mitakalin income eka 50000 kenekta tax wadune nane![]()
මේ ගැන thread දෙක තුනක්ම දැක්ක නිසා කියන්නේ....
කලින් ඒ කියන්නේ 2016ට කලින් තිබ්බේ නිදහස් සීමාව තමා 600,000.00 (50,000X 12).... ඒ තිබ්බේ threshold එක තමා 2.4Mn (200,000X 12) ගෙනාවේ... දැන් ආපහු ඒක 650,000.00ට ගේන්නේ... ඉස්සර තිබ්බ ගෙවපු කෙනාම තමා ගෙවන්නේ සමහර විට අඩු වේවි... කොහොමත් PAYE නැතිව තනි business කරන කෙනෙක් වගේනම් අදායම උපයන්න කරපු වියදම් (නය පොලි, Rent, wages වගේ ) අඩු කරන්න පුළුවන්.. එහෙම අඩු කරලා එන Balance එක අනුවයි ගෙවන්නේ....
ඔතන කියනවා වගේ පොඩි මිනිහට දැනෙනවනම් දැනෙන්නේ VAT 15% කරන එක... ඔක්කොම ගණන් යනවා සිල්ලර වලට VAT add උනහම... (2016 අය වැයදී සිල්ලර වෙළදාම / Local Buying & Selling අයින් කරා VAT ) නිෂ්පාදන සේවා දෙකම උඩ යනවා කොහොමත් ඕක වැඩි කරාහම... අනිවාර්යෙන්ම ඔය news එක හරිනම් මේක වැඩි කරන්න ඕන Revenue එක උඩට ගෙනවන්ම් (වක්ර බදු මේවා)
With Holding Tax මේ සැරේ අයින් කරා ... අයින් කර කිව්වට එක ඇත්තටම personal Tax යටතට ගන්නේ.... මාසෙකට 100,000 පඩි ගන්න කෙනෙක්ගේ 1,000,000 deposit 10% වාර්ෂික පොලියට හැදුවම ගෙවන මුළු ගණන
0-600,000 = 0
600,000 - 1,100,000 = 4% = 20,000.00
1,100,000-1,200,000 =8% = 8,000.00
පොලි WHT @ 100,000X 2.5% = 2,500.00
මුළු බදු = රු 30,500.00 (2016 ට පෙර )
2016 අය වැය
පඩිය = රු 1,200,000 = නිදහස්
පොලි අදායම = රු 100,000
මුළු අදායම = රු 1,300,000
බදු = නිදහස්....
දැනුවත් වීම සදහා type කරන ලදී .....................
mitakalin income eka 50000 kenekta tax wadune nane![]()
මේ ගැන thread දෙක තුනක්ම දැක්ක නිසා කියන්නේ....
කලින් ඒ කියන්නේ 2016ට කලින් තිබ්බේ නිදහස් සීමාව තමා 600,000.00 (50,000X 12).... ඒ තිබ්බේ threshold එක තමා 2.4Mn (200,000X 12) ගෙනාවේ... දැන් ආපහු ඒක 650,000.00ට ගේන්නේ... ඉස්සර තිබ්බ ගෙවපු කෙනාම තමා ගෙවන්නේ සමහර විට අඩු වේවි... කොහොමත් PAYE නැතිව තනි business කරන කෙනෙක් වගේනම් අදායම උපයන්න කරපු වියදම් (නය පොලි, Rent, wages වගේ ) අඩු කරන්න පුළුවන්.. එහෙම අඩු කරලා එන Balance එක අනුවයි ගෙවන්නේ....
ඔතන කියනවා වගේ පොඩි මිනිහට දැනෙනවනම් දැනෙන්නේ VAT 15% කරන එක... ඔක්කොම ගණන් යනවා සිල්ලර වලට VAT add උනහම... (2016 අය වැයදී සිල්ලර වෙළදාම / Local Buying & Selling අයින් කරා VAT ) නිෂ්පාදන සේවා දෙකම උඩ යනවා කොහොමත් ඕක වැඩි කරාහම... අනිවාර්යෙන්ම ඔය news එක හරිනම් මේක වැඩි කරන්න ඕන Revenue එක උඩට ගෙනවන්ම් (වක්ර බදු මේවා)
With Holding Tax මේ සැරේ අයින් කරා ... අයින් කර කිව්වට එක ඇත්තටම personal Tax යටතට ගන්නේ.... මාසෙකට 100,000 පඩි ගන්න කෙනෙක්ගේ 1,000,000 deposit 10% වාර්ෂික පොලියට හැදුවම ගෙවන මුළු ගණන
0-600,000 = 0
600,000 - 1,100,000 = 4% = 20,000.00
1,100,000-1,200,000 =8% = 8,000.00
පොලි WHT @ 100,000X 2.5% = 2,500.00
මුළු බදු = රු 30,500.00 (2016 ට පෙර )
2016 අය වැය
පඩිය = රු 1,200,000 = නිදහස්
පොලි අදායම = රු 100,000
මුළු අදායම = රු 1,300,000
බදු = නිදහස්....
දැනුවත් වීම සදහා type කරන ලදී .....................