Nissan Leaf ලෝකයේ ඉලෙක්ට්‍රික් මෝටර් රථ අතර අංක එක

manojdhrma

Well-known member
  • Aug 26, 2011
    1,031
    560
    113
    Nissan Leaf එක ගැන විස්තර හොයද්දි මේ thread එක දැක්කෙ. සෑහෙන හොඳ විස්තර ටිකක් තියෙනව. Electric වාහනයකට යන්න ආසාවක් තියෙනව හේතු කීපයක් මත. ඒ වගේම Electric එකක් ගන්න පුංචි බයකුත් තියෙනව එක එක හේතූන් මත. ඒවා ටිකක් නිරාකරණය කරගන්න කැමතියි. Electric වාහන වලින් දැනට ලංකාවෙ ජනප්‍රියම වගේම මුදලින් ගන්න පුළුවන් මට්ටමක තියෙන්නෙ Leaf එක කියල මං හිතනව. ඒ වගේම මේ වාහනය ගැන මූලිකව ගත්තම වැඩි දෙනෙක් හොඳ නැහැ කියනව මං අහල නැහැ. එකම ගැටළුව විදිහට වැඩි දෙනෙක් කතා බහ කරන්නෙ බැටරිය ගැන තමයි.

    බය තියෙන හේතු මුලින් සඳහන් කරන්නම්. වැදගත් වෙන්නේ ඒවා නිසා.

    (1.) මේක Budget Friendly වාහනයක් කියන්න තාම අමාරුයිනෙ. මහන්සියෙන් ගාණක් හොයාගෙන එකතු කරල, මේ වාහනය මිලදී ගන්න තාම සාමාන්‍ය ආදායමක් තියෙන කෙනෙක්ට අපහසුයි. කොහොම හරි, මේ වාහනය වෙනුවෙන් මේ කරන වියදම... ඒක හොඳ තත්වයෙන් පාවිච්චි කරන්න පුළුවන් කාලයත් එක්ක බැලුවම වාසියි ද අවාසියි ද...?

    (2.) ලංකාවේ පාරිසරික තත්වය සාමාන්‍යයෙන් ගත්තම බටහිර, යුරෝපීය වැනි රටවල් එක්ක බලද්දි උෂ්ණක්වය තරමක් වැඩි රටක්. අපිට වැහි ලැබුණට කාලෙන් කාලෙට, උෂ්ණත්වය එදිනෙදා වැඩකටයුතු වලට බලපාන තරම්. එවන් වාතාවරණයක් යටතේ මේ වාහනයේ Battery එක කොයි තරම් දුරට ඔරොත්තු දෙන ශක්තියකින් යුතුද? උෂ්ණත්වය නිසා Battery ආරෝපණය වේගයෙන් බහින්න තියෙන ඉඩ වැඩියිද? AC එක දාගෙන ඉන්නම වෙනවද?

    (3.) ලංකාවේ දැන් අධිවේගී මාර්ග සංවර්ධනය හ සාමාන්‍ය ප්‍ර‍ධාන මාර්ග (සමහර අතුරු මාර්ගද ඇතුළුව) කාපට් කිරීම නිසා මාර්ග වල තත්වය ක්‍ර‍ම ක්‍ර‍මයෙන් හොඳ තත්වයට එමින් තියෙනව. මා සිතනවා මේ වාහනය වඩාත් සුදුසු වන්නේ වල ගොඩැලි නැති අඩුම හොඳ කාපට් පාරක ධාවනය කරන්නටයි. ඒත් ලංකාවේ හැම මාර්ගයක්ම හැම තැනම හොඳයි කියන්න තාම බැහැ. ඒ වගේම කඳු පල්ලම් සහිත මාර්ග අමතක කරන්නත් බැහැ. ඒවගේ භූමි ලක්ෂණ ඇති අපේ රටේ මාර්ගවලට මේ වාහනය කොතරම් දුරට ඔරොත්තු දෙනවාද?

    (5.) Batter Capacity. මේක තමා මම හිතන්නෙ මේ වාහනය ගැන හැමෝම සැලකිලිමත් වෙන මාතෘකාව. අපි හැමෝම දන්නව සාමාන්‍යයෙන් Battery Capacity මට්ටම අනුව ධාවනය කරන්නට පුළුවන් දුර සීමිතයි. නමුත් ගමන සැලසුම් කරගෙන යන කෙනෙක්ට ඒක පාලනය කරගන්න පුළුවන් වේවි. නමුත් ලංකාවේ මහා මාර්ග වල තත්වය (මාර්ග තද බදය) අනුව අපි වැඩි කාලයක් මාර්ගයේ රස්තියාදු වන තරමට battery charge මට්ටම ගැන ඇති බිය වැඩිවෙන්න පුළුවන්. Battery charge මට්ටම එවන් තත්වයන් යටතේ අපට පාලනය කරගන්න පුළුවන් වේවිද?


    (6.) විස්තර හොයද්දි මට දැනගන්න ලැබුණු තව දෙයක් තමයි Full Battery Capacity එක අවුරුදු 4 ක් 5 ක් පාවිච්චි කරද්දි ටික ටික අඩු වෙනව කියන එක. ඒ එක්කම ධාවනය කරන්න පුළුවන් දුර ප්‍ර‍මාණයත් සාපේක්ෂව අඩු වෙනව. ආයතනයේ වගකීම් කාලය ඇතුලත battery එක මාරු කරගන්න පුළුවන් ක්‍ර‍මයක් තියනව කියලත් අහල තියෙනව. ඒ ගැන වැඩි විස්තරයක් තාම දන්නෙ නැහැ. නමුත් යම් හේතුවක් මත මාරු කල නොහැකි අවස්ථාවක් ඇතිවී battery එකක් අලුතින් මිලදී ගන්නට විශාල වියදමක් යන බව අහල තියෙනව. එ් ගැන වැඩි දුර යමක් දැන ගන්නට කැමතියි.

    (7.) ප්‍ර‍මාණයෙන් තරමක් ලොකුයි මේ වාහනය. මම දැකල තියෙනව. ලංකාවේ අපි වාහනයක් ගන්නේ drive කරන්න ආසාවට විතරක් නෙමෙයි. පවුලේ වාහනයක් නම් හෝ රාජකාරීමය වශයෙන් හෝ යම් යම් බඩු බාහිරාදිය පුළුවන් උපරිමයෙන් දමාගෙන යන්න තමයි වැඩි දෙනෙක් උත්සාහ කරන්නෙ. මේ වාහනයෙන් ගෙනියන්න පුළුවන් උපරිම බර කොච්චරක් ද? ලංකාවේ අපේ එදිනෙදා අවශ්‍යතා අනුව බැලුවම.? අපි ගෙනියන්න හිතන බර අනුව ඒක කොයි තරම් වාහනයට බලපායි ද?

    දැන් අහන්නම් වාසිදායක පැත්තෙන් තියෙන ප්‍ර‍ශ්න

    (1.) මම අහල තියෙනව Leaf පාවිච්චි කරන කෙනෙක්ගෙන්, වාහනය ධාවනය කරද්දි අපිට තරමක battery එක charge කරගන්න පුළුවන් හැකියාවක් තියෙනව ධාවනය කරන ක්‍ර‍මවේදය අනුව කියල. පෙන්නන දුර ප්‍ර‍මාණයට වඩා තරමක් වැඩි දුරක් ධාවනය කරද්දි උපයා ගත් බවක් තමා මට තේරුණේ. ඒ ගැන යමක් කියන්න පුළුවන් ද?

    (2.) Electric වාහනයක තියෙන අනිත් වාසිය මුදල් ඉතිරිය. ඒ කියන්නෙ නඩත්තු වියදම බොහොම අඩුයි. එතකොට, වියදම තවත් ඉතුරු කරගන්නට Solar Panel System එකකින් Charge කරගන්නත් හැකියාවක් තියෙනව කියල අහල තියෙනව. නමුත් ලංකාවේ හරි හමං solar charging system එකක් හදාගන්නත් බර වියදමක් යනව. ඒ වියදමත් එක්ක බැලුවම වඩා ලාබදායී ක්‍ර‍මය EV charging center එකකින් කරගන්න එකද නැත්නම් Solar panel එකක් ගෙදර හයි කරගන්න එකද එහෙමත් නැත්තං සාමාන්‍ය ගෙදර විදුලිය පාවිච්චි කරල charge කරන එකද?

    (3.) මම දැකල තියෙනව මේ වාහනයේ monitor එකක්. ඒකේ map එක බලන්න පුළුවන්. ඒ Map එක සහ GPS Navigation අපේ රටේ පාරවල් වලට ගැලපෙන්න ක්‍රියාත්මක වෙනවද?

    මට දැනට වැදගත් කරුණු වලට මේවා තමා මතකයට ආවෙ. :)
     
    • Like
    Reactions: laMir

    ravinperera206

    Well-known member
  • Dec 27, 2012
    1,067
    192
    63
    patta machan..meke roof ekata solar panel ekak set karala ewanawa nam lankawa wage ira eliya nitharama thiyena ratakata godak wedagath wei..
     

    laMir

    Well-known member
  • May 6, 2014
    2,597
    428
    113
    ගම් 5 නේ.....
    Nissan Leaf එක ගැන විස්තර හොයද්දි මේ thread එක දැක්කෙ. සෑහෙන හොඳ විස්තර ටිකක් තියෙනව. Electric වාහනයකට යන්න ආසාවක් තියෙනව හේතු කීපයක් මත. ඒ වගේම Electric එකක් ගන්න පුංචි බයකුත් තියෙනව එක එක හේතූන් මත. ඒවා ටිකක් නිරාකරණය කරගන්න කැමතියි. Electric වාහන වලින් දැනට ලංකාවෙ ජනප්‍රියම වගේම මුදලින් ගන්න පුළුවන් මට්ටමක තියෙන්නෙ Leaf එක කියල මං හිතනව. ඒ වගේම මේ වාහනය ගැන මූලිකව ගත්තම වැඩි දෙනෙක් හොඳ නැහැ කියනව මං අහල නැහැ. එකම ගැටළුව විදිහට වැඩි දෙනෙක් කතා බහ කරන්නෙ බැටරිය ගැන තමයි.

    බය තියෙන හේතු මුලින් සඳහන් කරන්නම්. වැදගත් වෙන්නේ ඒවා නිසා.

    (1.) මේක Budget Friendly වාහනයක් කියන්න තාම අමාරුයිනෙ. මහන්සියෙන් ගාණක් හොයාගෙන එකතු කරල, මේ වාහනය මිලදී ගන්න තාම සාමාන්‍ය ආදායමක් තියෙන කෙනෙක්ට අපහසුයි. කොහොම හරි, මේ වාහනය වෙනුවෙන් මේ කරන වියදම... ඒක හොඳ තත්වයෙන් පාවිච්චි කරන්න පුළුවන් කාලයත් එක්ක බැලුවම වාසියි ද අවාසියි ද...?

    (2.) ලංකාවේ පාරිසරික තත්වය සාමාන්‍යයෙන් ගත්තම බටහිර, යුරෝපීය වැනි රටවල් එක්ක බලද්දි උෂ්ණක්වය තරමක් වැඩි රටක්. අපිට වැහි ලැබුණට කාලෙන් කාලෙට, උෂ්ණත්වය එදිනෙදා වැඩකටයුතු වලට බලපාන තරම්. එවන් වාතාවරණයක් යටතේ මේ වාහනයේ Battery එක කොයි තරම් දුරට ඔරොත්තු දෙන ශක්තියකින් යුතුද? උෂ්ණත්වය නිසා Battery ආරෝපණය වේගයෙන් බහින්න තියෙන ඉඩ වැඩියිද? AC එක දාගෙන ඉන්නම වෙනවද?

    (3.) ලංකාවේ දැන් අධිවේගී මාර්ග සංවර්ධනය හ සාමාන්‍ය ප්‍ර‍ධාන මාර්ග (සමහර අතුරු මාර්ගද ඇතුළුව) කාපට් කිරීම නිසා මාර්ග වල තත්වය ක්‍ර‍ම ක්‍ර‍මයෙන් හොඳ තත්වයට එමින් තියෙනව. මා සිතනවා මේ වාහනය වඩාත් සුදුසු වන්නේ වල ගොඩැලි නැති අඩුම හොඳ කාපට් පාරක ධාවනය කරන්නටයි. ඒත් ලංකාවේ හැම මාර්ගයක්ම හැම තැනම හොඳයි කියන්න තාම බැහැ. ඒ වගේම කඳු පල්ලම් සහිත මාර්ග අමතක කරන්නත් බැහැ. ඒවගේ භූමි ලක්ෂණ ඇති අපේ රටේ මාර්ගවලට මේ වාහනය කොතරම් දුරට ඔරොත්තු දෙනවාද?

    (5.) Batter Capacity. මේක තමා මම හිතන්නෙ මේ වාහනය ගැන හැමෝම සැලකිලිමත් වෙන මාතෘකාව. අපි හැමෝම දන්නව සාමාන්‍යයෙන් Battery Capacity මට්ටම අනුව ධාවනය කරන්නට පුළුවන් දුර සීමිතයි. නමුත් ගමන සැලසුම් කරගෙන යන කෙනෙක්ට ඒක පාලනය කරගන්න පුළුවන් වේවි. නමුත් ලංකාවේ මහා මාර්ග වල තත්වය (මාර්ග තද බදය) අනුව අපි වැඩි කාලයක් මාර්ගයේ රස්තියාදු වන තරමට battery charge මට්ටම ගැන ඇති බිය වැඩිවෙන්න පුළුවන්. Battery charge මට්ටම එවන් තත්වයන් යටතේ අපට පාලනය කරගන්න පුළුවන් වේවිද?


    (6.) විස්තර හොයද්දි මට දැනගන්න ලැබුණු තව දෙයක් තමයි Full Battery Capacity එක අවුරුදු 4 ක් 5 ක් පාවිච්චි කරද්දි ටික ටික අඩු වෙනව කියන එක. ඒ එක්කම ධාවනය කරන්න පුළුවන් දුර ප්‍ර‍මාණයත් සාපේක්ෂව අඩු වෙනව. ආයතනයේ වගකීම් කාලය ඇතුලත battery එක මාරු කරගන්න පුළුවන් ක්‍ර‍මයක් තියනව කියලත් අහල තියෙනව. ඒ ගැන වැඩි විස්තරයක් තාම දන්නෙ නැහැ. නමුත් යම් හේතුවක් මත මාරු කල නොහැකි අවස්ථාවක් ඇතිවී battery එකක් අලුතින් මිලදී ගන්නට විශාල වියදමක් යන බව අහල තියෙනව. එ් ගැන වැඩි දුර යමක් දැන ගන්නට කැමතියි.

    (7.) ප්‍ර‍මාණයෙන් තරමක් ලොකුයි මේ වාහනය. මම දැකල තියෙනව. ලංකාවේ අපි වාහනයක් ගන්නේ drive කරන්න ආසාවට විතරක් නෙමෙයි. පවුලේ වාහනයක් නම් හෝ රාජකාරීමය වශයෙන් හෝ යම් යම් බඩු බාහිරාදිය පුළුවන් උපරිමයෙන් දමාගෙන යන්න තමයි වැඩි දෙනෙක් උත්සාහ කරන්නෙ. මේ වාහනයෙන් ගෙනියන්න පුළුවන් උපරිම බර කොච්චරක් ද? ලංකාවේ අපේ එදිනෙදා අවශ්‍යතා අනුව බැලුවම.? අපි ගෙනියන්න හිතන බර අනුව ඒක කොයි තරම් වාහනයට බලපායි ද?

    දැන් අහන්නම් වාසිදායක පැත්තෙන් තියෙන ප්‍ර‍ශ්න

    (1.) මම අහල තියෙනව Leaf පාවිච්චි කරන කෙනෙක්ගෙන්, වාහනය ධාවනය කරද්දි අපිට තරමක battery එක charge කරගන්න පුළුවන් හැකියාවක් තියෙනව ධාවනය කරන ක්‍ර‍මවේදය අනුව කියල. පෙන්නන දුර ප්‍ර‍මාණයට වඩා තරමක් වැඩි දුරක් ධාවනය කරද්දි උපයා ගත් බවක් තමා මට තේරුණේ. ඒ ගැන යමක් කියන්න පුළුවන් ද?

    (2.) Electric වාහනයක තියෙන අනිත් වාසිය මුදල් ඉතිරිය. ඒ කියන්නෙ නඩත්තු වියදම බොහොම අඩුයි. එතකොට, වියදම තවත් ඉතුරු කරගන්නට Solar Panel System එකකින් Charge කරගන්නත් හැකියාවක් තියෙනව කියල අහල තියෙනව. නමුත් ලංකාවේ හරි හමං solar charging system එකක් හදාගන්නත් බර වියදමක් යනව. ඒ වියදමත් එක්ක බැලුවම වඩා ලාබදායී ක්‍ර‍මය EV charging center එකකින් කරගන්න එකද නැත්නම් Solar panel එකක් ගෙදර හයි කරගන්න එකද එහෙමත් නැත්තං සාමාන්‍ය ගෙදර විදුලිය පාවිච්චි කරල charge කරන එකද?

    (3.) මම දැකල තියෙනව මේ වාහනයේ monitor එකක්. ඒකේ map එක බලන්න පුළුවන්. ඒ Map එක සහ GPS Navigation අපේ රටේ පාරවල් වලට ගැලපෙන්න ක්‍රියාත්මක වෙනවද?

    මට දැනට වැදගත් කරුණු වලට මේවා තමා මතකයට ආවෙ. :)

    bump
     

    Kumara456

    Well-known member
  • Jan 3, 2008
    29,710
    2,880
    113
    Colombo
    බම්ප්...
    මේ පාර බජට් එකෙන් ලොකු ගාණක් අඩු වෙයි කියල හිතනවා..
     

    AA60

    Well-known member
  • Nov 25, 2011
    3,091
    355
    83
    Germany
    දුර නෑයෝ කියයි , උබල අපිව බලන්න එන්න එපා අපි එන්නම් කියල