වාහන මිල ගැන අදහසක් - වාහන ගන්න යන අයට ඔවනදනක්

chami2015

Well-known member
  • Jul 14, 2015
    5,910
    6,581
    113
    dan 2020 CHR ekak genawanam genna cost eka 70-75k yanawa otana tax ekath watunama 110k wenne
    dan lankawe 2017 CHR yanneth e price ekata
    https://ikman.lk/en/ad/toyota-chr-gt-led-pkg-reg-2019-2017-for-sale-kalutara-5
    මචං මේක ගැන මට Doubt එකක් තියෙනව. මේ 2020 CHR එකක් ගත්ත කෙනෙක් කිරියෙ. හරියටම Price දාල තියෙනව. එතකොට මේ ලක්ෂ 35 පර්මිට් එක. 22යි 50කට ඒක අරගෙන තමයි වාහනේ ගාන අඩුකරගෙන තියෙන්නෙ. එතකොට ලක්ෂ 48.10කට ටැක්ස් එක වැදිල තියෙනව ලක්ෂ 38ක්
    (3,800,000/4,810,000*100)=78.89%
    ටැක්ස් එකේ ප්‍රතිශතය මේ උඩ ගාන මම ගණං කරපු හැටි හරි නම්.
    එතකොට මේක අරං තියෙන්නෙ 2020 ජනවාරි පෙබරවාරි වල. ඒ කාලෙ යෙන් එක තිබිල තියෙන්නෙ 1.63කට වගේ(හරි නේ මම මේක ගූගල් එකේ බැලුවෙ ඒත් මේ වාහනේ ගත්ත කෙනා ගෙවපු ගාන බෙදල බැලුවමත් ඒ ගානම එනව). ඒත් අද යෙන් රේට් එක යන්නෙ 2.80කට වගේ
    එතකොට අද වටිනාකමෙන් CIF එක බැලුවොත්,
    JPY 2,890,000 * 2.80 = LKR 8,092,000
    එතකොට ටැක්ස් එක 78.89%ක් වදිනව නේ, ඒකත් එක්ක ගණං හදල බැලුවොත් ටැක්ස් එක හරියටම වදිනව මේ CIF Value එකට,
    8,092,000/100*78.89=LKR 6,383,778.80
    එතකොට වාහනේ දැන් වටිනාකම 14,475,778.00ක් වෙන්න ඕන.
    ලක්සරි ටැක්ස් එක ගැන කිසිම අදහසක් නෑ මට. ඒකත් එකතු උනොත් තව වැඩි වෙනව.
    එතකොට මේකට කලින් වගේම ලක්ෂ 35 පර්මිට් එක දැම්මොත් ලක්ෂ 12-13ක් වගේ අඩු කරගන්න පුලුවන් වෙයි.
    එතකොට,
    13,275,778.00කට වගේ අද වාහනේ ගෙන්නන්න දුන්නොත් ගන්න පුලුවන් වෙයි ලක්සරි ටැක්ස් එක නැතුව හැබැයි. ඒක ගැන මට අයිඩියා එකක් නෑ.
    උඹ ගණං හදපු විදියෙ මොනවහරි අවුලක් තියෙනව 110කට වගේ නම් අඩුවෙන්න බෑ.

    එතකොට වාහන ගෙන්නන්න දෙන කාලෙ ගැන කිසිම අයිඩියා එකක් නෑ බං. ඊට පස්සෙ ගෙන්නන්න දුන්නොත් යෙන් එකට වෙන බලපෑම ගැන අදහසක් නෑ. ඩිමාන්ඩ් එක වැඩිවෙන නිසා තව වැඩි වෙන්න පුලුවන්. තව ටැක්ස් එක කොහොම වැඩි කරයිද දන්නෙ නෑ හොම්බෙන් යන නිසා. ඒ වගේ ගොඩක් දේවල් තියෙනව.
    දැන් 2017 CHR එකක් 1කට අඩුවෙන් වගේ යනව. ඒ කාලෙ 2nd hand martket එක ගියෙත් මේ වගේ Variation එකකින් වගේ මට මතක. මට හිතෙන විදියට මේ කාලෙ යන 2nd hand market එකේ ලොකු ප්‍රශ්නයක් නෑ කියල. ප්‍රශ්නයක් වෙන්නෙ මේ ගානට වාහනයක් අරගෙන, තව අවුරුද්දක් ඇතුලත වගේ වාහන ගෙන්නන්න දීල ඩොලර් එකත් සැලකියයුතු මට්ටමකින් අඩු උනොත්(මේ Hyper inflation එකත් එක්ක වෙච්ච දෙයක් නිසා 372න් පහල බහින්න ඉඩ තියෙනව) දැන් වාහන ගන්න අයට පාඩුවක් වෙනව එහෙම නැත්නම් මේක තමයි වෙලාව කියල හිතෙන්නෙ බං.




    Total CIF Value = JPY 2,890,000 | LKR 4,810,000.00

    Permit Purchasing Price (If any) = LKR 2,250,000.00

    Government Duties (remaining) = LKR 295,000.00

    Clearing Charges = LKR 30,000.00

    LC and Documentation Charges = LKR 20,000.00

    Registration and Transfer Charges = LKR 43,000.00



    total 74k wage una ithin okkoma wela eddi. luxury tax wadune 50i.
     
    Last edited:

    nethumshan

    Well-known member
  • May 27, 2017
    2,424
    1,990
    113
    මචං මම මේ ටිකේම CHR වලට කතා කරා. දැන් ගොඩක් මිල බහින ලයින් එකක් තියෙනව. 2017 YOM, 2019 Reg උන ඒව 1ට අඩුවෙන් දැන් යනව. මට එකෙක් 95කට කිව්ව. තව ඉද්දි තව අඩුවෙයිද කියල කියන්න බෑ. ටිකක් හදිස්සියේ විකුණන ලයින් එකක් තියෙනව බං. Premio නම් බොරු මාකට් එකක් වගේ තියෙන්නෙ.
    ------ Post added on Feb 1, 2023 at 1:45 AM
    chr වලත් 92 ගහලා කැටේ දාන එවා තියෙන්නේ බන්. ඔවා අරගෙන ටික කාලයක් යද්දි ලෙඩ එයිද කියලා බයයි බන්. සිවික් වල එහෙම දැනටමත් ලෙඩ දෙන්න පටන් අරන්. ප්‍රිමියෝත් ටිකක් විතර අඩුවට තියෙනවා නේ ඉස්සරට වඩා.
     

    chami2015

    Well-known member
  • Jul 14, 2015
    5,910
    6,581
    113
    රුපියල් රේට් එක නම් කිසිම විදියකින් අධිප්‍රමානය වෙන්නෙ නෑ. එහෙම උනොත් ඒක ආර්ථිකේට හොදත් නෑ. වෙන්න තියන එකම දේ අවප්‍රමානය වෙන වේගෙ අඩු වීම විතරයි. ලංකාවෙ මුදලෙ අවප්‍රමාණය අවුරුද්දට 7%යි. ඕක ටික ටික වෙනස් උනාට අවුරුදු 10-20ක් ඇවරේජ් ගනන් හදල බැලුවාම ආය 7% යි. ඉතින් ඕක තේරුම් අරන් කරන දෙයක් කරන්න ඔනෙ.


    ඊලගට ආය ආර්ථිකෙ වැඩ කරන්න පටන් ගත්තම ස්ථාවර වෙලා ඔය සාමාන්‍ය නියමයට යටත් වෙලා වැඩ පටන් ගන්නව. 1995දි කොරොල්ල එකක් ලක්ශ 5ක් වගේ නම් ඕක 2015 වෙනකොට ලක්ශ 50ක් වගෙ වෙලා දැන් 2025 යනකොට ලක්ශ 250ක් වගේ වෙන්න පුලුවන්.
    ඔව් මේක හරි. ඒත් මචං වාහන ගෙන්නනකොට බලපාන්නෙ යෙන් රේට් එකනේ. ඒක එහා මෙහා ගියොත් ගෙන්නන කොට මිල වැඩිවෙනව. ඒකත් එක්ක තමයි සකන්ඩ් හෑන්ඩ් මාර්කට් එක හැදෙන්නෙ. එහෙම වෙලා තමයි මේ පරණ වාහන මෙච්චර මිල ගිහිල්ල තියෙන්නෙ.

    chr වලත් 92 ගහලා කැටේ දාන එවා තියෙන්නේ බන්. ඔවා අරගෙන ටික කාලයක් යද්දි ලෙඩ එයිද කියලා බයයි බන්. සිවික් වල එහෙම දැනටමත් ලෙඩ දෙන්න පටන් අරන්. ප්‍රිමියෝත් ටිකක් විතර අඩුවට තියෙනවා නේ ඉස්සරට වඩා.
    ඔය 92 කේස් එක මොකක්ද ඇත්තටම? මම ඕන තරම් දැකල තියෙනව ඉස්සර CHR වලට 92 තෙල් ගහනව. ඔය Civic එක තමයි මට හිතෙන්නෙ ගෙවන ගානට හොඳම වටිනාකමක් ගන්න පුලුවන් දැන් තියෙන වාහනය. ඒකෙ ලෙඩ කේස් එක මොකක්ද මංද?

    Premio වල නම් ෆේක් මාකට් එකක් තාම යන්නෙ බං. CHR & Premio එකම ගණං වලට ගියපු වාහන නේ. ඒත් දැන් වෙනස බලන්න.
    ------ Post added on Feb 1, 2023 at 1:03 PM
     

    Jack_Sparrow

    Well-known member
  • Jun 16, 2008
    42,117
    1
    16,336
    113
    Black Pearl
    මචං මේක ගැන මට Doubt එකක් තියෙනව. මේ 2020 CHR එකක් ගත්ත කෙනෙක් කිරියෙ. හරියටම Price දාල තියෙනව. එතකොට මේ ලක්ෂ 35 පර්මිට් එක. 22යි 50කට ඒක අරගෙන තමයි වාහනේ ගාන අඩුකරගෙන තියෙන්නෙ. එතකොට ලක්ෂ 48.10කට ටැක්ස් එක වැදිල තියෙනව ලක්ෂ 38ක්
    (3,800,000/4,810,000*100)=78.89%
    ටැක්ස් එකේ ප්‍රතිශතය මේ උඩ ගාන මම ගණං කරපු හැටි හරි නම්.
    එතකොට මේක අරං තියෙන්නෙ 2020 ජනවාරි පෙබරවාරි වල. ඒ කාලෙ යෙන් එක තිබිල තියෙන්නෙ 1.63කට වගේ(හරි නේ මම මේක ගූගල් එකේ බැලුවෙ ඒත් මේ වාහනේ ගත්ත කෙනා ගෙවපු ගාන බෙදල බැලුවමත් ඒ ගානම එනව). ඒත් අද යෙන් රේට් එක යන්නෙ 2.80කට වගේ
    එතකොට අද වටිනාකමෙන් CIF එක බැලුවොත්,
    JPY 2,890,000 * 2.80 = LKR 8,092,000
    එතකොට ටැක්ස් එක 78.89%ක් වදිනව නේ, ඒකත් එක්ක ගණං හදල බැලුවොත් ටැක්ස් එක හරියටම වදිනව මේ CIF Value එකට,
    8,092,000/100*78.89=LKR 6,383,778.80
    එතකොට වාහනේ දැන් වටිනාකම 14,475,778.00ක් වෙන්න ඕන.
    ලක්සරි ටැක්ස් එක ගැන කිසිම අදහසක් නෑ මට. ඒකත් එකතු උනොත් තව වැඩි වෙනව.
    එතකොට මේකට කලින් වගේම ලක්ෂ 35 පර්මිට් එක දැම්මොත් ලක්ෂ 12-13ක් වගේ අඩු කරගන්න පුලුවන් වෙයි.
    එතකොට,
    13,275,778.00කට වගේ අද වාහනේ ගෙන්නන්න දුන්නොත් ගන්න පුලුවන් වෙයි ලක්සරි ටැක්ස් එක නැතුව හැබැයි. ඒක ගැන මට අයිඩියා එකක් නෑ.
    උඹ ගණං හදපු විදියෙ මොනවහරි අවුලක් තියෙනව 110කට වගේ නම් අඩුවෙන්න බෑ.

    එතකොට වාහන ගෙන්නන්න දෙන කාලෙ ගැන කිසිම අයිඩියා එකක් නෑ බං. ඊට පස්සෙ ගෙන්නන්න දුන්නොත් යෙන් එකට වෙන බලපෑම ගැන අදහසක් නෑ. ඩිමාන්ඩ් එක වැඩිවෙන නිසා තව වැඩි වෙන්න පුලුවන්. තව ටැක්ස් එක කොහොම වැඩි කරයිද දන්නෙ නෑ හොම්බෙන් යන නිසා. ඒ වගේ ගොඩක් දේවල් තියෙනව.
    දැන් 2017 CHR එකක් 1කට අඩුවෙන් වගේ යනව. ඒ කාලෙ 2nd hand martket එක ගියෙත් මේ වගේ Variation එකකින් වගේ මට මතක. මට හිතෙන විදියට මේ කාලෙ යන 2nd hand market එකේ ලොකු ප්‍රශ්නයක් නෑ කියල. ප්‍රශ්නයක් වෙන්නෙ මේ ගානට වාහනයක් අරගෙන, තව අවුරුද්දක් ඇතුලත වගේ වාහන ගෙන්නන්න දීල ඩොලර් එකත් සැලකියයුතු මට්ටමකින් අඩු උනොත්(මේ Hyper inflation එකත් එක්ක වෙච්ච දෙයක් නිසා 372න් පහල බහින්න ඉඩ තියෙනව) දැන් වාහන ගන්න අයට පාඩුවක් වෙනව එහෙම නැත්නම් මේක තමයි වෙලාව කියල හිතෙන්නෙ බං.

    mage calculation eka mata miss une dan tax karanne CIF ekata kiyala

    kalin tax kale cc ganata, passe eka wenas kalane, e dawas wala loku wenask naha habai dan rupiyala depreciate nisa wedi wenawa CIF value ekata
    oka goda danna awurudda parana ekakata yanna puluwan etakota CIF eka adui tax eka adui. cc ganata gahaddi minissu puluwan tharam aluth ekama ganna baluwa

    mama CHR eka ganan damme 2020 ekak 24500k wage, mokada japan wala wahana depreicate wenawan 2020 CHR eka 2023 weddi adu wenawa
    https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/TOYOTA/C-HR/700020797330230119006/index.html

    etakota etanama 10laks wenask tiyanawa (around 70laks), thawa 6k witara tax walin adu wenawa, e kiyanne 13m wage wenne

    lankawe 2020 ewa yanne 14m wagene
    https://ikman.lk/en/ad/toyota-chr-2020-for-sale-trincomalee

    2020 lankawe duwapu wahanekata wada 2020 Japan wala duwapu wahanayak aniwa hodai. mehe pahugiya tike mona petrol gahuwada danne naha, nikan gahana petrol walath quality awul, oil unath ehemai :dull:

    habai 2017 ewanam japan wala yanne 17.5 wage e kiyanne rupiyal walin 5m wagene
    https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/TOYOTA/C-HR/700020803430230121002/index.html

    okata tax wadinne 4m wage, oya okkoma ekathu kalath 10m set wei (options anuwa wenas wei)
    https://ikman.lk/en/ad/toyota-chr-gt-led-pkg-reg-2019-2017-for-sale-kalutara-5
    eth lankawata wada gana adui


    otana 4m tax ewala, dan yana PAYE tax ekath gewana apata gahanna oni madu waligen
     
    Last edited:

    nethumshan

    Well-known member
  • May 27, 2017
    2,424
    1,990
    113
    ඔය 92 කේස් එක මොකක්ද ඇත්තටම? මම ඕන තරම් දැකල තියෙනව ඉස්සර CHR වලට 92 තෙල් ගහනව. ඔය Civic එක තමයි මට හිතෙන්නෙ ගෙවන ගානට හොඳම වටිනාකමක් ගන්න පුලුවන් දැන් තියෙන වාහනය. ඒකෙ ලෙඩ කේස් එක මොකක්ද මංද?

    Premio වල නම් ෆේක් මාකට් එකක් තාම යන්නෙ බං. CHR & Premio එකම ගණං වලට ගියපු වාහන නේ. ඒත් දැන් වෙනස බලන්න.
    ------ Post added on Feb 1, 2023 at 1:03 PM
    ඔවට 95 බන් ගහන්න ඔනි. මන් කලින් මගේ ඇක්සියෝ එකටත් 92 ගහලා කාර් එක මිස් කරන්න ගත්තා. සිවික් එක ගෙවන ගානට වටිනවා. එත් එකේ ලෙඩ බන්. යුස් කරලා විකුණපු එක්ක්ගෙන් අහලා බලපන්කෝ. ග්‍රෙස් එක එහෙමත් දැන් තියෙන ගානට වටිනවා. එකේ එහෙමත් ලෙඩ.

    Chr & premio එකම ගනන් ගියේ නැ නෙද. 5-10 lacks වෙනසක් තිබ්බා. අනික බන් 2017-2018 වාහනයක් කියන්නේ දැන් අවුරුදු 5ක්.

    අනික chr වල මාකට් මොඩෙල් එකක් තියෙනවා ලංකවේ. පොඩ්ඩක් හොයලා බලපන් එක ගැනත්.
     
    • Like
    Reactions: chami2015

    ChamaraGL

    Well-known member
  • Oct 1, 2013
    7,456
    2,408
    113
    Premio වල නම් ෆේක් මාකට් එකක් තාම යන්නෙ බං. CHR & Premio එකම ගණං වලට ගියපු වාහන නේ. ඒත් දැන් වෙනස බලන්න.
    ------ Post added on Feb 1, 2023 at 1:03 PM
    Premioකියන්නෙනම් පිස්සු ගණන්...ඕකේ cruise control වත් නෑනේ...නිකන් බොරු මාර්කට් එකක් තීන්නේ කියලයි මට හිතෙන්නේ
     
    • Like
    Reactions: chami2015

    hrm

    Well-known member
  • Mar 19, 2008
    5,455
    2,844
    113
    Battaramulla, Sri Lanka
    අනික chr වල මාකට් මොඩෙල් එකක් තියෙනවා ලංකවේ. පොඩ්ඩක් හොයලා බලපන් එක ගැනත්.
    ae mokadda? mehe 2WD NGX10 kiyana eka tikak market AWD NGX50 ekata wada. ae ara thiyena anith trims thama. mata nam ewa set wenne ne. AWD eka watinawa.

    Premioකියන්නෙනම් පිස්සු ගණන්...ඕකේ cruise control වත් නෑනේ...නිකන් බොරු මාර්කට් එකක් තීන්නේ කියලයි මට හිතෙන්නේ
    ane manda family ekakata nam hondhai. kiyanna tharam wisheshayak ne. Japan wala discontinue kale sales enna enna ma adu una nisa.
    ------ Post added on Feb 1, 2023 at 6:05 PM
     
    • Like
    Reactions: ChamaraGL

    IronRox

    Well-known member
  • Oct 23, 2013
    1,633
    614
    113
    Premioකියන්නෙනම් පිස්සු ගණන්...ඕකේ cruise control වත් නෑනේ...නිකන් බොරු මාර්කට් එකක් තීන්නේ කියලයි මට හිතෙන්නේ
    reliable vahana ban.
     

    ChamaraGL

    Well-known member
  • Oct 1, 2013
    7,456
    2,408
    113
    reliable vahana ban.
    Reliable kiyala oitaram wedi wenna hethuwal nane..ara dolphin case akath ohomane...dannam godak minissunta oya pissuwa hodai...patta gahalath aye denawa..lankawe broker la hadana amuthu rellawal tamai oya
     
    • Like
    Reactions: hrm

    hrm

    Well-known member
  • Mar 19, 2008
    5,455
    2,844
    113
    Battaramulla, Sri Lanka
    Prado 120s in Indian used market :o 😁 under INR 10 laks

    1675319214243.png


    1675319233663.png
     

    Hapuwa

    Well-known member
  • Jan 24, 2009
    4,304
    2,042
    113
    "IMF ඇවිල්ල හෝ අනුර කුමාරගෙ ආණ්ඩුවක් ඇවිල්ල හරි ඩොලර් එක බැස්සොත්"

    kawadda $ basse :lol:
    Mehema hithana un inna rataka ne ban api inne. Uu adu karai p@k@k
     

    IndrajithGamage

    Well-known member
  • Oct 6, 2022
    7,520
    7,207
    113
    මම මේ කාලෙ වාහන ගැන ටිකක් ඉන්ටරෙස්ට්, ඒ නිසා මේ ටිකේම වාහන මිල ගැන හෙව්ව. පොඩි ඇනලයිස් පාරක් දැම්ම. එලකිරි එකේ ත්‍රෙඩ් දෙක තුනකුත් දැම්ම. සකන්ඩ් හෑන්ඩ් මිල හොඳටම වැඩි වෙලා තියෙන්නෙ. ඒත් මට හිතාගන්න බැරි දෙයක් තියෙනව.
    මේ වාහන ගෙන්නන එක අන්තිමටම නැවැත්තුවෙ 2020 මාර්තු වල වගේ නේ. එතකොට ඩොලර් එක තිබ්බෙ 180ටත් අඩුවෙන්. හැබැයි දැන් ඩොලර් එක 370 පැනල යන්නෙ. ඒ කියන්නෙ දෙගුණයටත් පොඩ්ඩක් වැඩි වෙලා. වාහන ගෙන්නන්න දෙන එකත් නවත්තල. ඒ නිසා වාහනයක් අලුතෙන් ගේන්න දුන්නොත් වාහනයක් කොච්චර වෙයිද කියන එක ගැන කිසිම අදහසක් මිනිස්සුන්ට නෑ. ඒ නිසා හැමෝම ගණං කම්පෙයා කරන්නෙ වාහන ගෙන්නන එක අන්තිමටම තහනම් කරද්දි තිබ්බ මිලත් එක්ක.
    හැබැයි දැන් තියෙන ඩොලර් එකේ මිලත් එක්ක එදා ලක්ෂ 80ට වගේ පර්මිට් එකක් දාල ගත්ත ප්‍රිමියෝ එකක් අද ගෙන්නන්න දුන්නොත් කොටි 2කට කිට්ටු වෙන්න වැඩි වෙලා තියෙයි. හේතුව CIF Value එකට ටැක්ස් ගහන නිසා ඉබේටම CIF එකත් වැඩි වෙන නිසා තව ඒකෙන් ටැක්ස් වලටත් බලපෑමක් එයි. මම මේ කියන පදනමේ ඉඳල බැලුවම දැන් යන සකන්ඩ් හෑන්ඩ් මිල ටිකක් සාධාරණයි කියලත් හිතෙනව.
    හැබැයි දැන් පොළී අනුපාතික හොඳටම වැඩි නිසා වාහන+ඉඩම් මිල බලාගෙන ඉද්දි පහළ යනව. එතැන පොඩි වාසියක් තියෙනව වගේම අවාසියක් තියෙනව මොකද ඒ සල්ලි පොතක දාගෙන හිටියොත් ලොකු පොළියක් හම්බවෙනව.
    එතකොට මහ බැංකුවෙන් ට්‍රයි කරනව පොලී අනුපාත පහල දාන්න. එහෙම ලොකු රාවයක් යනව. එහෙම උනොත් වාහන මිල ආයිත් වැඩි වෙයිද?
    ඒ වගේම වාහන සේල් කාරයො එක එක උගුල් අටවනව බොරු මාකට් එකක් හදල වාහන මිල වැඩි කරන්න.
    ඒ වගේම බ්‍රෑන්ඩ් නිව් වාහනයක් ගන්න ඉන්න කෙනෙක්ට නම් කොහොමත් ඒක කරන්න වෙන්නෙ නෑ.
    ඒ අතරෙ ඩොලර් එවන අයට පර්මිට් දෙන සීන් එකක් යනව. ඒක මොන විදියට බලපායිද?
    මට මේ වගේ ප්‍රශ්න ටිකක් තමයි තියෙන්නෙ.
    මේ වෙලාවෙ වාහනයක් අරගෙන IMF ඇවිල්ල හෝ අනුර කුමාරගෙ ආණ්ඩුවක් ඇවිල්ල හරි ඩොලර් එක බැස්සොත් එක පාරටම ඒ යට කරපු සල්ලි අපතෙ යන්නත් ඉඩ තියෙනව. හැබැයි ඒ වගේම මේ වාහන මිල වැඩි උනොත් පොළී අනුපාත අඩුවෙලා එතැනත් රිස්ක් එකක් තියෙනව.

    මේ ඔක්කොම හරියට බැලුවොත් උඹලට හිතෙන්නෙ මොකක්ද? හැම කාරණයක්ම ඇනලයිස් කරොත්. මේක වාහන ගන්න සුදුුසු වෙලාවක්ද? නැත්නම් ළඟකදි වාහන ගේන්න දෙයිද? ළඟකදි කියල අදහස් කරේ තව අවු 3-4ක් ඇතුලතවත්?


    මේක පස්සෙ ලියපු එකක්. EV ගැන මොකද හිතන්නෙ? මොකද ලංකාවෙ ඉස්සරහට එන තෙල් ප්‍රශ්න, ඒ වගේම ලෝකෙ හැමරටක්ම වගේ EV වලට යන ට්‍රෙන්ඩ් එකකුත් තියෙන නිසා ඒකත් හොඳ ඔප්ෂන් එකක්. ඒත් ලංකාවෙ EV එකක් ගන්න රිලයබල් ක්‍රමයක් තියේද? මොකද මට Offgrid එකක් තියෙන නිසා EV එකත් ගොඩක් හොඳ ඔප්ෂන් එකක්.

    ඒ වගේම මගේ Requirement එකත් කියන්න ඕන.
    මට දැනට පොඩි වාහනයක් තියෙනව (වැගන් ආර්). හැබැයි ලොකු වාහනයකට යන්න ආසාවක් තියෙනව හැබැයි ඒක ලොකු අවශ්‍යතාවයක් නෙමෙයි. මොකද වැඩිය මම වාහනේ දුවන්නෙ නෑ. මාස 5කට වගේ කිලෝ මීටර් 5000ක් දුවනව ඇති වැඩිම උනොත්. ලොකුවටම තියනේනෙ ආසාවක්. හැබැයි අලුත් එකකට යන්න ඕන කියන එක මගේ ඔලුවෙ තියෙනව. ඒක කරන්න හොඳම කාලෙ මේකද නැත්නම් වෙන කාලයක් එයිද කියන එක තමයි ප්‍රශ්නෙ.
    මට දැනට Comfortable zone එකේ ගන්න පුලුවන්(ණය නොවී, ෂේප් එකේ) වාහනයකට තියෙන්නෙ CHR, Premio වගේ ඒව තමයි. ඒව හැබැයි 1කට වගේ ගන්න පුලුවන් 2017 වගේ එකක්. මට හිතෙනව ඒ ගාන ලාබයි කියල ඇත්තටම.



    ඒ වගේම මේ කාලෙ ගෙවන ගානට උපරිම සාධාරණයක් වෙන වාහන මොනවද?
    මම බැලුවෙ,
    Toyota CHR
    Toyota Premio
    Honda Civic Sedan
    මේ සෙට් එක තමයි. මේ වගෙ මොනාහරි අවුල් තියේ නම් ඒවත් කියන්න. මේ වගේ ප්‍රශ්නෙක ඉන්නව ඇති ගොඩක් අය. එයාලටත් මේ ත්‍රෙඩ් එක උදව් වෙයි.



    සැ.යු:
    මේවට වියදම් කරන සල්ලි අරගෙන රට යන්න වගේ ඇඩ්වයිස් නොදී ඉන්න පුලුවන් නම් හොඳයි :)

    බලන කට්ටිය බම්ප් එකකින් සහය වෙන්න ;)

    මේ තියෙන ආර්ථිකයෙ හැටියට අපි වගේ මධ්‍යම පාන්තිකයො තමන්ගෙම කියල වාහනයක් ගන්න එක මෝඩ වැඩක් බං. ගන්න පුළුවන් බජට් එකේ වාහන සේරම බොහෝම බේසික්. යාන්තම්වත් හොඳ සේරම ගොඩක් යූස් කරපුවා. හොඳයි වගේ පේන, හැබැයි අඩුවට හම්බෙන ගොඩක් ඒවා ලෙඩ ගොඩවල්.

    ඉතින් හොඳම වැඩේ හොඳ වාහන තියෙන, ඩ්‍රයිවින් ගැන වැඩි උනන්දුවක් නැති සෙට් එකක් හදා ගන්න එක. ඉඳලා හිටලා ඉල්ලගෙන ඩ්‍රයිව් පාරක් දාල එන්න තියෙන්නෙ. එතකොට නඩත්තු, ලීසිං ගෙවන එක ගැන අපිට වද වෙන්න දෙයක් නෑ.

    එහෙම කිව්වාම හිනා ගියාද? මමත් ඉස්සර හිතන් හිටියෙ කට්ටිය තමන් ගත්ත වාහනේ එහෙම එක එකාට පදින්න දෙන් නැහැ කියලා. ඒත් එහෙම නෑ බං. අරගෙන අවුරුද්දක් දෙකක් යනකොට ගමනට බිමනට විතරයි පාවිච්චි කරන්නෙ. ශේප් එකේ වචනෙ දැම්මාම කැමති කරගන්න පුළුවන්.

    මේ කියන්නෙ ජීවිත කාලෙම කට්ට කාල යාන්තම් ගත්ත වාහන ගැන නෙවෙයි ඉතින්. ඒවා කොහොමත් තැනකින් තැනකට යන්න මිසක් ඩ්‍රයිව් කරලා විනෝද වෙන්න හොඳ වාහනත් නෙවෙයිනෙ. මම කියන්නෙ ගේමක් නැතිව ලීසිං එක ගෙවා ගන්න පුළුවන්, හොඳ වාහන තියෙන පොරවල් ගැන.

    එකපාරටම දෙන්න ෂුවර් නැති ඩයල් එකක් නම් මුල් සැරේ දෙකේ පොරවත් දාගෙනම ගමනක් ගියාම හරි. ටික කාලයක් යද්දි තනියම වුණත් අරන් යන්න දෙනවා. හොඳ වාහනයක් වුණාම ගැරේජ් එකයි, ඔෆිස් එකයි අතරෙ විතරක් පැදල හරි යන් නෑනෙ. ඉඳල හිටල හරි වාහනේට දැනෙන්න ඩ්‍රයිව් කරන්න ඕන.

    හැබැයි විශ්වාසය ආරක්ෂා කර ගන්නත් මතක තියා ගන්නම ඕන. අනිත් කෙනාගෙ වාහනේ බව හැම වෙලාවෙම ඔලුව තියෙන්න ඕන. කලින් කී පාරක් පැදල තිබුණත් නොකියා පදින එක, යන තැන්වල තමන්ගෙ බූදලේ වගේ පේන්න ඉන්න එක ඌට අප්පිරියා වෙන වෙන වැඩ. කරන දෙයක් හැම වෙලාවකම අයිතිකාරයා දැනුවත් කරලා කරන්න ඕන.

    අනිත් එක තමයි වාහනේ ආපහු දෙනකොට තියෙන කොමන් කර්ටසි. සීට් එක, ස්ටිරින් වීල් එක තිබ්බ පොසිෂන් එකට හදලා, කාපට් සුද්ද කරලා, ෆුල් ටෑන්ක්ම නැතත් ගේජ් එකෙන් පේන තරමට තෙල් ටිකක් ගහලා, මඩ එහෙම වැදිලා නම් වොෂ් එකක් දාලා පරිස්සමින් ආපහු දෙන එක හරිම වැදගත්. අනුන්ගෙ වාහන බව, ආපහු තිබුණ විදිහටම බාර දෙන්න ඕන බව දිගටම ඔලුවෙ තියා ගන්න ඕන. දුන්නෙ අපරාදෙ කියල නොහිතෙන්න ආපහු භාර දෙන්න.

    ආ තව දෙයක්, දැන් ගොඩක් අයිතිකාරයො ආසයි ඩෑෂ් කෑම් එක දිගටම ඔන් එකේ තියා ගන්නවට. එතකොට පස්සෙ පොරට වුණත් අපේ ඩ්‍රයිවින් බලන්න පුළුවන්නෙ. වාහනේ දෙන්න අදිමදි කරන පොරකට වුණත් ඩෑෂ් කැම් එක දාගෙන යනවා කිව්වාම ඉන්ටරෙස්ට් එකක් එනවා.

    දැන් මේක කිව්වා කියල දන්න හැම එකාගෙන්ම වාහන ඉල්ලගෙන යන්න එපා. පළවෙනියටම පටන් ගන්නකොට කොයි දේත් අමාරුයි. හදිස්සි වෙලා වැඩ අනා ගන්න හොඳ නෑ. ඉවසීමෙන් ගමන යන්න ඕන. ටික ටික රෙපියුටේෂන් එක හැදෙනවා. එතකොට වැඩි මහන්සියක් වෙන්න අවශ්‍ය නෑ. ඕන වෙලාවක ඩ්‍රයිව් පාරක් දාල එන්න තරම් කන්ටෑක්ට් ලිස්ට් එකක් හැදෙනවා. ඩ්‍රයිවින් ඇත්තටම හොඳ නම්, සේෆ් නම් ඒකට මහා ලොකු කාලයක් යන්නෙත් නෑ.

    ඩ්‍රයිවින් හොඳට ඉගෙන ගන්න ටිකක් රිසර්ච් කරන එක වැදගත්. හැබැයි තැපෑලෙන් පීනන්න ඉගෙන ගන්නවා වගේම ඒකම විතරක් හරි යන්නෙක් නෑ. සමහරු සහජයෙන්ම හොඳ ඩ්‍රයිවර්ස්ලා. සමහරු ප්‍රැක්ටිස් එකෙන් ඒක ඉගෙන ගන්නවා. අත් කකුල් ටික හරියට තියෙනවා නම් ඕනම කෙනෙකුට බැහැ කියල දෙයක් නෑ. හැබැයි උවමනාවකින් නොනවත්වා ඉගෙන ගන්න ඕන.

    මේක ඇහුවාම සමහරු නම් කියයි තමන්ගෙම වාහනයක් තියෙන තරම් අනුන්ගෙ වාහන පැද්දට හරි යන් නෑ කියල. ඒ ගැන වද නොවෙන මට්ටමට හිත හදා ගන්න ඕන. අතේ ගාණට තියෙන බේසික් වාහන කටු නඩත්තු කර කර තියාගන්න කන්න වෙන කට්ට ගැන හිතලා, ගරාජ් එක හිස්ව තියෙනවා දකිනකොට දුකක් එනවා නම් ඒක පාලනය කරගන්න ඕන.

    එහෙම කරන්න මොළේ හදා ගන්න හැමෝටම බැහැ. ඒක අනිවාර්යයෙන්ම පිළි ගන්නවා. ඒත් ඒක පුළුවන් නම් බොරුවට ලීසිං කොම්පැණි පොහොසත් නොකර, වගකීම් ගැන ගොඩක් වද වෙන් නැතිව ඩ්‍රයිවින් ෆන් එක උපරිමයෙන්ම ගන්න පුළුවන්.

    P. S. මේ කිව්වෙ යකඩ වාහන ගැන නෙවෙයි ඉතින්. 😉😂
     

    Pasiya007

    Active member
  • Jul 26, 2021
    161
    93
    28
    Dollar eka nam adu wenne naha. Liquid money athe thiyenawanam honda wahanayak balala ganna. Habai maintainance walata aduma laksha 3kwath auruddakata ain karanna balagena. Service karana eka unath lesi nane dan. CHR premio kiyanne honda wahana. EV ewage battery prashne thamai thiyenne. Owa gennanna deida nadda danne na ithin thawa aurudu 2 3k yanakan. Eka nisa battery replace karanna patta ganan. Aqua ekaka battery ekakuth dan 650000k withara wenawa
     

    ieannet

    Well-known member
  • Oct 15, 2006
    1,977
    1,518
    113
    Dollar eka nam adu wenne naha. Liquid money athe thiyenawanam honda wahanayak balala ganna. Habai maintainance walata aduma laksha 3kwath auruddakata ain karanna balagena. Service karana eka unath lesi nane dan. CHR premio kiyanne honda wahana. EV ewage battery prashne thamai thiyenne. Owa gennanna deida nadda danne na ithin thawa aurudu 2 3k yanakan. Eka nisa battery replace karanna patta ganan. Aqua ekaka battery ekakuth dan 650000k withara wenawa
    Aqua Battery + ABS = Toyota Lanka nam 2M athe thiya ganna one dan, used ABS without warranty 2.5 with warranty 3.5, mewa dekama used danan eka case 6.5 aluth ewa dan na