බුද්ධාගම සහ උතුම් බුද්ධ ධර්මය

sgrdk1

Well-known member
  • Jul 1, 2015
    2,395
    329
    83
    හෙළ බිමේ
    බුද්ධාගම සහ උතුම් බුද්ධ ධර්මය

    බුද්ධාගම සහ උතුම් බුද්ධ ධර්මය




    නිවන් අවබෝධ කර ගැනීමට උපකාර වන එකම ධර්මය පරම පවිත‍්‍ර බුද්ධ ධර්මයයි. බුද්ධ ධර්මය ඉතාම සරළ ලෙසින් පැහැදිළිව, නිරවුල්ව, පිරිසිදුව ගෝතම සාක්‍යමුනීන්ද්‍රයාණන් වහන්සේ සොයා දැන දේශණා කළ ධර්මයයි. මිනිසෙකු ලෙස උපත ලබන ඕනෑම කෙනෙකුට එසේත් නැත්නම් මුළු මහත් මිනිස් වර්ගයාටම අසා දැන තේරුම් ගත හැකි, තේරුම් ගෙන අනුගමනය කළ හැකි, අනුගමනය කර අත්විඳ ගත හැකි එකම උතුම් ධර්ම මාර්ගයයි. මිනිසෙකුට පමණක්ම මනස මෙහෙයවා යෝනිසෝමනසිකාරයෙන් තේරුම් ගෙන අනුගමනය කිරීමෙන් පමණක්ම මහඟු ප‍්‍රතිඵල අත්කරගත හැකි උතුම් ධර්මයකි.

    ජාති කුල භේද, ආගම් භේද, උගත් නූගත් කම්, උස් පහත් කම්, පොහොසත් දුප්පත් කම්, සුදු කළු භේද හෝ ගිහි පැවිදි වෙනස් කම් පවිත‍්‍ර බුද්ධ ධර්මයට නැත. බුද්ධ ධර්මය එක රටකට, එක ප‍්‍රදේශයකට හෝ එක කාලයක උපතලත් මිනිසුන් කොටසකට හෝ සීමාවූ දහමක් නොවේ. අතීත, අනාගත, වර්තමාන තුන් කාලයේම ජීවත්වන මිනිසුන් සඳහාම සුදුසු, සියලූ මිනිසුන්ට යහපත, විමුක්තිය ළඟාකර ගන්නට උපකාර කරගත හැකි ධර්ම මාර්ගයකි.

    බුද්ධ ධර්මයෙහි එකම විශේෂත්වය වන්නේ, මේ ධර්මය තම තමන්ම මනස මෙහෙයවා ස්වභාව ධර්මයේ පැවැත්ම පිළිබඳව විද්‍යාත්මක සත්‍යය ප‍්‍රඥාවෙන්්ම තේරුම් ගතයුතු වීමයි. ඒ විශේෂත්වය නිසාම ප‍්‍රඥාවෙන්්ම දැරිය යුතු විද්‍යාත්මක වූ නිසාම මේ උතුම් ධර්මයට බුද්ධ ධර්මය යන නම ලැබුණි.

    පරම පවිත‍්‍ර බුද්ධ ධර්මයෙහි හරය, යථාර්ථය තේරුම් ගැනීමට නම් ජාති, කුල මල, ආගම් සංකල්ප, බටහිර, පෙරදිග මතිමතාන්තර, උගත් නූගත් කම් මෙන්ම ගිහි පැවිදි වෙනස්කම් වලින්ද නිදහස්ව, මේ ධර්මයෙන් ගෙනහැර දැක්වූ විද්‍යාත්මකවූත්, ස්වභාවිකවූත් සත්‍යයම ප‍්‍රඥාවෙන්් වටහා ගන්නට උත්සාහ ගත යුතුය.

    පාට කණ්නාඩියක් පැළඳ යම් දෙයක් දෙස බලන කෙනෙකුට එය දකින්නට ලැබෙන්නේ, ඒ කණ්නාඩියේ පාටට අනුරූප වූ විකෘති ස්වභාවයකිනි. එය සත්‍යය දර්ශනයක් නොවේ. මායා දර්ශනයකි. එය මිත්‍යාදෘෂ්ඨියකි. සියලූ දෘෂ්ඨි අතහැර, සියලූ ආගම් සංකල්ප අතහැර, මිනිසෙකු ලෙසින් තම මනස මෙහෙයවා මේ උතුම් විද්‍යාත්මක සත්‍යයෙන් ගෙනහැර දක්වන ලද ධර්මය, තම තමාගේම විමුක්තිය සඳහාම උපකාර කරගතහැකි ආකාරය ගැන විමසිලිමත්ව සොයා බැලිය යුතුය.

    බුද්ධාගම හා බුද්ධ ධර්මය යනු එකක්ම නොවේ. මේ දෙකෙහි වෙනස නිවැරදි ලෙසත් බුද්ධියෙන් යුතුවත් වටහා ගැනීම නිවන් අවබෝධ කර ගැනීමට උපකාර වේ. උපතින්ම බෞද්ධයෙකු ලෙස බුද්ධාගම උරුමයෙන් අදහන කෙනෙකුට මේ දෙකෙහි වෙනසක් ඇති බවක් තේරුම් ගැනීමද තරමක් අපහසු දෙයකි. උපතින්ම උරුම වූ ආගමික සංකල්ප, ඇදහිලි, පුද පූජා ක‍්‍රම, වත් පිළිවෙත් වලට තදින්ම පුරුදු පුහුණු වූ භක්තිමත් බෞද්ධයකුට මේ කියන කථාවත් සංවේගයට හේතුවන්නට ද බැරි නැත. අනෙකුත් සියලූම ආගම්වල මෙන්ම බුද්ධාගමෙහිත්, පොදුජන පහන් සංවේගය සඳහා, භක්තිය හා ජනප‍්‍රසාදය ඇති කර ගැනීම සඳහා කලින් කලට එකතු කරගත් විවිධ ආගම් සංකල්ප වලින් ගහන බව කාටත් දැකගත හැකි සත්‍යයකි. බුද්ධාගම 2600ක කාලයක් අද පවතින තත්ත්වයෙන් ජනප‍්‍රිය ආගමක් සේ පවත්වා ගෙන එන්නට ඒවා උපකාර වූ බව ද සත්‍යයකි.

    පරම පවිත‍්‍ර බුද්ධ ධර්මය මීට වඩා බෙහෙවින් ගාම්භීර වූ, උතුම් වූ, පිරිසිදු වූ ධර්මයකි. මිනිසෙකු විසින් බුද්ධියෙන්ම තේරුම් ගෙන, බුද්ධියෙන්ම අනුගමනය කර, බුද්ධියෙන්ම අත්විඳිය යුතු සදාකාලික වූ විද්‍යා සිද්ධාන්තයකි. ඒ උතුම් ධර්මයෙන් පෙන්වා වදාළ විද්‍යා සිද්ධාන්ත, කාලය අනුව වෙනස් නොවන, වෙනස් කළ නොහැකි, දේශයෙන් දේශයට වෙනස් නොවන, මිනිසුන් වූ කාටත් බුද්ධියෙන් තේරුම් ගත හැකි ස්වභාවික ධර්මතාවයන් ක‍්‍රියාත්මක වන ආකාරය විග‍්‍රහ කර පෙන්වා දුන් පරම සත්‍යය එළි දැක්වීමකි.

    බුද්ධාගමද ඒ උතුම් ධර්මයම පදනම් කොට ගෙන කලින් කලට ජනප‍්‍රිය වූ ආගම් සංකල්පයන්ද එකතු කරගෙන, පොදු ජනයාගේ සිත් ගන්නා ලෙසින්, ගරු බුහුමන් ලබන්නට හැකිවන පරිදි, භක්තියෙන් අදහන්නට සුදුසු පරිදි සකස් කරගත් ආගමකි. එවැනි වූ බුද්ධාගම මිහිඳු හිමියන් ලංකාවට ගෙන ආ දින පටන් අද දක්වාම විවිධ වෙනස්කම් වලට භාජනය විය. බෙදීම් වලට හා විපරිණාමය වීම් වලටද ලක්විය. ඒ අනුවම අද පවතින බුද්ධාගමද තව නොබෝ කලකින්ම වෙනස් වී, විපරිණාමයට පත්වීම කාටවත් නැවැත්විය නොහැකි දෙයකි.

    පරම පවිත‍්‍ර බුද්ධ ධර්මය කිසිම ආකාරයකින් කිසිම දවසක එවැනි වෙනස්කම් වලට විපරිණාම වලට භාජනය වන එකක් නොවේ. ඊට අලූතින් යමක් එකතුකර ගත නොහැකිය. පවිත‍්‍ර බුද්ධ ධර්මය තාවකාලිකව භාවිතයෙන් යටපත්ව ගිය හැකිය. නමුත් ධර්මය විනාශ කර දැමිය නොහැකිය. යටපත්ව ගිය බුද්ධ ධර්මය බුද්ධියෙන්, හේතුඵල දහම තේරුම් කරගන්නට හැකි වූ උත්තමයෙකුට නැවත මතුකර, භාවිතයට ගත හැකි උතුම් ධර්මයක් නිසාම එය බුද්ධ ධර්මය විය.

    සත්ත්‍ව, පුද්ගල, උපත, පැවැත්ම, විපරිණාමයට පත්වීම, ජරාවට පත්වීම, මරණය, දුක් විඳීම ආදී ඇතිවීම හා නැතිවීම සම්බන්ධ වූ නොනවතින ක‍්‍රියාවලියට පාදක වූ හේතු මෙන්ම, මේ ක‍්‍රියාවලිය නොනවත්වාම, උත්සාහයක් නැතිවම, ස්වභාවිකවම, දිගින් දිගටම පවත්වාගෙන යන්නට හේතු පාදක වූ ශක්ති ප‍්‍රභවය ද විග‍්‍රහ කර, විස්තර කර වදාළ එකම ධර්මය, බුද්ධ ධර්මයයි. උපත, මරණය, දුක් විඳීම වැනි දේ බෞද්ධයින්ට පමණක් සීමා වූ දේවල් නොවේ. අතීත, අනාගත, වර්තමාන තුන් කාලයෙහිම උපදින සියලූ සත්ත්වයින්ට පොදු විද්‍යාත්මක සත්‍යයන්ය. ඒ නිසා බුද්ධ ධර්මය බුද්ධාගමට වඩා බොහෝ සෙයින් ගාම්භීර වූ එකකි.

    සම්මත බුද්ධාගමෙහි අද භාවිතා කරන බොහෝමයක් අංගයන් විවිධ ආගම් සංකල්ප සංකලනය කරගැනීමෙන් සකස්කර ගත් ඒවාය. පරම පවිත‍්‍ර බුද්ධ ධර්මයේ විද්‍යාත්මක සිද්ධාන්ත යටපත්ව, ආගමික සංකල්ප මතුවීමද ධර්ම ස්වභාවයෙන්ම සිදු වූ දෙයකි. එය කාට හෝ වරදක් පැටවිය යුතු, ඇඟිල්ල දිගුකළ හැකි දෙයක්ද නොවේ. හේතුඵල දහම යථාපරිදි තේරුම් ගත් කෙනෙකුට පමණක් මේ ධර්ම ස්වභාවයද මොනවට තේරුම් ගත හැකි වනු ඇත.

    ගෝතම සාක්‍යමුනීන්ද්‍රයාණන් වහන්සේ කිසිම භේදයකින් තොරව මුළු මහත් මිනිස් වර්ගයා සඳහාම දේශණාකර වදාළ බුද්ධ ධර්මය පර්යාප්ති, පටිපත්ති, පටිවේද සාසනය ලෙසින්ද නම් කරන්නට යෙදුනේ මේ නිසාමය. ”සුනේථ, ධාරේථ, චරේථ” යනුද බුද්ධ ධර්මයම විස්තර කරන්නට භාවිතා කළ පද වැලකි. මේ සියලූ ආකාර පද වලින් විස්තර කරන්නට යෙදුනේ බුද්ධ ධර්මය අසා දැන, බුද්ධියෙන් තේරුම් ගෙන, තේරුම් ගත් හේතුඵල ධර්මයට අනුව ක‍්‍රියාකර, බුද්ධියෙන්ම අනුගමනය කර, අත්විඳ ගත යුතු එකක් වන බවයි.

    මේ නිසාම මේ උතුම් ධර්මයට, බුද්ධ ධර්මය යන නම ලැබුණි. කිසියම් ආගමික නායකයෙකුගේ නමින් මේ නම ලැබුණා නොවේ. ගෝතම සාක්‍යමුණීන්‍ද්‍රයන් වහන්සේ ස්වයංභූ ඥාණයෙන්ම, බුද්ධියෙන්ම සොයා මතු කර පෙන්වූ ධර්මය, බුද්ධිය මෙහෙයවා තේරුම් ගෙන, බුද්ධියෙන් දැරිය යුතු නිසාම ”ධාරේථ” යැයි ප‍්‍රකාශ කළ සේක.

    බුදුපියාණන්වහන්සේ බුද්ධත්වයට පත්වී කලක් ගතවන තුරු මේ උතුම් ධර්මය ”විභජ්ජ වාදය” ලෙසින් හැඳින්වූ බව පැහැදිළිය. ඉන් පසු මේ ධර්මයට ”බුද්ධවාදය” යන නමද භාවිතා කළහ. බුදුපියාණන්වහන්සේ පෙන්වා දුන් විද්‍යා සිද්ධාන්ත ප‍්‍රඥාවෙන් දැරිය යුතු වන නිසාම පසුව එය බුද්ධ ධර්මය ලෙස නම් කෙරිණි. බුද්ධාගම ලෙස එය සකස් කර භක්තියෙන් අදහන්නට වූයේ, බුද්ධ පරිනිර්වාණයෙන් වසර එකසිය පනහක්, දෙසියක් තරම් පසු කාලයකදීය. බුදුපියාණන් මේ උතුම් විද්‍යා සිද්ධාන්ත මතුකර දේශණා කළ යුගය වනවිට ජන්බුද්වීපය ප‍්‍රදේශයේ පමණක් විවිධ ආගම් හැට හතරක් ප‍්‍රචලිතව, ජනප‍්‍රියව පැවතුන බව ඉතාමත් ප‍්‍රසිද්ධය. ඒ ආගම් සියල්ලම සත්ත්‍ව පුද්ගල දෘෂ්ඨිය, ආත්ම අනාත්ම සංකල්ප, පුනරුත්පත්තිය, මතු ආත්ම භවයන් ආදී සංකල්ප පදනම් කර ගෙන විවිධ ඇදහිලි වත්පිළිවෙත්, පුදපූජා ක‍්‍රම අනුගමනය කළ ඇදහිය යුතු ආගම් විය. ඒ කිසිඳු ආගමකින් මිනිසෙකු ලෙස උපත ලත් කිසිම කෙනෙකුට පූර්ණ විමුක්ති සුවයක්, නිවනක් ලබා ගත නොහැකි බව පැහැදිළිවම තේරුම් ගත් බුදුපියාණන්වහන්සේ, ඒ සියලූ ආගම් ප‍්‍රතික්‍ෂෙප කර බැහැර ලා, විභජ්ජවාදය නැමැති මේ උතුම් බුද්ධ ධර්මය ඉදිරිපත් කළ සේක. ඒ යුගයේ හැටියට මෙය කාටවත් සිතාගන්නටවත් නොහැකි තරමේ මහා පෙරළියක්, විප්ලවයක්ම විය. සියලූ ආගම් යටපත්ව කෝටි ප‍්‍රකෝටි ගණනින් මිනිසුන් බුද්ධ ධර්මය අනුගමනය කරන්නට විය.

    උතුම් බුද්ධ ධර්මය හුදු න්‍යායයක් හෝ දර්ශනයක් හෝ පමණක්ම ලෙසින් සැළකීම සුදුසු නොවේ. බුදුපියාණන්වහන්සේම දේශණාකර පෙන්වා වදාළ පරිදි මෙය පර්යාප්ති ධර්මයකි. එනම් නිවැරදි විමුක්ති මාර්ගයකි. ඒ විමුක්ති මාර්ගය අනුගමනය කළ, අත්දුටු, අත්විඳගත් බුදුපියාණන්වහන්සේලා මෙන්ම අනන්ත අරහතුන් වහන්සේලාටද මාර්ග ඵලයන්ට පත් වූ තවත් එවැනිම විශාල කොටසකටද සදහටම සංසාර දුකෙන් මිදී නිදහස් වීමට උපකාරී වූ නිවැරදි ධර්ම මාර්ගය විග‍්‍රහ කිරීමකි. මේ විමුක්ති මාර්ගය ඕනෑම මිනිසෙකුට තේරුම්ගෙන, අනුගමනය කර අත්විඳගත හැකි නිසා මෙය ප‍්‍රතිපත්ති මාර්ගයක් ලෙසද පෙන්වා වදාළහ. මෙය එක ජාතියකට, ආගමකට, රටකට, කුලයකට හෝ එක කාලයකට සීමා වූ ධර්ම මාර්ගයක්ද නොවේ. කොයි කාලයකදී හෝ පටිච්චසමුප්පාද ධර්මය තේරුම් ගෙන, ත‍්‍රිලක්ඛණය අවබෝධ කරගත්තේ නම්, එය චතුරාර්ය සත්‍යයන්ම අවබෝධකර ගන්නට උපකාර වන නිවැරදි මඟ පෙන්වන දහමකි. මෙහි එකම විශේෂත්වය වන්නේ ඒ ඒ පුද්ගලයාම පෞද්ගලිකවම ප‍්‍රතිපත්තීන් පුරා මාර්ගය සම්පූර්ණ කරගත යුතු වීමයි.

    විඤ්ඤාණ ශක්තියෙන්ම උපත ලබන, ජීවත්වන, හැම කෙනෙක්ම තම මනසේ ශක්තීන්ම දියුණු කරගෙන, විඤ්ඤාණ ශක්තියම, පිරිසිදු චිත්ත ශක්තියක් බවටද ශුද්ධ පවිත‍්‍ර කරගැනීම මේ ප‍්‍රතිපත්ති මාර්ගයයි. එය තමන් විසින්ම තමා සඳහාම අනුගමනය කළ යුතුය.

    මේ උතුම් ධර්මයට හිමිකරුවකු හෝ අයිතිකරුවෙකු හෝ නැත. සියලූම ලොව්තුරු බුදුපියාණන්වහන්සේලා ස්වයංභූ ඥාණයෙන්ම මතුකර තමන්ම සොයා දැනගත් මේ උතුම් ධම_යටම ගුරු තනතුරින්ද පිදුම් කළ සේක. ඒ නිසා මේ ධර්මයේ අයිතිය කියාපාන්නට කිසිම අරහතුන් වහන්සේ කෙනෙකුට හෝ ස්වාමීන් වහන්සේ කෙනෙකුට හෝ නොහැකිය. සියලූම ශ‍්‍රාවකයින්, අනුගාමිකයින් හා භික්ෂුන්ගේ වගකීම වන්නේ, නිවැරදි මඟ සොයා දැන බුදුපියාණන් මතුකර පෙන්වා වදාළ මඟ අනුගමනය කර, එය තමාගේම පෞද්ගලික අත්දැකීමක් බවට පත්කරගෙන, නිවන අත්විඳ ගැනීමයි. මේ නිසා මෙය ආගමක්, න්‍යාය ධර්මයක් හෝ දර්ශනවාදයක් හෝ පමණක්ම නොවන බවත් සෑම කෙනෙකුම තේරුම් ගත යුතුය. උතුම් බුද්ධ ධර්මය ආගම් සංකල්පයක් හෝ ඇදහිලි මාර්ගයක්ද නොවේ. යම්කිසි කෙනෙකුට භක්තියෙන්, අවිචාරවත් ශ‍්‍රද්ධාවෙන් වැඳුම් පිදුම් පමණක් කර, ප‍්‍රාර්ථනා කරමින් පැතීමෙන්ම පමණක් ඉෂ්ඨ සිද්ධ කරගත හැකි දෙයක්ද නොවේ. සුනේථ, ධාරේථ, චරේථ යන පියවරයන් තුනෙහිිිම වැඳුම්, පිදුම්, යැදුම්, පැතුම් මාර්ගයක් පෙන්වා දී නැත. පර්යාප්ති සාසනය, ප‍්‍රතිපත්ති සාසනය, ප‍්‍රතිවේධ සාසනයෙහිද එවැනි කිසිම වැඳුම් පිදුම් මාර්ගයක් පෙන්වා දී නැත. යාඥා කර, පූජකයෙකුට පිරිකරක් පූජාකර, කන්නලව්වකින් කරගත හැකි දෙයක් ද මෙහි නැත. කිසිම ආකාරයක මතිමතාන්තර හෝ දෘෂ්ඨිගත වීමේ ක‍්‍රමයක් ද මෙහි නොවේ. බුද්ධියෙන් තර්කයෙන් ගොඩනගාගත් සම්මතයන්ද මෙහි නැත. තවත් කෙනෙකුගෙන් ඉගෙනගෙන, උකහා ගෙන, බුද්ධියට ගෝචර කරගත හැකි දෙයක්ද නොවේ. තමන්ම තමා තුළින්ම දැහැමි ප‍්‍රතිපදාවක් අනුගමනය කර අවංක වීමෙන්, පිරිසිදු වීමෙන්, පිවිතුරු වීමෙන්, ප‍්‍රභාශ්වර තත්ත්වයටද පත්විය හැකි තමාගේම සිතෙහිම ඇතිවන ආධ්‍යාත්මික චිත්ත පාරිශුද්ධතාවයකි. රාගයෙන් තොර, ද්වේෂයෙන් තොර, මෝහයෙන් තොර පිරිසිදු සිතක් තමා තුළින්ම මතුකරගෙන, තමන්ම අත්විඳ ගන්නා ආධ්‍යාත්මික වූත්, අභ්‍යන්තර වූත් සුවය අත්විඳීම නිවනයි. විමුක්තියයි.

    මේ විමුක්ති මාර්ගය, විද්‍යාත්මක සත්‍යය සොයාදැන, යථාපරිදි මතුකර, පැහැදිළිව විග‍්‍රහ කර, ලෝකයාට දේශණා කරන්නට යෙදුනේද, ඒ ඒ පුද්ගලයාට තම තමන්ගේම බුද්ධිය දියුණු කර, තම විමුක්ති මාර්ගය තමන්ටම සකස් කර ගන්නට උපකාර වන ආකාරයටය. නිවන් අවබෝධ කරගැනීමට උපකාර කිරීම, විමුක්ති මාර්ගය පෙන්වා දීම මේ ධර්මය දේශණා කිරීමේ එකම අරමුණ හා පරමාර්ථය විය. වෙනත් කිසිම ආකාරයක ලෞකික පරමාර්ථයක් හෝ අරමුණක් ඇතිව මේ ධර්මය දේශණා කළා නොවේ.

    විශ්වය පිළිබඳව අග මුල සෙවීම හෝ මිනිසාගේ, සත්ත්වයාගේ උපතේ අග මුල සෙවීම හෝ මතු ආත්ම භවයන්, පෙර ආත්ම භවයන් ගැන පෙන්වා දීමට හෝ ලෞකික සැප සම්පත් දියුණු කර සංවර්ධනය කර ගන්නා ආකාරය පෙන්වා දීමට හෝ දේශණා කළ ධර්මයක් නොවේ. රටක්, ලෝකයක්, සමාජයක් හදන්නට හෝ මෙහි කී නොකී කිසිම ආකාරයක ලෞකික පරමාර්ථයකින් හෝ අරමුණකින් බුදුපියාණන්වහන්සේ බුද්ධ ධර්මය දේශණා කළා නොවේ.

    ලෝකෝත්තර නිවන් සුවය අත්කර ගන්නට මිනිසුන්ට බුද්ධියෙන් දරාගත හැකි, දරාගත යුතු ධර්ම මාර්ගය පෙන්වා දී, එය අනුගමනය කර, තම තමන්ටම අත්විඳ ගන්නට හැකි මඟක් පෙන්වීම කළා පමණි. මේ නිසා මේ උතුම් බුද්ධ ධර්මය කිසිසේත්ම බෞද්ධයාට පමණක් සීමා වූ එකක් නොවේ. බුදුපියාණන්වහන්සේ මේ ධර්මය සොයා දේශණා කළ යුගය වන විට එකද සම්මත බෞද්ධයෙකුවත් සිටියේ ද නැත.

    මෙයින් පැහැදිළිවම තේරුම් ගත යුතු කරුණ වන්නේ, බුද්ධ ධර්මය දේශණා කිරීමේ ඒකායන අරමුණ වූයේ, පරමාර්ථය වූයේ, අනන්ත අප‍්‍රමාණ කාලයක පටන් සංසාර සාගරයේ අතරමං වී දුක් විඳවන ලෝක සත්ත්වයා දුකින් මුදවා ගෙන, විමුක්තිය ළඟාකර ගත හැකි පැහැදිළි මඟක් සොයා පෙන්වා දීම පමණක්ම බවයි. බුද්ධ ධර්මයෙන් පෙන්වා දුන් මේ පිරිසිදු පැහැදිළි නිවන් මඟ පෙන්වා දීමට කිසිම ආගමකට අතීතයේදී නොහැකි වූවා මෙන්ම මතු අනාගතයේදී ද කිසිම ආගමකට හැකි කමක් නැති බවද සහතික කොට ප‍්‍රකාශ කළ හැකිය. නිවන් අවබෝධ කර ගැනීමට, විමුක්තිය ළඟාකර ගැනීමට නම් ”පරම පවිත‍්‍ර බුද්ධ ධර්මයම” සොයා දැන භාවිතා කළ යුතුය. බුදුපියාණන්වහන්සේට, උතුම් සිරි සද්ධර්මයට ගරු කරන සියලූම මිනිසුන් මේ සත්‍යය මැනවින් තේරුම් ගෙන කටයුතු කළ යුතුය.
     

    Skylark

    Member
    Feb 4, 2010
    2,371
    87
    0
    බුද්ධාගම සහ උතුම් බුද්ධ ධර්මය

    නිවන් අවබෝධ කර ගැනීමට උපකාර වන එකම ධර්මය පරම පවිත‍්‍ර බුද්ධ ධර්මයයි. බුද්ධ ධර්මය ඉතාම සරළ ලෙසින් පැහැදිළිව, නිරවුල්ව, පිරිසිදුව ගෝතම සාක්‍යමුනීන්ද්‍රයාණන් වහන්සේ සොයා දැන දේශණා කළ ධර්මයයි. මිනිසෙකු ලෙස උපත ලබන ඕනෑම කෙනෙකුට එසේත් නැත්නම් මුළු මහත් මිනිස් වර්ගයාටම අසා දැන තේරුම් ගත හැකි, තේරුම් ගෙන අනුගමනය කළ හැකි, අනුගමනය කර අත්විඳ ගත හැකි එකම උතුම් ධර්ම මාර්ගයයි. මිනිසෙකුට පමණක්ම මනස මෙහෙයවා යෝනිසෝමනසිකාරයෙන් තේරුම් ගෙන අනුගමනය කිරීමෙන් පමණක්ම මහඟු ප‍්‍රතිඵල අත්කරගත හැකි උතුම් ධර්මයකි.


    "පරම පවිත්‍ර බුද්ධ ධර්මය" මේ යැයි මෙකල ගෙන හැර දක්වන අඥාණ භික්ෂූවක් ගැන එළකිරියේ http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1727671 ත්‍රෙඩ් එකේ දැක්වේ.

    එම භික්ෂූවගේ අනවබෝධය "පරම පවිත්‍ර බුද්ධ ධර්මය" ලෙස ගෙන හැර දක්වන sgrdk1 ගේ දහම් අනවබෝධය ගැන විස්තර අභූත නොව භූත (සැබැවින්ම විද්‍යාමාන වන) කරුණු ඇසුරෙන්, අසත්‍ය වචනයෙන් නොව සත්‍ය වචනයෙන්ම, අයහපත පිණිස නොව යහපත පිණිසම ගෙන හැර දැක්වීම වටී. මෙසේ දැක්වීම ප්‍රිය හෝ අප්‍රිය විය හැක. නමුත් මෙසේ දැක්වීම යහපත පිණිසම පවතී. sgrdk1 ගේ දහම් අනවබෝධය මෙආකාර වේ:

    1. ථෙරවාද බෞද්ධ ග්‍රන්ථ එකතුව Free Download
    http://www.elakiri.com/forum/showthr...6#post19732616
    ආර්යෝපවාදය, පාලි ත්‍රිපිටකය, "මා සතු ධර්ම ඥාණයට අනුව උන්වහන්සේගේ මාර්ගඵල ලාභී බව සක්සුදක් සේ පැහැදිලිව දකිමි." යැයි පැවසීම

    2. ත්‍රිපිටකයේ සිංහල පරිවර්තනයේ වැරදි තැන්
    http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1727257
    මජ්ජිමා පටිපදා විස්තරය

    3. ජය පිරිත (සිංදු පිරිත් නොවේ!!)
    http://www.elakiri.com/forum/showthr...9#post19745099
    ධර්මය සජ්ජායනාව, ධම්මානුධම්ම පටිපදාවේ හැසිරීම

    4. නිවන් ලබා ගෑනීමට සතර සතිපට්ටානය හෑර වෙනත්
    http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1743812
    "නමුත් පසු කාලයේදී බුදුරජාණන් වහන්සේද යම් ආකාරයක පරිණත භාවයකට පත්ව සිටි නිසා" යන කතාව

    5. මීවනපලානේ මොඩර්න් බණ!
    http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1727671
    sgrdk1 විසින් ලියන ලද නොයෙක් දේවල්


    තවද ඉහත ලැයිස්තුවට මේ ත්‍රෙඩ් එකේ පළමු පෝස්ට් එකේ පළමු ඡේදයේම දක්නට හැකි කරුණු ඇසුරෙන් පහත එක් කිරීමත් කරමි:

    6. බුද්ධාගම සහ උතුම් බුද්ධ ධර්මය
    http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1747962
    sgrdk1 විසින් පවසා ඇති වැරදි කරුණ: "මිනිසෙකු ලෙස උපත ලබන ඕනෑම කෙනෙකුට එසේත් නැත්නම් මුළු මහත් මිනිස් වර්ගයාටම අසා දැන තේරුම් ගත හැකි, තේරුම් ගෙන අනුගමනය කළ හැකි, අනුගමනය කර අත්විඳ ගත හැකි එකම උතුම් ධර්ම මාර්ගයයි."

    නිවැරදි කවරක්ද: ඉහත පරිදි නොවේ. දහම් අවබෝධ කරණුයේ සීමිත පිරිසකි. එසේ නොවන්න අඩු තරමින් බුදු රජානන් වහන්සේ ජීවමානව සිටි කාලයේදීවත් මුළු මහත් මිනිස් වර්ගයාම දහම් අවබෝධ කිරීමට තිබුණි. දැනුදු එසේ නොවේ. මතුවටද එසේ නොවේ. "මිනිසෙකු ලෙස උපත ලබන ඕනෑම කෙනෙකුට" දහම් අවබෝධ කිරීම කල හැකි දෙයක් නොවේ.

    7. බුද්ධාගම සහ උතුම් බුද්ධ ධර්මය
    http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1747962
    sgrdk1 විසින් පවසා ඇති වැරදි කරුණ: "මිනිසෙකුට පමණක්ම මනස මෙහෙයවා යෝනිසෝමනසිකාරයෙන් තේරුම් ගෙන අනුගමනය කිරීමෙන් පමණක්ම මහඟු ප‍්‍රතිඵල අත්කරගත හැකි උතුම් ධර්මයකි."

    නිවැරදි කවරක්ද: නොමිනිසුන්ද බුදු දහමින් මහඟු ප්‍රතිඵල අත්කරගත් බවට ත්‍රිපිටකයේ සඳහන්ව පවතී. උදාහරණයකට සක් දෙවිඳු සහ අන් අසූ දහසක් දෙවියන් දහම් අසා සෝතාපන්න බවට පත්වු බව සූත්‍ර පිටකයේ දීඝ නිකායේ සක්කපඤ්හ සූත්‍රයේ [ සක්කපඤ්හ සූත්‍රය - http://thripitaka.org/view/sp/sp2/412 ] සඳහන්ව පවතී. එසේ සඳහන්ව ඇති පිටුව: http://thripitaka.org/view/sp/sp2/450

    Skylark
     
    Last edited:

    sgrdk1

    Well-known member
  • Jul 1, 2015
    2,395
    329
    83
    හෙළ බිමේ
    එක් එක් අයගේ අර්තකතනයන් අනුව නොව තම තමන්ගේ ණුවන අනුව විමසා බලා ධර්මය හා අධර්මය යනු කුමක්දැයි හඳුනාගනීමට වගබලා ගන්න.
     
    • Like
    Reactions: Thoppi_Chaminda

    asliyanage

    Well-known member
  • Nov 2, 2006
    6,612
    11,022
    113
    Colombo
    6. බුද්ධාගම සහ උතුම් බුද්ධ ධර්මය
    http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1747962
    sgrdk1 විසින් පවසා ඇති වැරදි කරුණ: "මිනිසෙකු ලෙස උපත ලබන ඕනෑම කෙනෙකුට එසේත් නැත්නම් මුළු මහත් මිනිස් වර්ගයාටම අසා දැන තේරුම් ගත හැකි, තේරුම් ගෙන අනුගමනය කළ හැකි, අනුගමනය කර අත්විඳ ගත හැකි එකම උතුම් ධර්ම මාර්ගයයි."

    පදපරම කියල පුද්ගලයන් වර්ගයක් සිටිනවා, එයාලට කවදාවත් මෙ ජීවිතයෙ නිවන් දකින්න බහ කිසිම හේතුවක් මත.එ නිසා යෝනිසෝමනසිකාර තිබ්බත් සියලු දෙනාට නිවන් දකින්න පුලුවන් පෑවසීම බොරුවක්.


    උග්ඝටිතඤ්ඤ, විපංචිතඤ්ඤ, නෙය්‍ය සහ පදපරම යනු ඒ සරත පුද්ගලයෝ ය. බණ පදයක් හෝ දේශනාවක් අසා නිම වෙත්ම රහත් බවට පත්වෙන අය තියුණු බුද්ධිය ඇති උග්ඝටිතඤ්ඤ පුද්ගලයෝ ය. එනම් ඇසූ දෙයක් සැනෙකින්ම අවබෝධ කර ගැනීමේ නුවණ ඇති විනිවිද පෙණෙන බුද්ධිමතුන්ගේ දක්ෂතාවය මෙයින් දැක්වේ. විස්තර සහිතව බණ දහම් අසා දින කීපයකින් රහත්වන පුද්ගලයෝ විපංචිතඤ්ඤ ගණයට වැටෙති. නෙය්‍ය පුද්ගලයෝ යනු සෑහෙන කාලයක් වෙහෙස මහන්සි වී බණ භාවනා කොට රහත් බවට පත් වෙන අයයි. පද පරම යනු කෙතරම් වෙහෙස මහන්සි වුව ද මේ භවයෙහි මාර්ගඵලයක් ලබා ගැනීමට නොහැකි වන ඇත්තෝ ය
     
    Last edited:
    • Like
    Reactions: Skylark

    Skylark

    Member
    Feb 4, 2010
    2,371
    87
    0
    පදපරම කියල පුද්ගලයන් වර්ගයක් සිටිනවා, එයාලට කවදාවත් මෙ ජීවිතයෙ නිවන් දකින්න බහ කිසිම හේතුවක් මත.එ නිසා යෝනිසෝමනසිකාර තිබ්බත් සියලු දෙනාට නිවන් දකින්න පුලුවන් පෑවසීම බොරුවක්.


    උග්ඝටිතඤ්ඤ, විපංචිතඤ්ඤ, නෙය්‍ය සහ පදපරම යනු ඒ සරත පුද්ගලයෝ ය. බණ පදයක් හෝ දේශනාවක් අසා නිම වෙත්ම රහත් බවට පත්වෙන අය තියුණු බුද්ධිය ඇති උග්ඝටිතඤ්ඤ පුද්ගලයෝ ය. එනම් ඇසූ දෙයක් සැනෙකින්ම අවබෝධ කර ගැනීමේ නුවණ ඇති විනිවිද පෙණෙන බුද්ධිමතුන්ගේ දක්ෂතාවය මෙයින් දැක්වේ. විස්තර සහිතව බණ දහම් අසා දින කීපයකින් රහත්වන පුද්ගලයෝ විපංචිතඤ්ඤ ගණයට වැටෙති. නෙය්‍ය පුද්ගලයෝ යනු සෑහෙන කාලයක් වෙහෙස මහන්සි වී බණ භාවනා කොට රහත් බවට පත් වෙන අයයි. පද පරම යනු කෙතරම් වෙහෙස මහන්සි වුව ද මේ භවයෙහි මාර්ගඵලයක් ලබා ගැනීමට නොහැකි වන ඇත්තෝ ය


    පින්වත් asliyanage,

    ඉහත පරිදි අදාල කරුණ ගැන විස්තර ඇතිව පෙර ඇසූ බවක් මට මතක නැහැ. ඒ නිසා ඔබට බොහෝම පින් එම කරුණු ගෙන හැර දැක්වූවාට. අඞ්‌ගුත්‌තර නිකායේ චතුක්ක නිපාතයේ පුග්‌ගල වර්ගයේ නෙය්‍යපුග්ගල සූත්‍රයේ [ නෙය්‍යපුග්ගල සූත්‍රය - http://thripitaka.org/view/sp/sp13/281 ] ඔබ දැක්වූ බෙදා දැක්වීම විස්තර නොමැතිව දැකිය හැකියී.

    sgrdk1 විසින් දක්වන ලද අදාල වැරදි කරුණ ගැන නිවැරදි කරුණු සඳහන් ත්‍රිපිටකයේ තැනක් මුලදීම මම ගෙන හැර නොදැක්වූයේ sgrdk1 විසින් දක්වන ලද පරිදි මිනිසෙකු ලෙස උපත ලබන හැමෝටම දහම් අවබෝධ කරන්න හැකිය යන්න විය නොහැකි කරුණක් බව බුද්ධ ධර්මය ගැන සාමාන්‍ය දැනීමක් ඇති අයටත් ලෙහෙසියෙන්ම තේරුම් ගන්න හැකි නිසා. නමුත් ඔබ වැඩි දුර කරුණු දැක්වීම ඉතාම හොදයි. මමත් ඒ කරුණු සිහි කර ගත්තා, විමසා බැලුවා.

    sgrdk1 විසින් කර්තෘ සඳහන් නොකර කොපි පේස්ට් කරලා දාලා තියෙන්නේ මීවනපලානේ අඥාන හාමුදුරුවන් ලියන ලද්දක්. මම මුලින් හිතුවේ මේ ත්‍රෙඩ් එකේ ආරම්භක පෝස්ට් එක sgrdk1 ම ලියන්න ඇති කියා. මෙන්න මෙතන මීවනපලානේ අඥාන හාමුදුරුවන්ගේ ලිපිය දැකිය හැකියී. ඒකේ ඉහත කරුණ සඳහන්:

    මිනිසෙකු ලෙස උපත ලබන ඕනෑම කෙනෙකුට එසේත් නැත්නම් මුළු මහත් මිනිස් වර්ගයාටම අසා දැන තේරුම් ගත හැකි, තේරුම් ගෙන අනුගමනය කළ හැකි, අනුගමනය කර අත්විඳ ගත හැකි එකම උතුම් ධර්ම මාර්ගයයි.
    හැබැයි මිනිසෙකු ලෙස උපත ලබන ඕනෑම කෙනෙකුට දහම් අවබෝධ කරන්න හැකිද යන කරුණ ගැන මීවනපලානේ අඥාන හාමුදුරුවන්ගේයි sgrdk1 ගේයි දෙන්නාගේම පටලවාගැනීම මීවනපලානේ අඥාන හාමුදුරුවන්ගේ "ත්‍රිහේතුක පටිසංධිය" යන මාතෘකා ඇති මෙන්න මේ ලිපියත් කියවලා බැලුවාම තේරෙනවා. ඒකේ මෙහෙම සඳහන්:

    මිනිසුන් ලෙස උපතලබා ජීවත්වන අය අතර පුද්ගලයින් කොටස් හතරක් වාසය කරන බව ධර්මයේ පෙන්වා දී ඇත.

    1. උග්ඝඨිතඤ්ඤ
    2. විපඨිතඤ්ඤ
    3. නෙයිය
    4. පදපරම

    යනු මේ කොටස් හතරයි.

    පදපරම පුද්ගලයා යනු භාෂා ව්‍යවහාරයේ එක යම් වචනයකින් පදයකින් කියාපාන දේවල්වල අර්තය, ධර්මය හෝ නිරුක්තිය තේරුම් ගත නොහැකි වෙන කෙනෙකුගෙන් අසා දැන හෝ තේරුම් ගත නොහැකි බාහිර ව්‍යවහාර අර්ථය පමණක්ම අදහන, විශ්වාස කරන පෘථග්ජන පුද්ගලයායි. ඔහුට යම් ධර්ම පදයක ධර්ම අර්ථය තේරුම් ගන්නට ශක්තියක් නැති නිසා නියත වශයෙන්ම තවත් කල්ප කාලාන්තරයක් සංසාර ගමන යෑමටද සිදුවෙයි. අනිත් පුද්ගලයින් තුන්දෙනාටම මේ උපතේදී ධර්මය අසා විපස්සනා නුවණ පහළ කර මඟඵල ලබා නිවන් අවබෝධ කරගැනීමටම වාසනාව ඇත.
    ඉතින් පෙර ලිපියේ මීවනපලානේ අඥාන හාමුදුරුවන්ම ලියලා තියෙන කරුණ මීවනපලානේ අඥාන හාමුදුරුවන්ගේම පසු ලිපියෙන් බොරු වෙනවා. මට මතක් වෙනවා sgrdk1 දක්වපු [ http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?p=20189722#post20189722 ] මීවනපලානේ අඥාන හාමුදුරුවන්ගේ සංඝ භේදය සිදුවන ආකාරය ගැන විස්තරය. ඒ
    සංඝ භේදය ගැන විස්තරෙත් වැරදියී. ඉහත දක්වන ලද ලිපි දෙකෙන් එකක් වැරදි වෙන්න ඕනෑ නිසා විඩියෝ එකේ ඒ හිමියන්ගේම සංඝ භේදය ගැන කරුණු දැක්වීමට අනුව මීවනපලානේ අඥාන හාමුදුරුවන්ම සංඝ භේදය කරගෙන තියෙනවා. මේ තියෙන්නේ ඒ සංඝ භේදය සිදුවන ආකාරය ගැන වැරදි විස්තරය:





    ඉතින් මෙහෙමත් මීවනපලානේ සිරි ධම්මාලංකාර හිමිගේ මෝඩකම සකාරණවම අපි පෙන්නුවත් "සිඛී බුදුරදුන්ගෙන් විවරන ගෙන මේ ගෝතම බුද්ද ශාසනයේ සිව්පිලිසිබියාපත් මහ අරහතුන් වහන්සේට මාගේ නමස්කාරය වේවා" යැයි මීවනපලානේ සිරි ධම්මාලංකාර හිමිට නමස්කාර කරන අඥාණ පිරිස් මේ ලෝකේ ඉන්නවාමයි!

    sgrdk1 විසින් දක්වපු පහත වීඩියෝ වල ඉන්න අයත් මීවනපලානේ අඥාණ හිමි ගැන සහ ඒ හිමිගේ දේශනාවන් ගැන කියන ලද කරුණු වමාරාගන්නේ කෙසේදැයි හිතන්න වෙනවා. බොරුව මේ ආකාරයට එළි උනාම මේ පිරිසට ලැජ්ජාව ඉවසාගෙන ඉන්න අමාරු වේවි. වීඩියෝත් කරලානේ. මම එකතු කරපු වීඩියෝ වලත් [ http://www.trekmentor.org/si/content/savaka/1904 ] මේ වාගේ භාවනා සමාලෝචන අදහස් දක්වන අය ඉන්නවා. හරිම ලැජ්ජාවක් වෙන්නේ මේ පිරිසට.









    sgrdk1 විසින් http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?p=20212410#post20212410 දක්වන ලද මේ කරුණ:

    ධර්මය මතුවීමට විරිද්ධව නොයෙකුත් වැරදි ප්‍රචාරයන් ගෙනයන කණ්ඩාය වලට නොරැවටී උන්වහන්සේගේ ධර්මදේශනා සිහි නුවනඉන් ශ්‍රවනය කර තම ණැන නුවනින්ම විමසා බලා ඒ ගැන තීරනය කරන ලෙස සියලුදෙනාගෙන් ඉල්ලා සිටිමි
    මෙහෙම දැකපුවාම මීවනපලානේ හාමුදුරුවන්ගේ පමණක් නොවෙයි ඒ හාමුදුරුවන්ගේ ගෝල බාලයින්ගෙ සිහි නුවන පිළිබඳවත් විමසා බලන්න ඕනෑ. ඒ හාමුදුරුවන්ගේ දේශනා අහලා සාධුකාර දෙන අයගේ සිහි නුවන පිළිබඳවත් විමසා බලන්න ඕනෑ. මේ අපි ධර්මය මතුවීමට විරුද්ධව නොයෙකුත් වැරදි ප්‍රචාරයන් ගෙනයන කණ්ඩායම් ලු.


    Skylark

     
    Last edited:
    Jul 5, 2012
    1,773
    265
    0
    එක් එක් අයගේ අර්තකතනයන් අනුව නොව තම තමන්ගේ ණුවන අනුව විමසා බලා ධර්මය හා අධර්මය යනු කුමක්දැයි හඳුනාගනීමට වගබලා ගන්න.

    බුදු කෙනෙකු අපරිණතව සිටියා වැනි බාල, අමන කතා කියන ඔබත්, මස් කෑමෙන් පන්සිල් පහම කැඩෙනවායි දේශනා කර බුදුන්ගේ ධර්මය විකෘති කරන මීවනපලාණයාත්, නුවනින් විමසා බලන්නෙකුට නම් ඇත්තටම ධර්මය-අධර්මය කුමක්ද කියා වැටහේවී
     

    sgrdk1

    Well-known member
  • Jul 1, 2015
    2,395
    329
    83
    හෙළ බිමේ
    ජිංතක ජිල්ලබකිට;20326808 said:

    බුදු කෙනෙකු අපරිණතව සිටියා වැනි බාල, අමන කතා කියන ඔබත්, මස් කෑමෙන් පන්සිල් පහම කැඩෙනවායි දේශනා කර බුදුන්ගේ ධර්මය විකෘති කරන මීවනපලාණයාත්, නුවනින් විමසා බලන්නෙකුට නම් ඇත්තටම ධර්මය-අධර්මය කුමක්ද කියා වැටහේවී

    ධර්මතාවයෙන්ම සිදුවන බුද්ධ සාසනයේ මතුවීම කිසිම කෙනෙකුට වලක්වාලිය නොහැකියි.ඔබ වැනි අය ගැන අනුකම්පා කිරීම හැර අපට වෙන කළ හැකි යමක් නෑ.
     

    Skylark

    Member
    Feb 4, 2010
    2,371
    87
    0
    අනිච්චා වත සඞ්‌ඛාරා උප්පාදවයධම්මිනො,
    උප්පජ්ජිත්වා නිරුජ්ඣන්ති තෙසං වූපසමො සුඛො


    මස් මාංශ අනුභවයෙන් පන්සිල් පද 5 කැඩෙන ආකාරය කියන්න ගොස් සිනහවට හේතු වන අර්ථ ඇති ලෙස දහම් පටලවා ගැනීම
    http://www.trekmentor.com/si/content/book/540

    බුද්ධිමත් යනු රාග බව, දෝෂ බව සහ මෝහ බව වර්ධනය වී මත්වීමක් ලෙස භාෂාව වරදවා ගැනීම
    http://www.trekmentor.com/si/content/book/553

    මීවනපලානේ සිරි ධම්මාලංකාර හිමි විසින් සිංහල වචන වලට ව්‍යාකූල අර්ථ දීම
    http://www.trekmentor.com/si/content/book/598

    මීවනපලානේ සිරි ධම්මාලංකාර හිමිගේ "සං" දේශනාවේ වැරැද්ද
    http://www.trekmentor.com/si/content/book/619
     

    sgrdk1

    Well-known member
  • Jul 1, 2015
    2,395
    329
    83
    හෙළ බිමේ
    agama_saha_dahama-198x300.jpg



    විමුක්ති මාර්ගය පෙන්වා වදාළ උතුම් බුද්ධ ධර්මය භක්තියෙන් අදහන බුද්ධාගමක් කරා පරිවර්තනය වූයේ කෙසේද?