Buying & Selling -with a Shop
මම නම් හිතන්නේ එළකිරි එකේ මේ වැඩ කරන අය ඉන්නවා සැඇහෙන්න.Shop එකක් දාන්න ඕනේ නිසා මුලින්ම මොනවගේ දෙයක්ද කරන්න යන්නේ කියලා තීරනය කරන්න ඕනේ.ඊට පස්සේ ඉතින් වැඩේට ගැලපෙන විදිහේ තැනක් තියෙන්න ඕනේ.කට්ටිය වැඩිය ගැවසෙන තැනක්,ජනාකීර්ණ තැනක් වෙද්දී වැඩේ ගොඩ මුල් හරියෙන්ම.ගොඩනැගිල්ල වෙන් කිරීම පලමු දේ.තමන්ගේම බිල්ඩිමක් තියෙනවනම් සෑහෙන්න ඉතුරුවක්.
හැමෝම දානවා වගේ තොග සිල්ලර කඩයක් දාන එක නම් එච්චර හරියන්නේ නැ මචන්..ඒ ජාතියේ කඩ්යක් කරන එක ඇගේම තියෙන්න ඕනේ දෙයක් කියලයි මට නම් හිතෙන්නේ..ඒක නිසා ප්රදේශය බලලා අඩුවෙන් තියෙන බිස්නස් එකක් පටන් ගන්න එක හොඳයි...වාහන අමතර කොටස්,යන්ත්ර සූත්ර, ඇඳුම්(රෙඩිමේඩ් නොවේ),විදුලි උපකරණ වගේ දේවල්..මේකටම ඉතින් Phone, Computer, වගේ ඒවත් දාන්න පුලුවන්..
Buying & Selling- With Brands & goods
මේ වැඩේට ආරම්භ්යේදී යන මහන්සිය අඩුයි කලින් එකට වඩා..ලංකාවේ ඇති තරම් ඉන්නවා ලොකු සමාගම් තනියම දුවන්න බැරි අය.බැරි කමම නෙවෙයි.එයාලට ඊට වඩ ලාභ ගන්න පුලුවන් වෙන පොඩි පොඩි අයට කොටස් කඩලා දුන්නම.Branches, Franchise, Outlt, MiniCenters, Showrooms කියන්නේ මේ වගේ ඒවට තමයි.Dialog, Singer, Abans, Bata, McDonalds..........මේ හැමෝම පොඩි මිනිස්සු සෙට් කරගන්න කැමතියි එයාල එක්ක.අපි දන්නේ නැති වුනාට අපේ ලඟම තියෙන showroom එකක් කරන්නේ company එකෙන්ම නෙවෙයි වෙන්න පුලුවන්.එයාලගේ ප්රදාන ශාඛා ටික එයාලම දුවවනවා..
ඉතින් මේ වැඩේදී අපිට ආයෝජනය කිරීම තමයි කරන්න තියෙන ලොකුම වැඩේ.මේ මම කියපු අයත් එක්ක සෙට් වෙන්න පුලුවන් නගරයේ,ගමේ හැටියට ලක්ශ 10කින් 15කින්..හැබැයි පුතේ .McD ගේ නම් අඩුම 5-8 million වෙනවා..ඒකනේ ඉතින් Abans එකෙන් ලංකාවේ McD කරන්නේ.
ආයෝජන හා සම්බන්ධ වැඩ ටිකෙන් පස්සේ වැඩේ ලේසියි.අපිට පුහුණුව,සේවක පුහුණුව,නඩත්තු දීමනා, සමහර මාසික ගෙවීම්, ප්රොමෝශන් අපිට කරල දෙනවා මව් ආයතනයෙන්..දැනුයි හරි නම මතක් වුනේ : පී
Dealership
මේක නම් මහා පරිමානයෙන් කෙරෙන්නේ නැත්තම් අපි කෙලින්ම සම්බන්ද වෙන්නම ඕනෙමයි..කලින් වගේම එක එක companies වලට ලංකාව වගේ පොඩි රටක වුනත් වැඩේ කරගන්න බෑ.බෑම නෙවෙයි පාඩුයි..ඒක නිසා නියෝජිතයින්(Agents) පත්කරගන්නවා එක එක දේශසීමා වලට.අපේ ආර්ථික හැකියාව බලලා තමයි අපිට දෙන්නේ නියෝජිතකම.(Dealership or Agent). Company එකේ රටේ තත්වය හා ලොකේ තත්වය අනුව Agent හෝ Dealer ගේ වටිනාකම තීරනය වෙනවා.
Nestle, Unilever, Cocacola, Fonterra, Reckt B, Glaxo SmthK, Elephanthouse, Munchee, DarlyBT වගේ company වලdealership එකක් හැමෙටම ගන්න බෑ පලවෙනි පාරටම....ලක්ශ 2-15 විතර වෙනකම් ඇති තරම් dealesrship ගන්න තියෙනවා ලංකාවේ...
ගබඩා කරන්න ස්ථානයක්,වාහනයක්,රියදුරෙක්,රෙපෙක්,ගෝලයෙක් අනිවා ඕනෙමයි..(සමහර මව් ආයතන ගිවිසුමේ හැටිය අනුව මේවට ගෙවීම් කරනවා)මාසයකට (target)ඉලක්කයක් තියෙනවා අනිවාර්යෙන්ම.පැන්නොත් ලාබ වැඩියි.නැත්තම් company එකෙන් බර බරේ දානවා..සීයට ප්රතිශතයක් ලෙස හෝ භාන්ඩ වලට ලාභයක් හෝ මොකක් හරි විදිහකට තමයි company එකෙන් අපිට ගෙවන්නේ..
මම කැමතිම මේ තුනෙන් මේකට..පට්ට බ්රෑන්ඩඩ් company එක්ක සුපිරියට ඉන්න පුලුවන්.හැබැයි පුතේ කෙලවගත්ත අයත් ඉන්නවා ගෙවල් දිරවල් පවා විකුනන්න සිද්දවුන අය..ගෝලයා,රෙපා එකතු වුනොත් අපේ සල්ලි වලින් උන්දෙන්නා වෙන වැඩත් කරනවා.ඒක පොදු දෙයක්.ඒකයි මම මුලින්ම කිව්වේ Dealership එකක් දෙකක් විතර කරනවානම් අපිම involve වෙන්න ඕනේ කියලා ගිණුම් වැඩ වලට.එහෙම නැත්තම් ඉතින් රෙපාල ගෙමක් දුන්නා කියලා දැනෙන්නේ නැතුව ඉන්න පුලුවන් විදිහට ලොකුවට කරන්න ඕනේ..
අපි දෙයක් බ්රෑන්ඩ් කරනවට වඩා බ්රෑන්ඩ් වුන දෙයක් එක්ක ඉන්න කියලයි ලෝකෙ පිලිගත්ත Marketing Experts ලා කියන්නේ...අනේ අත රිදෙනවා..මේ වගෙ දේවල් ගැන විස්තර ඕනේ එක්කෙක් ඉන්නවනම් කියපන්..මම දන්න විදිහට කියලා දෙන්නම්.අනිත් දන්න අයත් කියලා දෙන්න අපිට..