කර්මය සහ බුද්දාගම ගැන මට තියන ප්‍රශ්න

Deadlock

Well-known member
  • Sep 8, 2021
    440
    653
    93
    Rathnapura
    කර්මය ගැන මට තියන ප්‍රශ්න ටිකෙන් ප්‍රශ්න දෙක තුනක් දාන්නම් අයිඩියා එකක් තියනවා නම් උත්තරයක් දාන්න . අගෞරව කිරීමක් නෙවෙයි එක පර්ස්පෙක්ටිව් එකක ඉදලා අනික් පර්ස්පෙක්ටිව් එකෙන් පේන විදිහ ඇසීමක් ..


    - කර්මය පටන් ගන්නේ කොහොමද ? කර්මය ගැන රිපිටීශන් එකක් කියන්න කලින් මේක පටන් ගත්තු හැටි කියන්ඩ ඕනි ? කවෘ හරි කියනවා නම් බුද්දාගම ෆිලෝසොෆි එකක් කියලා ආගමක් නෙවෙයි කියලා මේක එක්ස්ප්ලේන් කරන්න පුලුවන් වෙන්ඩ ඕනි (අර රාමුවෙ තට්ට මෝඩයගෙ වීඩියෝස් බලලා මේකට කමෙන්ට් කරනවා නම් ඔයා ගැන මට දුකයි )

    -- අපිට ඒක තේරුන් ගන්න බැහැයි කියලා කවෘ හරි කියනවා නම් , ඒ කතාව පට්ටම බයිලයක් , මොකද එහෙනම් කෝ රහතන් වහන්සේලා කෝ මාර්ග පල ? උන්ව පේන්නේ නැද්ද එහෙම නැත්තන් බුද්ද සීන් එකෙන් දෙදාස් පන්සීයක් ගියාට පස්සෙ හැමෝගෙම පින් හිදිලද ?

    -- හිතන්න මෙහෙම එකක් , කවෘ හරි කෙනෙක් තව කෙනෙක්ව මරලා තියනවා ගිය ආත්මෙදි , පොරගෙ පින් හින්දා මේ ආත්මෙ ඉපදිලා අර පව හින්දා පොරටත් ඒ විදිහටම මැරෙන්න වෙනවා , අර මුගලන් හාමුදුරුවන්ගේ කතාවේ වගේ , එතකොට පොරව මරන්නේ තව මිනිහෙක් ඒ විදිහටම , එතකොට? මේ ආත්මේ මරන මිනිහට පව් නැද්ද ? එහෙම නැත්තන් ඒ මිනිහගෙන් තව එකෙක්ට එහෙම එහෙම දිග ලූප් එකක් වෙනවද ඒක ?


    - අපිට ප්‍රශ්න වලට උත්තර නැතිව ඉන්නකොට , එක ෆිලෝසෆර් කෙනෙක් කැලේ පැනලා එයාගේ විදිහට උත්තර හෙව්වා ඒ උත්තර වලින් මාත් පිලිගන්න සමහර තැන් තියනවා , නිකන් ආසාව තන්හාව ගැන තියන දේවල් වගේ , හැබැයි අපිට ඒක හැමොටම සැපතක් කියන්න පුලුවන්ද ? මිනිස්සු එක එකාගෙන් එක එකාට දේවල් ගැන තියන අයිඩියාස් පට්ට වෙනස් ,

    පට්ට සල්ලි තිබ්බ පට්ට බලයක් තිබ්බ කෙනෙක්ට ඒවා අතෑරලා දාල දමලා ගහලා අනුරාදපුරේ පැත්තට ගිහින් හේනක් කොටාගෙන හිටියහම වෙනම ආතල් එකක් , ඒකේ ආයෙ කතා දෙකක් නෑ , ඒත් ඒකද වෙන්න ඕනි ?

    බුද්දාගමේ තියන දේවල් වලින් ගොඩක් හොද සිද්ද වෙනවා , ඒත් අර ගෑනු ලමයෙක් මහන උනා දැක්කද ? ඒකිව නිකන් ඇබියුස් කලා වගේ නැද්ද , කිසිම දෙයක් දරාගන්න බැරුව මොකක් හරි දෙයක් උනහම , හැම ගෑනිම එකේ කමෙන්ට්ස් වල හයිප් වෙනවා මගෙත් ආසවක් අරක මේක ගාලා , මොනවද මේ ප්‍රමොට් කරන්නේ අපි ?

    නිකන් කල්පනා කරලා බැලුවහම , හිතෙන්නේ නැද්ද කිසිම දේක තෙරුමකුත් නෑ හැබැයි ඒවා නොවිද ඉන්න එකේ තේරුමකුත් නෑ කියලා ?
    බුදු දහම ගැන හරියට දැන ගන්න ඕන නම් බුදු හාමුදුරුවො දේශනා කල මාර්ගය හරියට අනුගමනය කරන උතුමන් කෙනෙක්ගෙන් ඔයාට තියෙන ගැටළු අහගන්න.නවීන ක්‍රමයට දහම තේරුම් ගන්න අමාරුයි.අද ගොඩක් බුදු දහම විකෘති වෙලා තියෙන්නෙ.
    ගලිගමුවේ ඥානදීප ,කිරුලපන ධම්මවිජය,
    රාජගිරියේ අරියඥාන ,තල්ගමුවෙ සුධිරානන්ද,
    වැනි ස්වාමීන්වහන්සේලා ධර්මය නිවැරදිව දේශනා කරනවා.
     
    • Like
    • Love
    Reactions: DHE and kinkon

    bokaRaj

    Well-known member
  • Dec 4, 2008
    3,086
    6,664
    113
    tumblr_o5dmkaZezW1tgz4rco1_250.gif
     
    • Love
    Reactions: animation

    ek_rosh

    Well-known member
  • May 9, 2014
    896
    417
    63
    if you are not looking for answers then why are you posting here ? same thing neh ?


    Yea okay i know the thing that you are talking right here . only thing matters is all the things that you re talking here is what you called superficial meanings as you say everybody defines their own like you and other thousands of people including monks , teachers every freaking person who talking about this definitions .

    Thats why you need to do your own study. Just picking up some stuff here and there and making your own decision will get you nowhere.

    some rejects karma and all the lies that has told by those monks and they still telling that they are believe in buddism ? i mean if you are not believing those things you are not believe in buddism . and buddism isnt that hard to understand if it hard then tell me the source that you talking about .

    there are certain points that i agree with you but we can educate those points in every damn religion out there . thats it this is not a magic or something special all those things are same . what is the reason behind all those things to believe your religion and not believing all those other religions ? just becuz your family ? nation ? you guys always trying to justify these things . where so called Apaya ?

    Buddhism is about hethupala wadhaya..not karma palawhadhaya...buddha also mentioned not to too deep into krama stuff.

    If you see Buddhism easy and similar to other religions, you must have studied it deeply. Otherwise you cant make a such claim.

    Can you tell about your core understading about buddhism. What are the extremes other religons says and how about in buddhism? What is the enlightment in buddhism?

    just read some buddism books ? wtf all the things wrote there is damn trash . i know there are things to take , but most of the things like apayawal , diwyaloka afterlife things are insane . i dont know why these people wants to hear things like that .

    this shit mostly like political thing i mean to change peoples mind from being poverty .
    ------ Post added on Oct 10, 2021 at 5:27 AM

    I dont go after afterlife and apaya stuff. But, what are your scientific/logical basis/claims to go against it? you just dont like or any logical explanation?
     

    shenic88

    Well-known member
  • May 19, 2020
    1,528
    3,232
    113
    Sri Lanka
    කර්මය ගැන මට තියන ප්‍රශ්න ටිකෙන් ප්‍රශ්න දෙක තුනක් දාන්නම් අයිඩියා එකක් තියනවා නම් උත්තරයක් දාන්න . අගෞරව කිරීමක් නෙවෙයි එක පර්ස්පෙක්ටිව් එකක ඉදලා අනික් පර්ස්පෙක්ටිව් එකෙන් පේන විදිහ ඇසීමක් ..


    - කර්මය පටන් ගන්නේ කොහොමද ? කර්මය ගැන රිපිටීශන් එකක් කියන්න කලින් මේක පටන් ගත්තු හැටි කියන්ඩ ඕනි ? කවෘ හරි කියනවා නම් බුද්දාගම ෆිලෝසොෆි එකක් කියලා ආගමක් නෙවෙයි කියලා මේක එක්ස්ප්ලේන් කරන්න පුලුවන් වෙන්ඩ ඕනි (අර රාමුවෙ තට්ට මෝඩයගෙ වීඩියෝස් බලලා මේකට කමෙන්ට් කරනවා නම් ඔයා ගැන මට දුකයි )

    -- අපිට ඒක තේරුන් ගන්න බැහැයි කියලා කවෘ හරි කියනවා නම් , ඒ කතාව පට්ටම බයිලයක් , මොකද එහෙනම් කෝ රහතන් වහන්සේලා කෝ මාර්ග පල ? උන්ව පේන්නේ නැද්ද එහෙම නැත්තන් බුද්ද සීන් එකෙන් දෙදාස් පන්සීයක් ගියාට පස්සෙ හැමෝගෙම පින් හිදිලද ?

    -- හිතන්න මෙහෙම එකක් , කවෘ හරි කෙනෙක් තව කෙනෙක්ව මරලා තියනවා ගිය ආත්මෙදි , පොරගෙ පින් හින්දා මේ ආත්මෙ ඉපදිලා අර පව හින්දා පොරටත් ඒ විදිහටම මැරෙන්න වෙනවා , අර මුගලන් හාමුදුරුවන්ගේ කතාවේ වගේ , එතකොට පොරව මරන්නේ තව මිනිහෙක් ඒ විදිහටම , එතකොට? මේ ආත්මේ මරන මිනිහට පව් නැද්ද ? එහෙම නැත්තන් ඒ මිනිහගෙන් තව එකෙක්ට එහෙම එහෙම දිග ලූප් එකක් වෙනවද ඒක ?


    - අපිට ප්‍රශ්න වලට උත්තර නැතිව ඉන්නකොට , එක ෆිලෝසෆර් කෙනෙක් කැලේ පැනලා එයාගේ විදිහට උත්තර හෙව්වා ඒ උත්තර වලින් මාත් පිලිගන්න සමහර තැන් තියනවා , නිකන් ආසාව තන්හාව ගැන තියන දේවල් වගේ , හැබැයි අපිට ඒක හැමොටම සැපතක් කියන්න පුලුවන්ද ? මිනිස්සු එක එකාගෙන් එක එකාට දේවල් ගැන තියන අයිඩියාස් පට්ට වෙනස් ,

    පට්ට සල්ලි තිබ්බ පට්ට බලයක් තිබ්බ කෙනෙක්ට ඒවා අතෑරලා දාල දමලා ගහලා අනුරාදපුරේ පැත්තට ගිහින් හේනක් කොටාගෙන හිටියහම වෙනම ආතල් එකක් , ඒකේ ආයෙ කතා දෙකක් නෑ , ඒත් ඒකද වෙන්න ඕනි ?

    බුද්දාගමේ තියන දේවල් වලින් ගොඩක් හොද සිද්ද වෙනවා , ඒත් අර ගෑනු ලමයෙක් මහන උනා දැක්කද ? ඒකිව නිකන් ඇබියුස් කලා වගේ නැද්ද , කිසිම දෙයක් දරාගන්න බැරුව මොකක් හරි දෙයක් උනහම , හැම ගෑනිම එකේ කමෙන්ට්ස් වල හයිප් වෙනවා මගෙත් ආසවක් අරක මේක ගාලා , මොනවද මේ ප්‍රමොට් කරන්නේ අපි ?

    නිකන් කල්පනා කරලා බැලුවහම , හිතෙන්නේ නැද්ද කිසිම දේක තෙරුමකුත් නෑ හැබැයි ඒවා නොවිද ඉන්න එකේ තේරුමකුත් නෑ කියලා ?
    - කර්මය පටන් ගන්නේ කොහොමද ? කර්මය ගැන රිපිටීශන් එකක් කියන්න කලින් මේක පටන් ගත්තු හැටි කියන්ඩ ඕනි ? කවෘ හරි කියනවා නම් බුද්දාගම ෆිලෝසොෆි එකක් කියලා ආගමක් නෙවෙයි කියලා මේක එක්ස්ප්ලේන් කරන්න පුලුවන් වෙන්ඩ ඕනි.

    1. >> පටන් ගත්ත තැනක් ගැන බුද්ධ දේශනාවේ නෑ. ඉපදිච්ච වාර ගානට ඉලක්කමක් නෑ. අනන්තයක්. කර්මය කියන්නේ බුදු කෙනෙකුට විතරක් 100%ක් අවබෝධ වෙන විෂයන් 4න් එකක්. නමුත්, සාමාන්‍ය මිනිස්සුන්ට අවශ්‍ය කරන කොටස සම්පුර්ණයෙන්ම බුද්ධ දේශනාවේ විස්තර කරලා තියනවා. බුදු දහම ආගමක් කියලා සලකන්නේ නැත්තේ අනිත් ආගම වගේ අදහන්න බැරි නිසා. ප්‍රැක්ටිකල් එකක් තියෙන්නේ තමන් තනියෙන් කරලා ප්‍රතිපල ගන්න තියෙන්නේ. අදහන්න බෑ.

    explain කරන්න පුළුවන්, නමුත් ඒකට ඉන්න එකම පුද්ගලයා බුදු රජාණන් වහන්සේ නමක් විතරයි. දැන් ගෞතම බුදු රගනන් වහන්සේ පිරිනිවන් පාලා නිසා, කිසි දවසක ඕකට උත්තර මේ බුද්ධ සාසනයේ කිසි කෙනෙක්ගෙන් ලැබෙන්නේ නෑ. ඒ නිසා option 2ක් තියනවා.

    1. තමුන් කැමැති පෞද්ගලික මතවාදයක දිගටම යන්න.
    2. ඊළඟට පහල වෙන බුදු රජාණන් වහන්සේ ගෙන් අහලා දැන ගන්න.

    ----------------------------

    -- අපිට ඒක තේරුන් ගන්න බැහැයි කියලා කවෘ හරි කියනවා නම් , ඒ කතාව පට්ටම බයිලයක් , මොකද එහෙනම් කෝ රහතන් වහන්සේලා කෝ මාර්ග පල ? උන්ව පේන්නේ නැද්ද එහෙම නැත්තන් බුද්ද සීන් එකෙන් දෙදාස් පන්සීයක් ගියාට පස්සෙ හැමෝගෙම පින් හිදිලද ?

    2. >> මාර්ගපල ලාභී කම පත්තරේ දාන්නේ නෑ. news වල දෙන්නේ නෑ. කැමති මතයක් දරන්න. කැමති නං පිලි ගන්න. කැමති නං try කරලා බලන්න. නැත්තන් නිකං ඉන්න. ඔයා පිලි ගත්තත් නැතත් බුදු දහමටවත් බෞධයන්ටවත් වෙන කාටවක්වත් සත පහක වැදගම්මක් නෑ. (කර්ම විෂය අවබෝධ වෙන්න ඕන නෑ රහත් වෙන්න. රහතන් වහන්සේ නමකටවත් කර්ම විෂය අවබෝධ වෙන්නේ නෑ.)

    -----------------------------

    -- හිතන්න මෙහෙම එකක් , කවෘ හරි කෙනෙක් තව කෙනෙක්ව මරලා තියනවා ගිය ආත්මෙදි , පොරගෙ පින් හින්දා මේ ආත්මෙ ඉපදිලා අර පව හින්දා පොරටත් ඒ විදිහටම මැරෙන්න වෙනවා , අර මුගලන් හාමුදුරුවන්ගේ කතාවේ වගේ , එතකොට පොරව මරන්නේ තව මිනිහෙක් ඒ විදිහටම , එතකොට? මේ ආත්මේ මරන මිනිහට පව් නැද්ද ? එහෙම නැත්තන් ඒ මිනිහගෙන් තව එකෙක්ට එහෙම එහෙම දිග ලූප් එකක් වෙනවද ඒක ?

    3. >> බුදු දහම අනුව , (සාපේක්ෂ රාමුව අර්ථ දක්වලා තියෙන්නේ, තමුන්ගේ පෞද්ගලික මතවාද වලට පිළිතුරු දෙන්න හෝ වෙනත් අතුරු ප්‍රශ්න වලට පිළිතුරු දෙන්න මම බැඳිලා නෑ.)

    A මිනිහා B මිනිහා මැරුවම, ඊළඟ භාවයෙ A මිනිහා මැරෙන්නේ,
    1. ඒ මිනීමැරුමේ පවෙන් වෙන්න පුළුවන්,
    2. වෙන භවයක කරපු පවකින් වෙන්න පුළුවන්,
    3. ස්භාවිකව වෙන්න පුළුවන්,
    4. කිසිම දුකක් නැතුව සැපෙන් මැරෙන්නත් පුළුවන්,
    .... .... .... etc

    වෙන්න පුළුවන් ප්‍රධාන ක්‍රම ඔක්කොම බුද්ධ දේශනාවේ සඳහන් වෙනවා. නමුත් එක individual සිද්දියක් ඔය කියන ක්‍රම වලින් කොයි එකටද හරියටම උනේ කියන්න, කියන්න දන්නේ බුදු කෙනෙක් විතරයි. එකටයි කර්ම විෂය කියන්නේ.

    ඊළඟට,

    ඉහත, 1 නං, ඒ මරන්නේ B මිනිහම වෙන්න පුළුවන්, C කියන වෙනත් මිනිහෙක් වෙන්න පුළුවන්. C-Z කණ්ඩායම වෙන්න පුළුවන්. ඕන දෙයක් වෙන්න පුළුවන්. එතකොට B,C ඇතුළු ඕනෑම කෙනෙකුට A මරණ ප්‍රාණඝාතය සිද්ද වෙනවා. ඔවු ඒක අනන්තය දක්වා යන loop ගොඩක එකතුවක්.

    - අපිට ප්‍රශ්න වලට උත්තර නැතිව ඉන්නකොට , එක ෆිලෝසෆර් කෙනෙක් කැලේ පැනලා එයාගේ විදිහට උත්තර හෙව්වා ඒ උත්තර වලින් මාත් පිලිගන්න සමහර තැන් තියනවා , නිකන් ආසාව තන්හාව ගැන තියන දේවල් වගේ , හැබැයි අපිට ඒක හැමොටම සැපතක් කියන්න පුලුවන්ද ? මිනිස්සු එක එකාගෙන් එක එකාට දේවල් ගැන තියන අයිඩියාස් පට්ට වෙනස් ,

    4. >> පිලි ගන්න එක නැති එක තමුන්ගේ වැඩක්. සහ කැමති පෞද්ගලික මත වාදයක් දැරීම තමුන්ගේ වැඩක්.

    පට්ට සල්ලි තිබ්බ පට්ට බලයක් තිබ්බ කෙනෙක්ට ඒවා අතෑරලා දාල දමලා ගහලා අනුරාදපුරේ පැත්තට ගිහින් හේනක් කොටාගෙන හිටියහම වෙනම ආතල් එකක් , ඒකේ ආයෙ කතා දෙකක් නෑ , ඒත් ඒකද වෙන්න ඕනි ?

    බුද්දාගමේ තියන දේවල් වලින් ගොඩක් හොද සිද්ද වෙනවා , ඒත් අර ගෑනු ලමයෙක් මහන උනා දැක්කද ? ඒකිව නිකන් ඇබියුස් කලා වගේ නැද්ද , කිසිම දෙයක් දරාගන්න බැරුව මොකක් හරි දෙයක් උනහම , හැම ගෑනිම එකේ කමෙන්ට්ස් වල හයිප් වෙනවා මගෙත් ආසවක් අරක මේක ගාලා , මොනවද මේ ප්‍රමොට් කරන්නේ අපි ?


    >> ඒ ඒ මිනිස්සු තමන්ගේ විශ්වාසය/රුචිකත්වය මත කරන දේවල් අනිත් අය ප්‍රශ්නයක් කරගත යුතු නෑ නේ? යමෙක් යම් දෙයක් කරන්නේ යම් ආගමක් මුලික කරගෙන නං, ඒ ආගම කියවලා බැලුවොත් උත්තර එතන ඇති. නීති විරෝධී නොවන ඕනෑම දෙයක් කරන්න ඕන කෙනෙකුට අයිතිය තියනවා. අදාළ නැති අය ඒවා ගැටළුවක් කර ගන්න ඕන නෑ.

    ----------------

    නිකන් කල්පනා කරලා බැලුවහම , හිතෙන්නේ නැද්ද කිසිම දේක තෙරුමකුත් නෑ හැබැයි ඒවා නොවිද ඉන්න එකේ තේරුමකුත් නෑ කියලා ?

    >> එහෙම හිතුනේ නෑ.
     
    • Love
    Reactions: ERROR40 and DHE

    hesian99

    Well-known member
  • Jul 17, 2020
    1,775
    2,215
    113
    Gampaha
    - කර්මය පටන් ගන්නේ කොහොමද ? කර්මය ගැන රිපිටීශන් එකක් කියන්න කලින් මේක පටන් ගත්තු හැටි කියන්ඩ ඕනි ? කවෘ හරි කියනවා නම් බුද්දාගම ෆිලෝසොෆි එකක් කියලා ආගමක් නෙවෙයි කියලා මේක එක්ස්ප්ලේන් කරන්න පුලුවන් වෙන්ඩ ඕනි.

    1. >> පටන් ගත්ත තැනක් ගැන බුද්ධ දේශනාවේ නෑ. ඉපදිච්ච වාර ගානට ඉලක්කමක් නෑ. අනන්තයක්. කර්මය කියන්නේ බුදු කෙනෙකුට විතරක් 100%ක් අවබෝධ වෙන විෂයන් 4න් එකක්. නමුත්, සාමාන්‍ය මිනිස්සුන්ට අවශ්‍ය කරන කොටස සම්පුර්ණයෙන්ම බුද්ධ දේශනාවේ විස්තර කරලා තියනවා. බුදු දහම ආගමක් කියලා සලකන්නේ නැත්තේ අනිත් ආගම වගේ අදහන්න බැරි නිසා. ප්‍රැක්ටිකල් එකක් තියෙන්නේ තමන් තනියෙන් කරලා ප්‍රතිපල ගන්න තියෙන්නේ. අදහන්න බෑ.

    explain කරන්න පුළුවන්, නමුත් ඒකට ඉන්න එකම පුද්ගලයා බුදු රජාණන් වහන්සේ නමක් විතරයි. දැන් ගෞතම බුදු රගනන් වහන්සේ පිරිනිවන් පාලා නිසා, කිසි දවසක ඕකට උත්තර මේ බුද්ධ සාසනයේ කිසි කෙනෙක්ගෙන් ලැබෙන්නේ නෑ. ඒ නිසා option 2ක් තියනවා.

    1. තමුන් කැමැති පෞද්ගලික මතවාදයක දිගටම යන්න.
    2. ඊළඟට පහල වෙන බුදු රජාණන් වහන්සේ ගෙන් අහලා දැන ගන්න.

    ----------------------------

    -- අපිට ඒක තේරුන් ගන්න බැහැයි කියලා කවෘ හරි කියනවා නම් , ඒ කතාව පට්ටම බයිලයක් , මොකද එහෙනම් කෝ රහතන් වහන්සේලා කෝ මාර්ග පල ? උන්ව පේන්නේ නැද්ද එහෙම නැත්තන් බුද්ද සීන් එකෙන් දෙදාස් පන්සීයක් ගියාට පස්සෙ හැමෝගෙම පින් හිදිලද ?

    2. >> මාර්ගපල ලාභී කම පත්තරේ දාන්නේ නෑ. news වල දෙන්නේ නෑ. කැමති මතයක් දරන්න. කැමති නං පිලි ගන්න. කැමති නං try කරලා බලන්න. නැත්තන් නිකං ඉන්න. ඔයා පිලි ගත්තත් නැතත් බුදු දහමටවත් බෞධයන්ටවත් වෙන කාටවක්වත් සත පහක වැදගම්මක් නෑ. (කර්ම විෂය අවබෝධ වෙන්න ඕන නෑ රහත් වෙන්න. රහතන් වහන්සේ නමකටවත් කර්ම විෂය අවබෝධ වෙන්නේ නෑ.)

    -----------------------------

    -- හිතන්න මෙහෙම එකක් , කවෘ හරි කෙනෙක් තව කෙනෙක්ව මරලා තියනවා ගිය ආත්මෙදි , පොරගෙ පින් හින්දා මේ ආත්මෙ ඉපදිලා අර පව හින්දා පොරටත් ඒ විදිහටම මැරෙන්න වෙනවා , අර මුගලන් හාමුදුරුවන්ගේ කතාවේ වගේ , එතකොට පොරව මරන්නේ තව මිනිහෙක් ඒ විදිහටම , එතකොට? මේ ආත්මේ මරන මිනිහට පව් නැද්ද ? එහෙම නැත්තන් ඒ මිනිහගෙන් තව එකෙක්ට එහෙම එහෙම දිග ලූප් එකක් වෙනවද ඒක ?

    3. >> බුදු දහම අනුව , (සාපේක්ෂ රාමුව අර්ථ දක්වලා තියෙන්නේ, තමුන්ගේ පෞද්ගලික මතවාද වලට පිළිතුරු දෙන්න හෝ වෙනත් අතුරු ප්‍රශ්න වලට පිළිතුරු දෙන්න මම බැඳිලා නෑ.)

    A මිනිහා B මිනිහා මැරුවම, ඊළඟ භාවයෙ A මිනිහා මැරෙන්නේ,
    1. ඒ මිනීමැරුමේ පවෙන් වෙන්න පුළුවන්,
    2. වෙන භවයක කරපු පවකින් වෙන්න පුළුවන්,
    3. ස්භාවිකව වෙන්න පුළුවන්,
    4. කිසිම දුකක් නැතුව සැපෙන් මැරෙන්නත් පුළුවන්,
    .... .... .... etc

    වෙන්න පුළුවන් ප්‍රධාන ක්‍රම ඔක්කොම බුද්ධ දේශනාවේ සඳහන් වෙනවා. නමුත් එක individual සිද්දියක් ඔය කියන ක්‍රම වලින් කොයි එකටද හරියටම උනේ කියන්න, කියන්න දන්නේ බුදු කෙනෙක් විතරයි. එකටයි කර්ම විෂය කියන්නේ.

    ඊළඟට,

    ඉහත, 1 නං, ඒ මරන්නේ B මිනිහම වෙන්න පුළුවන්, C කියන වෙනත් මිනිහෙක් වෙන්න පුළුවන්. C-Z කණ්ඩායම වෙන්න පුළුවන්. ඕන දෙයක් වෙන්න පුළුවන්. එතකොට B,C ඇතුළු ඕනෑම කෙනෙකුට A මරණ ප්‍රාණඝාතය සිද්ද වෙනවා. ඔවු ඒක අනන්තය දක්වා යන loop ගොඩක එකතුවක්.

    - අපිට ප්‍රශ්න වලට උත්තර නැතිව ඉන්නකොට , එක ෆිලෝසෆර් කෙනෙක් කැලේ පැනලා එයාගේ විදිහට උත්තර හෙව්වා ඒ උත්තර වලින් මාත් පිලිගන්න සමහර තැන් තියනවා , නිකන් ආසාව තන්හාව ගැන තියන දේවල් වගේ , හැබැයි අපිට ඒක හැමොටම සැපතක් කියන්න පුලුවන්ද ? මිනිස්සු එක එකාගෙන් එක එකාට දේවල් ගැන තියන අයිඩියාස් පට්ට වෙනස් ,

    4. >> පිලි ගන්න එක නැති එක තමුන්ගේ වැඩක්. සහ කැමති පෞද්ගලික මත වාදයක් දැරීම තමුන්ගේ වැඩක්.

    පට්ට සල්ලි තිබ්බ පට්ට බලයක් තිබ්බ කෙනෙක්ට ඒවා අතෑරලා දාල දමලා ගහලා අනුරාදපුරේ පැත්තට ගිහින් හේනක් කොටාගෙන හිටියහම වෙනම ආතල් එකක් , ඒකේ ආයෙ කතා දෙකක් නෑ , ඒත් ඒකද වෙන්න ඕනි ?

    බුද්දාගමේ තියන දේවල් වලින් ගොඩක් හොද සිද්ද වෙනවා , ඒත් අර ගෑනු ලමයෙක් මහන උනා දැක්කද ? ඒකිව නිකන් ඇබියුස් කලා වගේ නැද්ද , කිසිම දෙයක් දරාගන්න බැරුව මොකක් හරි දෙයක් උනහම , හැම ගෑනිම එකේ කමෙන්ට්ස් වල හයිප් වෙනවා මගෙත් ආසවක් අරක මේක ගාලා , මොනවද මේ ප්‍රමොට් කරන්නේ අපි ?


    >> ඒ ඒ මිනිස්සු තමන්ගේ විශ්වාසය/රුචිකත්වය මත කරන දේවල් අනිත් අය ප්‍රශ්නයක් කරගත යුතු නෑ නේ? යමෙක් යම් දෙයක් කරන්නේ යම් ආගමක් මුලික කරගෙන නං, ඒ ආගම කියවලා බැලුවොත් උත්තර එතන ඇති. නීති විරෝධී නොවන ඕනෑම දෙයක් කරන්න ඕන කෙනෙකුට අයිතිය තියනවා. අදාළ නැති අය ඒවා ගැටළුවක් කර ගන්න ඕන නෑ.

    ----------------

    නිකන් කල්පනා කරලා බැලුවහම , හිතෙන්නේ නැද්ද කිසිම දේක තෙරුමකුත් නෑ හැබැයි ඒවා නොවිද ඉන්න එකේ තේරුමකුත් නෑ කියලා ?

    >> එහෙම හිතුනේ නෑ.
    මටත් කියන්න පුලුවන් උබගෙ කලින් භවය ඉස්සරහට උපදින බවය කර්ම පල විපාක , හැබැයි එහෙම කිව්වා කියලා උබට තේරෙන්නේ නෑ / ඒවා තේරෙන්න සාමාන්ය මිනිස් මොලයකට බෑ : D ඒක හින්දා මන් කියන්නේ නෑ


    **කෙනෙක්ට දෙයක් තේරුනාද කියලා තේරුන් ගන්න තියන ප්‍රදාන සාදයකය් තමයි තව කෙනෙක්ට ඒක තේරුන් කරන එක . හැම ආගමකම හැම ජාතියකම සාදාරනීකරනය තියනවා ඔය , අපිට කොච්චර තේරෙන්නෑ බයිලා කිව්වත් අපිට තේරුනේ නැත්ත් එක්ස්ප්ලේ කරන්න ෆෝම් එකක් තියනවා . එහෙම නැති තැන ඒක නිකන් ෆිලෝසොෆි එකක් විතරයි මේ ලොකේ තියන හැම ෆිලෝසිෆි එකක්ම වගේ !

    මිනිස්සු තමන් දකින කියන දේවල් අනුව / ඉන්ෆ්ලුවන්ස් වෙන දේවල් අනුව තමයි හැම දෙයක්ම ඩිෆයින් කරන්නේ බුද්දාගේ කාලේත් එච්චරයි !

    මිනිස්සු හරි කැමති තමන්ට ගහන්න බැරි තැනක් තියනවා නම් ඌ තමන්ට ත්‍රෙට් එකක් උන වෙලාවට උට අනික් පැත්තට ගහන්න බැරි උනත් " උබ බලපන් කර්මයෙන් උබට හම්බෙයි " වගේ ඉම්ප්‍රෙශන්ස් දෙන්න ! ඒවගේ දේවල් ජස්ටිෆයි කරන්න , අවුරුදු බර ගානකට කලින් හිටපු මීහරක් ටිකක් කන්ට්‍රෝල් කරන්න එක්කෝ කරපු පොලිටිකල් ප්ලෑන් එකක් වෙන්නත් පුලුවන් සමහර විට ,


    මෙතන මම කියන පොයින්ට් එක මේ එකක්වත් නෙවෙයි ! ඇයි හැම තිස්සෙම ආගමික පොත් පත් වල තියන හැම දෙයක්මත් අපාය දිව්යලෝක කර්මය වගේ දේවලුත් නිවන කියලා බයෝලොජිකලි බැක්වර්ඩ් වෙන එකෙනුත් උබලා බලාපොරොත්තු වෙන්නෙ ?

    මම නම් හිතන්නේ මිනිස්සු කිසිම වෙලාවක තමන්ට ඇහැට පේන ප්‍රැක්ටිකල් දේකට වඩා පේන්නේ නැති මොකක් හරි ආතල් එකක් පස්සේ යනවා කියලා , ආද්යාත්මික දියුනුව කියන්නේ බේසිකලි බ්‍රේන් එක ට්‍රේන් කරන එක පර්ෆොර්මන්ස් මොඩ් එකකට , එතනින් එහාට දේවල් තියෙන නොතියෙන එක මම දන්නේ නෑ ! ඇති ...

    සමහර විට බුද්දා කියන්නේ ගෑනිට ලමයෙක් ඉපදුනු දවසේ කැලේ පැන්න ට්‍රැක් ඩයල් එකක් වෙන්නත් පුලුවන් නේද ? උබට එහෙම නෑ කියලා ඔප්පු කරන්න කිසි සාදකයක් නෑ !
     

    wpmanoj

    Well-known member
  • Nov 18, 2010
    1,939
    4,896
    113
    කර්මය කියන්නේ ප්‍රතිරෝධය කියල තේරුම් ගනින් ඒ ඇති.
    හැම ක්‍රියාවක් සදහාම ප්‍රතික්‍රියාවක් තියෙනවා.

    රහත් කියන්නෙ හිතේ දෙයක් මිස අහසින් යෑමක් නෙවෙයි. හිත රහත් වෙනවා මිස ඇග රහත් වෙන්නෙ නෑ. රහත්තු ඕන තරම් ඉන්නවා. සරලවම කිව්වොත් මොන මගුල උනත් රහතගෙ හිතේ ස්වභාවය දීර්ඝ කාලීනව වෙනස් කරන්න බෑ. සිතට මොක ආවත් ක්ෂණිකව සාමාන්‍ය වෙනවා. යම් මට්ටමකින් එහාට හිත එහෙ මෙහෙ යන්නෙ නෑ. කෙනෙක් මරන්න කවදාවත්ම රහතෙක්ට හිත හදා ගන්න බෑ. ඒ හිත නිවිල නිසා. රහතා බය වෙනවා, කලබල වෙනවා. දීර්ෂව නෙවේ බොහොම සුලු කාලයකට.
     

    ek_rosh

    Well-known member
  • May 9, 2014
    896
    417
    63
    මෙතන මම කියන පොයින්ට් එක මේ එකක්වත් නෙවෙයි ! ඇයි හැම තිස්සෙම ආගමික පොත් පත් වල තියන හැම දෙයක්මත් අපාය දිව්යලෝක කර්මය වගේ දේවලුත් නිවන කියලා බයෝලොජිකලි බැක්වර්ඩ් වෙන එකෙනුත් උබලා බලාපොරොත්තු වෙන්නෙ ?

    Ballek gana hitanna.. uu mirror ekak diha balagena eke tiyena ewa real kiayala hitagena bura bura innnawa... uuta mirror eken pena eka deyak uuta athal wennat puluwan...tawa deyak patta upset wennat puluwan... asarana modaya dawasa tissema karanna mirror ekat ekka interact wewi innawa real kiyala hitagena..

    Uuuta kawada hari ballage ramuwn midila baluwoth uuta terei uu mee athal gannet boruwata gatenneth really athi deyakata newei kiyala...

    Onna oya balu ramuwen galawila balana widiha tamai budda kiyala dunne..

    ubata kamathi nam..ballawage nathi deyak bala bala athal aragena inna puluwan nattam eken eliyata ewilla reality eka terum ganna puluwan...


    Mata terena widihata uba buddhism kiyala hiten ekak hadagena eka defeat karanna dangalanawa....oka tamai gadak un watila inna wala.. uba issella buddhism wala core eka hondata study karapan..etakota ubatama teerei uba oya kiyala tiyena dewal wala teruma mokakda kiyala..
     
    • Love
    Reactions: DHE

    aggregate

    Well-known member
  • Jun 8, 2011
    8,429
    5,866
    113
    හැම දේම කර්මය නිසා නෙවෙයි නේද වෙන්නේ? මට මතකයි ඕලෙවල්ද කොහෙද අර උතු නියාම දම්ම නියාම කම්ම නියාම කියල ඉගෙන ගත්තා. බුදුහාමුදුරුවො කියල නෑ කවදාවත් දේවල් අත හරින්න කියලා එයා කිව්වෙ අපි සතුට කියල හිතන් ඉන්න හැමදේම අන්තිමට දුකක් මොකද මිනිස්සුන්ගෙ හිතේ තියෙන තන්හාව ආශාව කවදාවත් ඉවරයක් වෙන්නෑ කියලා. ඒක ඇත්ත. පොඩ්ඩක් හිතපං අපි මොකක් හරි දෙයක් ගැන හීන දකිනව අපි කියමු කාර් එකක් හරි ජොබ් එකක් හරි කියලා. හැබැයි අපිට ඒ දේ ලැබුනාම අර තිබ්බ සතුට එක්සයිට්මන්ට් එක ටික කාලෙකදී නැති වෙලා යනවා ඒ වෙනුවට ඊට වඩා හොඳ දෙයක් ඇචීව් කරන්න හීන බලනවා. ෆෙරාරි ගත්ත එකා බලන්නෙ ප්‍රයිවට් ජෙට් එකක් ගන්න ප්‍රයිවට් ජෙට් ගත්ත එකා බලන්නෙ ප්‍රයිවර් අයිලන්ඩ් එකක් ගන්න. ඉතින් ඕකෙ ඉවරයක් නෑ. අභිධර්මය පොතක් කියෙව්ව නං ඔය ප්‍රශ්න වලට උත්තර ඔක්කොම වගේ තියෙනවා.
     
    • Like
    • Love
    Reactions: DHE and animation

    greenthunder

    Well-known member
  • Jul 24, 2010
    3,056
    1,497
    113
    මෙතන මම කියන පොයින්ට් එක මේ එකක්වත් නෙවෙයි ! ඇයි හැම තිස්සෙම ආගමික පොත් පත් වල තියන හැම දෙයක්මත් අපාය දිව්යලෝක කර්මය වගේ දේවලුත් නිවන කියලා බයෝලොජිකලි බැක්වර්ඩ් වෙන එකෙනුත් උබලා බලාපොරොත්තු වෙන්නෙ ?

    මොකද්ද ඔය කියන බයලොජිකල් බැක්වර්ඩ් එක? ඔයාම රිප්ලයි එකේ කියනවා මෙහෙම.

    මිනිස්සු තමන් දකින කියන දේවල් අනුව / ඉන්ෆ්ලුවන්ස් වෙන දේවල් අනුව තමයි හැම දෙයක්ම ඩිෆයින් කරන්නේ බුද්දාගේ කාලේත් එච්චරයි !

    හැබැයි මේ "වැඩක් නැති" ප්‍රශ්නය අහද්දි ඒ කාරණය අමතක වෙලා. වැඩක් නැති කිව්වෙ, බයලොජි වලට බැක්වර්ඩ් හෝ ෆෝවර්ඩ් අර්ථකතනයක් දෙන්නෙ අපි නෙ. ඉතින් අපිට කැමති එකක් දීගත්තම මොකද? සමහරවිට ඔයාගෙ මතය මට බයොලොජිකලි බැක්වර්ඩ් වෙන්න පුලුවන්. නමුත් මම "මගේ මතයමයි හරී" කියලා කියන්න තරම් අන්තවාදී වෙන්නෙ නැහැ. ඒක ඔයාගෙ මතය, දිට්ඨිය. එච්චරයි. මේක මගේ මතය මගේ දිට්ඨිය.

    මේ ලෝකෙට අර්ථකථන දෙන්නෙ අපි. ඒ අර්ථකථන අපිට ලඟා වෙන්න අවශ්‍ය අරමුණට සාපේක්ෂයි. ඔන්න ඔය නානාප්‍රකාර ප්‍රපංච ලෝකෙන් ගැලවීමමයි නිවන කියන්නෙ. ඔන්න ඕක තමයි ඔයාගෙ ඒ වැඩක් නැති ප්‍රශ්නෙට උත්තරේ.
     
    Last edited:
    • Like
    Reactions: ERROR40

    bokaRaj

    Well-known member
  • Dec 4, 2008
    3,086
    6,664
    113
    කර්මය කියන්නේ ප්‍රතිරෝධය කියල තේරුම් ගනින් ඒ ඇති.
    හැම ක්‍රියාවක් සදහාම ප්‍රතික්‍රියාවක් තියෙනවා.

    රහත් කියන්නෙ හිතේ දෙයක් මිස අහසින් යෑමක් නෙවෙයි. හිත රහත් වෙනවා මිස ඇග රහත් වෙන්නෙ නෑ. රහත්තු ඕන තරම් ඉන්නවා. සරලවම කිව්වොත් මොන මගුල උනත් රහතගෙ හිතේ ස්වභාවය දීර්ඝ කාලීනව වෙනස් කරන්න බෑ. සිතට මොක ආවත් ක්ෂණිකව සාමාන්‍ය වෙනවා. යම් මට්ටමකින් එහාට හිත එහෙ මෙහෙ යන්නෙ නෑ. කෙනෙක් මරන්න කවදාවත්ම රහතෙක්ට හිත හදා ගන්න බෑ. ඒ හිත නිවිල නිසා. රහතා බය වෙනවා, කලබල වෙනවා. දීර්ෂව නෙවේ බොහොම සුලු කාලයකට.
    1639787131220.gif
     

    DHE

    Well-known member
  • Oct 31, 2021
    1,255
    2,395
    113
    Anuradhapura
    කර්මය ගැන මට තියන ප්‍රශ්න ටිකෙන් ප්‍රශ්න දෙක තුනක් දාන්නම් අයිඩියා එකක් තියනවා නම් උත්තරයක් දාන්න . අගෞරව කිරීමක් නෙවෙයි එක පර්ස්පෙක්ටිව් එකක ඉදලා අනික් පර්ස්පෙක්ටිව් එකෙන් පේන විදිහ ඇසීමක් ..


    - කර්මය පටන් ගන්නේ කොහොමද ? කර්මය ගැන රිපිටීශන් එකක් කියන්න කලින් මේක පටන් ගත්තු හැටි කියන්ඩ ඕනි ? කවෘ හරි කියනවා නම් බුද්දාගම ෆිලෝසොෆි එකක් කියලා ආගමක් නෙවෙයි කියලා මේක එක්ස්ප්ලේන් කරන්න පුලුවන් වෙන්ඩ ඕනි (අර රාමුවෙ තට්ට මෝඩයගෙ වීඩියෝස් බලලා මේකට කමෙන්ට් කරනවා නම් ඔයා ගැන මට දුකයි )

    -- අපිට ඒක තේරුන් ගන්න බැහැයි කියලා කවෘ හරි කියනවා නම් , ඒ කතාව පට්ටම බයිලයක් , මොකද එහෙනම් කෝ රහතන් වහන්සේලා කෝ මාර්ග පල ? උන්ව පේන්නේ නැද්ද එහෙම නැත්තන් බුද්ද සීන් එකෙන් දෙදාස් පන්සීයක් ගියාට පස්සෙ හැමෝගෙම පින් හිදිලද ?

    -- හිතන්න මෙහෙම එකක් , කවෘ හරි කෙනෙක් තව කෙනෙක්ව මරලා තියනවා ගිය ආත්මෙදි , පොරගෙ පින් හින්දා මේ ආත්මෙ ඉපදිලා අර පව හින්දා පොරටත් ඒ විදිහටම මැරෙන්න වෙනවා , අර මුගලන් හාමුදුරුවන්ගේ කතාවේ වගේ , එතකොට පොරව මරන්නේ තව මිනිහෙක් ඒ විදිහටම , එතකොට? මේ ආත්මේ මරන මිනිහට පව් නැද්ද ? එහෙම නැත්තන් ඒ මිනිහගෙන් තව එකෙක්ට එහෙම එහෙම දිග ලූප් එකක් වෙනවද ඒක ?


    - අපිට ප්‍රශ්න වලට උත්තර නැතිව ඉන්නකොට , එක ෆිලෝසෆර් කෙනෙක් කැලේ පැනලා එයාගේ විදිහට උත්තර හෙව්වා ඒ උත්තර වලින් මාත් පිලිගන්න සමහර තැන් තියනවා , නිකන් ආසාව තන්හාව ගැන තියන දේවල් වගේ , හැබැයි අපිට ඒක හැමොටම සැපතක් කියන්න පුලුවන්ද ? මිනිස්සු එක එකාගෙන් එක එකාට දේවල් ගැන තියන අයිඩියාස් පට්ට වෙනස් ,

    පට්ට සල්ලි තිබ්බ පට්ට බලයක් තිබ්බ කෙනෙක්ට ඒවා අතෑරලා දාල දමලා ගහලා අනුරාදපුරේ පැත්තට ගිහින් හේනක් කොටාගෙන හිටියහම වෙනම ආතල් එකක් , ඒකේ ආයෙ කතා දෙකක් නෑ , ඒත් ඒකද වෙන්න ඕනි ?

    බුද්දාගමේ තියන දේවල් වලින් ගොඩක් හොද සිද්ද වෙනවා , ඒත් අර ගෑනු ලමයෙක් මහන උනා දැක්කද ? ඒකිව නිකන් ඇබියුස් කලා වගේ නැද්ද , කිසිම දෙයක් දරාගන්න බැරුව මොකක් හරි දෙයක් උනහම , හැම ගෑනිම එකේ කමෙන්ට්ස් වල හයිප් වෙනවා මගෙත් ආසවක් අරක මේක ගාලා , මොනවද මේ ප්‍රමොට් කරන්නේ අපි ?

    නිකන් කල්පනා කරලා බැලුවහම , හිතෙන්නේ නැද්ද කිසිම දේක තෙරුමකුත් නෑ හැබැයි ඒවා නොවිද ඉන්න එකේ තේරුමකුත් නෑ කියලා ?
    කර්මය ගැන මට තියන ප්‍රශ්න ටිකෙන් ප්‍රශ්න දෙක තුනක් දාන්නම් අයිඩියා එකක් තියනවා නම් උත්තරයක් දාන්න . අගෞරව කිරීමක් නෙවෙයි එක පර්ස්පෙක්ටිව් එකක ඉදලා අනික් පර්ස්පෙක්ටිව් එකෙන් පේන විදිහ ඇසීමක් ..


    - කර්මය පටන් ගන්නේ කොහොමද ? කර්මය ගැන රිපිටීශන් එකක් කියන්න කලින් මේක පටන් ගත්තු හැටි කියන්ඩ ඕනි ? කවෘ හරි කියනවා නම් බුද්දාගම ෆිලෝසොෆි එකක් කියලා ආගමක් නෙවෙයි කියලා මේක එක්ස්ප්ලේන් කරන්න පුලුවන් වෙන්ඩ ඕනි (අර රාමුවෙ තට්ට මෝඩයගෙ වීඩියෝස් බලලා මේකට කමෙන්ට් කරනවා නම් ඔයා ගැන මට දුකයි )

    -- අපිට ඒක තේරුන් ගන්න බැහැයි කියලා කවෘ හරි කියනවා නම් , ඒ කතාව පට්ටම බයිලයක් , මොකද එහෙනම් කෝ රහතන් වහන්සේලා කෝ මාර්ග පල ? උන්ව පේන්නේ නැද්ද එහෙම නැත්තන් බුද්ද සීන් එකෙන් දෙදාස් පන්සීයක් ගියාට පස්සෙ හැමෝගෙම පින් හිදිලද ?

    -- හිතන්න මෙහෙම එකක් , කවෘ හරි කෙනෙක් තව කෙනෙක්ව මරලා තියනවා ගිය ආත්මෙදි , පොරගෙ පින් හින්දා මේ ආත්මෙ ඉපදිලා අර පව හින්දා පොරටත් ඒ විදිහටම මැරෙන්න වෙනවා , අර මුගලන් හාමුදුරුවන්ගේ කතාවේ වගේ , එතකොට පොරව මරන්නේ තව මිනිහෙක් ඒ විදිහටම , එතකොට? මේ ආත්මේ මරන මිනිහට පව් නැද්ද ? එහෙම නැත්තන් ඒ මිනිහගෙන් තව එකෙක්ට එහෙම එහෙම දිග ලූප් එකක් වෙනවද ඒක ?


    - අපිට ප්‍රශ්න වලට උත්තර නැතිව ඉන්නකොට , එක ෆිලෝසෆර් කෙනෙක් කැලේ පැනලා එයාගේ විදිහට උත්තර හෙව්වා ඒ උත්තර වලින් මාත් පිලිගන්න සමහර තැන් තියනවා , නිකන් ආසාව තන්හාව ගැන තියන දේවල් වගේ , හැබැයි අපිට ඒක හැමොටම සැපතක් කියන්න පුලුවන්ද ? මිනිස්සු එක එකාගෙන් එක එකාට දේවල් ගැන තියන අයිඩියාස් පට්ට වෙනස් ,

    පට්ට සල්ලි තිබ්බ පට්ට බලයක් තිබ්බ කෙනෙක්ට ඒවා අතෑරලා දාල දමලා ගහලා අනුරාදපුරේ පැත්තට ගිහින් හේනක් කොටාගෙන හිටියහම වෙනම ආතල් එකක් , ඒකේ ආයෙ කතා දෙකක් නෑ , ඒත් ඒකද වෙන්න ඕනි ?

    බුද්දාගමේ තියන දේවල් වලින් ගොඩක් හොද සිද්ද වෙනවා , ඒත් අර ගෑනු ලමයෙක් මහන උනා දැක්කද ? ඒකිව නිකන් ඇබියුස් කලා වගේ නැද්ද , කිසිම දෙයක් දරාගන්න බැරුව මොකක් හරි දෙයක් උනහම , හැම ගෑනිම එකේ කමෙන්ට්ස් වල හයිප් වෙනවා මගෙත් ආසවක් අරක මේක ගාලා , මොනවද මේ ප්‍රමොට් කරන්නේ අපි ?

    නිකන් කල්පනා කරලා බැලුවහම , හිතෙන්නේ නැද්ද කිසිම දේක තෙරුමකුත් නෑ හැබැයි ඒවා නොවිද ඉන්න එකේ තේරුමකුත් නෑ කියලා ?
    mmth godak danne na.....danna tharamin kynnam..Singlish walin type karanna wenne.himita kywala oyage adahasuth kynna balanna:-)

    1. Budurajanan wahanse buddhathwayata path wenna kalin Pubbeniwasanussathi gnanaya labagannawane...ethakota unwahanse meka aramba wune kothaninda kyla apassata apassata balagena yanawa......eka kshanayakadi kalpa 100 gananak apassata balanawa....eth meke arambayak awasanayak penne na.....un wahanse kyla thynne karma wishaya loka wishaya achinthyai kylane....ewata seema na...e nisa thama thamange danum mattam wlin eka therum ganna one..Stephen Hawkingsge0 "A Brief History of time" kyna potheth oya wage kathawak thynwalu....Buddhagama agamak Philosophy ekk kyna eka gana nm mm danne na mnw kynwd kyla..eka nikm anda adaheemak nowee nuwanin awabodha karaganna one nisada danne na ehema kynne

    2.Dan me kale marga pala awabodha karaganna amaruine...minis paramayusha awurudu 100t wada adui...me kale inna godak ayata pragnawak na....me nisa samahara dewal apita ape danumen therum ganna bariwunata meka mehema wenna one kyla hithanna wenw...eka gana laukika shraddhawak athi karagena arya ashtangika margaye giyata passe anthimata eka awaboda wunahama lokoththara Shraddhawak athiwenw..matath therenne nathi dewal mm hoyala balala ehenam eka mehema wenna athi kyla hithnw karanna deyak nane wena ithin

    3.ehema loop ekakuth thynw.....eth samahara welawata eka nathiwennath puluwan....ara eluwekwa thapasayek maranna giyapu kathawa oya dannawa athi kyla hithanawa...ethanadi anthimata eluwa marune swabhawika widihatane...ethanadi thapasaya loop eken beruna....thawa ape athin danne nathuwa saththu pagila marenne e wageth ekkenekta karmaya pala deddi thawa kenekta karma ras wenne nathuwa thyna awasathath athi

    4.Naha eya hoyaganna hamadema hari kynna ba....Buddha kale hitapu ishiwaru eka eka matha daruwa kynawane niwan awabodhayata(mata ewage nam nm hariyata mathaka na)....samahara aya jeewitha kalema niruwathwa hitiyahama niwan awabodha wenw kiuwa..thwth samahara aya kiuwa ape bara wadi nisa thama me duk widinne kyla jeewitha kalema thani kakulen hitiya...samaharaaya harak wage jeewath wune.....mewath ithin kam sapa atharala kaleta giyapu aya hoyagaththu dewalne.....e nisa hama ekkma piliganna ba apita

    5.Salli atharala danna one na....Anepidu situthumath salli ekkamane hitiye...habai bandune na....puluwan tharam bauthika dewal hithen alla ganne nathuwa inna balanna one..ekata hodama kramayak thama oya wage sapa sampath atharala dala gihin saralawa inna eka....habai ehema sarala jeewithaya gewana manussayata wada ara salli ekka inna manussaya ewata alenne nathuwa idala pin daham karagena maranin maththe hoda thanakata yanawa wennath puluwan...e nisa eka pudgalayinta anuwa sapekshai

    6.eka gana nm mm dakke na

    7.me jeewithaya witharak gana hithaddi matath ohoma hithenw.....eth owa windala apayata ehema gihama widinna thyna duka ekka baluwahama ewa one na kyla hithenw....eth ithin ath haraganna ba:-(
     

    DHE

    Well-known member
  • Oct 31, 2021
    1,255
    2,395
    113
    Anuradhapura
    - කර්මය පටන් ගන්නේ කොහොමද ? කර්මය ගැන රිපිටීශන් එකක් කියන්න කලින් මේක පටන් ගත්තු හැටි කියන්ඩ ඕනි ? කවෘ හරි කියනවා නම් බුද්දාගම ෆිලෝසොෆි එකක් කියලා ආගමක් නෙවෙයි කියලා මේක එක්ස්ප්ලේන් කරන්න පුලුවන් වෙන්ඩ ඕනි.

    1. >> පටන් ගත්ත තැනක් ගැන බුද්ධ දේශනාවේ නෑ. ඉපදිච්ච වාර ගානට ඉලක්කමක් නෑ. අනන්තයක්. කර්මය කියන්නේ බුදු කෙනෙකුට විතරක් 100%ක් අවබෝධ වෙන විෂයන් 4න් එකක්. නමුත්, සාමාන්‍ය මිනිස්සුන්ට අවශ්‍ය කරන කොටස සම්පුර්ණයෙන්ම බුද්ධ දේශනාවේ විස්තර කරලා තියනවා. බුදු දහම ආගමක් කියලා සලකන්නේ නැත්තේ අනිත් ආගම වගේ අදහන්න බැරි නිසා. ප්‍රැක්ටිකල් එකක් තියෙන්නේ තමන් තනියෙන් කරලා ප්‍රතිපල ගන්න තියෙන්නේ. අදහන්න බෑ.

    explain කරන්න පුළුවන්, නමුත් ඒකට ඉන්න එකම පුද්ගලයා බුදු රජාණන් වහන්සේ නමක් විතරයි. දැන් ගෞතම බුදු රගනන් වහන්සේ පිරිනිවන් පාලා නිසා, කිසි දවසක ඕකට උත්තර මේ බුද්ධ සාසනයේ කිසි කෙනෙක්ගෙන් ලැබෙන්නේ නෑ. ඒ නිසා option 2ක් තියනවා.

    1. තමුන් කැමැති පෞද්ගලික මතවාදයක දිගටම යන්න.
    2. ඊළඟට පහල වෙන බුදු රජාණන් වහන්සේ ගෙන් අහලා දැන ගන්න.

    ----------------------------

    -- අපිට ඒක තේරුන් ගන්න බැහැයි කියලා කවෘ හරි කියනවා නම් , ඒ කතාව පට්ටම බයිලයක් , මොකද එහෙනම් කෝ රහතන් වහන්සේලා කෝ මාර්ග පල ? උන්ව පේන්නේ නැද්ද එහෙම නැත්තන් බුද්ද සීන් එකෙන් දෙදාස් පන්සීයක් ගියාට පස්සෙ හැමෝගෙම පින් හිදිලද ?

    2. >> මාර්ගපල ලාභී කම පත්තරේ දාන්නේ නෑ. news වල දෙන්නේ නෑ. කැමති මතයක් දරන්න. කැමති නං පිලි ගන්න. කැමති නං try කරලා බලන්න. නැත්තන් නිකං ඉන්න. ඔයා පිලි ගත්තත් නැතත් බුදු දහමටවත් බෞධයන්ටවත් වෙන කාටවක්වත් සත පහක වැදගම්මක් නෑ. (කර්ම විෂය අවබෝධ වෙන්න ඕන නෑ රහත් වෙන්න. රහතන් වහන්සේ නමකටවත් කර්ම විෂය අවබෝධ වෙන්නේ නෑ.)

    -----------------------------

    -- හිතන්න මෙහෙම එකක් , කවෘ හරි කෙනෙක් තව කෙනෙක්ව මරලා තියනවා ගිය ආත්මෙදි , පොරගෙ පින් හින්දා මේ ආත්මෙ ඉපදිලා අර පව හින්දා පොරටත් ඒ විදිහටම මැරෙන්න වෙනවා , අර මුගලන් හාමුදුරුවන්ගේ කතාවේ වගේ , එතකොට පොරව මරන්නේ තව මිනිහෙක් ඒ විදිහටම , එතකොට? මේ ආත්මේ මරන මිනිහට පව් නැද්ද ? එහෙම නැත්තන් ඒ මිනිහගෙන් තව එකෙක්ට එහෙම එහෙම දිග ලූප් එකක් වෙනවද ඒක ?

    3. >> බුදු දහම අනුව , (සාපේක්ෂ රාමුව අර්ථ දක්වලා තියෙන්නේ, තමුන්ගේ පෞද්ගලික මතවාද වලට පිළිතුරු දෙන්න හෝ වෙනත් අතුරු ප්‍රශ්න වලට පිළිතුරු දෙන්න මම බැඳිලා නෑ.)

    A මිනිහා B මිනිහා මැරුවම, ඊළඟ භාවයෙ A මිනිහා මැරෙන්නේ,
    1. ඒ මිනීමැරුමේ පවෙන් වෙන්න පුළුවන්,
    2. වෙන භවයක කරපු පවකින් වෙන්න පුළුවන්,
    3. ස්භාවිකව වෙන්න පුළුවන්,
    4. කිසිම දුකක් නැතුව සැපෙන් මැරෙන්නත් පුළුවන්,
    .... .... .... etc

    වෙන්න පුළුවන් ප්‍රධාන ක්‍රම ඔක්කොම බුද්ධ දේශනාවේ සඳහන් වෙනවා. නමුත් එක individual සිද්දියක් ඔය කියන ක්‍රම වලින් කොයි එකටද හරියටම උනේ කියන්න, කියන්න දන්නේ බුදු කෙනෙක් විතරයි. එකටයි කර්ම විෂය කියන්නේ.

    ඊළඟට,

    ඉහත, 1 නං, ඒ මරන්නේ B මිනිහම වෙන්න පුළුවන්, C කියන වෙනත් මිනිහෙක් වෙන්න පුළුවන්. C-Z කණ්ඩායම වෙන්න පුළුවන්. ඕන දෙයක් වෙන්න පුළුවන්. එතකොට B,C ඇතුළු ඕනෑම කෙනෙකුට A මරණ ප්‍රාණඝාතය සිද්ද වෙනවා. ඔවු ඒක අනන්තය දක්වා යන loop ගොඩක එකතුවක්.

    - අපිට ප්‍රශ්න වලට උත්තර නැතිව ඉන්නකොට , එක ෆිලෝසෆර් කෙනෙක් කැලේ පැනලා එයාගේ විදිහට උත්තර හෙව්වා ඒ උත්තර වලින් මාත් පිලිගන්න සමහර තැන් තියනවා , නිකන් ආසාව තන්හාව ගැන තියන දේවල් වගේ , හැබැයි අපිට ඒක හැමොටම සැපතක් කියන්න පුලුවන්ද ? මිනිස්සු එක එකාගෙන් එක එකාට දේවල් ගැන තියන අයිඩියාස් පට්ට වෙනස් ,

    4. >> පිලි ගන්න එක නැති එක තමුන්ගේ වැඩක්. සහ කැමති පෞද්ගලික මත වාදයක් දැරීම තමුන්ගේ වැඩක්.

    පට්ට සල්ලි තිබ්බ පට්ට බලයක් තිබ්බ කෙනෙක්ට ඒවා අතෑරලා දාල දමලා ගහලා අනුරාදපුරේ පැත්තට ගිහින් හේනක් කොටාගෙන හිටියහම වෙනම ආතල් එකක් , ඒකේ ආයෙ කතා දෙකක් නෑ , ඒත් ඒකද වෙන්න ඕනි ?

    බුද්දාගමේ තියන දේවල් වලින් ගොඩක් හොද සිද්ද වෙනවා , ඒත් අර ගෑනු ලමයෙක් මහන උනා දැක්කද ? ඒකිව නිකන් ඇබියුස් කලා වගේ නැද්ද , කිසිම දෙයක් දරාගන්න බැරුව මොකක් හරි දෙයක් උනහම , හැම ගෑනිම එකේ කමෙන්ට්ස් වල හයිප් වෙනවා මගෙත් ආසවක් අරක මේක ගාලා , මොනවද මේ ප්‍රමොට් කරන්නේ අපි ?


    >> ඒ ඒ මිනිස්සු තමන්ගේ විශ්වාසය/රුචිකත්වය මත කරන දේවල් අනිත් අය ප්‍රශ්නයක් කරගත යුතු නෑ නේ? යමෙක් යම් දෙයක් කරන්නේ යම් ආගමක් මුලික කරගෙන නං, ඒ ආගම කියවලා බැලුවොත් උත්තර එතන ඇති. නීති විරෝධී නොවන ඕනෑම දෙයක් කරන්න ඕන කෙනෙකුට අයිතිය තියනවා. අදාළ නැති අය ඒවා ගැටළුවක් කර ගන්න ඕන නෑ.

    ----------------

    නිකන් කල්පනා කරලා බැලුවහම , හිතෙන්නේ නැද්ද කිසිම දේක තෙරුමකුත් නෑ හැබැයි ඒවා නොවිද ඉන්න එකේ තේරුමකුත් නෑ කියලා ?

    >> එහෙම හිතුනේ නෑ.
    Well Said:love2:
     
    • Love
    Reactions: shenic88

    DHE

    Well-known member
  • Oct 31, 2021
    1,255
    2,395
    113
    Anuradhapura
    කර්මය කියන්නේ ප්‍රතිරෝධය කියල තේරුම් ගනින් ඒ ඇති.
    හැම ක්‍රියාවක් සදහාම ප්‍රතික්‍රියාවක් තියෙනවා.

    රහත් කියන්නෙ හිතේ දෙයක් මිස අහසින් යෑමක් නෙවෙයි. හිත රහත් වෙනවා මිස ඇග රහත් වෙන්නෙ නෑ. රහත්තු ඕන තරම් ඉන්නවා. සරලවම කිව්වොත් මොන මගුල උනත් රහතගෙ හිතේ ස්වභාවය දීර්ඝ කාලීනව වෙනස් කරන්න බෑ. සිතට මොක ආවත් ක්ෂණිකව සාමාන්‍ය වෙනවා. යම් මට්ටමකින් එහාට හිත එහෙ මෙහෙ යන්නෙ නෑ. කෙනෙක් මරන්න කවදාවත්ම රහතෙක්ට හිත හදා ගන්න බෑ. ඒ හිත නිවිල නිසා. රහතා බය වෙනවා, කලබල වෙනවා. දීර්ෂව නෙවේ බොහොම සුලු කාලයකට.
    Rahath ayata sithata raga dwesha karma enne nane:-(Dan hithannako thadi walahek wage hadapu teddy bear kenek innw kyla....pitin balana kenekta meka hoyannawath ba walaha wagemai....eth meke ayithikaraya dannwane meka teddy bear kenek kyla e nisa eya bayawenne nane.....anna e wage thama rahath kynneth....hethupala dahama awabodha karagena thyna nisa pala deemata karma athi wenne nane....e nisa keti kalinawa wath ewage ewa athiwenne na
     
    • Like
    Reactions: wpmanoj