සීන් එක මේකයි. මම හදනව ඩීසල් වාහනයක්. හදනව කිව්වට කැඩිල හදනව නෙවෙයි ගොනා වගේ ෆැක්ටරියෙන් හදපු ඔරිජිනල් වාහනේ හොදට දුවන්න හදන්නෙ. මේක Patrol GU Y61 නිසාන් පැට්රොල් ZD30 එකක්. ටර්බො ඩීසල් එන්ජින් සමග වැඩ දාන උන් ඉන්නවද එලකිරියෙ?
දැනට මම අගල් 3 එක්සොස්ට් බටයක් ගහල එයා ඉන්ටේක් එකත් අගල් 3 ගහල දුවන්නෙ සැලකොය යුතු විදියට මෙකෙ බලය වැඩි වෙලා තියනව. ඊලගට කරන්න මම ඉන්නෙ ටර්බො එක දැනට ECU එකෙන් කන්ට්රොල් වෙන සීන් එකෙන් අයින් කරල බූස්ට් එකට අනුව පාලනය වෙන මෙකැනිකල් සිස්ටම් manifold pressure actuated wastegate එකක් සෙට් කරන්න. සරල වැඩක් උනාට මට මේකෙ EGR යුනිට් එකත් එක්ක පොඩි ප්රශ්නයක් තියනව මොකද දැනට egr එක වැඩ කරන්නෙ ටබො එකත් එක්ක සමානුපාතිකව. ඒ කියන්නෙ එක වැහුවොත් ecu එකෙන් ටබො එක අරින්න වහන්න ක්රමයක් දැන් තියනව. ඒ කියන්නෙ ඇරෙන වෙලාවට ඒ හා සමානුපාතිකව ටර්බො එක වැඩ කරන්න පටන් ගන්නව අර වෙනස් වෙන වායු ප්රමානයට සමානුපාතිකව. ඒ වගේම වැහෙන වෙලාවට ටබො එක අඩු වෙනව එකම වායු ප්රමානයන් පවත්වා ගැනීමට.
ඉතින් එක් අවස්ථාවක් එනව බූස්ට් ඉතා වැඩි වෙන්න මේක වෙනස් කරන්න ගියොත්. මේ එන්ජිමේ තියන එක් ප්රශ්නයක් තමා මේක. මොකද ඔස්ට්රෙලියාවෙ එහෙම එවුන් මේ එන්ජින් කරන්නම් වාලෙ වෙනස් කරන්න ගිහින් පුපුරවා ගන්නව.
අනික තමා intake එකෙන් බ්ලො බයි එකෙන් ගහන තෙල් සහිත දුමත් එක්ක මාමයිට් වගෙ එකක් මේකෙ පයිප්ප අස්සෙ බැදිල වාතය ප්රමානය අඩු වීම. මේ සියල්ලම එන්ජිමේ ක්රියාකාරිත්වයට බලපානව. මේකට විසදුමක් විදියට මම කැච් කෑන් (catch can) එකක් සවි කරල තියනව. එන්ජිමෙන් කෙලින්ම ඉන්ටේක් එකට දීල තියන බටේ කෑන් එකෙන් ෆිල්ටර් වෙලා යන්න. මේකෙන් එන තෙල් සහිත වාතය අරන් නැවත ඉන්ටෙක් එකට යනකොට තෙල් බොහො ප්රමානයක් එකතු කරගන්නව. බොහොමයක් ටබො ඩීසල් වාහන වලට මේක සවි කරන එකෙන් එන්ජිමේ කල් පැවැත්ම වැඩි කරගන්න හැකි වෙනව.
ඉතින් මේ EGR එක ඉවත් කරගන්න පුලුවන් උනොත් හොදයි කියල කියනව. ඒ වගේම ඒ ගැන මම හොයා බලපු විදියට දැන ගන්න ලැබුනා ඩීසල් එන්ජිමක විවිධ අවස්ථා වලදි මේ යුනිට් එක ඇත්තටම අවශ්ය වෙනව කියලත්. එන්ජිමේ දහන ක්රියාවෙ උශ්නත්වය අඩු කරගන්න.
දැනට මම අගල් 3 එක්සොස්ට් බටයක් ගහල එයා ඉන්ටේක් එකත් අගල් 3 ගහල දුවන්නෙ සැලකොය යුතු විදියට මෙකෙ බලය වැඩි වෙලා තියනව. ඊලගට කරන්න මම ඉන්නෙ ටර්බො එක දැනට ECU එකෙන් කන්ට්රොල් වෙන සීන් එකෙන් අයින් කරල බූස්ට් එකට අනුව පාලනය වෙන මෙකැනිකල් සිස්ටම් manifold pressure actuated wastegate එකක් සෙට් කරන්න. සරල වැඩක් උනාට මට මේකෙ EGR යුනිට් එකත් එක්ක පොඩි ප්රශ්නයක් තියනව මොකද දැනට egr එක වැඩ කරන්නෙ ටබො එකත් එක්ක සමානුපාතිකව. ඒ කියන්නෙ එක වැහුවොත් ecu එකෙන් ටබො එක අරින්න වහන්න ක්රමයක් දැන් තියනව. ඒ කියන්නෙ ඇරෙන වෙලාවට ඒ හා සමානුපාතිකව ටර්බො එක වැඩ කරන්න පටන් ගන්නව අර වෙනස් වෙන වායු ප්රමානයට සමානුපාතිකව. ඒ වගේම වැහෙන වෙලාවට ටබො එක අඩු වෙනව එකම වායු ප්රමානයන් පවත්වා ගැනීමට.
ඉතින් එක් අවස්ථාවක් එනව බූස්ට් ඉතා වැඩි වෙන්න මේක වෙනස් කරන්න ගියොත්. මේ එන්ජිමේ තියන එක් ප්රශ්නයක් තමා මේක. මොකද ඔස්ට්රෙලියාවෙ එහෙම එවුන් මේ එන්ජින් කරන්නම් වාලෙ වෙනස් කරන්න ගිහින් පුපුරවා ගන්නව.
අනික තමා intake එකෙන් බ්ලො බයි එකෙන් ගහන තෙල් සහිත දුමත් එක්ක මාමයිට් වගෙ එකක් මේකෙ පයිප්ප අස්සෙ බැදිල වාතය ප්රමානය අඩු වීම. මේ සියල්ලම එන්ජිමේ ක්රියාකාරිත්වයට බලපානව. මේකට විසදුමක් විදියට මම කැච් කෑන් (catch can) එකක් සවි කරල තියනව. එන්ජිමෙන් කෙලින්ම ඉන්ටේක් එකට දීල තියන බටේ කෑන් එකෙන් ෆිල්ටර් වෙලා යන්න. මේකෙන් එන තෙල් සහිත වාතය අරන් නැවත ඉන්ටෙක් එකට යනකොට තෙල් බොහො ප්රමානයක් එකතු කරගන්නව. බොහොමයක් ටබො ඩීසල් වාහන වලට මේක සවි කරන එකෙන් එන්ජිමේ කල් පැවැත්ම වැඩි කරගන්න හැකි වෙනව.
ඉතින් මේ EGR එක ඉවත් කරගන්න පුලුවන් උනොත් හොදයි කියල කියනව. ඒ වගේම ඒ ගැන මම හොයා බලපු විදියට දැන ගන්න ලැබුනා ඩීසල් එන්ජිමක විවිධ අවස්ථා වලදි මේ යුනිට් එක ඇත්තටම අවශ්ය වෙනව කියලත්. එන්ජිමේ දහන ක්රියාවෙ උශ්නත්වය අඩු කරගන්න.
Last edited: