ෆ්‍රීලාන්ස් බදු ගෙවන එක සාදාරනයි කියන උන්ට.

Nanosudha

Well-known member
  • Dec 28, 2012
    5,165
    4,937
    113
    Api wage Job ekak karana gaman 36% tax gewala freelancing karala eketh 15% gewanna beda ubata??

    EPF/ETF tiyenwa neh bn
     
    • Haha
    Reactions: ttj

    naveenr

    Well-known member
  • Apr 17, 2017
    1,653
    1,781
    113
    දන්න කෙනෙක් කිඅයන්න 2022 ට කලින් උබල PAYE tax ගෙව්වද?
     

    ttj

    Well-known member
  • Jul 19, 2008
    5,451
    10,177
    113
    Sri Lanka
    දන්න කෙනෙක් කිඅයන්න 2022 ට කලින් උබල PAYE tax ගෙව්වද?
    2015 ඉදල 2020 වෙනකම් ගෙව්ව... ඊට පස්සෙ ගෝටා බදු සහන ලෙවල් එක් හය ගුනෙකින් වැඩි කලා... ඒ කාලෙ නම් පොඩි ගානයි ගෙව්වෙ...
     

    Tricle_Buwa

    Well-known member
  • Sep 15, 2019
    13,010
    18,923
    113
    උබට කිසිම ප්‍රශනයක් නෑ නේද??? බිස්නස් එකට තියන බාදා ඔක්කොම අයින් කරලා නේද උබෙන් බදු ගත්තේ???
    ආයෙ කිසිම බාදා නෑ පට්ට ක්ලියර් පාර ඔහේ ඇස් දෙක වහන් යන්න තියෙන්නෙ

    උඹට කියන්න ඉකිල ඉන්නෙ.. VAT 0% 2022 december වෙනකන්.. දවසෙන් 18% උනා.. මැටීරියල් එලිටට ගන්න බෑ වරායෙ හිර වෙලා හෙටට මාසටයි. කස්ටමර්ස්ල බනිනව.. ආණ්ඩුවෙ document වැඩ ගන්න දෙයක් නෑ.. සති ගනන් මාස ගනන්.. ඒවට අපි අමතර පොලී , චාජස් ගෙවනව.

    ලෝකෙ නැති ප්‍රශ්න ස්ට්‍රෙස්. එහෙන ටැරිෆ් රිෆ්රි රිවිශන් යන්න හදනව ලබන මාසෙ ඉදල. මාස ගානකට හාන්සී.

    මේ 15% ගෙවන්ම බෑ දාහක් බාධා කියනව. නිකමර ලංකාවෙ පොලවෙ බිස්නස් එකක් කරල බලපල්ලකො. අමාරුවෙ තරම තේරෙන්න.

    මේක කාටත් පොදුයි. මේක සම බිමක් නෙමේ. කැලෑ නීතියට පොඩ්ඩයි වෙනස්. මොලේ තියන එකයි බේරෙන්නෙ.

    ඔය කියන ප්‍රශ්න විසදන්නත් සල්ලි තමා ඕනෙ. ආණ්ඩුවට නැත්තෙ ත් ඒක.
     

    naveenr

    Well-known member
  • Apr 17, 2017
    1,653
    1,781
    113
    2015 ඉදල 2020 වෙනකම් ගෙව්ව... ඊට පස්සෙ ගෝටා බදු සහන ලෙවල් එක් හය ගුනෙකින් වැඩි කලා... ඒ කාලෙ නම් පොඩි ගානයි ගෙව්වෙ...
    2020 ඉඳන් 2023 වෙනක්න් ටැක්ස් තිබ්බෙ නැද්ද මච්න්?
     

    jhnnwp

    Well-known member
  • Jan 6, 2012
    44,459
    32,188
    113
    danatath bank ADVANCE INCOME TAX ekak kapanawane INTEREST eken? ithin ekenuth kapala mehemath kapaddi kohomada?
     

    ttj

    Well-known member
  • Jul 19, 2008
    5,451
    10,177
    113
    Sri Lanka
    ආයෙ කිසිම බාදා නෑ පට්ට ක්ලියර් පාර ඔහේ ඇස් දෙක වහන් යන්න තියෙන්නෙ

    උඹට කියන්න ඉකිල ඉන්නෙ.. VAT 0% 2022 december වෙනකන්.. දවසෙන් 18% උනා.. මැටීරියල් එලිටට ගන්න බෑ වරායෙ හිර වෙලා හෙටට මාසටයි. කස්ටමර්ස්ල බනිනව.. ආණ්ඩුවෙ document වැඩ ගන්න දෙයක් නෑ.. සති ගනන් මාස ගනන්.. ඒවට අපි අමතර පොලී , චාජස් ගෙවනව.

    ලෝකෙ නැති ප්‍රශ්න ස්ට්‍රෙස්. එහෙන ටැරිෆ් රිෆ්රි රිවිශන් යන්න හදනව ලබන මාසෙ ඉදල. මාස ගානකට හාන්සී.

    මේ 15% ගෙවන්ම බෑ දාහක් බාධා කියනව. නිකමර ලංකාවෙ පොලවෙ බිස්නස් එකක් කරල බලපල්ලකො. අමාරුවෙ තරම තේරෙන්න.

    මේක කාටත් පොදුයි. මේක සම බිමක් නෙමේ. කැලෑ නීතියට පොඩ්ඩයි වෙනස්. මොලේ තියන එකයි බේරෙන්නෙ.

    ඔය කියන ප්‍රශ්න විසදන්නත් සල්ලි තමා ඕනෙ. ආණ්ඩුවට නැත්තෙ ත් ඒක.
    ඒ උනාට උබට තේරෙන්නේ නෑ ෆ්‍රී ලාන්සර් කෙනෙක් කොච්චර දුකක් විදිනවද කියලා...

    හැම එකාගෙම එකම කතාව බං... තුන්වෙනි ලෝකේ රටක ජීවිතය...

    2020 ඉඳන් 2023 වෙනක්න් ටැක්ස් තිබ්බෙ නැද්ද මච්න්?
    තිබ්බ... මතක හැටියට කලින් තිබ්බෙ අවුරුද්දට ලක්ශ 5ට වැඩි අදායම් ලබනවා නම් බදු ගෙවන්න ඕන... 2020 දි වෙනස් කලා අවුරුද්දට ලක්ශ 30ට වඩා අදායම් එනවා නම් බදු ගෙවන්න...

    ඒක කරල තමයි හිකිල ගියේ...
    ------ Post added on Feb 26, 2025 at 11:04 PM
     

    gama22

    Well-known member
  • අපිට EPF ETF එකතු වෙනවද නෑ. ජොබ් කරන උබලට එකතු වෙනවා
    අපිට බැන්කුවකට ගිහින් ලොන් එකක් ගන්න පුලුවන්ද? බෑ. මන් දවසක් මන් ඩොලර් ගෙන බැන්කුවෙන් ඇහුවම උන් කිව්වෙ සල්ලි එන්නෙ කොහෙන්ද කියල උන් දන්නෙ නෑලු. :angry: :angry: :angry:

    උබලට පඩිය දාන බැන්කුවෙන් ලෝන් එකක් උනත් ගන්න පුලුවන්.
    හරියට ස්ටේබල් ඉන්ටනෙට් සර්විස් එකක් තියෙද? නැ. ඔය බද් යෝජනා කරපු උන්ට නම් ඕන තරම් පහසුකම් Pay Pal, Wise ද අනම් මනම් ඔක්කොම.
    Payoneer එකෙන් වෙනම චාජස්, ෆයිවර් චාජස්.


    ඊට පස්සෙ අපි Compete කරන්නෙ ලෝකෙම එක්ක. අපේ මෙ ගෙව්න ගනන් එක්ක අපේ ගිග් ප්‍රයිස් වැඩි කලාම ඉන්දියන් පකිස්තාන් කාරයෝ පට්ට අඩුවට දෙනව. :eek::eek::eek::frown::frown::frown:
    උබ කියන දේ සාධාරණයක් තියනවා අනිවා මේ පිළිබද දැනුවත් කරපන් අඩුම මේල් එකකින් හරි . බැංකු වැඩ කරන්නේ උන්ට තියෙන නීතිත් එක්ක.. මැනේජර් රිස්ක් එකක් ගන්න කැමති එකෙක් නම් අනිවා සපෝර්ට් එකක් දෙනවා ඒත් අනිත් උන් උන්ගේ සල්ලි අපි ගන්නවා වගේ....
    ඒත් රටක් ගොඩ දාන්න නම් අනුරට හරි සීයට හරි මයිනට හරි තනියම බැහැනේ... ඉදිරියට උබෙන් ගත්ත බදු වියදම් වුන විදහ පවා උබට එයි.. රටවල් වල වගේ... හැබැයි ටැක්ස් ගෙවනවා කියන්නේ අනිවා බැංකු කටයුතු ලේසි වෙනවා...
     

    pathaleiretta

    Well-known member
  • Aug 18, 2015
    9,320
    21,354
    113
    මම කීවේ කොටසක් විතරක් විශේෂ නැහැ කියන එක. බදු ගෙවනවනම් ඔක්කොම ගෙවන්න ඕනේ. නැත්නම් එකෙක්වත් ගෙවන්න ඕනේ නැහැ. මම මෙතන කියල තියෙන්නේ උන් ඔය කියන කිසිම ප්‍රශ්නයක් උන්ට විතරක් විශේෂ ඒවා නෙවේ කියල. එක තේරුම් ගනින්.
    මෙක සධාරණ වෙන්නෙ කොහොමද කියපන්කො. ලන්කාව ඇතුලෙ ආදායම් බදු ගෙවන්න ආදායම් සීමවක් තියෙනවා. මෙකෙ එහෙම එකක් ගැන සදහනක් නෑ. $10 ක් හෙව්වත් එකෙනුත් 15% ගෙවන කතාවක්නෙ තියෙන්නෙ. අනිත් ඔක්කොම බදු කොහොමත් ගෙවනවනෙ. ස්ටාර්ටප් කරන එවුන්ගෙ කොන්දට මේ ගහල තියෙන්නෙ :angry: :angry: :angry: 🤌 🤌 🤌 🤌
     

    jabok

    Well-known member
  • Oct 14, 2023
    1,025
    1,014
    113
    අවුරුදු 76 ක්‌ හිටපු ආණ්ඩු පාසැල්, රෝහල්, මාර්ග හදලා නැහැ කියලා ලපයා කිව්වා ජබොක්
    Lapayada mainada seeyada nam danne ne haduwe. Komis nam kochchara gaththada danneth ne. Habei koheta hari yanna oni unama thara Dala monado thiyanwa
     

    ttj

    Well-known member
  • Jul 19, 2008
    5,451
    10,177
    113
    Sri Lanka
    මෙක සධාරණ වෙන්නෙ කොහොමද කියපන්කො. ලන්කාව ඇතුලෙ ආදායම් බදු ගෙවන්න ආදායම් සීමවක් තියෙනවා. මෙකෙ එහෙම එකක් ගැන සදහනක් නෑ. $10 ක් හෙව්වත් එකෙනුත් 15% ගෙවන කතාවක්නෙ තියෙන්නෙ. අනිත් ඔක්කොම බදු කොහොමත් ගෙවනවනෙ. ස්ටාර්ටප් කරන එවුන්ගෙ කොන්දට මේ ගහල තියෙන්නෙ :angry: :angry: :angry: 🤌 🤌 🤌 🤌
    උබට කවුද එහෙම කිව්වෙ??
     

    Bekam

    Well-known member
  • Jun 13, 2010
    8,688
    5,528
    113
    උබ කවදා හරි පිට රට පදින්චියට යන්නද ඉන්නෙ?
    No Never. I can't Live Close Without My Parents / Born Family Members.

    But, why should I pay more tax
    # Already CBSL scam and get indirect tax with their fixed exchange rates
    # Mata judge kenekta gihin kiwahakida mata kawdo manik mallak dunna. Ehema mama kiwoth Judge la piliganneth ne daduwan karanawa. Yet some rajapak thieves escape with those lies and Judges also believe.
    Corrupted law and order.
    # No one get yet punished, who waste, missed used or stolen from public fund. Whether it's politician or government department or company no one get punished just talks same shit.
    # I already paid my dept to country for free education, health,...
    # Every rich /company escape every possible tax, which they can slide through loop holes.

    #......

    Why should I pay more tax to this shit system? Never will omit every possible tax
     

    hapriyankara

    Well-known member
  • May 6, 2008
    5,384
    4,719
    113
    නොපෙනෙන මානයේ
    එහෙම නෙවෙයි බං
    - චිල් එකේ අස්වැසුම අරගෙන ඉන්න උන්ටික බලාගන්න ඕන
    - තැපැල් ඡන්දෙ දාල ගැම්ම අරං දීපු උන්ට පඩි වැඩිකරන්න ඕන
    - ශ්‍රී ලංකන් එක පාඩු පිට හරි ඊළඟ අවුරුදු 5 දුවාගන්න ඕන
    - කැම්පස් එකෙන් අවුට් වෙලා ජොබ් එකක් හම්බෙනකං බලං ඉන්න උන්ට අළුතෙන් ජොබ් දෙන්න ඕන
     

    ttj

    Well-known member
  • Jul 19, 2008
    5,451
    10,177
    113
    Sri Lanka
    මෙක සධාරණ වෙන්නෙ කොහොමද කියපන්කො. ලන්කාව ඇතුලෙ ආදායම් බදු ගෙවන්න ආදායම් සීමවක් තියෙනවා. මෙකෙ එහෙම එකක් ගැන සදහනක් නෑ. $10 ක් හෙව්වත් එකෙනුත් 15% ගෙවන කතාවක්නෙ තියෙන්නෙ. අනිත් ඔක්කොම බදු කොහොමත් ගෙවනවනෙ. ස්ටාර්ටප් කරන එවුන්ගෙ කොන්දට මේ ගහල තියෙන්නෙ :angry: :angry: :angry: 🤌 🤌 🤌 🤌
    “(6) Notwithstanding anything to the contrary in the provisions of subparagraph (1D), an individual’s following gains and profi ts shall be taxed at the maximum rate of 15% with eff ect from April 1, 2025:

    (a) the gains and profi ts earned or derived from any service rendered in or outside Sri Lanka to any person to be utilized outside Sri Lanka, where the payment for such services is received in foreign currency and remitted through a bank to Sri Lanka

    (b) the gains and profits earned or derived from any foreign source where such gains and profits are earned or derived in foreign currency and remitted through a bank to Sri Lanka.”

    මම නීතිය හරි බදු ගැන හරි තාක්ශනිකව දන්න එකෙක් නෙවෙයි... හැබැයි ඔය උඩ තියන එක කියෙව්වම මට තෙරෙන්නේ ඔය 1D කියලා තියන පරිච්ඡේදයේ තියන එකට අනුකූලව උපරිමය 15% දක්වා විදේශ මුදල් වලින් කරන ඉපයීම් වලට බදු ගන්නවා කියලා...

    1D කියන්නේ සාමාන්‍ය ආදායම් බදු මට්ටම් ටික...

    ඒ කියන්නෙ මාසිකව රු. 150,000 ට අඩුයි නම් බදු නෑ...
    රු. 150,000ත් රු.(150,000+83,333.33) අතර් නම් වැඩිවෙන ගානට 6%ක්...
    රු.233,333.33 ට වැඩි නම්, රු. 5000 (83,333.33 x 6%) + වැඩිවෙන ගානට 15% (
    මේ 15% ලංකාවේ රුපියල් වලින් ඒ ගාන හොයන කෙනෙක්ට 18%ක්, ඊට පස්සෙ 24%ක්, 36%ක් වගේ වැඩි වෙනවා)....

    එතකොට ඩොලර් එකක් රු.300 යි කියලා ගත්තොත්,

    ඩොලර් 500ක් වෙනකම් අදායම් ලබන කෙනෙක්ට බදු නෑ...

    ඩොලර් 777.77ක් වෙනකම් ආදායමක් ලැබෙනවා නම් උපරිම රු.5000ක්...

    ඊට වැඩිය ගානක් එනවා නම් ඒ එන ගානෙන් ඩොලර් 777.77 ට වැඩි ප්‍රමානයට 15%ක්. ඒ කියන්නේ,

    ඩොලර් 1000ක් ගන්න කෙනෙක්ට සම්පුර්න බද්ද රු.15,000ක් (5000+[[1000-777.77]x0.15x300]) මුලු ආදායමෙන් 5%ක්...

    ඩොලර් 2000ක් නම් සම්පූර්න බද්ද රු.60,000ක්, මුලු ආදායමෙන් 10%ක්...

    ඩොලර් 3000ක් නම් සම්පූර්න බද්ද රු. 105,000ක්, මුලු ආදායමෙන් 11%ක්...
     
    • Like
    Reactions: chinthi123

    naveenr

    Well-known member
  • Apr 17, 2017
    1,653
    1,781
    113


    තිබ්බ... මතක හැටියට කලින් තිබ්බෙ අවුරුද්දට ලක්ශ 5ට වැඩි අදායම් ලබනවා නම් බදු ගෙවන්න ඕන... 2020 දි වෙනස් කලා අවුරුද්දට ලක්ශ 30ට වඩා අදායම් එනවා නම් බදු ගෙවන්න...

    ඒක කරල තමයි හිකිල ගියේ...
    ------ Post added on Feb 26, 2025 at 11:04 PM
    eta passe 2023 di ela aye wenas kala neda Ranil?
     

    pathaleiretta

    Well-known member
  • Aug 18, 2015
    9,320
    21,354
    113
    උබට කවුද එහෙම කිව්වෙ??
    කොහෙවත් එහෙම සීමවක් ගැන කියල තියෙද? බදු උපරිම 15% විතරයි තියෙන්නෙ
     
    • Like
    Reactions: ttj

    ttj

    Well-known member
  • Jul 19, 2008
    5,451
    10,177
    113
    Sri Lanka
    No Never. I can't Live Close Without My Parents / Born Family Members.

    But, why should I pay more tax
    # Already CBSL scam and get indirect tax with their fixed exchange rates
    # Mata judge kenekta gihin kiwahakida mata kawdo manik mallak dunna. Ehema mama kiwoth Judge la piliganneth ne daduwan karanawa. Yet some rajapak thieves escape with those lies and Judges also believe.
    Corrupted law and order.
    # No one get yet punished, who waste, missed used or stolen from public fund. Whether it's politician or government department or company no one get punished just talks same shit.
    # I already paid my dept to country for free education, health,...
    # Every rich /company escape every possible tax, which they can slide through loop holes.

    #......

    Why should I pay more tax to this shit system? Never will omit every possible tax
    උබ එතකොට ඔය ගේන්නේ නැතිව පිට රට තියන් ඉන්න සල්ලි වලට මොකද කරන්නෙ???
     

    supun_sg

    Well-known member
  • Sep 5, 2010
    16,295
    25,072
    113
    tracing Geo-location.. ... ...
    එහෙම නෙවෙයි බං
    - චිල් එකේ අස්වැසුම අරගෙන ඉන්න උන්ටික බලාගන්න ඕන
    - තැපැල් ඡන්දෙ දාල ගැම්ම අරං දීපු උන්ට පඩි වැඩිකරන්න ඕන
    - ශ්‍රී ලංකන් එක පාඩු පිට හරි ඊළඟ අවුරුදු 5 දුවාගන්න ඕන
    - කැම්පස් එකෙන් අවුට් වෙලා ජොබ් එකක් හම්බෙනකං බලං ඉන්න උන්ට අළුතෙන් ජොබ් දෙන්න ඕන

    යුව(ර්) ටැක්ස් ඩොල(ර්)ස් ඇට් ව(ර්)ක්… 😍
     

    ttj

    Well-known member
  • Jul 19, 2008
    5,451
    10,177
    113
    Sri Lanka
    කොහෙවත් එහෙම සීමවක් ගැන කියල තියෙද? බදු උපරිම 15% විතරයි තියෙන්නෙ
    “(6) Notwithstanding anything to the contrary in the provisions of subparagraph (1D), an individual’s following gains and profi ts shall be taxed at the maximum rate of 15% with eff ect from April 1, 2025:

    (a) the gains and profi ts earned or derived from any service rendered in or outside Sri Lanka to any person to be utilized outside Sri Lanka, where the payment for such services is received in foreign currency and remitted through a bank to Sri Lanka

    (b) the gains and profits earned or derived from any foreign source where such gains and profits are earned or derived in foreign currency and remitted through a bank to Sri Lanka.”

    මම නීතිය හරි බදු ගැන හරි තාක්ශනිකව දන්න එකෙක් නෙවෙයි... හැබැයි ඔය උඩ තියන එක කියෙව්වම මට තෙරෙන්නේ ඔය 1D කියලා තියන පරිච්ඡේදයේ තියන එකට අනුකූලව උපරිමය 15% දක්වා විදේශ මුදල් වලින් කරන ඉපයීම් වලට බදු ගන්නවා කියලා...

    1D කියන්නේ සාමාන්‍ය ආදායම් බදු මට්ටම් ටික...

    ඒ කියන්නෙ මාසිකව රු. 150,000 ට අඩුයි නම් බදු නෑ...
    රු. 150,000ත් රු.(150,000+83,333.33) අතර් නම් වැඩිවෙන ගානට 6%ක්...
    රු.233,333.33 ට වැඩි නම්, රු. 5000 (83,333.33 x 6%) + වැඩිවෙන ගානට 15% (
    මේ 15% ලංකාවේ රුපියල් වලින් ඒ ගාන හොයන කෙනෙක්ට 18%ක්, ඊට පස්සෙ 24%ක්, 36%ක් වගේ වැඩි වෙනවා)....

    එතකොට ඩොලර් එකක් රු.300 යි කියලා ගත්තොත්,

    ඩොලර් 500ක් වෙනකම් අදායම් ලබන කෙනෙක්ට බදු නෑ...

    ඩොලර් 777.77ක් වෙනකම් ආදායමක් ලැබෙනවා නම් උපරිම රු.5000ක්...

    ඊට වැඩිය ගානක් එනවා නම් ඒ එන ගානෙන් ඩොලර් 777.77 ට වැඩි ප්‍රමානයට 15%ක්. ඒ කියන්නේ,

    ඩොලර් 1000ක් ගන්න කෙනෙක්ට සම්පුර්න බද්ද රු.15,000ක් (5000+[[1000-777.77]x0.15x300]) මුලු ආදායමෙන් 5%ක්...

    ඩොලර් 2000ක් නම් සම්පූර්න බද්ද රු.60,000ක්, මුලු ආදායමෙන් 10%ක්...

    ඩොලර් 3000ක් නම් සම්පූර්න බද්ද රු. 105,000ක්, මුලු ආදායමෙන් 11%ක්...

     

    McGayan

    Well-known member
  • Mar 15, 2013
    313
    653
    93
    Kandy
    මෙක සධාරණ වෙන්නෙ කොහොමද කියපන්කො. ලන්කාව ඇතුලෙ ආදායම් බදු ගෙවන්න ආදායම් සීමවක් තියෙනවා. මෙකෙ එහෙම එකක් ගැන සදහනක් නෑ. $10 ක් හෙව්වත් එකෙනුත් 15% ගෙවන කතාවක්නෙ තියෙන්නෙ. අනිත් ඔක්කොම බදු කොහොමත් ගෙවනවනෙ. ස්ටාර්ටප් කරන එවුන්ගෙ කොන්දට මේ ගහල තියෙන්නෙ :angry: :angry: :angry: 🤌 🤌 🤌 🤌
    tax slabs ඉතින් workout කරගන්න ඕනේ. හැබැයි එතකොට ලපකොටා කියන්න බැරිකමක් නැහැ max rate එක increase කරන්න ඕනේ කියල :) (possibilities are from 15% upto 30%)