AJI-NO-MOTO කෑම රුචිය දෙමින් ජාතියක් වනසමින් සිටී!
AJI-NO-MOTO කෑම රුචිය දෙමින් ජාතියක් වනසමින් සිටී!
මේ නින්දිත රසකාරකය දශක ගණනාවකට පෙර ජපානයෙන් ඇරඹී පසුව ජාත්යන්තරව තහනම් වූ රසායනිකයකි. එම තහනමින් පසුව මැලේසියානු මුස්ලිම් ජතිකයන් පිට ආගමිකයන්ට එරෙහිව මෙය උපක්රමයක් ලෙස භාවිතයට ගෙන ඇත. එයින් ඔවුන් අද උපරිම ඵල නෙලමින් සිටී. මේ වනවිට රූපවාහිනී නාලිකා වල සූප වේදීන් පවා මේවා සිය වට්ටෝරු වලට ප්රසිද්ධියේ යොදන අයුරු අතිෂය පිළිකුල් සහගතය. එය සිය නොහැකියාව රටටම කියා පෑමක් බව කවුරු කවුරුත් තේරුම් ගත යුතුය. රජයේ "සතොස" පවා මේවා ටොන් ගණනින් අලෙවි කරමින් සිටී. මෙතෙක් කලක් කෑවේ කවුද? අප අසරණ හෙළ ජාතිය නොවේද? එක අතකින් රටේ නීතිය මේවා නොවලක්වයි, අනෙක් අතිත් ජාතිය වැනසී ගියත් මුදල පමණක් සොයනා හෝටල් නිෂ්පාදකයන් මේවා අත් නොහරී. කැමති වූවත් නැතත් ජාතිය චයිනීස්/ කොත්තු පමණක් නොව අනෙක් හෝටල් ආහාර කන්නේ නම් මේ විෂ ශරීරගත කරගත යුතුය. රස වූ පමණින් විෂ විකුණන හා කන එකම ජාතිය සමහර විට මේ අපි විය හැක. මුස්ලිමුන් මෙය සිය ආර්ථික වාසියට යොදා ගෙන ඇත්තේ සිය එකම අරමුණ වන ලක්බිමේ සිංහල ජනතාව සෙමින් වනසාදැමීම පිණිසයි.
මේවා මුස්ලිමුන්ට අකැප බව ඔබ දනන්වාද? එම ඉස්ලාම් නිෂ්පාදනයේ ඇත්තේ ලංකා මූලධර්මවාදී හලාල් ලකුණ නොවේ. වංඡනික හලාල් ලකුණකි. මේ සියල්ල ඉස්ලාමික උපක්රමයි. අළු පැහැයෙන් එන උළමාගේ හලාල් ලකුණ ඇත්නම් පමණක් භාණ්ඩ මිළට ගන්නා ලෙස ලංකා ජිහාඩය තම්බින්ට තරයේ අවවාද කරයි. සිකුරාදා පල්ලිය උන්ගේ වර්ගවාදී කුමණ්ත්රන තිප්පොලයි. සෙනරත් රජ කාලයේ සිට සෙවන දුන් සිංහල ජාතිය වනසා රට තමන්ට ඇල්ලීමට භාවිත කරන ස්ථානයයි. උන් ඒ අනුවම ක්රියා කරයි.
පාසානම් විකුණා හෝ මුදල් හොයන රජයත්/හෝටල් හිමියනුත්, නොහැකියාව හැකියාවක් සේ පෙන්වන සූපවේදීන් හා වේදිනියනුත් සියල්ල සිය දිවි හානි කරගනිමින් අසරණ ජාතියත් වනසමින් සිටී.
මේ ලිපියෙ අරමුණ තමා MSG ගැන හා MSG වල side effects ගැන දළ අවබෝධයක් ලබා දීම.
අපි ගොඩක් දෙනෙක් මේක දන්නෙ Aji-No-Moto කියලනෙ,නමුත් අජි නො මොටෝ කියන්නෙ trade name එකක්. මේ රසායනික සන්යෝගයේ ඇත්ත නම තමා මොනො සෝඩියම් ග්ලූටමේට්. එහෙම නැත්තම් MSG.
MSG වල රසයේ ඉතිහාසය ගොඩක් ඈතට දිව යනවා. නමුත් මේ රසයට හේතු කාරකය වන MSG වෙන් කරගෙන හදුනා ගන්නට සමත් උනේ 1908 දී Kikunae Ikeda නම් ජපන් ජාතිකයෙක් විසින්.1909 තමා වාණිජ වශයෙන් MSG නිපදවීම ආරම්බ කරලා තියෙන්නෙ. ඒ සුසුකි සහෝදරයන් විසින් Aji-No-Moto යන නමින්.
MSG කියන්නෙ මොකක්ද කියලා අහුවොත් දෙන්න පුලුවන් සරල පිලිතුර තමා ඒක taste enhancer / food additive එකක් ,රස කාරකයක්.
MSG පවතින්නෙ ස්පටික වශයෙන්. හරියට සීනි වගේ. නමුත් msg කුඩු මොනවත් සමග කලවම් කරන්නෙ නැතුව කෑවා කියලා ඒකෙ රසක් දැනෙන්නේ නෑ. මොනවා හරි ආහරයක් සමග කලවම් කරාම තමා මේකෙ විශේශ රසය දැනෙන්නේ.
ආහාර වල රසය වැඩි උනා කියලා ගැටලුවක් නෑනේ. නමුත් ගැටලුව තමා MSG වලින් සිදුවන සෞඛ්ය හානිය.
ඒක ගැන ඉස්සෙල්ලාම මම කියලා ඉන්නම්. මුලින්ම MSG වල සෞඛ්ය අවදානම ගැන හොයා ගත්තෙ චීන කෑම ගත්ත අයට ඇති උන රෝග ලක්ශන කීපයක් නිසා. පස්සෙ හොයා ගත්තා මේකට හේතුව තමා ආහාර වල අඩංගු වෙලා තිබ්බ MSG කියලා. මේ ලෙඩේට නමකුත් තියනවා Chinese restaurant syndrome කියලා.
මේ ලෙඩේ රෝග ලක්ශන තමා,හිසරදය, ඔක්කාරය, හිරිවැටීම, හදවත් ස්පන්දනය වේගවත් වීම, දාඩිය දැමීම, පපුවේ වේදනාව.
ටික දෙනෙකුට MSG කන්නම බෑ.
ඊලගට අවදානය යොමු වන කාරණය තමා දිගු කාලීන බලපෑම්.
1. තරබාරුකම,
2. stroke,
3. nerve cell damage ,
4. ඉගෙනීම් අපහසුතා,
5. මතකය අඩු වීම,
6. හෝමෝන අසන්තුලිතතාවය,
7. පිළිකා .
අවදානමක් තියනවා කියන එක හමෝම පිලිගන්නවා.
ඕන කෑමකට එකතු කරන්න පුලුවන්. හැබයි, කන කෙනා අවදානම බාර අරගෙන කන්න ඕනෙ.
ලෝකයම එන්න එන්නම MSG වලින් ඉවත් වෙන්න තමා උත්සාහ කරන්නෙ. MSG free restaurants, MSG free food තමා ඒකට උදාහරන.
අපි බැලුවොත් ලංකාවේ නෝමල් පුද්ගලයෙකුට msg ඇතුල් වෙන ආකාර ගැන,
1. කඩෙන් කන lunch, dinner
2. කොත්තු
3. ක්ශණික නූඩ්ල්ස්.
ගොඩක් වෙලාවට MSG අහිතකර වෙන්නෙ නිතරම වගෙ MSG ශරීර ගත වෙනවනම් තමයිලු. සරලව කිව්වොත් නිතරම වගේ කඩෙන් කෑම ගත්තොත්. නමුත් මග අරින්න පුලුවන් හැම අවස්තාවකම MSG මග අරින එක තමා හොද.
හැම දාම වගේ එකම කඩෙන් නම් කෑම ගන්නෙ, කඩෙත් එක්ක deal එකක් ගහන්න පුලුවන් තමන්ගෙ කෑමට msg නොදා හදන්න කියලා. මම පෞද්ගලිකවම දැකලා තියන්වා හෝටල් වලින් සමහරු ඉල්ලනවා අජි නො මොටෝ නොදා කෑම.
සමහර රෙස්ටුඅරන්ට් තියනවා තනිකරම MSG වලින් වැලකිලා තියන. මම ලංකාවෙත් එහෙම තැන් දැකලා තියනවා.
උයන කෙනා හොද වැඩකාරයෙක් නම් MSG නැතුව උනත් කෑමෙ රස ගන්න පුලුවන්. නමුත් ඔය හන්දියක් හන්දියක් ගානෙ තියන කෑම කඩ වල කෑම වල කෑම වලට නම් msg දානවමයි.
කොත්තු වලටත් MSG දැමෙනවම තමා.කොත්තුව හදන විදිය බලාගෙන හිටියොත් අපිට කොච්චරක් දානවද කියලත් බලාගන්න පුලුවන්. MSG එක්තරා සීමාවකට වඩා වැඩි උනාමත් කෑම අප්සට් යන්වා. සමහර කොත්තු වලට ඒ වැඩේ වෙනවා. එතකොට තමා රෑ මැද නැගිටල වතුර ගැලුමක් විතර බොන්න හිතෙන්නෙ.
ක්ශණික නූඩ්ල්ස් පැකට් ගත්තහම හැම එකකම වගෙ MSG තියනවා. ඒවා වල MSG අඩංගු පැකට්ටුවක් වෙනම තමා එන්නෙ.
කොහොමටත් ක්ශණික නූඩ්ල්ස් කන එක හොද නෑ. නමුත් කන්නම ඕනෙ නම් ඔන්න ඔය msg free ස්ටිකර් එක බලලා ගත්තම හරි.
ඒ වගේම සමහර සෝස් වර්ග, බයිට් එකට කන කඩල වගෙ දේවල් වලත් msg අඩංගු වෙනවා.
අඩංගු දේවල් ලියලා තියන කොලේ බැලුවානම් මේක හොයා ගන්න පුලුවන්.
තමන් ගන්න ආහාර වල සෞඛ්යාරක්ශිත බව විමසන්න තමන්ට අයිතියක් තියනවා, කෑම රහයි කියලා කාල නිකන් ලෙඩ්ඩු වෙන්න ඕනෙ නෑනෙ.
තමන් කන කෑම බුද්ධිමත්ව තෝර ගන්න. MSG හැකි පමන මග හරින්න.
AJI-NO-MOTO කෑම රුචිය දෙමින් ජාතියක් වනසමින් සිටී!
මේ නින්දිත රසකාරකය දශක ගණනාවකට පෙර ජපානයෙන් ඇරඹී පසුව ජාත්යන්තරව තහනම් වූ රසායනිකයකි. එම තහනමින් පසුව මැලේසියානු මුස්ලිම් ජතිකයන් පිට ආගමිකයන්ට එරෙහිව මෙය උපක්රමයක් ලෙස භාවිතයට ගෙන ඇත. එයින් ඔවුන් අද උපරිම ඵල නෙලමින් සිටී. මේ වනවිට රූපවාහිනී නාලිකා වල සූප වේදීන් පවා මේවා සිය වට්ටෝරු වලට ප්රසිද්ධියේ යොදන අයුරු අතිෂය පිළිකුල් සහගතය. එය සිය නොහැකියාව රටටම කියා පෑමක් බව කවුරු කවුරුත් තේරුම් ගත යුතුය. රජයේ "සතොස" පවා මේවා ටොන් ගණනින් අලෙවි කරමින් සිටී. මෙතෙක් කලක් කෑවේ කවුද? අප අසරණ හෙළ ජාතිය නොවේද? එක අතකින් රටේ නීතිය මේවා නොවලක්වයි, අනෙක් අතිත් ජාතිය වැනසී ගියත් මුදල පමණක් සොයනා හෝටල් නිෂ්පාදකයන් මේවා අත් නොහරී. කැමති වූවත් නැතත් ජාතිය චයිනීස්/ කොත්තු පමණක් නොව අනෙක් හෝටල් ආහාර කන්නේ නම් මේ විෂ ශරීරගත කරගත යුතුය. රස වූ පමණින් විෂ විකුණන හා කන එකම ජාතිය සමහර විට මේ අපි විය හැක. මුස්ලිමුන් මෙය සිය ආර්ථික වාසියට යොදා ගෙන ඇත්තේ සිය එකම අරමුණ වන ලක්බිමේ සිංහල ජනතාව සෙමින් වනසාදැමීම පිණිසයි.
මේවා මුස්ලිමුන්ට අකැප බව ඔබ දනන්වාද? එම ඉස්ලාම් නිෂ්පාදනයේ ඇත්තේ ලංකා මූලධර්මවාදී හලාල් ලකුණ නොවේ. වංඡනික හලාල් ලකුණකි. මේ සියල්ල ඉස්ලාමික උපක්රමයි. අළු පැහැයෙන් එන උළමාගේ හලාල් ලකුණ ඇත්නම් පමණක් භාණ්ඩ මිළට ගන්නා ලෙස ලංකා ජිහාඩය තම්බින්ට තරයේ අවවාද කරයි. සිකුරාදා පල්ලිය උන්ගේ වර්ගවාදී කුමණ්ත්රන තිප්පොලයි. සෙනරත් රජ කාලයේ සිට සෙවන දුන් සිංහල ජාතිය වනසා රට තමන්ට ඇල්ලීමට භාවිත කරන ස්ථානයයි. උන් ඒ අනුවම ක්රියා කරයි.
පාසානම් විකුණා හෝ මුදල් හොයන රජයත්/හෝටල් හිමියනුත්, නොහැකියාව හැකියාවක් සේ පෙන්වන සූපවේදීන් හා වේදිනියනුත් සියල්ල සිය දිවි හානි කරගනිමින් අසරණ ජාතියත් වනසමින් සිටී.
මේ ලිපියෙ අරමුණ තමා MSG ගැන හා MSG වල side effects ගැන දළ අවබෝධයක් ලබා දීම.
අපි ගොඩක් දෙනෙක් මේක දන්නෙ Aji-No-Moto කියලනෙ,නමුත් අජි නො මොටෝ කියන්නෙ trade name එකක්. මේ රසායනික සන්යෝගයේ ඇත්ත නම තමා මොනො සෝඩියම් ග්ලූටමේට්. එහෙම නැත්තම් MSG.
MSG වල රසයේ ඉතිහාසය ගොඩක් ඈතට දිව යනවා. නමුත් මේ රසයට හේතු කාරකය වන MSG වෙන් කරගෙන හදුනා ගන්නට සමත් උනේ 1908 දී Kikunae Ikeda නම් ජපන් ජාතිකයෙක් විසින්.1909 තමා වාණිජ වශයෙන් MSG නිපදවීම ආරම්බ කරලා තියෙන්නෙ. ඒ සුසුකි සහෝදරයන් විසින් Aji-No-Moto යන නමින්.
MSG කියන්නෙ මොකක්ද කියලා අහුවොත් දෙන්න පුලුවන් සරල පිලිතුර තමා ඒක taste enhancer / food additive එකක් ,රස කාරකයක්.
MSG පවතින්නෙ ස්පටික වශයෙන්. හරියට සීනි වගේ. නමුත් msg කුඩු මොනවත් සමග කලවම් කරන්නෙ නැතුව කෑවා කියලා ඒකෙ රසක් දැනෙන්නේ නෑ. මොනවා හරි ආහරයක් සමග කලවම් කරාම තමා මේකෙ විශේශ රසය දැනෙන්නේ.
ආහාර වල රසය වැඩි උනා කියලා ගැටලුවක් නෑනේ. නමුත් ගැටලුව තමා MSG වලින් සිදුවන සෞඛ්ය හානිය.
ඒක ගැන ඉස්සෙල්ලාම මම කියලා ඉන්නම්. මුලින්ම MSG වල සෞඛ්ය අවදානම ගැන හොයා ගත්තෙ චීන කෑම ගත්ත අයට ඇති උන රෝග ලක්ශන කීපයක් නිසා. පස්සෙ හොයා ගත්තා මේකට හේතුව තමා ආහාර වල අඩංගු වෙලා තිබ්බ MSG කියලා. මේ ලෙඩේට නමකුත් තියනවා Chinese restaurant syndrome කියලා.
මේ ලෙඩේ රෝග ලක්ශන තමා,හිසරදය, ඔක්කාරය, හිරිවැටීම, හදවත් ස්පන්දනය වේගවත් වීම, දාඩිය දැමීම, පපුවේ වේදනාව.
ටික දෙනෙකුට MSG කන්නම බෑ.
ඊලගට අවදානය යොමු වන කාරණය තමා දිගු කාලීන බලපෑම්.
1. තරබාරුකම,
2. stroke,
3. nerve cell damage ,
4. ඉගෙනීම් අපහසුතා,
5. මතකය අඩු වීම,
6. හෝමෝන අසන්තුලිතතාවය,
7. පිළිකා .
අවදානමක් තියනවා කියන එක හමෝම පිලිගන්නවා.
ඕන කෑමකට එකතු කරන්න පුලුවන්. හැබයි, කන කෙනා අවදානම බාර අරගෙන කන්න ඕනෙ.
ලෝකයම එන්න එන්නම MSG වලින් ඉවත් වෙන්න තමා උත්සාහ කරන්නෙ. MSG free restaurants, MSG free food තමා ඒකට උදාහරන.
අපි බැලුවොත් ලංකාවේ නෝමල් පුද්ගලයෙකුට msg ඇතුල් වෙන ආකාර ගැන,
1. කඩෙන් කන lunch, dinner
2. කොත්තු
3. ක්ශණික නූඩ්ල්ස්.
ගොඩක් වෙලාවට MSG අහිතකර වෙන්නෙ නිතරම වගෙ MSG ශරීර ගත වෙනවනම් තමයිලු. සරලව කිව්වොත් නිතරම වගේ කඩෙන් කෑම ගත්තොත්. නමුත් මග අරින්න පුලුවන් හැම අවස්තාවකම MSG මග අරින එක තමා හොද.
හැම දාම වගේ එකම කඩෙන් නම් කෑම ගන්නෙ, කඩෙත් එක්ක deal එකක් ගහන්න පුලුවන් තමන්ගෙ කෑමට msg නොදා හදන්න කියලා. මම පෞද්ගලිකවම දැකලා තියන්වා හෝටල් වලින් සමහරු ඉල්ලනවා අජි නො මොටෝ නොදා කෑම.
සමහර රෙස්ටුඅරන්ට් තියනවා තනිකරම MSG වලින් වැලකිලා තියන. මම ලංකාවෙත් එහෙම තැන් දැකලා තියනවා.
උයන කෙනා හොද වැඩකාරයෙක් නම් MSG නැතුව උනත් කෑමෙ රස ගන්න පුලුවන්. නමුත් ඔය හන්දියක් හන්දියක් ගානෙ තියන කෑම කඩ වල කෑම වල කෑම වලට නම් msg දානවමයි.
කොත්තු වලටත් MSG දැමෙනවම තමා.කොත්තුව හදන විදිය බලාගෙන හිටියොත් අපිට කොච්චරක් දානවද කියලත් බලාගන්න පුලුවන්. MSG එක්තරා සීමාවකට වඩා වැඩි උනාමත් කෑම අප්සට් යන්වා. සමහර කොත්තු වලට ඒ වැඩේ වෙනවා. එතකොට තමා රෑ මැද නැගිටල වතුර ගැලුමක් විතර බොන්න හිතෙන්නෙ.
ක්ශණික නූඩ්ල්ස් පැකට් ගත්තහම හැම එකකම වගෙ MSG තියනවා. ඒවා වල MSG අඩංගු පැකට්ටුවක් වෙනම තමා එන්නෙ.
කොහොමටත් ක්ශණික නූඩ්ල්ස් කන එක හොද නෑ. නමුත් කන්නම ඕනෙ නම් ඔන්න ඔය msg free ස්ටිකර් එක බලලා ගත්තම හරි.
ඒ වගේම සමහර සෝස් වර්ග, බයිට් එකට කන කඩල වගෙ දේවල් වලත් msg අඩංගු වෙනවා.
අඩංගු දේවල් ලියලා තියන කොලේ බැලුවානම් මේක හොයා ගන්න පුලුවන්.
තමන් ගන්න ආහාර වල සෞඛ්යාරක්ශිත බව විමසන්න තමන්ට අයිතියක් තියනවා, කෑම රහයි කියලා කාල නිකන් ලෙඩ්ඩු වෙන්න ඕනෙ නෑනෙ.
තමන් කන කෑම බුද්ධිමත්ව තෝර ගන්න. MSG හැකි පමන මග හරින්න.
rep already add later again 

danda mathak une?
owala witharak neme puthe maggie noodles wala ena rasakaaraka walth thiyenawa msg
