කොමිනුක්රේෂන් වල තියෙන රීලෝඩ් මැශිමක් සම්බන්ධව මම අදුරන අයියා කෙනෙකුට වුන ප්රශ්නයක්.
Technoplus කියන රීලෝඩ් මැශිමක් හික්කඩුව පැත්තේ කොමිනුක්රේෂන් එකකට ගන්නේ මීට අවුරුද්දකට වගේ කලින් ඒක ගන්න හේතුව Technoplus එකට කතා කරාම කියලා තියෙනවා, ඒගොල්ලොන්ට විතරයි රීලෝඩ් මැශින් හදන්න අයිතිය තියෙන්නේ පේටන්ට් එකක් තියෙන නිසා අනිත් ඒවාට නඩු දාලා තියෙන්නේ ඒ කොම්පැනි ඒවා වහල දාලා යනවා කියලා.
අරගෙන ටික කාලෙකින් කැඩුනම ඒක හදන්න බෑ කියලා එක එක දේවල් කියලා තියෙනවා.
ඊට පස්සේ ඒ අයියට whatsapp group එකක ඉන්න කෙනෙක් ඔය යටින් දාලා තියෙන Technoplus එකේ පේටන්ට් කියන එක එවලා. ඒක බැලුවම ගත්ත ජාතියේ එකක් ඒ පොතේ නෑ. ( හරියට කියවල බලන්න ඒකෙ 6 page ගහලම තියෙනවා )
එහෙම බලනකොට මුන් පේටන්ට් තියෙනවා කිය කිය විකුණන්නේ හොර බඩු නේද?
පේටන්ට් එක එවපු කෙනා නම් කියලා තියෙන්නේ ඕක හොර බඩුවක් නිසා ඕක ලග තියාගන්න එකත් හොර බඩු ලග තියා ගන්නව වගේ වැඩක් කියලා.
පේටන්ට් පනත කියන එකත් එවල තිබ්බා ඒකේ කියලම තියෙනවා ඕනෑම වෙලාවක ඔය වගේ පේටන්ට් නැති එකකට පේටන්ට් තියෙන බව කියපුවා විනාශ කරන්න පුලුවන් කියලා. (2003 අංක 36 දරන බුද්ධිමය දේපළ පනත.)
මම තව දෙයක් බැලුවා මුළු ලෝකෙම පේටන්ට්, ඉන්දියාවෙත් Google Patent එකේ තියෙද්දී ලංකාවේ ඒවා විතරක් නැත්තේ ඇයි කියලා, ලංකාවේ පොත් විදියට තියෙන නිසා කියලා කියන්නේ, දැන් ටිකක් දාලා තියෙනවා කියනවා වෙබ්සයිට් එකේ හැබැයි ඒකේ තියෙන්නේ නමයි Title එකයි විතරයි වගේ.
ඒක නිසා තමයි මුන් වගේ උන්ට හොර වැඩ කරන්න පුලුවන් පේටන්ට් සහතිකේ විතරක් පෙන්නලා.
ලෝක පේටන්ට් නීතියක් විදියට තියෙනවා ඕනෑම පේටන්ට් එකක් grant කරාට පස්සේ ලෝකේ ඕනීම එකෙක්ට බලාගන්න Published කරන්න ඕනා කියලා. නැත්නම් මොන එකාද දන්නේ පේටන්ට් එක මොන මගුලටද තියෙන්නේ කියලා.
පල්ලෙහා තියෙන මැශිමෙ පින්තූරේ ikman.lk එකෙන් ගත්තේ අපේ එක වැඩ කරන්නෙ නැති නිසා, ඒකෙ පේටන්ට් අංකෙ තියෙනවා ON උනාම.
සම්පූර්ණ පේටන්ට් එක PDF වීදියට ඇති කියවල බලන්න- PDF 16309
මුන්ට විරුද්ධව අපිට පැමිණිලි කරලා මැශිමෙ මුදල් ගන්න පුලුවන් වෙන්නේ පේටන්ට් කාර්යලෙන්ද නැත්නම් පාරිභෝගිකයන් රවට්ටපු එක ගැන කියලා පාරිභෝගික කාර්යලයෙන්ද?
Technoplus කියන රීලෝඩ් මැශිමක් හික්කඩුව පැත්තේ කොමිනුක්රේෂන් එකකට ගන්නේ මීට අවුරුද්දකට වගේ කලින් ඒක ගන්න හේතුව Technoplus එකට කතා කරාම කියලා තියෙනවා, ඒගොල්ලොන්ට විතරයි රීලෝඩ් මැශින් හදන්න අයිතිය තියෙන්නේ පේටන්ට් එකක් තියෙන නිසා අනිත් ඒවාට නඩු දාලා තියෙන්නේ ඒ කොම්පැනි ඒවා වහල දාලා යනවා කියලා.
අරගෙන ටික කාලෙකින් කැඩුනම ඒක හදන්න බෑ කියලා එක එක දේවල් කියලා තියෙනවා.
ඊට පස්සේ ඒ අයියට whatsapp group එකක ඉන්න කෙනෙක් ඔය යටින් දාලා තියෙන Technoplus එකේ පේටන්ට් කියන එක එවලා. ඒක බැලුවම ගත්ත ජාතියේ එකක් ඒ පොතේ නෑ. ( හරියට කියවල බලන්න ඒකෙ 6 page ගහලම තියෙනවා )
එහෙම බලනකොට මුන් පේටන්ට් තියෙනවා කිය කිය විකුණන්නේ හොර බඩු නේද?
පේටන්ට් එක එවපු කෙනා නම් කියලා තියෙන්නේ ඕක හොර බඩුවක් නිසා ඕක ලග තියාගන්න එකත් හොර බඩු ලග තියා ගන්නව වගේ වැඩක් කියලා.
පේටන්ට් පනත කියන එකත් එවල තිබ්බා ඒකේ කියලම තියෙනවා ඕනෑම වෙලාවක ඔය වගේ පේටන්ට් නැති එකකට පේටන්ට් තියෙන බව කියපුවා විනාශ කරන්න පුලුවන් කියලා. (2003 අංක 36 දරන බුද්ධිමය දේපළ පනත.)
මම තව දෙයක් බැලුවා මුළු ලෝකෙම පේටන්ට්, ඉන්දියාවෙත් Google Patent එකේ තියෙද්දී ලංකාවේ ඒවා විතරක් නැත්තේ ඇයි කියලා, ලංකාවේ පොත් විදියට තියෙන නිසා කියලා කියන්නේ, දැන් ටිකක් දාලා තියෙනවා කියනවා වෙබ්සයිට් එකේ හැබැයි ඒකේ තියෙන්නේ නමයි Title එකයි විතරයි වගේ.
ඒක නිසා තමයි මුන් වගේ උන්ට හොර වැඩ කරන්න පුලුවන් පේටන්ට් සහතිකේ විතරක් පෙන්නලා.
ලෝක පේටන්ට් නීතියක් විදියට තියෙනවා ඕනෑම පේටන්ට් එකක් grant කරාට පස්සේ ලෝකේ ඕනීම එකෙක්ට බලාගන්න Published කරන්න ඕනා කියලා. නැත්නම් මොන එකාද දන්නේ පේටන්ට් එක මොන මගුලටද තියෙන්නේ කියලා.
පල්ලෙහා තියෙන මැශිමෙ පින්තූරේ ikman.lk එකෙන් ගත්තේ අපේ එක වැඩ කරන්නෙ නැති නිසා, ඒකෙ පේටන්ට් අංකෙ තියෙනවා ON උනාම.
සම්පූර්ණ පේටන්ට් එක PDF වීදියට ඇති කියවල බලන්න- PDF 16309
මුන්ට විරුද්ධව අපිට පැමිණිලි කරලා මැශිමෙ මුදල් ගන්න පුලුවන් වෙන්නේ පේටන්ට් කාර්යලෙන්ද නැත්නම් පාරිභෝගිකයන් රවට්ටපු එක ගැන කියලා පාරිභෝගික කාර්යලයෙන්ද?
