ටැක්ස් කන්සල්ටේෂන් එක හරි තැනකින් ගනින්

Al Baik

Well-known member
  • Jan 5, 2011
    15,287
    12,348
    113
    Ohio, USA
    Mama Ada Thamai Last Moment Mage Dubai Eke Business Eke FDA Coopatrate Tax Eka File Kale.
    Mehe Ekata Nam thawa Kal thiyenawa. Mama Nam Maradane Ekek Set Karan Inne Accouts walata.
     

    wqe123

    Well-known member
  • Aug 21, 2015
    9,810
    12,995
    113
    ලංකාවේ.. ලංකාවේ
    මචන් “පිටරටින් එන සල්ලි” කිව්වම එක දෙයක් නෙවෙයි. ගොඩක් විදි තියෙනවා. ඒවට ටැක්ස් වෙනස්. එක උදාහරණයක් කියන්නං.

    උබ පිටරට ඉඳන් පිටරට ජොබ් එකක් කරලා ලංකිවට සල්ලි එවනව නං ඒක ටැක්ස් වෙන්නෙ නෑ normally. Normally කිව්වෙ ඒක උනත් tax වෙන්න පුලුවන් ඒ සල්ලි FD වගේ දාලා පොලියක් ආවොත්.

    වෙන්න පුලුවන් කිව්වෙ ඒකත් එක්ක ලංකාවෙ ඇතුලෙ හොයන ගෙන අවුරුද්දට ලක්ෂ 18ට වැඩි උනෙිත් විතරයි ටැක්ස් වෙන්නෙ.

    ඔන්න ඔය වගේ. පේනවනේ කොච්චර වෙනස් වෙන්න පුලුවන්ද කියලා.
    eka thama ahuwe kohomada wens une kiyala.
    31-03-2025 kalin USD inflows tax wenne naa. eka USD income from foreign employment da, interest income da, kiyala naa....
    USD FD thibila eke interest income eka usd walin nam awilla thiyenne ekath tax free

    1.8Mn kiyana kathawa effetive wenne 01-04-2025 passe.
    ita kalin 1.2Mn
     
    • Like
    Reactions: shenat

    Kasun93 rox

    Well-known member
  • Jun 12, 2012
    985
    280
    83
    මම මගේ ටැක්ස් එක හදන්න එකවුන්ටන්ට් කෙනෙක්ට බාර දුන්නා. මූ මට හෙන ලොකු ගානක් එක්ක ටැක්ස් එක හැදුවා. මගේ හිත කිව්වෙම මූ වැරදි පාරක මාව එක්කන් යනවා කියලා.

    ඉතින් මමත් පොඩ්ඩක් ටැක්ස් කැල්කියුලේෂන් එක ගැන තනියම ඉගෙන ගත්තා. මූ වැරදි...කන්සල්ටේෂන් කිව්වාට උන් දන්නෙත් නැහැ.

    ලොවෙත් ඇන්දිලි තමයි තියෙන්නේ. ඉට පස්සේ මම තව තැනකින් කැල්කියුලේෂන් එක කලා.

    මම විශ්වාස කරන විදියට අපි ටැක්ස් ගෙවන්න ඕන රජයට. හැබැයි හරියට කැල්කියුලේෂන් එක කරලා

    තමන් දෙයක් දන්නැත්නම් අනිවා උපදෙස් ගන්න ඕන. හැබැයි . පොඩි ඕවර් විව් එකක් තමන් දැනගන්න ඕන


    තනිකරම මාව ඇන්දෙනවා ... අරූ කියන දේ ඇහුව නම් තඩි ගානක් ගෙවන්න වෙනවා.
    Simplebooks eka mama danna ekekge.
    Ube eka karapu ekage nama pm ekak dapan, monahari invoice number ehema thiyenawa nam ewath ekka.
    Un aththatama waradi nam loweth refund ekak dei
     

    Mali2009

    Well-known member
  • May 20, 2009
    1,833
    1,520
    113
    මම මගේ ටැක්ස් එක හදන්න එකවුන්ටන්ට් කෙනෙක්ට බාර දුන්නා. මූ මට හෙන ලොකු ගානක් එක්ක ටැක්ස් එක හැදුවා. මගේ හිත කිව්වෙම මූ වැරදි පාරක මාව එක්කන් යනවා කියලා.

    ඉතින් මමත් පොඩ්ඩක් ටැක්ස් කැල්කියුලේෂන් එක ගැන තනියම ඉගෙන ගත්තා. මූ වැරදි...කන්සල්ටේෂන් කිව්වාට උන් දන්නෙත් නැහැ.

    ලොවෙත් ඇන්දිලි තමයි තියෙන්නේ. ඉට පස්සේ මම තව තැනකින් කැල්කියුලේෂන් එක කලා.

    මම විශ්වාස කරන විදියට අපි ටැක්ස් ගෙවන්න ඕන රජයට. හැබැයි හරියට කැල්කියුලේෂන් එක කරලා

    තමන් දෙයක් දන්නැත්නම් අනිවා උපදෙස් ගන්න ඕන. හැබැයි . පොඩි ඕවර් විව් එකක් තමන් දැනගන්න ඕන


    තනිකරම මාව ඇන්දෙනවා ... අරූ කියන දේ ඇහුව නම් තඩි ගානක් ගෙවන්න වෙනවා.


    ඔයා බිස්නස් කරන කෙනෙක් ද?

    නැත්තම් මාසෙට පඩියක් ලැබෙන රස්සාව
    ක් කරන කෙනෙක් ද? (Pay slip - T10 ලැබෙන)

    Employment income එක සහ බැංකු පොලි අදායම විතරක් නම් තමන්ට ලේසියෙන්, Tax return එක file කරන form එකෙන් ගෙවන්න තියෙන ගාන බලා ගන්න පුළුවන්. finance year එක ඉවර උන ගමන් හරි, සැප්තැම්බර් 30 ට කලින් හරි, බැංකු වලින් details අරගෙන, company එකෙන් AIT certificate එක අරගෙන. (ගොඩක් වෙලාවට company එකේ AIT details automatically එනවා), තමන් ගේ income details add කරලා tax exception amount එක (2024/2025 ට 12,00000) දැම්මම, තමන් ගෙවන්න ඕනේ tax එක හරියටම පෙන්වනවා. ඊට පස්සේ තැපෑලෙන් ආපු payslip එකේ document identification number (DIN ) එකට, online ගෙවන්න පුළුවන්.
    මේ විස්තර ඔක්කොම IRD youtube chanel එකේ තියෙනවා. තව 3rd party youtube videos තියෙනවා. ඒවා බලල තමන්ටම tax file කරන්න පුළුවන්



    මම කලේ මෙහෙම ....
    ------ Post added on Sep 30, 2025 at 7:44 PM