ඇත්තටම සඳකැන් හරිද?

asela1

Well-known member
  • Feb 12, 2010
    948
    446
    63
    bandaragama
    සම්ද කැම්න්.ආර්ට් කරපු එකෙක්.ඉහිම් ඉහිම්.
    ඌට විද්දියාව තේරෙන්නෙ නෑ.ඉහිම් ඉහිම් ඉහිම්
     
    • Haha
    Reactions: Boole

    olu bakka

    Well-known member
  • Aug 18, 2011
    15,811
    13,912
    113
    ඉස්සෙල්ලම බලන්න ඕනෙ තර්ක කරන දෙන්නගෙ අධ්‍යාපන මට්ටම
    එහෙන් මෙහෙන් අරන් දමල ගැහුවට බෑ
    කාගෙවත් අධ්‍යාපන මට්ටම වැඩක් නෑ argument එකකදි ඉදිරිපත් වෙන තර්ක දිහා කරුණු දිහා විතරක් බලන්න.
     

    chami2015

    Well-known member
  • Jul 14, 2015
    5,452
    6,063
    113
    සඳකැන් කියල කිව්වම මම හිතුවෙ අර ස්පිනර් කියල. මම ඒත් බැලුව ඌත් කොට්ටක් පැනලද කියල දුවගෙන ආවෙ මොකක්ද වෙලා තියෙන්නෙ බලන්න ඊයෙත් හොඳට සෙල්ලම් කරපු කොල්ල
     

    greenthunder

    Well-known member
  • Jul 24, 2010
    4,200
    3,677
    113
    🔸

    " ඩාවින් කිව්ව දේ සහ බුදුන් වහන්සේ කිව්ව දේ"


    මේකෙ නන් පොර කියන එක වරදවා වටහාගැනීමක්. ඌ කියන්නෙ ඌ බුදු හාමුදුරුවො දේශනා කරා කියන එකට වඩා ඩාවින් කිව්වා කියන එක හරි කියල පිලිගන්නව කියල.
    ඒකට එයා ගේන තර්කෙ තමා කටපාඩමින් එනකොට මොනව හරි මිස් වෙන්න පුලුවන් කියන එක.
    එතන එයා කියන්නෙ නෑ බුදුහාමුදුරුවො කිව්ව දේ වැරදියි කියල.

    ඔකට වඩාත්ම ගැලපෙන උත්තරේ තිබ්බෙ තමලුගෙ




    -- https://www.facebook.com/ThamaluMaliththa--

    ඒ රිප්ලයි එකේ ලිංක් එකක් තියද ? මම ෆේස්බුක් නැති නිසා ප්‍රොෆයිල් එකන් ස්ක්‍රොල් කරලා බලන්න බැහැ.
     

    හෙළයෙක්

    Well-known member
  • Apr 26, 2014
    35,174
    69,594
    113
    ඒ රිප්ලයි එකේ ලිංක් එකක් තියද ? මම ෆේස්බුක් නැති නිසා ප්‍රොෆයිල් එකන් ස්ක්‍රොල් කරලා බලන්න බැහැ.
    link eka gana bene ban. mama ekai profile eka dame. ina balana

    ජයන්ත චන්ද්‍රසිරිගේ පුතාගේ වීඩියෝ එක ගැන හැමෝම ලියන්න කියන නිසා.
    1. මුතුගල කියන කතාව අමු මොට්ටයි වැරදියි.. වාදයක් (ප්‍රවාදයක්) ඔප්පු වෙලා නෑ නියම ඔප්පු වෙලා තියෙනවා කියලා ටියුෂන්කාරයෝ කියන කතාව අමු බොරු.. ඒක ඉතින් ඔය ටියුෂන්කාරයෙක්ගෙන් ආපු එකක් තමා. ඒවා ගැන ජයන්ත චන්ද්‍රසිරිගේ පුතාගේ අර්ථ දැක්වීම් හරි.
    2. පරිණාමවාදය හෝ වෙනත් වාදයක් හෝ තබා විද්‍යාත්මක නියමයක් හෝ ඔප්පු කරලා තියෙනවා කියනවා නම් වැරදියි. බටහිර විද්‍යාවේ තියෙන්නේ වියුක්ත නියම වියුක්ත ප්‍රවාද..
    ලොකු දුරක් නොගිහින් කාල් පොපර්ගේ විද්‍යා දර්ශනයේ ප්‍රශ්න කිරීම ළඟ නැවතුණත් විද්‍යාව ඇතුළේ උපරිම වශයෙන් කරන්න පුළුවන් දේ වාදයක් හෝ නියමයක් හෝ අසත්‍ය බව ඔප්පු කොට බැහැර කිරීම.. සත්‍ය බව ඔප්පු කිරීමේ ක්‍රමයක් විද්‍යාව ඇතුළේ හෝ සංඛ්‍යානය ඇතුළේ හෝ නැහැ.
    මොන පරීක්ෂණ, නිරීක්ෂණ තිබ්බත් ඒවයින් යමක් සත්‍ය බව පෙන්වන්න බැහැ.. A සත්‍ය නම් B සත්‍ය වේ කියලා ප්‍රකාශයක් තිබ්බොත් B අසත්‍ය නම් Aත් අසත්‍ය වෙනවා.. ඒත් B සත්‍ය නම් ඒ ගැන මුකුත් කියන්න බැහැ.. ප්‍රවාදයක් හෝ නියමයක් මඟින් ගම්‍යවන ප්‍රතිඵල සත්‍ය වුණා කියලා ප්‍රවාදය නියමය ගැන මුකුත් කියන්න බෑ..
    උදාහරණයක් විදිහට දෙවියෝ මිනිස්සුන්ගේ භක්තිය පරීක්ෂා කරන්න ඔය ඩයිනසෝර ඇටසැකිලි, ජාන අරවා මේවා පොළොවට දාලා තිබ්බා, ඒක test එකක් කියලා ප්‍රවාදයක් තියෙනවා.. කොහොම ද පරිණාමවාදය ද ඒක ද හරි කියලා කියන්නේ..
    3. මුඛ පරම්පරාගතව හා ලේඛන හරහා ධර්මය ගෙන යෑම සඳහාත් දෝෂ නිරාකරණය සඳහාත් බොහෝ ම විධිමත් ක්‍රමයක් තිබුණා..
    ඔහොම නම් සන්නිවේදන කම්බි අතරට කොච්චර විද්‍යුත් චුම්භක බලපෑම් එළියෙන් ඇවිත් මිශ්‍ර වෙනවා ද? ඔහොම හිතුවොත් කිසි ම විද්‍යුත් සන්නිවේදනයක් කරන්න බැහැ.. ඒත් ප්‍රශ්නයක් නැතුව සන්නිවේදනය සිද්ධ වෙනවා.. ඒ වැරදි අල්ල ගන්න, නිවැරදි කරන්න විධික්‍රම තියෙනවා..
    ඔය හා සමාන විදිහට replicaton, parity වගේ සංකල්පවලට සමාන සංකල්ප සමූහයක් තිබ්බා.. මේ ක්‍රම අනුව තමයි පවත්වාගෙන ආවේ.. වේද ග්‍රන්ථ පවත්වාගෙන ආවෙත් ඔහොම ක්‍රම වර්ධනය කරමින්.. බොහොම සංකීර්ණ ව්‍යාකරණ සම්ප්‍රදායයන් තිබ්බා මේවා එහෙම නියතව පවත්වාගන්න..
    අනික පැරණි සෙල්ලිපිවල පවා ථෙරවාද සූත්‍ර උපුටාගැනීම් එහෙම්මම තියෙනවා මේවා සැසඳෙනවා..
    4. කරත්ත කතාව අවුල්..
    සාමාන්‍යයෙන් ආගමක කියන්නේ නෑ අපි සත්‍ය වෙත යනවා කියලා.. ශාස්තෘවරයාට සත්‍ය "අනාවරණය" වෙනවා..
    විද්‍යාවේ පවා විද්‍යාඥයෝ සත්‍යය තමා දන්නවා ප්‍රවේශයෙන් තමා ගේන්නේ.. එක ම දේ සාමාන්‍ය විද්‍යාඥයකුගේ textual authority එක පිළිගන්නේ පරම්පරා කීපයක එයාගේ ශිෂ්‍ය පරම්පරා.. ෆ්‍රෙඩ් හොයිල්ට හිටි ගෝලයන් ගැන හෝකිං සමහර තැන්වල කියලා තියෙනව.. හැබැයි නිවුටන්ට සත්‍ය පසක් වුණා කියලා අයින්ස්ටයින් එනකම් හැමෝම පිළිගත්තා..ජූල්ස් වර්න්ගේ විද්‍යා ප්‍රබන්ධ බලන්න "නිවුටන්ට වරදින්නේ කොහොම ද? මිනිහට කොහොමවත් වරදින්න බෑ." ඔය වාක්‍ය තැන් කීපෙක ම ඇති.. විද්‍යාඥයෝ හිතුවෙත් එහෙමයි.. අලුත් නොපෙනෙන ග්‍රහලෝක පවා හැදුවා නිවුටන් හරි කියන්න.. බුදු දහමේ සත්‍ය ප්‍රතික්ෂේප කෙරෙනවා.. කරත්ත කතාව අවුල්..
    ආගම වෙනස් නොකර තියාගන්නවා කියන එකත් බොරු.. ආගම්වල පාඨ reinterpret කරනවා.. අලුත් විවරණ සංකල්ප එකතු කරනවා.. එක ම දේ textual authority පිළිගන්නවා.. මේක කාල් මාක්ස්ටත් තියෙනවා.. මාක්ස්ට විතරක් නෙමේ සමාජ විද්‍යා මානව ශාස්ත්‍රවල ගොඩක් දැවැන්තයින්ට දාර්ශනිකයන්ට තියෙනවා..
    Reinterpret කිරීම තියෙනවා.. ආගම්වල සමහර ලේඛන ඒවා ආගමික සාහිත්‍ය, ඒවා උපමා කතා විතරයි කියලා literal ගැනීම අතහරිනවා.. උපමා කතා කියපුවා literal විදිහට ගන්නවා..
    ආගම් පවා වෙනස් වෙනවා..
    5. ඉස්සර ඉඳලා ම මව පුතා අතර ලිංගික හැසිරීම ගැන කතා තියෙනවා.. හැබැයි ඒවගේ ඒවා කලාතුරකින් වන හුදෙකලා සිදුවීම් ලෙස පැවැත්මයි, නිතර සිදුවන දේ වීමයි, සාමාන්‍ය හැසිරීමක් ලෙස පිළිගැනීමයි සම්පූර්ණ වෙනස්..
    කාන්තාවකගේ පශ්චාත්භාගය කැමැත්තකින් තොරව මිරිකීම කියන එක ලෝක ඉතිහාසය පුරා ම තියෙන්න ඇති.. හැබැයි ඒක අනුමත කෙරෙන හැසිරීමක් නෙමෙ... ඒත් හැම තැනම ඉන්න හැම පිරිමියාම Good Morning කියනවා වගේ සාමාන්‍ය දෙයක් විදිහට මිරිකන තත්වයක් කියන්නේ වෙන ම දෙයක්.. ඒක කාන්තාවක් කිසි සෙයින් කලබල වෙන්න ඕනේ නැති බොහොම සාමාන්‍ය සුහද මානව හැසිරීමක් වගේ පිළිගැනෙන තත්වයක් ඇති වීම සහමුලින් වෙනස්.. සමහරුන්ට එහෙම තත්ව ඇති කර ගැනීමේ ව්‍යාපෘති පවා තිබුණා (වෙන හොඳ උදාහරණයක් මතක් වෙන්නේ නෑ.. නැතුව වෙන හේතුවකට මෙතනට දැම්මා නෙමේ)
    6. Hypothesis උපකල්පිතය නෙමේ කල්පිතය.. Hypothesis හා theory කියන දෙකේ වර්තමාන විද්‍යා දර්ශනයේ කිසි වෙනසක් නැහැ.. ඕක පරණ වචනයක්.. සංඛ්‍යානයේ hypothesis කියන්නේ උපකල්පනය කරන සම්භාවිතා ව්‍යාප්තිවලට.. විද්‍යාවේ ප්‍රවාදම තමා කල්පිත මේ වචනේ පාවිච්චි එන්නේ පරීක්ෂණ සැලසුම් කිරීමේ දී..
    ඔය වගේ වචන තියෙනවා data, information පවා ඔහොම. හරි හමන් වෙනසක් නෑ.. data කියන්නේ සරල පුංචි information කියලත් කියනවා.. එහෙම මායිමක් නෑ...
    Information is processed data කියලා කියන එක පොඩි ළමයින්ට, word excel ඉගෙන ගන්න එන මිනිස්සුන්ට IT උගන්නන්න ගහපු පොතක කාටහරි නිකම් හිතිලා පරම්පරාගතව යන එකක් මිස.. මේවාට සම්බන්ධ බරපතලව සැලකිය හැකි මිනිස්සු පාවිච්චි කරන ව්‍යවහාරය නෙමේ..
    7. ආයුෂ.. ආයුෂ ගණන් හැදිල්ලේ වෙනසක් වුණා පහුගිය කාලේ.. අනික ඉහල ළදරු හා මාතෘ මරණ අනුපාතයක් තිබීම තමා හේතුව ඔය අසාමාන්‍ය අඩු මධ්‍යයන වයස් පෙන්වන්න..
    අවුරුදු 10 ඉක්මවා ජීවත් වූ අයගේ ආයුෂ, අවුරුදු 20-25 ඉක්මවා ජීවත් වූ අයගේ ආයුෂ වගේ අරන් බලන්න.. ඔය තරන් ම පරතරයක් නැහැ.. පරතරයක් තියෙනවා ඔච්චර ලොකු නෑ.. අනික ඉස්සර පිරිමින්ට වඩා මැරුණේ ගෑනු... දැන් තමා ගෑනුන්ට වඩා පිරිමි මැරෙන්නේ..
     

    හෙළයෙක්

    Well-known member
  • Apr 26, 2014
    35,174
    69,594
    113
    තෑන්ක්ස් ඉල්ලන ඉල්ලන හැම වෙලේම ලින්ක්/ලිපි දෙනවට:)
    මම ගොඩක් වෙලාවට ඔය වගේ ඒව දාගන්නව පස්සෙ බලන්න කැමති අකමැති ඔක්කොම. මගෙ එෆ්බී එකේ වැඩියෙන්ම ෆලෝ කරල ඉන්නෙම මම එකග නොවෙන මත තියෙන උන් එතකොට තමා අලුත් ඒව ඉගෙන ගන්න සෙට් වෙන්නෙ.
     

    narihashan

    Well-known member
  • Mar 22, 2022
    5,463
    1
    8,161
    113
    මුතුගල Sir සහ සඳකැන් Sir වාදපිටියට ගෙන්නලා චතුර දාමු moderate කරන්න, දෙකෙන් එකක් විසදෙනකන් යන්න දෙන්නෑ එකෙක්ටවත්

    බැරිම උනොත් GOT එකේ වගේ duel එකකින් තමා විසදන්න වෙන්නේ සඳකැන්ට තාත්තා අංගම් පොර උගන්නලා ඇත්තේ, මුතුගල මොකෙන් ගහයිද දන්නෑ
     

    greenthunder

    Well-known member
  • Jul 24, 2010
    4,200
    3,677
    113
    මම ගොඩක් වෙලාවට ඔය වගේ ඒව දාගන්නව පස්සෙ බලන්න කැමති අකමැති ඔක්කොම. මගෙ එෆ්බී එකේ වැඩියෙන්ම ෆලෝ කරල ඉන්නෙම මම එකග නොවෙන මත තියෙන උන් එතකොට තමා අලුත් ඒව ඉගෙන ගන්න සෙට් වෙන්නෙ.

    මමත් එකඟයි ඒ කතාවට. තමලු කියන කෙනාගෙ බ්ලොග් එක හම්බුණා. විශේෂයෙන්ම එයා බුදුදහම ගැන ලියලා තියන ඒවා ගැන මට ප්‍රසාදයක් තමා ඇතිවුනේ. එයාගෙ උඩ දාපු ලිපියෙ හේතු දැක්වීම් ගැන 100%ම නිශ්චිත තීරණයකට එන්න තරම් දැනුමක් මට නැති උනත් ඉහත වගෙම ප්‍රසාදයක් තමා ඒ ගැනත් ඇතිවුනේ.
     

    SHEHAN_GIWANTHA

    Well-known member
  • Dec 24, 2013
    10,350
    8,969
    113
    Sandakath tath wada supiri ideas tiyena porawal 2-3 denek innawa me thread ekema

    Umbalath hadapalla me wage contents
    Hadala eka ekage contents wiwechanaya karapalla

    Api umbalage channels subscribe karala comment section eke mara gannan, FB eke haali liyannan
     
    Last edited:

    හෙළයෙක්

    Well-known member
  • Apr 26, 2014
    35,174
    69,594
    113
    මමත් එකඟයි ඒ කතාවට. තමලු කියන කෙනාගෙ බ්ලොග් එක හම්බුණා. විශේෂයෙන්ම එයා බුදුදහම ගැන ලියලා තියන ඒවා ගැන මට ප්‍රසාදයක් තමා ඇතිවුනේ. එයාගෙ උඩ දාපු ලිපියෙ හේතු දැක්වීම් ගැන 100%ම නිශ්චිත තීරණයකට එන්න තරම් දැනුමක් මට නැති උනත් ඉහත වගෙම ප්‍රසාදයක් තමා ඒ ගැනත් ඇතිවුනේ.
    ඔය වෛදික වුණත් බෞද්ධ වුණත් පැරණි ග්‍රන්ථ පාඩම් කරගෙන එන ක්‍රම තියෙනවා.. ඒක නිකම් ම නිකම් ඔය ඉස්කෝලේ ඉගෙන ගන්න කාලේ සිංහල පොත පාඩම් කරනවා ඒ මතකෙන් විභාගෙට ලියනවා වගේ බහුබූතයක් නෙමේ.. නැතුව මතකෙන් පොතේ තියෙන අර්ථ දැක්වීම් කියනවා වගේ කෙහෙම්මලකුත් නෙමේ..

    ප්‍රශ්නේ තියෙන්නේ මේ ග්‍රන්ථ මුඛ පරම්පරාගතව තියෙනවා කියලා කියලා කීවහම දැන් ඉන්න අය "කට පාඩමෙන්" පවත්වාගෙන ආවා කියලා හිතනවා.. "කට පාඩම" වරදිනවා පොතක ලිවුවහම එහෙම්ම ම තියෙනවා වගේ කතා කියැවෙන්නේ මෙන්න මේවගේ ඉස්කෝල මානසිකත්වයෙන්..

    බුදුදහම ගත්තොත් මේ මුඛ පරම්පරාගතව ගෙනාපු ක්‍රමවේදයට කියන්නේ වාචනා කියලා.. මේක සංකීර්ණ ක්‍රමයක්.. මේක ඇතුළේ ඉතා විශාල පිරිසක් සම්බන්ධ වෙනවා.. ඒ අය අතර පාඨ සන්සන්දනය කෙරෙනවා..

    මේ ඇතුළේ බණවර ආදී වශයෙන් සංකල්ප තියෙනවා.. කොටස් අනුකොටස් ගණනකට කඩනවා.. ඒවාට සම්බන්ධව මාත්‍රා ගණන් මාත්‍රා පිහිටන රටා වගේ ඉතා සියුම් සම්බන්ධයක් තියෙනවා.. අකුරු ගණන් කෙරෙනවා.. අකුරු වර්ග ගණන් කෙරෙනවා.. අකුරු පිහිටවන රටා තියෙනවා... ඔය කොටස් කොටස් එක්ක ම ඒ ඒ කොටස්වලට අදාළ විශේෂ දේ නිරුක්ති වගේ කොටසුත් මේකට ම එකතු වෙලා පවත්වාගැනෙන්නේ.. ව්‍යාකරණයත් සූක්ෂ්මව ගැනෙනවා..

    විශාල පිරිසක් නැවත නැවත ප්‍රදේශ ගණනාවක සම්බන්ධ වී කෙරෙන මෙහෙම දේක දී ඔය ඉස්කෝලේ පොතේ පාඩම් කරපු එක නැතුව වෙනස් වෙලා විභාගේ ලියැවුණා වගේ එකක් වෙන්නේ නැහැ..

    එහෙම වෙනස් වෙද්දී මේ මාත්‍රා වෙනස්කම් අකුරු වෙනස්කම් ව්‍යාකරණ වෙනස්කම් එක්ක නොගැලපිලා වැරැද්දක් වුණා කියලා අල්ලගන්න.. නිවැරැදි කරගන්න පුළුවන්.. Error correction, detection තියෙනවා..

    ලොකු පිරිසක් සම්බන්ධ වෙන නිසා තනි කෙනෙක්ගෙන් වෙනස්කමක් කෙසේ හෝ වුණොත් ඒක අනිත් අයට අහු වෙනවා.. සමූහයම පොදුවේ තීරණ අරන් ඔය සම්බන්ධතා ඇතුළට එන්නේ සෑහෙන මහන්සියක් අරන් අලුතෙන් ම බලහත්කාරයෙන් වෙනස් කරන්න උත්සාහ කළොත් මිස වෙනස් කරන්න බැහැ..

    ඒ නිසා සාමාන්‍යයෙන් ගැටලු තියෙන්නේ මුලින් තිබුණු පෙළ වෙනස් වෙලා ද කියන එකේ නෙමේ.. ඒ ඒ ග්‍රන්ථය උපග්‍රන්ථය authentic කියලා ගන්නවා ද නැද්ද කියන එකේ..

    අද කාලේ Blockchain එකක් යනවා වගේ තමා ඒ කාලේ මධ්‍යගත මුද්‍රිත පිටපත් නැතුව විමධ්‍යගතව මේවා පවත්වගෙන ගියේ..

    මුද්‍රණය නැති කාලේ අතින් ලියන්න පිටපත් කරන්න ඕනේ. වාචනා ක්‍රම දිගට කෙරීගෙන යනවා නම් ඊට වඩා නිරවද්‍යයි.. ලියපුවා වෙනස් වෙන්න පුළුවන් පිටපත් කරද්දී.. පිරිස් හවුල් කරගැනීමට ඉඩ අඩුයි..

    තාම බුරුමයේ තියෙනවා වාචනා ක්‍රමය පවත්වාගෙන යන පන්සල් ඒවායින් මේ සංකීර්ණ විධික්‍රමය පියවර කරුණු වශයෙන් ම දැනගන්නත් පුළුවන්..

    Aluth ekak dala thiba okatama
     
    • Like
    Reactions: greenthunder