කොරොල්ලා එකට අවුරුදු 50යි - පලමු කොටස

chari2617

Active member
  • Aug 20, 2016
    511
    199
    43
    colombo
    කොරොල්ලා එකට අවුරුදු 50යි - පලමු කොටස

    කොරොල්ලා එකට අවුරුදු 50යි - පලමු කොටස

    TOYOTA COROLLA (1966-PRESENT)
    0905_2_01_S_0.jpg


    කොරොල්ලා (Corolla) කියන්නේ ලංකාවේ වගේම ලොකේ ජනප්‍රිය වුන ජපන් කාර් එකක්. අවුරුදු 50කට වැඩි කාලයක් නිශ්පාදනය වුනු මෙම රථය දැනට මිලියන 40කට වඩා වාහන ප්‍රමාණයක් ලොව පුරා විකිණිලා තියෙනවා. මේ වාර්ථාව දෙවෙනි වෙන්නේ දෙවෙනි වෙන්නේ බිටලේට (Volkswagen Beetle) විතරයි. ඒ කොරොල්ලා කාර් එක මේ දක්වා විශාල වෙනස්කම් රැසකට භාජනය වුනු නිසා වැඩිම කාලයක් නිශ්පාදනය වුනු කාර් මාදිලිය ලෙස පිලිගන්න සමහර අය කැමති නැ. කොරොල්ලා ගැන කතා කරද්දි එයාගේ නිවුන් සහොදරයා වෙන ස්ප්‍රින්ටර්(Sprinter) ගැනත් නොකියා බැ. දෙන්නා එක වගේ උනාට නිවුන් සහොදරයො අතරත් වෙනස්කම් තියෙනවා. ස්ප්‍රින්ටර්(Sprinter) එක ටිකක් දගකාරයෙක්. ඒ නිසාම ජපන් මාර්කට් එකට තමයි යවලා තියෙන්නේ. ඒ කොහොම උනත් ලංකාවෙත් ස්ප්‍රින්ටර් නැතුවම නෙමෙයි. දෙන්නා ගැන වෙනසක් කරන්නෙ නැතුව කොරොල්ලා කියලා පොදුවේ කතා කරමු, කොහොමද අද දක්වා ආපු ගමන් මග දිහා .....



    E10 : පලමු පරම්පරාව (First Generation) 1966-1970

    මුලින්ම කොරොල්ලා (E10) එක නිශ්පාදනය කරන්නේ 1966දි ජපානයේ. හදුන්වා දිමේ ප්‍රචාරණය ලෙස "The most wanted car by the market — presented to the world by bringing together the essence of Toyota's technology." යන්න යොදාගෙන තිබුනා. මේ කාලේම තමයි නිසාන් එකත් එයාලගේ සනි (sunny) එකත් එලිදක්වන්නේ. ටොයොටා එක කොරොල්ලා එක ඇමරිකාව වගේ රටවල් වලට අපනයනය පටන් ගන්නේ 1968දි. මේක කුඩා ප්‍රමාණයේ වාහනයක් වගේම කුඩා පවුලේ වාහනයක් වුනා.

    d503bbf522e740d8ad10142b58363884.jpg


    ප්‍රචාරණයෙදි කිව්වා වගේම අවුරුදු 3ක් යනකොට ජපානයේ හොදම විකුනුම් වාහනය බවට පත් වෙන්න හෙතු වෙන්නේ ඒ කාලෙ හැටියට ඉදිරිපස බකට් වර්ගයෙ ආසන සහ රේස් වාහන වල භාවිත කල ආකාරයේ වාහනයේ බිමට සවිකල ගියර් ලිවරය වගේම හුරුබුහුටි කුඩා එන්ජිමකින් සමන්විත විම වැනි ලක්ෂණ නිසා බව සදහන් වෙනවා. මුල්ම කොරොල්ලා එක එන්ජින් ධාරිතාවය 1100cc (60 hp ,44 kW)සහ 1200cc (65 hp , 48 kW) කාණ්ඩ යටතේ ගියර් 4 Manual සහ ගියර් 2 Auto යන වාහන නිපදවුනා. ඒ වගේම දොර 2/4 sedan , Coupé වගේම දොර 2 වැගන් නිශ්පාදනය කරලා තියෙනවා.
    E-10 — 1077 cc Sedan (2-door/4-door)
    E-15 — 1077 cc Coupé
    E-16 — 1077 cc Wagon, 2-door
    E-11 — 1166 cc Sedan (2-door/4-door)
    E-17 — 1166 cc Coupé
    E-18 — 1166 cc Wagon, 2-door
    කොරොල්ලා කොච්චර තිබුනත් ලංකාවේ ටිකක් අඩුවෙන් දකින්න ලැබෙන කාර් එකක් තමයි first gen E10 කියන එක. 2 door Sedan , 2 door Coupe කියන දෙකේ වෙනස පහත ජායාරුප වලින් බලා ගන්න පුලුවන්


    91ed74b05a75e55e18be050be9310326.jpg

    2 door sedan type

    aeede9818f42708ddf471f5b1ebf47fe.jpg

    2 door Coupe

    කොරොල්ලා පළමුවෙන් නිකුත් කරන ලද විට, එහි දොර 2 Sedan පමණ විය. එතැන් සිට, මෙම පළමු පරම්පරාව සඳහා කාණ්ඩ 3ක් යටතේ 4 දොරවල් sedan හතරක් සහ wagon රථයක් එකතු කරන ලදී. එසේම, එන්ජින් කාණ්ඩ ලීටර් -1.1 K එන්ජිම, sporty K-B එන්ජිම සහිත ද්විත්ව කාබලේටර් සහ K-D එන්ජිම සහිතව ඉහළ සංකෝචන අනුපාතයකින් වැඩි දියුණු කිරිමට දැඩි උත්සාහයක් ගෙන ඇත. මුල්ම කාල පරිච්ඡේදයේ දී 1.2 ලීටර් 3K, 3K-B සහ 3K-D එන්ජින් 1.1 ලීටර් K-එන්ජින් මාලාව වෙනුවට භාවිතා කරන ලදී. පළමුවෙන් නිකුත් කරන ලද විට, ඉදිරිපස හා පසුපස දෙපස drum brakes දැමීම් සිදු කරන ලදී. එක්සත් ජනපද ප්‍රමිතිවලට අනුකූල වන ලෙස වේග 2 wipers, parking brake lights වැනි මුල් ආරක්ෂිත සැලසුම් ද ඇතුළත් විය.


    E20 : දෙවන පරම්පරාව (Second Generation) 1970 - 1974

    දෙවන පරම්පරාව වන කොරොල්ලා E20 1970 දී වෙළඳපොළට හඳුන්වාදෙන ලදි. මෙය පාරිභෝගිකයින්ගේ පළමු පරම්පරාවේ කොරොල්ලා එකේ පෙනුමෙන් පසු රසවත් රසයන් වර්ධනය කිරීමට පටන් ගත් කාලයයි. පළමු පරම්පරාවේ යහපත් කීර්තිනාමයක් ගොඩ නැගීම සහ කොරොල්ලා වෙළෙඳ නාම අනුප්‍රාප්තිකත්වය තව දුරටත් වර්ධනය කිරීම සඳහා වන අදහස මත පදනම් වූ නව මාදිලිය පුළුල් වූ ශරීරයේ ප්‍රමාණය හා සැසඳීමේදී Coke Bottle Styling හෙවත් වක්‍රාකාර fenders, මැදින් වක් වු ඍජු ආකාර බොඩි මොස්තරයකින් සමන්විත වුනා. ඒ වගේම එන්ජින් ධාරිතාව වැඩි කර සවිබල ගන්වන ලදී.

    123af1b592162e4ae6b8c332a54b4f60.jpg

    1970 Corolla

    ඒ වන විට පළමු පරම්පරාව වන කොරොල්ලා ලීටර-1.2 යක එන්ජිම වෙනස් කර වැඩි බලයක් සහිත එන්ජිමක් යොදා ගැනිමට සැලසුම් කර තිබුණි. මේ වෙනකොටත් කෝරනා (Corona) නම් ලීටර් 1.6 ක එන්ජිමකින් යුත් ඉහළ පෙළේ පන්තියක නිශ්පාදනය වෙමින් පැවතුනා. කොරොල්ලා සහ කෝරනා අතර ස්ථාන පිරවීමට සෙලිකා(Celica) / කරීනා(Carina) යන වාහන දියත් කරන ලද අතර, එම නව 1.4-ලීටර් එන්ජින් සමග දෙවැනි පරම්පරාව වන කොරොල්ලා නිශ්පාදනය කිරීමට තීරණය විය.

    cd2441f9a0815307aca9c7045025badd.jpg

    1973 Corolla E20

    පළමු පරම්පරාවේ කොරොල්ලා මෝස්තරයට හිතකර කීර්තිනාමයක් තිබුණු නිසා මුල්ම මාදිලියේ නිර්මාණයට අනුකූල නොවි දෙවන පරම්පරාව සඳහා එම නිර්මාණය දැඩිව වෙනස් කිරීම එම අවස්ථාවේ එඩිතර තීරණයක් හා එවකට විශාල අභියෝගයක් විය. ජපන් වාහනවල ඉතිහාසය දෙස බලද්දී, සැලකිය යුතු වෙනස්කම් සිදුකිරීමට ඇති අකැමැත්ත නිසා දෙවන පරම්පරාවේ ආකෘතිවලදී අසාර්ථකත්වය පිළිබඳ උදාහරණ බොහෝ ඇත.

    5b4f6e1ad91eafa591d343d4af84d3ff.jpg

    1970 Corolla E25 coupe

    දෙවනි පරම්පරාවේ කොරොල්ලා ප්‍රධාන ලක්ෂණය වූයේ Sport models වල ආක්රමණශීලී පෙනුමයි. මේවා අතරින් "කොරොල්ලා ලෙවින්" උපත සිදුවූයේ රැලි මෝටර් රථවලට (Rally racing) ආදරය කළ තරුණ නිර්මාණකරුවෙකුගේ අදහස් පිළිගැනීමෙනි. අනෙකුත් වාහන සඳහා භාවිතා කරන ලද DOHC (Double over Head Head Camshaft) එන්ජිමක් සහිතව කොරොල්ලා සන්නද්ධ කිරීම ඔහු යෝජනා කළේය. නිර්මාණ කණ්ඩායම කුතුහලයට පත් වූ අතර එම සැලැස්ම ගැන අදහස වහාම අනුමත කළහ. ටොයෝටා මෝටර් රථ සමාගම තුල මෝටර් රථ රැලි රේස් පිළිබඳ උනන්දුවක් දක්වන බොහෝ ඉංජිනේරුවන් විය. මෙම සැලැස්ම සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා සමස්ත සංවර්ධන කණ්ඩායම පෙලඹවූයේය. නව මාදිලිය "ලෙවින් (Levin)" යනුවෙන් නම් කරන ලදී.

    cd3c341e2c301e57f9644375706e9010.jpg

    1973-74 Toyota Corolla Levin J 1600 (TE27)
    The "Corolla Levin," considered to be the top-of-the-line sporty model, was equipped with a 1.6-liter 2T-G engine. Twin Solex carburetors were coupled with the newest DOHC layout to achieve high performance with a maximum output of 115ps/6400rpm and a maximum torque of 14.5kg-m/5200rpm.


    පලමු මාදිලිය වගේම දොර 2 හා 4 සෙඩාන් (Sedan), Standard, Deluxe සහ Hi-Deluxe ලෙස නම් වු අතර , දොර 2, Coupe Deluxe, SL, SR ලෙසද සහ වැගන් යන කාණ්ඩ වලින් හදුන්වා දෙන ලදි. 1972දි වැඩි දියුණු කරන ලද එන්ජිම සහිත කොරොල්ලා එක ලෙවින් (Levin) ලෙස නම් කරන ලදි. E20 කොරොල්ලා එක ගියර් 4 සහ 5 Manual ලෙසද ගියර් 3 Auto ලෙස වේග සම්ප්‍රේශනයක් සහිත වගේම වැඩි දියුනු කරන ලද ඉදිරිපස හා පසුපස suspension නිසා වැඩි සැප පහසු විය. රියදුරු අසුනේ පෙනෙන පරාසය වැඩි කල අතර headrests , AM/FM radio, car stereo , air conditioning වගේම ඉදිරිපස Disk brake සහිත විය.
    ඒ වගේම පහත දෙවල් වලින් සමන්විත වුනා
    ලීටර් 45 ක ඉන්ධන ටැංකියක්
    2-step සමබරතාවයකින් යුක්තව දොරවල් විවෘත කිරීම
    පසුපස දොරවල් සදහා Child lock mechanism යුත්ත විම
    සොරකම් වැළැක්වීම වැඩි කිරීම සඳහා Steering lock mechanism
    Recirculating ball type steering gear box
    Rosewood toned මීටර් කවුළුව
    Radial ටයර්
    පසුපස කවුළු defogger


    2a0a155d7155538d42b247e1880fd712.jpg

    Corolla E20 : model types

    අවසානයේදී දෙවන පරම්පරාව වූ කොරොල්ලා සිය පූර්වගාමියා විසින් සකස් කරන ලද ප්‍රවනතාවයෙන් පසුව, පවුලේ රථය සාර්ථකත්වයක් භුක්ති විඳින ආදර්ශයක් බවට ඔප්පු විය. 1974 දී තෙවන පරම්පරා කොරොල්ලා මාරුවීම දක්වා ඒකක 2,406,860 ක් නිෂ්පාදනය කරන ලදී.


    E30 : තෙවන පරම්පරාව (Third Generation) 1974 - 1979

    තෙවන පරම්පරාව වන කොරොල්ලා (E30) උසස් වර්ගයේ වාහනවල ආරක්ෂාව හා සුවපහසුකම් සහිතව හඳුන්වාදුන් අතර, පවුලේ මෝටර් රථවල වඩාත්ම වැදගත් අංගය වන ආර්ථික කාර්යක්ෂමතාව ඉහළ මට්ටමක පවත්වා ගන්න සමත්වුනා. මෙම තුන්වන පරම්පරාවේ කොරොල්ලා ඉහළ මට්ටමේ ගුණාත්මකභාවය හා විශ්වසනීයත්වය, දේශීයව සහ ගෝලීය වශයෙන් ජනප්‍රිය විමට හෙතුවිය. වාර්ෂිකව ඒකක 300,000 ඉක්මවූ වාහන සංඛ්‍යාවක් වාර්ෂිකව විකිණිමට සමත් විය.

    8746c1387f9ada0c97d9bc4e7f3f3d47.jpg

    1976 Toyota Corolla 4-door Sedan (E30)

    c9566ddf651941bc39026c41048965b4.jpg

    Corolla E30 Rear view

    තුන්වන පරම්පරා සඳහා කොරොල්ලා සඳහා තරමක් කෝණික (angular), තියුණු (sharp) මෝස්තරයක් අනුගමනය කළහ. මෙම නව නිර්මාණය මගින් දෙවැනි පරම්පරාවේ රේඛාවලට සාපේක්ෂව තරමක් ශක්තිමත් බවක් පෙන්නුම් කල අතර wind tunnel /drag coefficient මගින් ප්‍රථම වරට බාහිර නිර්මාණය කරන ලදි.

    310c82d51d090782f83bd7647d78cc7c.jpg

    Corolla KE35 coupe

    c2e582f8e0bd72099b0377e5ccf30088.jpg

    Toyota Corolla E30 2 door wagon

    කලින් මාදිලිවලින් ලබාගත් සෙඩන් හා වැගන් රථයට අමතරව, තුන්වන පරම්පරාවේ කොරොල්ලා සඳහා අලුතින් center pillar-less hardtop body අලුතින් එක්කරන ලදී. නව මාදිලිය පළමුවෙන් මුදාහරිනු ලැබුවද, අනෙකුත් මෝටර් රථ කාණ්ඩ වලින් නව කොරොල්ලා නිශ්චය කර ගැනීම සඳහා Coupe ආකෘතිය තාවකාලිකව නතර කරන ලද නමුත් පසුව වෙළඳපොළ ඉල්ලුම නිසා එය එකතු විය. එසේම, ලෙෆ්ට්බැච් Liftback ආකෘතිය (හැච්බැක් Hatchback ලෙස හඳුන්වන) "sporty wagon for multipurpose use" යන නාමයෙන් එකතු කරන ලදි. මෙය ජපානය තුල ජනප්‍රිය විමත් සමග නිශ්පාදන ප්‍රමානයට වඩා ඉහල ඉල්ලුමක් ඇතිවිය.

    E3-4.jpg

    Corolla E30 hardtop

    l_1978_toyota_corolla_(ke50r)_liftback_(2015-05-28)_02.jpg

    1978 Corolla E51 liftback

    තෙවන පරම්පරාවද මුල් කොරොල්ලා කාණ්ඩ යටතේ දොර 2 හා 4 සෙඩාන් සහ වැගන් ලෙස නිකුත් කරන ලද අතර පසුව ලිෆ්ට්බැක් Liftback සහ Coupe ආකෘතින් එක් කරන ලදි. එහි මූලික නිකුතුවේ දී එන්ජින් වර්ග 4 ක් අඩංගු වන අතර ලීටර්-1.2 3K-H එන්ජිම, ලීටර්-1.4 T එන්ජිම, ලීටර්-1.6 2T එන්ජිම සහ කොරොල්ලා ලෙවින් (Levin) සඳහා 2T-G DOHC (Double Over Head Camshaf ) එන්ජිම. කෙසේ වෙතත් විමොචන රෙගුලාසි (Emission regulations) හෙතුවෙන් ලීටර්-1.6 2T-U එන්ජිම සහ ලීටර්-1.4 T එන්ජින් පමණක් හැර අනෙකුත් එන්ජින් නිපැයුම්වලින් තාවකාලිකව ඉවත් කරන ලදී. ඉන් පසුව, ලීටර්-1.2 3K-U එන්ජිම, ලීටර්-1.6 12T සහ 12T-U එන්ජිම , ලීටර්-1.3 4K-U එන්ජිම සහ කොරොල්ලා ලෙවින් සඳහා 2T-GEU DOHC එන්ජිම ක්‍රමානුකුලව නැවස සකස් කර එකතු කරන ලදි.

    3rd_pic_02.jpg

    Enhanced equipment and an interior meticulously finished with high quality were the characteristic features of the third generation Corolla

    මේ කාලය වෙනවිට ලොකයේ වාහන වල ආරක්ශන උපාංග පිලිබද සැලකිලිමත් වුනු නිසා සිට් බෙල්ට් වගේ දෙවල් එක් උනා. ඒ වගේම ඇතුලත සැප පහසුව වැඩි නිමාවකින් යුත්ත වුනා. E30 කාණ්ඩයේ වැඩි දියුණු කිරිමක් විදියට E50 කාණ්ඩය නිශ්පාදනය වු අතර 1981 දක්වා පැවතුනි.


    E70 : හතරවන පරම්පරාව (Fourth Generation) 1979 - 1983

    1979 මාර්තුවේ දී හතරවන පරම්පරාවේ කොරොල්ලා වෙළෙඳපොළට හඳුන්වා දෙන ලදී. මෙම කාල වකවානුවේදී ජපාන ආර්ථිකය තෙල් අර්බුධයෙන් පසු, ගුණාත්මකභාවය වැඩිදියුණු කිරීම කෙරෙහි නැඹුරුතාවක් වර්ධනය වන අවධියක් විය. මෙය සිදු වූ විට, පාරිභෝගිකයින් විවිධාංගීකරණය කළ යුතු අතර, මගී කාර් වලින් ආර්ථික කාර්යක්ෂමතාව ඉල්ලා සිටියහ. මේ නිසා කොරොල්ලා විවිධ අවශ්‍යතාවයන් සපුරාලීමට සුඛෝපභෝගී පවුලේ සුපිරි මෝටර් රථයක් ලෙස (උදා., aerodynamically efficient design , a newly developed engine and rack & pinion steering) නිශ්පාදනය කල අතර ඩීසල් එන්ජින්වලින් සමන්විත ආකෘති හඳුන්වා දිමද සිදුවිය.

    45aeb973d9a682460353d93b93e6c025.jpg

    Corolla E70 sedan

    3b7a50ed7c3a3812e5e39b937708095d.jpg

    Toyota Corolla GT Coupé (E70)

    නව මාදිලියේ නිර්මාණකරණ සංකල්පය, "Luxury car status and features, with excellent fuel economy" යුගයේ අවශ්යතාවන්ට ගැලපේ. සිව්වන පරම්පරාව වන කොරොල්ලා බොහෝ දෙනෙක් විසින් ජපානය තුළ පමණක් නොව, විදේශීය වශයෙන්ද ජනප්‍රිය විය. ඇත්ත වශයෙන්ම, 1980 දී එහි ආරම්භක නිකුතුවෙන් වසරකට පසුව, වාර්ෂික අපනයනය ඒකක 500,000 ක් විය. 1979 සිට 1982 දක්වා වසර 3 ක කාලසීමාව තුළ හතරවන පරම්පරාවේ කොරොල්ලා, ලොව පුරා VW Golf වාහන නිෂ්පාදනයේ ප්‍රමාණය මෙන් දෙගුණයකට වඩා වැඩි විය. ඉන්පසුව 1983 ජනවාරි මාසයේදී අපනයනයන් 4,730,000 ක් මුළු අපනයන සඳහා රටවල් 116 ක් කරා ළඟා විය. එම අවුරුද්දේ මාර්තු මාසයේ දී කොරොල්ලා සමුච්චිත නිෂ්පාදන (cumulative production) එකතුව මිලියන 10 ක් ඒකකයට ළඟා විය.

    b1084cf362ad61b134d37dece71ad181.jpg

    Toyota Corolla Sedan (E70) '1979–83

    1979 මාර්තු මස මුලදී නිකුත් කරන ලද මුල් අවස්ථාවේදීම, සෙඩාන් (දොරවල් 2 / දොරවල් 4), Hardtop, Coupe, Liftback සහ වෑන් රථය ඇතුළුව කාණ්ඩ වර්ග 5 ක් තිබිණි. කෙසේ වෙතත්, 1982 මැයි මාසයේ සිව්වන පරම්පරාවේ කාල පරිච්ඡේදයේ අවසානයේදී, ජපානයේ අද වන විට ජනප්‍රිය වාහන කාණ්ඩය වන වැගන් කාණ්ඩය එකතු කරන ලදී.

    d8a1b353172a96c467faed4f27049651.jpg\

    Toyota Corolla Wagon (E70) '1979–87

    නව එන්ජින් ලීටර්-1.5 OHC (Over Head Camshaft) 3A-U, තෙවෙනි පරම්පරාවෙන් ලීටර්-1.3 OHV 4K-U උරුමයෙන් උරුම වූ අතර ලීටර්-1.6 DOHC (Double Over Head Camshaf) 2T-GEU. සිව්වන පරම්පරාවේ නිකුත් වූ මාස පහෙන් පසුව, අගෝස්තු මාසයේ දී අගෝස්තු මාසයේ දී, ලීටර්- 1.8 OHV 13T-U එන්ජිම එකතු විය, 1981 අගෝස්තු මාසයේදී එය නතර විය.

    Toyota-1980-83-Corolla-SR5-coupe-a-300x200.jpg

    Corolla E70 2-door sedan

    1981 අගෝස්තු මාසයේ දී ආදර්ශ කාල පරිච්ඡේදයේදී ලීටර් 1.3 සහ ලීටර් 1.5 එන්ජින් LASRE 3A-U II සහ LASRE 4K-U II එන්ජිම බවට පත්විය. LASRE (Light-weight Advanced Super Response Engine). 1982 පෙබරවාරි මාසයේ දී ආදර්ශ කාල පරිච්ඡේදයේදී 1.8 ලීටරයක OHC 1C ඩීසල් එන්ජිම භාවිතයට ගන්නා ලදී.

    650542666f79e4b629188f314409669f.jpg

    Toyota Corolla E70

    පෙට්‍රල් එන්ජින් ලීටර්-1.3 4K-series, ලීටර්-1.6 2T-series සහ ලීටර්-1.6 4A-C සහ ලීටර්-1.8 3T-C එන්ජින් ඇතුළත් විය. ලීටර්-1.8 1C ඩීසල් එන්ජිම ද අපනයනය කළා. සෑම එන්ජිමක්ම එක් එක් රටෙහි අවශ්යතා සහ ධාවන තත්ත්වයන් මත පදනම්ව තෝරාගෙන ඒවා ලබා දෙන ලදී. බිමට සවි කරන 4-speed සහ 5-speed manual gear සම්ප්‍රේෂණයන් ඇත. 4K-U වර්ගයේ එන්ජිම සහිත 2K-PTC ස්වයංක්‍රිය සම්ප්‍රේෂණයක වන අතර 3A-U කාණ්ඩයේ එන්ජිම සහිත 3-gear ස්වයංක්‍රිය සම්ප්‍රේෂණ පද්ධතියක් ලබා ගත හැකිවිය. සුපිරි 2T-GEU එන්ජින් මාදිලි සාම්ප්‍රදායක 5-speed ක්‍රියාකාරි සම්ප්‍රේෂණය සම්මත කරන ලදී. 1C ඩීසල් එන්ජින් ආකෘති 5 speed manual සම්ප්‍රේෂණයකින් හෝ ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාවය සඳහා වැඩි වේගයකින් ඉන්ධන පිරිමැස්මකින් යුත් 4 speed ස්වයංක්රීය සම්ප්‍රේෂණයකින් සමන්විතය.

    26085502112_5909bf1f5c_b.jpg

    Corolla E75 Liftback

    සිව්වන පරම්පරාවේ sporty model ද ආක්‍රමනශිලි පෙනුමක් සහිත විය. ලෙවින් (Levin) Coupe, LiftBack, Hardtop සහ දොර 4 සෙඩන් යන මෝටර් රථ 2T-GEU එන්ජින් සවි කර ඇත. සිව්වන පරම්පරාව වන කොරොල්ලා නිර්මාණය කරන ලද්දේ, aerodynamic performance සැලකිල්ලට ගනිමින්, තෙවන පරම්පරාවේ ප්‍රතිරූපය පවත්වාගෙන යාම වෙනුවට, තියුණු රේඛා සමඟ Boxy style, කෙටි නාසයක් සහ ඉහළ තට්ටුවක් සහිත ස්පර්ශක හැඩයෙන් සෑදුණු aerodynamic design, සුවපහසුව සහ ප්‍රයෝගික භාවිතයට සුදුසු ලෙස වැඩිදියුණු විය. මෙම නැවුම් විලාසිතාවෙන් වැඩි අවධානයක් යොමු විය.

    800px-1984_Toyota_Corolla_KE70_in_Petaling_Jaya%2C_Malaysia_(03).jpg

    Interior view

    සාම්ප්‍රදායක ඉදිරිපස ආසන සදහා සකස් කළ හැකි හිස රඳවන ඉදිරිපස ආසන (adjustable headrests) ලබා දී ඇත. Coupe රථ ආකෘති සඳහා සුවිශේෂී bucket type ආසන ඇත. පසුපස ආසන සඳහා ස්ථාවර ආසන යොදා ගන්නා ලදී. රියදුරු සුවපහසුව සඳහා seat adjuster, lumbar support, front to back adjustable headrests, step-less reclining seats , tilt steering mechanism සඳහා එකතු කරන ලදී.අනික් අතට, නිශ්ශබ්දතාවය සහතික කිරීම සඳහා, ව්යුහය sound proofing ලෙස නිර්මාණය කර ඇත.
    දොරවල් 4 සෙඩාන් වාහන වල ELR (Emergency Locking Retractor) ​​සහිත ආසන පටි සහිත විය. සිව්වන පරම්පරාව සඳහා ඇතුළත් කර ඇති තවත් ආරක්ෂක පියවර ඇතුළත් වන්නේ පැහැදිලි පෙනුමක් සදහා permeation type instrument panel , විශාල windshield සහ Fender mirrors හා impact absorbing bumpers.
    මිට අමතරව
    මගියාගේ ආරක්ෂාව සඳහා Half shut door warning light
    Fuel level could be seen with ignition OFF
    සුඛෝපභෝගී වායු සමීකරණයකින් යුත් සුවපහසු පරිසරයක් සැපයීම
    කැබින් එක ඇතුලත Fuel lid opener
    සුපිරි ආලෝකකරණ සදහා Square halogen headlamps
    Power mirrors with single control lever
    Quartz digital clock
    යන විශෙෂාංග දැකිය හැකිය.


    කොරොල්ලා එකට අවුරුදු 50යි - දෙවන කොටස

    සියලු තොරතුරු උපුටාගැනිම "Auto World - වාහන ලෝකය" ඇසුරිනි.
     
    Last edited:

    marQuis

    Member
    Dec 12, 2009
    3,820
    311
    0
    Infinite Universe :)
    Lovely Old TOYOTAs:love:

    මමත් එකක් රීස්ටෝර් කරන්න හිතන් ඉන්නේ. තාම විස්තර එකතු කරනවා. :)



    aeede9818f42708ddf471f5b1ebf47fe.jpg


     
    Last edited:

    chari2617

    Active member
  • Aug 20, 2016
    511
    199
    43
    colombo


    Lovely Old TOYOTAs:love:

    මමත් එකක් රීස්ටෝර් කරන්න හිතන් ඉන්නේ. තාම විස්තර එකතු කරනවා. :)



    aeede9818f42708ddf471f5b1ebf47fe.jpg



    TFS ! :cool:
    +Rep7



    Bookmarked


    :yes::yes::love: