[DIY] Honda Civic එකේ Rear Suspension ගෙදරිම මාරු කරා

jdchathuranga

Well-known member
  • May 4, 2009
    566
    1,332
    93
    35
    Colombo
    මේ කියන්නෙ Rear suspension ගැන මේක Civic FD4(2006-2011) මොඩල් වලට. FD1, FD3 වලටත් මේක මේ විදියම වෙන්න ඕන

    මං කලින් ත්‍රෙඩ් එකක් දැම්මා suspensions ගන්නෙ කොහෙන්ද කියලා.
    ඒකෙ විස්තර මෙතන තියනවා
    https://elakiri.com/threads/කාර්-එකේ-සස්පෙන්ශන්-මාරු-කරන්න-ඕන-kyb-ද-honda-ද.2121973/

    මම සස්පෙන්ශන් දෙකක් ගත්තා Namarathne motors වලින්. දෙකටම 59200යි ගියේ. Genuine KYB, Made in Japan.
    මගේ සිවික් එකට KYB වලින් ගන්නවා නං මේ පාට් නම්බර් වලට ගන්න
    මම හොයලා බලපු විදියට පාට් නම්බර් දෙකකින් එනවා
    343479 - ශොක් එකේ top mount වෙන පැත්තෙ රබර් පෑඩ් දෙකක් එනවා, මේ පාට් නම්බර් එකට ගත්තොතින් ඒ දෙක නැහැ. මම ගනිපු තැන කැටලොග් එකෙන් බලලා දුන්නෙ මේක.
    343460 - නෙට් එකේ මේකත් හරියටම සෙට් වෙනවා කියලා කියනවා, මේකෙ මම බලපු විදියට රබර් පෑඩ් දෙකත් එක්ක එන්නෙ.

    Honda branded හරි Showa(OEM) ගන්නවා නං මේ පාට් නම්බර් එකට 52610 SNA 903 ගන්න

    IMG_6926.jpeg


    මේක කරන්න මේ බඩු ටික අනිවාර්යෙන් ඕන

    රෝද දෙක ගලවන්න Wheel brace එක ඕන. මේක ඉතිං වාහනේට එනවානේ එකක්.
    14 යතුරක් ඕන, 14 බොක්ස් සොකට් කෑල්ලක් ඕන. තව impact driver එකක් හරි යකඩ බටයක් හරි ඕන ශොක් එකේ යට පැත්තෙ බෝල්ට් එක ගලවාගන්න
    5mm ඇලන් කී එකක් ඕන

    ජැක් එකක් ඕන, මම නං යූස් කරේ වාහනේට හම්බුන අර පොඩි ජැක් එක. ලොකු ජැක් එකක්, ජැක් ස්ටෑන්ඩ් එකක් එහෙම තියනවා නං ගොඩක් සේෆ් විදියට වැඩේ කරන්න පුලුවන්. මම ලී කොට කෑලි ටිකක් එහෙම තියල තිබුනා කරුමෙට ජැක් එක පෙරලුනොත් permenet disability or fatal වෙන එක නවත්තගන්න :D

    මෙහෙමයි වැඩේ කරන්නෙ
    මුලින්ම මේ වීඩියෝ එක බලලා ඉන්නෝන. මේකෙ සේරම නියමෙට විස්තර කරනවා



    ඊට පස්සෙ වාහනේ flat තැනක, ගරාජ් එකේ වගේ හොදට එලිය තියන ඉඩ තියන තැනක නතර කරන්න
    පාකින් එකට දාල හරි මැනුවල් නං ෆස්ට් එකට දාල හරි හෑන්ඩ් බ්‍රේක් එක ඇදල, රෝද කෙලින් කරලා වාහනේ නතර කරන්න

    වාහනේ හොලවලා බලන්න එහෙට මෙහෙට යන අන්සේටේබල් විදියට තියනවද කියලා එහෙම තියනවා නං හරියට නතර කරගන්න
    ඉස්සරහ රෝද වලට අඩ කෑලි ටිකක් තියන්න පුලුවන් නං හොඳයි, මම කරද්දි කාර් එක පාක් කරන තැන බිම ස්ටේබල් නිසා එහෙම කරේ නැහැ

    මේක කරන්නෙ එක පැත්තක වැඩේ කරලා සම්පූරණ ඉවර කරලා අනෙක් පැත්ත කරන්න ඕන. මුලින්ම වාහනේ ට්‍රන්ක් එකේ ඇතුලෙ තියන වෙල්වට් කෑලි ටික ගලව ගන්න ඕන. ඒක අර වීඩියෝ එකේ තියන විදියට ගලවා ගන්න. මේ කෑලි ටික එලියට ගනිද්දි සීට් නවන්න තියන ලිවර් එකේ කේබල් වල පටල ගන්නෙ නැතිව හෙමීට වෙලාව අරගෙන කරන්න
    ට්‍රන්ක් එකේ දෙපැත්තෙම තියන සේරම වෙල්වට් කෑලි ටික ගලවලා වැඩ කරන තැන පැටලෙන්නෙ නැතුව ටිකක් ඈත තැනකින් තියා ගන්න


    දැන් රෝද ගලවන්න ඕන, මුලින් එක පැත්තක රෝදේ නට් 5 බුරුල් කරලා ජැක් එක ගහන්න පටන් ගන්න. ජැක් එක ගහලා රෝදෙ හොඳට ඉස්සුනාට පස්සෙ රෝදෙ ගලවලා පැත්තකින් තියන්න නට් 5ත් නැති වෙන්නෙ තැනකින් තියන්න
    මම අර පොඩි ජැක් එක යූස් කරපු නිසා lower arm assembly එකේ යට පැත්තෙන් කොට කෑලි ටිකකුත් තිබ්බා

    IMG_6917.jpeg


    දැං ශොක් එකේ යට පැත්ත බෝල්ට් එක ගලවා ගන්න ඕන, මේක බෝල්ට් එකේ පොට යන්නෙ නැති වෙන්න පරිස්සමට ගලවා ගන්න.
    14 සොකට් එක ඕන මේකට
    මේකෙ නට් එක lower arm assembly එකට පාස්සලා තියෙන්නෙ පොට යවා ගත්තොතින් සම්පූර්න සෙට් එක මාරු කරන්න වෙයි. හැබැයි ගලවද්දි පොට යන්නෙ නැතිවෙන්න ගලවා ගන්න පුලුවන්. මේක ටිකක් තදයි ඒක නිසා WD40 පොඩ්ඩක් ගහලා බ්‍රේකර් බාර් එකක් යූස් කරන්න වෙන්න පුලුවන්. මම නං impact එක යූස් කරා. වාහනේ ජැක් එක උඩ තියන නිසා බ්‍රේකර් බාර් දාගෙන දඟලන්න බය හිතුනා

    බෝල්ට් එක ගලවලා පැත්තකින් තියා ගන්න. මේකත් මාරු කරන්න පුලුවන් නං හොඳයි. මම මාරු කරේ නැහැ.

    IMG_6919.jpeg


    දැං ශොක් එකේ උඩ පැත්තෙ මවුන්ට් එක ගලවා ගන්න ඕන, මේකට 5mm ඇලන් කී එකයි 14 යතුරයි ඕන, උඩ නට් එකක් තියනවා ඒක සොකට් එකෙන් හරි යතුරෙන් හරි කැරකුවට වැඩක් නැහැ මේක ශොක් එකේ රොඩ් එකට සෙට් වෙන නට් එක නිසා මේකත් එක්ක ශොක් එකේ රොඩ් එක කැරෙකෙනවා. මේක ගලවන්න මේ රොඩ් එකේ උඩ තියන සිදුරට 5mm ඇලන් කී එකට දාල ඒකෙන් අල්ලගෙන 14 යතුර දාල කරකවලා ගලවා ගන්න ඕන. මේක බුරුල් උනාට පස්සෙ ඕන නං සොකට් එක දාල ගලවන්න පුලුවන්

    IMG_6927.jpeg


    ඊට පස්සෙ ශොක් එකේ යට පැත්තෙ මවුන්ට් එකෙන් පන්නලා උඩට කම්ප්‍රෙස් කරලා ශොක් එක ගලවලා එලියට ගන්න පුලුවන්
    ඒකෙ උඩ සහ යට පැත්තෙ වොශර් දෙකක් තව පොඩි ස්පේසර් එකක් එහෙම තියනවා. ඒව තියන විදිය හොඳට බලාගන්න. අලුත් එක හයි කරද්දි ඒ විදියට හයි කරන්න ඕන

    ශොක් එකේ උඩ පැත්තෙ මවුන්ට් වෙන තැන යට (රෝදෙ තියන තැනින් ශොක් එක හයිවෙන තැන බැලුවම පේනවා) සහ උඩ ට්‍රන්ක් එකේ ඇතුල් පැත්තෙ රබර් පෑඩ් එක ගානෙ තියනවා, ඒ දෙක ගලවලා අරගන්න. අරගෙන බලන්න ඒව කැඩිලද කියලා
    මගේ නං ඒව හොඳටම තිබුනා. ඒක නිසා මම ඒ දෙක මාරු කරේ නැහැ
    ඔයාගෙ ශොක් එකට ඒව හම්බුනා නං ඒව දා ගන්න හරි ඒවත් මාරු කරගන්න පුලුවන් නං ඒත් හොඳයි
    IMG_6920.jpeg



    අලුත් ශොක් එක හයි කරන්න කලින් ඒක හොඳට කම්ප්‍රෙස් කරන්න ඕන 6 වතාවක් හරි වැඩි පුර හරි, ඊට පස්සෙ ඒක පෙරලලා තියන්න එපා. කඩෙන් මේක මට දෙපාරක්ම කිවුවා කඩේ බෝඩ් එකකුත් ගහලා තියනවා

    දැන් ආයෙත් අර ගලවපු රබර් පෑඩ් දෙක දා ගන්න ඕන
    යට පැත්තෙ එක දාගන්න එක පොඩ්ඩක් අමාරුයි, ඒකෙ පොඩි රිටේනර් කෑලි ටිකක් තියනවා ඒ උනාට යටින් උඩට තද කරන්න අමාරුයි. මගේ ජැක් එකත් පොඩ්ඩක් රිස්කි නිසා පොඩ ට්‍රික් එකක් කරා
    රිටේනර් එක වටේ රෙදි පටියක් ඔතලා, රෙදි පටියෙ කොන් දෙක වාහනේ තියන සිදුර අස්සෙන් අරගෙන රෙදි පටියෙ කොන් දෙකෙන් අල්ලලා උඩට ඇද්දම නිකන්ම යට පැත්තෙ පෑඩ් එක ගානට සෙට් වෙනවා


    IMG_6924.jpeg


    අලුත් ශොක් එක අරගෙන ඒක උඩට එනවට දාල තියන ප්ලාස්ටික් පටිය අයින් කරන්න
    පොඩි පැකට් එකක නට් එකකුයි ස්පේසර් එකයි ලොකු වොශර් එකකුයි ඇති

    IMG_6909.jpeg


    ශොක් එක අර කලින් කියපු විදියට කීප වතාවක් කම්ප්‍රෙස් කරන්න
    දන් අර ලොකු වොශර් එක ශොක් එකේ රොඩ් එකට දාන්න
    ඊට පස්සෙ ස්පේසර් එක දාන්න

    IMG_6911.jpeg
    IMG_6912.jpeg
    IMG_6913.jpeg


    දැන් ශොක් එකේ රොඩ් එක අර වාහනේ තියන රබර් පෑඩ් එකේ මැද තියන සිදුරෙන් උඩට යවන්න
    ශොක් එකේ තියන ස්පේසර් එක රබර් පෑඩ් එක ඇතුලෙන් ගිහින් ට්‍රන්ක් එකේ උඩින් බැලුවම පොඩ්ඩක් උඩට පේන්න තරමට උඩට යනවා
    දැන් ශොක් එකේ යට පැත්ත යට මවුන්ට් එකට දාල බෝල්ට් එක දාගන්න ඕන, මේක හරියට එලයින් කරලා කරගන්න බෝල්ට් එක පොට යවා ගන්නෙ නැතිව, මේක අතින් සහ හෑන්ඩ් ටූල් වලින් තද කරන්න පවර් ටූල් යූස් කරන්න එපා

    දැන් උඩ පැත්තෙ පෑඩ් එක දාල කලින් තිබුනු උඩ පැත්තෙ වොශර් එක දාල උඩ නට් එක තද කරගන්න, මේකට ආයෙත් ඇලන් කී එකයි යතුරයි ඕන

    ආයෙත් උඩ යට නට් දෙකම චෙක් කරලා තද කරලා වාහනේ රෝද හයි කරලා ජැක් බාල අනෙක් පැත්තටත් මේකම කරන්න

    ට්‍රන්ක් එකේ වෙල්වට් එක හයි කරන්න කලින් ටෙස්ට් ඩ්‍රයිව් එකක් ගිහින් එන්න මේක ඉතින් වලක දෙකක දාල බලන්න වැඩේ හරිද කියලා

    සේරම හරි නං ට්‍රන්ක් එකේ වෙල්වට් එක හයි කරලා වැඩේ ඉවර කරන්න

    මේක සිවික් එකට ලිවුවට ගොඩක් කාර් වල මේ විදියටම වැඩේ කරගන්න පුලුවන්. ටූල් වල සයිස් පොඩ්ඩ්ක් එහෙ මෙහෙ වෙයි

    මට එක පැත්තක මාරු කරන්න විනාඩි 20ක් වගේ ගියේ. දෙපැත්තම මාරු කරලා සේරම ඉවර කරා පැයකට අඩුවෙන්.
     
    Last edited:

    jdchathuranga

    Well-known member
  • May 4, 2009
    566
    1,332
    93
    35
    Colombo
    තව ශොක් එකත් එක්ක කොලයක් හම්බෙනවා ඒකෙ සේෆ්ට් සහ හයි කරන හැටි විස්තරයක් තියනවා
    ශොක් හයි කරන හැටි කඩේ දාල තිබුනු පෝස්ටරේ මේ

    IMG_6900.jpg
     

    lasankandy

    Well-known member
  • Jul 18, 2009
    29,446
    29,379
    113
    KY
    මම නම් ඉතින් ගරාජ් එකකටම දාල ඕවා කරන්නේ. හයිවේ එකේ එහෙම යද්දී නැත්තම් පිටිපස්සේ ටයර් දෙක මාව ඉස්සර කරලා යයි කියලා බයක් තියෙනවා.
     

    jdchathuranga

    Well-known member
  • May 4, 2009
    566
    1,332
    93
    35
    Colombo
    මම නම් ඉතින් ගරාජ් එකකටම දාල ඕවා කරන්නේ. හයිවේ එකේ එහෙම යද්දී නැත්තම් පිටිපස්සේ ටයර් දෙක මාව ඉස්සර කරලා යයි කියලා බයක් තියෙනවා.
    මම නං පුලුවන් සේරම ගෙදර කරගන්නවා. මං කරන්නෙ මේක කරන එකේ තියන සැටිස්ෆැක්ශන් එක නිසා
    එකක් දෙකක් කරාම ඔය බය නැති වෙනවා
     

    lasankandy

    Well-known member
  • Jul 18, 2009
    29,446
    29,379
    113
    KY
    මම නං පුලුවන් සේරම ගෙදර කරගන්නවා. මං කරන්නෙ මේක කරන එකේ තියන සැටිස්ෆැක්ශන් එක නිසා
    එකක් දෙකක් කරාම ඔය බය නැති වෙනවා
    මම ඕවා කරන්න ගියාම අන්තිමට ඇනයක් හරි වැඩි වෙනවා බන්. එකනේ බැරි. හැබැයි ඉතින් ගෙදරින් කරගන්න පුළුවන් ලොකු ගානක් ඉතුරුයි නේ.
     

    jdchathuranga

    Well-known member
  • May 4, 2009
    566
    1,332
    93
    35
    Colombo
    Nice.. coil spring එකයි. Shock එකයි වෙනම ද තියන්නේ..?
    ඔවු Rear suspension වල වෙනම තියෙන්නෙ

    මම ඕවා කරන්න ගියාම අන්තිමට ඇනයක් හරි වැඩි වෙනවා බන්. එකනේ බැරි. හැබැයි ඉතින් ගෙදරින් කරගන්න පුළුවන් ලොකු ගානක් ඉතුරුයි නේ.
    ගොඩක් වෙලාවට ඔහොම වෙන්නෙ ඉක්මනට වැඩේ කරන්න ගියාම
    හෙමීට වෙලාව අරගෙන කරාම හරි ඉතිං,
     
    • Like
    Reactions: scorpion MW

    luk3r

    Well-known member
  • Apr 21, 2022
    5,225
    7,201
    113
    Good Good. man DIY wadak karanna giyoth kohe hari darunuwatama thuwala kara gannawa.
    danuth me steri strip gahagena inne. mahum danna yanna kammali.
     
    • Like
    Reactions: jdchathuranga

    jdchathuranga

    Well-known member
  • May 4, 2009
    566
    1,332
    93
    35
    Colombo
    Good Good. man DIY wadak karanna giyoth kohe hari darunuwatama thuwala kara gannawa.
    danuth me steri strip gahagena inne. mahum danna yanna kammali.
    මටත් ඔය වැඩේ සමහර වෙලාවට වෙනවා. වෙනවා කියන්නෙ යකඩ කෑලි වලට තුවාල කරගෙන නිතර නිතර ටෙට්නස් ඉන්ජෙක්ශන් එක ගහන්න වෙන නිසා අන්තිමට ටෙට්නස් කෝස් එකක්ම ගැහුවා අවුරුදු 10ක් යනකං ආයෙ ගහන්න ඕන නැහැ දැං

    ග්ලවුස් දෙකක් දාගත්තා නං ගොඩක් වෙලාව සේෆ්
    තව මේ වැඩ කරද්දි සේෆ්ටි ග්ලාස් දෙකක් වගේ දා ගත්තා නං තව හොඳයි
     
    • Like
    Reactions: luk3r