ළමා කේස් #1: බැඳලා ළමයි ඉන්න උන්ට ප්‍රශ්නයක්

lodbrok

Well-known member
  • Jul 9, 2016
    5,215
    7,007
    113
    🇬🇧
    මචං උඹ ලංකාවෙ මාතෘ මරණ සහ ලදරු මරණ අනුපාතයි ඔය කියන අනිත් රටවල අනුපාතයි නිකමට චෙක් කරලා බලපං...
    උඹ කිවුවට පස්සෙ චෙක් කරේ මචන්. අපි ලෝකෙත් එක්ක ගත්තම හොඳ තැනක ඉන්නවා ඒත් උඹ බලාපොරොත්තු වෙන තැන නෙමේ.

    Maternal mortality ratio per 100,000 live births
    ශ්‍රී ලංකා 36
    UK 7
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_maternal_mortality_ratio

    Under-five mortality (deaths/1,000 live births) – 2019 estimates.
    ශ්‍රී ලංකා 7.1
    UK 4.3
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_infant_and_under-five_mortality_rates
     
    • Like
    Reactions: JohnSnow

    maxtalker

    Well-known member
  • Oct 7, 2007
    7,401
    13,043
    113
    උඹ කිවුවට පස්සෙ චෙක් කරේ මචන්. අපි ලෝකෙත් එක්ක ගත්තම හොඳ තැනක ඉන්නවා ඒත් උඹ බලාපොරොත්තු වෙන තැන නෙමේ.

    Maternal mortality ratio per 100,000 live births
    ශ්‍රී ලංකා 36
    UK 7
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_maternal_mortality_ratio

    Under-five mortality (deaths/1,000 live births) – 2019 estimates.
    ශ්‍රී ලංකා 7.1
    UK 4.3
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_infant_and_under-five_mortality_rates
    ඔව් මචං මම ඔය විස්තර දන්නවා.. නමුත් ලංකාව ලෙවල් එකේ රටක් ලෝකෙන්ම 36 කියන්නෙ ඉතාම හොඳ දෙයක්. ලංකාවෙ සෞඛ්‍ය ක්ෂේත්‍රය සාපේක්ෂව ඇක්සසබිලිටි සහ (pvt sector) ඇෆෝර්ඩබිලිටි අතින් ඉතා හොඳයි. දැන් ලංකාවෙ උඹට අල්ට්‍රාසවුන්ඩ් හරි කැට් ස්කෑන් එකක් හරි මොකාක් හරි ටෙස්ට් එකක් හරි එහෙමත් නැත්නම් කවුරුහරි ඩොක්ට කෙනෙක් හරි හම්බවෙන්න ඕන උනොත් එදාම හෝ දවසක් දෙකක් ඇතුලත උපරිම කරගන්න පුලුවන්. නමුත් සමහර දියුණු රටවල් තියනවා අල්ට්‍රාසවුන්ඩ් වගේ එකක් කරගන්නත් සති දෙක තුන බලං ඉන්න. මගෙ කැනේඩියන් යාලුවෙක් මාස හයක් හිටියා බලාගන උගෙ කකුලෙ අමාරුවකට බේත් ගන්න. ලෝ ප්‍රයෝරිටි නිසා. ඒ ඇක්සසිබිලිටි එක මාර වටිනවා. මම ලංකාවෙන් මයිග්‍රේට් නොවී ඉන්න ප්‍රධානම කාරණාවක් තමයි ඔය.
     
    • Haha
    • Like
    Reactions: gcloud and JohnSnow

    gcloud

    Well-known member
  • Mar 29, 2018
    1,161
    858
    113
    ගියත්/නොගියත් ඉන්න ගමේ ක්ලිනික් එකට රෙජිස්ටර් වෙන්න ඕන, නැත්නම් මිඩ්වයිෆ්ට එහෙමත් කේස්, ඒක නිසා මිඩ් වයිෆ් කොහෙම හරි ඇවිත් රෙජිස්ටර් කරගන්නවා
    ඒ රෙජිස්ටර් කරාම මවු කාඩ් එක කියලා එකක් දෙනවානේ, ප්‍රයිවෙට් හෝ ගවමන්ට් හොස්පිටල් ඇඩ්මිට් කරද්දි ඒ කාඩ් එක ඕන, ගවර්මන්ට් නම් අනිවාර්යෙන් ඕනද කොහෙද
    ගමේ ක්ලිනික් වල පෝලිම එහෙම තියන එක තමයි ප්‍රශ්නෙ එහෙම නැත්නම් එතන කිසි වැරැද්දක් නැහැ, සමහරවිට ප්‍රයිවෙට් වලට වඩා හොඳ වෙන්නත් පුලුවන්

    බෙහෙත් නං ඩොකා අනුව ඩිපෙන්ඩ් වෙනවා තමයි, අපි පෙන්නපු ඩයල් එක කිසිම අමාරුවකට බෙහෙත් දෙන්නෙ නැහැ, ලමයට ඒව හොඳ නැහැ කියලා, දෙන්නෙ අර ෆෝලික්/කැල්සියම් විතරයි. අමාරු කම් කියද්දි හෙන දේශනයක් දීල පොත් වල නම් සෙට් එකක් කියනවා ගිහින් අරන් කියවන්න දෙන්න එක්ක කියලා, ඒවයෙ ඔය අමාරු වලට හේතුව පැහැදිලි කරලා තියනවා කියලා.
    mchn, oyage VoG Dr. kawuda?
     

    Jack_Sparrow

    Well-known member
  • Jun 16, 2008
    42,536
    1
    16,945
    113
    Black Pearl
    wediya hithanna epa, hamadema sapekshai ;-)

    tiyana income eka anuwa uba wiyadam karana eka wenas
    lamaya hamba wenna eddi clinic ekata gihin beheth tikai thriposha tikai aragena government hospital ekaka deliver karannat puluwan kiyak wath wiyadam nokara

    clinic beheth natiwa hama masema ninwells gihin hodama doctor channel karala podi detath hospital duwala, antime e hospital eke delivery karala hodama room ekak gannat puluwan

    lamayage redi nikan saban gaala hodannat puluwan, farlin eke liquid eka aragena hodannat puluwan

    salli tiyeddi godak welawata hodama de denna balanawa
     

    saradiyel_uk

    Well-known member
  • May 9, 2010
    2,651
    3,537
    113
    හරි කියපියව්
    වයිපරේ ප්‍රෙග්නන්ට් වීමේ සිට ළමය ඉපදීම සහ මේ දක්වා ළමා කේස් එක වෙනුවෙ අවුරුද්දකට කියක් වියදම් වෙනවද දල වශයෙන්.
    ඒ කිව්වේ තමන්ගේ සාමාන්‍ය ජිවන වියදම කොච්චරකින් වැඩි උනාද ළමා කේස් එක අවට පස්සේ.


    උදා:
    උඹේ පඩිය 50000 යි, බැන්දට පස්සේ මාසික වියදම 30000 යි, ළමා කේස් එක නිසා වියදම මාසෙට දල වශයෙන් 40000ක ට වගේ වැඩි උනා. ඒ කියන්නේ වියදම 10000/- කින් උඩ ගියා

    subscribed for future purposes
    Pregnant කාලේ චැනලින් වලට, විටමින් වලට මාසෙට ගානක් අයින් කරන්න වෙනවා. මාස 2-3කට සැරයක් ස්කෑන් 1ක් කරන්න ඕනි ඒකට 1500-2000ක් යනවා. ඇනෝමලි ස්කැන් 1කක් අනිවාර්යෙන් කරගනින්. ඒකට 9000 ක් විතර යනවා. ප්‍රයිවට් සීසර් කරලා බබාව ගන්නවා නම් 2.50ක් විතර යනවා. පොඩි 1කා ලැබුනම ඇදුම් වලට පැම්පස් වලට වියදම යනවා, කෑම වලට 5000ක් - 10000ක් විතර අයින් කරන්න ඕනි (උට මස් මාලු පීකුදු චීස් බටර් යෝගට් කිරි එකක් අමතරව දෙනවා නම් ඒකය රක්ස් වලට) අමතරව 10000-15000ක් වෙනම තියා ගනින් හදිස්සියකට ගන්න. ඊට පස්සේ පෙරපාසලය- ඉස්කෝලෙට යන වියදම්

    ප.ලි - මීට අවුරුදු 4කට කලින් චැනලින් වලට 1500-1800ක් වගේ ගියා, විටමින් ටිකට 3000-4500ක් විතර ගියා. ඇනොමලි ස්කෑන් 1ක කරනවා නම් Dr. ටිරාන් ඩයස් චැනල් කරපන්. පොර කුරුණෑගල, ගම්පහ, රාගම අවට හොස්පිට්ල් වලට එනවා
     

    CoolMan88

    Well-known member
  • Dec 27, 2012
    6,782
    2,802
    113
    මම මේ කියන්නෙ කොලඹින් පිට විස්තර..
    Private clinic යනකොට DR charges සහ Scan charges මාසෙට 3000ක් විතර සෙට් වෙනවා. හැම මාසෙම.
    මාසෙකට වතාව ගානෙ විසිට්ස්.
    අන්තිම මාස වල සති දෙකකට සැරයක් විතර විසිට්
    විටමින් සහ කැල්සියම් ටැබ්ලට්ස් මාසෙකට 2000ක් විතර.
    මාස තුනක් විතර ෆිෂ් ඔයිල් ගුලි වගයක් දෙනවා. ඒකටත් 1700ක්ද කොහෙද මාසෙකට.
    ඩිලිවරි ලංවුනාම බඩු ටිකක් තියනවා ගන්න. නැපි, කොට්ෂීට්, බෙඩ් ජැකට් අනන් මනන්.25ක් විතර යයි.
    Delivery private කරනකොට C section එකට ගියා 166,000 ව්තර. (Co-operative)එයාලගෙ සර්විස් හොඳයි. ස්ටාෆ් එහෙමත් හොඳ එක්ස්පීරියන්ස්ඩ්.
    බබාට බෙහෙත් ප්‍රයිවට් විද්නවනං 5000ක් විතර. ප්‍රයිවට් විදිනකොට විදින්නෙ හෙක්සා. උණ ගන්නෙ නෑ. ගමේ ක්ලිනික් එකේ විදින්නෙ පෙන්ටා .. ඒකට බබාට උණගන්නවලු.
    පීඩ්‍රියාටීෂියන්ට ඉතින් තමන් තෝරගන්න කෙනා අනුව තමා. අපේ කෙනා Visit එකකට 1500යිි . මාර හොඳයි වෙලාව අරගන බබාව බලනවා. අපිට විස්තර කරල දෙනවා. මුලින්ම ගිය කෙනා හරි හදිසිකාරයෙක්..ඒ නිසා මාරු කලා... ඩයිපර් වලට, වෙට් ටිෂූස් වලට , ක්‍රීම් ... සබන්.. අනන්මනන්වලට වෙනම යනවා.
    ඔහොම තමා ඉතිං..
    Koheda mchn me? Galle or Matara?