HELP | ගෑස් ඉවරඋනා >> දර පොල්කටු ලිප - අමුතු රහක්

Sen-lu

Well-known member
  • ගෑස් වලින් කාල උඹලට හොද රහ අමතකයි දැන් ඒකයි වෙලා තියෙන්නේ..
    අපේ ගෙදර ලිපේ නම් එකක් ඔල්වේස් පැණි උනු වෙනවා කොස් දර, මිල්ල දර වලින්... අනිත් ලිපේ කේතලේ අවුරුදු 50ක් විතර පරණයි කේතලේ පට්ට බරයි.... ඒ ලිපේ දාන්නේ කුරුදු දර.. දර මඩු 3ක් තියනවා.. දෙකක කුරුදු දර.. අනිත් එකෙ කොස්, මකුලතා, මිල්ල ලී වගේ කොටන් ගොඩ ගහලා තියෙන්නේ.. පොල් දාල තියන කාමරේ පොල් කටු ගෝනි.. පොල් උල ගාව පොල් ලෙලි කන්දක්... කහට එනිටයිම් රෙඩි....උඹලට කොයින්ද මේවා...

    හදිසියෙ කෞරුහරි ආවොත් කහට දෙන්න පොල් කටුවක් දානවා ලිපට උණුවෙනවා සෙනිකවම.... අපේ තාත්තා කැමති නෑ ලොකු බිල් එනවට... ඒ එතුමගේ හැටි... අපේ අම්ම කැමති නෑ ඔය බ්ලෙන්ඩර් කේතල් අවන් වගේ හුටප්පර වලට... කරන් බිල දැනටත් එන්නේ රු500ට අඩුවෙන්(මම මල්ලි ගෙදර ඉද්දි නම් ඒක වෙනස් වෙනවා..).... අපේ ගමේ රැට හැමගෙදරම ලයිට් නිවනවා. හොරු එනවට බයේ ගේ වටේ ලයිට් දාන් නෑ.. රෑට මුලු ගමම කලුවරයි.. ගෙදර හැමෝම ගාව ටෝච්1ක් තියනවා.... ඉස්සර නම් තාත්තා ගව විතරයි තිබ්බෙ අපි පොඩි කාලෙ.. අපි අටේදි කරන්ට්1 ආවෙ ගමට.. දැන් ඉතින් කරන්ට්1ට ගහන ටෝච් නිසාඅ ලේසි වැඩේ.... ඉස්සර කෑලි පහේ ටෝච්1 පුංචි බලාගාරේ ලක්සපාන හරි කලු පූසා එවරේඩි දාල තමා යූස් කොලේ.... කොහොම උනත් රැට දොට්ට යනවා නම් ටෝච්1 ගහන් යන්නෙ.... මම් ටෝච් නොගහ ඔහේ යනවා ඉතින් පුරුද්දට සර්පයොත් නැතුවම නෙවෙයි ඉදල හිටල කරවැල්ලු එහෙම සෙට් වෙනවා.... පෑගෙන්න ඔන්න මෙන්න තියල මාට්ටු වෙනවා... විසඝෝඅර සරුපය දැක නෑර මෝඩයා කියල එවෙලෙම තලල දානවා...අපේ ගමට කරන්ට්1, හොද පාරක් ඒමෙන් ගමේ අපි පොඩි කාලේ තිබුණ ලස්සන නැති උනා කියන්න පුලුවන්.. රම්මලේ කන්දෙන් එපිට මහින්ද මාතියගේ ගම නිසා කන්දෙන් මෙපිට මේවයේ හැමතැනම පාරවල් ගල් දාල තලන්න්නේ නෑ කෙලින්ම කාපට්මයි දාන්නේ .... පොඩි කාලේ දලු වාහනේ පාරේ යන්නේ මඩවලවල් වලට පරන ගෝණි දාල.... කාලය මැව් වෙනසක අරුමේ... මගේ මිතුරෙක් ඉන්නවා ගලහ... මෙතුම දුක් වෙනවා උන්ගේ පාරවල් ඖරුදුගානකින් තාර ඩිංගක් දාල නෑ කියලා... මම් කිව්ව අපෙ ගම් වලට වෙලා තියන දේ....

    දැන් අපේ බාප්ප එහෙම ඉස්සර දඩයමේ යන්නේ කෑලි පහේ ටෝච්1 ගහලා... තුවක්කුවටම තියල අල්ලනවා සතාගේ ඇස්2ටම, ඌ ගිනිකනයා වැටිලා එලි‍ය දිහා බලන් ඉද්දි සතාගේ ඇස් දෙකෙන් ඌව මොකාද කියල දැනගෙන විගහට ගැස්සුවම කොකා, මහ රෑ ඩෝන් ගාලා ගමෙ දෝංකාරේ ඇහෙනවා කදු අස්සෙන් හතර පස් පාරක්...... පොඩිම කාලෙ බයයි.. මෑතක් වෙනකන් සෙල්ලම තිබ්බ ගමට පොලිසියක් දානකන්... ඉන් පස්සෙ තුවක්කු සෙල්ලම් ඉවර උනා..ගෝන්නු නම් අඩුයි කැලේ, හැබැයි මහ කැලේ ඉන්නවා.... ඌරො නම් තොගේට ඉන්නවා.. සතියට දවසක් නම් වරදින් නෑ දෙයියනේ කියලා...උගුඩුවෙක්, දඩු ලේනෙක්, ඉත්තෑවේක්, ඕලුවෙක් වගේ නම් එහෙමකට කන්න දෙයක් නෑ... බයිට්1ට තමා ගන්නේ.. බාප්ප දැන් වයසයි.. මගේ වීරයා... දැන් 60කට වැඩි උනොත් මිස අඩු නෑ.... හැබැයි තාමත් කොල්ල වගේ තමා.. හරියටම පෙනුම ජැකි ශෙරොෆ් වගේ... මම ගමේ යද්දි බෝතලේ අරන් ගෙනහින් දෙනවමයි....

    මේ ටිකේ නම් රැට නරි කෑ ගහනවා මහ රෑට.. වනජිවි1න් දැම්ම ගෙනත් මොණරු වැඩි නිසා..... මම් ඉතින් රෑ 10 වගෙ වෙන්කන් මිදුලේ ඉන්නේ මදුරුවො නෑ කනාමදිරියො තමයි ඉන්නේ... වල් ජම්බු ගහක් තියනව ඕකෙ උන් පිරිලා ක්ලියෝපැට්‍රගේ ඔලුවේ කනාමැදිරියෝ ගැහුවලුනේ රැට ලස්සනට ඒ කාලේ.. මට ඒක සිහි වෙනවා ගහ දැක්කම... ඉතින් රැට මේ හැමදේකම ලස්සන පේන්න නම් පේන තෙක් මානේ කෘතීම එළියක් නැති වෙන්න ඕන... එක්කි ගිනිමන්ත කලුවර, එහෙම නැත්නම් හද එළියට.. පෝයට කොහොමත් පොදයක් හරි ගහනවාමනේ... එතකොට එදා රෑට කුරුමිණි රැහැයියො සද්දෙ වැඩි ලගට.. දුරට නරි,බකමූණො සද්දේ වැඩි..
    ape @richlife koo enne nedda me patte....... :baffled: :(

    Awesome bro. :love:

    මාර්ටින් වික්රමසිංහගෙ අපේ ගම මතක්වුනා.
     
    • Love
    • Like
    Reactions: kinkon and D_Mad

    D_Mad

    Well-known member
  • Jun 11, 2013
    25,606
    42,097
    113
    Deniyaya
    දැන් ගම් වලත් ගෑස් එකේ උයන්නේ.කුරැදු දර වලින් ඉව්වම දැලි වැඩි.දැන් ඉන්න ගෑනු දෑලි ගාගන්න කැමති නෑ නොවෑ..
    ow ow aluth kattiya kemati na dara lipata....
     

    this_is_doge

    Well-known member
  • Oct 10, 2020
    537
    617
    93
    ගොඩක් අය දන්නේ දර ලිපේ උයන කෑම වල රහ විතරයි. මේවත් කියවලා බලන්න.
    http://www.fao.org/3/a0789e09.html
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4997496/
    Oya dara lipe uayana ayagen air pollution wenawa kiyana eka US walin Indiawata karapu boru balapaamak kiyala man ahala thiyenawa. US wala factories walin wena pollution ekath ekka baluwama developing countries wala dara lip wala pollution eka podi ekaklu.
    Dont have the facts to back it up at the moment.
     

    The Hacker

    Well-known member
  • Oct 22, 2012
    2,726
    1
    2,428
    113
    127.0.0.1
    ගෑස් වලින් කාල උඹලට හොද රහ අමතකයි දැන් ඒකයි වෙලා තියෙන්නේ..
    අපේ ගෙදර ලිපේ නම් එකක් ඔල්වේස් පැණි උනු වෙනවා කොස් දර, මිල්ල දර වලින්... අනිත් ලිපේ කේතලේ අවුරුදු 50ක් විතර පරණයි කේතලේ පට්ට බරයි.... ඒ ලිපේ දාන්නේ කුරුදු දර.. දර මඩු 3ක් තියනවා.. දෙකක කුරුදු දර.. අනිත් එකෙ කොස්, මකුලතා, මිල්ල ලී වගේ කොටන් ගොඩ ගහලා තියෙන්නේ.. පොල් දාල තියන කාමරේ පොල් කටු ගෝනි.. පොල් උල ගාව පොල් ලෙලි කන්දක්... කහට එනිටයිම් රෙඩි....උඹලට කොයින්ද මේවා...

    හදිසියෙ කෞරුහරි ආවොත් කහට දෙන්න පොල් කටුවක් දානවා ලිපට උණුවෙනවා සෙනිකවම.... අපේ තාත්තා කැමති නෑ ලොකු බිල් එනවට... ඒ එතුමගේ හැටි... අපේ අම්ම කැමති නෑ ඔය බ්ලෙන්ඩර් කේතල් අවන් වගේ හුටප්පර වලට... කරන් බිල දැනටත් එන්නේ රු500ට අඩුවෙන්(මම මල්ලි ගෙදර ඉද්දි නම් ඒක වෙනස් වෙනවා..).... අපේ ගමේ රැට හැමගෙදරම ලයිට් නිවනවා. හොරු එනවට බයේ ගේ වටේ ලයිට් දාන් නෑ.. රෑට මුලු ගමම කලුවරයි.. ගෙදර හැමෝම ගාව ටෝච්1ක් තියනවා.... ඉස්සර නම් තාත්තා ගව විතරයි තිබ්බෙ අපි පොඩි කාලෙ.. අපි අටේදි කරන්ට්1 ආවෙ ගමට.. දැන් ඉතින් කරන්ට්1ට ගහන ටෝච් නිසාඅ ලේසි වැඩේ.... ඉස්සර කෑලි පහේ ටෝච්1 පුංචි බලාගාරේ ලක්සපාන හරි කලු පූසා එවරේඩි දාල තමා යූස් කොලේ.... කොහොම උනත් රැට දොට්ට යනවා නම් ටෝච්1 ගහන් යන්නෙ.... මම් ටෝච් නොගහ ඔහේ යනවා ඉතින් පුරුද්දට සර්පයොත් නැතුවම නෙවෙයි ඉදල හිටල කරවැල්ලු එහෙම සෙට් වෙනවා.... පෑගෙන්න ඔන්න මෙන්න තියල මාට්ටු වෙනවා... විසඝෝඅර සරුපය දැක නෑර මෝඩයා කියල එවෙලෙම තලල දානවා...අපේ ගමට කරන්ට්1, හොද පාරක් ඒමෙන් ගමේ අපි පොඩි කාලේ තිබුණ ලස්සන නැති උනා කියන්න පුලුවන්.. රම්මලේ කන්දෙන් එපිට මහින්ද මාතියගේ ගම නිසා කන්දෙන් මෙපිට මේවයේ හැමතැනම පාරවල් ගල් දාල තලන්න්නේ නෑ කෙලින්ම කාපට්මයි දාන්නේ .... පොඩි කාලේ දලු වාහනේ පාරේ යන්නේ මඩවලවල් වලට පරන ගෝණි දාල.... කාලය මැව් වෙනසක අරුමේ... මගේ මිතුරෙක් ඉන්නවා ගලහ... මෙතුම දුක් වෙනවා උන්ගේ පාරවල් ඖරුදුගානකින් තාර ඩිංගක් දාල නෑ කියලා... මම් කිව්ව අපෙ ගම් වලට වෙලා තියන දේ....

    දැන් අපේ බාප්ප එහෙම ඉස්සර දඩයමේ යන්නේ කෑලි පහේ ටෝච්1 ගහලා... තුවක්කුවටම තියල අල්ලනවා සතාගේ ඇස්2ටම, ඌ ගිනිකනයා වැටිලා එලි‍ය දිහා බලන් ඉද්දි සතාගේ ඇස් දෙකෙන් ඌව මොකාද කියල දැනගෙන විගහට ගැස්සුවම කොකා, මහ රෑ ඩෝන් ගාලා ගමෙ දෝංකාරේ ඇහෙනවා කදු අස්සෙන් හතර පස් පාරක්...... පොඩිම කාලෙ බයයි.. මෑතක් වෙනකන් සෙල්ලම තිබ්බ ගමට පොලිසියක් දානකන්... ඉන් පස්සෙ තුවක්කු සෙල්ලම් ඉවර උනා..ගෝන්නු නම් අඩුයි කැලේ, හැබැයි මහ කැලේ ඉන්නවා.... ඌරො නම් තොගේට ඉන්නවා.. සතියට දවසක් නම් වරදින් නෑ දෙයියනේ කියලා...උගුඩුවෙක්, දඩු ලේනෙක්, ඉත්තෑවේක්, ඕලුවෙක් වගේ නම් එහෙමකට කන්න දෙයක් නෑ... බයිට්1ට තමා ගන්නේ.. බාප්ප දැන් වයසයි.. මගේ වීරයා... දැන් 60කට වැඩි උනොත් මිස අඩු නෑ.... හැබැයි තාමත් කොල්ල වගේ තමා.. හරියටම පෙනුම ජැකි ශෙරොෆ් වගේ... මම ගමේ යද්දි බෝතලේ අරන් ගෙනහින් දෙනවමයි....

    මේ ටිකේ නම් රැට නරි කෑ ගහනවා මහ රෑට.. වනජිවි1න් දැම්ම ගෙනත් මොණරු වැඩි නිසා..... මම් ඉතින් රෑ 10 වගෙ වෙන්කන් මිදුලේ ඉන්නේ මදුරුවො නෑ කනාමදිරියො තමයි ඉන්නේ... වල් ජම්බු ගහක් තියනව ඕකෙ උන් පිරිලා ක්ලියෝපැට්‍රගේ ඔලුවේ කනාමැදිරියෝ ගැහුවලුනේ රැට ලස්සනට ඒ කාලේ.. මට ඒක සිහි වෙනවා ගහ දැක්කම... ඉතින් රැට මේ හැමදේකම ලස්සන පේන්න නම් පේන තෙක් මානේ කෘතීම එළියක් නැති වෙන්න ඕන... එක්කි ගිනිමන්ත කලුවර, එහෙම නැත්නම් හද එළියට.. පෝයට කොහොමත් පොදයක් හරි ගහනවාමනේ... එතකොට එදා රෑට කුරුමිණි රැහැයියො සද්දෙ වැඩි ලගට.. දුරට නරි,බකමූණො සද්දේ වැඩි..
    ape @richlife koo enne nedda me patte....... :baffled: :(

    අඩේ නිකන් අපිවත් අරන් ගියා වගේ අයියේ. ටවුන් වල හැදිච්ච අපිට කොහෙදඕවා.. ඇහෙද්දිත් පට්ට. මැරෙන්න කලින් එක සතියක් ඔහේ ඉන්නතිබ්බා නම් මරු
     
    • Love
    Reactions: D_Mad

    Heshan Daminda

    Well-known member
  • Mar 13, 2009
    46,382
    1
    101,254
    113
    34
    Kalutara
    අපේ ගෙදර දර ලිප අයින් කරලා අවුරුදු 10කට වැඩියි. දැන් ගෑස්ම තමා. ජාති දෙකෙන්ම තියාගෙන ඉන්නවා සිලින්ඩර් දෙකක්. එකක් ඉවර වුනාම එකක් ගන්නවා. එක පාවිච්චි කරද්දී අරක ගේනවා. දර ලිපේ උයනවා නම් අනිවා මැටි වෙන්නත් ඕන. 🙄
     
    • Like
    Reactions: D_Mad

    Kolama

    Well-known member
  • Sep 11, 2008
    19,478
    23,744
    113
    ලිම්පෝපෝ කන්දෙ
    තව වැඩිපුර ගැස් සිලින්ඩර් එකක් තියා ගනිල්ලා. එතකොට එකක් ඉවර වුනාම අනිත් එක ගන්න සති තුනකවත් කාලයක් තියෙනවා. :cool:
     
    • Like
    Reactions: D_Mad

    Good Heart

    Well-known member
  • Jun 24, 2013
    3,079
    754
    113
    Oya dara lipe uayana ayagen air pollution wenawa kiyana eka US walin Indiawata karapu boru balapaamak kiyala man ahala thiyenawa. US wala factories walin wena pollution ekath ekka baluwama developing countries wala dara lip wala pollution eka podi ekaklu.
    Dont have the facts to back it up at the moment.
    ඕනෙම දෙයක් දහනය කිරීමේදී වායු ගෝලයට pollutants එකතු වෙන නිසා වායු දුෂණයක් සිද්ධ වෙනවා.
    US වල per capita resource consumption, energy consumption, ecological footprint වගේම environmental pollution එක අනිත් බොහෝ රටවල් වලට වඩා වැඩියි.

    දර පුළුස්සනකොට පිටවන දූශක නිසා පෙනහළු හා හදවත් ආශ්‍රිත ලෙඩ, පිළිකා වගේ දේවල් ඇති වෙන්න තියෙන ඉඩ කඩ වැඩියි.
     

    Candid-B

    Well-known member
  • Apr 25, 2019
    35,363
    1
    61,968
    113
    Mother Earth
    ගෑනිගෙ අතින් කැරි වැටුණද දන්නෙ නෑ තේකට. :-)
    නියම කෙල්ලෙක්. උබ වාසනාවන්තයි එහෙම කෙල්ලක් ලබන්න.
     
    Last edited:
    • Haha
    Reactions: asylum and D_Mad

    EON

    Well-known member
  • Nov 4, 2012
    3,308
    2,931
    113
    මචන් අපේ GAS එක හදිස්සියේම ඉවරඋනා. වයිෆ් ෂණිකව පොල්කටු වලින් ලිපක් ලයින් කරලා එකේ වතුර එකක් උණු කරා.
    අමුතු රහක් එනවා මචන්, ඇයි ඒ ?
    please help.

    Litro app එකෙන් හෙට එකක් ගෙන්න ගන්න ඕනේ.
    uba jiwithe palaweni paratada dara lipaka cook kare ?
    dara lip wala oka samanya deyak.