලට සර්විස් වලට එන කස්ටර්මස් ලට තියාගන්නවා..
බේක් ඔයිල් කවලම් කරලා වර්ග දෙකකින් දන්න හොඳ නෑ (mix වෙන්නේ නෑ) ඒ නිසා.
ඒ නිසා තිබුණු ඔයිල් සේරම අයින් කරලා ඔය ෆොටෝ වල තියන Sieken එක දැම්මා. ඒක Made in Japan නිසා. .
ටොයෝටා බ්රේක් ඔයිල් 500ml ක් 4,950/- යි, ඒත් Sieken වල 1L ම 5,300/- යි. ලීටර් 1.2ක් වගේ ගියා. ඉතුරු 800ml මම ගෙදර අරගන ආවා
මේ වගේ අවස්ථාවක් වුනාම කරන්න ඕනේ දේවල් ටිකක් මේ
1) මේ වගේ දෙයක් වෙද්දී පුළුවන් තරම් වාහන/මිනිස්සු නැති පැත්තකට කපාගන එක හොඳයි.
2) ඉක්මනටම D වලින් B වලට දාගන්න
3) පල්ලමක වගේ නම් ඉන්නේ B වලට දාලා Hand Brake එක ඇදලා වාහනේ නැවතුන ගමන් P (Parking) දාගන්න.
4) බ්රේක් ඔයිල් රෝදේ වටේ විසිරිලා තියන ටික වතුර බාල්දියක් ගහලා හෝදන ඕනේ. නැත්නම් බ්රේක් ඔයිල් වැදිලා ෂොක්ස් වල එහෙම තියන රබර් දිරනවා. පේන්ට් එකත් යනවා. ඒ නිසා සේරම හෝදන්න ඕනේ
කාට හරි ප්රයෝජනයක් වෙයි කියලා දැම්මේ.
ඔයාලටත් අත්දැකීම් තියනවා නම් කොටාගන යන්න
Last edited: