අපට පෞද්ගලික වෛද්‍ය විද්‍යාල එපා, දොස්තර පැටව් පාරේ හඬා වැටෙයි... 🚯

ozykolla

Well-known member
  • Jun 20, 2022
    9,845
    16,808
    113
    Did you ever imagine, the new competition it creates in a densely populated country like Sri Lanka?

    There can be only that many fish in a pond at a time..

    ඕකට තමයි කොදෙව් මානසිකත්වය කියන්නේ.
    ගර්භාෂයෙන් එලියට ආවට ලෝකෙට බයයි.
    ආපහු කුටුම්භයක් හදාගන්නවා ඒක ඇතුළෙ තමන් ආරක්ෂිතයි කියලා හිතාගන්න.

    දොස්තර විතරක් නෙමෙයි IT උනුත් එක්ටා එකෙන් ඉන්දියන්කාරයො එනවට බයයි.

    හැබැයි දෙගොල්ලොම බදු ගහපු ගමන් රට පනිනවා. එතකොට ඔය යසට ගෝලීයකරණයට වැඩ. ඉන්දියන් චීන දොස්තරලා ඉන්ජිනේරුවො එක්ක ඔය ඉන්නේ UK, Au, Nz වල.

    Australia: 3.98 physicians per 1,000 people (28mil population)
    Sri Lanka: 1.19 physicians per 1,000 people (23mil population)
     

    Tramadol

    Well-known member
  • Jul 20, 2014
    14,042
    8,375
    113
    Kotahena
    නිකං දීලා සාපයක් වෙලා මේ රටට කන්නගර මහත්තයෝ. වැරදි රටේ නිකං දුන්නේ 🤷
    කන්නන්ගර මහත්තයා පලි නැ උබේ අම්මා හැමදාම අපේ ගෙදර ඇවිත් දෙකට namila palal karanawa නිකං දෙන්නේ නිකං නිකං කියලා හයෙන් ke ගහනවා.

    Tramadol ahurak කටේ ඔබලා wesits පොල් කිරි anenna පොල්ලක් bassala ලේ පැන්න ට පස්සේ කට geta ගහලා තමයි මං අරින්නේ.

    මුලින් anduwa දැං ගාණක් වත් නෑ pattesi ට
    ආයේ ආයේ නැමෙන එක තමයි කරන්නෙ.

    නිකං දෙන්නේ. කන්නන්ගර මහත්තයා ගහපු එකක් ද බං?
     

    Don GasCan

    Well-known member
  • Nov 3, 2010
    43,693
    50,067
    113
    සේදවත්ත
    කන්නන්ගර මහත්තයා පලි නැ උබේ අම්මා හැමදාම අපේ ගෙදර ඇවිත් දෙකට namila palal karanawa නිකං දෙන්නේ නිකං නිකං කියලා හයෙන් ke ගහනවා.

    Tramadol ahurak කටේ ඔබලා wesits පොල් කිරි anenna පොල්ලක් bassala ලේ පැන්න ට පස්සේ කට geta ගහලා තමයි මං අරින්නේ.

    මුලින් anduwa දැං ගාණක් වත් නෑ pattesi ට
    ආයේ ආයේ නැමෙන එක තමයි කරන්නෙ.

    නිකං දෙන්නේ. කන්නන්ගර මහත්තයා ගහපු එකක් ද බං?
    කන්නංගර මහත්තය උබේ අම්මව නමල පලල් කරල බොර් කෙරුව නිසයි උබ වැටකොලු පොන්නයෙක් ජාතක උනේ. අවජාතකයා දැන් දුකට පොන්සියෙක් වගේ බෙරිහන් දෙනවා
     

    Sonique

    Well-known member
  • Oct 22, 2007
    25,205
    11,235
    113
    Forest
    මුන්ව පැත්තකට අරන් ගිහින් කන පලන්න එකෙක් නෑනේ.
    මුන් consultant level එක complete කරන්න UK ගිහින් සල්ලි දීල ඉගෙනගත්ත උන් යටතේ වැඩ කරද්දී අවුලක් නෑ රටවල් දෙකෙන්ම පඩි අරන් හැබැයි ලංකාවේ කවුරුහරි එකෙක් සල්ලී දීල ඉගෙනගන්න යනවනං ඉත්තෑවෝ දුවනවා ඇතුලේ 24/7.
    AI sector එක diagnosis දොස්තරලව replace කරන process එක ඉක්මනට පටන්ගන්නවනන් මේ උත්තලගේ කටවහන්න
     
    • Like
    Reactions: bladeable

    Peace for All

    Well-known member
  • Mar 10, 2024
    3,119
    2,251
    113
    ඕකට තමයි කොදෙව් මානසිකත්වය කියන්නේ.
    ගර්භාෂයෙන් එලියට ආවට ලෝකෙට බයයි.
    ආපහු කුටුම්භයක් හදාගන්නවා ඒක ඇතුළෙ තමන් ආරක්ෂිතයි කියලා හිතාගන්න.

    දොස්තර විතරක් නෙමෙයි IT උනුත් එක්ටා එකෙන් ඉන්දියන්කාරයො එනවට බයයි.

    හැබැයි දෙගොල්ලොම බදු ගහපු ගමන් රට පනිනවා. එතකොට ඔය යසට ගෝලීයකරණයට වැඩ. ඉන්දියන් චීන දොස්තරලා ඉන්ජිනේරුවො එක්ක ඔය ඉන්නේ UK, Au, Nz වල.

    Australia: 3.98 physicians per 1,000 people (28mil population)
    Sri Lanka: 1.19 physicians per 1,000 people (23mil population)

    That's why I said "I believe I now have the maturity to see that there are two sides of this story..."

    We are talking about 2 different systems - subsidized vs paid

    An MBBS maybe more expensive than a Law degree cuz of its earning potential

    In a country still classified as a developing, with just $ 3,000 USD per capita GDP, see the rift it makes, if the wealthiest get to obtain the MBBS, without the standard results prescribed at the entrance exam for the subsidized students.

    I believe the entrance exam is this hard, in any field for the same reason - not to flood an already crowded market.

    On the other hand, I believe any MBBS Doctor could do private practice but there's been no objection there 🙂

    And re your comparison between Aus and SL, please compare the GDP of the 2 countries and see why it may not be possible to simply increase the number of Doctors in SL, without either the Tax revenue going up or the population drastically coming down. For that matter, I believe even some of the big Aus states, themselves surpass the GDP of SL but none of them have the population of SL.

    If there was an easy solution, to this matter, it won't drag for 40 - 50 years...

    PS I am not justifying the subsidized system but being realistic
     

    ozykolla

    Well-known member
  • Jun 20, 2022
    9,845
    16,808
    113
    That's why I said "I believe I now have the maturity to see that there are two sides of this story..."

    We are talking about 2 different systems - subsidized vs paid

    An MBBS maybe more expensive than a Law degree cuz of its earning potential

    In a country still classified as a developing, with just $ 3,000 USD per capita GDP, see the rift it makes, if the wealthiest get to obtain the MBBS, without the standard results prescribed at the entrance exam for the subsidized students.

    I believe the entrance exam is this hard, in any field for the same reason - not to flood an already crowded market.

    On the other hand, I believe any MBBS Doctor could do private practice but there's been no objection there 🙂

    And re your comparison between Aus and SL, please compare the GDP of the 2 countries and see why it may not be possible to simply increase the number of Doctors in SL, without either the Tax revenue going up or the population drastically coming down. For that matter, I believe even some of the big Aus states, themselves surpass the GDP of SL but none of them have the population of SL.

    If there was an easy solution, to this matter, it won't drag for 40 - 50 years...

    PS I am not justifying the subsidized system but being realistic

    ඔය බලන්නෙත් එක පැත්තකින් විතරයි නේ.

    දොස්තරලගෙ පඩිය විතරයි නෙ ඔය හිතන්නේ.
    ලෙඩ්ඩුන්ට ඇතිවෙන්න දොස්තරලා ඉන්නවද?

    අනික මුන් කියන්නේ එන්ට්‍රක්ස් අමාරු කරන්න නෙමෙයි නේ, ප්‍රයිවට් එපාම කියලා නේ. ඒක තමයි කුහකකම. නියාමන අනිවාර්යයෙන්ම විය යුතුයි. උපරිමයටම අමාරු කරපුදෙන්.

    GDP එක අදාල වෙන්නේ කොහොමද කියලා පැහැදිලි කරන්න? සල්ලි තියනවා නම් සුදුසුකම් තියනවා නම් ගාන ගෙවලා ඉගනගත්තට මොකද?
     

    dayt0na

    Well-known member
  • Jan 2, 2012
    30,001
    28,910
    113
    ඔව් ඉතින් ඔලුව ඇතුලෙ data තියෙන්න ඕනෙනෙ process කරල ගන්න.. හැමෝටම කටපාඩම් කරන්න බෑ..
    Kata paadam: data in => data out

    Ow kata paadam kerannath hamotama ba…Habai kata paadam keranda puluwan modayo innewa


    Processing = critical thinking
     

    Peace for All

    Well-known member
  • Mar 10, 2024
    3,119
    2,251
    113
    GDP එක අදාල වෙන්නේ කොහොමද කියලා පැහැදිලි කරන්න?

    Think about it this way

    Most students in Aus supposed to fund their Tertiary studies by student loans

    Student loan scheme is funded by the Tax payers

    The relationship between the GDP and Tax revenue is parallel
     

    Don GasCan

    Well-known member
  • Nov 3, 2010
    43,693
    50,067
    113
    සේදවත්ත
    මුන්ව පැත්තකට අරන් ගිහින් කන පලන්න එකෙක් නෑනේ.
    මුන් consultant level එක complete කරන්න UK ගිහින් සල්ලි දීල ඉගෙනගත්ත උන් යටතේ වැඩ කරද්දී අවුලක් නෑ රටවල් දෙකෙන්ම පඩි අරන් හැබැයි ලංකාවේ කවුරුහරි එකෙක් සල්ලී දීල ඉගෙනගන්න යනවනං ඉත්තෑවෝ දුවනවා ඇතුලේ 24/7.
    AI sector එක diagnosis දොස්තරලව replace කරන process එක ඉක්මනට පටන්ගන්නවනන් මේ උත්තලගේ කටවහන්න
    මම හිතන්නෙ මෙඩිසින් වගේ එකක් 100% මැසින් බේස්ඩ් යන එක හොදයි
    හොදට ඇනලයිස් කරන්න පුලුවන් ඩේටා
    ප්‍රසයිස් සජරිස් කරන්න පුලුවන් , සියුම් දේවල්
    සජිරි කරන වෙලාවට ස්කෑන් කරන්න පුලුවන් රොබෝලට අදෝරක්ත xray වගේ කැම් වලින්
    බෙහෙත් හදන්න පුලුවන් ai ඇල්ගොතම් වලින්
    අපි අර ෆිල්ම් වල බලපු ඇදේ නිදාගත්තම චෙම්බර් එක වැහිල ස්කෑන් වෙලා ලෙසර් වලින් බුම් බුම් ගාල එහේ මෙහේ ගිහින් ලෙඩේ සුවයි දැන් පලයන් කියන ගානට එන්න ඕනේ.

    එදාට මුං AI එපා කියලා පිකට් කරනවා
     

    dayt0na

    Well-known member
  • Jan 2, 2012
    30,001
    28,910
    113
    That's why I said "I believe I now have the maturity to see that there are two sides of this story..."

    We are talking about 2 different systems - subsidized vs paid

    An MBBS maybe more expensive than a Law degree cuz of its earning potential

    In a country still classified as a developing, with just $ 3,000 USD per capita GDP, see the rift it makes, if the wealthiest get to obtain the MBBS, without the standard results prescribed at the entrance exam for the subsidized students.

    I believe the entrance exam is this hard, in any field for the same reason - not to flood an already crowded market.

    On the other hand, I believe any MBBS Doctor could do private practice but there's been no objection there 🙂

    And re your comparison between Aus and SL, please compare the GDP of the 2 countries and see why it may not be possible to simply increase the number of Doctors in SL, without either the Tax revenue going up or the population drastically coming down. For that matter, I believe even some of the big Aus states, themselves surpass the GDP of SL but none of them have the population of SL.

    If there was an easy solution, to this matter, it won't drag for 40 - 50 years...

    PS I am not justifying the subsidized system but being realistic
    Baseless argument. And there’s no reason to bring in GDP per capita into this. What needs to happen is the implementation of a proper framework and policies to ensure quality control.

    If anything, it’s rich countries like Australia that should have publicly funded tertiary education, but I guess they make more money by selling education (+ the PR dream) to students from the third world.
     

    Peace for All

    Well-known member
  • Mar 10, 2024
    3,119
    2,251
    113
    Baseless argument. And there’s no reason to bring in GDP per capita into this. What needs to happen is the implementation of a proper framework and policies to ensure quality control.

    If anything, it’s rich countries like Australia that should have publicly funded tertiary education, but I guess they make more money by selling education (+ the PR dream) to students from the third world.

    Ever heard of that there's no free lunch quote by the Economist Milton Freedman + the survival of the fittest quote by the evolutionary theorist Charles Darwin?
     

    Flappybird

    Well-known member
  • Jun 17, 2018
    4,024
    6,817
    113
    Earth
    Kata paadam: data in => data out

    Ow kata paadam kerannath hamotama ba…Habai kata paadam keranda puluwan modayo innewa


    Processing = critical thinking
    kata paadam karata yako poddak logically hithala if else daala analyze karala output eka ganne unuth.. naththan ithin google eke gahala beheth denna bariyayi oone ekekta..
     

    dayt0na

    Well-known member
  • Jan 2, 2012
    30,001
    28,910
    113
    kata paadam karata yako poddak logically hithala if else daala analyze karala output eka ganne unuth.. naththan ithin google eke gahala beheth denna bariyayi oone ekekta..
    Ehema nethi un one taran innewa…ekai kiwwe….( ow ow gaanu tamai)

    Dan itin woke set eka oluwa kanda enna epa 🤕
     

    Hamu mahaththaya1

    Well-known member
  • Dec 7, 2017
    21,119
    22,212
    113
    ගම මහනුවරයි
    kata paadam karata yako poddak logically hithala if else daala analyze karala output eka ganne unuth.. naththan ithin google eke gahala beheth denna bariyayi oone ekekta..
    eka hari... eth uba kiyapan... allapu gedara eka kohomada uba kana eka therranaya karanne.. e wage thamai meka. 🙃 mokadda e critical thinking eka 😹 echchara molayak tibba nam un mehema gon wada karanne kiyanne na...

    igenaganna eka aithiyak.... me pinata kana eunta eka theeranaya karanna denna ba
     
    • Like
    Reactions: Draco Malfoy

    Tramadol

    Well-known member
  • Jul 20, 2014
    14,042
    8,375
    113
    Kotahena
    AI sector එක diagnosis දොස්තරලව replace කරන process එක ඉක්මනට පටන්ගන්නවනන් මේ උත්තලගේ කටවහන්න
    ඉක්මනට වෙන්න ඕන දෙයක්. Overrated වෙලා තියෙන හුත්ත සාමාන්‍ය තත්වෙට පත් වෙන්නෙ එතකොට