කොටස් වෙළඳපොලේ ආයෝජනය කර ගොඩ යන්නේ කොහොම&#3503

geeko

Well-known member
  • Mar 18, 2013
    7,490
    4,509
    113
    market එක නැගල යනකොට කියනවා bull market කියල. බහිනකොට කියනවා bear market කියල. bull market එකේදී shares ගන්නවා bear market එකේදී sell කරනවා.

    මචන් මට කියලා දීපන්කෝ මේක කරන විදිහ. ආදායමෙන් කොටසක් මේ වගේ දේකටවත් දාලා දියුණු වෙන්න. ආදායම එනව වියදම් වෙනවා කිසි දියුණුවක් නෑ
     

    Tiran_Harsha

    Member
    Feb 15, 2023
    9
    4
    3
    2024 th tread eka uda thiyenawa bro, thanks
    CAL eke thamai mamath account eka open kare. Wede lesi eke online onboard system eka nisa. Okkoma process tika wenawa email haraha.
    Thawama investment patan aran nehe study karanawa market eka gena lets see bro......
     

    iworld

    Well-known member
  • Sep 8, 2007
    17,803
    23,363
    113
    චී ලංකාව
    කොටස් වෙළඳපොලේ ආයෝජනය කර ගොඩ යන්නේ කොහොම&#3503

    ඔන්න ඉතින් මේ දවස් වල bank interest rate එහෙමත් ගොඩක් අඩුයිනේ . ඒ වගේම stock exchange එක මේ දවස්වල හොඳ up trend එකක් පෙන්නවා.ඒවගේම stock exchangeඑකේ invest කරන්න ආස අයත් ගොඩක් ඉන්න නිසා මම post එකක් කරන්න හිතුවා කොහොමද stock exchange එකේ ඉන්වෙස්ට් කරන්නේ කියලා. stock market එකේ invest කරන එක බැංකුවේ දානවට වැඩිය risky තමයි හැබැයි ඉතින් හරියට ඉගෙන ගෙන කරොත් ගොඩ තමයි. අනිත් එක තමයි share price එක වැඩිවෙලා අපි profit ගත්තම එකට tax වදින්නේත් නැ .

    මුලින්ම ඕගොල්ලෝ කරන්න ඕනේ stock broker කෙනෙක් තෝරාගන්න එක. ලංකාවේ දැනට brokers ලා 29ක් වගේ ඉන්නවා. ඒගොල්ලෝ ගැන දැනගන්න මෙන්න මේ link එකට යන්න.
    http://www.cse.lk/trading_members.do

    මේ හැම broker කෙනෙක්ම එකම ගානක් තමයි charge කරන්නේ මොකද එක අනුමත නීතියකින් පවතින නිසා. ඒ නිසා broker තොර ගැනීමේදී වඩා වැදගත් වෙන්නේ ඒගොල්ලොන්ගේ තියෙන trading system කියලයි මට හිතෙන්නේ. ඒ වගේම සමහර brokers ලගේ invest කරන්න ඕන අවම මුදලක් තියෙනව. මේ විස්තර ඒගොල්ලොන්ට කතා කරලා ලබා ගන්න පුළුවන්. මම හැම broker කෙනෙක් ගැනම දන්නේ නැති නිසා නම් කීපයක් කිව්වොත් ඒගොල්ලොන්ට අවාසි වෙන නිසා මම ඒ විස්තර නොලියා ඉන්නන්. ඕන කෙනෙක් මට PM කරන්න මම දන්නා විස්තර කියන්නන්.

    හරි. ඉතින් ඕගොල්ලෝ broker තෝරගත්තට පස්සේ ඕගොල්ලෝ CSE එකේ ලියාපදිංචි වෙන්න ඕනේ . එක broker හරහා තමයි කරන්න ඕනේ. ඒ සඳහා CDS 1 හා CDS 1 A කියන form දෙක පුරවල දෙන්න. ඔයාලා තෝරාගන්න බ්රෝකෙර් ගාවට ගිහිල්ල මේ ෆෝරම් සෙට් එක ඉල්ලගන්න. මේ form වලට අමතරව තව broker සහ ඕගොල්ලෝ අතර වන agreement සෙට් එකක් broker ඕගොල්ලොන්ට දෙයි. ඒවත් පුරවල දෙන්න. ඒ forms broker අනුව වෙනස් වෙනවා.

    හරි ඉතින් මේ form සෙට් පිරෙව්වට පස්සේ ඕගොල්ලොන්ට දවස් 3කින් විතර trade කරන්න පුළුවන්.broker firm එක විසින් ඔයාට personal broker කෙනෙක්ව දෙනවා. මේගොල්ලෝ තමයි ඊට පස්සේ ඔයාට buy / sell recommendation දෙන්නේ. හැබැයි ඉතින් ඔය හොඳට market එක study කරොත් මෙයාව අපිට ඕනේ නෑ .
    ඒ සඳහා trading system එකක් පාවිච්චි කරනවා .DirectFN, Intellect , CDAX ආදී software කීපයක් මේ අතරින් ප්‍රධාන වෙනවා. හැබැයි සමහර systems වල front end එක broker එක්ක realtime link වෙලා නැ .එහෙම වුණාම ඔයාල සල්ලි අද දැම්මොත් හෙට තමයි පෙන්නේ. එකයි මම කිව්වේ broker තොර ගැනීමේදී මේ system එක ගැන බලන්න කියල.

    මේ software එක install කරගත්තට පස්සේ ඕගොල්ලොන්ට shares buy / sell කරන්න පුළුවන්.
    market එක නැගල යනකොට කියනවා bull market කියල. බහිනකොට කියනවා bear market කියල. bull market එකේදී shares ගන්නවා bear market එකේදී sell කරනවා. ඕක තමයි සිද්ධාන්තය. දැන් මේ දවස්වල තියෙන්නේ bull market එකක්. ගන්නවනං LIOC TKYO EXPO වගේ shares මේ දවස් වල bull trend එකක් පෙන්නනවා.

    shares ගන්න ක්‍රම දෙකක් තියෙනවා .
    short term සහ ලෝන්ග් term . ෂෝර්ට් term කියන්නේ දවස් පහක වගේ ඇතුලත උච්චාවචනය වන shares ගන්න එක. මේකට හොඳ ඉවක් වගේම market එක ගැන හොඳ දැනුමක් ඔනෙවෙනවා. ඉක්මනින් පෝසත් වෙන්න හොඳයි. හැබැයි risk එකත් වැඩියි.
    ලෝන්ග් කියන්නේ 6 months ඉඳල 1 year වගේ.
    shares buy කරන්න කලින් එකේ පසුගිය මාසවල හැසිරීම බලන්න. හොඳ shares වුනත් කාලෙකට යට යනවා. මේ කාලෙට ඇහැ ගහගෙන්න ඉඳල අඩු වෙච්ච ගමන් ගන්න.කවදාවත් වරදින්නේ නෑ.

    මුලදී පොඩි ගානක් දාල කාලයක් තිස්සේ කරලා බලන්න. ඊට පස්සේ ඕනෙනං ලොකු ගණන් වලට යන්න පුළුවන්. මගේ broker නං capital alliance . හැබැයි ඉතින් ඕගොල්ලොන්ට ඕන කෙනෙක් තෝරාගන්න පුළුවන්.

    තව මොනවහරි දැනගන්න ඕනේ නං කියන්නකෝ මම help එකක් දෙන්නන්.
    ගොඩ යන්න පුලුවන් හැබැයි ලංකාවේ කොටස් වෙළෙඳ පොලේ නෙමෙයි
     

    chathura414

    Well-known member
  • Jan 2, 2014
    6,238
    8,252
    113
    M-Town
    A kale Legendary thread ekak ❤️

    ගොඩ යන්න පුලුවන් හැබැයි ලංකාවේ කොටස් වෙළෙඳ පොලේ නෙමෙයි
    Pissuda bung gemak gahanne puluwan bn.podi ganak dala nm ba
    ------ Post added on Dec 23, 2024 at 9:42 PM
     

    besteye

    Well-known member
  • Nov 18, 2015
    869
    303
    63
    2024 th tread eka uda thiyenawa bro, thanks
    CAL eke thamai mamath account eka open kare. Wede lesi eke online onboard system eka nisa. Okkoma process tika wenawa email haraha.
    Thawama investment patan aran nehe study karanawa market eka gena lets see bro......
    machan wisthara tikak kiyanna puluwanda ?