මළවුන් සමග පියාසර කළ යානය..

WhyNot1

Well-known member
  • Nov 27, 2016
    3,961
    3,793
    113
    1659936387147.png

    එදින, 2005 වර්ශයේ අගෝස්තු 14 වෙනිදායි..
    ගුවන් යානා පාලන සංකීර්ණයට හදිසියේම ලැබුනු ඇමතුමකි.
    පණිවිඩය ලැබී තිබුණේ ඒ වනවිටත් සයිප්‍රසයෙන් ගුවන් ගත වී ග්‍රීසිය බලා පියාසර කරමින් තිබූ හීලියෝස් ගුවන් යානයෙනි.
    "අපේ වායුසමීකරණ යන්ත්‍රයේ ගැටළුවක්..!"
    ඉන්පසුව මෙහෙයුම් මැදිරියේ ඉන්ජිනේරුවන් ගුවන් නියමුවන් හා සම්බන්ධ වෙමින් මේ ගැටළුව කුමක්දැයි පැහැදිලිකරගන්නට උත්සාහ කරා. නමුත් සුළු මොහොතකින් ගුවන් යානාව සමඟ පැවති සියළු සබඳතා ඉක්වරම ඇණහිටියා..
    නමුත් පුදුමයට කරුණ වූයේ යානය කිසිදු වෙනසක් නොපෙන්වා නියමිත ගමන් මාර්ගයේ කිසිදු බාධාවකින් තොරව ගමන් කරමින් තිබීම. බොහෝ දෙනා සැකකරේ ත්‍රස්ථවාදීන් විසින් යානය තම ග්‍රහණයට ගෙන ඇති බව.
    භූමිය සමඟ කිසිදු සම්බන්ධතාවක් නොතිබූ ගුවන් යානය නියමිත ගමන් මාර්ගය ඔස්සේ ග්‍රීසියේ ගුවන් කලාපයට ඇතුල් වී ජනාකීර්ණ ඇතැන්ස් නගරය කරා වේගයෙන් ඇදී එමින් පැවතියා. ඔවුන්ට සිහිවූයේ ඊට වසර 4කට පෙර සිදුවූ 9/11 ප්‍රහාරය.
    මේ නිසා වහාම ග්‍රීසියේ ගුවන් හමුදාවට අයත් ප්‍රහාරක යානා දෙකක් ගුවනට නැංවෙනවා. ඒ හීලියෝස් යානයට සිදුවූ දේ විපරම් කිරීමට.
    එම යානා දෙකට සුළු මොහොතකින් නිසොල්මනේ ගමන් කරන හීලියෝස් යානය දැකගන්න ලැබෙනවා.. නමුත් ප්‍රහාරක නියමුවන්ගේ ඇඟකිලිපොලායන්නේ යානය තුල සිටි මඟීන්ව දැකීමෙන්..!!
    යානය තුල සිටි සියළු මඟීන් ඔවුන් සිටි අසුන් තුල සිහිසුන්ව සිටින බව ඔවුන්ට දකින්න ලැබෙනවා. නියමු කුටියේ ප්‍රධාන නියමුවාගේ අසුන හිස්ව පැවති අතර සහයක නියමුවා ද තම අසුන තුලම සිහි විසඥව හිටියා..
    ප්‍රහාරක යානාවල නියමුවන් ඉන් වික්ෂිප්තව හිඳ සියළු තොරතුරු වාර්ථා කරන අතර එක්වරම නියමු කුටියට කිසියම් පුද්ගලයෙක් පැමිණෙන අයුරු ඔවුන්ට දැකගන්නට ලැබෙනවා.
    ඔහු සහයක නියමුවාගේ මුහුණට කිසියම් යමක් තබා සිර කරන ආකාරයත්, ඉන්පසුව ඔහු ප්‍රධාන නියමුවාගේ අසුනේ ඉඳගන්නා ආකාරයත් ඔවුන්ට නිරීක්ෂණය උනා.
    ප්‍රහාරක නියමුවෙක් ඔහු දෙස බලා තම අත සොලවමින් ඔහුට සංඥා කලේ ඔහුගෙන් යම් ප්‍රතිචාරයක් බලාපොරොත්තුවෙන්..
    නමුත් නියමු අසුනේ වාඩිගෙන සිටි අත්භූත මිනිසාගේ මුහුණේ වූයේ බලාපොරොත්තු කඩවූ හැඟීමක්..
    ඔහු ඉතා අපහසුවෙන් අත ඔසොවා පහල තිබූ කඳුවැටිය ප්‍රහාරක නියමුවන්ට පෙන්වා සිටියා...!!
    හීලියෝස් යානයේ වම් පස ඇන්ජිමෙන් කළු දුමාරයක් නැගෙන්නට වූයේ ඉන් පසුවයි..
    ************************
    2005 අගෝස්තු 14 වෙනිදා, සයිප්‍රසයේ ලනාකා අන්තර්ජාතික ගුවන් තොටුපලින් ග්‍රීසියේ ඇතැන්ස් අගනුවර තෙක් ගමන් කිරීමට නියමිතව තිබූ යානයකි. හීලියෝස් ගුවන් සමාගමට අයත් බොයිං 737 - 31S කාණ්ඩයේ යානයක් වූ එය තුල ග්‍රීසියට යෑමේ අපේක්ෂාවෙන් මඟීන් 115ක් අසුන් ගෙන සිටියහ.
    කාර්‍ය මණ්ඩලය 6 දෙනෙකුගෙන් සමන්විත විය. 25 හැවිරිදි ඇන්ඩ්‍රියාස් ප්‍රොඩොමොව් යානයට ඇතුළු වූයේ ගුවන් යානයේ කාර්‍ය මණ්ඩල සාමාජිකයෙක් වශයෙනි. ඒ වනවිටත් කුඩා ගුවන් යානා නියමුවකු වශයෙන් පුහුණුව ලබා සිටි ඇන්ඩ්‍රියාස් අනාගතයේ මෙවන් බොයිං යානයක් පැදවීමේ නොතිත් ආශාවකින් පෙලෙමින් සිටියේ කෙමෙන් කෙමෙන් එම ආශාව කරා ලං වෙමියි අධිෂ්ඨාන කරගෙන ය.
    පෙ.ව.9.00ට යානය පිටත් වීමට නියමිතව තිබුණේ පැහැබර කාලගුණයෙන් යුතු අහස කපාගෙන මධ්‍යධරණී මුහුදට ඉහලින් පියාසර කොට හරියටම පෙ.ව.10.45 වෙද්දී ඇතැන්ස් වෙත ලඟාවන පරිදි ය.
    පාලක මැදිරියේ අවසරය ලද පසුව හේලියෝස් දිගු ධාවන පථය පසුකරමින් ගුවන කරා පියාඹන්නට පටන් ගත්තා ය.
    සාමාන්‍ය අන්දමින් ගුවනට ගිය යානය විනාඩි පහකට පසුව සයිප්‍රසයේ අලංකෘත භූමියට ඉහලින් අඩි 12000ක උස මට්ටමක හිඳ පියාසර කරමින් සිටියා..
    ප්‍රධාන නියමුවා වූයේ ජර්මානු ජාතික පලපුරුදු නියමුවෙකු වූ හෑන්ස් ජර්ගන්. ඔහු ඒවනවිටත් වසර 35ක් තිස්සේ ගුවන් පැය 16900ක අත්දැකීම් ලබා සිටියා. සයිප්‍රස් ජාතික සහයක නියමුවාද ගුවන් පැය 7500ක පමණ අත්දැකීම් සහිත නියමුවෙක් උනා.
    නමුත් මේ මොහොතේ ඔවුන් කිසිදා අපේක්ෂා නොකල විරල යමක් සිදුවුනා.. හදිසියේම අනතුරු හැඟවීමේ නලාවක් නාදවෙන්න පටන් ගත්තා..
    නමුත් පුදුමයට කරුණනම් මෙම අනතුරු හැඟවීමේ නලාව සාමාන්‍යයෙන් ගුවන් යානය ගුවන් ගතවීමට පෙර ධාවන පථයේදී නාදවිය යුතු අනතුරු සංඥාවක් වීමයි..!!
    මෙම හදිසි අනතුරු හඟවන නලාව ගැන වාර්ථා කිරීමට ඔවුන් පාලන මධ්‍යස්ථානය අමතනවා..
    මේ වනවිටත් යානයේ පැවති උණුසුම් තත්වය මත ගැටළුව කුමක්දැයි තීරණය කල නියමුවන් පාලක මැදිරියෙන් ඉල්ලා සිටින්නේ යානයේ සිසිලන පද්ධතියේ ගැටළුවක් ඇතිබවත් එය නිරාකරණය කරගැනීමට මඟ පෙන්වන ලෙසත් ය.
    නමුත් පාලක මැදිරියේ ඉංජිනේරුවන් සැක පහළ කලේ ගැටළුව මීට වඩා බරපතල ගැටළුවක් විය හැකි බවයි. ඔවුන් නියමුවාගෙන් ඇසුවේ යානයේ වායු පීඩනය පාලනය කරන පද්ධතියේ ක්‍රියාකාරිත්වය Auto සිට යම් හෙයකින් Manual දක්වා වෙනස් වී ඇත්දැයි පරීක්ෂා කරන ලෙසයි..
    නමුත් නියමුවන් පැවසුවේ මෙය සිසිලන පද්ධතියේ ගැටළුවක් පමණක් බවයි..
    මේ මොහොතේ යානය අඩි 28000ක් දක්වා තවත් ඉහල ගොස් තිබූ අතර හදිසියේම යානය හා පාලක මැදිරිය අතර සම්බන්ධතා ඇණහිටියා..!!
    *******************
    ඔහු තම පෙම්වතියගේ මුහුණට සෙමින් තට්ටු කර ඇයගේ කම්මුල සිපගත්තේ ය. නමුත් එයින් තරුණියගේ මුහුණේ වූ වික්ෂිප්තභාවය වෙනස් වූයේ නැතත් ඇය යන්තමින් සිනාසුනාය.
    තරුණිය බරපතල බැල්මක් හෙලා ඔහුගේ කනට කොඳුරා යමක් පැවසූ නමුත් එය ගණන් නොගත යුතු තත්වයක් සේ බැල්මක් හෙලූ ඔහු ඇගේ හිස අතගා ඇයට යමක් පැහැදිලිකර දෙන්නට විය.. ඔහු පැවසූ දෙයින් යම් අස්වැසිල්ලක් ලද තරුණිය සැනසුම් සුසුමක් හෙලා ඔහුගේ උරහිසට ඇල වූවාය.
    තමා ලෝක ප්‍රශ්නයක් විසඳූ කලෙක මෙන් ප්‍රීතිමත් සිනාවකින් තරුණයාගේ මුහුණ පිරින. මෙම යුවල දෙස බලා සිටි ඇන්ඩ්‍රියාස් තමා සමඟම සිනාසුනේ ය. ඉන්පසුව යමක් සිහිවූ හෙතෙම අනෙක් පසට හැරෙද්දීම ඔහු ඉදිරියේ වූයේ තරුණ ගුවන් සේවිකාවකි..
    "මං හිතන්නෙ ඇයගෙ පළමු ගුවන් ගමන..!"
    "ඔයා කොහොමද එහෙම කියන්නෙ.."
    "මට මිනිස්සුන්ව කියවන්න පුළුවන්..!"
    "ආහ් එහෙමද, එහෙනම් මං ගැන මොනවද කියන්න පුළුවන්.?"
    "ම්ම්...මං ඉස්සරහ ඉන්නෙ තරුණ ගුවන් නියමුවෙක්, එයා දවසක බොයිං එකක් අරන් අත්ලන්තික් සාගරය උඩින් ඇමරිකාවට යයි..!"
    ඇගේ පිළිතුරට දෙදෙනාම එකිනෙකා සමඟ සිනාසුනහ..
    "විහිළු නෙමෙයි ඇන්ඩ්‍රි.. ඔයා කවදහරි ඒක කරනවා.."
    ඇය ඔහුගේ දෑස් දෙස එක එල්ලේ බලා සිටියාය...
    "එදාට මමත් ඒ යානයට නගිනවා..!"
    මේ අතර හීලියෝස් හි නියමු කුටියත්, ගුවන් යානා පාලක මැදිරියත් එක සේ කාර්‍ය බහුල වෙමින් පැවතියේය..
    ග්‍රීශ්ම ඍතුව ආරම්භ වුවත් මෙතරම්ම දහඩිය දැමීමට හේතුව කුමක්දැයි යන්න නියමුවන්ට ගැටළුවක් විය.
    යානය ක්‍රමයෙන් ඉහල නඟිමින් පවතින අතර බරපතල වරදක් සිදුව ඇතිබව ඔවුන්ට වැටහෙමින් තිබිණ. තමාට යම් අපහසුවක් දැනෙමින් තිබුණත් ඒ කුමක් නිසා දැයි කියා ප්‍රධාන නියමුවාට පැහැදිලිකරගත නොහැකි විය.
    තම සහයක නියමුවාද එවැනිම අපහසුතාවකින් පෙලෙමින් සිටින බව දුටු ප්‍රධාන නියමුවා, ඔහුට යමක් පවසන්නට තැත් කලද එය ව්‍යාර්ථ විය. පසුව ඔහුගේ දෑස් නිලංකාර වන බවත් ශරීරය පණ නැතිවන බවත් ඔහුට දැනිනි..
    මේ අතර නියමුවන්ගේ පාලනයෙන් ගිලිහුනු යානය Auto-pilot තත්වයට වෙනස් වූ අතර එය අඩි 30 000 සීමාව පසුකරමින් ඉහල නැගුනා ය.
    "අද මොකද මෙච්චර දාඩිය දාන්නෙ..?"
    ඇන්ඩ්‍රියාස් ඇසූ පැනයට ඇයට පිළිතුරු දෙන්නට අවස්ථාවක් ලැබුනේ නැත..
    තම හිස මත අත තබා ගත් ඇයගේ දෑස් පියවෙන ආකාරයත් ඒ සමඟම තම දෑස් අඩවන්ව ක්‍රමයෙන් අවට පරිසරය නිලංකාරවන අන්දමත් ඇන්ඩ්‍රියාස්ට දැනුනි. එකෙනෙහිම මගී ආසනවලට ඉහලින් තිබූ ඔක්සිජන් මුහුණු ආවරණ පහතට වැටුනු අතර මඟීන් ලහි ලහියේ ඒවා තුලට තම මුහුණ ඔබාගන්නට උත්සාහ කළහ..
    මොහොතකට සිහි එලවාගත් ඇන්ඩ්‍රියාස්, ගුවන් සේවිකාව අසල තිබූ ආසනයක හිඳුවා ඇගේ මුහුණට ඔක්සිජන් මුහුණු ආවරණයක් පලඳවා තමා ද ගොස් අසුනකට බරවී මුහුණු ආවරණයක් පැළඳ ගත්තේ ය.
    ඔක්සිජන් ලැබීමෙන් යම් පමණකට සිහිය ලද ඔහු වටපිටාව බලන්නට විය..
    දෙවියන් යැදීමටවත් අවසරයක් නොවූ මඟීන් තම මුහුණු ආවරණ තුලින් අපහසුවෙන් ප්‍රාණ වායුව ලබාගන්නට උත්සාහ කරනු ඔහුට දැකගන්නට ලැබිනි..
    ගුවන් යානය තුල කිසියම් බරපතල වරදක් සිදුව ඇත..!!
    ඔක්සිජන් ආවරණ පහතට වැටීම අරුමයක් නොවේ.. නමුත් තත්වය සාමාන්‍ය අතට පත්වූ බවට වන නිවේදනය තවමත් නිකුත් නොවූයේ ඇයි..??
    මෙහි ඇති ඔක්සිජන් ප්‍රමාණය සෑහෙන්නේ විනාඩි 12ක් වැනි කාලයකට පමණක් බව ඔහු දැන සිටියේ ය..!!
    ********************
    හීලියෝස් යානය පෙ.ව 09.37වනවිට ග්‍රීසියේ ගුවන් කලාපයට ඇතුලු වී තිබිණි. නමුත් පෙ.ව. 09.20සිට ඉන් කිසිදු සංඥාවක් ලැබී නොතිබුණු අතර, ගුවන් යානය ගැන වූ එකම හෝඩුවාව වූයේ රේඩාර් තිරය මත ඉතා පැහැදිලිව එය ගමන් ගන්නා බවට දැක්වීම පමණි.
    දැන් මෙය ගුවන් යානයක ප්‍රශ්නයක් පමණක් නොවූ අතර එය ග්‍රීසියේ ජාතික ආරක්ෂාව සම්බන්ධයෙන්ද ගැටළුකාරී තත්වයක් විය. පැයකට අධික කාලයක් ගොඩබිම සමඟ කිසිදු ආකාරයක පණිවිඩ හුවමාරුවකින් තොරව මෙම අත්භූත යානය ගුවනේ ගමන් කළ අතර එය සම්බන්ධ කරගැනීමට සිදුකල සියළු උත්සාහයන් ව්‍යාර්ථ විය..!
    යානය ග්‍රීසියේ ඇතැන්ස් ගුවන් තොටුපලට ගොඩබෑමට තිබුණේ පෙ.ව. 1045ටයි. නමුත් ඒ වනවිටද යානය තිබුණේ ගුවනේ ය.
    මෙයින් කලබලයට පත් ග්‍රීක බලධාරීන්ට අවශ්‍ය වූයේ හැකි ඉක්මනින් යානය තුල සිදුවන්නේ කුමක්දැයි දැනගැනීමටයි.
    පෙ.ව.11.04ට එෆ් - 16 කාණ්ඩයේ ග්‍රීක ගුවන් හමුදාවට අයත් ප්‍රහාරක යානා දෙකක් ඉහල නැංවුනේ සීරියෝස් සොයා යාමටයි..!!
    ************************
     

    Attachments

    • 1659936403569.png
      1659936403569.png
      813.9 KB · Views: 162
    • 1659936522747.png
      1659936522747.png
      647.7 KB · Views: 154

    WhyNot1

    Well-known member
  • Nov 27, 2016
    3,961
    3,793
    113
    විනාඩි 12ක තම ජීවිතය සඳහා වූ සහන කාලය වේගයෙන් අවසන් වෙමින් පැවතිනි.. තත්වයේ බරපතලකම වටහා ගත් ඇන්ඩ්‍රියාස් හිතට දිරිගෙන ගැඹුරු හුස්මක් ලබාගත්තේ ය.
    ඉන්පසුව අපහසුවෙන් නැඟිට ඉදිරියට ගිය ඔහු එක්තරා රාක්කයක් විවෘත කලේ ය.
    එය තුල වූ ඔක්සියන් සිලින්ඩරයක් සියතට ගත් හෙතෙම වියරුවෙන් මෙන් එහි වූ මුහුණු ආවරණය ගෙන තම මුහුණට තබාගත්තේ ගැඹුරු හුස්මකින් තම පෙනහළු තුලට එහි වූ වායු මිශ්‍රනය පුරවාගනිමිනි..
    දෙතුන් වතාවක් ගැඹුරු හුස්ම කිහිපයක් ගෙන නැවත පියවි සිහිය ලද පසු කුඩා ඔක්සිජන් සිලින්ඩරය ද රැගෙන සිය කුටියෙන් එලියට ආ ඇන්ඩ්‍රියාස් මුලින්ම සෙව්වේ තම මිතුරියවයි..
    ඇය ආසනය මත සිටි නමුත් පියවි සිහියෙන් නොසිටියා ය. ඇය අසලට දිවගිය ඇන්ඩ්‍රියාස් ඇගේ උරහිස් සොලවා ඇයව අවදි කරන්නට උත්සාහ කලේ ය. නමුත් පිටත වායු තත්වය තවමත් යථාවත් වී නොමැති බව ඔහුට ඉක්මනින්ම වැටහුනු නිසා තම ඔක්සිජන් මුහුණු ආවරණය ඇගේ මුහුණට තැබුවේය..
    නමුත් ඈ තවමත් නිසොල්මනේ ය..!
    කලබලයට පත් වූ හෙතෙම ඇගේ ගෙලට අත තබා නාඩි පරීක්ෂා කර බැලුවේ ය. නමුත් එහි කිසිදු වෙනසක් සිදු නොවන බව ඔහුට ප්‍රත්‍යක්ෂ විය..
    ඇගේ නාඩි වැටීම නැවතී ඇත..!!
    "නැගිටින්න....අනේ නැගිටින්න..!!"
    ඔහු ඇගේ උරහිස් වැරෙන් සෙලවී ය.. ඊලඟ මොහොතේ තම දෑත් පණ නැතිවී යන බව දැනෙන විට ඔහු ඇගේ නළල සිපගෙන ඇයට දමා තිබු ඔක්සිජන් මුහුණු ආවරණය ගලවා එය තම නාසයට තබා ගත්තේ ය.
    හිස ඔසොවා මගී කාමරය දෙස බැලූ ඔහුගේ ඇස්වලට කඳුළු නැගින... සියළු මගීන් ඔක්සිජන් මුහුණු ආවරණ සමඟම නිසොල්මනේ ය..!!
    ඇතැමෙක් අවසාන මොහොතේ සිය ඔක්සිජන් ආවරණය මුහුණේ පටලාගත නොහැකිව අසුන තුලම ඇස් උඩ ගොස් මියගොස් සිටියහ..
    සුළු වෙලාවකට පෙර ඉතා ආදරයෙන් සිටිනවා දුටු තරුණ යුවලේ තරුණිය තවමත් ඇගේ පෙම්වතාගේ උරහිස් මත හිස තබාගෙන නිසොල්මන්ව ය...
    සිදුවූයේ කුමක්දැයිවත් නොදත් කුඩා දරුවෙක් අවසාන මොහොතේ පළඳවන ලද ඔක්සිජන් ආවරණය සමඟින්ම සදාකාලික නින්දට වැටී සිටියේ ය. ඔහු අසල ඔහුගේ මව ඔක්සිජන් මුහුණු ආවරණයක් නොමැතිවම දෑස් විවරව අවසන් ගමන් ගොස් සිටියාය..
    "සර් ඔයාට මාව ඇහෙනවාද ..??"
    " මැඩම්.. මාව ඇහෙනවාද ..??"
    ඇන්ඩ්‍රියාස් ගේ හඬට කිසිවෙකුගෙන් පිළිතුරක් නොලැබිනි. සියළු දෙනා හයිපොක්සියා තත්වය නිසා හටගත් නිල් පැහැ වූ මුහුණින්, විවර වී ඉදිමුණු දෑසින් සහ අයාගත් මුවින් යුතුව සිය ඉරණම් ගමන ගොස් සිටිය හ..
    කඩාවැටුනු හදවතක් සමඟ, කඩා නොවැටුනු ගුවන් යානයක් තුල ඇන්ඩ්‍රියාස් තනිව සිටියේ ය..!
    ඔහු තම අතේ වූ ඔක්සිජන් සිලින්ඩරය සමඟින් මළවුන් පිරුණු මගී කොටසේ කිසිදු අරමුණකින් තොරව ඇවිද ගියේ ය...
    ඒ අතර යලිත් හුස්ම ගැනීමේ අපහසුවක් ඇතිවන බව ඔහුට දැනෙන්නට විය.. තමා අත වූ ඔක්සිජන් සිලින්ඩරයද අවසන් වන බව ඔහුට දැනිනි..!
    ඔහු නැවතත් ඒවා තිබූ රාක්කය වෙත ගොස් තවත් සිලින්ඩරයක් ගත්තේ ය...
    හිටිවනම ඔහුට යමක් සිහිවිය..!
    "නියමුවන් කොහේ ද.??"
    "ඔවුන් මේ බව දන්නවාද.??"
    ඇන්ඩ්‍රියාස් හැකි වෙර යොදා නියමු කුටියට තට්ටු කලද එයින් කිසි පිළිතුරක් ලැබුණෙ නැත. එහි දොර අරින්නට තැත් කළද එය අඟුලු ලා තිබිණ..
    2001 සැප්තැම්බර් 11 ප්‍රහාරයෙන් පසුව මෙසේ ගුවන් යානාවල නියමු අගුළු දැමිය යුතුයයි නීතියක් සම්මත වී තිබිණි..
    ඔහු දැනටමත් පැය දකකට අධික කාලයක් මේ ගුවන් යානය තුල මලවුන් සමඟ සිටියේ ය. නමුත් අවසන් මොහොත දක්වාම වුවත් සටන් කළ යුතු ය.
    ඔහු හැකි වෙර යොදා නියමු කුටියේ දොරට වැරෙන් පහර දුන්නේ ය. සොයාගන්නට හැකි වූ සියළු දේවල්වලින් එහි දොරට ගසා අගුළ කඩන්නට තැත් කලේ ය.
    කිහිප වතාවක් උත්සාහ කළ පසු එහි අගුළ විවර වී ඔහුට නියමු කුටියට ඇතුළුවන්නට හැකිවිය..
    ප්‍රධාන නියමුවා තම අසුන අසලම බිම වැටී සිටි අතර සහයක නියමුවා තම අසුන තුල නිසොල්මන්ව සිටියේය.
    ඔහු තමා අත වූ අවසාන ඔක්සිජන් සිලින්ඩරය ද ගෙන එහි මුහුණු ආවරණය සහයක නියමුවාගේ මුවට තබා ඔහුට පණ නළ දෙන්නට උත්සාහ කලේ ය..
    නමුත් ඒ උත්සාහය ද ව්‍යාර්ථ වූයේ ඒවන විටත් සහයක නියමුවා අවසන් ගමන් ගොස් සිටි බැවිනි.
    ඔහුට ඉතිරිව තිබුණේ එකම එක විකල්පයකි..
    ප්‍රධාන නියමු අසුන හිස්ව තිබේ...
    එයට නියමුවෙක් නැත. ඉතිං ගුවන් යානයටම සිටි එකම ප්‍රාණියා ඔහු ය..
    "එයා දවසක බොයිං එකක් අරන් අත්ලන්තික් සාගරය උඩින් ඇමරිකාවට යයි..!"
    සිය කබාය උනා දැමූ අන්ඩ්‍රියාස් ප්‍රධාන නියමුවාගේ අසුනේ ඉඳගත්තේ ය. එහි තමා නොදන්නා ස්විච, සංඥා සහ තිරය මත වූ දර්ශක රාශියකි.. අසුන ඉදිරියේ වූ මයික්‍රෆෝනය අතට ගත් ඔහු පාලක මැදිරියට "May day" පණිවිඩය යොමු කලේ උදව් අපේක්ෂාවෙනි..
    නමුත් ඒ අතර හදිසියේම ඔහු දුටුවේ පුදුම සහගත දෙයකි..!!
    යානයේ වම් පසින් එයට සමාන්තරව පියාසර කරන F-16 ප්‍රහාරක යානයකි. එහි නියමුවා ඇන්ඩ්‍රියාස් දෙස බලා අත සොලවා කිසියම් සංඥාවක් කරන ආකාරය ඔහුට දැකගන්නට ලැබිනි.
    ඔහුද එයට ප්‍රතිචාර දැක්වී ය.
    නමුත් එයට කළ හැක්කත් නැත. ගුවන් යානය කෙසේ හෝ පාලනය කර ගුවන් තොටුපලක් වෙත ගෙන යා යුතු ය. නමුත් මෙවැනි විශාල යානයක් පැදවීමේ දැනුම හෝ අත්දැකීම් ඔහුට නැත..
    ඔහු තමා දත් සෑම දෙයක්ම සිහි කරමින් යානය පාලනය කරන්නට උත්සාහ කරමින් සිටියේ ය. ඒ අතර තමා සතු සියළු ඔක්සිජන් සිලින්ඩර අවසන්ව තමා ද හයිපොක්සියා තත්වයට ගොදුරු වී ඇති බව ඔහුට දැනෙන්නට විය.
    ඈතින් ඔහුට විශාල ඇතැන්ස් නගරය දර්ශනය විය.. නමුත් ඒ දෙසට යන්නට පෙර තම දෑස් පියවෙමින් පවතින බව ඔහුට දැනිනි..!
    යානය ඇතැන්ස් වෙත කඩා වැටුනහොත් සිදුවන විනාශය අති මහත් ය.
    ඒ අතර සියළු බලාපොරොත්තු බිඳ හෙලමින් යානයේ වම්පස ඇන්ජිම ක්‍රියා විරහිත විය. ඉන් මඳ වේලාවකට පසු දකුණු පස ඇන්ජිමද ක්‍රියා විරහිත විය..!!
    පුරා පැය තුනක් තිස්සේ පියාසර කළ යානයේ ඉන්ධන අවසන්ව ඇත..!
    ඉදිරියේ ජනාකීර්ණ ඇතැන්ස් නගරය ය. පසෙක මහා කඳු වැටියකි..
    ඔහු අවසාන වතාවට තමාට සමාන්තරව පියාසර කරන F-16 ප්‍රහාරක ජෙට් යානයේ නියමුවා දෙස බැලීය.. තම අතින් ඔහුට වම් පස ඇති කඳු ගැටය පෙන්වීය.
    යානය විදුලි වේගයෙන් පහතට ගමන් කරන අතර පළමු වතාවටත් අවසන් වතාවටත් බොයින් යානයක් පැදවීමේ මරණීය වරම හිමිකරගත් ඇන්ඩ්‍රියාස්ට යානය අසල පිහිටි කඳු ගැටය දෙසට හරවා ගැනීමේ හැකියාව ලැබිණි..!!
    ***********************
    2005 අගෝස්තු 14වනදින සයිප්‍රසයේ සිට ග්‍රීසිය බලා පියාසර කළ සීරියෝස් යානය තුල බරපතල දෝශයක් සිදුව තිබිණි. එය මරණීය අත් වැරැද්දකි..!!
    ගුවන් ගතවීමට පෙර යානය තුල සිදුකල පරීක්ෂාකිරීමක් අතර යානය තුල වායු පීඩනය පාලනය කරන preseurization unit නම් පද්ධතිය Auto සිට Manual දක්වා වෙනස් කොට තිබිණි. නමුත් පරීක්ෂාව සිදුකල ඉංජිනේරුවන්ට එය නැවත Auto දක්වා සීරුමාරු කිරීමට අතපසු වී තිබිණි.
    අඩි 12000ක උසකදී ඒ පිළිබඳ අනතුරු හැඟවීමේ සීනුව නාද වී නියමුවන් පාලක මැදිරිය අමතද්දී පාලක මැදිරියෙන් ඒ පිළිබඳව සොයාබලන ලෙස නියමුවන්ව දැනුවත් කළ ද නියමුවන්ට ද එය මඟහැරී තිබිණි.
    මේ නිසා ඉහල උසකදී යානය තුල වායු පීඩනය අඩුවීමෙන් සිදුවන ඔක්සිජන් හිඟතාවය නිසා සියළු මඟීන් යානය තුලදීම මරණයට පත් විය.
    ඇන්ඩ්‍රියාස් පමණක් ඔක්සිජන් ටැංකි මඟින් අවසන් මොහොත දක්වා දිවි බේරාගත් නමුත් ඔහුට මෙවන් විශාල යානාවක් පැදවීමේ දැනුම හා අත්දැකීම් තිබුනේ නැත.
    නමුත් අවසාන මොහොතේ යානය ඇතැන්ස් හි ජනාකීර්ණ ප්‍රදේශයකට කඩා වැටීම වලකා යානය අසල පිහිටි "ග්‍රැමටිකෝ" කඳු ගැටයේ වැදෙන්නට සලස්වා විනාශය දෙගුණ තෙගුණ වීම වලකාලන්නට ඔහු සමත් විය..!!
    අනතුරින් ඇන්ඩ්‍රියාස් ඇතුළු කාර්‍ය මණ්ඩලයේ හය දෙනාත්, මඟීන් 115 දෙනාත් සහිතව 121 දෙනෙක් මරණයට පත්විය..
    මළ සිරුරු සමඟ තනිවම පියාසර කළ යානයක් නිසා මෙම යානය "මළවුන්ගේ යානය"
    නමින් හඳුන්වන ලදී..!!
    |සජිත් පුෂ්පකුමාර|


    උපුටාගත් ලිපියකි


    View attachment 181110

    View attachment 181111
     

    tharakaf

    Well-known member
  • Oct 19, 2020
    8,989
    15,303
    113
    විනාඩි 12ක තම ජීවිතය සඳහා වූ සහන කාලය වේගයෙන් අවසන් වෙමින් පැවතිනි.. තත්වයේ බරපතලකම වටහා ගත් ඇන්ඩ්‍රියාස් හිතට දිරිගෙන ගැඹුරු හුස්මක් ලබාගත්තේ ය.
    ඉන්පසුව අපහසුවෙන් නැඟිට ඉදිරියට ගිය ඔහු එක්තරා රාක්කයක් විවෘත කලේ ය.
    එය තුල වූ ඔක්සියන් සිලින්ඩරයක් සියතට ගත් හෙතෙම වියරුවෙන් මෙන් එහි වූ මුහුණු ආවරණය ගෙන තම මුහුණට තබාගත්තේ ගැඹුරු හුස්මකින් තම පෙනහළු තුලට එහි වූ වායු මිශ්‍රනය පුරවාගනිමිනි..
    දෙතුන් වතාවක් ගැඹුරු හුස්ම කිහිපයක් ගෙන නැවත පියවි සිහිය ලද පසු කුඩා ඔක්සිජන් සිලින්ඩරය ද රැගෙන සිය කුටියෙන් එලියට ආ ඇන්ඩ්‍රියාස් මුලින්ම සෙව්වේ තම මිතුරියවයි..
    ඇය ආසනය මත සිටි නමුත් පියවි සිහියෙන් නොසිටියා ය. ඇය අසලට දිවගිය ඇන්ඩ්‍රියාස් ඇගේ උරහිස් සොලවා ඇයව අවදි කරන්නට උත්සාහ කලේ ය. නමුත් පිටත වායු තත්වය තවමත් යථාවත් වී නොමැති බව ඔහුට ඉක්මනින්ම වැටහුනු නිසා තම ඔක්සිජන් මුහුණු ආවරණය ඇගේ මුහුණට තැබුවේය..
    නමුත් ඈ තවමත් නිසොල්මනේ ය..!
    කලබලයට පත් වූ හෙතෙම ඇගේ ගෙලට අත තබා නාඩි පරීක්ෂා කර බැලුවේ ය. නමුත් එහි කිසිදු වෙනසක් සිදු නොවන බව ඔහුට ප්‍රත්‍යක්ෂ විය..
    ඇගේ නාඩි වැටීම නැවතී ඇත..!!
    "නැගිටින්න....අනේ නැගිටින්න..!!"
    ඔහු ඇගේ උරහිස් වැරෙන් සෙලවී ය.. ඊලඟ මොහොතේ තම දෑත් පණ නැතිවී යන බව දැනෙන විට ඔහු ඇගේ නළල සිපගෙන ඇයට දමා තිබු ඔක්සිජන් මුහුණු ආවරණය ගලවා එය තම නාසයට තබා ගත්තේ ය.
    හිස ඔසොවා මගී කාමරය දෙස බැලූ ඔහුගේ ඇස්වලට කඳුළු නැගින... සියළු මගීන් ඔක්සිජන් මුහුණු ආවරණ සමඟම නිසොල්මනේ ය..!!
    ඇතැමෙක් අවසාන මොහොතේ සිය ඔක්සිජන් ආවරණය මුහුණේ පටලාගත නොහැකිව අසුන තුලම ඇස් උඩ ගොස් මියගොස් සිටියහ..
    සුළු වෙලාවකට පෙර ඉතා ආදරයෙන් සිටිනවා දුටු තරුණ යුවලේ තරුණිය තවමත් ඇගේ පෙම්වතාගේ උරහිස් මත හිස තබාගෙන නිසොල්මන්ව ය...
    සිදුවූයේ කුමක්දැයිවත් නොදත් කුඩා දරුවෙක් අවසාන මොහොතේ පළඳවන ලද ඔක්සිජන් ආවරණය සමඟින්ම සදාකාලික නින්දට වැටී සිටියේ ය. ඔහු අසල ඔහුගේ මව ඔක්සිජන් මුහුණු ආවරණයක් නොමැතිවම දෑස් විවරව අවසන් ගමන් ගොස් සිටියාය..
    "සර් ඔයාට මාව ඇහෙනවාද ..??"
    " මැඩම්.. මාව ඇහෙනවාද ..??"
    ඇන්ඩ්‍රියාස් ගේ හඬට කිසිවෙකුගෙන් පිළිතුරක් නොලැබිනි. සියළු දෙනා හයිපොක්සියා තත්වය නිසා හටගත් නිල් පැහැ වූ මුහුණින්, විවර වී ඉදිමුණු දෑසින් සහ අයාගත් මුවින් යුතුව සිය ඉරණම් ගමන ගොස් සිටිය හ..
    කඩාවැටුනු හදවතක් සමඟ, කඩා නොවැටුනු ගුවන් යානයක් තුල ඇන්ඩ්‍රියාස් තනිව සිටියේ ය..!
    ඔහු තම අතේ වූ ඔක්සිජන් සිලින්ඩරය සමඟින් මළවුන් පිරුණු මගී කොටසේ කිසිදු අරමුණකින් තොරව ඇවිද ගියේ ය...
    ඒ අතර යලිත් හුස්ම ගැනීමේ අපහසුවක් ඇතිවන බව ඔහුට දැනෙන්නට විය.. තමා අත වූ ඔක්සිජන් සිලින්ඩරයද අවසන් වන බව ඔහුට දැනිනි..!
    ඔහු නැවතත් ඒවා තිබූ රාක්කය වෙත ගොස් තවත් සිලින්ඩරයක් ගත්තේ ය...
    හිටිවනම ඔහුට යමක් සිහිවිය..!
    "නියමුවන් කොහේ ද.??"
    "ඔවුන් මේ බව දන්නවාද.??"
    ඇන්ඩ්‍රියාස් හැකි වෙර යොදා නියමු කුටියට තට්ටු කලද එයින් කිසි පිළිතුරක් ලැබුණෙ නැත. එහි දොර අරින්නට තැත් කළද එය අඟුලු ලා තිබිණ..
    2001 සැප්තැම්බර් 11 ප්‍රහාරයෙන් පසුව මෙසේ ගුවන් යානාවල නියමු අගුළු දැමිය යුතුයයි නීතියක් සම්මත වී තිබිණි..
    ඔහු දැනටමත් පැය දකකට අධික කාලයක් මේ ගුවන් යානය තුල මලවුන් සමඟ සිටියේ ය. නමුත් අවසන් මොහොත දක්වාම වුවත් සටන් කළ යුතු ය.
    ඔහු හැකි වෙර යොදා නියමු කුටියේ දොරට වැරෙන් පහර දුන්නේ ය. සොයාගන්නට හැකි වූ සියළු දේවල්වලින් එහි දොරට ගසා අගුළ කඩන්නට තැත් කලේ ය.
    කිහිප වතාවක් උත්සාහ කළ පසු එහි අගුළ විවර වී ඔහුට නියමු කුටියට ඇතුළුවන්නට හැකිවිය..
    ප්‍රධාන නියමුවා තම අසුන අසලම බිම වැටී සිටි අතර සහයක නියමුවා තම අසුන තුල නිසොල්මන්ව සිටියේය.
    ඔහු තමා අත වූ අවසාන ඔක්සිජන් සිලින්ඩරය ද ගෙන එහි මුහුණු ආවරණය සහයක නියමුවාගේ මුවට තබා ඔහුට පණ නළ දෙන්නට උත්සාහ කලේ ය..
    නමුත් ඒ උත්සාහය ද ව්‍යාර්ථ වූයේ ඒවන විටත් සහයක නියමුවා අවසන් ගමන් ගොස් සිටි බැවිනි.
    ඔහුට ඉතිරිව තිබුණේ එකම එක විකල්පයකි..
    ප්‍රධාන නියමු අසුන හිස්ව තිබේ...
    එයට නියමුවෙක් නැත. ඉතිං ගුවන් යානයටම සිටි එකම ප්‍රාණියා ඔහු ය..
    "එයා දවසක බොයිං එකක් අරන් අත්ලන්තික් සාගරය උඩින් ඇමරිකාවට යයි..!"
    සිය කබාය උනා දැමූ අන්ඩ්‍රියාස් ප්‍රධාන නියමුවාගේ අසුනේ ඉඳගත්තේ ය. එහි තමා නොදන්නා ස්විච, සංඥා සහ තිරය මත වූ දර්ශක රාශියකි.. අසුන ඉදිරියේ වූ මයික්‍රෆෝනය අතට ගත් ඔහු පාලක මැදිරියට "May day" පණිවිඩය යොමු කලේ උදව් අපේක්ෂාවෙනි..
    නමුත් ඒ අතර හදිසියේම ඔහු දුටුවේ පුදුම සහගත දෙයකි..!!
    යානයේ වම් පසින් එයට සමාන්තරව පියාසර කරන F-16 ප්‍රහාරක යානයකි. එහි නියමුවා ඇන්ඩ්‍රියාස් දෙස බලා අත සොලවා කිසියම් සංඥාවක් කරන ආකාරය ඔහුට දැකගන්නට ලැබිනි.
    ඔහුද එයට ප්‍රතිචාර දැක්වී ය.
    නමුත් එයට කළ හැක්කත් නැත. ගුවන් යානය කෙසේ හෝ පාලනය කර ගුවන් තොටුපලක් වෙත ගෙන යා යුතු ය. නමුත් මෙවැනි විශාල යානයක් පැදවීමේ දැනුම හෝ අත්දැකීම් ඔහුට නැත..
    ඔහු තමා දත් සෑම දෙයක්ම සිහි කරමින් යානය පාලනය කරන්නට උත්සාහ කරමින් සිටියේ ය. ඒ අතර තමා සතු සියළු ඔක්සිජන් සිලින්ඩර අවසන්ව තමා ද හයිපොක්සියා තත්වයට ගොදුරු වී ඇති බව ඔහුට දැනෙන්නට විය.
    ඈතින් ඔහුට විශාල ඇතැන්ස් නගරය දර්ශනය විය.. නමුත් ඒ දෙසට යන්නට පෙර තම දෑස් පියවෙමින් පවතින බව ඔහුට දැනිනි..!
    යානය ඇතැන්ස් වෙත කඩා වැටුනහොත් සිදුවන විනාශය අති මහත් ය.
    ඒ අතර සියළු බලාපොරොත්තු බිඳ හෙලමින් යානයේ වම්පස ඇන්ජිම ක්‍රියා විරහිත විය. ඉන් මඳ වේලාවකට පසු දකුණු පස ඇන්ජිමද ක්‍රියා විරහිත විය..!!
    පුරා පැය තුනක් තිස්සේ පියාසර කළ යානයේ ඉන්ධන අවසන්ව ඇත..!
    ඉදිරියේ ජනාකීර්ණ ඇතැන්ස් නගරය ය. පසෙක මහා කඳු වැටියකි..
    ඔහු අවසාන වතාවට තමාට සමාන්තරව පියාසර කරන F-16 ප්‍රහාරක ජෙට් යානයේ නියමුවා දෙස බැලීය.. තම අතින් ඔහුට වම් පස ඇති කඳු ගැටය පෙන්වීය.
    යානය විදුලි වේගයෙන් පහතට ගමන් කරන අතර පළමු වතාවටත් අවසන් වතාවටත් බොයින් යානයක් පැදවීමේ මරණීය වරම හිමිකරගත් ඇන්ඩ්‍රියාස්ට යානය අසල පිහිටි කඳු ගැටය දෙසට හරවා ගැනීමේ හැකියාව ලැබිණි..!!
    ***********************
    2005 අගෝස්තු 14වනදින සයිප්‍රසයේ සිට ග්‍රීසිය බලා පියාසර කළ සීරියෝස් යානය තුල බරපතල දෝශයක් සිදුව තිබිණි. එය මරණීය අත් වැරැද්දකි..!!
    ගුවන් ගතවීමට පෙර යානය තුල සිදුකල පරීක්ෂාකිරීමක් අතර යානය තුල වායු පීඩනය පාලනය කරන preseurization unit නම් පද්ධතිය Auto සිට Manual දක්වා වෙනස් කොට තිබිණි. නමුත් පරීක්ෂාව සිදුකල ඉංජිනේරුවන්ට එය නැවත Auto දක්වා සීරුමාරු කිරීමට අතපසු වී තිබිණි.
    අඩි 12000ක උසකදී ඒ පිළිබඳ අනතුරු හැඟවීමේ සීනුව නාද වී නියමුවන් පාලක මැදිරිය අමතද්දී පාලක මැදිරියෙන් ඒ පිළිබඳව සොයාබලන ලෙස නියමුවන්ව දැනුවත් කළ ද නියමුවන්ට ද එය මඟහැරී තිබිණි.
    මේ නිසා ඉහල උසකදී යානය තුල වායු පීඩනය අඩුවීමෙන් සිදුවන ඔක්සිජන් හිඟතාවය නිසා සියළු මඟීන් යානය තුලදීම මරණයට පත් විය.
    ඇන්ඩ්‍රියාස් පමණක් ඔක්සිජන් ටැංකි මඟින් අවසන් මොහොත දක්වා දිවි බේරාගත් නමුත් ඔහුට මෙවන් විශාල යානාවක් පැදවීමේ දැනුම හා අත්දැකීම් තිබුනේ නැත.
    නමුත් අවසාන මොහොතේ යානය ඇතැන්ස් හි ජනාකීර්ණ ප්‍රදේශයකට කඩා වැටීම වලකා යානය අසල පිහිටි "ග්‍රැමටිකෝ" කඳු ගැටයේ වැදෙන්නට සලස්වා විනාශය දෙගුණ තෙගුණ වීම වලකාලන්නට ඔහු සමත් විය..!!
    අනතුරින් ඇන්ඩ්‍රියාස් ඇතුළු කාර්‍ය මණ්ඩලයේ හය දෙනාත්, මඟීන් 115 දෙනාත් සහිතව 121 දෙනෙක් මරණයට පත්විය..
    මළ සිරුරු සමඟ තනිවම පියාසර කළ යානයක් නිසා මෙම යානය "මළවුන්ගේ යානය"
    නමින් හඳුන්වන ලදී..!!
    |සජිත් පුෂ්පකුමාර|


    උපුටාගත් ලිපියකි


    View attachment 181110

    View attachment 181111
    https://en.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522
     

    WhyNot1

    Well-known member
  • Nov 27, 2016
    3,961
    3,793
    113
    Borune yako....okkoma maruna nan kauda me story eka keewe
    ටයිටැනික් වගේ තමයි බං. ඔය වගේ උනාම ඒකට සම්බන්ධව ප්‍රබන්ධ එකතු කරලා ස්ටෝරි ලියනවා. හැබැයි ඔය ෆ්ලයිට් එකේ ගිය ඔක්කොම මැරිච්ච එකයි, අර ඩයල් එක ෆ්ලයිට් එක කන්දට හරවපු එකයි, තාක්ෂණික කතන්දරෙයි ඇත්ත.
     

    thedigit2s

    Well-known member
  • Oct 3, 2009
    1,978
    1,862
    113
    34
    @ katubedda
    මයිල් ස්මයිල් උනා යකෝ ඒක කියවලා.. ප්ලේන් ඒකට නගින්න කලින් අපිට බැරිද ඔක තිය‌ෙන්නේ ඔට‌ොද මැනුවල්ද කියල බලලම ප්ල‌ෙන් ඒකකට නගින්න.