උඹලට හැමදාම කියන එක තේරෙන්නේ නෑ කියල මහා බැංකුවට කරන්න දෙයක් නෑ බං.Mehema ekak thiyanava. ETI kiyanne Lankave thibuna prasidda ayathanayak. Aeka patangannakota Central Bank eka nodannava neveine. Central Bank eka thiyenne rajaya yatathe. ETI hora paare hora deval karanakota CB ekath vaga kiyanna oney. Vadiyen poliyak dena eka CB nodannava neveine. Evata CB / Aanduva viruddanam mulinma navaththala daanna onene.
Minissu Fin. Co. vala deposit karanne ewa vahanne na kiyana vishvasayatane. Eyala salli valata godakma kaadaranam vena avinishchitha vidivalin try karayi, naththan casino gahai koti ganan dinanna. Habai casino gahala paradunoth eyala dannava Aanduvavath vena kauruthvath pali na kiyala. Aekanisa Banks, FC Aanduve, CB responsibility. Minissunta refund karana sochchamath saadaranava, rasthiyadu nokara denna oney.
Aanduva allow karanava kiyanne Okay kiyana eka samanai. Veradinam navaththanna oney, nodakka vagey inna bahena. Ehenam aanduvak mokatada?dan anduwen kiyala wenna athi ETI eke salli damme. mehemath kotalu jeeiwtha..
Maha bankuva ehenam 'salli denna oney naththan,' dan salli denne mokatada? Ehema denavanam CB eka neethiya kadanava neveida bn?උඹලට හැමදාම කියන එක තේරෙන්නේ නෑ කියල මහා බැංකුවට කරන්න දෙයක් නෑ බං.
බැංකු වෙනයි ෆිනෑන්ස් පොට් වෙනයි. බැංකු වලට ඔය උඹ කියනවා වගේ තද පාලනයක් තියනවා. පොලී මහබැන්කුවෙන් නියාමනය කරනවා. ද්රවශීලතාවය බලනවා. ඒ බව හොඳටම දැන දැනත් ඇයි උඹල බැංකු වල නොදා ෆිනෑන්ස් පොට් වල දාන්නේ? වැඩි පොලියට නේද? වැඩි පොලියත් එක්ක අවදානම වැඩි කියල දන්නේ නැද්ද?
බැංකුයි ෆිනෑන්ස් පොටුයි එක මට්ටමට උඹල හිතෙන් දාගත්තට මහා බැංකුවට කරන්න දෙයක් නෑ. ඒවා කවදාවත් එක උනෙත් නෑ වෙන්නෙත් නෑ.
ETI වැහිලා ගියේ පාඩු වෙලා නේ? Finance Company වල සල්ලි දාන්න ඒවා බංකොලොත් උනොත් අපි සල්ලි දෙනවා කියල මහ බැංකුව කිව්වේ කවද්ද?
Aanduva allow karanava kiyanne Okay kiyana eka samanai. Veradinam navaththanna oney, nodakka vagey inna bahena. Ehenam aanduvak mokatada?
Maha bankuva ehenam 'salli denna oney naththan,' dan salli denne mokatada? Ehema denavanam CB eka neethiya kadanava neveida bn?
Salli denna hethuva eyala hariyata ETI eka monitor nokeruva varaddak nisa. Mama kalin kivva vagey minissu salli hoyanna casino gahala paradunama aekata CB eka pali naha. Habai ratey fiscal policy, financial regulation valata CB eka vagakiva yuthui - Banks saha Finance Companies dekama athuluva.
'The Central Bank carries out the regulatory and supervisory functions in respect of Licensed Finance Companies, with the objective of ensuring that these institutions comply with the minimum prudential requirements stipulated by the Central Bank'... - CBSL
https://www.cbsl.gov.lk/en/Regulation_and_Supervision

A dekey venasa mama dannava. Mama kiyanne CB eka responsibility eka ganna oney ETI (niyaamanaya) failure ekata. Dan aeka nisane eyala compensate karanne. Responsible naththan ayi un gevanne? Eyala gevana kramaya mama danne nehe, habai gevanava, gevanna vena nisa.ඔය සල්ලි දෙන්නේ insurance එකෙන් අරන් සහ උඹල ගැන සානුකම්පිතව හිතල. නැතුව මහ බැංකුව වැරද්දක් පිලි අරන් නෙවෙයි. යකෝ සත පහක් දෙන්න හොඳ නෑ මුන්ට මෙහෙම නම් හිතන්නේ
https://www.cbsl.gov.lk/en/news/compensation-payment-to-depositors-of-etifl-and-sfsp
"Central Bank of Sri Lanka (CBSL) has taken measures to pay the compensation payments to the depositors of ETIFL and SFSP from the Sri Lanka Deposit Insurance and Liquidity Support Scheme (SLDILSS), upon suspension of the finance businesses of ETI Finance Limited (ETIFL) and Swarnamahal Financial Services PLC (SFSP) with effect from 13.07.2020."
minimum prudential requirements FC වලට මොනවද banks වලට මොනවද කියල හොයල බලපන්. උඹ තාම හිතාගෙන ඉන්නේ FC and Banks එකයි කියල නම් ඉතින් කරන්න දෙයක් නෑ. මහ බැංකුවට Banks ගැන තියන responsibility එක FC ගැන නෑ.
වැඩි පොලි ගත්තේ වැඩි අවදානම කියල නොදැන නෙවෙයි නේ? ඇයි දැන් බබාලා වෙන්න එන්නේ?
A dekey venasa mama dannava. Mama kiyanne CB eka responsibility eka ganna oney ETI (niyaamanaya) failure ekata. Dan aeka nisane eyala compensate karanne. Responsible naththan ayi un gevanne? Eyala gevana kramaya mama danne nehe, habai gevanava, gevanna vena nisa.

Mehema ekak thiyanava. ETI kiyanne Lankave thibuna prasidda ayathanayak. Aeka patangannakota Central Bank eka nodannava neveine. Central Bank eka thiyenne rajaya yatathe. ETI hora paare hora deval karanakota CB ekath vaga kiyanna oney. Vadiyen poliyak dena eka CB nodannava neveine. Evata CB / Aanduva viruddanam mulinma navaththala daanna onene.
Minissu Fin. Co. vala deposit karanne ewa vahanne na kiyana vishvasayatane. Eyala salli valata godakma kaadaranam vena avinishchitha vidivalin try karayi, naththan casino gahai koti ganan dinanna. Habai casino gahala paradunoth eyala dannava Aanduvavath vena kauruthvath pali na kiyala. Aekanisa Banks, FC Aanduve, CB responsibility. Minissunta refund karana sochchamath saadaranava, rasthiyadu nokara denna oney.

Satha pahak denna honda na kiya kiya ayi ehenam denne? Nodunnanam ivaraine. Ethakota eeta passe ayeth Finance companyvala kavruth salli daanne nathiveine. (And people can live happily ever after).can you read?
ඔය සල්ලි දෙන්නේ insurance එකෙන් අරන් සහ උඹල ගැන සානුකම්පිතව හිතල. නැතුව මහ බැංකුව වැරද්දක් පිලි අරන් නෙවෙයි. යකෝ සත පහක් දෙන්න හොඳ නෑ මුන්ට මෙහෙම නම් හිතන්නේ![]()

Satha pahak denna honda na kiya kiya ayi ehenam denne? Nodunnanam ivaraine. Ethakota eeta passe ayeth Finance companyvala kavruth salli daanne nathiveine. (And people can live happily ever after).
Ratey thava Finance companies godak thiyanava. Evath okkoma vahala daannaththe ayi? Ehema nokaranne eyala hariyata Finance Company Act ekata anuva vada karana nisa. Aeva balanneth CB eken, vena kauruth nevei. Vena kaatavath balanna ayithiyakuth na.
Central Bank ekey responsibilities kiyevvoth thereyi.


උඹල පව් හින්ද
උඹලගේ සල්ලි CB එකෙන් ගෙවනවා කියල තියන responsibility එක මෙතන දාපන්![]()