එයාර් බස් සිද්ධිය බලන්න කලින්, ඇයි ඇප ගන්න බැරි කියලා බලමු මුලින්ම..
ඒකට හේතුව තමයි මේක Anti-Corruption Act එකේ Section 149 යටතේ ගෙනියන කේස් එකක් වීම. Section 149 යටතේ, අල්ලස් ගැනීම, දීම හෝ ඉල්ලීම වගේ වරදක් සම්බන්ධයෙන් Director-Generalගේ සහතිකයක් ඉදිරිපත් කරලා තිබුණොත්, සාමාන්යයෙන් සැකකරු remand කරන්න ඕන. ඇප දෙන්න පුළුවන් වෙන්නේ අති විශේෂ තත්ත්වයක් තිබුණොත් විතරයි.
නාමල්ගේ කේස් එකේ CIABOC Director-Generalගේ ඒ සහතිකය අධිකරණයට ඉදිරිපත් කරලා තියෙනවා. ඒ නිසා මේක “අද අරගෙන හෙට ඇප අරගෙන එළියට එන” වගේ ලේසි තත්ත්වයක් නෙවෙයි. (පලවෙනි Comment එකේ තියනවා ඒ 149 Section එකේ Image එකක්, කියවලා බලන්න)
හරි ඇපි දැන් යමු, Airbus කතාව පැත්තට එමු!
මේ Airbus ගනුදෙනුව ගැන UK Serious Fraud Office කළ විමර්ශනයකදී Airbus විසින් ලංකාවේ ගනුදෙනු ලබාගැනීම සඳහා අල්ලස් සම්බන්ධ වරද පිළිගෙන, 2020දී UK, US සහ ප්රංශ බලධාරීන් සමඟ විශාල දඩයකට එකඟ වුණා.
ශ්රී ලංකාව සම්බන්ධ කොටසේදී, Airbus විසින් ශ්රීලංකන් එයාර්ලයින්ස් හි එවකට ප්රධාන විධායක නිලධාරී කපිල චන්ද්රසේනගේ බිරිඳට සම්බන්ධ සමාගමකට යුරෝ මිලියන 1.45කට ආසන්න මුදලක් ගෙවා තිබුණු බව UK court documents වලින් හෙළි වුණා. ඒ මුදල ඩොලර් මිලියන 2කට ආසන්නයි. **කපිලගේ බිරිදවත් මේ වෙද්දි ගෙන්වා ගැනීමට කටයුතු කරලා, සාක්ශි කාරයෙක් කරන්න යන්නෙ කියලා වාර්තා වෙනවා (**මේක ආරංචියක් පමණයි, ඇයට දැනටත් Open warrant නිකුත් කරලා තියෙන්නෙ. Interpol පවා දැනුවත් කරලා කියලා වාර්තා වෙනවා)
ඒ කියන්නේ Airbus පැත්තේ සිද්ධියක් තියෙනවා කියන එක නිකම්ම ලංකාවේ කෙනෙක් හදපු කතාවක් නෙවෙයි. ඒ සම්බන්ධයෙන් විදේශ විමර්ශන සහ අධිකරණ ලේඛන තියෙනවා සියලුම සාක්ශි එක්ක. පිටරට අධිකරණක ඔප්පු උන කේස් එකක්..
ඊට පස්සේ තමයි ලංකාවේ පරීක්ෂණයේ වැදගත්ම කොටස එන්නේ.
අල්ලස් කොමිසම අධිකරණයට කියපු විදිහට, Airbus මුදල් ගිය Biz Solutions ගිණුමෙන් පසුව මුදල් Nimal Perera සම්බන්ධ සමාගමක ගිණුමකට ගිහින් තියෙනවා.
ඒ මුදල්වලින් US$800,000ක්, එනම් එවකට ආසන්න වශයෙන් රුපියල් මිලියන 100ක්, නාමල්ට ලබාදුන්නා කියලා Nimal Perera affidavit එකකින් ප්රකාශ කරලා තියෙන බව prosecution එක අධිකරණයට කියලා තියෙනවා.
Airbus සම්බන්ධ විදේශ විමර්ශනයක් තියෙනවා. මුදල් ගමන් කළ බවට බැංකු තොරතුරු තියෙනවා. Airbus නිලධාරීන්ගෙන් ප්රකාශ ලබාගෙන තියෙනවා. Nimal Pereraගෙන් Australia ගිහින් ප්රකාශයක් අරගෙන තියෙනවා. ඒ වගේම ඔහුගේ affidavit එකක් මත නාමල්ට එරෙහිව මේ චෝදනාව ඉදිරිපත් කරලා තියෙනවා.
ඒ නිසා නාමල්ට මේක හිතන තරම් සෙල්ලම් කරලා ගැලවෙන්න පුළුවන් කේස් එකක් නෙවෙයි. පොරත් දන්නව පොර බිත්තියටම හේත්තු වෙලා ඉන්නෙ, හැම පැත්තෙන්ම එන සාක්ශි වලින් ඒක පේනවා. මිනිහට ඇප ගන්නත් ආමාරුයි, මිනිහා ගැහුවා අන්තිම තුරුම්පුව 12 මීටිම සහ දේශපාලන පලි ගැනීම් සීන් එක. දැන් ආණ්ඩුව රෙඩි වෙන්න වෙනවා, මුන්ගෙන් එන Threat එකට මූණ දේන්න.
පොරට දැන් වෙන දෙයක් වෙච්චාවේ කියලා බලන් ඉන්නවා ඇරෙන්න දැන් කරන්න කිසිම දෙයක් නෑ. ලංකාවේ නිළදාරීන් ටික මේ පාර පට්ටෙටම ගේම ගහලා බිතිතියටම හිර වෙන්න!
හැබැයි මේ තියෙන තොරතුරු දිහා බැලුවම එක දෙයක් නම් පැහැදිලියි.
නාමල්ට මේක හිතන තරම් ලේසියෙන් අතහැරලා දාන්න පුළුවන් කේස් එකක් නෙවෙයි!
මම දන්නෙ එච්චරයි..
Copyrights: Vianguard
Anti-Corruption Act එකේ Section 149
ඒකට හේතුව තමයි මේක Anti-Corruption Act එකේ Section 149 යටතේ ගෙනියන කේස් එකක් වීම. Section 149 යටතේ, අල්ලස් ගැනීම, දීම හෝ ඉල්ලීම වගේ වරදක් සම්බන්ධයෙන් Director-Generalගේ සහතිකයක් ඉදිරිපත් කරලා තිබුණොත්, සාමාන්යයෙන් සැකකරු remand කරන්න ඕන. ඇප දෙන්න පුළුවන් වෙන්නේ අති විශේෂ තත්ත්වයක් තිබුණොත් විතරයි.
නාමල්ගේ කේස් එකේ CIABOC Director-Generalගේ ඒ සහතිකය අධිකරණයට ඉදිරිපත් කරලා තියෙනවා. ඒ නිසා මේක “අද අරගෙන හෙට ඇප අරගෙන එළියට එන” වගේ ලේසි තත්ත්වයක් නෙවෙයි. (පලවෙනි Comment එකේ තියනවා ඒ 149 Section එකේ Image එකක්, කියවලා බලන්න)
හරි ඇපි දැන් යමු, Airbus කතාව පැත්තට එමු!
මේ Airbus ගනුදෙනුව ගැන UK Serious Fraud Office කළ විමර්ශනයකදී Airbus විසින් ලංකාවේ ගනුදෙනු ලබාගැනීම සඳහා අල්ලස් සම්බන්ධ වරද පිළිගෙන, 2020දී UK, US සහ ප්රංශ බලධාරීන් සමඟ විශාල දඩයකට එකඟ වුණා.
ශ්රී ලංකාව සම්බන්ධ කොටසේදී, Airbus විසින් ශ්රීලංකන් එයාර්ලයින්ස් හි එවකට ප්රධාන විධායක නිලධාරී කපිල චන්ද්රසේනගේ බිරිඳට සම්බන්ධ සමාගමකට යුරෝ මිලියන 1.45කට ආසන්න මුදලක් ගෙවා තිබුණු බව UK court documents වලින් හෙළි වුණා. ඒ මුදල ඩොලර් මිලියන 2කට ආසන්නයි. **කපිලගේ බිරිදවත් මේ වෙද්දි ගෙන්වා ගැනීමට කටයුතු කරලා, සාක්ශි කාරයෙක් කරන්න යන්නෙ කියලා වාර්තා වෙනවා (**මේක ආරංචියක් පමණයි, ඇයට දැනටත් Open warrant නිකුත් කරලා තියෙන්නෙ. Interpol පවා දැනුවත් කරලා කියලා වාර්තා වෙනවා)
ඒ කියන්නේ Airbus පැත්තේ සිද්ධියක් තියෙනවා කියන එක නිකම්ම ලංකාවේ කෙනෙක් හදපු කතාවක් නෙවෙයි. ඒ සම්බන්ධයෙන් විදේශ විමර්ශන සහ අධිකරණ ලේඛන තියෙනවා සියලුම සාක්ශි එක්ක. පිටරට අධිකරණක ඔප්පු උන කේස් එකක්..
ඊට පස්සේ තමයි ලංකාවේ පරීක්ෂණයේ වැදගත්ම කොටස එන්නේ.
අල්ලස් කොමිසම අධිකරණයට කියපු විදිහට, Airbus මුදල් ගිය Biz Solutions ගිණුමෙන් පසුව මුදල් Nimal Perera සම්බන්ධ සමාගමක ගිණුමකට ගිහින් තියෙනවා.
ඒ මුදල්වලින් US$800,000ක්, එනම් එවකට ආසන්න වශයෙන් රුපියල් මිලියන 100ක්, නාමල්ට ලබාදුන්නා කියලා Nimal Perera affidavit එකකින් ප්රකාශ කරලා තියෙන බව prosecution එක අධිකරණයට කියලා තියෙනවා.
Airbus සම්බන්ධ විදේශ විමර්ශනයක් තියෙනවා. මුදල් ගමන් කළ බවට බැංකු තොරතුරු තියෙනවා. Airbus නිලධාරීන්ගෙන් ප්රකාශ ලබාගෙන තියෙනවා. Nimal Pereraගෙන් Australia ගිහින් ප්රකාශයක් අරගෙන තියෙනවා. ඒ වගේම ඔහුගේ affidavit එකක් මත නාමල්ට එරෙහිව මේ චෝදනාව ඉදිරිපත් කරලා තියෙනවා.
ඒ නිසා නාමල්ට මේක හිතන තරම් සෙල්ලම් කරලා ගැලවෙන්න පුළුවන් කේස් එකක් නෙවෙයි. පොරත් දන්නව පොර බිත්තියටම හේත්තු වෙලා ඉන්නෙ, හැම පැත්තෙන්ම එන සාක්ශි වලින් ඒක පේනවා. මිනිහට ඇප ගන්නත් ආමාරුයි, මිනිහා ගැහුවා අන්තිම තුරුම්පුව 12 මීටිම සහ දේශපාලන පලි ගැනීම් සීන් එක. දැන් ආණ්ඩුව රෙඩි වෙන්න වෙනවා, මුන්ගෙන් එන Threat එකට මූණ දේන්න.
පොරට දැන් වෙන දෙයක් වෙච්චාවේ කියලා බලන් ඉන්නවා ඇරෙන්න දැන් කරන්න කිසිම දෙයක් නෑ. ලංකාවේ නිළදාරීන් ටික මේ පාර පට්ටෙටම ගේම ගහලා බිතිතියටම හිර වෙන්න!
හැබැයි මේ තියෙන තොරතුරු දිහා බැලුවම එක දෙයක් නම් පැහැදිලියි.
නාමල්ට මේක හිතන තරම් ලේසියෙන් අතහැරලා දාන්න පුළුවන් කේස් එකක් නෙවෙයි!
මම දන්නෙ එච්චරයි..
Copyrights: Vianguard
Anti-Corruption Act එකේ Section 149