බුදු හාමුදුරුවන්ගේ කාලේ...

topkollek

Well-known member
  • May 22, 2014
    25,377
    1
    28,941
    113
    ┬┴┬┴┤(·_├┬┴┬┴
    මේ සූත්‍රයේ යොදුනක් කියන්නේ අද තියෙන සැතපුම් වලින් 16 ක් කියලා ත්‍රිපිටකයේ හරි වෙන අටුවාවක තියෙන තැනක් පෙන්නන්න. එවෙලෙම අල්ලා අදහන්න පටන් ගන්නවා.

    එහෙම පෙන්නන්න බැරිනම් තමන් නැට්ට පාගගෙන ඉන්නෙ කියල තේරුම් ගන්න බලන්න.

    සැතපුම්/කිලෝමීටර් ඕනෙ නෑ. මහාමේරුව යොදුන් 84000ක් උසයි කියල පිලිගත්තම ඇති.

    එතනින් එහාට අපිට සාමාන්‍ය ලමයෙක්ගෙ දැනුම තිබුනම ඇති. පොලොවෙ තියෙන උසම කන්දෙ උස මුහුදු මට්ටමේ සිට 8840 මීටර් නිසා, යොදුන් 84000 = මීටර් 8848.

    යොදුන් 1 = සෙන්ටිමීටර් 10

    දැන් මේකට කොහෙන්ද හිනාවෙන්න ඕනෙ:confused:
     

    topkollek

    Well-known member
  • May 22, 2014
    25,377
    1
    28,941
    113
    ┬┴┬┴┤(·_├┬┴┬┴
    යොදුන කොච්චරද කියල ධර්මය තේරුම් ගන්න අදාල නෑ කියන අයට; බලන්න කොයිතරම් යොදුන, ගව්ව වගේ දේවල් සූත්‍ර දේශනා වල තියෙනවද කියල. යොදුනක් සෙමී 10ක් නම් පහත උපුටා ගැනීමට කොහොමද අර්ථදක්වන්න පුලුවන්

    මහ පොළොවේ සිට ගත් විට යොදුන් 15,000ක් දුරින් සංජීව නිරය පිහිටා තිබෙයි. යොදුනක් යනු සැතපුම් 16ක් වේ. ඒ අනුව සංජීව නිරය පිහිටා ඇත්තේ මහ පොළොවේ සිට සැතපුම් 240,000ක් දුරිනි. සංජීවයේ උපදින්නේ සත්ව ඝාතන ආදී පාපකර්ම ජීවිකාව ලෙස කරගත් සත්ව ඝාතනයට රුචි වූවෝය.

    http://www.lankadeepa.lk/rasawitha/අට-මහ-නිරය-වෙනම-පිටසක්වළක්/57-516914
     

    rajitha.wijayaratne

    Well-known member
  • Jun 14, 2017
    805
    534
    93
    ඔය ලින්ක් එකට ගියාම සූත්‍රය පටන්ගන්නෙ මෙහෙම.
    මහණෙනි, මේරු පර්‍වත රාජයා දිගින් යොදුන් අසූ සාර දහසෙකි. පළලින් යොදුන් සාර දහසෙකි. යොදුන් අසූසාර දහසක් මුහුදෙහි ගිලී සිටියේය. යොදුන් අසූසාර දහසක් මුහුදින් උඩට නැගී සිටියේය.

    අද අපි දන්නවා පෘථිවියේ විශ්කම්භය කිලෝමීටර් 12742ක් විතර කියල. ඉතින් ඔය කියන විසාල මහාමේරුව කොහෙද තියෙන්න පුලුවන්? :rolleyes:
    ඉතින් මේ සූත්‍රය පටන් ගන්නෙම වැරදි කාරණාවකින් නම් ඉතිරි ටික හරි කියල හිතන්න පුලුවන්කමක් නෑ




    [චතුරා සීති යොජන සහස්සානි] ආයාමෙන -> දිගින් යොදුන් අසූ සාර දහසෙකි.
    [චතුරා සීති යොජන සහස්සානි] විත්ථාරෙන -> පළලින් යොදුන් සාර දහසෙකි.
    [චතුරා සීති යොජන සහස්සානි] මහාසමුද්දෙ අජ්ඣොගාළ්හො ->යොදුන් අසූසාර දහසක් මුහුදෙහි ගිලී සිටියේය.
    [චතුරා සීති යොජන සහස්සානි] මහාසමුද්දා අච්චුග්ගතො -> යොදුන් අසූසාර දහසක් මුහුදින් උඩට නැගී සිටියේය.

    එතන "චතුරා සීති" කියන ප්‍රමාණය -> "අසූසාර දහසක්" කියලා පරිවර්තනය වෙලා. පැහැදිලිවම පරිවර්තන දෝෂයක් තියෙනවා මොකද පෘතුවියට 1/4 වඩා ලොකු කන්දක් කොහෙවත් තිබීම විශ්වාස කරන්න බැරි හින්දා.

    මහමෙරු කියන්නේ බුදු හාමුදුරුවෝ වැඩ සිටිය කලේ තිබ්බ ඇති විශාල පර්වතයක්. තාමත් ඒ කදු වැටිය තියෙනවා නමුත් උසින් ප්‍රමානවත්ම අඩුයි. -> මේක බලන්න

    අද පාවිචි වෙන මිම්ම්යි එදා තිබුන මිම්ම්වල් ලොකු වෙනස් තියෙනවා -> මේක බලන්න

    නමුත් ඒ සුත්‍රයේ වටිනාකම පෘතුවි විනාශය වෙන ආකාරය පැහැදිලි කරන විග්‍රහය. සාරාංශයක් වශයෙන් ඉරේ උෂ්ණත්වය ඉහල යනවා . ඒ ගමන් ග්‍රහ ලෝක හතම රත් වෙලා ගිනි ගෙන විනාශ වෙලා යනවා. ග්‍රහ ලෝක 7 පිලිස්සී යනකොට පෘතුවියට පෙනෙන්නේ ඉරවල් 7ක් පහල වෙලා වගේ. [පහල youtube එක බලන්න]



     
    • Like
    Reactions: topkollek

    weer 11

    Well-known member
  • Jan 14, 2018
    2,679
    3,651
    113
    අපේ උන්ට එහෙම නෙවේ උන් බෞද්ධ දර්ශනය ෆලෝ කරනව කියල හින්දු ආගම අදහන එක කරන්නෙ..
    උදේ ඉදන් tv එක දැම්මොත් පොල් බූරුවෙක් ගෙන්නල පුලුවන් තරම් මිත්‍යාව වපුරනව..
    රටේ හිටපු/ඉන්න/නැවත පත්වෙන සේරම මහ උන්ගෙ ඉදල පහලම එකාට යනකන් ඉන්නෙ මිත්‍යා දෘෂ්ටිකයො..
    රටට හරියයි ද ඉතින්..
    ඇත්ත.. අපේ උන්ට ඕනේ මිත්‍යා දුෂ්ටිය. නැත්නම් බඩ කට පිරෙන්නේ නැහැ. බෞද්ධයෝ කිය..කියා බොරුවට හින්දු ආගමෙන් කලවම් වෙච්ච මිත්‍යාව තමා අදහන්නේ.
     

    manojdhrma

    Well-known member
  • Aug 26, 2011
    966
    445
    83
    අනේ මන්ද බන් උඹලගෙයි අනිත් අන්තවාදී ආගම්කාරයොයි අතර වැඩි වෙනසක් මමනම් දකින්නෙ නෑ. ඕනෑම ආගමක් මේ වෙනකොට විද්‍යාවට ජැක් ගහගන ඒ කාලෙ කියල තියෙන්නෙ දැන් මේ ඔප්පු වෙන දේවල් තමයි කියල එක එක්කෙනාට ඕන ඕන විදිහට කරුණු කාරණා එක්ස්ප්ලේන් කරන්න හදනවා.

    පොඩ්ඩක් ගූගල් කරලා බලපන්කො ඉස්ලාම්, හින්දු කතෝලික ඔය ඔක්කොම එහෙමයි. ඕක අද ඊයෙක වෙන එකක් නෙමේ, අවුරුදු දහස් ගානක ඉඳල ඒ ඒ කාලෙට ගැලපෙන්න තර්ක ගොඩ නගනවා.

    සමහරවිට ඔය පූජ්‍ය පක්ෂයේ අයත් තමන්ගෙ අදහස ඉදිරිපත් කරන්නෙ එහෙම තමයි තමයි එයාලගෙ ශාස්තෘන්වහන්සේ දේශනා කරලා තිබිලා තියෙන්නෙ කියල තමන්ම ස්වයං මෝහනෙකට පත් වෙලා. ඒ හින්දා ඒ මිනිස්සුන්ට දොස් කියන්නත් බෑ.

    උඹ කියන විදිහට පොඩි පොඩි දේවල් වල එල්ලිලා ඉන්නෙ නැතුව ධර්මය අවබෝධ කරගන්නවා කියල උඹේ මිනුම් දණ්ඩේ සැලකියයුතු තැනකට එන්න අපිත් ස්වයං මෝහනෙකට පත් වෙන්න ඕන. පොඩ්ඩක් හොයල බලපන් ලෝකෙට ආගම් බිහිඋනේ ඇයි කියල.

    මචං උඹේ දැක්මේ අවුලක් තියෙන්නෙ. දැන් මෙතන මොකද්ද අන්තවාදී ආගම්කාරී දෙයක් ගැන කියන්නෙ? උඹ ඔය කතාව කියන්නෙ උඹ විශ්වාස කරගෙන ඉන්න පදනම වෙනස් කරගන්න කැමති නැති තැනක ඉඳන් නේද?. උඹේ වචනවලම තියෙනව විද්‍යාවට ජැක් ගහගෙන ඉන්න බවක්. ඔ්නෑම ආගමක් විද්‍යාවට ජැක් ගහන් ඉන්න කතාව මමත් පිළිගන්නව. මොකද එහෙම නැත්තං ඒවට යන එනමං නැති නිසා. ඇයි දැන් ඉන්න මිනිස්සුන්ට දෙයක් පිළිගන්න නම් අතට අහුවෙන දෙයක් ඔ්නෙ. ඇහැට පේන දෙයක් ඔ්නෙ. ඇගට දැනෙන දෙයක් ඔ්නෙ. භෞතික දෙයක් ඔ්නෙ. නැත්තං පිළිගන්න බැරි තරම් මනසේ දියුණුව අන්තිම පහලට බැහැල තියෙන්නෙ. තව ඉස්සරහට ඔ්ක තවත් බහිනව. මොළේ තියෙනව නම් හරි හිත ඔ්නෙ නෑ ඒක වැඩකට නැති දෙයක් විදිහට පැත්තකට දාල තියෙන්නෙ. ගුණ ධර්ම පිරිහෙනව. දෙමාපියන්ට ගරු කිරීමක් නැතිව යනව. මනුෂ්‍යත්වය නැතිවේගෙන යනව. නමුත් මොළේ තියෙනව එතකොට ඔක්කොම හරි කියල හිතන අය දැන් වැඩියි. ‘‘හිත’’ ඔ්නෙම නෑ. ඒක වැඩක් නෑ. තමන්ට හිතෙනවනෙ. ඒක මොකටද ඊට වඩා දෙයක් හිතන්නෙ නේද?

    හැබැයි බුදු දහම කියන්නෙ එහෙම ‘‘ආගමක්’’ නෙමෙයි. වෙනත් ආගම් සමග සමාන කරන්න කවදාවත් බැහැ. ගොඩක් අය වැරදියට ‘‘බුද්ධාගම’’ කිව්වට ඒක බුද්ධ ආගමක් නෙමෙයි. අනික් ආගම් වගේ එහෙම බිහි වුන ‘‘ආගමක්’’ නෙමෙයි බුදු දහම කියන්නෙ. සියළු ලෝක සත්වයන්ට දේශනා කරන ලද පවතින විශ්ව ධර්මතාවයක්. මේ පවතින විශ්ව ධර්මතාවය තුළ සැගවිලා තියෙන දේවල් ගොඩයි. ඒවායින් අපි දැනගන්න ඔ්නෙ මොනවද පැහැදිලිව දේශනා කරන ලද එකම ධරමය බුදු දහම පමණයි. ඒක එහෙම වෙන්නෙ අපේ හිත්වලින් අපිටම පුළුවන් ඒවා විමසා බලා අවබෝධ කරගන්න.

    බුද්ධ දේශනා යනු ආගමක් නෙමෙයි. කවදාවත් එහෙම තිබ්බෙත් නෑ එහෙම වෙන්නෙත් නෑ. එතන කිසිම අන්තවාදීත්වයක් නැහැ. තමන්ගේ ජීවිතයේ අත්විඳපු දේවල් සමග බුද්ධ දේශනාවල කරුණු තමන්ගේ ප‍්‍රඥාවේ මට්ටමින් විමසා බලමින් අවබෝධයට යන්නයි තියෙන්නෙ.. අවබෝධය පටන්ගන්නෙ එතනින්. අවබෝධ කරගත් කෙනා, අවබෝධ කරගන්න කැමති කෙනා බුද්ධ ශාසනයට එකතු වෙනව. ඔ්නෙ කෙනෙක්ට කැමති නම් එන්න පුළුවන් බැරි නම් යන්න පුලුවන්. අනිත් එක තමයි බුද්ධ දේශනා කාලෙන් කාලෙට වෙනස් වෙන් නෑ අනිත් ආගම් වගේ. එහෙම වෙනස් කරන්න ඔ්නෙ වෙන්නෙත් නැහැ. ඔ්නෑම කාලෙකට ඒ දේශනාවන් ගැලපෙනව.

    මම ඉස්සෙල්ල දාල තිබුණු විස්තරේ ඇතුලෙ විද්‍යා කොටසක් දාල තිබුණෙ අද ඉන්න 90% ක් මිනිස්සුන්ට ධර්මයක් කියා දෙන්න බෑ උඹ කිව්වා වගේ ඉන්නෙ විද්‍යාවට ජැක් ගහගෙන නිසා. ඔය විද්‍යාවල් කොහෙත්ම ඔ්නෙ නැහැ බුද්ධ දේශනා වටහාගන්න. තමන්ගේ හිතේ ප‍්‍රඥාවයි ඔ්නෙ. ඒත් හැමකෙනෙක්ම ඉන්නෙ එකම මානසික මට්ටමක නෙමෙයි. එකම අවබෝධතා මට්ටමක නෙමෙයි. එක එකා තේරුම් ගන්න විදි වෙනස්. මේ කියා දෙන දේ අවුරුද්දක් කිව්වත් තේරෙන් නැති අය ඉන්නව. අන්න ඒ වගේ අයට තේරුම් කරන්න නම් දැන් තියෙන දේවල් වලින් උදාහරණ දෙන්න වෙනව. නැත්තං මොකක් හරි අන්තවාදීත්වයක් හරි මොකක් හරි තමන් විශ්වාස කරන් නැති දෙයක් ඇදල අරං කෙළවරක් නෑ වාද විවාද. වාදවලට යද්දි බුද්ධ දේශනා අන්තිමට පැත්තක. තමන්ගේ මතය ගැන විතරයි වාදයේ අන්තිමට තියෙන්නෙ.

    අන් ආගම් වලින් බුදු දහම වෙනස් වෙන්නේ ඒ තුළ තමන්ගේ සිත නිවෙන සැබෑ වැඩ පිළිවෙලක් තියෙන නිසා. දුක අවසන් කරන සැබෑ වැඩපිළිවෙලක් තියෙන නිසා. නිර්වාණය ගැන පැහැදිලිව කියවෙන නිසා. සිතේ රාගය, දේවේශය, මෝහය නිවන වැඩ පිළිවෙලක් තියෙන නිසා. ජීවත් වෙන හැම සත්ත්වයෙක් ඇතුලෙම තියෙන අර්බුදය අන්න ඒකයි. ඔය කොයි අන්තවාදීත්වයට ගියත් තමන්ගෙ හිත ඇතුලෙ තියෙන රාගය, ද්වේශය, මෝහය නැතිකරගන්න බැරිනම් වැඩක් නැහැ. වෙන කිසිම ආගමක එහෙම නිවෙන වැඩපිළිවෙලක් නැහැ. වාද විවාද වලින් බුද්ධ දේශනාවල කියවෙන තමන්ට ගෝචර නොවන දෙයක් අල්ලං කතා කලත් ටික ටික තමන්ගේ හිතට අවධානය යොමු නොවී වෙන වෙන අරමුණු වලට අන්තිමට වැඩ කරන්නෙ.


    සමහරවිට ඔය පූජ්‍ය පක්ෂයේ අයත් තමන්ගෙ අදහස ඉදිරිපත් කරන්නෙ එහෙම තමයි තමයි එයාලගෙ ශාස්තෘන්වහන්සේ දේශනා කරලා තිබිලා තියෙන්නෙ කියල තමන්ම ස්වයං මෝහනෙකට පත් වෙලා. ඒ හින්දා ඒ මිනිස්සුන්ට දොස් කියන්නත් බෑ.


    මචං උඹ මේ කියන විදිහ අනුව උඹට හරි දේ හරියට තේරුම් කරගන්න ලේසි වෙන් නෑ. උඹ තව තවත් පැටලෙන එක විතරයි වෙන්නෙ. පටලවගන් නැතුව හරි තැනින් ධර්මය හොයන්න. ‘‘පොඩි පොඩි දේවල් වල එල්ලිලා ඉන් නැතුව ධර්මය අවබෝධ කරගන්නවා’’ කියන එක පැහැදිලිව කිව්වෙ අන්න ඒ නිසාමයි. ‘‘ස්වයං මෝහනය’’ වෙන්න ඔ්නෙ නැහැ. ඔ්නෙ කරන්නෙ තමන් තුළ විමසා බලා තේරුම් ගන්න පුළුවන් ප‍්‍රඥාවන්ත මනසක්. මගේ මිණුම් දණ්ඩ ඔ්නෙ නැහැ. තමන්ගේ ප‍්‍රඥාවෙන් අවබෝධ කරගන්න බලන්න. උඹේ අවබෝධයේ තරම අනිත් අයට වඩා වෙනස් වෙන්න පුළුවන්.

    හැබැයි උඹේ ප‍්‍රශ්න කරන විදිහට මම හිතනව උඹට තව දේවල් ගැඹුරට තේරුම්ගන්න උවමනාවක් ඇති කියල. හැබැයි කල්පනාවෙන්.... තමන් එක තැනක ඉඳගෙන අනිත් දේවල් ඒ විදිහට පෙළගස්සවගෙන තේරුම් ගන්න හදනව නම් ඒක කවදාවත් කරන්න බැරිවෙයි.
     
    Last edited:

    manojdhrma

    Well-known member
  • Aug 26, 2011
    966
    445
    83
    මෙහෙම හිතමුකො; බයිබලයේ නෝවාගේ කතාව ගමු. එහෙම නැවක් හදන්න පුලුවන්ද කියල ඇහුවොත් ඒක වැරදි ප්‍රශ්නයක් නෙවෙයිනෙ.

    ඔව් මචං... එහෙම ප‍්‍රශ්න කරන එක වැරදි නැහැ. මොකද තමන්ට විසඳගන්න ඇතිවුන ගැටළුවක්. හැබැයි තමන් තුළ යම්කිසි තේරුමක් තියෙන්නත් ඔ්නෙ... ඒ අහන ප‍්‍රශ්නයෙන් තමන්ට මොන තරම් වැඩදායී වෙනවද කියන එක. අපි ගමු නෝවාගේ නැව. දැන් එක හදන්න පුළුවන්ද කියල අහන්න පුළුවන්. ඒ ගැන වාද කරන්න පුළුවන් ඒක එහෙම නෙමෙයි මෙහෙම වෙන්න ඔ්නෙ. ඒ කියන විදිහට ඔ්ක හදන්න වෙන් නැහැ. දැන් ඒ වාද විවාද වලින් කාටද වැඩක් වෙන්නෙ? මොනවද ඔප්පු කරන්න හදන්නෙ? එතන කියවෙන නොවා්ගේ නැවට වඩා ගැඹුරු තේරුමක් එතන තියෙන්න පුළුවන්. නමුත් කට්ටිය නැව ගැන වාද විවාද කරනව. හැම තැනම වෙන්නෙ ඔ්ක තමයි.


    ත්‍රිපිටකය නේද වර්තමාන බුද්ධාගමේ පදනම. එක එක හාමුදුරුවරු තමන්ට හිතෙන හිතෙන දේවල් දේශනා කරනකොට අපිට අවුල ලිහාගන්න යන්න තියෙන්නෙ ත්‍රිපිටකයට නේද?

    එතකොට ත්‍රිපිටකයේ ලියල තියෙන සමහර දේවල් බොරු කියල ඔප්පු වෙනව නම් අපි මොකද කරන්නෙ?

    ත‍්‍රිපිටකය යනු ''බුද්ධාගමේ පදනම'' නෙමෙයි. ''බුද්ධාගමක්'' කියල එකක් නැහැ ඒකත් පැහැදිලි කරගන්න. බුදු දහම යනු ‘‘ආගමක්’’ නෙමෙයි. ඒ නිසා ඒක පොතක් ලියල ඇති කරපු ආගමක් නෙමෙයි. ත‍්‍රිපිටකය කියන්නේ බුදුහාමුදුරුවන් වැඩ සිටි සමයේ සිට උන් වහන්සේ විසින් දේශනා කරන ලද ධර්මය ආරක්‍ෂා කරගැනීමේ අරමුණ ඇතිව ඒ් බුද්ධ දේශනා ලියවිලා තියෙන ග‍්‍රන්ථය. බයිබලයයි ත‍්‍රිපිටකයයි පටලවගන්න එපා. බුද්ධ ධර්මය පොතකට සීමා කරන්න බැහැ. ත‍්‍රිපිටකයේ කරුණු අවශ්‍ය වෙලාවට විග‍්‍රහ කරගත්තත්... අපේ සිතේ නොසෙල්වෙන ශ‍්‍රද්ධාව තියෙන්නෙ ඔ්නෙ පොතකට නෙමෙයි බුදුහාමුදුරුවන් කෙරෙහි විතරයි. නමුත් පිවිතුරු බුද්ධ දේශනා ලියවිලා තියෙන ත‍්‍රිපිටකය අපි බුදුහාමුදුරුවන් කෙරෙහි ශ‍්‍රද්ධාවෙන් යුතුව ආරක්ෂා කරන්න ඔ්නෙ.

    නමුත් උඹ කිව්ව හරි. අපිට අවුලක් ලිහාගන්න යන්න තියෙන එක තැනක් තමයි ත‍්‍රිපිටකය. හැබැයි මතක තියාගන්න තමන්ගේ අවබෝධතා මට්ටම තියෙන්න ඔ්නෙ. ත‍්‍රිපිටකය කියවන්නේ බුද්ධ දේශනාවේ අරමුණට අපේ අවබෝධය යොමු කරවන්න ගැටළු තැනක් ඇතිනම් ඒක පැහැදිලි කරගන්න මිසක් හරි වැරදි ඔප්පු කරන්න නෙමෙයි. නිකම්ම පොත බලල ආ හරි මෙතන මෙහෙම කියල තියෙනව එතකොට එහෙමයි වෙන්නෙ කියල කියන්න නෙමෙයි ත‍්‍රිපිටකය තියෙන්නෙ.

    හැබැයි පොත කියවල විතරක් අවුල ලිහන්න බැහැ. ඒකට තමන් තුළ ප‍්‍රඥාවක් තියෙන්න ඔ්නෙ හරි දේ තේරුම් කරගන්න. තමන්ගේ හිත දියුණු කරගන්න තමන් තුළ වීර්යයක් තියෙන්න ඔ්නෙ. තමන්ගේ හිතට මොන තරම් හැකියාවක් තියෙනව ද කියල නොදැන ඒක පාවිච්චිවත් කරන්නෙ නැතිව සාමාන්‍ය දැනුම පාවිච්චි කරල විතරක් හොයන්න යන එක තේරුමක් නැහැ. එතකොට ත‍්‍රිපිටකයේ තියෙන කරුණු වැරදියි ද කියන්න තරම්වත් දැනුමක් තමන් තුළ නැතිනම් ඒක වැරදියි කියල ඔප්පු කරන්න යනවට වඩා ඒ කියල දීල තියෙන මාර්ගය පුහුණු කරල තමන්ගේම සිත දියුණු කරගන්න බලන එක ඊට වඩා වටින් නැද්ද?


    පොඩිතැන් වලින් අල්ලගන්න එපා කියන්නෙ පොඩි පොඩි දේවල් වැරදි නිසාද? ලොකු දේවල් වල හරි වැරැද්ද හොයන්න අමාරුයි. ඒ නිසා කාටත් තේරෙන දේවල් තමයි අල්ලගන්න වෙන්නෙ.

    පොඩි තැන්වලින් අල්ලගන්න එපා කියන්නෙ පොඩි දේවල් වැරදියි කියන නිසා නෙමෙයි නිවැරදි අරමුණට පිටින් යන තැනක් අල්ලගන්නව කියන එක. ඔව් උඹ කිව්ව එක දෙයක් හරි. කාටත් තේරෙන දේවල් අල්ලගන්නව. හැබැයි අල්ලගත්තු දෙයක් තියෙනව නම්... ඒක සැබෑ අරමුණට යොමු කරවන්න තමාගේ අවබෝධයේ මට්ටම අනුව උදව් වෙන දෙයක්ද නැද්ද කියන එක තමන්ගේම සිතින් විමසා බලා ඉන්න ඔ්නෙ.

    අපි කියමු වාහනයක් තියෙනව. ඒකෙ අරමුණ තමයි ඒ වාහනය පාවිච්චි කරල ගමනක් යන එක. හැබැයි දැන් කට්ටියක් එළියෙ ඉඳන් වාහනයේ ටයර් එකක් බලල කියනව මේ ටයර් එක මෙහෙම තිබ්බට ඔ්කෙන් මොකද්ද වෙන්නෙ? කෙනෙක් කියනව ටයර් එක ඇතුලෙ හුලං පුරවල තියෙන්නෙ ඔ්ක එතකොට කැරකෙනව කියල. තව එකෙක් අහනව උඹ කොහොමද කියන්නෙ ඔ්ක ඇතුලෙ හුලං තියෙනව කියල.? උඹ දැක්කද? තව කෙනෙක් කියනව කැරකෙන්න මොකක් හරි බලයක් ඔ්නෙ. ඔය කියන බලය කොහෙද තියෙන්නෙ? කවුද ඒ බලය දෙන්නෙ? ඔන්න ඔය වගේ දැන් සැබෑ අරමුණ පැත්තක තියෙද්දි අල්ලං ඉන්නෙ අරමුණට පිටින් යන පොඩි තැනක්. කාලය නාස්තියක් නෙමෙයිද?

    "‘භික්ෂුව, ඒක මේ වගේ දෙයක්. මහා ගල් පර්වතයක් තිබෙනවා. ඒ පර්වතය යොදුනක් දිගයි. යොදුනක් (සැතපුම් හතක්) පළලයි. යොදුනක් උසයි. සිදුරු නැති කුහර නැති ගල් පර්වතයක් . එක්තරා පුරුෂයෙක් අවුරුදු සියයකට වතාවක් සිනිඳු සේලයකින් ඒ ගල් පර්වතය පිස දමනවා. පින්වත් භික්ෂුව, ඔය ක්‍රමයෙන් ඒ මහා ගල්පර්වතය ගෙවිලා අවසන් වෙලා ගියත් කල්පය කියන්නේ එතරම් ඉක්මණින් ගෙවී අවසන් වන දෙයක් නොවේ."

    http://www.budusarana.lk/budusarana/2013/12/16/tmp.asp?ID=vision06

    මේ කතාව ගන්න. මෙතනදි හාමුදුරුවො යොදුනක් සැතපුම් 7ක් කියල කියනව.

    අපි බලන්න ඕනෙ මහාමේරුව පොලොවෙ තියෙනව නම් පොලොවේ ප්‍රමාණය එක්ක සසඳල යොදුන කියන දුර හොයාගන්න එක. එතකොට යොදුනක් කියන්නෙ සෙන්ටිමීටර්ගානකට බහිනව.

    එතකොට අර ගල සේලයකින් අතගාන කල්ප තියරිය විහිලුවක් වෙනව.


    මචං උඹේ ගණන් මිණුම් බැලීම මට පැහැදිලි නෑ. ඒ කොහොම වුනත්.... මෙතන උඹ අල්ලගෙන තියෙන්නෙ තාමත් ‘‘මහාමේරු පර්වතය’’ කියන එකයි, ඒක ‘‘සිනිදු සේලයකින් පිසදමන’’ තියරියයි. මේ දේශනාවේ සැබෑ අරමුණ වෙන්නෙ ‘‘කල්පය’’ යන කාලය කොයි තරම් දීර්ඝ කාලයක් ද කියන එක අපිට පැහැදිලි කරල දෙන්න. ඒ තරම් කාලයක් අපි මැරි මැරී ඉපදෙනව නම්, මේ ජීවිතයේ අපි විඳින දුක්වලටත් වඩා දුක් විඳින්න ඒ ඉපදීම්වලදි සිද්ධ වෙනව නම්... අන්න ඒ උගුලට වැටෙන් නැතුව ගැලවෙන්න අපේ හිත අවබෝධතාවයට අරන් යන්න පාර කියාදෙන එක තමයි අරමුණ වෙන්නෙ. දැන් මචං මහාමේරු පර්වතය තියෙන්නෙ කොහෙද? ඒක මැනපු මිම්ම විහිලුවක් නේද කියල කිව්ව එකෙන් උඹට මොකද්ද ඇත්තටම ලැබෙන්නෙ? ඒක බොරුවක් කියල ඔප්පු කරල ඒ ගැන සතුටු වෙන එකද උඹේ අරමුණ? අන්න ඒ වගේ වැරදි පාරවල් වලට වැටෙන් නැතුව යන්න තමයි මේ හැමදේම විමසා බලා අවබෝධ කරගන්න ඔ්නෙ කියන්නෙ.
     
    • Like
    Reactions: topkollek

    topkollek

    Well-known member
  • May 22, 2014
    25,377
    1
    28,941
    113
    ┬┴┬┴┤(·_├┬┴┬┴


    [චතුරා සීති යොජන සහස්සානි] ආයාමෙන -> දිගින් යොදුන් අසූ සාර දහසෙකි.
    [චතුරා සීති යොජන සහස්සානි] විත්ථාරෙන -> පළලින් යොදුන් සාර දහසෙකි.
    [චතුරා සීති යොජන සහස්සානි] මහාසමුද්දෙ අජ්ඣොගාළ්හො ->යොදුන් අසූසාර දහසක් මුහුදෙහි ගිලී සිටියේය.
    [චතුරා සීති යොජන සහස්සානි] මහාසමුද්දා අච්චුග්ගතො -> යොදුන් අසූසාර දහසක් මුහුදින් උඩට නැගී සිටියේය.

    එතන "චතුරා සීති" කියන ප්‍රමාණය -> "අසූසාර දහසක්" කියලා පරිවර්තනය වෙලා. පැහැදිලිවම පරිවර්තන දෝෂයක් තියෙනවා මොකද පෘතුවියට 1/4 වඩා ලොකු කන්දක් කොහෙවත් තිබීම විශ්වාස කරන්න බැරි හින්දා.

    මහමෙරු කියන්නේ බුදු හාමුදුරුවෝ වැඩ සිටිය කලේ තිබ්බ ඇති විශාල පර්වතයක්. තාමත් ඒ කදු වැටිය තියෙනවා නමුත් උසින් ප්‍රමානවත්ම අඩුයි. -> මේක බලන්න

    අද පාවිචි වෙන මිම්ම්යි එදා තිබුන මිම්ම්වල් ලොකු වෙනස් තියෙනවා -> මේක බලන්න

    නමුත් ඒ සුත්‍රයේ වටිනාකම පෘතුවි විනාශය වෙන ආකාරය පැහැදිලි කරන විග්‍රහය. සාරාංශයක් වශයෙන් ඉරේ උෂ්ණත්වය ඉහල යනවා . ඒ ගමන් ග්‍රහ ලෝක හතම රත් වෙලා ගිනි ගෙන විනාශ වෙලා යනවා. ග්‍රහ ලෝක 7 පිලිස්සී යනකොට පෘතුවියට පෙනෙන්නේ ඉරවල් 7ක් පහල වෙලා වගේ. [පහල youtube එක බලන්න]




    ඔව් මචං... එහෙම ප‍්‍රශ්න කරන එක වැරදි නැහැ. මොකද තමන්ට විසඳගන්න ඇතිවුන ගැටළුවක්. හැබැයි තමන් තුළ යම්කිසි තේරුමක් තියෙන්නත් ඔ්නෙ... ඒ අහන ප‍්‍රශ්නයෙන් තමන්ට මොන තරම් වැඩදායී වෙනවද කියන එක. අපි ගමු නෝවාගේ නැව. දැන් එක හදන්න පුළුවන්ද කියල අහන්න පුළුවන්. ඒ ගැන වාද කරන්න පුළුවන් ඒක එහෙම නෙමෙයි මෙහෙම වෙන්න ඔ්නෙ. ඒ කියන විදිහට ඔ්ක හදන්න වෙන් නැහැ. දැන් ඒ වාද විවාද වලින් කාටද වැඩක් වෙන්නෙ? මොනවද ඔප්පු කරන්න හදන්නෙ? එතන කියවෙන නොවා්ගේ නැවට වඩා ගැඹුරු තේරුමක් එතන තියෙන්න පුළුවන්. නමුත් කට්ටිය නැව ගැන වාද විවාද කරනව. හැම තැනම වෙන්නෙ ඔ්ක තමයි.




    ත‍්‍රිපිටකය යනු ''බුද්ධාගමේ පදනම'' නෙමෙයි. ''බුද්ධාගමක්'' කියල එකක් නැහැ ඒකත් පැහැදිලි කරගන්න. බුදු දහම යනු ‘‘ආගමක්’’ නෙමෙයි. ඒ නිසා ඒක පොතක් ලියල ඇති කරපු ආගමක් නෙමෙයි. ත‍්‍රිපිටකය කියන්නේ බුදුහාමුදුරුවන් වැඩ සිටි සමයේ සිට උන් වහන්සේ විසින් දේශනා කරන ලද ධර්මය ආරක්‍ෂා කරගැනීමේ අරමුණ ඇතිව ඒ් බුද්ධ දේශනා ලියවිලා තියෙන ග‍්‍රන්ථය. බයිබලයයි ත‍්‍රිපිටකයයි පටලවගන්න එපා. බුද්ධ ධර්මය පොතකට සීමා කරන්න බැහැ. ත‍්‍රිපිටකයේ කරුණු අවශ්‍ය වෙලාවට විග‍්‍රහ කරගත්තත්... අපේ සිතේ නොසෙල්වෙන ශ‍්‍රද්ධාව තියෙන්නෙ ඔ්නෙ පොතකට නෙමෙයි බුදුහාමුදුරුවන් කෙරෙහි විතරයි. නමුත් පිවිතුරු බුද්ධ දේශනා ලියවිලා තියෙන ත‍්‍රිපිටකය අපි බුදුහාමුදුරුවන් කෙරෙහි ශ‍්‍රද්ධාවෙන් යුතුව ආරක්ෂා කරන්න ඔ්නෙ.

    නමුත් උඹ කිව්ව හරි. අපිට අවුලක් ලිහාගන්න යන්න තියෙන එක තැනක් තමයි ත‍්‍රිපිටකය. හැබැයි මතක තියාගන්න තමන්ගේ අවබෝධතා මට්ටම තියෙන්න ඔ්නෙ. ත‍්‍රිපිටකය කියවන්නේ බුද්ධ දේශනාවේ අරමුණට අපේ අවබෝධය යොමු කරවන්න ගැටළු තැනක් ඇතිනම් ඒක පැහැදිලි කරගන්න මිසක් හරි වැරදි ඔප්පු කරන්න නෙමෙයි. නිකම්ම පොත බලල ආ හරි මෙතන මෙහෙම කියල තියෙනව එතකොට එහෙමයි වෙන්නෙ කියල කියන්න නෙමෙයි ත‍්‍රිපිටකය තියෙන්නෙ.

    හැබැයි පොත කියවල විතරක් අවුල ලිහන්න බැහැ. ඒකට තමන් තුළ ප‍්‍රඥාවක් තියෙන්න ඔ්නෙ හරි දේ තේරුම් කරගන්න. තමන්ගේ හිත දියුණු කරගන්න තමන් තුළ වීර්යයක් තියෙන්න ඔ්නෙ. තමන්ගේ හිතට මොන තරම් හැකියාවක් තියෙනව ද කියල නොදැන ඒක පාවිච්චිවත් කරන්නෙ නැතිව සාමාන්‍ය දැනුම පාවිච්චි කරල විතරක් හොයන්න යන එක තේරුමක් නැහැ. එතකොට ත‍්‍රිපිටකයේ තියෙන කරුණු වැරදියි ද කියන්න තරම්වත් දැනුමක් තමන් තුළ නැතිනම් ඒක වැරදියි කියල ඔප්පු කරන්න යනවට වඩා ඒ කියල දීල තියෙන මාර්ගය පුහුණු කරල තමන්ගේම සිත දියුණු කරගන්න බලන එක ඊට වඩා වටින් නැද්ද?




    පොඩි තැන්වලින් අල්ලගන්න එපා කියන්නෙ පොඩි දේවල් වැරදියි කියන නිසා නෙමෙයි නිවැරදි අරමුණට පිටින් යන තැනක් අල්ලගන්නව කියන එක. ඔව් උඹ කිව්ව එක දෙයක් හරි. කාටත් තේරෙන දේවල් අල්ලගන්නව. හැබැයි අල්ලගත්තු දෙයක් තියෙනව නම්... ඒක සැබෑ අරමුණට යොමු කරවන්න තමාගේ අවබෝධයේ මට්ටම අනුව උදව් වෙන දෙයක්ද නැද්ද කියන එක තමන්ගේම සිතින් විමසා බලා ඉන්න ඔ්නෙ.

    අපි කියමු වාහනයක් තියෙනව. ඒකෙ අරමුණ තමයි ඒ වාහනය පාවිච්චි කරල ගමනක් යන එක. හැබැයි දැන් කට්ටියක් එළියෙ ඉඳන් වාහනයේ ටයර් එකක් බලල කියනව මේ ටයර් එක මෙහෙම තිබ්බට ඔ්කෙන් මොකද්ද වෙන්නෙ? කෙනෙක් කියනව ටයර් එක ඇතුලෙ හුලං පුරවල තියෙන්නෙ ඔ්ක එතකොට කැරකෙනව කියල. තව එකෙක් අහනව උඹ කොහොමද කියන්නෙ ඔ්ක ඇතුලෙ හුලං තියෙනව කියල.? උඹ දැක්කද? තව කෙනෙක් කියනව කැරකෙන්න මොකක් හරි බලයක් ඔ්නෙ. ඔය කියන බලය කොහෙද තියෙන්නෙ? කවුද ඒ බලය දෙන්නෙ? ඔන්න ඔය වගේ දැන් සැබෑ අරමුණ පැත්තක තියෙද්දි අල්ලං ඉන්නෙ අරමුණට පිටින් යන පොඩි තැනක්. කාලය නාස්තියක් නෙමෙයිද?




    මචං උඹේ ගණන් මිණුම් බැලීම මට පැහැදිලි නෑ. ඒ කොහොම වුනත්.... මෙතන උඹ අල්ලගෙන තියෙන්නෙ තාමත් ‘‘මහාමේරු පර්වතය’’ කියන එකයි, ඒක ‘‘සිනිදු සේලයකින් පිසදමන’’ තියරියයි. මේ දේශනාවේ සැබෑ අරමුණ වෙන්නෙ ‘‘කල්පය’’ යන කාලය කොයි තරම් දීර්ඝ කාලයක් ද කියන එක අපිට පැහැදිලි කරල දෙන්න. ඒ තරම් කාලයක් අපි මැරි මැරී ඉපදෙනව නම්, මේ ජීවිතයේ අපි විඳින දුක්වලටත් වඩා දුක් විඳින්න ඒ ඉපදීම්වලදි සිද්ධ වෙනව නම්... අන්න ඒ උගුලට වැටෙන් නැතුව ගැලවෙන්න අපේ හිත අවබෝධතාවයට අරන් යන්න පාර කියාදෙන එක තමයි අරමුණ වෙන්නෙ. දැන් මචං මහාමේරු පර්වතය තියෙන්නෙ කොහෙද? ඒක මැනපු මිම්ම විහිලුවක් නේද කියල කිව්ව එකෙන් උඹට මොකද්ද ඇත්තටම ලැබෙන්නෙ? ඒක බොරුවක් කියල ඔප්පු කරල ඒ ගැන සතුටු වෙන එකද උඹේ අරමුණ? අන්න ඒ වගේ වැරදි පාරවල් වලට වැටෙන් නැතුව යන්න තමයි මේ හැමදේම විමසා බලා අවබෝධ කරගන්න ඔ්නෙ කියන්නෙ.

    100%ක් එකඟ නොවුනත් හොඳ පිලිතුරු දෙකක්. :yes:
     

    Superuser

    Member
    Aug 30, 2015
    723
    73
    0
    සැතපුම්/කිලෝමීටර් ඕනෙ නෑ. මහාමේරුව යොදුන් 84000ක් උසයි කියල පිලිගත්තම ඇති.

    එතනින් එහාට අපිට සාමාන්‍ය ලමයෙක්ගෙ දැනුම තිබුනම ඇති. පොලොවෙ තියෙන උසම කන්දෙ උස මුහුදු මට්ටමේ සිට 8840 මීටර් නිසා, යොදුන් 84000 = මීටර් 8848.

    යොදුන් 1 = සෙන්ටිමීටර් 10

    දැන් මේකට කොහෙන්ද හිනාවෙන්න ඕනෙ:confused:
    84000 ක් කියලා පිළිගන්න බෑ ත්‍රිපිටකයේ සිංහල පරිවර්තනය වැරදි හින්දා. හරි දේ දැනගන්න හැටිත් මං කලින් පෝස්ට් එකේ කිව්වා.
     

    Shamalin

    Well-known member
  • May 28, 2017
    697
    1,157
    93
    මචං උඹේ දැක්මේ අවුලක් තියෙන්නෙ. දැන් මෙතන මොකද්ද අන්තවාදී ආගම්කාරී දෙයක් ගැන කියන්නෙ? උඹ ඔය කතාව කියන්නෙ උඹ විශ්වාස කරගෙන ඉන්න පදනම වෙනස් කරගන්න කැමති නැති තැනක ඉඳන් නේද?. උඹේ වචනවලම තියෙනව විද්‍යාවට ජැක් ගහගෙන ඉන්න බවක්. ඔ්නෑම ආගමක් විද්‍යාවට ජැක් ගහන් ඉන්න කතාව මමත් පිළිගන්නව. මොකද එහෙම නැත්තං ඒවට යන එනමං නැති නිසා. ඇයි දැන් ඉන්න මිනිස්සුන්ට දෙයක් පිළිගන්න නම් අතට අහුවෙන දෙයක් ඔ්නෙ. ඇහැට පේන දෙයක් ඔ්නෙ. ඇගට දැනෙන දෙයක් ඔ්නෙ. භෞතික දෙයක් ඔ්නෙ. නැත්තං පිළිගන්න බැරි තරම් මනසේ දියුණුව අන්තිම පහලට බැහැල තියෙන්නෙ. තව ඉස්සරහට ඔ්ක තවත් බහිනව. මොළේ තියෙනව නම් හරි හිත ඔ්නෙ නෑ ඒක වැඩකට නැති දෙයක් විදිහට පැත්තකට දාල තියෙන්නෙ. ගුණ ධර්ම පිරිහෙනව. දෙමාපියන්ට ගරු කිරීමක් නැතිව යනව. මනුෂ්‍යත්වය නැතිවේගෙන යනව. නමුත් මොළේ තියෙනව එතකොට ඔක්කොම හරි කියල හිතන අය දැන් වැඩියි. ‘‘හිත’’ ඔ්නෙම නෑ. ඒක වැඩක් නෑ. තමන්ට හිතෙනවනෙ. ඒක මොකටද ඊට වඩා දෙයක් හිතන්නෙ නේද?

    හැබැයි බුදු දහම කියන්නෙ එහෙම ‘‘ආගමක්’’ නෙමෙයි. වෙනත් ආගම් සමග සමාන කරන්න කවදාවත් බැහැ. ගොඩක් අය වැරදියට ‘‘බුද්ධාගම’’ කිව්වට ඒක බුද්ධ ආගමක් නෙමෙයි. අනික් ආගම් වගේ එහෙම බිහි වුන ‘‘ආගමක්’’ නෙමෙයි බුදු දහම කියන්නෙ. සියළු ලෝක සත්වයන්ට දේශනා කරන ලද පවතින විශ්ව ධර්මතාවයක්. මේ පවතින විශ්ව ධර්මතාවය තුළ සැගවිලා තියෙන දේවල් ගොඩයි. ඒවායින් අපි දැනගන්න ඔ්නෙ මොනවද පැහැදිලිව දේශනා කරන ලද එකම ධරමය බුදු දහම පමණයි. ඒක එහෙම වෙන්නෙ අපේ හිත්වලින් අපිටම පුළුවන් ඒවා විමසා බලා අවබෝධ කරගන්න.

    බුද්ධ දේශනා යනු ආගමක් නෙමෙයි. කවදාවත් එහෙම තිබ්බෙත් නෑ එහෙම වෙන්නෙත් නෑ. එතන කිසිම අන්තවාදීත්වයක් නැහැ. තමන්ගේ ජීවිතයේ අත්විඳපු දේවල් සමග බුද්ධ දේශනාවල කරුණු තමන්ගේ ප‍්‍රඥාවේ මට්ටමින් විමසා බලමින් අවබෝධයට යන්නයි තියෙන්නෙ.. අවබෝධය පටන්ගන්නෙ එතනින්. අවබෝධ කරගත් කෙනා, අවබෝධ කරගන්න කැමති කෙනා බුද්ධ ශාසනයට එකතු වෙනව. ඔ්නෙ කෙනෙක්ට කැමති නම් එන්න පුළුවන් බැරි නම් යන්න පුලුවන්. අනිත් එක තමයි බුද්ධ දේශනා කාලෙන් කාලෙට වෙනස් වෙන් නෑ අනිත් ආගම් වගේ. එහෙම වෙනස් කරන්න ඔ්නෙ වෙන්නෙත් නැහැ. ඔ්නෑම කාලෙකට ඒ දේශනාවන් ගැලපෙනව.

    මම ඉස්සෙල්ල දාල තිබුණු විස්තරේ ඇතුලෙ විද්‍යා කොටසක් දාල තිබුණෙ අද ඉන්න 90% ක් මිනිස්සුන්ට ධර්මයක් කියා දෙන්න බෑ උඹ කිව්වා වගේ ඉන්නෙ විද්‍යාවට ජැක් ගහගෙන නිසා. ඔය විද්‍යාවල් කොහෙත්ම ඔ්නෙ නැහැ බුද්ධ දේශනා වටහාගන්න. තමන්ගේ හිතේ ප‍්‍රඥාවයි ඔ්නෙ. ඒත් හැමකෙනෙක්ම ඉන්නෙ එකම මානසික මට්ටමක නෙමෙයි. එකම අවබෝධතා මට්ටමක නෙමෙයි. එක එකා තේරුම් ගන්න විදි වෙනස්. මේ කියා දෙන දේ අවුරුද්දක් කිව්වත් තේරෙන් නැති අය ඉන්නව. අන්න ඒ වගේ අයට තේරුම් කරන්න නම් දැන් තියෙන දේවල් වලින් උදාහරණ දෙන්න වෙනව. නැත්තං මොකක් හරි අන්තවාදීත්වයක් හරි මොකක් හරි තමන් විශ්වාස කරන් නැති දෙයක් ඇදල අරං කෙළවරක් නෑ වාද විවාද. වාදවලට යද්දි බුද්ධ දේශනා අන්තිමට පැත්තක. තමන්ගේ මතය ගැන විතරයි වාදයේ අන්තිමට තියෙන්නෙ.

    අන් ආගම් වලින් බුදු දහම වෙනස් වෙන්නේ ඒ තුළ තමන්ගේ සිත නිවෙන සැබෑ වැඩ පිළිවෙලක් තියෙන නිසා. දුක අවසන් කරන සැබෑ වැඩපිළිවෙලක් තියෙන නිසා. නිර්වාණය ගැන පැහැදිලිව කියවෙන නිසා. සිතේ රාගය, දේවේශය, මෝහය නිවන වැඩ පිළිවෙලක් තියෙන නිසා. ජීවත් වෙන හැම සත්ත්වයෙක් ඇතුලෙම තියෙන අර්බුදය අන්න ඒකයි. ඔය කොයි අන්තවාදීත්වයට ගියත් තමන්ගෙ හිත ඇතුලෙ තියෙන රාගය, ද්වේශය, මෝහය නැතිකරගන්න බැරිනම් වැඩක් නැහැ. වෙන කිසිම ආගමක එහෙම නිවෙන වැඩපිළිවෙලක් නැහැ. වාද විවාද වලින් බුද්ධ දේශනාවල කියවෙන තමන්ට ගෝචර නොවන දෙයක් අල්ලං කතා කලත් ටික ටික තමන්ගේ හිතට අවධානය යොමු නොවී වෙන වෙන අරමුණු වලට අන්තිමට වැඩ කරන්නෙ.




    මචං උඹ මේ කියන විදිහ අනුව උඹට හරි දේ හරියට තේරුම් කරගන්න ලේසි වෙන් නෑ. උඹ තව තවත් පැටලෙන එක විතරයි වෙන්නෙ. පටලවගන් නැතුව හරි තැනින් ධර්මය හොයන්න. ‘‘පොඩි පොඩි දේවල් වල එල්ලිලා ඉන් නැතුව ධර්මය අවබෝධ කරගන්නවා’’ කියන එක පැහැදිලිව කිව්වෙ අන්න ඒ නිසාමයි. ‘‘ස්වයං මෝහනය’’ වෙන්න ඔ්නෙ නැහැ. ඔ්නෙ කරන්නෙ තමන් තුළ විමසා බලා තේරුම් ගන්න පුළුවන් ප‍්‍රඥාවන්ත මනසක්. මගේ මිණුම් දණ්ඩ ඔ්නෙ නැහැ. තමන්ගේ ප‍්‍රඥාවෙන් අවබෝධ කරගන්න බලන්න. උඹේ අවබෝධයේ තරම අනිත් අයට වඩා වෙනස් වෙන්න පුළුවන්.

    හැබැයි උඹේ ප‍්‍රශ්න කරන විදිහට මම හිතනව උඹට තව දේවල් ගැඹුරට තේරුම්ගන්න උවමනාවක් ඇති කියල. හැබැයි කල්පනාවෙන්.... තමන් එක තැනක ඉඳගෙන අනිත් දේවල් ඒ විදිහට පෙළගස්සවගෙන තේරුම් ගන්න හදනව නම් ඒක කවදාවත් කරන්න බැරිවෙයි.

    කවුරුහරි කෙනෙක් තර්කානුකූල උත්තරයක් දෙල තියනවා දැක්ක පලවෙනි පාර.

    උඹයි මමයි එකඟ වෙන තැන වගේම එකඟ නොවෙන තැනුත් තියනවා. මම මචන් ගෙදර ගිහින් උඹට රිප්ලයි එකක් දාන්නම්.
     

    Superuser

    Member
    Aug 30, 2015
    723
    73
    0
    මහමෙරු කියන්නේ බුදු හාමුදුරුවෝ වැඩ සිටිය කලේ තිබ්බ ඇති විශාල පර්වතයක්. තාමත් ඒ කදු වැටිය තියෙනවා නමුත් උසින් ප්‍රමානවත්ම අඩුයි. -> මේක බලන්න

    මහමේරු පර්වතය යනු කුමක්ද?

    දැන් "මහාමේරු" පර්වතය කියල එකක් ත්‍රිපිටකයේ නං කොහෙවත් නෑ. මහා වංශයේත් නෑ. තියෙන්නේ මොකක්ද? "මහ නෙරු". මේ "මහ නෙරු" කියන එක, මහ නෙරු කියන්නෙ නෙරාගිය කඳුවැටිය.
    දැන් ඔය නමුණුකුල කන්දේ ඉඳල, හත්ථිකුච්ඡියට යනකං මහ විශාල නෙරාගිය කඳුවැටියක් හෙළබිමේ තිබුන. ඒකනිසා මේකට කිව්වා "මහ නෙරු" කියල. මේක සිංහලට පරිවර්තනය කරපු පහු කාලෙක, 'මහාමේරු' කියල මේක 'මහ නෙරු' මහාමේරු කලා. දැන් ත්‍රිපිටකයේ පැහැදිලිවම තියනව, තියෙන්නේ 'මහ නෙරු'. මේ ආටානාටිය සුත්‍රයෙත්, මහාසමය සුත්‍රයෙත් තියනව මහ නෙරු කියන වචනෙ. නමුත් පස්සේ කාලෙක මේක මහාමේරු කලා.
    ඒ වගේ මේ වචන පරිවර්තනය කරනකොට තමයි මේ වගේ වැරදි පරිවර්තන කරල, මේව වෙනස්කරල තියෙන්නෙ.
    http://atuvawa.sirisaddharmaya.net/171
    නෙරුව, මේරුව කරපු එකෙන් සැබෑ අර්ථය වැහිලා ගියා. සත්තසූරියුග්ගමන සූත්‍රයේ තියෙන්නෙත් සිනෙරු කියල මිසක් මහාමේරු කියල නෙවෙයි. ත්‍රිපිටකයේ සිංහල පරිවර්තනය වැරදි බවට තවත් උදාහරණයක්.

    පින් සිද්ධවෙනවා බෙදාගත්තට!




    පූජ්‍ය කිරම විමලජෝති නාහිමියන් කියන්නේ දැනට අවුරුදු 25කට පමණ ඉහතදී නැදිමාල සංස්කෘතික මධ්‍යස්ථානයේදී පාලි ත්‍රිපිටකය සිංහලට පරිවර්ථනය කරපු යතිවරයානන් වහන්සේ නමක්.
     

    Similar threads