ලන්කාවෙ මිනිස්සු ටැක්ස් හොර කරන ක්‍රම කීපයක් 🍑

shenat

Well-known member
  • May 13, 2007
    58,704
    87,084
    113
    ආශ්චර්යමත් රටක
    උත්තරේ ඔව්. කලින් කට්ටිය පැහැදිලි කරලා දාලා තියනවා උඩ ...

    ටැක්ස් එක සේල්ෆ් අස්සේමේන්ට් නිසා ඔය ලිස්ට් එකේ නැති හෝ බොරු ඉල්ලකන් දාලා වැඩිපුර අඩු කරලා දාන්න පුළුවන්.
    හැබැයි අස්සෙස්මන්ට් එකක් සෙට් වෙලා අහු උනොත් අඩු කරලා ගත්ත ලාබේ දෙබෙන් යයි.

    නෑ මං ඇහුවෙ චැරිටි එක වෙනම audit කරනවද කියලා. ඒකට ආපු ගියපු සල්ලි. ඒවට මොනවද උනේ. කරපු දේවල් ඒ කියන ප්‍රමාණෙටම පේන්න තියෙනවද etc.

    නැත්තං චැරිටි එකත් එක්ක එකතු වෙලා “ගේමක් ගහන්න” ත් පුලුවන් නේ.
     

    Tricle_Buwa

    Well-known member
  • Sep 15, 2019
    12,948
    18,850
    113
    කොම්පැණියට වාහනේ ගන්නවා. Expense විදියට ඒකෙ වියදම් වලින් 100% ම හෝ 95% ක් වත්(කෙළ වෙන්න ගියොත් හොර කරේ නෑ කියලා පෙන්නන්න) දානවා. හැබැයි වාහනේ private use තමයි වැඩිපුර කරල තියෙන්නෙ.
    එහෙම කරන්න බෑ යකූ. Travel purpose ගත්ත වාහනයක ගාන අඩු කරන්න බෑ. අඩු කරන්න දෙන්නෙ transport purpose වාහන විතරයි. ඒ කියන්නෙ ලොරි එහෙම. මරුවට තියෙයි නැති නම්.
     

    ekpeters

    Well-known member
  • Nov 18, 2024
    987
    542
    93
    1. චැරිටියක එකෙක් සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.
    2. පන්සලේ ලොකු ටට්ටය සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.
    3. පාදිලියෙක්, ලෙබ්බෙ කෙනෙක් සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.

    දෙන්නෙ රු: ලක්ශයක් නම්, ලක්ශ 10 ක ලියුමක් උගෙන් ගන්නව. හාමුඩුරුවො ඉතින් පිලිමයක් හැදුව කියනව.

    4. චැරිටියක් තමන්ම අටවගන්න එක.
    මේකට පාසලේ ආදි ශිෂ්‍ය / ආදි ශිෂ්‍යා සංගමයට වාර්ෂිකව දෙන මුදල්, භාණ්ඩම ය ආධාර අදාල වන්නේන් නැද්ද?
     

    wqe123

    Well-known member
  • Aug 21, 2015
    9,807
    12,994
    113
    ලංකාවේ.. ලංකාවේ
    නෑ මං ඇහුවෙ චැරිටි එක වෙනම audit කරනවද කියලා. ඒකට ආපු ගියපු සල්ලි. ඒවට මොනවද උනේ. කරපු දේවල් ඒ කියන ප්‍රමාණෙටම පේන්න තියෙනවද etc.

    නැත්තං චැරිටි එකත් එක්ක එකතු වෙලා “ගේමක් ගහන්න” ත් පුලුවන් නේ.
    එහෙම ඔඩිට් කරන තැන් තමා ඔය ලිස්ට් එකේ තියෙනේ
    NGO Charity ස්පෙෂල් ඇප්රුවල් දාලා ඕපන් කරන්න ඕනා. ලේසි නැ ඊට පස්සේ නියාමන වලට දෙන ඩොකියුමන්ටෙෂන් ඔක්කොම කරන්නත් ඕනා. ලේසි නෑ. ඒවා අස්සේ සෙල්ලම් දාන උන් ඉන්නවා. නෑ කියන්නේ නෑ, නමුත් ඔය කියන තරම් දේවල් කරන බෑ

    මේකට පාසලේ ආදි ශිෂ්‍ය / ආදි ශිෂ්‍යා සංගමයට වාර්ෂිකව දෙන මුදල්, භාණ්ඩම ය ආධාර අදාල වන්නේන් නැද්ද?
    නෑ. අධ්‍යාපන අමාත්යංශය හරහා දෙන්න පුළුවන් නම් පුළුවන් වෙයි. නමුත් එක බැරි වැඩක්
    ------ Post added on Aug 31, 2026 at 2:08 PM
     
    • Like
    Reactions: Tricle_Buwa

    33000v

    Well-known member
  • Aug 10, 2013
    2,930
    3,407
    113
    මේකට පාසලේ ආදි ශිෂ්‍ය / ආදි ශිෂ්‍යා සංගමයට වාර්ෂිකව දෙන මුදල්, භාණ්ඩම ය ආධාර අදාල වන්නේන් නැද්ද?
    IRD site eke dala tiyenwa charity list eka
     
    • Like
    Reactions: Tricle_Buwa

    nppcheguevara

    Well-known member
  • Feb 13, 2023
    8,828
    9,077
    113
    ulan bator
    ආන්ඩුව ප්‍රින්ට් කරන සල්ලි මිනිස්සුන්ට දිලා -
    එකෙන් කැල්ලක් ටැක්ස් කියල ආයෙ ගන්නෙ නැතිව ප්‍රින්ට් කරන සල්ලි කෙලින්ම ආන්ඩුවෙන්ම වියදම් කරානම් ඉවරයි නෙ උට්ටො!

    ටැක්ස් ගහුවා - බදු ආදායම සරුයි කියල සල්ලි පිරින්ට් කිරිල්ල නවත්තනවාද? නැ!

    රජකාලෙ ටැක්ස් නම් සාදාරනයි! මිනිස්සු උන්ගෙ කුලෙට අනුව නිපදවන දෙවල් වලින් බදු ගෙව්වා! සෙවා දිපු කුල වල උන් රත්තරන් රිදි තබ කාසි වලින් බදු ගෙව්වා! දැන් ආන්ඩුවෙන්ම ප්‍රින්ට් කරන කඩදාසි කොල මිනිස්සුන්ට දිලා එකෙන් කැල්ලක් ආයෙ උන් ඉල්ලගන්නවා!

    මොන රෙද්දක්ට කියල මෙක පැහැදිලි කරපල්ලා!
     

    Hapuwa

    Well-known member
  • Jan 24, 2009
    5,174
    3,184
    113
    ආන්ඩුව ප්‍රින්ට් කරන සල්ලි මිනිස්සුන්ට දිලා -
    එකෙන් කැල්ලක් ටැක්ස් කියල ආයෙ ගන්නෙ නැතිව ප්‍රින්ට් කරන සල්ලි කෙලින්ම ආන්ඩුවෙන්ම වියදම් කරානම් ඉවරයි නෙ උට්ටො!

    ටැක්ස් ගහුවා - බදු ආදායම සරුයි කියල සල්ලි පිරින්ට් කිරිල්ල නවත්තනවාද? නැ!

    රජකාලෙ ටැක්ස් නම් සාදාරනයි! මිනිස්සු උන්ගෙ කුලෙට අනුව නිපදවන දෙවල් වලින් බදු ගෙව්වා! සෙවා දිපු කුල වල උන් රත්තරන් රිදි තබ කාසි වලින් බදු ගෙව්වා! දැන් ආන්ඩුවෙන්ම ප්‍රින්ට් කරන කඩදාසි කොල මිනිස්සුන්ට දිලා එකෙන් කැල්ලක් ආයෙ උන් ඉල්ලගන්නවා!

    මොන රෙද්දක්ට කියල මෙක පැහැදිලි කරපල්ලා!
    Den print karanna denne nehe ne ban..imf programme eken ayin wechcha gaman Aaye brrrrrrrr..gala print karai..
    Lokuma tax eka thamai money printing kiyanne..LKR purchasing power eka adu wenawa
     

    nppcheguevara

    Well-known member
  • Feb 13, 2023
    8,828
    9,077
    113
    ulan bator
    Den print karanna denne nehe ne ban..imf programme eken ayin wechcha gaman Aaye brrrrrrrr..gala print karai..
    Lokuma tax eka thamai money printing kiyanne..LKR purchasing power eka adu wenawa
    තොපිට ඔල්මාද! නන්දලාලෙයා උගෙ ටයිම් එකට ට්‍රිලියන් 5ක් ප්‍රින්ට් කරල තියෙනව!

    පාර්ලිමෙන්ත්වට ඔන විදියට ප්‍රින්ට් කරන්න බැ! එත් මහ බැන්කුවට ඔන විදියට ප්‍රින්ට් කරන්න පුලුවන්!

    ඉදා බලාගනින්!

    https://www.tradingview.com/chart/?symbol=ECONOMICS:LKM2



    ඇමරිකාව සහ ලොකෙ වෙනත් බලගතු රටවල් මුදල් ප්‍රින්ට් කරද්දි අපෙ හිගන මහ බැන්කුවටත් සල්ලි ප්‍රින්ට් කරන්නම වෙනවා! සීයා නිති හැදුවෙ පාර්ලිමෙන්තුවට - මුදල් ඇමතිට ඔන විදියට ප්‍රීන්ට් කරල බෙදන්න බැ කියල මිසක් බැන්කු වලට ඔන විදියට ප්‍රින්ට් කරන්න බැ කියල නෙවෙයි!

    ලන්කාව හයිපර් ඉන්ෆ්ලෙශන් එකකට අග්ගිස්සෙ ඉන්නෙ!
     

    Mali2009

    Well-known member
  • May 20, 2009
    1,832
    1,514
    113
    සාමාන්‍යයෙන් ලන්කාවෙ මිනිස්සු කරනව කියල මම අහල තියෙන්නෙ මෙහෙම, සමාජයේ කතාවෙන දේවල් ඇහුවම,

    1. චැරිටියක එකෙක් සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.
    2. පන්සලේ ලොකු ටට්ටය සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.
    3. පාදිලියෙක්, ලෙබ්බෙ කෙනෙක් සෙට් කරගෙන ඌට ඩොනේට් කලා කියල ලියුමක් ගන්න එක.

    දෙන්නෙ රු: ලක්ශයක් නම්, ලක්ශ 10 ක ලියුමක් උගෙන් ගන්නව. හාමුඩුරුවො ඉතින් පිලිමයක් හැදුව කියනව.

    4. චැරිටියක් තමන්ම අටවගන්න එක.
    ඔය බල්ලන්ට හෙල්ප් කරනව වගේ කම්පනි එකක් අටෝගන්නව,
    තමන්ගෙ ටැක්ස් ගෙවන සල්ලි ඒකට වියදම් කලා කියල ලොග් එකක් මේන්ටේන් කරනව.

    එහෙම කලාම ටට්ටයන්ට දෙන්න ඕනෙත් නෑ සල්ලි කියල තමයි මම අහල තියෙන්නෙ.

    උබල අහල තියෙන්නෙ මොන වගේ ක්‍රමද?

    Good olden Days ... Not now ...

    No approved charity now
     
    • Like
    Reactions: Tricle_Buwa

    tarson

    Well-known member
  • Feb 25, 2009
    8,819
    6,058
    113
    තව මොනවද ක්‍රම.

    බිස්නස් එකේ වියදම් වැඩි කරල පෙන්නනව කියලත් අහල තියෙනව.
    එතකොට ටැක්ස් අඩුයි ලු 🙉

    එහෙමද?
     

    infernocus

    Well-known member
  • Jul 8, 2025
    3,326
    6,969
    113
    තව මොනවද ක්‍රම.

    බිස්නස් එකේ වියදම් වැඩි කරල පෙන්නනව කියලත් අහල තියෙනව.
    එතකොට ටැක්ස් අඩුයි ලු 🙉

    එහෙමද?
    එහෙම ලොකුවට කරන්න බැහැ
    කම්පැනිය audit කරන්න එපැයි අවුරුද්දකට පාරක්

    කෑශ් බිස්නස් කරන එකක් නං ඕක කරන්න පුලුවන්. හැබැයි කෑශ් බිස්නස් නං කොහමත් වියදම් වැඩි කරලා පෙන්නනව කියලා එකක් කරන්න ඕනත් නැහැ ආදායමම අඩුවෙන් පෙන්නන්න පුලුවන්

    එහෙම නැතිව එකවුන්ට් හරහා ගනුදෙනු වෙනවා නං වියදම් වැඩියි කියලා පෙන්නන්න අමාරුයි මොකද එකවුන්ට් බැලන්ස් වෙන්නත් එපැයි
    audit කරන්නෙ කමැපනියක් හරහා හරි චාටඩ් එකවුන්ටන්ට් කෙනෙක් නිසා ඔය කියනන වැඩේ මහ ලොකුවට කරන්න අමාරුයි

    බැරි නැහැ
    නමුත් මහා පරිමානෙං කරන්න අමාරුයි
     
    • Like
    Reactions: Tricle_Buwa

    tarson

    Well-known member
  • Feb 25, 2009
    8,819
    6,058
    113
    එහෙම ලොකුවට කරන්න බැහැ
    කම්පැනිය audit කරන්න එපැයි අවුරුද්දකට පාරක්

    කෑශ් බිස්නස් කරන එකක් නං ඕක කරන්න පුලුවන්. හැබැයි කෑශ් බිස්නස් නං කොහමත් වියදම් වැඩි කරලා පෙන්නනව කියලා එකක් කරන්න ඕනත් නැහැ ආදායමම අඩුවෙන් පෙන්නන්න පුලුවන්

    එහෙම නැතිව එකවුන්ට් හරහා ගනුදෙනු වෙනවා නං වියදම් වැඩියි කියලා පෙන්නන්න අමාරුයි මොකද එකවුන්ට් බැලන්ස් වෙන්නත් එපැයි
    audit කරන්නෙ කමැපනියක් හරහා හරි චාටඩ් එකවුන්ටන්ට් කෙනෙක් නිසා ඔය කියනන වැඩේ මහ ලොකුවට කරන්න අමාරුයි

    බැරි නැහැ
    නමුත් මහා පරිමානෙං කරන්න අමාරුයි

    ඉතින් උබ කියන කියන එකට කොක් බ්ලොක් 🍆 කරන්නෙ නැතුව උබත් සමාජයෙ අහල තියෙන එකක් කියපන්කො.

    උබ හැම එකටම බෑ බෑ කියන්නෙ උබට බැරි ඇති. සමාජයෙ ඕනෙ තරම් දේවල් වෙනව.

    එක්කො උබ මේ ටැක්ස් එකතු කරන (නීත්‍යානුකූල කප්පම් ගන්න) ඉන්ලෑන්ඩ් එකේ වැඩ කරන එකෙක් ද කොහෙද 😏

    සමාජය අද්‍යනය කිරීමක් මේක.
     

    Thu Nodakin

    Well-known member
  • Nov 25, 2016
    2,797
    4,917
    113
    1.අදත් ආවද මරි මෝඩ කතාවක් අරගෙන
    චැරිටි වලට ඩොනේට් කරාම අඩු කරන්න පුලුවන් උපරිම 75000යි

    2 නිකං දවල්ට කාල අතේ පාරකුත් ගහලා මනෝ පාරක් ගහං ඉද්දි හිතෙනවා අඩෝ මෙහෙම කරලා ටැක්ස් අඩු කරගන්න පුලුවන් ඇති නේද කියලා. ඊටපස්සෙ හිතනවා අඩේ මේ රටේ සල්ලි තියන එවුන් මෙහෙම කරනවා ඇති නේද කියලත්
    තව හිතෙනවා මේක කියලා ත්‍රෙඩ් එකක් දැම්මා නං කට්ටිය සට සට ගාල කමෙන්ට් කරලා ත්‍රෙඩ් එක නැගලා යයි කියලා කිසිම හෙවිල්ලක් බැලිල්ලක් නැතිව මනෝ පාර වැදුනු එකට දානවා ත්‍රෙඩ් එකක්
    1. අදත් කියල දැම්මේ වෙනදාටත් එහෙම මරි මෝඩ කතා අරන් එනවද ?

    2. :ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    raman2

    Well-known member
  • Feb 16, 2009
    10,002
    12,094
    113
    ඉතින් උබ කියන කියන එකට කොක් බ්ලොක් 🍆 කරන්නෙ නැතුව උබත් සමාජයෙ අහල තියෙන එකක් කියපන්කො.

    උබ හැම එකටම බෑ බෑ කියන්නෙ උබට බැරි ඇති. සමාජයෙ ඕනෙ තරම් දේවල් වෙනව.

    එක්කො උබ මේ ටැක්ස් එකතු කරන (නීත්‍යානුකූල කප්පම් ගන්න) ඉන්ලෑන්ඩ් එකේ වැඩ කරන එකෙක් ද කොහෙද 😏

    සමාජය අද්‍යනය කිරීමක් මේක.
    Nodanna reddawal gana thread daala naanna epa..
    Lokuwara Tax evade karala ona inquiry ekakata muna deela clean enna amarui..
    Othana dudly, dammika unath inquiry kaloth ona tharam game deepu ahuwei..
    Seen eka ehema hamogema 100% inquiry karanna IRD eke staff ekath na, anika mokak hari complain ekak nathuwa konak hoya gannath amarui..