Body building ඇග හදමු 6-පෝෂණය හා ආහාර- විටමින් 2

salitha22

Well-known member
  • Feb 8, 2015
    5,438
    8,278
    113
    Body building ඇග හදමු 6-පෝෂණය හා ආහාර- විටමින් 2

    විටමින් කොටස 2

    පලවෙනි කොටස මෙතනින් .--.>http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1661660


    :dull::dull::dull:


    ** විටමින් B12( සයානාකෝබලමින් )​




    +ශරීරයට බාවිතා කරන්නේ= රතු රුදිරානු නිශ්පාදනයට ඒවගේම ජාන නිපදවීමටත් ඉතා වැදගත් වෙනවා.ලමයින්ගේ වර්දනය
    සදහා ඉතා වැදගත් වෙනවා.ස්නායු පද්දතිය නිසි පරිදි ක්‍රියාකරන්න වැදගත් වෙනවා.ඒ වගේම
    මේදය හා ප්‍රෝටීන ගබඩා කරගන්න උදව් කරනවා.


    +අඩන්ගු ආහාර -- සත්ව ප්‍රෝටින ආහාර,මස්,මාලු,බෙල්ලො,කිරි,යෝගට්,බිත්තර.


    +ඌනතාවයක් ඇති වූ විට- බර අඩුවීම,දුරවලතාවය ඇති වීම,සුදුමැලි වීම ,මතක නැතිවීම,විශාදය


    +අදික මාත්‍රාවකින් ගත් විට-- දැනගැනීමට නැත

    + R.D.A = 2mg






    *** බයොටින්



    +ශරීරයට බාවිතා කරන්නේ= shaශරීරයට අවශය ශක්තිය ගබඩා කිරීමට උදවු වේ .

    +අඩන්ගු ආහාර -- පීකුදු,බිත්තර කහම මද ,සාඩින්,සෝයා පිටි.

    +ඌනතාවයක් ඇති වූ විට-දද කුශ්ට,විශාදය,මාන්සපේශි කැක්කුම

    +අදික මාත්‍රාවකින් ගත් විට-- දැනගැනීමට නැත

    + R.D.A = 30-100mg




    ***Folate ( ෆෝලික් ඇසිඩ් )

    +ශරීරයට බාවිතා කරන්නේ= රතු රුදිරානු වලට උදවු කරයි.ප්‍රෝටින් බිදදැමීමට මෙන්ම ප්‍රෝටීන් ජීරනයට උදවු කරයි.
    ගර්බනී අවස්තාවේදී සයිල බෙදේමේදී ඉතා වැදගත් කාර්‍යයක් ඉටු කරයි.තවද ප්‍රෝටින්
    පවත්වාගෙන යාමට මෙන්ම මොලයේ ක්‍රියාකාරිතවයටද වැදගත් වේ.

    +අඩන්ගු ආහාර -- තදකොල පැහැති එලවලු,බෝන්චි,පලතුරු,පලතුරු යුශ ,පීකුදු,බිත්තර කහමද

    +ඌනතාවයක් ඇති වූ විට- ලේ හිඟකම

    +අදික මාත්‍රාවකින් ගත් විට-- දැනගැනීමට නැත

    + R.D.A = 200 mg



    *** Vitamin C ( ඇස්කොබික් ඇසිඩ් )

    +ශරීරයට බාවිතා කරන්නේ= සම,කාටිලේජ්,ඇටකටු සහ දත් වලට අත්‍යවශය වේ.ඒ වගේම තුවාල ඉක්මනින් සුව වීමට
    ප්‍රතිශක්තීකරනය වැඩි කරයි.ප්‍රතිශක්ති කරනයකි .යකඩ ඇගට උරාගැනීමට උදව් කරයි.

    +අඩන්ගු ආහාර --ඇඹුල් පලතුරු ,බෙරි ,කොමඩු,තද කොලපැහෙති එලවලු,තක්කාලි,මිරිස්,ගෝවා,අර්තාපල්.

    +ඌනතාවයක් ඇති වූ විට-ලේ ගලන විදුරුමස් සහිත වීම,දුරවලතාවය,තුවාල සුව වීමට කල් ගත වීම .ප්‍රතිශක්තීකරන
    පද්දතියට කල් ගත වීම

    +අදික මාත්‍රාවකින් ගත් විට-- රසායනාගාර වාර්තා අවුල් වීම .ග්‍රැස්ට්‍රික් හටගැනීම .

    + R.D.A =60 mg


    *** Vitamin A ( රෙටිනෝල් )

    +ශරීරයට බාවිතා කරන්නේ= පටක නිසිපරිදි පවත්වා ගැනීමට හා සම,කෙස් ,ශේලේශ්ලම පටක නිරෝගිව තබා ගැනීමට උපකාර වේ .
    අදුරු තැන්වලදී පෙනීමට උපකාර කරයි.ශරීරය වැඩීමට අත්‍යාවශ්‍ය වේ .

    +අඩන්ගු ආහාර -- පීකුදු,දොඩම්,තදකොල පැහැති එලවලු.කැරට්,බ්‍රොකලී,නිවිති,අර්තාපල්,චීස්,කිරි

    +ඌනතාවයක් ඇති වූ විට-අදුරු තැන්වලදී පෙනිම අඩු වීම .සම වේලීම හා කොරල ඇතිවීම ,දුර්වල ප්‍රතිශක්තීකරනය ,
    රුදිරයේ ඇති විටමින් a වල අගය මයික්‍රෝ ග්‍රෑම් 0.15 - 0.6 අතර විය යුතුයි .

    +අදික මාත්‍රාවකින් ගත් විට--වකුගඩු වලට ,අක්මාවට ,හා ඇටකටු වලට හානි සිදුවීම .ඔලුව කැක්කුම ,බොදවූ පෙනීම
    කහ පැහැති සම .කොන්ඩය හැලීයාම,වමනය

    + R.D.A =1000 mcg (3,333 IU)



    *** Vitamin D3


    +ශරීරයට බාවිතා කරන්නේ= ශරීරයේ ඇති කැල්සියම් ගබඩා කරගැනිම හා ඇටකටු වලට ඒවා යොමු කිරීම සිදුකරයි.
    උදෑසන හිරු එලියේ ඇති අල්ට්‍රාවයලට් කිරන මගින් වැඩි වශයෙන් ලැබෙයි.

    +අඩන්ගු ආහාර --සියලුම කිරි ආහාර වල හා ටුනා,සැමන්,මෝර අක්මා තෙල් .

    +ඌනතාවයක් ඇති වූ විට-කුඩා ලමුන්ට මාන්දම ඇතිවීම ,වැඩිහිටියන්ගේ ඇටකටු මෘදු වීම

    +අදික මාත්‍රාවකින් ගත් විට-ග්‍රැස්ටික් ඇතිවීම,හෘදරෝග ,මොලයට හානි සිදුවීම .වකුගඩු හානි ,අලස බව

    + R.D.A =10 mcg


    *** Vitamin E ( D-Alpha-Tocopherol )


    +ශරීරයට බාවිතා කරන්නේ= සියලුම සයිල පටක නිරෝගීව තබා ගැනීමට ප්‍රතිශක්ති කාරකයකයක් වශයෙන්
    ක්‍රියාකරනවා .

    +අඩන්ගු ආහාර -- එලවලු තෙල්,ඇට වර්ග ,මාලු,තිරිගු ඇට,ලා කොල පැහැති එලවලු .

    +ඌනතාවයක් ඇති වූ විට-- පාචනය හා ලේ හිගකම

    +අදික මාත්‍රාවකින් ගත් විට- සමහර විට නොමේරූ ලදරුවන්ගේ අවයව වලට බරපතල හානි සිදුවිය හැකියි.
    තවමත් සොයාගෙන නොමැත

    + R.D.A =10 mg


    *** Vitamin K( Phylloquinine)

    +ශරීරයට බාවිතා කරන්නේ= ලේ කැටි ගැසීමට අතයාවශය දෙයකි.

    +අඩන්ගු ආහාර -- තද කොල පැහැති එලවලු,ගෝවා,පෝලා වලහාගේ අක්මාව

    +ඌනතාවයක් ඇති වූ විට--තුවලයකදි දිගින් දිගටම ලේ ගලා යයි ,අදික ලෙස ලේ යාම නිසා තුවාල කරු මිය යා හැක.

    +අදික මාත්‍රාවකින් ගත් විට-ලේ හිගකම ,වකුගඩු හානි

    + R.D.A =80 mcg




    ඔන්න එහෙනම් හරිනේ .දැන් කෑම බීම තෝර තෝර කන්න එපා.කඩවල් වල කෑම නම් කොහොමත් එපා .

    :rolleyes::nerd::nerd:


    කලින් එවා


    *ඇග හදමු -- http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1660612


    *ඇඟ හදමු --පෝෂණය හා ආහාර 1---http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1660809

    *ඇග හදමු 3-පෝෂණය හා ආහාර 2 --http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1660973

    *ඇග හදමු 4-පෝෂණය හා ආහාර -ප්‍රෝටින්---http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1661034


    *ඇග හදමු 5-පෝෂණය හා ආහාර -කාබෝහයිඩ්‍රේට්---http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1661266

    *Body building ඇග හදමු 6-පෝෂණය හා ආහාර- මේදය--- http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1661463http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1661463


    *Body building ඇග හදමු 6-පෝෂණය හා ආහාර- විටමින්--http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1661660