I think most of the students follow yt videos, udemy for basicsතමන්ගේ කියල develop කරගත්ත දැනුමක් නෑ
not books or documentations
sinnek sinnekNalalata aran inne. Ekai cn eka.
------ Post added on Jul 20, 2021 at 11:36 AM
I think most of the students follow yt videos, udemy for basicsතමන්ගේ කියල develop කරගත්ත දැනුමක් නෑ
sinnek sinnekNalalata aran inne. Ekai cn eka.
පයින් ගගන්න හිතෙනව ඕයි ඉන්ටව් කරද්දි 10ක් කරොත් 1ක් විතරයි නිකන් හිත සතුටු වෙන්නවත් උත්තර දෙන්නෙ.
පහුගිය දවස්ටිකේ Interview කරපු එකෙක් වත් මෙලෝ වැඩක් නෑ
දැන් හැදෙන උන්ගේ common අවුලක් ද මන්ද
තමන්ගේ කියල develop කරගත්ත දැනුමක් නෑ
Uba hari, Mun hoyana skill set eka campus walin enne nathi wenna puluwan. rare but possible.මොරටුවෙනුත් හොයාගන්න බෑ කියන්නෙ එක්කො සුපිරිම කම්පැනියක්,
එහෙමත් නැත්නන් පොඩි හරි ස්කිල් එකක් තියන මොකෙක්වත් ඇප්ල්ය් කරන්නෙ නැති විදියෙ කම්පැනියක්.
මේ දෙකෙන් මොකද්ද ?
Anyway
නිකමට ඩිග්රි නැති එකෙක් ඉන්ටව් කරල බලපන්
IT karana unta yam pramanayakata owa ugannana one. may be 30%.ඔතන ප්රශ්නේ තියෙන්නේ බලෙන් ලමයින්ට account ,mgt,financial account ,project mamagemnet wage management subject it lamaintath balenma compulsory karala age gahanawa mora it asawen coding pattata asa ekek awath uge asawath marala dana eka karanne me subject combination eken

පහුගිය දවස්ටිකේ Interview කරපු එකෙක් වත් මෙලෝ වැඩක් නෑ
දැන් හැදෙන උන්ගේ common අවුලක් ද මන්ද
තමන්ගේ කියල develop කරගත්ත දැනුමක් නෑ
පයින් ගගන්න හිතෙනව ඕයි ඉන්ටව් කරද්දි 10ක් කරොත් 1ක් විතරයි නිකන් හිත සතුටු වෙන්නවත් උත්තර දෙන්නෙ.
මම මේ CV තොරණ ගමන් ඉන්නේ. හයියෝ බන් මේ යක්කු කොහොමද බන් වැඩ කරන්නේ.
මොනවද බන් fresh graduate කෙනෙක් ගෙන් බලාපොරොත්තු වෙන්නෙ? මම IT නෙවෙයි ඒකයි අහන්නෙ.
මොනවද බන් බලන minimum කොලිෆිකේෂන්
CV එකේ file name එක හරියට පැහැදිලිව තියෙනවද ?
CV එක පැහැදිලිව තියෙනවද කියන එක තමයි minimum qualification එක.
ඊට අමතරව. apply කරපු job එකට related ඒවා ටික පැහැදිලිව තියෙනවා කියලා. එහෙම නම්. CV එක select කරලා කෝල් කරනවා. කතා කරනකොට තේරෙනවා ඊට පස්සේ exp නැතත් වැඩේ කරගෙන යන්න පුළුවන් එකෙක්ද කියලා
ලොල්. පේන විදියට කොල්ලො උබ නිකමටවත් උන්ගේ සිවි එකක් දැකල නෑ වගේ. ඔන්න ඕක තමා බං අවුල. නිකන් බොරු මවා පෑමක් කරල තියෙනවා. මොරටුවේ අවුට් උනානං උන්ට ගහන්න එකෙක් නෑ කියල (මම කියන්නේ Mora CSE නෙමේ) ..මොරටුවෙනුත් හොයාගන්න බෑ කියන්නෙ එක්කො සුපිරිම කම්පැනියක්,
එහෙමත් නැත්නන් පොඩි හරි ස්කිල් එකක් තියන මොකෙක්වත් ඇප්ල්ය් කරන්නෙ නැති විදියෙ කම්පැනියක්.
මේ දෙකෙන් මොකද්ද ?
Anyway
නිකමට ඩිග්රි නැති එකෙක් ඉන්ටව් කරල බලපන්
මම නම් degree එක බලන්නේ නෑ. degree තියෙන උන්ගේ හැටි දන්න නිසා.CV ekata ubala hodai kiyala kiyana format ekak tiyenawada?
Oya ona wedak karanna puluwan wela, knowledge ekath thibila, but IT degree ekak nathi ekek apply karoth mokakda karanne??
උබ මොරටුව CSE නොවන උන් එක්ක වැඩ කරලා නැ වගේ.මොරටුවෙනුත් හොයාගන්න බෑ කියන්නෙ එක්කො සුපිරිම කම්පැනියක්,
එහෙමත් නැත්නන් පොඩි හරි ස්කිල් එකක් තියන මොකෙක්වත් ඇප්ල්ය් කරන්නෙ නැති විදියෙ කම්පැනියක්.
මේ දෙකෙන් මොකද්ද ?
Anyway
නිකමට ඩිග්රි නැති එකෙක් ඉන්ටව් කරල බලපන්
මම නම් degree එක බලන්නේ නෑ. degree තියෙන උන්ගේ හැටි දන්න නිසා.
HR එකට යැව්වට පස්සේ ඉතින් උන් බලනවද දන්නේ නැ. හැබැයි degree නැති උන්ට interview කතා කරනවා.
ඊට පස්සේ වැඩේ ගොඩ දාගන්න එක candidate ගේ අතේ තියෙන්නේ.
මම වෙනම thread එකක් දැන්නම් CV වල example එක්ක
උබ මොරටුව CSE නොවන උන් එක්ක වැඩ කරලා නැ වගේ.
හම්බෝ සමහර උන් ඉන්නේ ඇතුලේ union එකක් අටවාගෙන උද්ගෝෂණය කරන ලයින් එකෙන්.
------ Post added on Jul 20, 2021 at 12:00 PM
ambo bayath hithenawa owa ahaddi, mamath sse nisa.CV බලල සිලෙක්ට් කරන්නෙ මචන් ඒවත් ගොඩක් අය හරියට පිළිවෙලට නෑ. ඒව ඔක්කොම රිජෙක්ට් ඉන්ටවිව් වලදි සමහර වෙලාවට කරපු ප්රොජෙක්ට් වල විස්තර අහපුවම එවට පිළිවෙලට උත්තර දෙන්නෙ නෑ. දෙන උත්තරත් බාගෙට. වැඩේ වෙන්නෙ කොහොමද කියල දන්නෙ නැතුව ඔහේ කෝඩ් ගහගෙන යන්න වගේ තමා ගොඩක් අයට පුලුවන්. සමහරු නන් පැනික් වෙනව. ඒක නිසා අපි ඉන්ටවිව් 2ක් විතර තියල බලනව දැන් පළවෙනි එක අවුල් කරගත්තොත් දෙවනි එකට දානව ඒක ඇවරේජ් උනොත් ටෙස්ට් එකක් දෙනව SE/SSE වගේ ඒවට.
පිස්සුද බන්. එහෙම කැපුවා නම් මාත් ජොබ් ලස් තමයි.ඇත්තම කතාව කියන්නකෝ. Shortlist කරනකොට degree නැති අය එතනින්ම කපන්නෙ නැද්ද? HR එකෙන් වෙන්න ඇතිනෙ මුලින්ම shortlist කරන්නෙ.
මේකනම් ඇත්ත.. ගොඩක් private උන් සිරාවට මහන්සි වෙලා කරනවා... අනික උබ ඔය කිව්වත් වගේ private උන්වත් ඕනෙතරම් හලලා තියනවා හැම company එකක්ම.. කොහොමත් Mora CSE උනත් interview එක අවුල් ගියොත් එහෙම හලන්න වෙනවා නෙඕන තරම් අපි නම් හලල තියෙයි මොරා වලින් ආපු උන්. ගොඩක් කම්පැනි නමට ගන්න සීන් එකකුත් තියෙනවා. හැබැයි මට හම්බෙලා තියෙනවා ඊට වඩා හොද වැඩ්ඩො සමහර ගවර්න්මන්ට් ඇන්ඩ් ප්රයිවට් වලින්
මේක මච්න් english වලින් හරියට කියගන්න බැරි එක වෙන්නත් පුලුවන්. පොඩ්ඩක් එවගෙ වෙලාවට flexible වෙල බලන්න.CV බලල සිලෙක්ට් කරන්නෙ මචන් ඒවත් ගොඩක් අය හරියට පිළිවෙලට නෑ. ඒව ඔක්කොම රිජෙක්ට් ඉන්ටවිව් වලදි සමහර වෙලාවට කරපු ප්රොජෙක්ට් වල විස්තර අහපුවම එවට පිළිවෙලට උත්තර දෙන්නෙ නෑ. දෙන උත්තරත් බාගෙට. වැඩේ වෙන්නෙ කොහොමද කියල දන්නෙ නැතුව ඔහේ කෝඩ් ගහගෙන යන්න වගේ තමා ගොඩක් අයට පුලුවන්. සමහරු නන් පැනික් වෙනව. ඒක නිසා අපි ඉන්ටවිව් 2ක් විතර තියල බලනව දැන් පළවෙනි එක අවුල් කරගත්තොත් දෙවනි එකට දානව ඒක ඇවරේජ් උනොත් ටෙස්ට් එකක් දෙනව SE/SSE වගේ ඒවට.
පිස්සුද බන්. එහෙම කැපුවා නම් මාත් ජොබ් ලස් තමයි.
හැබැයි උබට salary එහම දෙනකොට degree එක බලනවා.
Degree එකක් නැත්නම් උබට Software Engineer පොස්ට් එක හම්බෙන්නේ නැ. ගොඩක් වෙලාවට. SE salary එක ගෙවයි උබ සුපිරි නම්. පොස්ට් එක දෙන්නේ නැ officially.
සමහර විට අනික් candidates ලා එක්ක ඔක්කොම same වෙලා degree එක විතරක් නැත්නම් උබට දෙන salary එක අඩුයි.
degree නැ කියලා කෙලින්ම කපන්නේ නැ.
matanam note una deyak, technical interview waladi english wala awul lokuwata ganan gaththe na, interview karana ayath dannawa api excite wenakota danna engrisith amathaka wenawa kiyala but HR interview nam kohomada dannaමේක මච්න් english වලින් හරියට කියගන්න බැරි එක වෙන්නත් පුලුවන්. පොඩ්ඩක් එවගෙ වෙලාවට flexible වෙල බලන්න.
සිරාවට ඕයි. ම්න් මේ අවුරුද්දට ඉන්ටව් 20ක් විතර කලා, ගොඩක් උන්ට මූලික දැනුම නෑ. ඒ වුනාට AI, ANN, Machine Learning ගැන කතාව. සරළ දෙයක් ඇහුවත් හිතල උත්ටර දෙන්න තෙරෙන්නෙ නෑ.පයින් ගගන්න හිතෙනව ඕයි ඉන්ටව් කරද්දි 10ක් කරොත් 1ක් විතරයි නිකන් හිත සතුටු වෙන්නවත් උත්තර දෙන්නෙ.

මම දන්නා electrical engineering කරපු උන් ඉන්නවා SSE වෙලා.1. මම ඇහුවෙ මචන් degree නැති නෙවෙයි IT degree නැති උනොත් කියලා. උදාහරණෙකට මම. මට තියෙන්නෙ IT or related degree එකක් නෙවෙයි. නමුත් engineering
2. Degree නැති එකෙක්ට පෙන්නන්න කවුරුවත් certify කරපු, assess කරපු projects නෑනෙ. එතකොට? (Entry level job එකකට apply කරනකොට)
ජෙප්පො බ්රේන් වොෂ් කරලදමම නම් degree එක බලන්නේ නෑ. degree තියෙන උන්ගේ හැටි දන්න නිසා.
HR එකට යැව්වට පස්සේ ඉතින් උන් බලනවද දන්නේ නැ. හැබැයි degree නැති උන්ට interview කතා කරනවා.
ඊට පස්සේ වැඩේ ගොඩ දාගන්න එක candidate ගේ අතේ තියෙන්නේ.
මම වෙනම thread එකක් දැන්නම් CV වල example එක්ක
උබ මොරටුව CSE නොවන උන් එක්ක වැඩ කරලා නැ වගේ.
හම්බෝ සමහර උන් ඉන්නේ ඇතුලේ union එකක් අටවාගෙන උද්ගෝෂණය කරන ලයින් එකෙන්.
------ Post added on Jul 20, 2021 at 12:00 PM
ගොඩක්ම ucsc, mora එන උන් හිතන්නෙ government නිසා අපි ජොබ් එක දෙන්න බැඳිල ඉන්නව කියල. ලූප් එකක් දාල පොඩි algorithm එකක් ලියන්න කිව්වත් තටමනව. කතාව නම් Big data, Machine learning, AI, NLP.සිරාවට ඕයි. ම්න් මේ අවුරුද්දට ඉන්ටව් 20ක් විතර කලා, ගොඩක් උන්ට මූලික දැනුම නෑ. ඒ වුනාට AI, ANN, Machine Learning ගැන කතාව. සරළ දෙයක් ඇහුවත් හිතල උත්ටර දෙන්න තෙරෙන්නෙ නෑ.
මුන්ට උවමනාවක් නැති කම වැඩි පුර තියෙන්නෙ.![]()