Introduction to WordPress - WordPress හැදීන්වීම
ගොඩක් දෙනෙක්ට සමහර දේවල් ඉගෙනගන්න බැරි වෙන්නෙ ඒ දේවල් පිළිබදව මූලික දැනුමක් නැති නිසා. මම මේ ලිපිය ලියන්න හිතුවෙත් ගොඩක් අයගෙ ඉල්ලීම් සලකා බැලීමක් විදියට.
ඇත්තටම මට දැන් ටික දවසකට කලින් හම්බ උනා Malinda අයියව. එයාගෙ යාළුවො වගේම ගොඩක් අය මගෙන් ඇහුවා wordpress ගැන කියලා දෙන්න පුළුවන්ද කියලා. සමහර අයියලා අක්කලා ගොඩක් ලොකු company වල අය. (හෑල්ලුවට ලක්කරන්න නෙවෙයි එහෙම කිව්වෙ. එයාලා කොච්චර ලොකු තැනක හිටියත් මට msg එකක් දාලා, කෝල් එකක් දීලා අහන්න තරම් නිහතමානියි. අනික එයාලට තවත් දෙයක් ඉගෙනගන්න ඕනෙ කියන හැගීම තියන නිසයි මම එහෙම කිව්වෙ. ඒ නිසා වරදවා වටහා ගන්න එපා.) හරි අපි යමු පාඩමට.
WordPress කියන්නේ මොකක්ද සහ එයින් කල හැක්කේ කුමක්ද?
WordPress කියන්නෙ CMS (content management system) එකක්. WordPress විතරද CMS තියෙන්නෙ? නෑ නෑ තව ගොඩක් තියනවා. මම Manage කරන CMS ගැන කිව්වොත් WordPress, Drupal, MyBB, Vanilla, phpbb, Xenforo වගේ ගොඩක් ඒවා තියනවා. හැබැයි මේවා use කරන්නෙ එකිනෙකට වෙනස් කාර්යයන් වලට. ඒ නිසා ඒක මතක තියාගන්න. ඒ වගේම තමයි CMS එකකින් කරනවට වඩා වැඩි දෙයක් මේ WordPress වලින් කරන්න පුළුවන්. (අත්දැකීම් අනුව කියන්නෙ) ඒ ගැන ඉස්සරහට යද්දි කතා කරමු.
WordPress ගැන යාන්තමින් හරි දන්න කෙනෙක්ට අපේ ලිපිය එතරම්ම වැදගත් නෙවෙන්න පුළුවන්. ඒත් අපි ඉස්සරහට කතා කරන්න බලාපොරොත්තු වෙනවා අපේ වැදගත් වැඩ වලට භාවිත කරන්න පුළුවන් Plugins, Themes වගේ ගොඩක් දේවල් ගැන. ඒවා ගැන දැනගන්න කැමති කෙනෙක් ඉන්නවා නම් අපේ Youtube channel එක Subscribe කරලා තියාගන්න. මම post 1 අවසානයට link එක දාන්නම්.