කම්පැනිවල සයිබර් ආරක්ශකයො - IT kaluwo

hecker_thama

Well-known member
  • Dec 27, 2022
    6,764
    6,978
    113
    ඔටො මෙටඩ් ස්කැන්ස් ද කරන්නෙ? නැත්තම් මැනුවලි ස්කොප්ස් බලනවද? විශෙශයෙන් සිරිලක
     

    NEMISIS

    Well-known member
  • Nov 13, 2013
    11,410
    19,589
    113
    Colombo
    Depends.

    අපි හදන සොෆ්වෙයා වල නං
    - security architecture එක වෙනම කරලා රිවීවු කරනවා
    - implementation/code review stage එකේදි සාමාන්‍ය code review එකට අමතරව security experts ලා කෝඩ් එක රිවීවු කරනවා
    - automated test කරනවා
    - manual test කරනවා
    - threat analysis වෙනම කරනවා, threat modeling කරනවා
    - රිලීස් කරද්දි සෙකියුරිටි ටීම් එක කන්ෆර්ම් කරන්න ඕන මේ රිලීස් එක රිලීස් කරන්න පුලුවන් තරමට secure කියලා

    ඊට අමතරව bounty program එහෙම තියනවා එතකොට සමහර වෙලාවට පිට අය බග් එක හොයලා දෙනවා bounty එක ගන්න. කම්පැනිය ඇතුලෙ අය එහෙමත් ෆන් එකට එහෙම බග්ස් හොයනවා සමහරු ඉන්නවා වෙන ටීම් වල ඉඳන් security side එක ෆන් එකට කරලා බග්ස් එහෙම හොයලා දෙන.

    ගොඩක් වැඩ වලට අනිවාර්යෙන් ෆලෝ කරන්න ඕන ස්ටෙප් තියනවා ඒව චෙක් ලිස්ට් හදලා තියෙන්නෙ ඒ ලිස්ට් වෙන වෙනම වෙරිෆයි කරනවා එකින් එක ගිහින්,
    උදාහරනයක් විදියට production server එකක් සෙටප් කරන විදියට චෙක් ලිස්ට් එකක් තියනවා, ඒක සෙටප් කරන කෙනා මුලින් ඒ චෙක් ලිස්ට් එකේ විදියට සෙටප් කරනවා, ඊට පස්සෙ security team වල අය ඒ චෙක් ලිස්ට් එක එක අයිටම් එකෙන් අයිටම් එක ගිහින් වෙරිෆයි කරනවා

    අපි යූස් කරන සිස්ටම් වල නං ඉතින් ගොඩක් වෙලාවට world class company වලින් ගන්න සොෆ්ට්වෙයා යූස් කරන්නෙ, ගොඩක් වෙලාවට industry standard software. ඒව ගන්න කලින් සහ ගත්තට පස්සෙ manual/automated ටෙස්ට් කරලා බලනවා
    firewall සහ network සයිඩ් එක, ඒව ගැන expertiese එකක් තියන කම්පැනියකට දීලා තියෙන්නෙ, ඒවයෙ සෙකියුරිටි එක මේන්ටේන් වෙන්න ඕන විදිය ගැන කම්පැනි දෙක අතර කන්ට්‍රැක් එකක් තියනවා
    තව යූස් කරන අතරතුරේදි regular scan කරනවා


    ප්‍රධාන ඒව ටිකක් කිවුවෙ. ප්‍රැක්ටිකලි මීට වඩා ගොඩක් දේවල් කරනවා
    උදාහරනයක් විදියට source code එහෙම automated scan නිතරම රන් වෙනවා සමහර වෙලාවට කවුරු හරි credential එකක් හරි unsecure code එකක් හරි commit කරොත් ඒවා flag වෙනවා. තව මේ වගේ ගොඩාක් දේවල් තියනවා
     

    hecker_thama

    Well-known member
  • Dec 27, 2022
    6,764
    6,978
    113
    Depends.

    අපි හදන සොෆ්වෙයා වල නං
    - security architecture එක වෙනම කරලා රිවීවු කරනවා
    - implementation/code review stage එකේදි සාමාන්‍ය code review එකට අමතරව security experts ලා කෝඩ් එක රිවීවු කරනවා
    - automated test කරනවා
    - manual test කරනවා
    - threat analysis වෙනම කරනවා, threat modeling කරනවා
    - රිලීස් කරද්දි සෙකියුරිටි ටීම් එක කන්ෆර්ම් කරන්න ඕන මේ රිලීස් එක රිලීස් කරන්න පුලුවන් තරමට secure කියලා

    ඊට අමතරව bounty program එහෙම තියනවා එතකොට සමහර වෙලාවට පිට අය බග් එක හොයලා දෙනවා bounty එක ගන්න. කම්පැනිය ඇතුලෙ අය එහෙමත් ෆන් එකට එහෙම බග්ස් හොයනවා සමහරු ඉන්නවා වෙන ටීම් වල ඉඳන් security side එක ෆන් එකට කරලා බග්ස් එහෙම හොයලා දෙන.

    ගොඩක් වැඩ වලට අනිවාර්යෙන් ෆලෝ කරන්න ඕන ස්ටෙප් තියනවා ඒව චෙක් ලිස්ට් හදලා තියෙන්නෙ ඒ ලිස්ට් වෙන වෙනම වෙරිෆයි කරනවා එකින් එක ගිහින්,
    උදාහරනයක් විදියට production server එකක් සෙටප් කරන විදියට චෙක් ලිස්ට් එකක් තියනවා, ඒක සෙටප් කරන කෙනා මුලින් ඒ චෙක් ලිස්ට් එකේ විදියට සෙටප් කරනවා, ඊට පස්සෙ security team වල අය ඒ චෙක් ලිස්ට් එක එක අයිටම් එකෙන් අයිටම් එක ගිහින් වෙරිෆයි කරනවා

    අපි යූස් කරන සිස්ටම් වල නං ඉතින් ගොඩක් වෙලාවට world class company වලින් ගන්න සොෆ්ට්වෙයා යූස් කරන්නෙ, ගොඩක් වෙලාවට industry standard software. ඒව ගන්න කලින් සහ ගත්තට පස්සෙ manual/automated ටෙස්ට් කරලා බලනවා
    firewall සහ network සයිඩ් එක, ඒව ගැන expertiese එකක් තියන කම්පැනියකට දීලා තියෙන්නෙ, ඒවයෙ සෙකියුරිටි එක මේන්ටේන් වෙන්න ඕන විදිය ගැන කම්පැනි දෙක අතර කන්ට්‍රැක් එකක් තියනවා
    තව යූස් කරන අතරතුරේදි regular scan කරනවා


    ප්‍රධාන ඒව ටිකක් කිවුවෙ. ප්‍රැක්ටිකලි මීට වඩා ගොඩක් දේවල් කරනවා
    උදාහරනයක් විදියට source code එහෙම automated scan නිතරම රන් වෙනවා සමහර වෙලාවට කවුරු හරි credential එකක් හරි unsecure code එකක් හරි commit කරොත් ඒවා flag වෙනවා. තව මේ වගේ ගොඩාක් දේවල් තියනවා
    skills monawada oone
     

    NEMISIS

    Well-known member
  • Nov 13, 2013
    11,410
    19,589
    113
    Colombo
    skills monawada oone
    සිංහලෙන් කිවුවොතින් ඔය සෙකියුරිටි එක්ස්පර්ට් ඩිග්‍රි සහ කෝස් කරලා එන එකෙක්ගෙවත් ස්කිල් එක අපිට අවශ්‍ය තරමට නැහැ
    ගොඩක් වෙලාවට interest එක තියන fresh graduate කෙනෙක්ව වගේ අරගෙන මුල ඉඳන් මේ සයිඩ් එක පුරුදු කරලා ගනිපු අය තමයි අපේ සෙකියුරිටි සයිඩ් එකේ ඉන්නෙ
    මම දන්න තරමට හරිම කලාතුරකින් තමයි පිටින් කෙනෙක් සෙකියුරිටි ටීම් එකට හයර් කරලාම අරගෙන තියෙන්නෙ
    අපේ internal hacking competition වගේ ඒව තියනවා, එක එක ඒව තියනවා hack the box, CTF etc etc, ඕව මුලින් ආසාවට කරලා පස්සෙ සිරා ඩයල් වෙලා සෙකියුරිටි ටීම් වලට සෙට් වෙන එවුනුත් ඉන්නවා
     

    krizta

    Well-known member
  • Nov 9, 2007
    17,906
    3,881
    113
    56
    400 : Bad Request
    Azure AD --> SSL VPN / o365 with MFA
    For IIS (Payroll) - Kaspersky End point
    ERP Server Win 2022 standard - Bitdefender gravity zone
    Windows updates
    Firewall - fortigate Ngfw

    170+ users
    daily major security issues nan na. :oo:
     
    • Love
    Reactions: animation