Windows වල A: and B: drives වලට මොකද වුණේ? ඇයි C: එකෙන් පටන් ගන්නේ? | Tech Talks

avjayarathne

Well-known member
  • Sep 13, 2021
    9,765
    29,993
    113
    Kandy
    Windows computer එකක් use කරන ඔයාට මේ ප්‍රශ්නේ තියෙන්න ඇති,
    ඇයි C: drive එකෙන් පටන් ගන්නේ A: එකෙන් නැතුව?
    A: සහ B: වලට මොකද වුණේ?

    ඔය හැමදේටම උත්තර මෙතන තියෙනවා...


    Bedin with Letter C; But Where's A and B.png


    මොනවද මේ C: D: E: කියලා තියෙන්නේ?
    Windows Operating System එකට plug කරන ඕනම storage device එකක්/ Partitions, assign වෙන්නේ Letters විදියට.
    e.g. : ඔයාට දැනට C: and D: කියලා partition දෙකක් තියෙනවානම්, USB එකක් plug කළාම ඒක E: කියලා assign වෙනවා.
    මේ විදියට letter C: ඉදන් letter Z: දක්වා 24ක් assign කරන්න පුලුවන්



    එතකොට ඉතුරු letters දෙක, A: සහ B: වලට මොනවද වුණේ?
    Windows Operating system එක introduce කරේ 1985. ඒ කාලේදි කොහෙද ඉතින් Hard Disk, Floppy Disk එකක් use කරා මිසක්.
    ඉතින් ඒ කාලේදී Floppy Disk එකට තමයි A: and B: වෙන් කරලා තිබුණේ
    පස්සේ කාලේදී අලුත් Windows Versions එනකොටත් මේක මේ විදියටම තිබුණා.
    ඒ නිසා තමයි අද Hard Drive/SSD එකට A: නැතුව C: assign වෙන්නේ.



    ඉතින් දැනුත් Floppy Disk එකක් ගැහුවොත් එහෙම වෙනවද?
    ඔව්. දැන් Windows 10/11 එකට Floppy Disk එකක් plug කරොත් ඒක assign වෙන්නේ A: drive එක විදියට:yes:

    Untitled design.png



    දැන් Floppy Disk නැතිවත් ඇයි තවම A: and B: , Hard Disk වලට assign කරන්නේ නැත්තේ?
    ඒකට හේතුව තමයි තවමත් සුලු පිරිසක් Floppy Disk භාවිතා කරනවා.
    අනිත් එක දීර්ඝ කාලයක් තිස්සේ Windows Installation Drive එක විදියට C Drive එක පාවිච්චි වෙන නිසා ඒක දැන් හැමෝටම පුරුදු වෙලා.:)




    මීළගට "නිවැරදිව Coursera financial aid, apply කරන ආකාරය" බලාපොරොත්තු වන්න
     
    Last edited:

    anuradhamapa

    Well-known member
  • Aug 23, 2006
    13,512
    3,758
    113
    Windows computer එකක් use කරන ඔයාට මේ ප්‍රශ්නේ තියෙන්න ඇති,
    ඇයි C: drive එකෙන් පටන් ගන්නේ A: එකෙන් නැතුව?
    A: සහ B: වලට මොකද වුණේ?

    ඔය හැමදේටම උත්තර මෙතන තියෙනවා...


    View attachment 160711

    මොනවද මේ C: D: E: කියලා තියෙන්නේ?
    Windows Operating System එකට plug කරන ඕනම storage device එකක්/ Partitions, assign වෙන්නේ Letters විදියට.
    e.g. : ඔයාට දැනට C: and D: කියලා partition දෙකක් තියෙනවානම්, USB එකක් plug කළාම ඒක E: කියලා assign වෙනවා.
    මේ විදියට letter C: ඉදන් letter Z: දක්වා 24ක් assign කරන්න පුලුවන්



    එතකොට ඉතුරු letters දෙක, A: සහ B: වලට මොනවද වුණේ?
    Windows Operating system එක introduce කරේ 1985. ඒ කාලේදි කොහෙද ඉතින් Hard Disk, Floppy Disk එකක් use කරා මිසක්.
    ඉතින් ඒ කාලේදී Floppy Disk එකට තමයි A: and B: වෙන් කරලා තිබුණේ
    පස්සේ කාලේදී අලුත් Windows Versions එනකොටත් මේක මේ විදියටම තිබුණා.
    ඒ නිසා තමයි අද Hard Drive/SSD එකට A: නැතුව C: assign වෙන්නේ.



    ඉතින් දැනුත් Floppy Disk එකක් ගැහුවොත් එහෙම වෙනවද?
    ඔව්. දැන් Windows 10/11 එකට Floppy Disk එකක් plug කරොත් ඒක assign වෙන්නේ A: drive එක විදියට:yes:

    View attachment 160718



    දැන් Floppy Disk නැතිවත් ඇයි තවම A: and B: , Hard Disk වලට assign කරන්නේ නැත්තේ?
    ඒකට හේතුව තමයි තවමත් සුලු පිරිසක් Floppy Disk භාවිතා කරනවා.
    අනිත් එක දීර්ඝ කාලයක් තිස්සේ Windows Installation Drive එක විදියට C Drive එක පාවිච්චි වෙන නිසා ඒක දැන් හැමෝටම පුරුදු වෙලා.:)




    මීළගට "නිවැරදිව Coursera financial aid, apply කරන ආකාරය" බලාපොරොත්තු වන්න
    floppy drive eken windows 95 dapu paramparwe ekek mama...... floppy disk ekak read une nethi unama kaapu katta... hambo.......
     

    Kalegana

    Well-known member
  • Sep 23, 2007
    31,456
    67,042
    113
    Kuwait-Galle
    මමත් Floppy පාවිච්චි කරලා තියනව ඉස්සර. දැන් usb flash එක වගේ තමයි floppy එක ඉස්සර. පොඩි පොඩි file එහෙ මෙහෙ ගෙනියන්නේ ඕකෙන්. නැත්නම් hard එකම ගලවන් යන්නේ. දැන් වගේ gb බර ගණක file පාවිච්චි වෙන්නේ නැ. file සයිස් මෙගාබයිට් කිලෝබයිට් ගණන්.
     

    anuradhamapa

    Well-known member
  • Aug 23, 2006
    13,512
    3,758
    113
    මමත් Floppy පාවිච්චි කරලා තියනව ඉස්සර. දැන් usb flash එක වගේ තමයි floppy එක ඉස්සර. පොඩි පොඩි file එහෙ මෙහෙ ගෙනියන්නේ ඕකෙන්. නැත්නම් hard එකම ගලවන් යන්නේ. දැන් වගේ gb බර ගණක file පාවිච්චි වෙන්නේ නැ. file සයිස් මෙගාබයිට් කිලෝබයිට් ගණන්.
    ow mp3 ekak geniyanna floppy 3 k ho 4k giya issara. zip karala cafe eke idan aragena enawa.
     

    hasithayad

    Well-known member
  • Sep 28, 2011
    30,792
    1
    44,999
    113
    Drivespace දාලා 1.44mb ඒව 2.8ක් විතර කරගත්ත අය ඉන්නවද? :rolleyes:

    ඒ කාල aladdin කියල game එකක් තිබ්බ. Size එක 2.8mb. ඕක ෆ්ලොපි එකකට කොපි කරගන්න ගිහින් තමයි drivespace අහු උනේ. තව ඒ කාලෙ rar වල dos version එක තිබ්බ. දිල්හානි නාන avi එකත් rar dos වලින් කෑලි කඩල එකම floppy එකේ දෙතුන් පාරක් අරන් ගිහින් ආපහු rar වලින්ම කෑලි එකට සෙට් කරල තමයි බැලුවෙ :lol:
     

    avjayarathne

    Well-known member
  • Sep 13, 2021
    9,765
    29,993
    113
    Kandy
    C Drive එක වැඩිකරගන්න පුලුවන්ද තව Drive එකක් Add කරල, හැබැයි C එකෙ Windows තියෙද්දිම.
    පුලුවන්, partition merge කරන්න තියෙන්නේ
    මේ ගැන දන්නේ නැත්නම් වලට අතවත් තියන්න එපා.
    මොකද recovery/ reserved partitions එක්ක merge වුණොත් එහෙම ඉවරයි

    හොද YouTube video එකක් බලලා වැඩේ කරගන්න (ඉන්දියන් එකෙක්ගේ බලන්න)