Nail Patel ගෙ විස්තරේ ඇත්ත. දැන් AI නිසා බලන්නෙ content එක quality ද කියන එක. Content එක quality නං උබේ content එක push වෙයි. එහෙම නැතුව කොච්චර තොරොම්බල් එල්ලුවත් content එක වටේට දැන් වැඩක් වෙන්නෙ නෑ. Video එක බලන්න කම්මැලි නං ඔකේ content එක කියවන්න. ඒකත් හැදුවෙ AI ම තමා.
AI Search සමග අලුත් වෙන Search Engine Optimization
අන්තර්ජාල අලෙවිකරණයේ (Digital Marketing) ප්රධාන අංගයක් වන Search Engine Optimization (SEO) දැන් විශාල වෙනසකට ලක් වෙමින් පවතිනවා. මෙයට ප්රධානතම හේතුව වන්නේ AI (Artificial Intelligence), එනම් කෘතිම බුද්ධිය, සෙවුම් යන්ත්ර (Search Engines) අතරට පැමිණීමයි.
මෙය SEO හි "massive mindset shift" එකක්.
AI කියන්නේ 'Gatekeeper' කෙනෙක්
සාම්ප්රදායිකව, අපේ ඉලක්කය වුණේ Google එකේ "top of page one" එහෙම නැත්නම් "first result on Google" එක ලබා ගැනීමයි. නමුත් AI පැමිණීමත් සමඟ මෙම තත්ත්වය වෙනස් වෙලා. AI කියන්නේ සාම්ප්රදායික Search Engine එකක් නෙවෙයි.
එය "gatekeeper" කෙනෙක්. මෙහි අදහස වන්නේ, AI ඔබේ Brand එක "trust" කරන්නේ නැත්නම්, එය ඔබේ Brand එක ගැන කිසිම දෙයක් සඳහන් කරන්නේ නැහැ. ඒ නිසා දැන් වැදගත් වෙන්නේ ranking නොවෙයි, "trust" එක.
Ranking වලින් Recommendation/Summarization වලට
අද වන විට AI Search ක්රියා කරන ආකාරය සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස්.
* ChatGPT වගේ AI tools websites rank කරන්නේ නැහැ. ඒ වෙනුවට එයාලා කරන්නේ answers recommend කරන එක.
* Gemini කියන AI එක links list කරන්නේ නැහැ. ඒ වෙනුවට එය solutions summarize කරනවා.
* Perplexity කියන්නේ page of results පෙන්නන AI එකක් නෙවෙයි; එය "what it thinks is best" කියලා කියනවා.
මේ අනුව, අපේ content එක Google හි ඉහළට ගෙන ඒමට වඩා, AI එය recommend කිරීමට හෝ summarize කිරීමට විශ්වාස කරන ආකාරයට සැකසීම වැදගත්.
AI Search සඳහා නව Metrics
AI යුගයේදී, ඔබේ brand එක විනිශ්චය කරන්නේ keyword optimization හෝ backlinking profiles මත පදනම්ව පමණක් නෙවෙයි. වැදගත්ම දේ තමයි "how well you answer the question".
AI search සාර්ථක කර ගැනීමට නම්, ඔබේ content පහත සඳහන් ලක්ෂණවලින් සමන්විත විය යුතුයි:
* Clear summaries
* Bullet points
* Structured data
* Concise comparisons
* Strong titles that match search intent
අවසාන ඉලක්කය වන්නේ rank වීම නොව, AI මගින් "cited" වීමයි.
AI යුගයේ සැබවින්ම වැදගත් වන්නේ කුමක්ද?
සාම්ප්රදායික SEO metrics වන traffic, click-through rate (CTR), හෝ keyword rankings තවදුරටත් සම්පූර්ණ කතාව නෙවෙයි. අද වන විට වඩාත් වැදගත් සාධකය වන්නේ AI ඔබේ brand එක විශ්වාස කරලා, ඔබේ content එක answer එකක් ලෙස භාවිතා කිරීමට තරම් සුදුසුද යන්නයි.
සරලවම කිවහොත්, දැන් වැදගත් වන්නේ search results වල "appearing" වීම නොව, "being the result" වීමයි. මේ නිසා, අනාගතයේදී SEO කරන ආකාරය විශාල වශයෙන් වෙනස් වනු ඇති අතර, AI සමඟ වැඩ කිරීමට අප සූදානම් විය යුතුයි.
AI Search සමග අලුත් වෙන Search Engine Optimization
අන්තර්ජාල අලෙවිකරණයේ (Digital Marketing) ප්රධාන අංගයක් වන Search Engine Optimization (SEO) දැන් විශාල වෙනසකට ලක් වෙමින් පවතිනවා. මෙයට ප්රධානතම හේතුව වන්නේ AI (Artificial Intelligence), එනම් කෘතිම බුද්ධිය, සෙවුම් යන්ත්ර (Search Engines) අතරට පැමිණීමයි.
මෙය SEO හි "massive mindset shift" එකක්.
AI කියන්නේ 'Gatekeeper' කෙනෙක්
සාම්ප්රදායිකව, අපේ ඉලක්කය වුණේ Google එකේ "top of page one" එහෙම නැත්නම් "first result on Google" එක ලබා ගැනීමයි. නමුත් AI පැමිණීමත් සමඟ මෙම තත්ත්වය වෙනස් වෙලා. AI කියන්නේ සාම්ප්රදායික Search Engine එකක් නෙවෙයි.
එය "gatekeeper" කෙනෙක්. මෙහි අදහස වන්නේ, AI ඔබේ Brand එක "trust" කරන්නේ නැත්නම්, එය ඔබේ Brand එක ගැන කිසිම දෙයක් සඳහන් කරන්නේ නැහැ. ඒ නිසා දැන් වැදගත් වෙන්නේ ranking නොවෙයි, "trust" එක.
Ranking වලින් Recommendation/Summarization වලට
අද වන විට AI Search ක්රියා කරන ආකාරය සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස්.
* ChatGPT වගේ AI tools websites rank කරන්නේ නැහැ. ඒ වෙනුවට එයාලා කරන්නේ answers recommend කරන එක.
* Gemini කියන AI එක links list කරන්නේ නැහැ. ඒ වෙනුවට එය solutions summarize කරනවා.
* Perplexity කියන්නේ page of results පෙන්නන AI එකක් නෙවෙයි; එය "what it thinks is best" කියලා කියනවා.
මේ අනුව, අපේ content එක Google හි ඉහළට ගෙන ඒමට වඩා, AI එය recommend කිරීමට හෝ summarize කිරීමට විශ්වාස කරන ආකාරයට සැකසීම වැදගත්.
AI Search සඳහා නව Metrics
AI යුගයේදී, ඔබේ brand එක විනිශ්චය කරන්නේ keyword optimization හෝ backlinking profiles මත පදනම්ව පමණක් නෙවෙයි. වැදගත්ම දේ තමයි "how well you answer the question".
AI search සාර්ථක කර ගැනීමට නම්, ඔබේ content පහත සඳහන් ලක්ෂණවලින් සමන්විත විය යුතුයි:
* Clear summaries
* Bullet points
* Structured data
* Concise comparisons
* Strong titles that match search intent
අවසාන ඉලක්කය වන්නේ rank වීම නොව, AI මගින් "cited" වීමයි.
AI යුගයේ සැබවින්ම වැදගත් වන්නේ කුමක්ද?
සාම්ප්රදායික SEO metrics වන traffic, click-through rate (CTR), හෝ keyword rankings තවදුරටත් සම්පූර්ණ කතාව නෙවෙයි. අද වන විට වඩාත් වැදගත් සාධකය වන්නේ AI ඔබේ brand එක විශ්වාස කරලා, ඔබේ content එක answer එකක් ලෙස භාවිතා කිරීමට තරම් සුදුසුද යන්නයි.
සරලවම කිවහොත්, දැන් වැදගත් වන්නේ search results වල "appearing" වීම නොව, "being the result" වීමයි. මේ නිසා, අනාගතයේදී SEO කරන ආකාරය විශාල වශයෙන් වෙනස් වනු ඇති අතර, AI සමඟ වැඩ කිරීමට අප සූදානම් විය යුතුයි.