මම මේ කාලෙ වාහන ගැන ටිකක් ඉන්ටරෙස්ට්, ඒ නිසා මේ ටිකේම වාහන මිල ගැන හෙව්ව. පොඩි ඇනලයිස් පාරක් දැම්ම. එලකිරි එකේ ත්රෙඩ් දෙක තුනකුත් දැම්ම. සකන්ඩ් හෑන්ඩ් මිල හොඳටම වැඩි වෙලා තියෙන්නෙ. ඒත් මට හිතාගන්න බැරි දෙයක් තියෙනව.
මේ වාහන ගෙන්නන එක අන්තිමටම නැවැත්තුවෙ 2020 මාර්තු වල වගේ නේ. එතකොට ඩොලර් එක තිබ්බෙ 180ටත් අඩුවෙන්. හැබැයි දැන් ඩොලර් එක 370 පැනල යන්නෙ. ඒ කියන්නෙ දෙගුණයටත් පොඩ්ඩක් වැඩි වෙලා. වාහන ගෙන්නන්න දෙන එකත් නවත්තල. ඒ නිසා වාහනයක් අලුතෙන් ගේන්න දුන්නොත් වාහනයක් කොච්චර වෙයිද කියන එක ගැන කිසිම අදහසක් මිනිස්සුන්ට නෑ. ඒ නිසා හැමෝම ගණං කම්පෙයා කරන්නෙ වාහන ගෙන්නන එක අන්තිමටම තහනම් කරද්දි තිබ්බ මිලත් එක්ක.
හැබැයි දැන් තියෙන ඩොලර් එකේ මිලත් එක්ක එදා ලක්ෂ 80ට වගේ පර්මිට් එකක් දාල ගත්ත ප්රිමියෝ එකක් අද ගෙන්නන්න දුන්නොත් කොටි 2කට කිට්ටු වෙන්න වැඩි වෙලා තියෙයි. හේතුව CIF Value එකට ටැක්ස් ගහන නිසා ඉබේටම CIF එකත් වැඩි වෙන නිසා තව ඒකෙන් ටැක්ස් වලටත් බලපෑමක් එයි. මම මේ කියන පදනමේ ඉඳල බැලුවම දැන් යන සකන්ඩ් හෑන්ඩ් මිල ටිකක් සාධාරණයි කියලත් හිතෙනව.
හැබැයි දැන් පොළී අනුපාතික හොඳටම වැඩි නිසා වාහන+ඉඩම් මිල බලාගෙන ඉද්දි පහළ යනව. එතැන පොඩි වාසියක් තියෙනව වගේම අවාසියක් තියෙනව මොකද ඒ සල්ලි පොතක දාගෙන හිටියොත් ලොකු පොළියක් හම්බවෙනව.
එතකොට මහ බැංකුවෙන් ට්රයි කරනව පොලී අනුපාත පහල දාන්න. එහෙම ලොකු රාවයක් යනව. එහෙම උනොත් වාහන මිල ආයිත් වැඩි වෙයිද?
ඒ වගේම වාහන සේල් කාරයො එක එක උගුල් අටවනව බොරු මාකට් එකක් හදල වාහන මිල වැඩි කරන්න.
ඒ වගේම බ්රෑන්ඩ් නිව් වාහනයක් ගන්න ඉන්න කෙනෙක්ට නම් කොහොමත් ඒක කරන්න වෙන්නෙ නෑ.
ඒ අතරෙ ඩොලර් එවන අයට පර්මිට් දෙන සීන් එකක් යනව. ඒක මොන විදියට බලපායිද?
මට මේ වගේ ප්රශ්න ටිකක් තමයි තියෙන්නෙ.
මේ වෙලාවෙ වාහනයක් අරගෙන IMF ඇවිල්ල හෝ අනුර කුමාරගෙ ආණ්ඩුවක් ඇවිල්ල හරි ඩොලර් එක බැස්සොත් එක පාරටම ඒ යට කරපු සල්ලි අපතෙ යන්නත් ඉඩ තියෙනව. හැබැයි ඒ වගේම මේ වාහන මිල වැඩි උනොත් පොළී අනුපාත අඩුවෙලා එතැනත් රිස්ක් එකක් තියෙනව.
මේ ඔක්කොම හරියට බැලුවොත් උඹලට හිතෙන්නෙ මොකක්ද? හැම කාරණයක්ම ඇනලයිස් කරොත්. මේක වාහන ගන්න සුදුුසු වෙලාවක්ද? නැත්නම් ළඟකදි වාහන ගේන්න දෙයිද? ළඟකදි කියල අදහස් කරේ තව අවු 3-4ක් ඇතුලතවත්?
මේක පස්සෙ ලියපු එකක්. EV ගැන මොකද හිතන්නෙ? මොකද ලංකාවෙ ඉස්සරහට එන තෙල් ප්රශ්න, ඒ වගේම ලෝකෙ හැමරටක්ම වගේ EV වලට යන ට්රෙන්ඩ් එකකුත් තියෙන නිසා ඒකත් හොඳ ඔප්ෂන් එකක්. ඒත් ලංකාවෙ EV එකක් ගන්න රිලයබල් ක්රමයක් තියේද? මොකද මට Offgrid එකක් තියෙන නිසා EV එකත් ගොඩක් හොඳ ඔප්ෂන් එකක්.
ඒ වගේම මගේ Requirement එකත් කියන්න ඕන.
මට දැනට පොඩි වාහනයක් තියෙනව (වැගන් ආර්). හැබැයි ලොකු වාහනයකට යන්න ආසාවක් තියෙනව හැබැයි ඒක ලොකු අවශ්යතාවයක් නෙමෙයි. මොකද වැඩිය මම වාහනේ දුවන්නෙ නෑ. මාස 5කට වගේ කිලෝ මීටර් 5000ක් දුවනව ඇති වැඩිම උනොත්. ලොකුවටම තියනේනෙ ආසාවක්. හැබැයි අලුත් එකකට යන්න ඕන කියන එක මගේ ඔලුවෙ තියෙනව. ඒක කරන්න හොඳම කාලෙ මේකද නැත්නම් වෙන කාලයක් එයිද කියන එක තමයි ප්රශ්නෙ.
මට දැනට Comfortable zone එකේ ගන්න පුලුවන්(ණය නොවී, ෂේප් එකේ) වාහනයකට තියෙන්නෙ CHR, Premio වගේ ඒව තමයි. ඒව හැබැයි 1කට වගේ ගන්න පුලුවන් 2017 වගේ එකක්. මට හිතෙනව ඒ ගාන ලාබයි කියල ඇත්තටම.
ඒ වගේම මේ කාලෙ ගෙවන ගානට උපරිම සාධාරණයක් වෙන වාහන මොනවද?
මම බැලුවෙ,
Toyota CHR
Toyota Premio
Honda Civic Sedan
මේ සෙට් එක තමයි. මේ වගෙ මොනාහරි අවුල් තියේ නම් ඒවත් කියන්න. මේ වගේ ප්රශ්නෙක ඉන්නව ඇති ගොඩක් අය. එයාලටත් මේ ත්රෙඩ් එක උදව් වෙයි.
සැ.යු:
මේවට වියදම් කරන සල්ලි අරගෙන රට යන්න වගේ ඇඩ්වයිස් නොදී ඉන්න පුලුවන් නම් හොඳයි
බලන කට්ටිය බම්ප් එකකින් සහය වෙන්න
මේ තියෙන ආර්ථිකයෙ හැටියට අපි වගේ මධ්යම පාන්තිකයො තමන්ගෙම කියල වාහනයක් ගන්න එක මෝඩ වැඩක් බං. ගන්න පුළුවන් බජට් එකේ වාහන සේරම බොහෝම බේසික්. යාන්තම්වත් හොඳ සේරම ගොඩක් යූස් කරපුවා. හොඳයි වගේ පේන, හැබැයි අඩුවට හම්බෙන ගොඩක් ඒවා ලෙඩ ගොඩවල්.
ඉතින් හොඳම වැඩේ හොඳ වාහන තියෙන, ඩ්රයිවින් ගැන වැඩි උනන්දුවක් නැති සෙට් එකක් හදා ගන්න එක. ඉඳලා හිටලා ඉල්ලගෙන ඩ්රයිව් පාරක් දාල එන්න තියෙන්නෙ. එතකොට නඩත්තු, ලීසිං ගෙවන එක ගැන අපිට වද වෙන්න දෙයක් නෑ.
එහෙම කිව්වාම හිනා ගියාද? මමත් ඉස්සර හිතන් හිටියෙ කට්ටිය තමන් ගත්ත වාහනේ එහෙම එක එකාට පදින්න දෙන් නැහැ කියලා. ඒත් එහෙම නෑ බං. අරගෙන අවුරුද්දක් දෙකක් යනකොට ගමනට බිමනට විතරයි පාවිච්චි කරන්නෙ. ශේප් එකේ වචනෙ දැම්මාම කැමති කරගන්න පුළුවන්.
මේ කියන්නෙ ජීවිත කාලෙම කට්ට කාල යාන්තම් ගත්ත වාහන ගැන නෙවෙයි ඉතින්. ඒවා කොහොමත් තැනකින් තැනකට යන්න මිසක් ඩ්රයිව් කරලා විනෝද වෙන්න හොඳ වාහනත් නෙවෙයිනෙ. මම කියන්නෙ ගේමක් නැතිව ලීසිං එක ගෙවා ගන්න පුළුවන්, හොඳ වාහන තියෙන පොරවල් ගැන.
එකපාරටම දෙන්න ෂුවර් නැති ඩයල් එකක් නම් මුල් සැරේ දෙකේ පොරවත් දාගෙනම ගමනක් ගියාම හරි. ටික කාලයක් යද්දි තනියම වුණත් අරන් යන්න දෙනවා. හොඳ වාහනයක් වුණාම ගැරේජ් එකයි, ඔෆිස් එකයි අතරෙ විතරක් පැදල හරි යන් නෑනෙ. ඉඳල හිටල හරි වාහනේට දැනෙන්න ඩ්රයිව් කරන්න ඕන.
හැබැයි විශ්වාසය ආරක්ෂා කර ගන්නත් මතක තියා ගන්නම ඕන. අනිත් කෙනාගෙ වාහනේ බව හැම වෙලාවෙම ඔලුව තියෙන්න ඕන. කලින් කී පාරක් පැදල තිබුණත් නොකියා පදින එක, යන තැන්වල තමන්ගෙ බූදලේ වගේ පේන්න ඉන්න එක ඌට අප්පිරියා වෙන වෙන වැඩ. කරන දෙයක් හැම වෙලාවකම අයිතිකාරයා දැනුවත් කරලා කරන්න ඕන.
අනිත් එක තමයි වාහනේ ආපහු දෙනකොට තියෙන කොමන් කර්ටසි. සීට් එක, ස්ටිරින් වීල් එක තිබ්බ පොසිෂන් එකට හදලා, කාපට් සුද්ද කරලා, ෆුල් ටෑන්ක්ම නැතත් ගේජ් එකෙන් පේන තරමට තෙල් ටිකක් ගහලා, මඩ එහෙම වැදිලා නම් වොෂ් එකක් දාලා පරිස්සමින් ආපහු දෙන එක හරිම වැදගත්. අනුන්ගෙ වාහන බව, ආපහු තිබුණ විදිහටම බාර දෙන්න ඕන බව දිගටම ඔලුවෙ තියා ගන්න ඕන. දුන්නෙ අපරාදෙ කියල නොහිතෙන්න ආපහු භාර දෙන්න.
ආ තව දෙයක්, දැන් ගොඩක් අයිතිකාරයො ආසයි ඩෑෂ් කෑම් එක දිගටම ඔන් එකේ තියා ගන්නවට. එතකොට පස්සෙ පොරට වුණත් අපේ ඩ්රයිවින් බලන්න පුළුවන්නෙ. වාහනේ දෙන්න අදිමදි කරන පොරකට වුණත් ඩෑෂ් කැම් එක දාගෙන යනවා කිව්වාම ඉන්ටරෙස්ට් එකක් එනවා.
දැන් මේක කිව්වා කියල දන්න හැම එකාගෙන්ම වාහන ඉල්ලගෙන යන්න එපා. පළවෙනියටම පටන් ගන්නකොට කොයි දේත් අමාරුයි. හදිස්සි වෙලා වැඩ අනා ගන්න හොඳ නෑ. ඉවසීමෙන් ගමන යන්න ඕන. ටික ටික රෙපියුටේෂන් එක හැදෙනවා. එතකොට වැඩි මහන්සියක් වෙන්න අවශ්ය නෑ. ඕන වෙලාවක ඩ්රයිව් පාරක් දාල එන්න තරම් කන්ටෑක්ට් ලිස්ට් එකක් හැදෙනවා. ඩ්රයිවින් ඇත්තටම හොඳ නම්, සේෆ් නම් ඒකට මහා ලොකු කාලයක් යන්නෙත් නෑ.
ඩ්රයිවින් හොඳට ඉගෙන ගන්න ටිකක් රිසර්ච් කරන එක වැදගත්. හැබැයි තැපෑලෙන් පීනන්න ඉගෙන ගන්නවා වගේම ඒකම විතරක් හරි යන්නෙක් නෑ. සමහරු සහජයෙන්ම හොඳ ඩ්රයිවර්ස්ලා. සමහරු ප්රැක්ටිස් එකෙන් ඒක ඉගෙන ගන්නවා. අත් කකුල් ටික හරියට තියෙනවා නම් ඕනම කෙනෙකුට බැහැ කියල දෙයක් නෑ. හැබැයි උවමනාවකින් නොනවත්වා ඉගෙන ගන්න ඕන.
මේක ඇහුවාම සමහරු නම් කියයි තමන්ගෙම වාහනයක් තියෙන තරම් අනුන්ගෙ වාහන පැද්දට හරි යන් නෑ කියල. ඒ ගැන වද නොවෙන මට්ටමට හිත හදා ගන්න ඕන. අතේ ගාණට තියෙන බේසික් වාහන කටු නඩත්තු කර කර තියාගන්න කන්න වෙන කට්ට ගැන හිතලා, ගරාජ් එක හිස්ව තියෙනවා දකිනකොට දුකක් එනවා නම් ඒක පාලනය කරගන්න ඕන.
එහෙම කරන්න මොළේ හදා ගන්න හැමෝටම බැහැ. ඒක අනිවාර්යයෙන්ම පිළි ගන්නවා. ඒත් ඒක පුළුවන් නම් බොරුවට ලීසිං කොම්පැණි පොහොසත් නොකර, වගකීම් ගැන ගොඩක් වද වෙන් නැතිව ඩ්රයිවින් ෆන් එක උපරිමයෙන්ම ගන්න පුළුවන්.
P. S. මේ කිව්වෙ යකඩ වාහන ගැන නෙවෙයි ඉතින්.