චීනේ අපිට ඇරපු හැටි සමන්තා ගේ කටින්

ranatheman

Well-known member
  • Jan 17, 2010
    1,366
    2,748
    113
    china.png

    ශ්‍රී ලංකාව ගිලී ඇති වත්මන් අර්බුදය පිටුපස ඇති සාධක අතර “ශීර්ෂ පාඨය අල්ලා ගැනීමේ” යටිතල පහසුකම් ව්‍යාපෘති සඳහා “පාරා නොපෙනෙන” ණය ප්‍රධාන වේ යැයි ජාත්‍යන්තර සංවර්ධනය සඳහා වූ එක්සත් ජනපද ඒජන්සියේ (USAID) පරිපාලක සමන්තා පවර් බදාදා ප්‍රකාශ කළේය.

    IIT-Delhi හි දේශනයක් පවත්වමින්, පවර් මහත්මිය, ශ්‍රී ලංකාවේ හදිසි අවස්ථාවට ප්‍රතිචාර වශයෙන් ඉන්දියාවේ “කඩිනම්” ක්‍රියාමාර්ගය පැසසුමට ලක් කළ අතර, විශේෂයෙන් ආහාර සුරක්ෂිතතා තර්ජනවලට මුහුණ දීමේ ක්ෂේත්‍රයේ ඉන්දියාවේ ශක්තිය පසුගිය දශක හත තුළ හවුල්කාරිත්වයෙන් පෝෂණය වූ බව තර්ක කළාය. එක්සත් ජනපදය සමඟ.

    පවර් මහත්මිය උපනිෂද් උපුටා දක්වමින් යුක්රේන අර්බුදයේ පසුබිම තුළ තීව්‍ර වී ඇති කුසගින්න සහ දරිද්‍රතාවයට මුහුණ දීම සඳහා ලෝකය තුළ විශාල කාර්යභාරයක් ඉටු කරන ලෙස ඉන්දියාවෙන් ඉල්ලා සිටියාය. ඇය "බහුත්වවාදය සහ ඉවසීම" වෙනුවෙන් ප්‍රබල තාරතාවක් ඉදිරිපත් කළේ, "එක්සත් ජනපදයේ සහ ඉන්දියාවේ බෙදීම් වැපිරීමට උත්සාහ කරන, ජාතීන් සහ ආගම් එකිනෙකාට එරෙහිව නැගී සිටීමට උත්සාහ කරන බලවේග සිටින" බව පවසමිනි.

    “ඇත්ත වශයෙන්ම, පසුගිය දශක දෙක තුළ චීනය ශ්‍රී ලංකාවේ විශාලතම ණය දෙන්නා බවට පත් වූ අතර, අනෙකුත් ණය දෙන්නන්ට වඩා වැඩි පොලී අනුපාත යටතේ බොහෝ විට විනිවිද නොපෙනෙන ණය ගනුදෙනු ලබා දෙමින් සහ ශ්‍රී ලාංකිකයන්(රාජපක්ෂ වරුන් ) සඳහා බොහෝ විට සැක සහිත ප්‍රායෝගික භාවිතයක් සහිත ප්‍රධාන පෙළේ යටිතල පහසුකම් ව්‍යාපෘති සඳහා මූල්‍ය සම්පාදනය කළේය. ” පවර් මහත්මිය පැවසුවාය.
     
    Last edited:

    Chethiya Wijayawardhana

    Well-known member
  • Feb 17, 2016
    2,317
    3,924
    113
    උබ කියන්නේ Oil hedging ගැනද ?. stats තියනවනම් පොඩ්ඩක් share කරපංකෝ
    1659076318616.png


    ලංකාව වැඩියෙන් ණය වෙලා තියෙන්නෙ western institution වලට Chinese institution වලට නෙවෙයි.
    fertilizer තහනමටත් හේතුව වෙලා තියෙන්නෙ ESG score කියන දර්ශකය වැඩි කරගෙන western financial institution වලින් ණය ගන්න යෑම
    https://thefederalist.com/2022/07/1...sequences-of-western-elites-green-revolution/

    Covid කාලෙ තිබ්බ endless lockdown වලටත් හේතුව මම නම් හිතන්නෙ ඕකම තමයි
    රටට හෙන ගහල ගියත් කමක් නෑ ණය ගන්න පුලුවන් කෝවිඩ් විකුණල


    මම කියන්නෙ චීනෙ හොඳයි කියල නෙමෙයි
    ඇත්ත කතාව මේකයි. ලංකාව වගේ රටවල් වල infrastructure projects වලට western රටවලින් ණය දෙන්නෙ නැහැ.
    දෙන එකම රට චීනේ විතරයි. ඒක නිසා අපිට චීනෙන් ණය ගන්න හෝ western රට වලින් ණය ගන්න කියල option දෙකක් නෑ
    තියෙන්නෙ එක්කො චීනෙන් ණය අරගෙන අපේ infrastructure දියුණු කරන්න නැත්නම් එහෙම නොකර ඉන්න.
    ඒ ණය වලින් කරපු projects වල economic value එකක් නැ කියන එකට චීන්නුන්ට බැනල වැඩක් නෑ
    අපේ වුන් දැන ගන්න ඕන එහෙම project වලට ණය අරගන්නෙ නැතුව ඉන්න


    Samantha Powers කියනෙන් US state department එකේ හිටපු Warmonger කෙනෙක්
    ඒ ගොල්ලොන්ගේ කෙරුම් හන්ද තමා ලිබියාව, ඉරාකේ කෙල වෙලා තියෙන්නෙ අද
    උන් කරන්නෙ ඇමරිකාවේ භූ දේශපාලන න්‍යාය පත්‍රයට ගැලපෙන narrative එකක් චීනෙ ගැන කියන එක
    චීනේ hambantota port එකට ගහපු ගේම තනිකරම ඇමරිකන් කාරයගෙන් කොපි කරපු එකක්
    ඇමරිකාවත් ඉස්සර කලේ මෙහෙම තමයි.
     
    • Like
    Reactions: ranatheman

    Amare machan

    Well-known member
  • May 1, 2020
    2,606
    4,464
    113
    මේවා ඔක්කොම ටෙලිනාට්‍ය බං ලෝක පාලකයෝ තමා මේ සේරම කරන්නේ ඊශ්‍රායලය තමා ලෝකය පාලනය කරන්නේ ඇන්ජෙලා මකල් ,බයිඩන්,එංගලන්තයේ රජතුමා ඔක්කොම නෑදෑයෝ බං 😁
     

    N A K A M U R A

    Well-known member
  • Apr 10, 2018
    17,925
    18,673
    113
    日本
    සැමැන්තාට බයිඩා පුකේ අැරලා වගේ.ඒ බැල්ලි දන්නෙ නැද්ද චීනෙට ලංකාව ණය 10%යි කියලා ඉතුරු 90%ම අැමරිකන් සුද්දට පුක දෙන රටවල් වලට තමා..ජපානෙට තමා වැඩිම..ඒව සැමැන්තාට පේන්නෙ නැතුව අැති බයිඩගෙ පුක් පාර නිසා..😂
     

    shenat

    Well-known member
  • May 13, 2007
    58,759
    87,168
    113
    ආශ්චර්යමත් රටක
    සමන්තා කියන්නෙ ජෙප්පියෙක්..
    සමන්ත විද්‍යාරත්නගෙ නංගි. මයින්ද මාත්තයට මඩ ගහනවට හොඳක් වෙන්නෙ නෑ. :angry: