Tax සීන් එක ගැන හරියට දැනගන්නෙ කොහොම ද බං?

jaxonblack

Well-known member
  • Nov 28, 2024
    233
    423
    63
    150,000 ගණන් කරන්න අපේ වලට එන මුලු සල්ලි ඔක්කොම Income කියල ද ගන්නේ බං?
    එතකොට දැන් අපි පොඩි පොඩි වැඩ කරල 10,000ක් 20,000ක් සෙට් වුනාමත් ඒකත් Tax එකාට කියල Tax ගෙවන්නෝනෙ ද?
     

    tharakaf

    Well-known member
  • Oct 19, 2020
    36,679
    75,764
    113
    150,000 ගණන් කරන්න අපේ වලට එන මුලු සල්ලි ඔක්කොම Income කියල ද ගන්නේ බං?
    එතකොට දැන් අපි පොඩි පොඩි වැඩ කරල 10,000ක් 20,000ක් සෙට් වුනාමත් ඒකත් Tax එකාට කියල Tax ගෙවන්නෝනෙ ද?
    මුලු වාර්ශික ආදායම 1,800,000 පැන්නොත් පනින ගානට ගෙවන්න ඕනා
     
    • Like
    Reactions: wqe123

    jaxonblack

    Well-known member
  • Nov 28, 2024
    233
    423
    63
    මුලු වාර්ශික ආදායම 1,800,000 පැන්නොත් පනින ගානට ගෙවන්න ඕනා
    ආදායම කියල ගණන් කරන්නේ මොනව ද? ඔක්කොම Incoming Transfers, Withdrawals ගණන් ගන්නව ද? නැත්තන් ජොබ් විතර ද?
     

    tharakaf

    Well-known member
  • Oct 19, 2020
    36,679
    75,764
    113
    ආදායම කියල ගණන් කරන්නේ මොනව ද? ඔක්කොම Incoming Transfers, Withdrawals ගණන් ගන්නව ද? නැත්තන් ජොබ් විතර ද?
    හුත්තො ආදායම කියන්නෙ උඹට සල්ලි විදියට එන දේවල්. පඩි, FD interest, ගෙවල් කුලි, කුලී වැඩ කරලා එන ඒවා, ඇඟ විකුනලා එන ඒවා etc etc
     

    jaxonblack

    Well-known member
  • Nov 28, 2024
    233
    423
    63
    හුත්තො ආදායම කියන්නෙ උඹට සල්ලි විදියට එන දේවල්. පඩි, FD interest, ගෙවල් කුලි, කුලී වැඩ කරලා එන ඒවා, ඇඟ විකුනලා එන ඒවා etc etc
    හරි හුත්තෝ මං අහන්නේ එකේ එවුන් අපි කියන Income ටික ද ගන්නෙ නැත්තන් උන් අපේ Bank Transaction එහෙම බලල ද කරන්නේ?
     
    • Haha
    Reactions: wqe123

    tharakaf

    Well-known member
  • Oct 19, 2020
    36,679
    75,764
    113
    un mukuth balanne naha self declare karanna ona hama adayamakma, boru kiyala passe mattu unoth nadu danawa.
    fines or hiree yanna puluwan.
    හරි හුත්තෝ මං අහන්නේ එකේ එවුන් අපි කියන Income ටික ද ගන්නෙ නැත්තන් උන් අපේ Bank Transaction එහෙම බලල ද කරන්නේ?
    ඔව්, income එකයි ඒ වෙනකොට උඹේ assets ටිකයි කියන්න ඕනා, උන්ට තේරුනොත් උඹට සල්ලි එන විදියක් නැතුව assets එනවා කියලා ඊට පස්සෙ හොයන්න ගන්නවා. මාට්ටු උනොත් ඊට පස්සෙ නඩු සීන් තමා
     

    kasunkaru

    Well-known member
  • Jan 25, 2018
    7,558
    5,824
    113
    tax law ekata anuwa kuliyata mini marala salli hewwath ekata tax gewanna ona..
    kuliyata mini marapu ekata hire yana eka wena seen ekak, namuth adayamata tax gewanna ona..
    ekai tax law eka..
    tawa oya wagee wadagat udaa harana nadda bn :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: tho nam law karanna watina ekek
     

    jaxonblack

    Well-known member
  • Nov 28, 2024
    233
    423
    63
    ඔව්, income එකයි ඒ වෙනකොට උඹේ assets ටිකයි කියන්න ඕනා, උන්ට තේරුනොත් උඹට සල්ලි එන විදියක් නැතුව assets එනවා කියලා ඊට පස්සෙ හොයන්න ගන්නවා. මාට්ටු උනොත් ඊට පස්සෙ නඩු සීන් තමා
    උන් එතකොට අකුරටම ගන්නව ද බං?

    දැන් හිතපන්කො මගෙ පඩිය 150,000ක් කියල. Graphic Design එහෙම කරල මාසෙට තව 30,000ක් හෙව්ව කියපන්කො. හැබැයි 30 එක පාර එන්නෙ නෑනෙ. 4ක් 5ක් තමයි එක පාරකට වැටෙන්නේ. ඒත් මාසෙ අන්තිමට බැලුවම 180,000ක් යනවනෙහ්. ඕකට Tax එක Calculate වෙනව ද?

    දැන් ඒ 30,000 කාල බීල ඉවර කලොත් ඒක Assets වලට එකතු වෙන්නෙත් නෑනෙ.

    මේක කතා කරගන්න ඕනේ කාත් එක්ක ද බං? Tax Accountant කෙනෙක්ට මේක කිව්වම ඌ පාවල දෙනව ද මුට වැඩිපුර 30,000 ක් තියනව කියල
     
    • Like
    Reactions: KrishanL89

    tharakaf

    Well-known member
  • Oct 19, 2020
    36,679
    75,764
    113
    උන් එතකොට අකුරටම ගන්නව ද බං?

    දැන් හිතපන්කො මගෙ පඩිය 150,000ක් කියල. Graphic Design එහෙම කරල මාසෙට තව 30,000ක් හෙව්ව කියපන්කො. හැබැයි 30 එක පාර එන්නෙ නෑනෙ. 4ක් 5ක් තමයි එක පාරකට වැටෙන්නේ. ඒත් මාසෙ අන්තිමට බැලුවම 180,000ක් යනවනෙහ්. ඕකට Tax එක Calculate වෙනව ද?

    දැන් ඒ 30,000 කාල බීල ඉවර කලොත් ඒක Assets වලට එකතු වෙන්නෙත් නෑනෙ.

    මේක කතා කරගන්න ඕනේ කාත් එක්ක ද බං? Tax Accountant කෙනෙක්ට මේක කිව්වම ඌ පාවල දෙනව ද මුට වැඩිපුර 30,000 ක් තියනව කියල

    ඇත්ත කතාව බැංකු සිස්ටම් එකට පිටින් එන සල්ලි Trace කරන්න බෑ.

    හැම tax එකා ගැනම කියන්න මම දන්නෙ නෑ. උඹට ලොකු ගනන් එනවනම් උඹ මාට්ටු උනොත් උන් අරිනවා, පොඩි පොඩි ගනන්නම් මම හිතන්නෙ නෑ එච්චර පන්නනවා කියලා.

    හොඳම දේ තමා tax කරන එකෙක් එක්ක කතා කරන එක. හරියට කරන උන් උඹට ඕක සාදාරනව කියලා දෙයි.
     

    raman2

    Well-known member
  • Feb 16, 2009
    10,015
    12,102
    113
    උන් එතකොට අකුරටම ගන්නව ද බං?

    දැන් හිතපන්කො මගෙ පඩිය 150,000ක් කියල. Graphic Design එහෙම කරල මාසෙට තව 30,000ක් හෙව්ව කියපන්කො. හැබැයි 30 එක පාර එන්නෙ නෑනෙ. 4ක් 5ක් තමයි එක පාරකට වැටෙන්නේ. ඒත් මාසෙ අන්තිමට බැලුවම 180,000ක් යනවනෙහ්. ඕකට Tax එක Calculate වෙනව ද?

    දැන් ඒ 30,000 කාල බීල ඉවර කලොත් ඒක Assets වලට එකතු වෙන්නෙත් නෑනෙ.

    මේක කතා කරගන්න ඕනේ කාත් එක්ක ද බං? Tax Accountant කෙනෙක්ට මේක කිව්වම ඌ පාවල දෙනව ද මුට වැඩිපුර 30,000 ක් තියනව
    Umba extra income eka ganne cash nam and umbata salli dena eka uge wiyadamak widiyata tax declare karanne naththan and umba eka cash widiyatama kanna bonna wage wiyadam kaloth podi chance ekak thiyanawa shape wenna..
    Habai umba or umbata salli dena eka kothanakin hari bank ekak through oka gaththoth or uge witadamak widiyata declare kaloth mattu wenawa..

    Oya podi ganan walata tax accountant la passe yanna epa un umbawa huran kanawa..
    Anika lankawe kariyo ungen tax haduwe naththan IRD ekata oththuwa denawa..
    Enisa gahana gemak umbama gahapan kiyanna epa..
     
    • Like
    Reactions: KrishanL89

    Chootyputha2014

    Well-known member
  • Mar 9, 2014
    2,623
    2,088
    113
    Oya tharam ma systematic wela naha. Mama Danna widihata. Bank through salli yana ena eka nam monitor wenawa. Eka permanent income ekak nemei nam loku risk ekak naha mata pena widihta.
     

    geeko

    Well-known member
  • Mar 18, 2013
    7,490
    4,509
    113
    මම මුන්ගෙන් එකක් ඉල්ලලා වෙබ්සයිට් එකෙන් මැසේජ් එකක් දැම්ම බන්. මුන් රිප්ලයි කරන්නේ නෑ. එක පාරක් මිස් කෝල් එකක් තිබ්බා උන්ගෙන්. ඊට පස්සේ මන් ගත්තාට ආන්ස්වර් කරන්නේ නෑ
     
    • Like
    Reactions: Little Hulk