මේ ජීවිතයෙන් සියල්ල අවසන් නොවන බැවිනුත්...

asliyanage

Well-known member
  • Nov 2, 2006
    6,663
    11,081
    113
    Colombo
    නැවත නැවත ඉපදෙමින් මැරෙමින් කෙළවරක් නැති සසරක් අපට උරුම බැවිනුත්...
    ඒ දීර්ඝ සසරේ ආරම්භයක් හෝ අවසානයක් දැකීමට නොහැකි තරම්ම දීර්ඝ බැවිනුත්...
    මවක්, පියෙක් නොවූ කිසිවකුත් මේ විශ්වයේ නොමැති තරම් වාර ගණනක් අප ඉපිද ඇති බැවිනුත්..
    පස් ස්වල්පයක් ගෙන කඩල ඇටයක් තරම් ගුලියක් සාදා "මේ මගේ ගිය ජීවිතයේ අම්මා" ලෙසින් ආපස්සට එක් මවකට එක් පස් ගුලිය බැගින් වෙන් කරමින් සාදා ගියහොත් මහ පොළොවේ පස් නිම වූවද මව් වූ අය ගණන නිමා නොවන බැවිනුත්...
    එකම කෙනෙක් තම මව වූ වාර ගණන අසීම්ත බැවින් හා, ඒ මව මැරෙද්දී හැඩූ කඳුළු මහා සාගරයට වඩා වැඩි බැවිනුත්..
    අප හරකෙකු වී ඉපිද බෙල්ල කපා මිය යද්දී පමණක් ගලා ගිය ලේ ප්‍රමාණය මහා සාගර ජලයට වඩා වැඩි බැවිනුත්...
    සත්වයන් ප්‍රමාණය මහ පොළොවේ පස් හා සම කළ විට ඉන් යළි සුගතියක් කරා යන්නේ නියපොත්ත උඩට ගත් පස් ප්‍රමාණට තරම් සුළු ප්‍රමාණයක් බැවිනුත්..
    අප ගෙවා පැමිණි සංසාරයේ වැඩිපුරම ගත කර ඇත්තේ මහ ගෙදර ලෙසින් හඳුන්වන සතර අපායේ බැවිනුත්..
    ඒ නිරය ආදී අපායන්හි දුක, සියල්ල දන්නා බුදුරජාණන් වහන්සේට ඇස් දෙකෙන් බලන්නාක් මෙන් පෙනී, කණට ඇසී, ඒ දුක් වේදනා දැනී, නමුත් ඒ දරුණු දුක උපමාවකින්වත් කියන්නට බැරි බව උන් වහන්සේම දේශනා කළ බැවිනුත්..
    මේ ලැබූ මිනිස් ජීවීතය කණ කැස්බෑවකු විය සිදුරෙන් සඳ බලනවාක් මෙන් දුර්ලභ බැවිනුත්...
    කල්ප කෝටි ගණන් වූ අබුද්ධෝත්පාද කාල පසුකරමින් බුදුවරයකුගේ පහළ වීම අති දුර්ලභ බැවිනුත්..
    තවමත් බුද්ධ ශාසනයේ මාර්ගඵල ලබා නිවන් අවබෝධ කොට සසර දුක නිමා කරලීමට හැකියාව පවතින බැවිනුත්...
    කාලය අති සීග්‍රයෙන් ගෙවී යන බැවිනුත්...
    ඉදිරියට එන කාලය , අදට වඩා කෙසේවත් හොඳ නොවන බැවිනුත්...
    අප්‍රමාදීව නිවන පිණිස කටයුතු සම්පාදනය කළ යුතු වන්නේමය...!!!!


     

    sam_sajith

    Well-known member
  • May 25, 2009
    3,013
    5,886
    113
    මචන්,

    මොකක්ද බන් මේකේ තේරුම, ආගම දර්මය කතා කරන්න වෙලාවක් තැනක් තියනවා, ආගම විතරක් නෙවෙයි ඕනිම දෙයක්, උඹ මම දැකලා තියනවා හැමදාම උදේට මොකක් හරි දාලා මිනිස්සුන්ගේ මොරාල් කඩන සින් එකක් තියන්නේ, පොඩ්ඩක් හිතලා බලන්න.


    මම බෞද හැබැයි පන්සල් යන්නේ නැ, ලොකුවට ආගම දහම ගැන දන්නේ නැ, එත් සමාජෙට, වැඩකරන තැනට, ගෙදරට කරදරයක් නොවෙන ගානට ඉන්නවා. බුදුන් වහන්සේ දේශනා කරා වගේ අපි විශ්වය ගැන හොයන්න යන්න කලින් අපි අපි ගැනම හොයන්න ඕනි විදියට, මම හිතන්නේ අපිත් දර්මයේ ගැඹුරට යන්න කලින් අපි අපි ගැන බලාගෙන, හරියට dicipline හදාගෙන ඉන්න පුළුවන් නම් මේ අපි ජීවත් වන වටපිටාව හැමෝටම වදයක් නොවන ගානට ඉන්න පුළුවන්.

    තව දෙයක්, ආගම කියන්නෙත් (ඕනිම ආගමක්) කියන්නේ සර්පයෙක් වගේ කියලා තමයි අහලා තියන්නේ, සර්පයා ව අල්ලනකොට බඩ හරියෙන් හරි නැට්ටෙන් හරි ඇල්ලුවොත් සර්පයා හැරිලා දෂ්ට කරනවා, සර්පයා අල්ලන්න ඕනි ඔලුවෙන්, ඉතින් ඔය පොඩ්ඩක් ඕනිවට වැඩිය ආගම හිතට අරන් වගේ කියලා තමයි මට හිතෙන්නේ.

    මම දන්නේ නැ ඔයා කව්ද කොහෙද මොනවද කරන්නේ කියලා, මේකේ ඉන්නේ ගොඩක් සාමන්‍ය මිනිස්සු, එදිනෙදා ජිවිතයේ ප්‍රයෝගික ප්‍රශ්න වලට මුහුණ දෙන මිනිස්සු ඉතින් ඔය අය අතර ඔයාලා වගේ එකෙක්නෙක් දෙන්නෙකුත් ඉන්නවා, හැම දෙයක්ම ආගමින් විසඳගන්න හදන අය, එක කොච්චර දුරට සාදරණද ප්‍රයොගිකද කියන එක පොඩ්ඩක් හිතන්න.

    උදේ පාන්දර කලකිරෙන දේවල් දන්නා එපා, මිනිස්සු දවස පටන් ගන්නේ දැනටමත් ලොකු ප්‍රශ්න ගොඩක් ඔලුවේ තියාගෙන
     
    Last edited:

    asliyanage

    Well-known member
  • Nov 2, 2006
    6,663
    11,081
    113
    Colombo
    මචන්,

    මොකක්ද බන් මේකේ තේරුම, ආගම දර්මය කතා කරන්න වෙලාවක් තැනක් තියනවා, ආගම විතරක් නෙවෙයි ඕනිම දෙයක්, උඹ මම දැකලා තියනවා හැමදාම උදේට මොකක් හරි දාලා මිනිස්සුන්ගේ මොරාල් කඩන සින් එකක් තියන්නේ, පොඩ්ඩක් හිතලා බලන්න.


    මම බෞද හැබැයි පන්සල් යන්නේ නැ, ලොකුවට ආගම දහම ගැන දන්නේ නැ, එත් සමාජෙට, වැඩකරන තැනට, ගෙදරට කරදරයක් නොවෙන ගානට ඉන්නවා. බුදුන් වහන්සේ දේශනා කරා වගේ අපි විශ්වය ගැන හොයන්න යන්න කලින් අපි අපි ගැනම හොයන්න ඕනි විදියට, මම හිතන්නේ අපිත් දර්මයේ ගැඹුරට යන්න කලින් අපි අපි ගැන බලාගෙන, හරියට dicipline හදාගෙන ඉන්න පුළුවන් නම් මේ අපි ජීවත් වන වටපිටාව හැමෝටම වදයක් නොවන ගානට ඉන්න පුළුවන්.

    තව දෙයක්, ආගම කියන්නෙත් (ඕනිම ආගමක්) කියන්නේ සර්පයෙක් වගේ කියලා තමයි අහලා තියන්නේ, සර්පයා ව අල්ලනකොට බඩ හරියෙන් හරි නැට්ටෙන් හරි ඇල්ලුවොත් සර්පයා හැරිලා දෂ්ට කරනවා, සර්පයා අල්ලන්න ඕනි ඔලුවෙන්, ඉතින් ඔය පොඩ්ඩක් ඕනිවට වැඩිය ආගම හිතට අරන් වගේ කියලා තමයි මට හිතෙන්නේ.

    මම දන්නේ නැ ඔයා කව්ද කොහෙද මොනවද කරන්නේ කියලා, මේකේ ඉන්නේ ගොඩක් සාමන්‍ය මිනිස්සු, එදිනෙදා ජිවිතයේ ප්‍රයෝගික ප්‍රශ්න වලට මුහුණ දෙන මිනිස්සු ඉතින් ඔය අය අතර ඔයාලා වගේ එකෙක්නෙක් දෙන්නෙකුත් ඉන්නවා, හැම දෙයක්ම ආගමින් විසඳගන්න හදන අය, එක කොච්චර දුරට සාදරණද ප්‍රයොගිකද කියන එක පොඩ්ඩක් හිතන්න.

    උදේ පාන්දර කලකිරෙන දේවල් දන්නා එපා, මිනිස්සු දවස පටන් ගන්නේ දැනටමත් ලොකු ප්‍රශ්න ගොඩක් ඔලුවේ තියාගෙන
    එක තමයි මෙ Forum එකෙ කරන්නේ, මෙකේ ආගම විතරයි නෙ කත කරන්නේ.
    මෙකෙ කියල තියෙන දෙවල් හමොඅටම තෙරෙන්නේ නෑහ, ඔව ඔක්කොම තෙරුම් ගන්න යනන් එපා

     

    sam_sajith

    Well-known member
  • May 25, 2009
    3,013
    5,886
    113
    එක තමයි මෙ Forum එකෙ කරන්නේ, මෙකේ ආගම විතරයි නෙ කත කරන්නේ.
    මෙකෙ කියල තියෙන දෙවල් හමොඅටම තෙරෙන්නේ නෑහ, ඔව ඔක්කොම තෙරුම් ගන්න යනන් එපා


    මේකයි, තෙරෙන් නොතේරෙන එකේ නෙවෙයි ප්‍රශ්ණය,
    ඕනිම දෙක සීමාවක් තියනවා කියන එක,

    ඔයාගේ භාෂනයේ නිදහස ඔයාට නියනවා, ඒත් මම කිව්වේ උදේ පාන්දර මිනිස්සුන්ගේ ඔළු ගෙඩි කන එක හොඳ නෑ, හරියට අර උදේ ඇවිත් පත්තර කියවන එකා වගේ

    ඔයා ඔච්චර ධාර්මික නම් මට පොඩ්ඩක් කියන්න ඔයාගේ ලේ වර්ගය, මම දන්න කෙනෙක්ට වකුගඩුවක් ඕනි, ලේ වර්ගය හරි ගියොත් දෙන්න පුලුවන්ද ? හොඳ වැඩක්
     
    • Like
    Reactions: Champ HB

    asliyanage

    Well-known member
  • Nov 2, 2006
    6,663
    11,081
    113
    Colombo
    මේකයි, තෙරෙන් නොතේරෙන එකේ නෙවෙයි ප්‍රශ්ණය,
    ඕනිම දෙක සීමාවක් තියනවා කියන එක,

    ඔයාගේ භාෂනයේ නිදහස ඔයාට නියනවා, ඒත් මම කිව්වේ උදේ පාන්දර මිනිස්සුන්ගේ ඔළු ගෙඩි කන එක හොඳ නෑ, හරියට අර උදේ ඇවිත් පත්තර කියවන එකා වගේ

    ඔයා ඔච්චර ධාර්මික නම් මට පොඩ්ඩක් කියන්න ඔයාගේ ලේ වර්ගය, මම දන්න කෙනෙක්ට වකුගඩුවක් ඕනි, ලේ වර්ගය හරි ගියොත් දෙන්න පුලුවන්ද ? හොඳ වැඩක්
    මම කිව්වනේ, මෙකෙ තියෙන හෑම Thread එකකම හමොඅම බලන්න ඔනි නෑහ, තමන්ට ගලපෙන එව විතරක් බලුවම ඈති. ඔයට Subject එක දෑක්කම හිතෙනව නම් මෙක ඔයට ගලපෙන්නේ නෑහ කියල ඔය එක නොබල ඉන්න.

    මම කොහෙවත් කියල නෑහ මම වකුගඩුවක් දෙනව කියල. අනික මම ඉන්නෙත් ලන්කවේ නෙමෙ. මම කරන්නේ දර්ම දානයක්. එක ඔය ඔක්කොම දාන වලට වදා අනිසාන්ස තියේන්ව. එක බලල එ පින අනුමොඅදන් වෙන්න
     

    sam_sajith

    Well-known member
  • May 25, 2009
    3,013
    5,886
    113
    මම කිව්වනේ, මෙකෙ තියෙන හෑම Thread එකකම හමොඅම බලන්න ඔනි නෑහ, තමන්ට ගලපෙන එව විතරක් බලුවම ඈති. ඔයට Subject එක දෑක්කම හිතෙනව නම් මෙක ඔයට ගලපෙන්නේ නෑහ කියල ඔය එක නොබල ඉන්න.

    මම කොහෙවත් කියල නෑහ මම වකුගඩුවක් දෙනව කියල. අනික මම ඉන්නෙත් ලන්කවේ නෙමෙ. මම කරන්නේ දර්ම දානයක්. එක ඔය ඔක්කොම දාන වලට වදා අනිසාන්ස තියේන්ව. එක බලල එ පින අනුමොඅදන් වෙන්න
    මොකක්ද දර්ම දානය කියන්නේ ?
    නියම බුදු දහම පිළිපදින්න හදන එකට උදව් දෙන එකද, මිත්‍යාව වපුරන එකද ?

    මේකයි මම ඔයාගේ ඔය කියන thread ගොඩක් දැක්කා, ඔයාට පොඩි මානසික රෝගයක් තියනවා බෙහෙත් ගන්න

    අනිත් එක, දර්ම දානය විතරක් දුන්නාම ඇතිද ? දර්මය දේශනා නොකර උදව් කරන එකට පින් අඩුද ? ඔය ගොඩක් පින් කරන්න ආස නිසා තමයි මම කිව්වේ, ඔයා ඔච්චර දාර්මික චරිතයක් නම්, මම හිතුවා කාටද කොහෙද කියලා වත් අහයි කියලා, කමක් නැ මට ඔයා ගැන ඔප්පු කරන්න ඕනි දේ මම ඔප්පු කරා

    මේකයි ඔය හැම තිස්සෙම දර්මය දේශනා කරන ඉන්න මිනිස්සු තමයි අමුම සත්තු, එක මම අත්දැකීම් වලින් දන්නවා

    නියම බෞද්ධ යා, කියන්නේ common sense තියන, reality එකේ ජිවත් වෙන, පවට බයේ පින් කරන එක නෙවෙයි, පින කියන්නේ අවංකව හිතේ සතුට කියන එක ලබාගන්න කරන හොඳ දේ. මම ඔය ලොකු ලොකු වචන වගේ දන්නේ නැ
     

    asliyanage

    Well-known member
  • Nov 2, 2006
    6,663
    11,081
    113
    Colombo
    මොකක්ද දර්ම දානය කියන්නේ ?
    නියම බුදු දහම පිළිපදින්න හදන එකට උදව් දෙන එකද, මිත්‍යාව වපුරන එකද ?

    මේකයි මම ඔයාගේ ඔය කියන thread ගොඩක් දැක්කා, ඔයාට පොඩි මානසික රෝගයක් තියනවා බෙහෙත් ගන්න

    අනිත් එක, දර්ම දානය විතරක් දුන්නාම ඇතිද ? දර්මය දේශනා නොකර උදව් කරන එකට පින් අඩුද ? ඔය ගොඩක් පින් කරන්න ආස නිසා තමයි මම කිව්වේ, ඔයා ඔච්චර දාර්මික චරිතයක් නම්, මම හිතුවා කාටද කොහෙද කියලා වත් අහයි කියලා, කමක් නැ මට ඔයා ගැන ඔප්පු කරන්න ඕනි දේ මම ඔප්පු කරා

    මේකයි ඔය හැම තිස්සෙම දර්මය දේශනා කරන ඉන්න මිනිස්සු තමයි අමුම සත්තු, එක මම අත්දැකීම් වලින් දන්නවා

    නියම බෞද්ධ යා, කියන්නේ common sense තියන, reality එකේ ජිවත් වෙන, පවට බයේ පින් කරන එක නෙවෙයි, පින කියන්නේ අවංකව හිතේ සතුට කියන එක ලබාගන්න කරන හොඳ දේ. මම ඔය ලොකු ලොකු වචන වගේ දන්නේ නැ
    මොකක්ද කියල දර්මය දන්න අය දනන්ව. ඔය එකට කලබල වෙන්න ඔඉ නෑහ, මෙකෙ ඉන්නව දර්මය දන්න අය ඔන තරම්

    ඔය ඔප්පු කල දර්මය නොදන්න කම. බුදු හමුදුරුවොඅ වෑද හිටියේ වේලුවනාරමයේ අල්ලපු ඉඩමේ චුන්ද සූකර හමදාම ඌරො මරන්ව, බුදු හමුදුරුවො කවදාවත් උරොඅ මරන එක නවත්තන්න ගියේ නෑහ. එකට හේතු තුනක් තියෙනව
    1) උරො මරෙන්න අකුසලයක් කරල තියෙ නම් මොන විදිහකින් හරි මරෙනව
    2) අනික චුන්ද සූකර වගේ එකෙක්ට දර්මය කියල දෙන්න ගියාට වෑඩක් නහේ. මොකො මිනිහ මිත්යා දුශ්ටිකයෙක්, බුදු හමුදුරුවොඅ බන කියනන් ගියනම් මිනිහ තවත් පවු කර ගනන්ව
    3) වෑදගත් ම එක තමයි දර්මය තියෙන්නෙ මරෙන්න ඉන්න සත්තු බෙර ගන්න නෑමේ , මෙ සන්සාර දුකින් නිදහස් වෙන්න. නිවන් දෑක්කම අයෙ උපතක් නෑහ. එ කියන්නේ ජරා , මරන නෑහ


    ------ Post added on Jul 19, 2022 at 1:57 PM

    https://mahamevnawa.lk/01-15/

    අපි පව් ගැන අහලා තිබෙනවා. පින් ගැනත් අහලා තියෙනවා. පව් කියන්නේ දුක ලබා දෙන දෙයටයි. පින කියන්නේ සැප ලබා දෙන දෙයටයි. පව් කරන කෙනාගේ ඉරණම කොතරම්ම දුක්ඛිත ද කියලා අපට නම් සිතලාවත් ඉවර කරන්න බැහැ. බුදුරජාණන් වහන්සේ පෙන්වා දෙන්නේ යම් කෙනෙක් දුකට බය නම්, දුකට අකැමැති යම්, එළිපිටවත්, රහසේවත් පව් කරන්න එපා කියලයි. ඉතින් සමහර අය පව් කරන්න හරි කැමැතියි. එහෙම වෙන්නේ ඇයි කියලා අපට හිතාගන්න අමාරුයි. පින තිබෙද්දී පව තෝරාගන්නවා. එතකොට එයා පින අත්හරිනවා, පව් රස් කරනවා. එවැනි අවාසනාවන්ත පුද්ගලයෙක් ගැන කථාවක් කියා දෙන්නයි අපි මේ සූදානම් වන්නේ.

    1_15-1-197x300.jpg


    පින්වතුනේ, පින්වත් දරුවනේ, සැවැත් නුවර ජේතවනාරාමය ගැන අපි කියූ විස්තර ඔබට මතක ඇති. ඒ ලස්සන ජේතනවනාරාමයේ බුදුරජාණන් වහන්සේ වැඩසිටියා. බොහෝ දෙනක් සැන්ඳෑ යාමයේ මල් අරගෙන බුදුරජාණන් වහන්සේව බැහැ දකින්න යනවා. උන්වහන්සේට මල් පූජා කරනවා. උන්වහන්සේ ලස්සන බණ කථා කියලා දෙනවා. ජීවිතය යහපත් කරගන්න වුවමනා හැම දෙයක්ම කියා දෙනවා. ඉතින් හැමෝටම හරිම සතුටුයි. සතුන් මර මරා හිටපු අය එයින් වැළකුනා. සොරකම් කරමින් සිටි අය එයින් වැළකුණා. සල්ලාල ජීවිත ගෙවපු අය ඒ වැරදි ජීවිතය අත්හැර දැම්මා. බොරු කිය කියා හිටපු අය සත්‍යවාදී වුනා. මත්පැන් බොන අය, පෙරන අය ඒ සියලු දෙය අත්හැරියා. කොයිතරම් හොඳද! අපි අහල තියෙනවා යමක් නිතර දකින්න ලැබෙන කොට ඒකෙ වටිනාකම පෙනෙන්නේ නෑ කියලා. ඒ වගේ ජේතවනාරාමයේ බුදුරජාණන් වහන්සේ වැඩසිටිනවා, උදේ වරුවේ පිණ්ඩපාතේ වඩිනවා. හැමතැනම රහතන් වහන්සේලා වැඩසිටිනවා, චතුරාර්ය ධර්මය ඇහෙනවා, ඒ වුනාට ඇතැම් අයට ඒ ගැන කිසි වටිනාකමක් පෙනෙන්නේ නෑ.

    ජේතවනාරාමය පිටුපස එවැනි පුද්ගලයෙක් හිටියා. ඔහුට ජීවිතය ගැන කිසි අවබෝධයක් නැහැ. අවබෝධ කරගන්න ඕනකමකුත් නැහැ. එකටම ගැලපෙන නෝනා කෙනෙකුයි, ළමයි ටිකකුයි සිටියා. මේ තැනැත්තා ඌරන් මරන පුද්ගලයෙක්. ඒක මෙයාගේ රස්සාව. යම් හෙයකින් ජේතවනාරාමයට ගොඩවෙලා බණ පදයක් ඇසුවා නම්, ඒ හැම පවක්ම අත්හැරලා වෙන රස්සාවක් සොයාගෙන සැනසිල්ලේ ජීවත් වෙන්න තිබුනා. නමුත් සිතන්න බැරි කෙනා එවැනි දෙයක් කල්පනා කරන්නේ නැහැ. මෙයා කල්පනා කළේ ඌරන් මරන හැටි විතරයි. මරන්න කලින් ඌරව කණුවක තද කොට ගැටගහනවා. ඊට පස්සේ ලොකු මුගුරක් අරගෙන උගේ මස් තැලෙන්න කියලා ඌට දරුණු විදිහට පහර දෙනවා. හොඳට තැලුණු ඌරු මස හරි මෙලෙක්ලු. එහෙම හිතලයි මේ පව්කාරයා අහිංසක ඌරාට පහර දෙන්නෙ. ඊට පස්සේ වේදනාවෙන් කෑ ගසන ඌරාගේ කට යකඩ කොක්කකින් පළල් කරනවා. ලෝදිය වගේ උණුවතුර උගේ කටට වක්කරනවා. ඌ කෑගහද්දී බඩඑළිය යනවා. ඊට පස්සේ උගේ බෙල්ල කපනවා. ලේ ටික වෙනම භාජනයකට ගන්නවා. ඒ ගෙදර අයට කෑම පිණිසයි. අන්තිමේදී මස් කරලා විකුණනවා.

    වයස පනස් පහ වනතුරුම මේ පුද්ගලයා කළේ ඌරන් මරපු එකමයි. මේ අවාසනාවන්ත පුද්ගලයාට සිල් රැකීමේ වාසනාව අහිමි වුනා. රහතන් වහන්සේලා පිඬුසිඟා වඩිද්දී දානෙ ටිකක් පූජා කරගැනීමේ වාසනාව අහිමි වුනා. බුදු බණ අසා සිත පහදවා ගැනීමේ වාසනාව අහිමි වුනා. ටිකෙන් ටික මෙයා අසනීප වුනා.

    දින කිහිපයක් එක දිගට ඌරන් මරන හඬ චුන්ද සූකරගේ ඌරුමඬුවෙන් ඇහෙන්න පටන් ගත්තා. සමහර ස්වාමීන් වහන්සේලා හිතුවේ මොකක් හරි උත්සවයක් වෙනුවෙන් මේ ඌරන් මරන බවයි. අන්තිමේදී ඇත්ත හෙළි වුනා. එතැන වෙලා තිබෙන්නේ ඌරන් මැරීමක් නොවෙයි. චුන්දසූකර මරණාසන්න වෙලා දවස් ගණනාවක් තිස්සේ පණ අදිනවා. මෙයා ඉදිරියෙහි යමපල්ලෝ ඇවිදින් ඌරන්ව මැරූ ආකාරයට මෙයාව මරන්න සූදානම් වෙනවා. එතකොට මෙයා හොඳටම බය වෙනවා. හයියෙන් කෑ ගහනවා. යටිගිරියෙන් කෑගහනවා. එතකොට ඇහෙන්නේ ඌරෙකුගේ විලාපයමයි. මෙයා සතියක්ම දුක් වින්ඳා. ඌරෙක් වගේ හඬ හඬා අවසන් හුස්ම පොඳ හෙලුවා. මෙයා ඉපදුනේ කොහේද කියලා දැනගන්න බුදුරජාණන් වහන්සේ ළඟට පැමිණි අය මෙයාගෙ මරණය ගැන දැනුම් දුන්නා. එවේලෙහි බුදුරජාණන් වහන්සේ වදාළේ මේ චුන්දසූකරික අවීචි මහනරකයෙහි ඉපදුණු බවයි. දැන් යමපල්ලන්ගෙන් නොයෙක් වද වේදනා විදින බවයි. ඒ කරුණ අරභයා බුදුරජාණන් වහන්සේ මෙම ගාථාව වදාළා.
    ------ Post added on Jul 19, 2022 at 1:58 PM
     

    maanasa2

    Active member
  • Aug 10, 2013
    181
    104
    43
    ඔය හැම ආගමක්ම බොරු බන්.... අපි ආයෙ උපදින්නෙ නෑ.. උපදිනවා කියන්නෙ කාබනික අකාබනික දේවල් කිසියම් ක්‍රමයකට සකස් වෙනවා අම්මෙක්ගෙ බඩ ඇතුලේ..ඒක පටන් ගන්නෙ සංසර්ගයෙන් ශුක්‍රාණු වක් ඩිම්බයක් එක්ක එකතු වෙලා. ඒක ටිකෙන් ටික පරිණත වෙද්දි හරිම සංකීර්ණ වෙනවා..ස්නායු පද්ධති develop වෙද්දි අපි හිත කියලා කියන එක organize වෙනවා..මේක හරිම සංකීර්ණයි..කොච්චර සංකීර්ණ ද කියනවා නම් ඉපදිලා ටික කාලයක් යද්දි ලොකු වෙද්දි අපිට හිතෙන්න ගන්නවා මේක(හිත) කලින් ඉදන් තිබ්බ එකක් කියලා... ඉතින් අපි ඒක ආදේශ කරනව පුර්ව ආත්මෙකට..ඒ වගේම මෙච්චර develop වෙච්ච හිත අපිට දාල යන්න ලෝබයි.... ඉතින් ඒක ආදේශ කරනවා ලබන ආත්මෙකට..ඔය කිසිම දෙයක් නෑ..අපි දූවිල්ලෙන් ඉපදිලා මැරුනට පස්සෙ දූවිල්ලටම එකතු වෙනවා වගේ දෙයක්.
    (මම බුද්ධාගමේ. ගොඩක් දේවල් කියෙව්වා කලා..ඉස්සර 'හොද' බෞද්ධයෙක් .ඒත් කාලයක් ගියාම තෙරුනා ඒකෙත් ඇති දෙයක් නෑ කියලා )ඒත් කෙනෙක් ආගමක් /දරශනයක් එක්ක ඉන්න එකේ ප්‍රශ්නයක් නෑ..හැබයි ඇත්ත ය්හේරුම් ගෙන..ගොඩක් ආගම් වල අපිට සමාජයෙ යහපත්ව ඉන්න හැටි කියලා දෙනවා..ඒත් මිනිස්සුන්ගෙ පැවැතම ආගම් වලින් නිර්වචනය වෙන්නෙ නෑ..

    කැමති අය බනින්න.
     

    S_M_S

    Well-known member
  • Sep 28, 2017
    3,343
    7,852
    113
    ඔය හැම ආගමක්ම බොරු බන්.... අපි ආයෙ උපදින්නෙ නෑ.. උපදිනවා කියන්නෙ කාබනික අකාබනික දේවල් කිසියම් ක්‍රමයකට සකස් වෙනවා අම්මෙක්ගෙ බඩ ඇතුලේ..ඒක පටන් ගන්නෙ සංසර්ගයෙන් ශුක්‍රාණු වක් ඩිම්බයක් එක්ක එකතු වෙලා. ඒක ටිකෙන් ටික පරිණත වෙද්දි හරිම සංකීර්ණ වෙනවා..ස්නායු පද්ධති develop වෙද්දි අපි හිත කියලා කියන එක organize වෙනවා..මේක හරිම සංකීර්ණයි..කොච්චර සංකීර්ණ ද කියනවා නම් ඉපදිලා ටික කාලයක් යද්දි ලොකු වෙද්දි අපිට හිතෙන්න ගන්නවා මේක(හිත) කලින් ඉදන් තිබ්බ එකක් කියලා... ඉතින් අපි ඒක ආදේශ කරනව පුර්ව ආත්මෙකට..ඒ වගේම මෙච්චර develop වෙච්ච හිත අපිට දාල යන්න ලෝබයි.... ඉතින් ඒක ආදේශ කරනවා ලබන ආත්මෙකට..ඔය කිසිම දෙයක් නෑ..අපි දූවිල්ලෙන් ඉපදිලා මැරුනට පස්සෙ දූවිල්ලටම එකතු වෙනවා වගේ දෙයක්.
    (මම බුද්ධාගමේ. ගොඩක් දේවල් කියෙව්වා කලා..ඉස්සර 'හොද' බෞද්ධයෙක් .ඒත් කාලයක් ගියාම තෙරුනා ඒකෙත් ඇති දෙයක් නෑ කියලා )ඒත් කෙනෙක් ආගමක් /දරශනයක් එක්ක ඉන්න එකේ ප්‍රශ්නයක් නෑ..හැබයි ඇත්ත ය්හේරුම් ගෙන..ගොඩක් ආගම් වල අපිට සමාජයෙ යහපත්ව ඉන්න හැටි කියලා දෙනවා..ඒත් මිනිස්සුන්ගෙ පැවැතම ආගම් වලින් නිර්වචනය වෙන්නෙ නෑ..

    කැමති අය බනින්න.
    බර කල්පනාවක ඉන්න කොට කෙනෙක් කතා කරනවා. අපිට ඇහෙන්නෑ.
    එහෙම වෙලා නැද්ද ?
     
    • Like
    Reactions: maanasa2

    maanasa2

    Active member
  • Aug 10, 2013
    181
    104
    43
    බර කල්පනාවක ඉන්න කොට කෙනෙක් කතා කරනවා. අපිට ඇහෙන්නෑ.
    එහෙම වෙලා නැද්ද ?
    Wela thiyenawaa
     

    S_M_S

    Well-known member
  • Sep 28, 2017
    3,343
    7,852
    113
    Wela thiyenawaa
    ඒ වෙලාවෙදි කල්පනා කරන දේට "මනසේ විඤ්ඤාණය" ක්‍රියාත්මක වුණාට, ඇහෙන්න "කනේ විඤ්ඤාණය" ක්‍රියාත්මක වුණේ නෑ.

    TV එක බල බල, ඒකෙ දේවල් අහ අහ ඉන්න කොට ලිප පිච්චෙනවා (ඒකට කියන වචනෙ මොකද්ද? රොස් වෙනවා). අපේ නහයට දැනෙන්නෑ.
    ඇසේ, කනේ විඤ්ඤාණයන් ක්‍රියාත්මක වුණාට "නාසයේ විඤ්ඤාණය" ක්‍රියාත්මක වුණේ නෑ.

    විඤ්ඤාණය ක්‍රියාත්මක වෙන්නෙ ඒ දේට අදාළව මනසිකාර කළොත්. කෙ⁣නෙක් කියනවා "හොඳට කන් දෙන්න. ඔය ඔය ඇහෙනවා නේද?" කියලා. එතකොට ඇහෙනවා.
    (කනයි, ශබ්දයයි තිබුණට මදි. ඒ කෙරෙහි මනසිකාර කරන කොට කනේ විඤ්ඤාණය හට ගන්නවා. කනයි, ශබ්දයයි, විඤ්ඤාණයයි කියන 3ම එකතු වුණාම තමයි ඇහෙන්නෙ.)

    විඤ්ඤාණය කියලා දෙයක් තියෙනවා. ආකාර 6යි. ඇසේ, කනේ, නාසයේ, දිවේ, කයේ, මනසේ.

    ඔය දේවලුත් දැනගෙනද බුදු දහම අත ඇරියෙ?
     
    Last edited:
    • Like
    Reactions: maanasa2

    maanasa2

    Active member
  • Aug 10, 2013
    181
    104
    43
    ඒ වෙලාවෙදි කල්පනා කරන දේට "මනසේ විඤ්ඤාණය" ක්‍රියාත්මක වුණාට, ඇහෙන්න "කනේ විඤ්ඤාණය" ක්‍රියාත්මක වුණේ නෑ.

    TV එක බල බල, ඒකෙ දේවල් අහ අහ ඉන්න කොට ලිප පිච්චෙනවා (ඒකට කියන වචනෙ මොකද්ද? රොස් වෙනවා). අපේ නහයට දැනෙන්නෑ.
    ඇසේ, කනේ විඤ්ඤාණයන් ක්‍රියාත්මක වුණාට "නාසයේ විඤ්ඤාණය" ක්‍රියාත්මක වුණේ නෑ.

    විඤ්ඤාණය ක්‍රියාත්මක වෙන්නෙ ඒ දේට අදාළව මනසිකාර කළොත්. කෙ⁣නෙක් කියනවා "හොඳට කන් දෙන්න. ඔය ඔය ඇහෙනවා නේද?" කියලා. එතකොට ඇහෙනවා.
    (කනයි, ශබ්දයයි තිබුණට මදි. ඒ කෙරෙහි මනසිකාර කරන කොට කනේ විඤ්ඤාණය හට ගන්නවා. කනයි, ශබ්දයයි, විඤ්ඤාණයයි කියන 3ම එකතු වුණාම තමයි ඇහෙන්නෙ.)

    විඤ්ඤාණය කියලා දෙයක් තියෙනවා. ආකාර 6යි. ඇසේ, කනේ, නාසයේ, දිවේ, කයේ, මනසේ.

    ඔය දේවලුත් දැනගෙනද බුදු දහම අත ඇරියෙ?
    අත ඇරියෙ නෑ....ඔය දේවල් මම දන්නෙ ගොඩක් ඉස්සර..ඔයා ඔය කියන දේවල් බොහොම ප්‍රාථමික දේවල් කියලා වත් තේරෙනවද
     

    S_M_S

    Well-known member
  • Sep 28, 2017
    3,343
    7,852
    113
    එතකොටත් විඤ්ඤාණය කියලා දෙයක් තියෙනවා කියන එක පිළිගන්නැද්ද?
    @maanasa2
     

    maanasa2

    Active member
  • Aug 10, 2013
    181
    104
    43
    ඒ වෙලාවෙදි කල්පනා කරන දේට "මනසේ විඤ්ඤාණය" ක්‍රියාත්මක වුණාට, ඇහෙන්න "කනේ විඤ්ඤාණය" ක්‍රියාත්මක වුණේ නෑ.

    TV එක බල බල, ඒකෙ දේවල් අහ අහ ඉන්න කොට ලිප පිච්චෙනවා (ඒකට කියන වචනෙ මොකද්ද? රොස් වෙනවා). අපේ නහයට දැනෙන්නෑ.
    ඇසේ, කනේ විඤ්ඤාණයන් ක්‍රියාත්මක වුණාට "නාසයේ විඤ්ඤාණය" ක්‍රියාත්මක වුණේ නෑ.

    විඤ්ඤාණය ක්‍රියාත්මක වෙන්නෙ ඒ දේට අදාළව මනසිකාර කළොත්. කෙ⁣නෙක් කියනවා "හොඳට කන් දෙන්න. ඔය ඔය ඇහෙනවා නේද?" කියලා. එතකොට ඇහෙනවා.
    (කනයි, ශබ්දයයි තිබුණට මදි. ඒ කෙරෙහි මනසිකාර කරන කොට කනේ විඤ්ඤාණය හට ගන්නවා. කනයි, ශබ්දයයි, විඤ්ඤාණයයි කියන 3ම එකතු වුණාම තමයි ඇහෙන්නෙ.)

    විඤ්ඤාණය කියලා දෙයක් තියෙනවා. ආකාර 6යි. ඇසේ, කනේ, නාසයේ, දිවේ, කයේ, මනසේ.

    ඔය දේවලුත් දැනගෙනද බුදු දහම අත ඇරියෙ?
    අත ඇර්‍රිමක් නෑ..බුදු දහමෙ තියෙන එදිනෙදා ජීවත් ව්ම යහ පැවැත්ම වගේ දේවල් වලින් ජීවතෙට ගන්න කොච්චර දේවල් තියෙනවද..

    ඔයා ඔය කියන දේවල් මම දන්නෙ ගොඩක් ඉස්සර ඉඳන්..ඔයා ඔය කියන දේවල් බොහොම ප්‍රාථමික දේවල් කියල වත් තේරෙනවද..ඔයිට වඩා ගොඩක් ස්ංකීර්ණ දේවල් තියෙනවා බුදුදහමෙම....ඒක නෙමෙයි මම කිව්වෙ.... මම කොහොමත් ඔය ගැන ත්‍ර්ක කරන්න කැමති නෑ.මතයක ඇළුණු කෙනෙක් එක්ක තර්ක කරන එක නිශ්පල ක්‍රියාවක්..තේරුම් ගන්න අයට තේරුම් ගන්න පුලුවන්..

    එතකොටත් විඤ්ඤාණය කියලා දෙයක් තියෙනවා කියන එක පිළිගන්නැද්ද?
    @maanasa2
    තියෙනව ඒත් ඒකත් හට ගැනීම මන් පැහැදිලි කලා වගේම වෙන්නෙ..ඉවර වෙන්නෙත් එහෙමමයි
    ------ Post added on Jul 23, 2022 at 7:55 PM