මහණෙනි, අග්රය යි සලකනු ලබන්නා වූ, දීර්ඝ කාලයක පටන් පැවැත්තාහු යයි සලකනු ලබන්නා වූ, මහෝත්තමයන්ගේ වංශය යි සලකනු ලබන්නා වූ, පෞරාණික වූ , නො මනාය යි ඉවත නො ලන ලද්දා වූ, අතීත බුදුවරයන් විසින් ඉවත නො ලන ලද්දා වූ, පස් දෙනෙක් වූ, මේ දානයෝ මහාදානයෝ ඇතහ. ඒ දානයන් දැනුදු බැහැර නො කෙරෙති. මතු බුදුවරයෝ ද බැහැර නො කරන්නාහ. ඒ දානයෝ ශ්රමණයන් විසින්, බ්රාහ්මණයන් විසින්, නුවණැතියන් විසින් ගර්භා නො කරන ලද්දෝ ය.
ඒ දානයෝ පස්දෙනා කවරහුද යත් ?
1).
මහණෙනි, මේ සස්නෙහි ආර්යශ්රාවක තෙමේ ප්රාණඝාතය හැර ප්රාණඝාතයෙන් වැළකුණේ වේ ද, මහණෙනි, ප්රාණඝාතයෙන් වැළකුණා වූ ආර්යශ්රාවක තෙමේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දෙයි. අවෛරය දෙයි, නිදුක් බව දෙයි. හේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දී, අවෛරය දී, නිදුක් බව දී අප්රමාණ අභයයට අවෛරයට, නිදුක් බවට හිමි වෙයි.
2).
මහණෙනි, නැවත ආර්යශ්රාවක තෙමේ අදින්නාදානය හැර අදින්නාදානයෙන් වැළකුණේ වේ ද,මහණෙනි, අදින්නාදානයෙන් වැළකුණා වූ ආර්යශ්රාවක තෙමේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දෙයි. අවෛරය දෙයි, නිදුක් බව දෙයි. හේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දී, අවෛරය දී, නිදුක් බව දී අප්රමාණ අභයයට අවෛරයට, නිදුක් බවට හිමි වෙයි.
3).
කාමමිථ්යාචාරය හැර කාමමිථ්යාචාරයෙන් වැළකුණේ වේද, කාමමිථ්යාචාරයෙන් වැළකුණා වූ ආර්යශ්රාවක තෙමේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දෙයි. අවෛරය දෙයි, නිදුක් බව දෙයි. හේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දී, අවෛරය දී, නිදුක් බව දී අප්රමාණ අභයයට අවෛරයට, නිදුක් බවට හිමි වෙයි.
4).
මුසාවාදය හැර මුසාවාදයෙන් වැළකුණේ වේ ද, මුසාවාදයෙන් වැළකුණා වූ ආර්යශ්රාවක තෙමේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දෙයි. අවෛරය දෙයි, නිදුක් බව දෙයි. හේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දී, අවෛරය දී, නිදුක් බව දී අප්රමාණ අභයයට අවෛරයට, නිදුක් බවට හිමි වෙයි.
5).
මදයට ප්රමාදයට හේතු වන සුරාමේරය පානය හැර සුරාමේරය පානයෙන් වැළකුණේ වේ ද මහණෙනි, මද ප්රමාදයන්ට හේතු වන සුරාමේරය පානයෙන් වැළකුණා වූ ආර්යශ්රාවක තෙමේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දෙයි. අවෛරය දෙයි, නිදුක් බව දෙයි. හේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දී, අවෛරය දී, නිදුක් බව දී අප්රමාණ අභයයට අවෛරයට, නිදුක් බවට හිමි වෙයි.
අඞ්ගුත්තරනිකාය, අට්ඨකාදිනිපාතපාළි, අභිසන්දසුත්තං
ඒ දානයෝ පස්දෙනා කවරහුද යත් ?
1).
මහණෙනි, මේ සස්නෙහි ආර්යශ්රාවක තෙමේ ප්රාණඝාතය හැර ප්රාණඝාතයෙන් වැළකුණේ වේ ද, මහණෙනි, ප්රාණඝාතයෙන් වැළකුණා වූ ආර්යශ්රාවක තෙමේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දෙයි. අවෛරය දෙයි, නිදුක් බව දෙයි. හේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දී, අවෛරය දී, නිදුක් බව දී අප්රමාණ අභයයට අවෛරයට, නිදුක් බවට හිමි වෙයි.
2).
මහණෙනි, නැවත ආර්යශ්රාවක තෙමේ අදින්නාදානය හැර අදින්නාදානයෙන් වැළකුණේ වේ ද,මහණෙනි, අදින්නාදානයෙන් වැළකුණා වූ ආර්යශ්රාවක තෙමේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දෙයි. අවෛරය දෙයි, නිදුක් බව දෙයි. හේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දී, අවෛරය දී, නිදුක් බව දී අප්රමාණ අභයයට අවෛරයට, නිදුක් බවට හිමි වෙයි.
3).
කාමමිථ්යාචාරය හැර කාමමිථ්යාචාරයෙන් වැළකුණේ වේද, කාමමිථ්යාචාරයෙන් වැළකුණා වූ ආර්යශ්රාවක තෙමේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දෙයි. අවෛරය දෙයි, නිදුක් බව දෙයි. හේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දී, අවෛරය දී, නිදුක් බව දී අප්රමාණ අභයයට අවෛරයට, නිදුක් බවට හිමි වෙයි.
4).
මුසාවාදය හැර මුසාවාදයෙන් වැළකුණේ වේ ද, මුසාවාදයෙන් වැළකුණා වූ ආර්යශ්රාවක තෙමේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දෙයි. අවෛරය දෙයි, නිදුක් බව දෙයි. හේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දී, අවෛරය දී, නිදුක් බව දී අප්රමාණ අභයයට අවෛරයට, නිදුක් බවට හිමි වෙයි.
5).
මදයට ප්රමාදයට හේතු වන සුරාමේරය පානය හැර සුරාමේරය පානයෙන් වැළකුණේ වේ ද මහණෙනි, මද ප්රමාදයන්ට හේතු වන සුරාමේරය පානයෙන් වැළකුණා වූ ආර්යශ්රාවක තෙමේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දෙයි. අවෛරය දෙයි, නිදුක් බව දෙයි. හේ අප්රමාණ සත්ත්වයනට අභය දී, අවෛරය දී, නිදුක් බව දී අප්රමාණ අභයයට අවෛරයට, නිදුක් බවට හිමි වෙයි.
අඞ්ගුත්තරනිකාය, අට්ඨකාදිනිපාතපාළි, අභිසන්දසුත්තං