Canada Life

Kumshi

Active member
  • Jun 20, 2016
    166
    37
    28
    mata nam Canad epa wuna, 48% tax paid. my kids like Canada, but i do not like, morning in winter 15 min cleaning car, at the office evening 15 min cleaning the car. but i like to work in Hong Kong . less tax maximum 15%, more money can save. i paid 5 grand tax in Canada. I did the bad decision in my life work in Canada. Now i am somewhere my kids in Canada. Hong Kong is paradise when compare to Canada, In technology Hong Kong very much ahead than Canada.

Last edited:

dmsupun

Well-known member
  • May 13, 2007
    12,393
    10,994
    113
    Kandy
    mata nam Canad epa wuna, 48% tax paid. my kids like Canad, but i do not like, morning in winter 15 min cleaning car, at the office evening 15 min cleaning the car. but i like to work in Hong Kong . less tax maximum 15%, more money can save. i paid 5 grand tax in Canada. I did the bad decision in my life work in Canada. Now i am somewhere my kids in Canada. Hong Kong is paradise when compare to Canada, In technology Hong Kong very much ahead than Canada.
    මොනවාද බං මේ ඉංග්‍රීසි

Brandy2020

Well-known member
  • May 15, 2018
    20,069
    25,152
    113
    ඕකේ ලොකු සීන් එකක් නෑ බන්....තමන්ට තමා විතරයි.

රට ගිහින් ළමයි දෙන්නායි, ගෑණි යි ගොඩ දාලා ඉවර වෙලා හිඟා කාලා මැරුන කෙනෙක් ගැන විස්තරයක් බ්ලොග් එකක තිබ්බා.

එහෙ ගිහින් මෙහෙ ඒවා බලාපොරොත්තු වෙන්න බෑ ..උදාහරනෙකට පුතා කොළු කාරයෙක් වෙලා, දුව ආප්පියක් වුනත් උඹට කරන්න දෙයක් නෑ.

TechnWeb

Well-known member
  • Dec 28, 2011
    7,274
    5,396
    113
    Danna kenek innawa. Ehe salary, facilities hodai ausee walata wada (osee walath innawa thawa kenek). Habai canada wala wiyadamath wadi, thawa seethala kaleta henama sithalai. E kaleta kotu wela wage inna one.

Asiri88

Active member
  • Mar 1, 2019
    504
    79
    28
    මොනවද දැන් ඔයාට දැනගන්න ඔන....
    මෙහේනම් ඔය කියන තරම් සීතල නෑ.....

machan ena immigrants la ehama honda jobs karanawada ? savings thiyanawada hodata ?

Jobs ehama education ekata match wena ewa set wenawada ?

Sithala adui da bung ?

Asiri88

Active member
  • Mar 1, 2019
    504
    79
    28
    Danna kenek innawa. Ehe salary, facilities hodai ausee walata wada (osee walath innawa thawa kenek). Habai canada wala wiyadamath wadi, thawa seethala kaleta henama sithalai. E kaleta kotu wela wage inna one.

okay machan thankx

S.Akalanka

Well-known member
  • May 10, 2017
    2,729
    192
    63
    Canada නෙමේ බන් UK ආවත් ඔය සිද්දියම තමා, මමත් දැන් කරන ජොබ් එක කරන්න කලින් McDonald එකක බන් වැඩ කළේ. ඔහොම වැඩ කරන ගමන් software engineer jobs වලට apply කළා :yes:

work visa walida bn inne

BINGU_PUTHA

Well-known member
  • Apr 26, 2013
    11,998
    5,701
    113
    canada
    Jobs ehamada kohomada machan ? related field ekama jobs lesi da ganna ?

job depends on field. generally there are jobs in any field. However the economy is not well (can dollar is low because of poor oil prrice)
    It is better to do a research on your job area. There are may resources in the internet.

Last edited: