සිංහලුන්ගෙ අලුත් වාහන සිහිනිය මිරිගුවක්ම වෙන ලකුණු!

Kolama

Well-known member
  • Sep 11, 2008
    18,260
    20,986
    113
    ලිම්පෝපෝ කන්දෙ
    ශ්‍රී ලංකාවේ ඩොලර් බිලියනයක වාහන ආනයන සැලැස්ම: තුලනය කිරීමේ පනත ඉදිරියට


    ලබන මස පළමුවනදා සිට වාහන ආනයනය සඳහා පනවා තිබූ තහනම ඉවත් කිරීමට ශ්‍රී ලංකා රජය සූදානම් වේ. එවකට පැවති ආර්ථික අර්බුදය හේතුවෙන් වාහන ඇතුළු ආනයන සීමාවන් මුලින් 2020 මාර්තු 1 වන දින පනවන ලදී. කෙසේ වෙතත්, ආර්ථිකය ක්‍රමයෙන් වැඩිදියුණු වීම සහ ආර්ථික ක්‍රියාකාරකම් උත්තේජනය කිරීමේ අවශ්‍යතාවය හේතුවෙන්, රජය නැවත වරක් වාහන ආනයනයට ඉඩ දීමට තීරණය කර ඇත.

    රටේ මූල්‍ය සංචිත කෙරෙහි ඇති විය හැකි බලපෑම පිළිබඳව කනස්සල්ලක් පවතී. සංචිත ක්ෂය වීම වළක්වා ගැනීම සඳහා ආනයන පරිමාව කළමනාකරණය කිරීමේ වැදගත්කම ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවේ අධිපති ආචාර්ය නන්දලාල් වීරසිංහ අවධාරණය කළේය. රටට වාහන අවශ්‍ය වුවද, මූල්‍ය සංචිත ගොඩනැගීමේ ඉලක්කය සමඟ මෙම අවශ්‍යතාවය සමතුලිත කිරීම ඉතා වැදගත් බව ඔහු සඳහන් කළේය.

    මෙම වසරේ වාහන ආනයනය සඳහා ආසන්න වශයෙන් ඩොලර් බිලියන 1 ක් වැය වන බව මහ බැංකුව පුරෝකථනය කර ඇත.

    ප්‍රවේශමෙන් කළමනාකරණය කරන්නේ නම්, මෙම වියදම මූල්‍ය සංචිත වර්ධනයට බාධාවක් නොවන බවට ආචාර්ය වීරසිංහ සහතික විය. මෙම තීරණයට ඉඩ සැලසීම සඳහා මුදල් අමාත්‍යාංශය සුදුසු බදු ප්‍රතිපත්ති සහ ආදායම් උපාය මාර්ග තීරණය කරනු ඇත.

    සාමාන්‍ය ජනතාවට නව වාහන දැරිය හැකි මිලකට ලබා ගැනීමේ හැකියාව සම්බන්ධයෙන්, හදිසි වාහන ආනයනයක් ඉල්ලුම වැඩිවීමට සහ මිල ඉහළ යාමට හේතු විය හැකි බව ආචාර්ය වීරසිංහ අනතුරු ඇඟවීය. සාමාන්‍ය පාරිභෝගිකයෙකුට වාහන මිල ගණන් ළඟා විය හැකි මට්ටමක පවතින බව සහතික කිරීම සඳහා ක්‍රමයෙන් සහ පාලනය කළ ප්‍රවේශයක වැදගත්කම ඔහු අවධාරණය කළේය.

    ආනයන තහනම ඉවත් කිරීමේ තීරණය ගෙන ඇති අතර, අදාළ බදු සහ අනෙකුත් විස්තර පිළිබඳ අවසන් තීරණ තවමත් විභාග වෙමින් පවතී.


    Source: https://english.newsfirst.lk/2025/0...llion-vehicle-import-plan-balancing-act-ahead



    බදු ඉහළ යාම මධ්‍යයේ ආනයනික වාහන මිල පහත වැටීම වෙළඳපොළට අභියෝගයක්


    බදු වැඩිවීමෙන් පසු රට තුළට වාහන ආනයනය කරන බැවින්, පවතින වාහන වෙළඳපොළ මිල ගණන්වලට අභියෝග කරමින් ඇතැම් වාහනවල මිල පහත වැටීමක් සිදුවනු ඇතැයි විදේශ කටයුතු, විදේශ රැකියා සහ සංචාරක අමාත්‍ය විජිත හේරත් මහතා පැවසීය.

    ඊයේ රූපවාහිනී වැඩසටහනක් අමතමින් ඔහු සංශෝධිත ක්‍රියාවලිය පැහැදිලි කළ අතර, සියලු වර්ගවල වාහන ආනයනය ලිහිල් කිරීමට රජය තීරණය කර නොමැති බව පැවසීය.

    විදේශ විනිමය සංචිත සංරක්ෂණය සහතික කරමින්, අදියර වශයෙන් වාහන ආනයනය කරන බව ඔහු සඳහන් කළේය. මෙම ක්‍රියාවලියේ කොටසක් ලෙස, බදු ප්‍රතිශතවල වැඩිවීමක් සිදුවන අතර, එමඟින් පසුව මිල ඉහළ යනු ඇත.

    විදේශ මුදල් හිඟයක් හේතුවෙන් වාහන ආනයනය කලින් අත්හිටුවන ලදී. කෙසේ වෙතත්, පෙබරවාරි 1 වන දින සිට අදියර තුනක සැලැස්මක් යටතේ වාහන ආනයනය නැවත ආරම්භ කිරීමට ප්‍රතිපත්තිමය තීරණයක් ගෙන ඇත.

    කෙසේ වෙතත්, විදේශ විනිමය සංචිත සංරක්ෂණය කිරීම සඳහා ප්‍රමුඛතාවය දෙමින් වාහන ආනයනය ප්‍රවේශමෙන් ඉදිරියට යනු ඇත.


    Source: https://www.dailymirror.lk/breaking...es-challenges-market-amid-tax-hike/108-300566
     

    Kolama

    Well-known member
  • Sep 11, 2008
    18,260
    20,986
    113
    ලිම්පෝපෝ කන්දෙ
    බලපං.. මාත් පර්මිට් එකෙන් ගේන්න බලන් හිටියෙ.. පර්මිට් වලට චාන්ස් නෑ ලු මේ පාර 😪

    මුන් මොකක් හරි එකක් කියන්න ඕන බං. පිස්සු හුත්තලා!
     

    pradeeplk1025

    Well-known member
  • May 23, 2007
    7,428
    3,497
    113
    බලපං.. මාත් පර්මිට් එකෙන් ගේන්න බලන් හිටියෙ.. පර්මිට් වලට චාන්ස් නෑ ලු මේ පාර 😪
    Permit වලටනම් ගේන්න නොදෙන තරමට හොඳයි. මොකද එහෙම දුන්නොත් ඒවට වාහන ගෙනෙයි සිය දාස් ගානක් permit holders ලා. Duty ගෙවලා හරි ගන්න එවුන්ටත් ගන්න වෙන්නෙ නෑ එහෙම වුනොත්. මුලින්ම සීමා දාලා අත්‍යාවශ්‍ය, පුළුවන්ම එකෙක්ට විතරක් ගේන්න දුන්නා නම් හොඳයි කියන එකයි මගෙ අදහස. නැත්තම් වෙන්නෙ ලොකු සල්ලියක් රටෙන් පිටටත් යනවා, tax ආදායමත් අඩු වෙනවා (permit වලින් ගෙනාවොත්), අනවශ්‍ය විදියට තොග එක්රැස් කරන් තියාගන්නවා.

    PS: ඉස්සර වගේම සාමාන්‍ය විදියට වාහන ගේන්න දෙනවනම් මාත් කැමතියි නමුත් එහෙම නොදෙන නිසා මේ විදියට හොඳයි කියන්නෙ.
     

    Robinhood wage ekek

    Well-known member
  • Feb 22, 2013
    19,885
    9,474
    113
    Sherwood වගේ තැනක
    Permit වලටනම් ගේන්න නොදෙන තරමට හොඳයි. මොකද එහෙම දුන්නොත් ඒවට වාහන ගෙනෙයි සිය දාස් ගානක් permit holders ලා. Duty ගෙවලා හරි ගන්න එවුන්ටත් ගන්න වෙන්නෙ නෑ එහෙම වුනොත්. මුලින්ම සීමා දාලා අත්‍යාවශ්‍ය, පුළුවන්ම එකෙක්ට විතරක් ගේන්න දුන්නා නම් හොඳයි කියන එකයි මගෙ අදහස. නැත්තම් වෙන්නෙ ලොකු සල්ලියක් රටෙන් පිටටත් යනවා, tax ආදායමත් අඩු වෙනවා (permit වලින් ගෙනාවොත්), අනවශ්‍ය විදියට තොග එක්රැස් කරන් තියාගන්නවා.

    PS: ඉස්සර වගේම සාමාන්‍ය විදියට වාහන ගේන්න දෙනවනම් මාත් කැමතියි නමුත් එහෙම නොදෙන නිසා මේ විදියට හොඳයි කියන්නෙ.
    ඔව් බං එකඟයි.. තව බලං ඉන්න වෙනව ඉතිං :cry:
     
    • Like
    Reactions: Tricle_Buwa

    TheShadow

    Active member
  • May 19, 2019
    76
    183
    33
    Malabe
    හැබැයි මන්ත්රිලට සතයක් වත් වියදම් කරවන් නැතුව ආණ්ඩුව ගානේ පිනට දෙන වාහන 225 තමා මුලින්ම import කරන්නේ. ඒවාට ඔය විදේශ මුදල් හිඟයවල් අදාල නෑ.
     

    tharakaf

    Well-known member
  • Oct 19, 2020
    26,569
    50,345
    113
    මුන් මොකක් හරි එකක් කියන්න ඕන බං. පිස්සු හුත්තලා!
    මුන් කවදද හුත්තො එකක් කියලා ඒකම කලේ. මොකක් කිව්වත් අන්තිමට කරන්නෙ වෙන දෙයක්. මමනම් කියන්නෙ ඇරලා ටික දවසක් ඉන්න දෙන්න ඕනා තත්වෙ බලන්න. ලංකාවට වාහනයක් එන්නත් මාසයක් විතර යයි නේ.

    හැබැයි අවුල තියෙන්නෙ මුන් මගදි වහල දාව්ද කියන එක.
     

    pradeeplk1025

    Well-known member
  • May 23, 2007
    7,428
    3,497
    113
    ඔව් බං එකඟයි.. තව බලං ඉන්න වෙනව ඉතිං :cry:
    🥺 අවුරුදු ගාණකට නෙවෙයි ජීවිත කාලෙදිවත් දියුණු රටක් වාහන පදින උන්ට තියෙන අවස්ථාව ලංකාවෙ අති බහුතර අයට හම්බෙන එකක් නෑ. විසි කරන්න සල්ලි තියෙන උන් විතරක් මොන නීති දැම්මොත් අලුත්ම වාහන ගෙනෙයි. අනික් උන් හැමදාම අඩු වෙනකම් බල බල ඉඳී. 😢
     

    gnilukshi

    Well-known member
  • Oct 9, 2008
    24,388
    47,172
    113
    කවුද සාමාන්‍ය ජනතාව කියන්නේ?

    සමෘද්ධිය ගන්න අය?
    ටැක්ස් ගෙවන අය?
     

    androlanka

    Well-known member
  • Aug 5, 2014
    2,689
    1,106
    113
    බලපං.. මාත් පර්මිට් එකෙන් ගේන්න බලන් හිටියෙ.. පර්මිට් වලට චාන්ස් නෑ ලු මේ පාර 😪
    permit eka wenuwata allounce ekak denna kiyala IMF suggetion thiyeawa kiyala oya meetings walata giyapu car import karana porak kiwwa. ehema unoth permit nathi karawi
     

    chami2015

    Well-known member
  • Jul 14, 2015
    6,638
    7,511
    113
    මම කියන්නෙ කිසිම හේතුවක් උඩ ලංකාවෙ තියෙන මාෆියා මාකට් එකට මැච් කරන්න අලුත් වාහන මිල ගේන එක පට්ට අසාධරණයි. ඒක නිකං හොරුන්ට අනුබල දීමක් නේ බං. වාහන ගේන්නෙ නැති කාලෙ උන් හිතේ හැටියට වාහන මිල උස්සල, ඒක සාමාන්‍ය මිල කරන්න ට්‍රයි කරනව අලුත් වාහන ගෙන්නද්දි. එහෙම බැලුවම ඒ තියරි එක හැම තැනම ඇප්ලයි කරන්න පුලුවන් නේ, හාල් හිඟයක් ආවම මෝල් කාරයො හාල් හංගල මිල වැඩි කරනව, ඊට පස්සෙ ඉම්පෝට් කරද්දි එයිට උඩින් මිල ගේනව. ඔය වගේ කතාවක් නේ මේ කියන්නෙ. මුං මාර පොරවල් නේ බං. කාටද මෙහෙම අදහස් එන්නෙ?
    ඒවගෙ මාෆියා මාකට් එකකට ෆිනෑන්ස් දීල ඒවට අවදානමක් තියෙනව නම් ඒකට වගකියන්න ඕන ඒ හොර මිලට Valuation දීපු සමාගම් සහ අදාල ලීසිං කම්පැනි මිසක් නිකං මිනිස්සු නෙමෙයි. ඒ ආයතන වලට වෙන අවදානමට වෙන විසඳුමක් හදන්න ඕන නැතුව ඒවට වෙන බලපෑමට අලුත් වාහන මිල බලෙන් වැඩි කරන්න යනව නම් කැකිල්ලෙ තීන්දු ඒව. 🤮
    🤮🤮
     

    roj

    Well-known member
  • Nov 21, 2019
    1,391
    1,129
    113
    මම කියන්නෙ කිසිම හේතුවක් උඩ ලංකාවෙ තියෙන මාෆියා මාකට් එකට මැච් කරන්න අලුත් වාහන මිල ගේන එක පට්ට අසාධරණයි. ඒක නිකං හොරුන්ට අනුබල දීමක් නේ බං. වාහන ගේන්නෙ නැති කාලෙ උන් හිතේ හැටියට වාහන මිල උස්සල, ඒක සාමාන්‍ය මිල කරන්න ට්‍රයි කරනව අලුත් වාහන ගෙන්නද්දි. එහෙම බැලුවම ඒ තියරි එක හැම තැනම ඇප්ලයි කරන්න පුලුවන් නේ, හාල් හිඟයක් ආවම මෝල් කාරයො හාල් හංගල මිල වැඩි කරනව, ඊට පස්සෙ ඉම්පෝට් කරද්දි එයිට උඩින් මිල ගේනව. ඔය වගේ කතාවක් නේ මේ කියන්නෙ. මුං මාර පොරවල් නේ බං. කාටද මෙහෙම අදහස් එන්නෙ?
    ඒවගෙ මාෆියා මාකට් එකකට ෆිනෑන්ස් දීල ඒවට අවදානමක් තියෙනව නම් ඒකට වගකියන්න ඕන ඒ හොර මිලට Valuation දීපු සමාගම් සහ අදාල ලීසිං කම්පැනි මිසක් නිකං මිනිස්සු නෙමෙයි. ඒ ආයතන වලට වෙන අවදානමට වෙන විසඳුමක් හදන්න ඕන නැතුව ඒවට වෙන බලපෑමට අලුත් වාහන මිල බලෙන් වැඩි කරන්න යනව නම් කැකිල්ලෙ තීන්දු ඒව. 🤮
    🤮🤮
    Shock wela ina bn anuraya oka kyapu wele idan. Shit. Wahnyk gnnama wen na wage sadarana gankta
     

    Kolama

    Well-known member
  • Sep 11, 2008
    18,260
    20,986
    113
    ලිම්පෝපෝ කන්දෙ
    මම කියන්නෙ කිසිම හේතුවක් උඩ ලංකාවෙ තියෙන මාෆියා මාකට් එකට මැච් කරන්න අලුත් වාහන මිල ගේන එක පට්ට අසාධරණයි. ඒක නිකං හොරුන්ට අනුබල දීමක් නේ බං. වාහන ගේන්නෙ නැති කාලෙ උන් හිතේ හැටියට වාහන මිල උස්සල, ඒක සාමාන්‍ය මිල කරන්න ට්‍රයි කරනව අලුත් වාහන ගෙන්නද්දි. එහෙම බැලුවම ඒ තියරි එක හැම තැනම ඇප්ලයි කරන්න පුලුවන් නේ, හාල් හිඟයක් ආවම මෝල් කාරයො හාල් හංගල මිල වැඩි කරනව, ඊට පස්සෙ ඉම්පෝට් කරද්දි එයිට උඩින් මිල ගේනව. ඔය වගේ කතාවක් නේ මේ කියන්නෙ. මුං මාර පොරවල් නේ බං. කාටද මෙහෙම අදහස් එන්නෙ?
    ඒවගෙ මාෆියා මාකට් එකකට ෆිනෑන්ස් දීල ඒවට අවදානමක් තියෙනව නම් ඒකට වගකියන්න ඕන ඒ හොර මිලට Valuation දීපු සමාගම් සහ අදාල ලීසිං කම්පැනි මිසක් නිකං මිනිස්සු නෙමෙයි. ඒ ආයතන වලට වෙන අවදානමට වෙන විසඳුමක් හදන්න ඕන නැතුව ඒවට වෙන බලපෑමට අලුත් වාහන මිල බලෙන් වැඩි කරන්න යනව නම් කැකිල්ලෙ තීන්දු ඒව. 🤮
    🤮🤮

    Sri Lanka is the biggest mafia in the Indian Ocean.