ජංගම දුරකතන ජාල රීලෝඩ සහ රටක මුදල් සංසරනය

liosri

Active member
  • May 28, 2008
    835
    73
    28
    Kurunegala
    ජංගම දුරකතන ජාල රීලෝඩ සහ රටක මුදල් සංසරනය

    මචන්ල මට නිකමට අහන්න හිතුන මෙහෙම දෙයක්

    අපි රිලොඩ් එකක් දාපුවම එකෙ සල්ලි යන්නෙ අදාල සිම් කොම්පනියට නෙ.

    එතකොට උන් රිලොඩ් කියන දේ හදන්න වියදම් කරන්නෙ නැති නිසා එක එතනදි රටෙක මුදල් පාලනයට හානියක් වෙනව නෙද? මට මෙ මගුල කියන්න තෙරෙන්නෙ නහනෙ බන්.

    එ කියන්නෙ අදාල ජාලයට පුලුවන් ඔනෙ තරම් රිලොඩ් ඉස්ටොක් එකක් තියගෙන එක සල්ලි කරන්න. නේද.

    නමුත් උන්ට අමතර වියඩමක් නහැ.

    ඒකත් නිකම් හොර සල්ලි ප්‍රින්ට් කරනව වගෙ වඩක් නෙ බන්.
    රිලොඩ් හඩන්න කියල උන්ට අමතර වියඩමක් යන්නෙ නහැ නෙ. නිකම් සිස්ටම් එකෙ ටයිප් කරනවා විතරනෙ.
    එතකොට අමුද්‍රව්‍ය වලට වියඩමක් නහ. රජයට බද්ද අරෙන්න වෙන ලබෙන ඩෙකුත් නහ නමුත් මුදල් අදාල කොම්පනියට යනව.

    තෙරුම් කරල දියල්ල දන්න එකෙක් ඉන්නව නම්. කොහොමඩ වෙන්නෙ කියල.
     
    Last edited:

    TNHM

    Well-known member
  • Jan 3, 2017
    5,356
    15,621
    113
    ඔව් ගොඩක් වෙලාවට ඔය කොම්පැනි වල වැඩ කරන මිනිස්සු නිකන් වැඩ කරන්නේ. එතකොට ඔය කොම්පැනි වල අදාළ උපකරණ නිකන් හම්බෙන්නේ. එක නිසා ඕක මටත් ප්‍රශ්නයක්
     

    Profile_01

    Member
    May 1, 2017
    2,018
    245
    0
    ඔව් ගොඩක් වෙලාවට ඔය කොම්පැනි වල වැඩ කරන මිනිස්සු නිකන් වැඩ කරන්නේ. එතකොට ඔය කොම්පැනි වල අදාළ උපකරණ නිකන් හම්බෙන්නේ. එක නිසා ඕක මටත් ප්‍රශ්නයක්
    :rolleyes::rolleyes:
    මං හිතන්නෙ මූ කියන්නෙ මිනිස්සු වැඩ කරන එක ගැන නෙමෙයි
    :oo::baffled:
    up..
     
    Last edited:

    රඹා

    Well-known member
  • Feb 2, 2011
    2,492
    169
    63
    ඔව් ගොඩක් වෙලාවට ඔය කොම්පැනි වල වැඩ කරන මිනිස්සු නිකන් වැඩ කරන්නේ. එතකොට ඔය කොම්පැනි වල අදාළ උපකරණ නිකන් හම්බෙන්නේ. එක නිසා ඕක මටත් ප්‍රශ්නයක්
    :rofl: answer is here
     

    pavithra_uk

    Well-known member
  • Oct 6, 2009
    53,565
    22,260
    113
    Gotland
    ඔව් ගොඩක් වෙලාවට ඔය කොම්පැනි වල වැඩ කරන මිනිස්සු නිකන් වැඩ කරන්නේ. එතකොට ඔය කොම්පැනි වල අදාළ උපකරණ නිකන් හම්බෙන්නේ. එක නිසා ඕක මටත් ප්‍රශ්නයක්

    u e gana kiyala thiyenne.

    maintenance, electricity, governement charges, tax, salary me okkoma ain kalama ena profit eka u kiyanne.

    system eka automated nisa, api call 1k & call 5k gannawa nam wadipura charge wenne electricity cost eka & tax witharai neda? (not data / IDD calls)
     

    sanoka

    Well-known member
  • Dec 6, 2007
    5,152
    1,239
    113
    Nope , machan umbe network eken wena network ekakata call ekak gattot e network ekata umbe network eken gewanna oona...
     

    vito

    Well-known member
  • May 5, 2008
    10,975
    1
    12,315
    113
    අදාළ නෑ නේ
    companies have to pay for upkeep of network infrastructure, salaries for employees, marketing and many other costs so they're not simply making money out of this air like you've said in your post.
    but the markup(additional price added to cost) is somewhat high especially for services like SMS
     

    රඹා

    Well-known member
  • Feb 2, 2011
    2,492
    169
    63
    u e gana kiyala thiyenne.

    maintenance, electricity, governement charges, tax, salary me okkoma ain kalama ena profit eka u kiyanne.

    system eka automated nisa, api call 1k & call 5k gannawa nam wadipura charge wenne electricity cost eka & tax witharai neda? (not data / IDD calls)

    ehema thamai. Dan balanna Microsoft company eka. eka OS ekak hada gaththama ki denekuta oka wikunanna puluwanda loku cost ekak nathuwa? eth unlimited wikunanna baha, mokada illumata seemawak thiyana nisa. Reload walatath ehemai.
     

    FlashBoz

    Well-known member
  • Nov 10, 2016
    574
    450
    63
    ගොනෝ රිලෝඩ් කියන්නේ මිනිසුන්ගේ පහසුවට හදුන්වල දීපු ගෙවීම් ක්‍රමයක්.උබල ටෙලිකොම් එකේ බිල් ගෙවන්න යනවනේ බිල ආපුවම.බිල එන්නේ කතා කරපු ගානටනේ.එතකොට රිලෝඩ් කියන්නේ බිල එන්න කලින් අපි මුලින් බිල ගෙවල ඒ ගෙවපු ගානට කතා කරන එකට. උබ හිතුවද පඩි නඩි ගෙවාගෙන කණු හදාගෙන ඒවා මේන්ටේන් කරගෙන නිකන් සර්විස් එක දෙන්න පුළුවන් කියල?
     

    කණියා

    Well-known member
  • Feb 1, 2010
    856
    358
    63
    Sri lanka
    මචන්ල මට නිකමට අහන්න හිතුන මෙහෙම දෙයක්

    අපි රිලොඩ් එකක් දාපුවම එකෙ සල්ලි යන්නෙ අදාල සිම් කොම්පනියට නෙ.

    එතකොට උන් රිලොඩ් කියන දේ හදන්න වියදම් කරන්නෙ නැති නිසා එක එතනදි රටෙක මුදල් පාලනයට හානියක් වෙනව නෙද? මට මෙ මගුල කියන්න තෙරෙන්නෙ නහනෙ බන්.

    එ කියන්නෙ අදාල ජාලයට පුලුවන් ඔනෙ තරම් රිලොඩ් ඉස්ටොක් එකක් තියගෙන එක සල්ලි කරන්න. නේද.

    නමුත් උන්ට අමතර වියඩමක් නහැ.

    ඒකත් නිකම් හොර සල්ලි ප්‍රින්ට් කරනව වගෙ වඩක් නෙ බන්.
    රිලොඩ් හඩන්න කියල උන්ට අමතර වියඩමක් යන්නෙ නහැ නෙ. නිකම් සිස්ටම් එකෙ ටයිප් කරනවා විතරනෙ.
    එතකොට අමුද්‍රව්‍ය වලට වියඩමක් නහ. රජයට බද්ද අරෙන්න වෙන ලබෙන ඩෙකුත් නහ නමුත් මුදල් අදාල කොම්පනියට යනව.

    තෙරුම් කරල දියල්ල දන්න එකෙක් ඉන්නව නම්. කොහොමඩ වෙන්නෙ කියල.

    ඉතිං බං ඒ කොම්පැනි වලට බලෙං රීලෝඩ් දම්ම ගන්න බෑනෙ බං.. රීලෝඩ් දාන්නෙ මිනිස්සු. අනික දාන්නෙ පාවිච්චි කරන්නෙනේ.. උං දෙන සර්විස් එකට මිනිස්සු සල්ලි ගෙවනවා.. සල්ලි කලිං ගෙවලා ගත්තත් එකයි අරං සල්ලි ගෙවුවත් එකයි..
     
    May 7, 2016
    12,338
    1,004
    0
    තොප්පිගල
    ඕක මචන් වක්‍රාකාරව වෙන්නේ
    එකියන්නේ උඹ රීලෝඩ් එකක් දැම්මොත් උදා:-100

    එරීලෝඩ් එක වික්ක එකට 1-5 ගානක් වගේ යනවා උගේ කමිෂන් එක
    ඊලගට ඒ රීලෝඩ් එක උඹේ අදාල සිම් එකට ඇක්ටිව් වෙන්න ISP (ඩයලොග් වගේ) උන්ගේ සර්වර් වල උඹේ නම්බරේට අදාල එකට යනවා
    නායක අරන් තියෙනවනම් ඊවා කපාගන්න ඒ අතරේ තව සර්විස් එකක් රන් වෙලා එක චෙක් කරනවා
    වෙන වෙන සර්විස් වලට reg වෙලානම් ඒවා චෙක් වෙනව

    ඔහොම ඔහොම ගොඩක් සංකීර්ණ ප්‍රොසෙස් වෙනවා
    ඕවට යන වියදම හරියටම මෙහ්ත්කයි කියල කියන්න බෑ

    ඊලගට් ඒ උපකරණ නඩත්තු ක්රන්න වියදම් යනවා
    විදුලි බිල් යනවා
    සේවක පඩි නදී යනවා

    රජයට ගානක් යනවා

    උඹ කෝල් එකක් ගත්තොත් අදාල මිනිහට ඒ කෝල් එක යන්න සෙල් ටවර් ගානක් වැඩ කරන්වා
    අනික

    ඔහොම ගියාම උන්ට රේලෝඩ් එකට ලාබයකුත් තියාගෙන තමා දෙන්න වෙන්නේ

    එක හදන හැටි දන්නේ නෑ
    නමුත් කොස්ටින්ග් කරන්නේ ඔය විදියට වෙන්න ඕනා

    උන්ට එහෙම unlimited ලාබ උපයන්න බෑ බන්
    හේතුව උන් ඒවා විකුනනවා වගේම උන් අපිට සර්විස් එකක් ඊ හෑ සමානව සපයන හින්දා උන්ටත් කෝස්ට් එකක් යනවා

    ඒ ඔක්කොම බැලුවත් උන් අපිට විකුනන්නේ ලොකු ලාබයක් තියාගෙන

    :sorry::sorry:
     

    liosri

    Active member
  • May 28, 2008
    835
    73
    28
    Kurunegala
    ඔව් ගොඩක් වෙලාවට ඔය කොම්පැනි වල වැඩ කරන මිනිස්සු නිකන් වැඩ කරන්නේ. එතකොට ඔය කොම්පැනි වල අදාළ උපකරණ නිකන් හම්බෙන්නේ. එක නිසා ඕක මටත් ප්‍රශ්නයක්

    ඒවා මමත් දන්නවා මචං, අන්න එකයි මට කියන්න තේරෙන්නේ නැහැ කිව්වේ.
    මෙහෙම හිතපන්. ටවර් එකක් ගැහුවට පස්සේ එකට දවස ගානේ ඇන්ටන සෙට් කරන්නේ නැහැ. රිසීවර් මාරු කරන්නෙත් නැහැ. නමුත් මචන් ටයර් හදන කොම්පැනියක් ගනින් එකේ උන් හැම prodakshan එකකටම අමුද්‍රව්‍ය ගන්න ඕනේ. විදුලිය දෙන්න ඕනේ. පඩි ගෙවන්න ඕනේ. එතැනදී තියෙන්නේ ලාබය විකුණන product එකෙන්වි එකට කෝස්ට්ත එකක්ර තියෙනවා. නමුත් රිලෝඩ් එකෙන් එකට කෝස්ට් එකක් නැහැ. උන්ට හිතුනු ගාන නැත්නම් කස්ටමර් ට ඉල්ලන ගාන රිලෝඩ් කරනවා.(එහෙම නැතුව වෙන විදියක් වෙනවනම්. අන්න එකයි මම හොයන්නේ.)

    කම්පැනි එකකින් රිලෝඩ් කොයි තරම් දානවද. ඒ සේරම මුදල වියදම් වෙන්නේ නැහැ පටි ගෙවන්න.
     

    liosri

    Active member
  • May 28, 2008
    835
    73
    28
    Kurunegala
    Nope , machan umbe network eken wena network ekakata call ekak gattot e network ekata umbe network eken gewanna oona...

    හරි එකත් ඇත්ත, නමුත් ඒක ගොඩක් අඩු ප්‍රතිශතයක්. මට මතක හැටියට. දැන් හැම කෙනෙක්ම වගේ හැම නෙට්වර්ක් එකක් සිම් පාවිච්චි කරනවා.
     

    liosri

    Active member
  • May 28, 2008
    835
    73
    28
    Kurunegala
    ගොනෝ රිලෝඩ් කියන්නේ මිනිසුන්ගේ පහසුවට හදුන්වල දීපු ගෙවීම් ක්‍රමයක්.උබල ටෙලිකොම් එකේ බිල් ගෙවන්න යනවනේ බිල ආපුවම.බිල එන්නේ කතා කරපු ගානටනේ.එතකොට රිලෝඩ් කියන්නේ බිල එන්න කලින් අපි මුලින් බිල ගෙවල ඒ ගෙවපු ගානට කතා කරන එකට. උබ හිතුවද පඩි නඩි ගෙවාගෙන කණු හදාගෙන ඒවා මේන්ටේන් කරගෙන නිකන් සර්විස් එක දෙන්න පුළුවන් කියල?

    හරි මට ඕක තේරෙනවා. මට තේරෙන්නේ නැත්තේ මම කියන දේ කොහොමද පැහැදිලි කරන්නේ කියල.

    ලේසියෙන්ම කිව්වොත් අනිත් හැම product එකකටම
    මුලික ආයෝජනයක් තියෙනවා (machine, building)
    product cost (අමුද්‍රව්‍ය)
    ඊළගට සේවකයින් ගේ පඩි නඩ

    නමුත් දුරකථන ඇමතුමකට අමුද්‍රව්‍ය යන්නේ නැහැ වගේ මට නිකම් හිතෙන්නේ. ගියත් ඒ ෆෝන් එකක් වෙන්න ඕනේ ඉතිං ෆෝන් අපි ගන්නේ අපේ සල්ලි වලට නේ.
     

    liosri

    Active member
  • May 28, 2008
    835
    73
    28
    Kurunegala
    ඕක මචන් වක්‍රාකාරව වෙන්නේ
    එකියන්නේ උඹ රීලෝඩ් එකක් දැම්මොත් උදා:-100

    එරීලෝඩ් එක වික්ක එකට 1-5 ගානක් වගේ යනවා උගේ කමිෂන් එක
    ඊලගට ඒ රීලෝඩ් එක උඹේ අදාල සිම් එකට ඇක්ටිව් වෙන්න ISP (ඩයලොග් වගේ) උන්ගේ සර්වර් වල උඹේ නම්බරේට අදාල එකට යනවා
    නායක අරන් තියෙනවනම් ඊවා කපාගන්න ඒ අතරේ තව සර්විස් එකක් රන් වෙලා එක චෙක් කරනවා
    වෙන වෙන සර්විස් වලට reg වෙලානම් ඒවා චෙක් වෙනව

    ඔහොම ඔහොම ගොඩක් සංකීර්ණ ප්‍රොසෙස් වෙනවා
    ඕවට යන වියදම හරියටම මෙහ්ත්කයි කියල කියන්න බෑ

    ඊලගට් ඒ උපකරණ නඩත්තු ක්රන්න වියදම් යනවා
    විදුලි බිල් යනවා
    සේවක පඩි නදී යනවා

    රජයට ගානක් යනවා

    උඹ කෝල් එකක් ගත්තොත් අදාල මිනිහට ඒ කෝල් එක යන්න සෙල් ටවර් ගානක් වැඩ කරන්වා
    අනික

    ඔහොම ගියාම උන්ට රේලෝඩ් එකට ලාබයකුත් තියාගෙන තමා දෙන්න වෙන්නේ

    එක හදන හැටි දන්නේ නෑ
    නමුත් කොස්ටින්ග් කරන්නේ ඔය විදියට වෙන්න ඕනා

    උන්ට එහෙම unlimited ලාබ උපයන්න බෑ බන්
    හේතුව උන් ඒවා විකුනනවා වගේම උන් අපිට සර්විස් එකක් ඊ හෑ සමානව සපයන හින්දා උන්ටත් කෝස්ට් එකක් යනවා

    ඒ ඔක්කොම බැලුවත් උන් අපිට විකුනන්නේ ලොකු ලාබයක් තියාගෙන

    :sorry::sorry:


    :yes::yes::yes::yes:

    eka නම් ටිකක් දැනෙන්න කියල දුන්න. ඔව් නේද එක ටවර් එකෙන් යනවත් නෙවෙයි නේ. හැබැයි ඉතින් උන් හරිනම් අපිට ෆෝන් නොමිලේ වගේ දීල කෝල් ගන්න දෙන්න ඕනේ නේද.
     

    Lakshan-Seram

    Well-known member
  • May 31, 2011
    24,760
    12,693
    113
    127.0.0.1:8080/Kandy
    :yes::yes::yes::yes:

    eka නම් ටිකක් දැනෙන්න කියල දුන්න. ඔව් නේද එක ටවර් එකෙන් යනවත් නෙවෙයි නේ. හැබැයි ඉතින් උන් හරිනම් අපිට ෆෝන් නොමිලේ වගේ දීල කෝල් ගන්න දෙන්න ඕනේ නේද.
    Tower eka gahana idamatat gewanawa neda kalayak?