පංචේන්ද්‍රිය පාලනය කොරන්නට යාම

hi.dushan

Well-known member
  • Jun 29, 2009
    9,090
    10,672
    113
    පංචේන්ද්‍රිය පාලනය කිරීමට යාම නිසා මිනිසුන් අමාරුවේ වැටෙන්නේයැයි කීවොත් ඔබ පුදුම වනු ඇත. ඉන්ද්‍රිය දමනය කිරීම යනු ඉන්ද්‍රියන් පාලනය කිරීමයැයි සිතන්නා වූ පිරිස් වෙති. මිනිසාගේ ප්‍රධාන ඉන්ද්‍රිය පහකි. ඇස්, කන්, නාසය, කට සහ සිරුර ඒ ඉන්ද්‍රිය පහයි. මේ ඉන්ද්‍රියන් පාලනය කිරීම අමාරු නැත. අමාරු කාර්යය වන්නේ මේ ඉන්ද්‍රියන් මෙහෙයවන්නා පාලනය කිරීමයි. එනම් වෙනකකු නොව 'හිත' පාලනය කිරීමයි. පියවි ඇහැට රූප පෙනෙයි. නිරෝගී කන්වලට ශබ්ද ඇසෙයි. දිවට රස දැනෙයි. නාසයට ගඳ දැනෙයි. සිරුරට ස්පර්ශය දැනෙයි. එය ඒ ඒ ඉන්ද්‍රියයන්ගේ කාර්යයි. එසේ නොවන්නේ නම් අප වටහා ගත යුත්තේ ඒ ඉන්ද්‍රියන්වල ප්‍රශ්නයක් ඇති බව වේ. නිදසුනකට ඔබට ගඳ නොදැනේනම් ඔබ නිරෝගී නැත. ඔබට රස නොදැනේනම් ඔබේ දිවේ ප්‍රශ්නයකි. ශබ්ද නොඇසේ නම් කනේ ප්‍රශ්නයකි. ඒවාට ඔබට ප්‍රතිකාර ලබා ගත හැක. සත්‍ය ප්‍රශ්නය ඇත්තේ ඇස කන නිසි ලෙසින් ක්‍රියාකාරීවීම තුළ නොවේ. සත්‍ය ප්‍රශ්නය ඇත්තේ එකී පංචේන්ද්‍රියන්ගෙන් කරන්නා වූ කාර්යය ඔස්සේ ඇලීම ⁣හෝ ගැටීම ඇති කර ගැනීමට යාමෙනි. එය සිදු කරන්නේ හිතයි. රූපයක් ලස්සනද අවලස්සනද කියා ඇස දන්නේ නැත. රුපයේ ලස්සන හෝ අවලස්සන හඳුනාගන්නේ හිත විසිනි. ලස්සන නම් ඇලීම ඇති කර ගනී. අවලස්සන නම් ගැටීම ඇති කර ගනී. මීට අමතරව මධ්‍යස්ථ තත්ත්වයක් ද ඇති කර ගනී. අනෙක් ඉන්ද්‍රියන් සම්බන්ධයෙන් ද එසේමය. ප්‍රිය අප්‍රියභාවය සහ මැදිහත්බව හිතෙන් ඇතිවන එකකි. මෙකී තත්ත්වය තෝරා බේරා ගැනීමට නොහැකි වීම නිසා අමාරුවේ වැටුනෝ වෙති. ඔබත් එසේ ද?

    Etakota gahanna enne ai?baninne ai.

    dn oyata gahana kawuru hari kanata
    kane muscles therapila sanjavak danenawa mkk hri wenawa kiyala, oya eka avidyaven thavadurtath panawana nisa thami eka "dukak" wenne

    "pain" eka දැනිම සහ ඒ දැනිම මත විදවිම/ දුක් විම dekak
    සංජා මාත්‍රයෙන් bahara karanm ethanin ehata hethu pala sambandayak athi wennaha duka athi wenna

    vijjanayen ehema penne අවිද්යාව නිසා
    ඉගෙනගන්න දෙයක් කරන්න හිත හදාගන්නම බෑ 15-20 min study පාරක් දැම්මොත් අපහු දවස් 2-3ක් යනකම් study වලට සෙට් වෙන්න හිත දෙන්නෙම නෑ ,

    වෙන වැඩක් කරද්දී හිතෙනවා අපරාදේ වෙලාව study පාරක් දැම්මනම් හරිනේ කියලා , ඒත් study කරන්න කියලා lap එක on කරපු වෙලේ ඉඳන් කරන්නේ වෙන වැඩ බන්

    අන්තිමට exam එකට දවස් 2-3ක් තියලා වැඩ පටන්ගන්න බැලුවම හිතෙනවා තියෙන වැඩ ගොඩ කරගන්න බෑ කියලා , ඉතින් exam එක කල් දානවා අපහු next exam date එක කිට්ටු කරලා තමයි වැඩ පටන් ගන්න බලන්නේ ඉතින් අපහු කල් දානවා

    හැබයි ඉතින් පාඩම් කරන දෙයක් නැතුව ජොබ් එකේ හෝ වෙන ඕනෑම දෙයක් මැරීගෙන නිදිමරාගෙන කරන්න පුළුවන්

    පුදුම කාලකන්නි කමක් ගහලා තියෙන්නේ , හොඳටම තේරෙනවා studies ටික ගොඩ දාගත්තේ නැත්නම් අනාගතේ කෙලවෙනවා කියලා ඒ උනාට ඉතින් study වලට සෙට් වෙන්න හිත දෙන්නෙම නෑ

    මොකක්ද බන් මට මේක විසඳගන්න කරන්න පුළුවන් දේ
     
    • Sad
    Reactions: animation

    Fiona Dabare

    Well-known member
  • Jul 28, 2024
    8,110
    7,601
    113
    Colombo
    මොකක්ද බන් මට මේක විසඳගන්න කරන්න පුළුවන් දේ

    wada karana eka thami ekaka wisaduma
    physically deyak karanawa wge nemei eka thanaka idn poth wala wada karana eka, kammai, dopamine release wenawa adui....e nisa wena mkk hri karala dopamine boost kara ganna balanne

    eka digata masayak withara wada karahama oka hri yanawa, motivation ekak thiyenwnm thava lesi
     
    • Sad
    Reactions: hi.dushan

    Emios

    Well-known member
  • Dec 10, 2009
    75,632
    67,979
    113
    avidyava kiyala ignore krnn
    oya okkoma prutakjana prashna, sakkaya dittiya saha avidyava matha baduna

    oka nikm mehema ahanawa wge...his avakashye aduna manakkalpitha irak (pudglayek), ai ekaparatama nathiwune (marune) kiyala ahanawa wge, saha e nathi wenna hethuwa mokakd kiyala ahanawa wge

    oya manakkalpitha ira hari widihata dakkata passe oya prashna ekak wath naha thava duratath
    Mata eka terenawa.eka harima amarui digest karaganna pin paw theory ekath ekka.avidyawa unata avidyawa athule pin paw system eka weda karanawane?
     

    Fiona Dabare

    Well-known member
  • Jul 28, 2024
    8,110
    7,601
    113
    Colombo
    Mata eka terenawa.eka harima amarui digest karaganna pin paw theory ekath ekka.avidyawa unata avidyawa athule pin paw system eka weda karanawane?

    pin paw theory ekak naha buddhism wala, hindunism wala thiyenne
    buddhism wala tyenne පටිච්ච සමුප්පාද කියාවලිය; x ඇති කල්හි y වේ
     

    Emios

    Well-known member
  • Dec 10, 2009
    75,632
    67,979
    113
    pin paw theory ekak naha buddhism wala, hindunism wala thiyenne
    buddhism wala tyenne පටිච්ච සමුප්පාද කියාවලිය; x ඇති කල්හි y වේ
    Eka tamai oka dan tama mata hariyatama click wegena enne.etakota me eka para salli hambena ewa leda hadena ewa paw pin hinda newene.ahambayakin wena ewane.
     

    hi.dushan

    Well-known member
  • Jun 29, 2009
    9,090
    10,672
    113
    wada karana eka thami ekaka wisaduma
    physically deyak karanawa wge nemei eka thanaka idn poth wala wada karana eka, kammai, dopamine release wenawa adui....e nisa wena mkk hri karala dopamine boost kara ganna balanne

    eka digata masayak withara wada karahama oka hri yanawa, motivation ekak thiyenwnm thava lesi
    හිත එකතැන් කරන භාවනාවක් වගේ කරලා වැඩේ බැරිද බන් ?
     
    • Like
    Reactions: animation

    Fiona Dabare

    Well-known member
  • Jul 28, 2024
    8,110
    7,601
    113
    Colombo
    Eka tamai oka dan tama mata hariyatama click wegena enne.etakota me eka para salli hambena ewa leda hadena ewa paw pin hinda newene.ahambayakin wena ewane.

    oya ithin aye yanne avidyavatamane, oka thami aula prutakjana minissunge 😐

    eliyen panawapu lokayak gana kohoma baluwath balanna wenne mittya dittiyakin, oya dn kiyana kathawath ekamai, eka mithya dittiyakin thava ekakata maru wena eka wenne

    හිත එකතැන් කරන භාවනාවක් වගේ කරලා වැඩේ බැරිද බන් ?

    eka eka ayata subjective deyak oknm
    wada krnnanm disciplines/ motivations one matanm

    bavana krddi pancha neewarana yatapath wena eka wenne bavana karana time eke witharai, ehema wennath aduma prathama dyanayata wath yanna one
    ------ Post added on Dec 7, 2024 at 11:53 AM
     
    • Sad
    Reactions: hi.dushan

    Emios

    Well-known member
  • Dec 10, 2009
    75,632
    67,979
    113
    oya ithin aye yanne avidyavatamane, oka thami aula prutakjana minissunge 😐

    eliyen panawapu lokayak gana kohoma baluwath balanna wenne mittya dittiyakin, oya dn kiyana kathawath ekamai, eka mithya dittiyakin thava ekakata maru wena eka wenne


    ------ Post added on Dec 7, 2024 at 11:53 AM
    Mmm.mama panawapu lokayak nan mata one widyata sakasanna beri ai.
     

    Fiona Dabare

    Well-known member
  • Jul 28, 2024
    8,110
    7,601
    113
    Colombo
    Mmm.mama panawapu lokayak nan mata one widyata sakasanna beri ai.

    "oya" ko?
    sakasennawath "deyak" ko?

    avidya nisa thami sakasena ewa sakasenawa wge penneth, mona hari sakasuna dyak nathi karanna yanneth

    ශුන්යතාවය mehema wachana wlin pennann giyahama thami therenne lord buddhata bana kiynn kochchara skill ekak thiyenne athid kiyala prutakjana minissunt
     
    • Like
    Reactions: Emios

    Emios

    Well-known member
  • Dec 10, 2009
    75,632
    67,979
    113
    sakasennawath "deyak" ko?

    avidya nisa thami sakasena ewa sakasenawa wge penneth, mona hari sakasuna dyak nathi karanna yanneth

    ශුන්යතාවය mehema wachana wlin pennann giyahama thami therenne lord buddhata bana kiynn kochchara skill ekak thiyenne athid kiyala prutakjana minissunt
    Etakota mogolanna ehema guti kawe kalin amma marapu hinda.etanata kohomada karmaya okata match karanne
     

    Fiona Dabare

    Well-known member
  • Jul 28, 2024
    8,110
    7,601
    113
    Colombo
    Etakota mogolanna ehema guti kawe kalin amma marapu hinda.etanata kohomada karmaya okata match karanne

    oya okkoma prutakjana ayage avidya bumi wala prashna

    moggallanata "amma kenek" uth naha, "marenawa" kiyala dekuth naha, "gut kanawa" kiyana eka විශය wenneth naha
     

    Emios

    Well-known member
  • Dec 10, 2009
    75,632
    67,979
    113
    oya okkoma prutakjana ayage avidya bumi wala prashna

    moggallanata "amma kenek" uth naha, "marenawa" kiyala dekuth naha, "gut kanawa" kiyana eka විශය wenneth naha
    E unata avidyawa film eka athule ehema deyak unane :oo: kalin amma amrapu hindane guti kanawa wage vinchanayata penune
     

    Emios

    Well-known member
  • Dec 10, 2009
    75,632
    67,979
    113
    moggallanage vijjanayata oya mukuth pennaha, uta gahaddi sanja tikak athi wenawa...echchri..ethnain ehata oka vavagena kala "duka" athi kara ganne naha

    kavanm kava, biwwnm biwwa, idgattanm idgtta, guti kawanm guti kawa
    Itin e unata budunahruwo sahena katha wala kiyala tiyenawane pera bawe mehema karapu hindai meyata ada mehema wela tiyenne kiyala.jathaka katha etc.
     

    Fiona Dabare

    Well-known member
  • Jul 28, 2024
    8,110
    7,601
    113
    Colombo
    Itin e unata budunahruwo sahena katha wala kiyala tiyenawane pera bawe mehema karapu hindai meyata ada mehema wela tiyenne kiyala.jathaka katha etc.

    e prutakjana minissunt, darmaya vimasanna yomu krnna, sakka dittiya nathi karata psse, avidyava avidyava lesa vipassana nuwanin dakkata passe, pera bavath naha mathu bavath naha, buduhamudurowth naha
     
    • Like
    Reactions: Emios

    hpalpola

    Well-known member
  • Itin e unata budunahruwo sahena katha wala kiyala tiyenawane pera bawe mehema karapu hindai meyata ada mehema wela tiyenne kiyala.jathaka katha etc.
    බුදුරජාණන්වහන්සේ ධර්මය දේශනා කලේ ජීවත් වෙන මිනිස්සුන්ට. සමහර මිනිස්සුන්ට ධර්මය දේශනා කලේ නැහැ කොච්චර ලඟ ඉඳියත්. සමහරුන්ට කොච්චර ධර්මය ඇහුවත් ප්‍රයෝජනයක්වත් හරි ප්‍රතිඵලයක්වත් ලබන්නත් බැරි වුනා. ඉස්සරහටත් බැහැ. පෘථග්ජනයට ධර්මය අවබෝධ කරන්න පුළුවන් ඒකට අවශ්‍ය පරිසරය හදා ගත්තොත්. නැත්නම් ඉතින් නැහැ තමයි. සමහර වෙලාවට හිතෙන්න පුළුවන් සෝවාන් වෙන්නවත් ඕනා ධර්මය අවබෝධ වෙන්න කියලා. පෘථග්ජනයා තමයි සෝවාන් වෙන්නෙ. ඒ ටික තේරුම් අරන් ඉස්සරහට ගියොත් අනෙක් අවශ්‍යතාත් හරි නම් වැඩේ ගොඩ දාගතහැකි. මොනව වුනත් උත්සාහය අතහරින්න එපා.

    e prutakjana minissunt, darmaya vimasanna yomu krnna, sakka dittiya nathi karata psse, avidyava avidyava lesa vipassana nuwanin dakkata passe, pera bavath naha mathu bavath naha, buduhamudurowth naha
    රහතන්වහන්සේ නමකට මේක ඇත්ත. සෝවාන් කෙනෙක් මේ තැනට එන්න තව දුර යන්න ඕනා.
    ------ Post added on Dec 7, 2024 at 3:16 PM