මේක මන් මේ අව්රුද්දේ මුලදී වගේ දාපු රිවිව් එකක් ගූගල් එකේ. මේ කාලෙට අදාළ නිසා එළකිරි එකෙත් දාන්න හිතුන. මන් English වලින් දාපු එකක් මේක. ඒකෙ auto සිංහලට convert උනාම පොඩි ලියන භාෂාවෙන් වගේ එකක් තියෙනවා. ඒක ignore කරන්න.
මන් මේක දාන්නේ කාගෙවත් business එකකට කෙලින අරමුණකින් නෙමෙයි. කොල්ලෝ කෙල්ලෝ ටිකක් කාලෙකට සැරයක් ට්රිපක් යනකොට හොඳ තැනක්නේ හොයන්නේ. මේ වගේ චොර තැනක් සෙට් උනාම ඉතින් ඉවරයි සේරම. මන්ම රෙකමන්ඩ් කරපු තැනකට, සෙට් පිටින් මෙයාලගේ කෑම්පින් experience ගන්න යවපු මටම මෙහෙම කියන්න උන එක ගැන දුකයි...ලංකාවේ කිසි දේක ප්රමිතිය ඒ විදියට තියාගන්නේ නෑනේ..
එහෙනම් යමු කතාවට....
කොටස මෑතකදී blue beach island වෙත ගිය මා ඇතුළු යහළුවන් පිරිසක් මුහුණ දුන් අමිහිරි අත්දැකීමක් මෙයට පාදක කොටගෙන bad review එකක් ලෙස පළ කිරීමට සිතුනි. මක්නිසාද යත් camping කිරීමට කැමැත්තෙන් සිටින travelersල අපහසුතාවයට පත්වීමෙන් වළක්වා ගැනීම සඳහාය. Blue Beach Island යනු මීට වසර කිහිපයකට පෙර මා විසින් සංචාරය කිරීමේදී මා සිත්ගත් ඉතාමත් ස්ථානයක් වූ අතර ඒ නිසාම මා එම ස්ථානය යහළුවන් හටද යෝජනා කල අතර, මෙම ස්ථානයට අදාලව google reviews වලද හොඳ recommendation එකක් ලබාදුනි. නමුත් මා වැරදි බව පසක් වූයේ මීට මාස 2කට පෙර නැවතත් blue beach island camping සඳහා යෑමේදීය.
එනම් අගෝස්තු මස මුල් භාගයේ දී (වැල්ලෙ දේවාල පෙරහැර පවත්වන සමයේ) මම සහ මගේ මිතුරන් අත්තිකාරම් මුදලක් ගෙවා සති 2 කට පෙර මෙම ස්ථානය වෙන් කරවා ගත් අතර නැවත එහි යාමට මහත් ආසාවෙන් සිටියෙමු. අපි දකුණු රටේ පුද්ගලයින් නොවන නිසාත්, කිලෝ මීටර දෙසීයක් පමණ දුර බැහැර සිට පැමිණෙන නිසාත් camping කරන දිනට පෙරත්, camping කරන දිනයේදීත් blue beach island සම්බන්ධීකාරක සුනෙත් මහතාව දැනුවත් කර පැමිණීමට අමතක නොකළෙමු. Camping කරන දිනට පෙර දින ඉතා සුහදශීලීව දුරකතනයෙන් අප ඇමතූ සුනෙත් මහතා පැවසූයේ camping tent සහ ගිනි මැලයක් සැකසීම සඳහා අවශ්ය කරන දර ආදිය ද රැගෙන සවස තුන වන විට blue beach island වෙත එන ලෙසයි. තවද මේ දිනවල ඔහු blue beach island හි නොමැති බවත්, naveen නැමැති ඔහුගේ නියෝජිතයෙකු විසින් මාර්ගෝපදේශ ලබා දෙන බවත් පැවසීය. නියමිත දින සවස 2.30ට පමණ අප මාතර දෙසට ගමන් කරමින් සිටියදී අපව ඇමතූ සුනෙත් මහතා පැවසූයේ අපගේ bookings අවලංගු කිරීමට සිදුවන බවයි. එයට හේතුව කුමක්ද යන්න ඔහු විසින් පැහැදිලිව පැවසුවේ නැත. පැමිණ සිටි අනෙකුත් camping කරුවන්ටද ඉවත් වීමට කියූ බවත් සියලු දෙනාගේ bookings cancel කර ඇති බැවින් අපට එම ස්ථානයට නොපැමිණෙන ලෙසත් පැවසීය. ඒ වන විටත් අපිට blue beach island වෙත ළඟා වීමට තිබුණේ තවත් කිලෝමීටර් තුනක් පමණි. සිදුවී ඇත්තේ කුමක්දැයි නොතේරුණු බැවින් එම ස්ථානයට ගොස් කරුණු විමසා බැලීමට අපි තීරණය කළෙමු. මා මීට පෙර blue beach island පැමිණ අත්දැකීම් ඇති නිසා එම ස්ථානයට යන මාර්ගය සොයා ගැනීමට අපහසු නොවීය. කෙසේ වෙතත් එම ස්ථානයට අපි ළඟා වන විට සුනෙත මහතා හෝ ඔහුගේ කිසිම නියෝජිතයකු එහි නොවීය.
ටික වේලාවක් එම ස්ථානයේ රැඳී සිටීමේ දී කිසියම් තරුණයින් පිරිසක් අප වෙත පැමිණි අතර " මුහුදු රළ වැඩියි. Island එකට යන පාර යටවෙලා. අද නම් camping ගහන්න බැහැ. ආපු ඔක්කොම හරවල යැව්වා. මුහුදේ ගහගෙන යන්න ගිය පිරිසක් බේර ගත්තෙත් බොහොම අමාරුවෙන් " යැයි පැවසීය. තව ද එතැන සිටි කොලු ගැටයන් නෝක්කාඩුවට මෙන් කියා සිටියේ "තව කඹ කිහිපයක් ලෑස්ති කරගන්න වෙයි මෙයාලව බේරගන්න" කියාය. මෙම පිරිස් අතර naveen නැමැති නියෝජිතයා ද විය. කිසිම ප්රසන්න ස්වභාවයක් මෙම පිරිස තුළින් දිස් නොවූ අතර ඔවුන් පැවසුවේ කැමතිනම් එම ස්ථානයට ගොස් බලන ලෙසයි. එම ස්ථානය නැරඹීමට හෝ ඔවුන් නොපැමිණියේය. කෙසේ වෙතත් මා පෙර මේ ස්ථානයට පැමිණ ඇති හෙයින් මෙහි සත්යතාව විපරම් කිරීම සඳහා මාගේ මිතුරන් සමග එතැනට ගියේ ය.
ස්වභාවික විපත් පැමිණෙන්නේ පෙර දැනුවත් කිරීමකින් තොරව බව අපි දනිමු. එය අපිද පිළිගන්නා සත්යයකි. නමුත් ගැටලුව එය නොවෙයි. එම ස්ථානයට ගියවිට ගමෙහි පිරිසක් අපට පැවසුවේ මෙවැනි මුහුදේ වෙනස්වීම් නිරන්තරයෙන් සිදු වන බව ය.මේ පිළිබඳව සුනෙත් මහතා ඇතුළු blue beach island හි සේවය කරන සියලු දෙනා දැනුවත් බවත් ය. මෙවැනි දෑ නිරන්තරයෙන් සිදු වන්නේ නම් ඒ පිළිබඳව තම සංචාරකයින් දැනුවත් කිරීම ආයතනය සතු වගකීමක් නොවේද? මන්දයත් අපද පැමිණියේ බොහෝ දුර කතරක් ගෙවාගෙන ය. මෙවැනි අවස්ථාවකදී ගත යුතු විකල්ප පියවරවල් ද මොවුන් සතු නොවීය. Booking cancel කළා යැයි එම මොහොතේ පැවසීම සාධාරණ ද? ඔවුන් සතුව කිසිම විකල්ප ක්රියාමාර්ගයක් නැති වූවා පමණක් නොව අප කල අත්තිකාරම් මුදල් සම්බන්ධයෙන් ද අප අසන තුරු කිසිවක් නොපැවසූවේය. Island එක සහ ගොඩබිම අතර වැලි මාර්ගය ජලයෙන් වැසී තිබුණි. නමුත් isand එක උස් බිමක් බැවින් එය ජලයෙන් වැසී නොයනු ඇත. ඔවුන්ට අවශ්ය නම් අපව බෝට්ටුවකින් හෝ දූපත වෙත රැගෙන යාමට හැකියාව තිබුණි. නමුත් bookings අවලංගු කරනවාට වඩා වෙනත් විසඳුමක් ලබා දෙන්නට ඔවුන් කැමති නැත. කෙසේ වෙතත් එවැනි දිනක කඳවුරු බැඳීමේ පහසුකම ලබා දීම ඉතා අපහසු සහ අවදානම් සහගත බව මටද වැටහෙන සත්යයකි. නමුත් වඩාත්ම අප්රසන්න දෙය නම් ඔවුන්ගේ හැසිරීමයි.
1 - ඔවුන් පවසන පරිදි මෙම සමය “වාරකන්” බව ඔවුන් දන්නා අතර සාගරය විටින් විට කැළඹීමේ ස්වභාවයකට බවට පත් වේ. (විශේෂයෙන් වැල්ලේ දේවාලයේ දිය කපන සමයේදී) . එබැවින් එවැනි දෙයක් සිදුවුවහොත් අපගේ වෙන්කරවා ගැනීම අවලංගු කිරිමට සිදු වන බව ඔවුන් විසින් booking දමන අවස්ථාවේ දීම අපව දැනුවත් කළ යුතු නොවේද. Camping කරන දිනට පෙර දින සහ camping කරන දිනයේ දී ද අපි ඔවුන්ට දුරකථන ඇමතුම් ලබාදී පැමිණෙන බව කියා සිටියදීත් මෙවැනි ස්වභාවික විපත් ඇති වන බවට කිසිම ඉඟියක් ඔවුන් අපට කළේ නැත. එමගින් පෙන්නුම් කරන්නේ ඔවුන්ගේ වගකීම් විරහිත භාවයයි.
2 - මෙවැනි දෑ මීට පෙර ද සිදුවී ඇත්නම්, ඒවාට මුහුණදීමට ඔවුන් සතුව විකල්පයන් තිබිය යුතුමය.
3 - මම මෙම ස්ථානයේ කළමනාකරු හෝ හිමිකරු නම් සහ මෙවැනි දෙයක් සිදු වූවා නම්, මෙම සිදුවීමට මුහුණ දුන් පුද්ගලයින්ගෙන් අනිවාර්යයෙන්ම සමාව අයදිමි. නමුත් blue beach island හි කළමනාකරුට (සුනෙත් මහතා) එය කිරීමට අවශ්ය නොවීය. Beach camping අත්දැකීමක් ලබාගන්න අපි කෙතරම් දුරක සිට පැමිණියත් ඔවුන් අපගේ බලාපොරොත්තු සුන් කලේය. මම සුනෙත් මහත්මයා නම්, එදින කඳවුරු බැඳීමට වෙන්කරගත් සියලුම දෙනාට වෙනත් දිනකදී නොමිලේ කඳවුරු බැඳීමේ අත්දැකීමක් ලබා දීමට කටයුතු සම්පාදනය කරයි. ව්යාපාරිකයන් ලෙස මෙවැනි සිද්ධි කළමනාකරණය කරගෙන තමන්ගේ ව්යාපාරය ගැන ගනුදෙනුකරුවන්ගේ විශ්වාසයක් ඇතිකරගන්නේ එහෙමයි. මක්නිසාද යත් ඔබට එවැනි සංග්රහයක් ලබා දීමෙන් කිසිවක් අහිමි නොවේ. එය ස්වභාවික දූපතක් වන අතර සුනෙත් මහතා ඇතුළු පිරිස කිසිදු පිරිවැයකින් තොරව එයින් ආදායමක් උපයමින් සිටී.
4 - වසර කිහිපයකට පෙර සුනෙත් මහතා සහ ඔහුගේ මිතුරන් කිහිප දෙනෙකු මෙම ස්ථානය ඉතා අලංකාර ලෙස කළමනාකරණය කළ අතර දැන් ඔහු තරුණයින් කිහිප දෙනෙකු යොදවා මෙම ස්ථානය හසුරුවයි. තවද ඔවුන් අව්යාජ බව නොපෙනේ. ඔවුන් මුහුදුබඩ ප්රදේශවල සිටින සාමාන්ය තරුණ මැර කල්ලි වැනිය. ඔවුන් සමඟ කතා කිරීම ඉතා අප්රසන්න වේ.
5 - ඔවුන්ගේ සන්නිවේදනය ඉතා දුර්වලය. නවීන් යන පුද්ගලයාහට අපව යොමු කිරීම කිසිමෙහි වෘත්තීයභාවයක් නොමැත. ඔවුන් තම ගනුදෙනුකරුවන් සමඟ කතා කරන්නේ කෙසේදැයි නොදනී. ඔවුන් සමඟ ඇති වූ ඇති වූ බහින් බස් වීමකින් පසුව, වාසනාවකට මෙන් අවිනිශ්චිත වූ අත්තිකාරම් මුදල ආපසු ලබා ගැනීමට අපට හැකි විය. කෙසේ වෙතත් අප එම ස්ථානයෙන් ආපසු යාමට තීරණය කළේ අපට කරදර රාශියක් ඉදිරියෙන් තිබියදීය. කඳවුරු බැඳීමේ අත්දැකීමක් අපේක්ෂාවෙන් සිටි නිසා මට සහ මගේ මිතුරන්ට එම රාත්රිය සාමාන්ය හෝටල් කාමරයක ගත කිරීමට අවශ්ය නොවීය. වේගයෙන් කළුවර වැටීමත් සමඟ අපට වෙනත් තැනක් සොයා ගැනීමට අපහසු වූ අතර ඒ සඳහා පැය ගණනාවක් ගත කිරීමට සිදු විය. වාසනාවකට මෙන් එදින වෙන්කරවා ගැනීමක් නොතිබූ කබානා එකක් අපට හමු විය. නමුත් මේ අමනයන්ගේ වගකීම් විරහිතභාවය නිසා රාත්රියේ කිලෝමීටර 50කට වැඩි දුරක් ගමන් කිරීමට අපට සිදු විය.
නිගමන:
ආරක්ෂාව සමඟ හොඳ කඳවුරු බැඳීමේ අත්දැකීමක් අපේක්ෂා කරන කිසිවෙකුට මම blue beach island හි මෙම සේවාව නිර්දේශ නොකරමි. ඔවුන් ඔබෙන් මුදල් ලබාගෙන ඔබට එම දූපතට යාමට ඉඩ සලසයි. දූපතට ගිය පසු ඔවුන් ඔබ ගැන සොයා නොබලයි. ඔවුන් අවසාන මොහොත දක්වා මිනිසුන්ට කිසිවක් දැනුම් නොදීම නිසා ඔබටත් අපට වැනි කටුක අත්දැකීමකට මුහුණ දීමට සිදු වෙනු ඇත. ඔවුන් මුදලට කෑදර වූ අතර අයහපත් කාලගුණික තත්ත්වයන් තුළ පවා පහසුවෙන් මුදල් සොයමින් සිටියි.
තවත් කරුණු කිහිපයක්,
මෙම දූපත විදේශිකයෙකුට අයත් වන අතර එය බලාගන්නේ සුනෙත් මහතාය. වසර කිහිපයකට පෙර ඔවුන් සියලු පහසුකම් සහිත සම්පූර්ණ කඳවුරු පැකේජයක් ලබා දුන් අතර එය විශිෂ්ට අත්දැකීමක් විය. ඔවුන්ගේ විශිෂ්ට සේවය සහ ස්වභාව සෞන්දර්යය නිසා මෙම ස්ථානය ප්රසිද්ධියට පත් වූයේ එලෙසිනි. පසුව අපට පෙනුණ ආකාරයට මුදලට කෑදර වී වර්තමානයේ එක් අයෙකුගෙන් රු.1000ක මුදලකට දූපත පමණක් කුලියට ලබාදෙයි. ඔවුන් අමතර වශයෙන් සපයන එකම පහසුකම අපට ඔවුන්ගෙන් කඳවුරු ආම්පන්න කුලියට ගත හැකිවීමය. පාරිභෝගික හිතෛෂී ලෙස පවත්වාගෙන ගියේ නම් මෙය ශ්රී ලංකාවේ හොඳම සංචාරක ගමනාන්තයක් විය හැකිව තිබූ අතර විදේශීය ආකර්ෂණය පවා ලබා ගත හැකිව තිබුනි. මම මීට වසර 5 කට පෙර මෙම ස්ථානයට ගිය අතර ඒ දිනවල ඔවුන් දෙවන දිනයේ ද නොමිලේ ස්නෝකර්ලිං සැසි ලබා දුන්නේය. දැන් එය ඔවුන්ගෙන් මිලදී ගත හැකි මෙනුවට එකතු කර ඇත. ඒ ගමේ අසල්වාසීන්ටත් සුනෙත් සහ ඔහුගේ කණ්ඩායම සමඟ නොයෙකුත් ප්රශ්න තිබෙන බව අපගේ බහින්බස් වීමේදී ඔවුන්ට කියවුණි. මොනයම් හෝ හේතුවකට එම ගමේ පිරිස මොවුන්ට වෛර කරයි. සමහර වෙලාවට මෙම පිරිස පැකේජ් ක්රමය නැවැත්තුවේ එම නිසා වෙන්නත් පුළුවනි. මෙහිදී අපගේ අරමුණ කිසිවෙකුගේ ව්යාපාරයක් කඩා බිඳ දැමීම නොවේ.මෙවැනි වංචනිකයින්ට හසු නොවී තම නිවාඩුව ගතකිරීමට පහසුකම් සැලසීමත් මෙවැනි ස්ථාන පවත්වාගෙන යන ව්යාපාරිකයින්ට ඔවුන්ගේ සේවා ගුණාත්මකභාවය වැඩි කිරීමට උත්සාහ ගන්නා ලෙස පැවසීමත් වේ.