කොම්පියුටර් හින්ද වුනු ආතල් සිද්දි|post your sweet memories

Mr.Tom

Well-known member
  • Mar 1, 2013
    18,349
    3,725
    113
    EK Automobile
    මරු ත්‍රෙඩ් එක. :) ඔක්කොගෙම පෝස්ට් මුල ඉදලා කියෙව්වා.

    මම ගැන කියනව නම් මම මුල පටන් IT පිස්සෙක්. රස්සාවත් ඉතිං IT නේ. ජීවිතේට ලැබුනු දේවල් වලින් වැඩිහරියක් ලැබුනේ මේ යන්ත්‍රේ නිසා තමයි.
    මුලින්ම මම IT ඉගෙන ගත්තේ රජයේ IT උගන්නන පංතියකින්. පොඩි ගානක් ගෙවලා රෙජිස්ටර් වෙලා එතනින් ඉගෙන ගන්න පුලුවන්. තිබුනු කම්පියුටර් ඔක්කොම ඩොස් ඕස් කෙන් තමයි වැඩ කරේ. ඉතිං කෝස් එක පටන් ගත්තු කාලේ එක කම්පියුටර් එකට ලමයි 5 ක් විතර හිටියා. කී එකක් ඔබා ගන්නත් දස ගේමක් දෙන්න ඕනේ.
    adopt-villages-.jpg

    ඒත් මාස යක් විතර යනකොට එක එකාට මේක එපා වෙලා නැවතිලා,:frown: හිටපු එව්න් ට මැෂින් 2 ගානේ වගේ තිබුනා. :P ඒ කියන්නේ ඉතුරු උනේ ලමයි 5 ක් විතර. :lol: ඕක තමයි මගේ ආරම්භය.
    ඔය කාලේ මම ගෙදරට කරදර කරලා කොහොමහරි PC එකක් ගත්තා ඒක ගැන කියනව නම්
    486 ප්‍රොසෙසර්
    8 MB රැම්
    512 HDD
    මේක (පාවිච්චි කරපු එකක්) ඒ කාලේ 25,000 විතර උනා. අපේ තාත්තා බොහෝම අමාරුවෙන් නය වෙලා තමයි මට මේක අරං දුන්නේ.
    dad_and_son.jpg


    මේ යන්තරය තමයි මගේ ජීවිතේම වෙනස් කරේ. :) මම වර්ඩ් ප්‍රොසෙසිං වල ඉදලා ප්‍රෝග්‍රැමින් දක්වා ඉගෙන ගත්තේ මේකෙන්. මේකේ මොනිටර් එක නැතුව අනිත් හැම කොටසක්ම තවම වැඩකරන මට්ටමෙන් මගේ ලග තියනවා. :love:

    අපේ ඉස්කෝලෙට IT ලැබ් එක ලැබෙන කාලේ ඔය ගැන සාමාන්‍ය දැනුමක් තිබුනේ මට විතරයි. එහෙම නැත්තං වෙන දන්න උන් වැඩේට ඉදිරිපත් වුනේ නෑ. ඉතිං මට නිතරම ලැබ් එකට යන්න ඉස්කෝලෙන් අවසර තිබුනා. :) ඒකේ හිටපු ගුරුවරුන්ට බැරි දේවල් කියලා දුන්නා. මොකද අයිටී ලැබ් එකේ හිටියේ ඉංග්‍රීසි ගුරුවරු දෙන්නෙක්. එයාලා දන්නේ PC ඔන් කරගන්න විතරයි. එයාලට වර්ඩ් ඕපන් කර ගන්න හැටි ගැන පවා කියලා දුන්නේ මම. :P ඔන්න ඔහොමයි IT ජීවිතේ ආරම්භය.

    ආතල් සිද්ධියක් ගැන කියනව නම් අර මම මුලින් ගිය පංතියේ අපි ලෝටස්123 ඉගෙන ගනිද්දි උන වැඩක් තමයි මුලින්ම මතක් වෙන්නේ.
    123_release_1.png

    ඕකේ වැඩ කරද්දි එරර් මැසේජ් එකක්ආවම සර් ඇවිල්ලා පලුයන්න බනිනවා. දවසක් මම වැඩ කර කර ඉන්නකොටත් එහෙම මැසේජ් එකක් ආවා. දැන් සර් ලැබ් එක ඇතුලටත් එනවා වගේ පේනවා:baffled: මම ඉක්මනට PC එකේ ප්ලග් එක කකුලෙන් බුරුල් කරා. දෙයියනේ හචස් ගාලා PC එක ඕෆ් වුනා. :shocked: ඊටපස්සේ මම ම සර්ට අඩගහලා කිව්වා මේක එක පාරම ඕෆ් වුනානේ සර්.. කියලා. පොර ඇවිල්ලා ප්ලග් එක බලලා තද කරපු ගමන් මෙන්න බොලේ එරර් මැසේජ් එක මගේ දෑස් ඉදිරියේ තිබුන විදිහටම මැවිලා පේනවා. :growl: බැලින්නම් මම බුරුල් කරලා තියන්නේ මොනිටර් එකේ ප්ලග් එක. :dull: ඊටපස්සේ සර් බැන්නෙ නම් නෑ. :) හැබැයි ඉතිං නෝන්ඩි වැඩේ.:dull:

    තව අර ඉස්කෝලේ අයිටී ලැබ් එකේ සර් කෙනෙක් ෆ්ලොපියක් ඩ්‍රයිව් එකක හිරකරගෙන හොදටම බය වෙලා :lol: දාඩිය දාගෙන ඇවිත් මට කිව්වා. පුතා පුතා මාර වැඩක් මට උනේ .. . .. . .. .
    cb010361.jpg

    මම ගිහින් බලද්දි ෆ්ලොපියේ ස්ටිකර් එක ගලවලා තිබිලා ඒකේ තිබුන ගම් එක ඩ්‍රයිවර් එක ඇතුලේ ඇලවුන නිසා තමයි ෆ්ලොපිය ගන්න බැරි වෙලා තියන්නේ. මම ඒක අරං දෙනකන් සර් අඩන්න වගේ හිටියේ. ඒකේ මොනවා තිබුනද කියලා මම බලන්න නම් ගියෙ නෑ :P හැබැයි සර් බය වෙලා හිටපු හැටියෙන් මම හිතාගත්තා :P
     
    Last edited:
    • Love
    Reactions: TWishwadeepa

    madhawavish

    Well-known member
  • Sep 18, 2014
    6,068
    1
    3,005
    113
    the universe
    අපිත් ඔය වගේ අයි ටී ලැබ් එකේ ඉද්දි ,අනන් මන් එව්වා මාට්ටු වෙන්ඩ ගිහින් අනූ නමයෙන් බේරුන සීන් සැහෙනට තියෙනවා...මොකක් හරි බල බලා ඉද්දි සැර් කෙනෙක් එහෙම ආවොත් කරන්ඩ පුරුදුවෙලා හිටියේ, වින්ඩොස්+ඩී නේ (දැන් නන් එකෙන්ම ඒක කරන්ඩ පුලුහන් බිල් අයියට පින්සිද්දවෙන්ඩ ) ...වෙලාවකට ඕක නෙවේcontrol,alt,delet ගැසුවත් වැඩ නෑ ඔක්කොම හිරවෙලා..පොලවේ ගහන්ඩ හිතෙන්නෙ ඒ වෙලාවට තමා...දවසක් ලැබ් එකේ ඉද්දි එකෙක් මොකක්ද ඔය වගේ එකක් බල බල ඉද්දි හිරවෙලා..සැර් ඔන්න ඇතුලට එනවා පේනවා...වහන්ඩ හැදුවට මොකුත් වෙන් නෑ...අරක උඩිම්ම තියෙනවා..අපි ඔක්කොම හිටියේ අරක් ක්ලෝස් කරන මූඩ් එකෙන්..ඒක හින්දා වෙන මොකුත් කරන්ඩ ඔලුවට ආවේ නෑ..එකෙක් එක පාරටම ඇවිත් යු පි ඇස් එකට කෙලිය පයින්...සැර් පිටිපස්සෙන් එද්දිම බඩු ඔෆ්ෆ්...සැර් අහනවා ඇයි මේක වැඩ නැද්ද..අරු මවුස් එක ඒ පැත්තට මේ පැත්තට හරව හරව බල බලා කියනවා...වැඩ නෑ වගේ නේද සෑර්!!.......
    අයේ අපි ඕ ලෙවල් කරන කාලේ හිටියා මෑන් කෙනෙක් අයි ටි කරන..හැම එකාටම එපා වෙලා හිටියේ..මෙලෝ දෙයක් කරන් නෑ..දන්න අය අනිත් අයටත් කියල දෙන්ඩ කියල මේක එහාපැත්තේ රූම් එකක් තිබ්බ..ඒකට වෙලා දොර වහගෙන ඉන්නවා...පැයකින් විතර තමා අයෙ එන්නේ....දවසක් ඇක්සස් කරන්ඩ පටන් ගත්තා,ඉස්සෙල්ලාම මේක ඇහුවා කියනව බලන්ඩ "විසාඩ්" කියලා දන්නැති එවුන් එලියට දානවා...බාගයක් විතර අහන් එද්දි එකෙක්වත් දන් නැ..එකෙක් වෙලාවට කීවා "මායාකාරය" කියල...ඇඩ්මිසන් ආවට පස්සෙ කොල්ලො මෑන්ට නෙලන්ඩ සෙට්වේලා හිටියේ,පොරගෙ වෙලාවට අරකක් බලල මාට්ටුවෙලා මෑන්ස් ඩිස්මිස් කරලා (ඩිපාට්මන්ට් එකට අරන්) තිබ්බා!!
     
    • Like
    Reactions: TWishwadeepa

    t-e

    Banned
    Jul 26, 2016
    503
    36
    0
    යූඑස්බී තියෙන ඩීවීඩී ප්ලේයර අවෙ 2008-2009 වගේ කාලෙ මම වැලක් පෙන් එකට දාල ටීවී එකේ බලන්න ලෑස්ති වුනා. ඊට කලින් අපේ අයිය කාරයා ඒකෙම සින්දු අහල. සද්දෙ පට්ටෙට වැඩි කරල තිබිල තියෙන්නෙ. වැල ප්ලේ උනා බන් හෙන සද්දෙට. ගූ චාටර් එක අල්ලපු ගෙවල් වලටත් ඇහෙන්ඩ ඇති :(
     

    madhawavish

    Well-known member
  • Sep 18, 2014
    6,068
    1
    3,005
    113
    the universe
    mata ehema ohoma wunama karanne..hama magulama atharala dala mokuth nowichcha ganata shape wenawa kohata hari...ai mood eka iwarai ne..yaddi balanawa ahala pahala mokekwath balan innawada kiyala...
     

    amilabanuka

    Well-known member
  • Sep 30, 2006
    7,301
    896
    113
    Thama math hoyanooo....
    දැන් මේ කට්ටිය ඔක්කොම ලොකු ලොකු කම්පියුටර් ගැන කතා කරනවා.
    මම කියන්නම් මම ඉස්සෙල්ලම පාවිච්චි කරපු කම්පියුටර් එකේ විස්තර.


    Computer - Sinclair ZX81
    RAM - 1 KB (not MB !)
    No hard drive
    Programmes stored on audio cassette
    No screen, display on normal television
    In built programming language - BASIC

    Sinclair-ZX81_zps5zeijtud.png


    කොහොමද භාණ්ඩෙ?
    මම මේ පැටියගෙන් සෑහෙන්න වැඩ ගත්තා. Programmes ලිව්වේ Basic වලින්. ඒවයින් හොඳට වැඩ ගත්තා.



    ade pattaine
    mama nam patan gatte 486dx ekakin. programming thibune PASCAL. eken thama purudu une. passe C (not C++) try kara. eken passe VB walata basse tika kaalekata.
     

    Mal Baba

    Well-known member
  • Apr 26, 2009
    106,278
    5,603
    113
    Blob Storage
    www.37innovate.com
    Compaq Pentium 1
    166 Mhz, 16 MB RAM,

    genapu dawas wala VCD eka dapu gaman autoplay wenawa passe mokak hari wela autoplay disable wela. mulu system ekama galawan aran giya gatta thanata (monitor, keyboard, mouse, keyboard, speakers cables) funny and nice memory's
    compaq-deskpro-6000-5166-cds-pentium-166mhz-10gb-hd-32mb-cd-edd.jpg
    ඕකෙම තඩි සයිස් එකක් මට තිබ්බා
    මුලින්ම අපේ ගෙදරට ගෙනාවේ ඒ කොම්පියුටර් එක
    ඊට පස්සෙ මෙන්න මේ IBM මැෂින් එක

    ibm3_1.jpg


    ඉස්සර තිබ්බා ඇල්ෆා ඩිජිටල් කියලා කොම්පියුටර් ෂොප් එකක් යූස් කරපු මැෂින් විකුණන :yes:
     
    • Like
    Reactions: vindi19
    සයන්ස් ඩේ 1 උදේ පොඩි ඇනිමේෂන් කෑල්ලක් හදාගන්න ඔනිවෙලා වෙලා මැෂින් 1 ස්කොලේ ලග තියන්නේ කාගේද කියල කොල්ලන්ගෙන්හු ඇහුව. කටියම කිව්වා සදුවගේ(සදුන්. උගේ ගේ ස්කොලේ ළග) අහමු කියල. සදුව ගෙදර මැෂිමක් තියද? ඔවි බං! යමං බෝලාගේ ගෙදර. පොඩි වැඩක් තියනවා. කියල උන්ගේ ගෙදර ගියා. සන්තෝසයි පිංවතුනි උන්ගේ ගෙදර තියන්නේ මහන මැෂිමක්. :rofl:
     
    • Haha
    Reactions: TWishwadeepa
    අපේ ස්කොලෙත් කොම්පුතර් ලැබී 1 ට යන්න ටිකක් ලොකු පන්තියට අවහම අවසර හම්බ උනා. පළවැනි දවස. කස්ටියම දන්නවනේ සබරගමුවට සැහෙන්න වහිනවා කියල. උදේ වැස්සට තෙමිලා. ඉන්ටවල් 1 මඩගොඩවල් වල දුවල අන්තිම පීරියඩ් 1 කලින්. IT ලැබට අපේ පංතිය ගුලබි සෙට් 1 ට එන්ටර් උනා. සපත්තු ගලවල ඇතුලට ගියහම. සර් අහනවා කරවල ගෙනාපු එකා මොකාද කියල. :rofl:
     
    • Haha
    Reactions: TWishwadeepa

    lpwicrama

    Well-known member
  • Mar 29, 2015
    17,970
    1,494
    113
    Nawalapitiya
    මට මුලින්ම මැශින් එක හම්බ වුනේ 1 ප්අංතියෙදි.(2001 වසරේ) ගෙදරට ගෙනත් තිබුන පෙන්ටියම් 3 එක.ඒකෙ තිබුනෙ win98 os සතියකට විතර සැරයක් රැම් ගලවල සුද්ධ කරන්නම වෙනවා
     
    Last edited:
    • Like
    Reactions: TWishwadeepa

    AlphaStigma

    Well-known member
  • Oct 16, 2016
    1,409
    327
    83
    Densetsu no Yuusha no Densetsu
    ඕකෙම තඩි සයිස් එකක් මට තිබ්බා
    මුලින්ම අපේ ගෙදරට ගෙනාවේ ඒ කොම්පියුටර් එක
    ඊට පස්සෙ මෙන්න මේ IBM මැෂින් එක

    ibm3_1.jpg


    ඉස්සර තිබ්බා ඇල්ෆා ඩිජිටල් කියලා කොම්පියුටර් ෂොප් එකක් යූස් කරපු මැෂින් විකුණන :yes:

    Alpha Digital eken thamai mamath first computer eka gaththe :D
     

    aneasarayana

    Well-known member
  • Oct 13, 2013
    4,011
    3,838
    113
    3.1 5.25 තඩි ෆ්ලොපි 7 ද කොහෙද නේද ආවේ.

    ඔව් බන් .ඒ මදිවට උඹ දන්නවනේ ඕවට hard disk හොයන්න ඒ කාලේ පට්ට අමාරුයි .
    උගේ මූණ බලන්නත් අමාරුවෙන් හිටියේ.හැබැයි හොඳ වෙලාවට ඌ දැනන් හිටියා වැඩේ කොහොමත් අවුල් වෙලා තියෙන්නේ කියලා මම එන්නත් කලින් .
     

    කණියා

    Well-known member
  • Feb 1, 2010
    838
    337
    63
    Sri lanka
    මේක මම 2009දි ලියපු එකක්

    මමත් පුංචිම තැනෙන් පටන් ගත්තු කෙනෙක්, කොහොම හරි එතකොට මම 6 වසරෙ (1999) විතර ඇති, නිවාඩුවකට අම්මලත් එක්ක ගමේ ගියා.. ඒ පැත්තෙ අපි අදුරන ගෙදරකට ගියා, මෙන්න බොලේ තියෙනව අමුතුම භාන්ඩයක්..

    ‍කොම්පියුටර් වල රූප දැකල තිබුනට එදා තමයි ඇත්තටම එකක් මේ තරම් ලගට දැක්කෙ..
    කොහොම හරි ‍කොම්පියුටර් ගැන මම දන්න දෙයක් තිබුනෙ නෑ එතකොට,
    කොහොම හරි ආසාවක‍ට වත් ඒක අල්ලන්න හම්බුනේ නෑ ම‍ට.
    මම එදා හිතාගත්ත කොහොම හරි ‍කොම්පියුටර් ගැන ඉගෙන ගන්නව කියල. ඒ කාලෙ මට මතක විදිහට විජය පත්තරේ ගියා පොඩි ලමයින්ට ‍කොම්පියුටර් උගන්නන ලිපි පෙලක්.. ඒක තමයි මගෙ ‍කොම්පියුටර් ඉගෙන ගැනීමේ මූලික පියවර..

    ‍කොම්පියුටර් වල ඩෙස්ක්ටොප් එකේ රූප එහෙම දැක්කම පිස්සු වගේ ඒ කා‍ලෙ..
    ඊට පස්සෙ කොහොම හරි අපේ ඉස්කෝලෙට හම්බුනා කොම්පියුටර් 4ක්. එතකොට මම 7 විතර ඇති, අ‍පේ පන්තිය භාර ටීචර්ට තමයි කොම්පියුටර් කාමරය භාර උනේ, ඒක නිසා අපිට ගොඩක් චාන්ස් හම්බුනා කොම්පියුටර් එක්ක වැඩ කරන්න..
    ඒ දවස් වල අර විජය පත්තරේ ලිපිමයි කියවන්නෙ.. හොදට ඒව බලාගෙන තමයි ඉස්කෝලෙට ගියෙ.මේ දවස් වෙනකොට කොම්පියුටරයක් ගැනීමේ අ‍වශ්‍යතාවය තදින්ම දැනිල තිබුන, මේ අතරෙ තමයි අපේ බාප්ප කෙනෙක් ආරන්චියක් අරන් ආවෙ කොම්පියුටර් 2ක් පන්සලක ස්වාමින්වහන්සේ කෙනෙක් විකුනනව කියල. එකක් පෙන්ටියම් 1, ඒක 8000ක්, අනික 486 එකක්, ඒක 7000ක්. මම පෙන්ටියම් 1 එක ගන්න තීරණය කලා.. බාප්ප 486 එක ගත්ත.
    පෙන්ටියම් 1 කිව්වට පස්සෙ කාලෙකදි තමයි දැනගත්තෙ ඒකත් 486 එකක්මයි කියල.
    මේ තියෙන්නෙ ඒකෙ කන්‍ෆිගරේෂන් එක.

    486 DX/4 (100 MHz), 16 Mb Ram, 546 Mb HDD, CD ROM (4X), Creative ISA sound card, Oak technology VGA card (512 KB memory) තව 3.5 floppy drive එකකුත් තිබුන. windows 95, office 97, පොඩි පොඩි ගේම්ස් ටිකක් එහෙමත් තිබුන..
    ඇත්තමයි මම ඕකෙන් තමයි මගෙ කොම්පියුටර් ජීවිතේ පටන් ගත්තෙ, පණ්ඩිත වැඩ කරන්න ගිහින් windows වලට කෙල උන වාර ගනන අනන්තයි, හැම පාරකටම windows දාන්න රුපියල් 500යි. දෙතුන් පාරකින් පස්සෙ තාත්ත තීරණය කරා ම‍ට සල්ලි නොදෙන්න, දැන් ඉතින් මොනව කරන්නද මාසයක් විතර ට්‍රයි කරල ඒකත් කොහොම හරි ඉගෙන ගත්ත..
    ඊට පස්සෙ ඉතින් සතියකට පාරක් අනිවා windows දානව. ඔහොම ටික කාලයයි දිව්වෙ, නොහිතපු වෙලාවක hard disk එකට කෙල උනා.. දැන් ඉතින් මොන දෙයියන්ට කියන්නද, මම බැස්ස කෙලින්ම DOS වලට.

    CD ROM එක තිබුන නිසා DOS games collection එකක් තියෙන CD එකක් හොයාගත්ත, startup disk එකෙන් boot කරල CD එක දාල game ගහන්න ගත්ත. හැබැයි මේ කාලෙ DOS ගැන ගොඩක් දේවල් හෙව්ව, ඒ වගේම DOS ගැන ගොඩක් දේවල් ඉගෙන ගත්ත...

    15x1tnr.gif


    පස්සෙ කාලෙක ආයෙත් 516 MB hard disk එකක් ගත්ත. windows 95 පාවිච්චි කරන කාලෙ මම windows 3.1 එකත් දාල බැලුව, ඒත් ඒක දවසෙන් එපා උනා.. වැඩ කරන්න හෙන අමාරුයි, ඒත් ඒකත් හොද අත්දැකීමක්..
    මේ කොම්පියුටරේ mother board එක ඇරෙන්න අනික් හැම දෙයක්ම තාමත් වැඩ.

    කොහොම හරි 2004දි විතර මම Pentium 1, 200 MHz IBM Desktop pc එකක් ගත්ත. නියම pc එකක්, යකා වගේ වැඩ. මේකෙදි තමයි මම හරියටම windows 98 වලට මාරු උනේ. කලින් 486 එකටත් 98 දැම්ම, ඒත් ඒකෙ 98 ගොඩක් ස්ලෝ, Windows 95c කියන version එක තමයි පාවිච්චි කලේ. ඕවයි ඔරිජිනල් bootable CD වල කොපි තාමත් මම ගාව තියෙනව.
    අර IBM එකට (ඒකෙ ‍නම IBM PC 300GL) මම windows Me, Windows 2000 එහෙමත් දැම්ම. XP දාන්න විදිහක් තිබුනෙ නෑ, Ram එක 32Mb තිබුනෙ.

    10wlffa.jpg


    පස්සෙ මම parts ගෙනත් තනියම PC එකක් ඇසෙම්බල් කලා.. ඒකෙ මුලින් win98, XP dual boot system එකක් විදිහට පාවිච්චි කරත් අන්තිමට XP වලටම මාරු උනා.. ඔහොම ඉන්නකොට Vista ආව, ඒත් vista දාන්න හම්බුනේ නෑ මගෙ PC එකේ Ram එක මදි නිසා..

    ඒකත් අවුරුදු 4ක් විතර ඇද්ද, campus යන්න පටන් ගත්තට පස්සෙ laptop එකකට ආස හිතුන, අන්තිමට බොහොම අමාරුවෙන loan එකක් දාල මේක ගත්ත. Lenovo 3000 N500 තමයි model එක. දුවන්නෙ Vista Genuine software. ලගදිම Windows 7 වලට මාරු වෙන්න අදහසක් තියෙනව, අපි බලමුකෝ....

    1pxkev.jpg


    ඕක තමයි මගේ කතාව, වෙලාවකට හිතෙනව මීටත් කලින් කොම්පියුටරයක් හම්බුනා නම් කියල...
    ලියන්න නම් තව ගොඩක් සිද්ධි තියෙනව, ඔක්කොම ලියන්නත් අමාරුයි.
    ඒත් ආපස්සට හැරිල බලනකොට නම් ගොඩක් සතුටුයි..

    මගේ blog එක


    පස්සෙ මම HP netbook එකක් ගත්තා. Atom එකක්. දැං නම් win 8 දාං දුවනවා :P