ලන්කාවෙ මිනිස්සු ටැක්ස් හොර කරන ක්‍රම කීපයක් 🍑

tarson

Well-known member
  • Feb 25, 2009
    8,819
    6,058
    113
    සාමාන්‍යයෙන් ලන්කාවෙ මිනිස්සු කරනව කියල මම අහල තියෙන්නෙ මෙහෙම, සමාජයේ කතාවෙන දේවල් ඇහුවම,

    1. චැරිටියක එකෙක් සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.
    2. පන්සලේ ලොකු ටට්ටය සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.
    3. පාදිලියෙක්, ලෙබ්බෙ කෙනෙක් සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.

    දෙන්නෙ රු: ලක්ශයක් නම්, ලක්ශ 10 ක ලියුමක් උගෙන් ගන්නව. හාමුඩුරුවො ඉතින් පිලිමයක් හැදුව කියනව.

    4. චැරිටියක් තමන්ම අටවගන්න එක.
    ඔය බල්ලන්ට හෙල්ප් කරනව වගේ කම්පනි එකක් අටෝගන්නව,
    තමන්ගෙ ටැක්ස් ගෙවන සල්ලි ඒකට වියදම් කලා කියල ලොග් එකක් මේන්ටේන් කරනව.

    එහෙම කලාම ටට්ටයන්ට දෙන්න ඕනෙත් නෑ සල්ලි කියල තමයි මම අහල තියෙන්නෙ.

    උබල අහල තියෙන්නෙ මොන වගේ ක්‍රමද?
     

    Brandy2020

    Well-known member
  • May 15, 2018
    20,603
    25,957
    113
    අදායම් බදු ගෙවන්න ඕනේ ආගමික ස්ථානත්. rate අඩුයි
     

    wqe123

    Well-known member
  • Aug 21, 2015
    9,807
    12,994
    113
    ලංකාවේ.. ලංකාවේ
    සාමාන්‍යයෙන් ලන්කාවෙ මිනිස්සු කරනව කියල මම අහල තියෙන්නෙ මෙහෙම, සමාජයේ කතාවෙන දේවල් ඇහුවම,

    1. චැරිටියක එකෙක් සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.
    2. පන්සලේ ලොකු ටට්ටය සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.
    3. පාදිලියෙක්, ලෙබ්බෙ කෙනෙක් සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.

    දෙන්නෙ රු: ලක්ශයක් නම්, ලක්ශ 10 ක ලියුමක් උගෙන් ගන්නව. හාමුඩුරුවො ඉතින් පිලිමයක් හැදුව කියනව.

    4. චැරිටියක් තමන්ම අටවගන්න එක.
    ඔය බල්ලන්ට හෙල්ප් කරනව වගේ කම්පනි එකක් අටෝගන්නව,
    තමන්ගෙ ටැක්ස් ගෙවන සල්ලි ඒකට වියදම් කලා කියල ලොග් එකක් මේන්ටේන් කරනව.

    එහෙම කලාම ටට්ටයන්ට දෙන්න ඕනෙත් නෑ සල්ලි කියල තමයි මම අහල තියෙන්නෙ.

    උබල අහල තියෙන්නෙ මොන වගේ ක්‍රමද?
    උබ කැමති කැමති තැන් වලට සල්ලි දීලා චැරිටි කියලා අඩු කරන්න බෑ
    approved චැරිටි ලිස්ට් එකක් තියනවා. එකේන් එකෙක් අල්ලගන්න වෙනවා
     

    shenat

    Well-known member
  • May 13, 2007
    58,705
    87,084
    113
    ආශ්චර්යමත් රටක
    උබ කැමති කැමති තැන් වලට සල්ලි දීලා චැරිටි කියලා අඩු කරන්න බෑ
    approved චැරිටි ලිස්ට් එකක් තියනවා. එකේන් එකෙක් අල්ලගන්න වෙනවා

    එහෙම තියෙනව නං හොඳයි.
    හැබැයි චැරිටි හරියට audit කරනවද?
    නැත්තං ඉතින් බඩුම තමා.
    (කරත් ලංකාවෙ මෙච්චර කල් තිබුණ ආණ්ඩු එක්ක තිබුණ සිස්ටම් එක්ක මට නං සත පහකට ෂුවර් නෑ)
     

    raman2

    Well-known member
  • Feb 16, 2009
    10,006
    12,094
    113
    Approved ewata witharai tax deducted karanna puluwan, ewath profit eken podi percentage ekai. Okkoma charity kiyala adu karanna ba...
    Oya approve una charitith audit karanna ona.
    Owa karana un ehen mehen yam percentage ekak ahu nowenna gahuwoth arenna maha parimanen nam ahu novi jalthara karanna amarui. Godak ewala un audit karapuwata IRD eken inquiry gihin nathi nisai thama ahu novi thiyenne..
     
    • Like
    Reactions: Tricle_Buwa

    shenat

    Well-known member
  • May 13, 2007
    58,705
    87,084
    113
    ආශ්චර්යමත් රටක
    තව කොච්චර තියෙනවද බන්.

    දැන් ඔය සුපිරි වාහන ගෙන්නන උන් බලපන්. ගිහින් බැලුවොත් 99.9% හොරු කියලා ඒකෙන් විතරක්ම අහුවෙයි.

    කොම්පැණියට වාහනේ ගන්නවා. Expense විදියට ඒකෙ වියදම් වලින් 100% ම හෝ 95% ක් වත්(කෙළ වෙන්න ගියොත් හොර කරේ නෑ කියලා පෙන්නන්න) දානවා. හැබැයි වාහනේ private use තමයි වැඩිපුර කරල තියෙන්නෙ.

    තව කෑෂ් වලට ජාවාරම කරලා සල්ලි හංගන එක. Track කරන්න අමාරුයි.
     

    raman2

    Well-known member
  • Feb 16, 2009
    10,006
    12,094
    113
    තව කොච්චර තියෙනවද බන්.

    දැන් ඔය සුපිරි වාහන ගෙන්නන උන් බලපන්. ගිහින් බැලුවොත් 99.9% හොරු කියලා ඒකෙන් විතරක්ම අහුවෙයි.

    කොම්පැණියට වාහනේ ගන්නවා. Expense විදියට ඒකෙ වියදම් වලින් 100% ම හෝ 95% ක් වත්(කෙළ වෙන්න ගියොත් හොර කරේ නෑ කියලා පෙන්නන්න) දානවා. හැබැයි වාහනේ private use තමයි වැඩිපුර කරල තියෙන්නෙ.

    තව කෑෂ් වලට ජාවාරම කරලා සල්ලි හංගන එක. Track කරන්න අමාරුයි.
    Company wahana gaththath mulin gedi piti tax adu karanna ba godak wita lease rental witharai adu karanna puluwan..
    Hithana tharam lesiyata tax jalthara karanba ba..
    Cash walin karath assets ekata salli hambuna widiya inquiry kaloth ahu wenawa..
     
    • Like
    Reactions: Tricle_Buwa

    infernocus

    Well-known member
  • Jul 8, 2025
    3,326
    6,969
    113
    සාමාන්‍යයෙන් ලන්කාවෙ මිනිස්සු කරනව කියල මම අහල තියෙන්නෙ මෙහෙම, සමාජයේ කතාවෙන දේවල් ඇහුවම,

    1. චැරිටියක එකෙක් සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.
    2. පන්සලේ ලොකු ටට්ටය සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.
    3. පාදිලියෙක්, ලෙබ්බෙ කෙනෙක් සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.

    දෙන්නෙ රු: ලක්ශයක් නම්, ලක්ශ 10 ක ලියුමක් උගෙන් ගන්නව. හාමුඩුරුවො ඉතින් පිලිමයක් හැදුව කියනව.

    4. චැරිටියක් තමන්ම අටවගන්න එක.
    ඔය බල්ලන්ට හෙල්ප් කරනව වගේ කම්පනි එකක් අටෝගන්නව,
    තමන්ගෙ ටැක්ස් ගෙවන සල්ලි ඒකට වියදම් කලා කියල ලොග් එකක් මේන්ටේන් කරනව.

    එහෙම කලාම ටට්ටයන්ට දෙන්න ඕනෙත් නෑ සල්ලි කියල තමයි මම අහල තියෙන්නෙ.

    උබල අහල තියෙන්නෙ මොන වගේ ක්‍රමද?

    අදත් ආවද මරි මෝඩ කතාවක් අරගෙන
    චැරිටි වලට ඩොනේට් කරාම අඩු කරන්න පුලුවන් උපරිම 75000යි

    ටැක්ස්බල් income එකෙන් 1/3 ක් හරි 75000 හරි දෙකෙන් අඩු එක තමයි deductable
    කෝටියක් ඩොනේට් කරත් 75000යි අඩු කරන්න පුලුවන්

    75000ක් ටැක්ස් වලින් අඩු කරලා පුක් ගහන්නද බං

    නිකං දවල්ට කාල අතේ පාරකුත් ගහලා මනෝ පාරක් ගහං ඉද්දි හිතෙනවා අඩෝ මෙහෙම කරලා ටැක්ස් අඩු කරගන්න පුලුවන් ඇති නේද කියලා. ඊටපස්සෙ හිතනවා අඩේ මේ රටේ සල්ලි තියන එවුන් මෙහෙම කරනවා ඇති නේද කියලත්
    තව හිතෙනවා මේක කියලා ත්‍රෙඩ් එකක් දැම්මා නං කට්ටිය සට සට ගාල කමෙන්ට් කරලා ත්‍රෙඩ් එක නැගලා යයි කියලා කිසිම හෙවිල්ලක් බැලිල්ලක් නැතිව මනෝ පාර වැදුනු එකට දානවා ත්‍රෙඩ් එකක්

    ඇත්තටම කරන්න පුලුවන් දේවල් තියනවා
    - කෑශ් බිස්නස් කරන එක
    - වාහනයක් ගන්නවා නං බිස්නස් එකේ නමට ගන්න එක. මේකෙන් වාසියක් ගන්න ඇත්තටම ටැක්ස් ගෙවන ලොකු ආදායමක් තියන බිස්නස් එකක් වෙන්න ඕන. ගන්නත් පුලුවන් dual purpose ඒවා විතරයි. කැමති හැම වාහනයක්ම ගන්න බැහැ.
     
    Last edited:

    wqe123

    Well-known member
  • Aug 21, 2015
    9,807
    12,994
    113
    ලංකාවේ.. ලංකාවේ
    එහෙම තියෙනව නං හොඳයි.
    හැබැයි චැරිටි හරියට audit කරනවද?
    නැත්තං ඉතින් බඩුම තමා.
    (කරත් ලංකාවෙ මෙච්චර කල් තිබුණ ආණ්ඩු එක්ක තිබුණ සිස්ටම් එක්ක මට නං සත පහකට ෂුවර් නෑ)
    උත්තරේ ඔව්. කලින් කට්ටිය පැහැදිලි කරලා දාලා තියනවා උඩ ...

    ටැක්ස් එක සේල්ෆ් අස්සේමේන්ට් නිසා ඔය ලිස්ට් එකේ නැති හෝ බොරු ඉල්ලකන් දාලා වැඩිපුර අඩු කරලා දාන්න පුළුවන්.
    හැබැයි අස්සෙස්මන්ට් එකක් සෙට් වෙලා අහු උනොත් අඩු කරලා ගත්ත ලාබේ දෙබෙන් යයි.
     
    • Like
    Reactions: Tricle_Buwa

    Mawathagama

    Well-known member
  • May 5, 2016
    7,148
    4,018
    113
    The funny thing is, tax advisors tell the public how to evade tax, and tell the government how to get it from them. It's a never ending race. :lol: