ලන්කාවෙ මිනිස්සු ටැක්ස් හොර කරන ක්‍රම කීපයක් 🍑

shenat

Well-known member
  • May 13, 2007
    58,704
    87,084
    113
    ආශ්චර්යමත් රටක
    එහෙම කරන්න බෑ යකූ. Travel purpose ගත්ත වාහනයක ගාන අඩු කරන්න බෑ. අඩු කරන්න දෙන්නෙ transport purpose වාහන විතරයි. ඒ කියන්නෙ ලොරි එහෙම. මරුවට තියෙයි නැති නම්.

    1.එතකොට taxi company වල? (ඒක එක උදාහරණයක් විතරයි. බහුතරය ටැක්සි කොම්පැණි නෙවෙයිනෙ)
    කොම්පැණියක නමට තියෙන වාහන වල depreciation එහෙම කොහෙටද යන්නෙ? ඒව බිස්නස් එකේ costs කියලා දාන්නෙ නැද්ද?

    ඔය ධම්මිකලා, මිත්‍රපාලලා, ඩඩ්ලිලා සහ තව දාහක් දෙනා එහෙම තමන්ගෙ නමටද වාහනේ රෙජිස්ටර් කරගෙන තියෙන්නෙ?

    2. Directors/chairman ට වාහන දීල තිබුණොත් ඒවට ටැක්ස් එකක් කොම්පැණිය ගෙවනවද? (මෙහේ තියෙන Fringe benefit tax වගේ)

    3. බිස්නස් පාඩුයි කියලා පෙන්නලා (වියදම් වැඩියි/ආදායම් අඩුයි) ටැක්ස් හොරාකන්නෙ නැද්ද?
    ඕක ඇල්ලුවොත් අහුවෙන්නෙ නැති තරං ලංකාවෙ මොකද කෑෂ් වලින් කරන ගනුදෙනුනෙ වැඩිපුර තියෙන්නෙ. දැන් මේ ඩිජිටල් සිස්ටම් එනවට කෙඳිරිගාන්නෙත් ඕක නිසා.

    4. බිස්නස් බංකොළොත් උනා කියලා පෙන්නලා ටැක්ස් ගෙවන එක නැති කරගන්නෙ නැද්ද? එහෙම බංකොළොත් වෙන බිස්නස් කාරයොන්ට මිලියන ගණන් සල්ලි තියෙන්නෙ කොහොමද? සමහරුන්ට වෙන රටවල් වල.

    5. බිස්නස් එකෙන් directors ලට/owners ලට ණය දීලා ඒව බොල් ණය කරන ඒවා? එහෙම නැත්තං ඒ ටැක්ස් year එකට අඩුවෙන් ටැක්ස් කරන්න පුලුවන් නිසා එහෙම කරන ඒවා.

    6 දයා ගමගේ වගේ අය බැංකු වලින් ණය අරන් ඒව හොරා කාලා බංකොළොත් උනාම දේශපාලන බලෙත් පාවිච්චි කරලා බොල් ණය කරගන්න ඒවා. ඒක indirectly tax හොරා කෑමක්.
     
    • Love
    Reactions: tarson

    Tricle_Buwa

    Well-known member
  • Sep 15, 2019
    12,948
    18,850
    113
    1.එතකොට taxi company වල? (ඒක එක උදාහරණයක් විතරයි. බහුතරය ටැක්සි කොම්පැණි නෙවෙයිනෙ)
    කොම්පැණියක නමට තියෙන වාහන වල depreciation එහෙම කොහෙටද යන්නෙ? ඒව බිස්නස් එකේ costs කියලා දාන්නෙ නැද්ද?
    Business nature එක අනුව කරන්න පුලුවන්. Taxi company එකකට car එකක් කියන්නෙ asset එකක්. Economy සුට්ටක් ඉගෙනගනින්. එතකොට තේරෙනව
    ඔය ධම්මිකලා, මිත්‍රපාලලා, ඩඩ්ලිලා සහ තව දාහක් දෙනා එහෙම තමන්ගෙ නමටද වාහනේ රෙජිස්ටර් කරගෙන තියෙන්නෙ?
    කම්පැනි එකේ නමට වෙන්න පුලුවන්. හැබයි ඒව එහෙම අරන් නම් ඒවගෙ capital cost expenses විදිහට අඩු කරන්න බෑ ඒක illegal
    2. Directors/chairman ට වාහන දීල තිබුණොත් ඒවට ටැක්ස් එකක් කොම්පැණිය ගෙවනවද? (මෙහේ තියෙන Fringe benefit tax වගේ)
    අනිවාරෙන් ගෙවන්න ඕනෙ
    3. බිස්නස් පාඩුයි කියලා පෙන්නලා (වියදම් වැඩියි/ආදායම් අඩුයි) ටැක්ස් හොරාකන්නෙ නැද්ද?
    ඕක ඇල්ලුවොත් අහුවෙන්නෙ නැති තරං ලංකාවෙ මොකද කෑෂ් වලින් කරන ගනුදෙනුනෙ වැඩිපුර තියෙන්නෙ. දැන් මේ ඩිජිටල් සිස්ටම් එනවට කෙඳිරිගාන්නෙත් ඕක නිසා.
    Cash වලින් කරන උන්ට හොරා කන්න පුලුවන්. ඒක ඉතිං ලංකාවෙ තියන self declaration method එක නිසා හොරා කොහොමත් වංගු ගහන්න බලනව. IRD කොහොම හරි අල්ල්ගන්න් ඕනෙ. ඉස්සර මැච ගහන උනුත් දැන් මැච් ගහන්න බයයි
    4. බිස්නස් බංකොළොත් උනා කියලා පෙන්නලා ටැක්ස් ගෙවන එක නැති කරගන්නෙ නැද්ද? එහෙම බංකොළොත් වෙන බිස්නස් කාරයොන්ට මිලියන ගණන් සල්ලි තියෙන්නෙ කොහොමද? සමහරුන්ට වෙන රටවල් වල.
    මෙහෙනනෙ, ව්‍යාපාරය සහ පුදගලයා කියන්නෙ දෙන්නෙ. ව්‍යාපාරය බංකොලොත් උනා කියල පුදගලික දේවල liquidate කරල ව්‍යාපාරයේ ණය ගෙවන්ම් බෑ. දැන් මේකම අර උඩ කිව්ව නේද උඹ කම්පැනි එකේ නමට වාහන ගන්නව කියල. අන්න එහෙම කලොත් වාහනේ කම්පැනි එකේ. එතකොට පුලුවන් වාහනේ විකුනල ණය ගෙවන්න. ඒකත් එකොනොමික්ස් සහ ලංකාවෙ සමාගම් පනතෙන් තියන එකක් සහ ලෝකෙ පිලිගත් මෙතඩ් එක
    5. බිස්නස් එකෙන් directors ලට/owners ලට ණය දීලා ඒව බොල් ණය කරන ඒවා? එහෙම නැත්තං ඒ ටැක්ස් year එකට අඩුවෙන් ටැක්ස් කරන්න පුලුවන් නිසා එහෙම කරන ඒවා.
    එහෙම බොල් ණය කරන්න බෑ යකු. එහෙනම් කම්පැනි එකෙ බංකොලොත් කියල පෙන්නන්ඩ වෙනව
    6 දයා ගමගේ වගේ අය බැංකු වලින් ණය අරන් ඒව හොරා කාලා බංකොළොත් උනාම දේශපාලන බලෙත් පාවිච්චි කරලා බොල් ණය කරගන්න ඒවා. ඒක indirectly tax හොරා කෑමක්.
    ඒව දේශපාලනයනෙ. බිස්නස් කියල සලකන්න බෑ දයාගෙ කෙරුම්.
     
    • Haha
    • Love
    Reactions: wqe123 and shenat

    tarson

    Well-known member
  • Feb 25, 2009
    8,819
    6,058
    113
    Nodanna reddawal gana thread daala naanna epa..
    Lokuwara Tax evade karala ona inquiry ekakata muna deela clean enna amarui..
    Othana dudly, dammika unath inquiry kaloth ona tharam game deepu ahuwei..
    Seen eka ehema hamogema 100% inquiry karanna IRD eke staff ekath na, anika mokak hari complain ekak nathuwa konak hoya gannath amarui..

    නොදන්න නිසානෙ අහල දැම්මෙ පකෝ.
    දන්නව නම් අහනවද ගොන් බිජ්ජා.

    මම අහල තියෙන ක්‍රම ටික මම කිව්වෙ.

    උබ ඔය කියල තියෙන දොම්මික පෙරේර කරල තියෙන ක්‍රම ටික කියපන් බලන්න.
     

    wqe123

    Well-known member
  • Aug 21, 2015
    9,807
    12,994
    113
    ලංකාවේ.. ලංකාවේ
    Business nature එක අනුව කරන්න පුලුවන්. Taxi company එකකට car එකක් කියන්නෙ asset එකක්. Economy සුට්ටක් ඉගෙනගනින්. එතකොට තේරෙනව

    කම්පැනි එකේ නමට වෙන්න පුලුවන්. හැබයි ඒව එහෙම අරන් නම් ඒවගෙ capital cost expenses විදිහට අඩු කරන්න බෑ ඒක illegal

    අනිවාරෙන් ගෙවන්න ඕනෙ

    Cash වලින් කරන උන්ට හොරා කන්න පුලුවන්. ඒක ඉතිං ලංකාවෙ තියන self declaration method එක නිසා හොරා කොහොමත් වංගු ගහන්න බලනව. IRD කොහොම හරි අල්ල්ගන්න් ඕනෙ. ඉස්සර මැච ගහන උනුත් දැන් මැච් ගහන්න බයයි

    මෙහෙනනෙ, ව්‍යාපාරය සහ පුදගලයා කියන්නෙ දෙන්නෙ. ව්‍යාපාරය බංකොලොත් උනා කියල පුදගලික දේවල liquidate කරල ව්‍යාපාරයේ ණය ගෙවන්ම් බෑ. දැන් මේකම අර උඩ කිව්ව නේද උඹ කම්පැනි එකේ නමට වාහන ගන්නව කියල. අන්න එහෙම කලොත් වාහනේ කම්පැනි එකේ. එතකොට පුලුවන් වාහනේ විකුනල ණය ගෙවන්න. ඒකත් එකොනොමික්ස් සහ ලංකාවෙ සමාගම් පනතෙන් තියන එකක් සහ ලෝකෙ පිලිගත් මෙතඩ් එක

    එහෙම බොල් ණය කරන්න බෑ යකු. එහෙනම් කම්පැනි එකෙ බංකොලොත් කියල පෙන්නන්ඩ වෙනව

    ඒව දේශපාලනයනෙ. බිස්නස් කියල සලකන්න බෑ දයාගෙ කෙරුම්.
    මේකේ උන් ගොඩක් දේවල් පටලාගෙන ඉන්නේ.
    මනි ලොන්ඩරින්, ටැක්ස් දෙක එකට පටලෝගෙන
    තව සමහරක් කොම්පැනියෙන් සෙල්ලම් ටික ඔක්කොම කරලා ටැක්ස් එක ගෙවලා දාන එක පටලෝගෙන
    දේශපාලන ඩීල් කොම්පැනි අස්සේ දාගත්ත ඒවා ඔක්කොම පටලෝගෙන
    ඉකොනොමික්ස් එකක්, ෆිනෑන්ස් එකක්, එකවුන්ටින් එකක්, ඒවත් පටලෝගෙන.
     
    • Like
    Reactions: Tricle_Buwa

    Tricle_Buwa

    Well-known member
  • Sep 15, 2019
    12,948
    18,850
    113
    මේකේ උන් ගොඩක් දේවල් පටලාගෙන ඉන්නේ.
    මනි ලොන්ඩරින්, ටැක්ස් දෙක එකට පටලෝගෙන
    තව සමහරක් කොම්පැනියෙන් සෙල්ලම් ටික ඔක්කොම කරලා ටැක්ස් එක ගෙවලා දාන එක පටලෝගෙන
    දේශපාලන ඩීල් කොම්පැනි අස්සේ දාගත්ත ඒවා ඔක්කොම පටලෝගෙන
    ඉකොනොමික්ස් එකක්, ෆිනෑන්ස් එකක්, එකවුන්ටින් එකක්, ඒවත් පටලෝගෙන.
    අවබෝධය නැතුව ඔහේ කියෝනව. මේක කොහොමත් ව්‍යාපාර , මුදලාලි කියන්නෙ හොරු කියල position උන රටක්නෙ. කියෝන උන් දන්නෙ නෑ උනුත් ව්‍යාපාරයක් , මුදලාලි කෙනෙක් නිසයි බත් කන්නෙ කියල.

    ව්‍යාපාරයක වියදම් පියවගන්න , risk අඩු කරගන්න , ලාභ ලබන්න හැම දේටම legal කරන්න පුලුවන් දේවල් තියනවනෙ. හුගක් උන් හිතන් ඉන්න් විදිහය ඒව එහෙම misuse කරන්න බෑ. කලත් කෙල වෙනව.

    රස්සාවක් කරන්න පුලුවන් qualified කෙනෙක් ඒ සේරම අත ඇරල risk එකක් අරන් ව්‍යාපාර කරල ඒකෙන් රැකියා උත්පාදනය කරල වැඩ කරල ලාබ අරන් ණය ගෙවල පොලි ගෙවල, ඉතුරු වෙන එකෙන් ටැක්ස් ගෙවල , ඩිවිඩන්ට් තියනව නම් ඒවත් ගෙවල, operation වලට වෙනම ගානක් වෙන කරල සොච්චමයි ලාබයක් විදිහට ගන්නෙ. අන්තිමට ඒකටත් personal tax ගෙවන්න ත් ඕනෙ. අන්තිනට එහෙම ගත්ත ඇස්ට් තියනව නම් ඒවත් විකුනන්ඩ ඔනෙ මුන් කියන විදිහට මොනා හරි කෙල වීමක් උනිත් බිස්න්ස් එකට. හැබැයි ඔහොම කියන් උන්ම බලන්න ඕනෙ මේ මසෙ පඩි බාගයයි කිව්වොත් නටන කෙලි ටික
     
    • Like
    Reactions: raman2

    Hapuwa

    Well-known member
  • Jan 24, 2009
    5,174
    3,184
    113
    තොපිට ඔල්මාද! නන්දලාලෙයා උගෙ ටයිම් එකට ට්‍රිලියන් 5ක් ප්‍රින්ට් කරල තියෙනව!

    පාර්ලිමෙන්ත්වට ඔන විදියට ප්‍රින්ට් කරන්න බැ! එත් මහ බැන්කුවට ඔන විදියට ප්‍රින්ට් කරන්න පුලුවන්!

    ඉදා බලාගනින්!

    https://www.tradingview.com/chart/?symbol=ECONOMICS:LKM2



    ඇමරිකාව සහ ලොකෙ වෙනත් බලගතු රටවල් මුදල් ප්‍රින්ට් කරද්දි අපෙ හිගන මහ බැන්කුවටත් සල්ලි ප්‍රින්ට් කරන්නම වෙනවා! සීයා නිති හැදුවෙ පාර්ලිමෙන්තුවට - මුදල් ඇමතිට ඔන විදියට ප්‍රීන්ට් කරල බෙදන්න බැ කියල මිසක් බැන්කු වලට ඔන විදියට ප්‍රින්ට් කරන්න බැ කියල නෙවෙයි!

    ලන්කාව හයිපර් ඉන්ෆ්ලෙශන් එකකට අග්ගිස්සෙ ඉන්නෙ!

    m2 එක වැඩිවෙන්නේ money printing වලින් විතරක් නෙවෙයි බං, 2023 ඉඳන් direct money printing prohibited, indirect printing පුළුවන් හැබැයි imf එකෙන් කියන මැක්සිමම් ලිමිට් එකට අඩුවෙන්.
    ඔස්තාර් talks දෙන්න කලින් basics ටිකවත් ඉගෙන ගෙන හිටපං
     
    • Haha
    Reactions: Tricle_Buwa

    Monkey D Dragon

    Well-known member
  • Sep 22, 2024
    6,266
    6,787
    113
    East Blue (Goa Kingdom)
    ලොල් සාමාන්‍ය සීමාසහිත & PLC වලට වඩා regulations තියෙන මිනිස්සුන්ගේ න් තැන්පතු ගන්න ආයතන වල සල්ලි ශෝක් එකට වියදම් වෙලත් එළියේ (ඇප කියන්නේ එළියේ තමයි ).