සත්ව ජලභීතිකා මරණයක් isolated කේස් එකක් වෙන්නෙ නෑ. අහල පහල සත්තු ඕනෙ තරම් මැරිල ඇති. අනික රෝග ලක්ශන ඕනෙ තරම් පෙන්නුම් කරනව. ඒ රෝග ලක්ශන ජලභීතිකාව නොවේ කියල අදුරගන්න බැරි වෙන්න නම් අමුම මෝඩයො වෙන්න ඕනෙ. almost 100% fatality rate එකක් කියන්නෙ මේ virus එක spread වෙන්නෙ spike එකක් විදියට එකපාරටම එනව මරණ කීපයක් වෙනව ඒ එක්කම area එකේ නැතිවෙනව. වෙනත් පැක් (area) එකකට පැතිරෙනව. (incubation period <~6 months). මොකද virus එක host ව මරල දාන නිසා ලොකුවට spread වෙන්න ටයිම් මදි.
අනිත් එක බන් එහෙම මොන පලාතෙන් හරි රේබීස් අහු උනෝතින් PHI සෑහෙන්න හොයලා බලනවා
මම කාලෙකට කලින් කරාපිටියෙ රේබීස් ටෙස්ට් කරන තැනට සාම්පල් එකක් ගිහින් දුන්නා, දීලා විනාඩි 20න් විතර PHI කෝල් කරලා සම්පූර්ණ විස්තරේ ඇහුවා. පස්සෙ රිපෝට් එක නෙගටිවු ආවෙ ඒත් ආයෙ PHI කතා කරලා සෑහෙන දේවල් කතා කරා
බැරිවෙලා හරි ඒක පොසිටිවු ආවානං ඒ පැත්තෙම බල්ලොන්ට පූසොන්ට බෙහෙත් විදිය එක සහ දැනුවත් කිරීම් ශනිකව කරන්න ගන්නවා කිවුවා
තව සීන් එකක් තියනවා ලංකාවෙ රේබීස් වලින් අවුරුද්දකටම 10ට අඩු ගානක් මැරෙන්නෙ සහ ඒවලින් වැඩි ප්රමානයක් වයිරස් එක ආවෙ කොහොමද කියලා කන්ෆර්ම් කරගන්න බැරි සීන් එකක් තියනවා. ඒකට හේතුව නොදැනුවත්කම. වයිරස් එක ආපු විදිය මැරුනු කෙනා විතරක් දන්න විදියක් වෙනන් පුලුවන් සහ ඒ තරං ගනං ගන්නෙ නැතිව ඉඳපු දෙයක් වෙන්න පුලුවන්
සීන් එක ගැන දන්න අය අනිවාර්යෙන්ම බෙහෙත් විදගන්නවා රිස්ක් එකක් තියනවා නං, නොදන්න අය තමයි ගොඩක් වෙලාවට මැරෙන්නෙ
මට මතකයි පානදුර පැත්තෙද කොහෙද සතෙක් කාල, මගේ පණ හයියයි කියලා සතා කාපු එක හොස්පිටල් එකට කියන්නෙ නැතිව තුවාලෙට විතරක් බෙහෙත් දාගෙන ඇවිත් මැරුනා