අනිත් එවන්ට වල කපන්න තරන්ම් කුහක වෙන්නේ නැතුව මචන් ඉස්සෙල්ල private කියනවචනේ ලියන්න ඉගෙන ගෙන අධ්යාපනේ ගැන කතා කරපන්




uba kiyanne WSO2 kiyanne thattge salli walin dapu company 1k kiyalada
ehema company tiyanawa ewa machan wehenawa
Dr. sanjeewa kiyanne IBM eke awurudu ganak research wala weda karapu bullet 1k
w3c definition balahan nama tiyanawa SOAP BPEL definitions walat
ow salli tibila tamai USA gihin private degree kale, habai itin IBM ekata thattage salli dala denna baha
anika moratuwa visiting lecturer kenek![]()
moratuwa thatweta nattam mokatada lecturer kenek karaganne ???
moratuwen pass wena degree aya mokada ochchara WSO2 walata ringanne![]()
මචං, උඔ ඔච්චර Dr. Sanjeewa ගැන කියවන්නේ, උඔ WSO2 ද වැඩ කරන්නේ ? එහෙම නම් , මට PM එකක් දාපන්.
උඔ Dr. Sanjeewa ගැන කතා කරන්නේ, එයාගේ blog profile එක බලලා නම්, මට කියන්න තියෙන්නේ, තව ටිකක් හොයලා බලලා කතා කරන්න කියලා. එක දෙයක් විතරක් මම කියන්නම්, Dr. Sanjeewa වෙන රටක degree එක කලේ, ලංකාවේ A/L පාස් වෙන්න බැරි කමට නෙමේ බං.
Dr. Sanjeewa කියන්නේ සුපිරි ඩයල් එකක්. ගිය කැම්පස් එක මොකද්ද කියලා හොයන්න යන්න එපා ඒ වගේ මනුස්සයෙක්ගේ. පොඩ්ඩක් generalize උදාහරණ දියන් කතා කරනකොට.
mama kiwwe generalize udaharanayak witarai


ඔක්කොම කියෙව්වා. උඹේ හිතේ තියෙන්නේ ඊරිසියාවද, එහෙම නැත්නම් අනවබෝදයද කියල තර්ක කරන්න කලින් මම උඹෙන් ප්රශ්නයක් අහනවා.
අපි ගමු උදාහරණයක්. පවුල් දෙකක සම වයසේ ළමයි දෙන්නෙක් ඉන්නවා. එක පවුලක් පාරම්පරිකව පොහොසත් (ඉහල මද්යම පන්තිය) , එක පවුලක් දුප්පත් (පහල මද්යම පන්තිය). දැන් මේ ළමයි දෙන්නම විද්යා අංශයෙන් උසස් පෙළ කරලා දෙන්නම ගන්නවා එකම ලකුණු. දෙන්නටම සාමාන්ය වයිදය උපාදියක් කරන්න ලකුණු මදි. ඉතින් දුප්පත් එකා යනවා දන්ත වෛද්ය විද්යාව කරන්න රජයේ වෛද්ය විද්යාලයට. පොහොසත් එකා යනවා සාමාන්ය වෛද්ය උපාදිය කරන්න පෞද්ගලික වෛද්ය විද්යාලයට.
දැන් උඹ කියන්නේ අර දුප්පත් එකාට යන්න බැරි වෙන නිසා පෞද්ගලික වෛද්ය විද්යාල නවත්වන්න ඕනේ කියලද. ඒක මහා අසාදාරන කුහක කතාවක්නේ බන්. උඹේ (ප්රයෝගිත්වය 0%, කර්මය කියන එක නොහදුනන) සමාජවාදී හිතට ඔහොම හිතුනට ඔය විදියට කීයක් කියල නවත්වන්නද?
එහෙනම් ඉතින් යම් කිසි රටක තියෙන්න ඕනේ එකම කාර් ජාතියක් විතරයි. නිදාගන්න එකම මෙට්ට ජාතියක්, හැමෝටම කන්න එකම විදියේ හෝටල්, එකම කෑම, ලෙඩට එකම විදියේ බෙහෙත්, ඉස්පිරිතාල වල ඔක්කොම කාමර එකම විදියයි, හෝටල් වල කාමර එකම විදියයි එකම පහසුකම් හැමෝටම, ප්ලේන් වල ව්යාපාරික පන්තියක් නැහැ. ගමේ ඉස්කෝලේ පරිගණක නැති නිසා නගරේ ඉස්කොලෙට පරිගණක තහනම්. කඩ වලට ගියාම ගන්න තියෙන්නේ එකම ඇඳුම්.
තව ලියන්නම් පිටු සිය ගානක් උනත්.
උඹට හිතෙන්නේ නැද්ද පෞද්ගලික විශ්ව විද්යාල සම්බන්දයෙන් උඹේ තියෙන්නේ මෝඩ, ප්රයෝගික නොවන අඳබාල තර්කයක් කියල.
උඹට කියන්න පුළුවන් කිසිම සුදුසුකමක් නැති සල්ලි තියෙන හොරෙකුටත් වෛද්ය උපාදියක් සල්ලි දීල කරන්න පුළුවන් නේද කියල. ඔව් අනිවාර්යෙන් එහෙම දුර්වලතා මේකේ තියෙන්න පුළුවන්, අපි ඔක්කොම එකතු වෙලා අන්න ඒ දේ නොවෙන්න සටන් කරමු. ඒ වගේ දෙයක් ආරංචි උන වෙලාවට මුළු සමාජෙම ඒ සම්බන්ද කතිකාවතකට ගමු. නමුත් අර හොරෙක් දෙන්නෙක් යනවා කියල පෞද්ගලික විශ්ව විද්යාල තහනම් කරන එක නම් නෙමෙයි විකල්පය. මොකද පාරේ මාරක අනතුරු උනා කියල අපි වාහන වල යන එක නවත්වන්නේ නැහැනේ. ප්ලේන් කඩා වැටුන කියල අපි යන එක නවත්වන්නේ නැහැනේ, ඉස්කෝලේ ගුරා පොඩි එකෙක්ට පු% ඇරිය කියල අපි ළමයි ඉකොලේ නොයවා ඉන්නේ නැහැනේ. එහෙම නේද ????
මම හිතනවා උඹ යන්නේ කොහෙද මල්ලේ පොල් උත්තරයක් නොදී මම කියපුවටම පැහැදිලි උත්තර දෙයි කියල.


well said..කුහක කම redda pallen beruna neda chotipatiyageane uya apita kiyanna mukut ituru kare nadda??

මෙහෙමයි මචන්ලා අපි හැමෝම හිතන්නේ මමත්වය පදනම් කරගෙනනෙ .එහේම නෙමේ පොඩ්ඩක් සාපේක්ෂව හිතමු .උදාහරණයක් විදිහට A /L හොදට pass වෙලා goverment campus එකකට ගිය එකෙක් හිතන්නේ goverment campus වල දෙන degrees private universities වල එව්වට වඩා මාර valide කියල .A /L යන්තම් pass වෙල හෝ fail වෙලා private university degree ගන්න එකෙක් කියන්නේ private degree ඒක goverment degree ඒකට වඩා valide කියල .මෙතන ඊන්න ගොඩක් අය උත්සහ කරන්නෙ තාමන් කරන degree එක තමා හොදම degree එක කියල වාද කර ගන්න එක .
මට කියන්ඩ තියෙන්නේ A /L pass or Fail වේවා goverment or private degree වේවා තමන්ගේ skills තියෙන ඒකා ඔය මොන මගුලක් තිබ්බත් නැතත් අනිවා ගොඩ යනවා .හොදම දේ තමන්ගේ natural instinct එක හොයාගෙන එක develop කරගෙන තමන්ගෙ life ඒක success කර ගන්න ඒක .සැබෑ උත්සහවන්ත දක්ෂයා කවදා හෝ ජය ගනී !!!
මමත් පුද්ගලික ආයතනයක ඉගෙන ගන්න කෙනෙක්... කැම්පස් ගියොත් අනිවා ඩිග්රී එක sure නිසා යුනි උන් බහුතරයක් උන් ඔහේ ඉන්නවා... ඒත් Private යන උන් එක පාරක් කෙලවගෙන ඉන්න නිසා මහන්සි වෙලා ඉගෙන ගන්නවා...නැත්තම් ගෙදරින් එලවනවනේ... දෙගොල්ලොම ෆීල්ඩ් එකට ගියාම ප්රිවෙට් එකෙන් ආපු එකා අරූට වඩා මොනා හරි වැඩිපුර දන්නවා.. ඒ ඉරිසියව තමා ඔය තියෙන්නේ... Private වල Syllabus එක ෆීල්ඩ් එකෙ ට්රෙන්ඩ් එකට අනුව මාරු වෙනවා..ඒ නිසා තමා එහෙම වෙන්නේ...
මගේ යාලුවෙක් ඉන්නවා...ඒ අයියට A\L Maths කරන්න Result මදි උනා.. පස්සෙ Canada වල Private යුනි එකක්ට ගියා Business Management වලට... දැන් එයගෙ Basic Salary එක Over 2 Lakhs... ජපුර Degree එක අරන් එන උන්ව ඉන්ටෙර්වීව් කරන්නෙත් පොර... ඔන්න ඕකයි තත්වෙ...
ඔන්න වලිගෙ පාගාගෙන මචන් ක්රමයේ වැරැද්ද හින්ද තම එහෙම උනේ .....අපි (84)බලපන් O/L කරන කලේ පන්ති ගියාද නැහැනේ ඉන්න ගුරුවරු දෙවිවරු වගේ හොදට ගුටි දීල උගන්නනවා .....
එත් A/L ගුරුවරු එහෙම ළමයි ගැන හොයන නැහැ ....අනික ඒ අයට හොදට උගන්නන්න තේරෙන් නැහැ (හැමෝටම නෙමේ)...
ඉතින් ඇත්ත පන්ති ගියා ....දැන් උබ කියන්නේ ඒ හින්ද මුළු පාසල් පද්ධතියම විකුණලා දන්නා ඕනි කියල නේද .....කොහොමද කොල්ලගේ නුවන
මමත් පුද්ගලික ආයතනයක ඉගෙන ගන්න කෙනෙක්... කැම්පස් ගියොත් අනිවා ඩිග්රී එක sure නිසා යුනි උන් බහුතරයක් උන් ඔහේ ඉන්නවා... ඒත් Private යන උන් එක පාරක් කෙලවගෙන ඉන්න නිසා මහන්සි වෙලා ඉගෙන ගන්නවා...නැත්තම් ගෙදරින් එලවනවනේ... දෙගොල්ලොම ෆීල්ඩ් එකට ගියාම ප්රිවෙට් එකෙන් ආපු එකා අරූට වඩා මොනා හරි වැඩිපුර දන්නවා.. ඒ ඉරිසියව තමා ඔය තියෙන්නේ... Private වල Syllabus එක ෆීල්ඩ් එකෙ ට්රෙන්ඩ් එකට අනුව මාරු වෙනවා..ඒ නිසා තමා එහෙම වෙන්නේ...
මගේ යාලුවෙක් ඉන්නවා...ඒ අයියට A\L Maths කරන්න Result මදි උනා.. පස්සෙ Canada වල Private යුනි එකක්ට ගියා Business Management වලට... දැන් එයගෙ Basic Salary එක Over 2 Lakhs... ජපුර Degree එක අරන් එන උන්ව ඉන්ටෙර්වීව් කරන්නෙත් පොර... ඔන්න ඕකයි තත්වෙ...
මෙතන මොකක් හරි අව්ලක් තියෙනවා... මචං, උඔ මොන field එකේද ඉන්නේ .. ? IT ද නැත්නම් Business studies වගේ දෙයක්ද ? තමන් කතා කරන field එක අනුව, තත්වය වෙනස් වගේ

කෝ බන් මගේ කමෙන්ට් එකට කව්රුත් රිප්ලයි කරලා නැහැනේ බන් . . .
A\L වලින් කැම්පස් ගන්නේ 10%-12% ක් විතර... 20%යි කියමුකෝ...මේ කියන විදියට අනික් 80%ට වෙන්නේ පොල් කඩන්න, කුලී වැඩ කරන්න, පාරෙ වල් කපන්නද??

ALs campus nogihin janadhipathi unat.... campus giya ewunge thatweta nahalu 
ehenam pili ganin private degree karana ewun ALs pass wela campus yanna bari ewun nemei kiyalamama kiwwe generalize udaharanayak witarai
![]()
nettam kelinma mata kiyanna tibba Steve jobs la bill gates la apple microsoft demme melo degree 1k natuwa campus drop karala kiyala![]()
mokada campus giya ayane bullet
dan metana maraganne pruvate degree karayo salli wisi karala degree gannawa kiyalane![]()
මචං , උඔටත් Steve jobs, Bill gates වගේ තැනකට යන්න ලැබේවා කියලා ප්රාර්ථනා කරනවා. අනේ මචං... ලංකාවේ ඉන්න, ඉගෙන ගන්න එවුන්ට ඒ මිනිස්සුන්ගෙන් ගන්න තියෙන ආදර්ශය ඉගෙන නොගෙන private institute ගිහින් ජීවිතේ ගොඩ දාගනින් කියන එක නෙමේ. ඉස්සෙල්ලා, හොඳට A/L කරලා, නිකන් දෙන අධ්යපනයේ උපරිමය ගන්න බලපල්ලා.
ඔය මිනිස්සුන්ගෙන් ගන්න තියෙන්නේ, නොසැලෙන උත්සාහය, වෙනස් විදියට හිතන එක වගේ දේවල්... ඒ දේවල් ගනිල්ලා....
කැම්පස් ගියපු දක්ෂ අය ඉන්නවා, නොගියපු දක්ෂ අයත් ඉන්නවා. මම කියන්නේ, හැමෝම, ඉගෙන ගනිල්ලා කියලා... Private Institute ගියා කියලා, Steve jobs ලා Bill gates ලා වෙන්න බෑ. ඒ හැකියාව තියෙන්නේ , මොලේ....


un ekka happenna baa kiyanna tiyana ekama tarkaya un AL walin rank adu wela state uni ekakata select nowna ekada...? etakota uba kiyanne ara wena ratakata gihin igana ganna ekata SL state uni ekaka igana ganna ekage tatweta ennna bari ALs rank madi eka.. right! etakota api balamu lokayath ekka..anith ratawala universities walin graduate wena engineers la dr okkoma uba kiyana widihata ape ewnta wada pahala.. mona wihiluwakda ban. uba ALs kiyana exam eka kiyana base eke indan anit hama dema maninna hadanawa.. mata kiyapan engineering solutions dipu SL wala eka uni ekak.. state uni government projects walata karapu eka nirmanayak.. uba danne na wena rata wala kochchara experiments karanawada unis wala kochchara government projects karanawada kiyala.. SL wal examples,
1.SL wala overhead bridge wagayak haduwa traffic jam adu karanna okkoma kale access engineering kiyala uk company ekak.
2.mattala airport eka Chinese engineering solution okkoma but lankawe ayageth podi sup ekak aran tiyanawa..
3.hambanthota waraya ekath chinese company ekak..
4.bmich eke refurbishment ekak tiyanawa chinese engineers la okkoma
5. Srilankan air lines inna okkoma engineers la mama danna widihata overseas graduate.
ඔව් ලෝකෙ බුද්ධිමත්ම පිරිස බිහිවෙන්නෙ ලංකාවෙන් තමා
mehema hindada uda tiyana ewa une kiyapan..
machan state university yana ewn eyalage career eke 1k stage ekakadi anith ewnta wada iidiriyen innawa ALs kiyana exam ekedi.. witarai! piligath university ekakin niwaradiwa graduate wuna onama student kenek katawath dewani wennaa dewani wenne innovative thinking walin witarai.. aluth de hithana aluth de karana eken!
mama piligannawa aperate buddimath minissu wena rata wala unis wala prof la wela wada karanawa.. bt lokaye inna buddimatun ekka gannakota eka sulu pirisak..
ape ekek hoyagtta eka theory ekak kiyapan ube student career eke hamba wuna! mage feild eke mata ehema hamba wela na!






කව්ද කිව්වෙ උන් මෝඩයො කියල.??? හැබැයි රජයේ uni වලින් graduate වෙච්ච engineers ල doctors ල ගෙ තත්වෙට එන්න උන් සුදුසු නෑ
එහෙම engineers ල doctors ල ඉන්නව තමා. ඒත් උන් මේගොල්ලො තරම් පොරවල් නෙමෙයි. මුන් එක්ක හැප්පෙන්න උන්ට බෑ.
ඔව් ලෝකෙ බුද්ධිමත්ම පිරිස බිහිවෙන්නෙ ලංකාවෙන් තමා ඒත් ඒ එකෙන් පිටරට යන 80% ගැන ඔයා කතාකරල නැහැනේද??? ඇයි ඒ???epic chaaa neda!
උන් යන්නෙ වෙන වෙන හේතු මත ඒක මේ මාතෘකාවට අදාල නෑ ඒගොල්ලො යන එක නැවතුන දාට ආයි ඇවිල්ල කියන්නකො බලන්න. අනික එහෙම යන උන්ගෙ වැඩ නිතරම අහන්න ලැබෙනව නේද??
වෙන uni වල rank උස්ස උස්ස ඉන්නව ගිහිං. නොගිහින් හිටියොත් අපි තරඟ කරන්නෙ MIT CALTECH haward එක්ක.
mata kiyahan dan uba moratuwen out wela eddi Dr.Sanjiva ubawa interview kale nedda???
anna e wage tamai athanat![]()
![]()
ඕක තමා කියන්නේ... නොදන්න දේ කතා නොකර හිටහන් කියලා. වැරදියි බං උඹ...ඕක තමා කියන්නේ... නොදන්න දේ කතා නොකර හිටහන් කියලා.
and wedi job universities labkawata denne kiyala 