සිදුහත් කුමරා ඇත්තටම නෙළුම් මල් 7 ක් උඩින් ඇවිද්දා ද?

dilann

Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,014
    167,852
    113
    එකමත් එක රටක
    Uba hari outdated ara doctor ge putha kiwa wage, time dilation ekak thiyanwa kiyla dannwada? Earth eke vidihatami extreme gravity nisa slow down wenwa time eka

    Intersteller movie eka baluwada?
    දැක්කනේ.. අවුරුදු 400 400 කිය කිය ගියාට උබට ඒ උබ කියන මනක්කල්පිත ලෝකේ දවසක් මනින හැටිවත් කිසි අදහසක් නැතුව නිකන් කියන්නන් වාලේ කියවනවා. 🥴

    මුලින්ම ගිහින් හොයාගෙන වරෙන් උබ ඔය කියන ලෝකේ දවස කියන එක අර්ථදක්වන්නේ කොහොමද කියලා.
     
    • Haha
    Reactions: manදman

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    දැක්කනේ.. අවුරුදු 400 400 කිය කිය ගියාට උබට ඒ උබ කියන මනක්කල්පිත ලෝකේ දවසක් මනින හැටිවත් කිසි අදහසක් නැතුව නිකන් කියන්නන් වාලේ කියවනවා. 🥴

    මුලින්ම ගිහින් හොයාගෙන වරෙන් උබ ඔය කියන ලෝකේ දවස කියන එක අර්ථදක්වන්නේ කොහොමද කියලා.
    Dwasak manine earth eke wagemai, ara 400 years kiyapu planet eke times slows down relative to earth ( extreme gravity or due huge speed travelling)
    Kisi wensak ne

    GPS kohomda wada karanne kiyla study karapan

    christopher nolan ta ehama pissu muta anuwa
     

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,014
    167,852
    113
    එකමත් එක රටක
    Dwasak manine earth eke wagemai, ara 400 years kiyapu planet eke times slows down relative to earth ( extreme gravity or due huge speed travelling)
    Kisi wensak ne

    GPS kohomda wada karanne kiyla study karapan

    christopher nolan ta ehama pissu muta anuwa
    ආයිත් අහන්නේ , ඒ planet එකේ දවස මනින හැටි කියපන් කෝ.


    උබට gravitational time dilation තේරෙන්නේ නෑ කියලා මම මොනවද කරන්නද . :rofl:
    දැන් උබ කියන ඔය slow down වෙන එක දැනෙන්නේ මෙහෙ ඉන්න උන්ටද, එහෙ ඉන්න උන්ටද ??

    Dwasak manine earth eke wagemai, ara 400 years kiyapu planet eke times slows down relative to earth ( extreme gravity or due huge speed travelling)
    Kisi wensak ne

    GPS kohomda wada karanne kiyla study karapan

    christopher nolan ta ehama pissu muta anuwa
    එහෙන් මෙහෙන් කෑලි අහුලන් මෝඩයා වගේ කියවන්නේ එපා බන්. :lol:
    ------ Post added on May 11, 2023 at 7:57 AM
     
    • Haha
    Reactions: manදman

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    ආයිත් අහන්නේ , ඒ planet එකේ දවස මනින හැටි කියපන් කෝ.


    උබට gravitational time dilation තේරෙන්නේ නෑ කියලා මම මොනවද කරන්නද . :rofl:
    දැන් උබ කියන ඔය slow down වෙන එක දැනෙන්නේ මෙහෙ ඉන්න උන්ටද, එහෙ ඉන්න උන්ටද ??
    Muta time dilation kiyana kiyana eka oluwata yannema ne, nikan pissu wage

    A planet orbit wenne black hole ekak langa time slows down wenwa kiyla dan keeprak kiwada
    images.jpeg

    Muta anuwa christopher nolan pissuwen surangana katha movie karanwa
    fetchimage.jpeg




    එහෙන් මෙහෙන් කෑලි අහුලන් මෝඩයා වගේ කියවන්නේ එපා බන්. :lol:
    ------ Post added on May 11, 2023 at 7:57 AM
    Ubata mama honda wadak kiyandada? Uba gihin
    christopher nolan
    Michio kaku
    neil degrasse tyson ekka argue karapan ehama kohomda wenne kiyla,

    Mokda mama kiyla thiyenne a kattiya kiyapuwa, ethin uba mama dala thiyana ekata agree wenne ne kiyanne ara minissu kiyapuwa piliganne ne kiyana eka
    Uba modai outdated kiyla thawath oppu karanda deyak ne



    neil degrasse tyson intersteller movie rate karannda kiwama 10/8 rate karannwa

    Ube rating eka 10/0 da??


    ------ Post added on May 11, 2023 at 8:09 AM
     
    Last edited:
    • Haha
    Reactions: Candid-B and dilann

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    දැන් උබ කියන්නේ හැමදේම slow motion වෙන්ව කියලද? time slowdown උනාම ??
    Just relative to ban, GPS ganing example.

    Earth ekata wada godak durin thiyenne eka nisa gravity eka satellite adui relative to the earth , also satellite travel fast.

    Eka nisa time dilation thiyanwa 45 micro seconds wage. Ethakota satellite clock eke vs earth clock eke time different = 45 micro seconds
     

    Bruh656

    Well-known member
  • Jan 5, 2023
    302
    284
    63
    Kaluthara
    Dr eric berg ta anuwa ehamai, eth mama hitiye oka laksnkwe dr kenekgen ahsla confirm kara gannda,
    Ahannda ammagen, mokkda kiyanne balannda


    Mama eka dwasak cholesterol walata behet ganna gihin dr Stevia gana ahuwa, dr ahuwa ayeth magen Stevia kiyanne mokkda kiyla

    Govi jana ekata gihin stevia plant ekak ganna ahuwa, pora ahanawa mokkda a kiyla


    View attachment 204692

    View attachment 204694View attachment 204693
    View attachment 204695

    The embryo can move its back and neck. Usually, heartbeat can be detected by vaginal ultrasound somewhere between 6 ½ - 7 weeks. The heartbeat may have started around six weeks, although some sources place it even earlier, at around 3 - 4 weeks after conception.


    (7 × 6 = 42)
    Eka thamai mun mulin ahuwe 42 days da kiyla, oya kiwa 10 moths period eke life eka one day walin start karanwa kiyla, mekata hari answer ekak oyage ammagen ahala kiyannda

    මුලින්ම දැනගන්න ඕනේ "life" කියන එකේ definition එක.

    Screenshot 2023-05-11 at 8.44.39 AM.png


    මන් ඉස්සෙල්ල කිව්ව සෛලයේ මේ හැම ජීවී ලක්ස්ස්හනයක්ම පෙන්නුම් කරනවා. ඒක නිසා biology වල womb එකට "life" එක ආව කියල සලකන්නේ 1වෙනි දවසේ තමයි
     

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,014
    167,852
    113
    එකමත් එක රටක
    Just relative to ban, GPS ganing example.

    Earth ekata wada godak durin thiyenne eka nisa gravity eka satellite adui relative to the earth , also satellite travel fast.

    Eka nisa time dilation thiyanwa 45 micro seconds wage. Ethakota satellite clock eke vs earth clock eke time different = 45 micro seconds
    ඉතින් ඒක තමයි ඇහුවේ..උබ කියන time dilation එක එතන ඉන්න එකා experience කරන එකද , මෙහෙ ඉන්න එකා observe කරන එකද කියලා. :rofl:

    දැන් උබ කියන ඔය slow down වෙන එක දැනෙන්නේ මෙහෙ ඉන්න උන්ටද, එහෙ ඉන්න උන්ටද ??
     

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    මුලින්ම දැනගන්න ඕනේ "life" කියන එකේ definition එක.

    View attachment 204707

    මන් ඉස්සෙල්ල කිව්ව සෛලයේ මේ හැම ජීවී ලක්ස්ස්හනයක්ම පෙන්නුම් කරනවා. ඒක නිසා biology වල womb එකට "life" එක ආව කියල සලකන්නේ 1වෙනි දවසේ තමයි
    The embryo can move its back and neck. Usually, heartbeat can be detected by vaginal ultrasound somewhere between 6 ½ - 7 weeks. The heartbeat may have started around six weeks, although some sources place it even earlier, at around 3 - 4 weeks after conception.

    meka waradida ethokta?

    life ekak kiyla ganne heart eka beat wena time eka neveida?


    ඉතින් ඒක තමයි ඇහුවේ..උබ කියන time dilation එක එතන ඉන්න එකා experience කරන එකද , මෙහෙ ඉන්න එකා observe කරන එකද කියලා. :rofl:
    Ubage oluwata yannema ne neda?? Uba satellite eke hitiyot ubage clock eka aduwen yanne 45 micro seconds.

    Mage earth clock ekata wada, therum ganing, mama dannwa ubage moleta dara gannda amarui karannda deyak ne try karapn, barinam gahak bada ganing gihin
    ------ Post added on May 11, 2023 at 8:58 AM
     
    • Haha
    Reactions: dilann

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,014
    167,852
    113
    එකමත් එක රටක
    Ubage oluwata yannema ne neda?? Uba satellite eke hitiyot ubage clock eka aduwen yanne 45 micro seconds.

    Mage earth clock ekata wada, therum ganing, mama dannwa ubage moleta dara gannda amarui karannda deyak ne try karapn, barinam gahak bada ganing gihin
    ඉතින් ඒක තමයි යකෝ ඇහුවේ හැමදේම slowdown වෙනවා කියන්නනේ හැමදේම slowmotion නේද කියලා.

    🥴
     

    Bruh656

    Well-known member
  • Jan 5, 2023
    302
    284
    63
    Kaluthara
    The embryo can move its back and neck. Usually, heartbeat can be detected by vaginal ultrasound somewhere between 6 ½ - 7 weeks. The heartbeat may have started around six weeks, although some sources place it even earlier, at around 3 - 4 weeks after conception.

    meka waradida ethokta?

    life ekak kiyla ganne heart eka beat wena time eka neveida?
    නැහැ heart එක වැඩකරන්න ගත්තු ගමන්ම එහෙම "life or alive" වෙන්නේ නැහැ. heart එකෙන් සරලවම කිව්වොත් කරන්නේ oxygen පරිවහනය. තව එකක් තමයි මොකක්හරි වැඩ කරන්න නැත්තන් චලනය කරන්න බැරි උනා කියල ඒ මනුස්සයට ජීවය නැහැ කියල කියන්න බැහැ. උදාහරණයක් විදිහට paralized මිනිස්සුන්ව ගන්න.
     

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    නැහැ heart එක වැඩකරන්න ගත්තු ගමන්ම එහෙම "life or alive" වෙන්නේ නැහැ. heart එකෙන් සරලවම කිව්වොත් කරන්නේ oxygen පරිවහනය. තව එකක් තමයි මොකක්හරි වැඩ කරන්න නැත්තන් චලනය කරන්න බැරි උනා කියල ඒ මනුස්සයට ජීවය නැහැ කියල කියන්න බැහැ. උදාහරණයක් විදිහට paralized මිනිස්සුන්ව ගන්න.
    A kiyanne uda statement eka waradi???

    Medically fetal eka heart beat wenne dawas kiyenda????

    ඉතින් ඒක තමයි යකෝ ඇහුවේ හැමදේම slowdown වෙනවා කියන්නනේ හැමදේම slowmotion නේද කියලා.

    🥴
    Mama ubata saralwa pahadili kara, wena vidihak ne . Ube mole capacity eka adui threrum gannda
    ------ Post added on May 11, 2023 at 9:11 AM
     

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,014
    167,852
    113
    එකමත් එක රටක
    Mama ubata saralwa pahadili kara, wena vidihak ne . Ube mole capacity eka adui threrum gannda
    තාම OL කරන හරකෙක් ද අහන කිසි දෙයක් තේරෙන්නේ නැත්තේ බන් ? :lol:

    time එක slow down වෙන්ව නම් අර මම කියපු කතාව valid .

    20230511_070604.jpg


    manදman නෙවෙයි, මන්ද man කියලා දාගනින් බන් :rofl::lol:
    ------ Post added on May 11, 2023 at 9:15 AM
     

    Bruh656

    Well-known member
  • Jan 5, 2023
    302
    284
    63
    Kaluthara
    A kiyanne uda statement eka waradi???

    Medically fetal eka heart beat wenne dawas kiyenda????
    මම කියන්නේ නැහැ උඩ statement එක වැරදි කියල. ඔකේ කියල නැහැනේ first beat එකෙන් ජිවය පටන් ගන්නවා කියල.

    heart එක වැඩකරන්න ගන්නේ week 6 වගේ ඉදන්
     

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    තාම OL කරන හරකෙක් ද අහන කිසි දෙයක් තේරෙන්නේ නැත්තේ බන් ? :lol:

    time එක slow down වෙන්ව නම් අර මම කියපු කතාව valid .

    20230511_070604.jpg
    Mama hituwe ubata mole chuttkeath athi kiyla , uba gahak badagena hitapn ubata mona time dilation da? Maluwek train karanm ubata wada honda reply ekak karanwa,
     

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,014
    167,852
    113
    එකමත් එක රටක
    Mama hituwe ubata mole chuttkeath athi kiyla , uba gahak badagena hitapn ubata mona time dilation da? Maluwek train karanm ubata wada honda reply ekak karanwa,
    උබට time dilation තේරෙන්නෙත් නෑ , relativity තේරෙන්නෙත් නෑ , film එකක් බලපු පොඩි එකෙක් ද කොහෙද. :lol:
     

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    මම කියන්නේ නැහැ උඩ statement එක වැරදි කියල. ඔකේ කියල නැහැනේ first beat එකෙන් ජිවය පටන් ගන්නවා කියල.

    heart එක වැඩකරන්න ගන්නේ week 6 වගේ ඉදන්
    Medical field eke thiyennda puluwan no maybes neda??? Right or wrong wennda onane

    Hari ekane mama mulinma oyagen ahuwe life eka enter wenne 42 walinda kiyla? Oya answer ekak dunne ne

    Hari mata kiyannda fetal eka life ekak wenne ehanm mona organ eka activate unmada?

    උබට time dilation තේරෙන්නෙත් නෑ , relativity තේරෙන්නෙත් නෑ , film එකක් බලපු පොඩි එකෙක් ද කොහෙද. :lol:
    Satelite eke uda uba innwa, mama methana earth eke, ubata time yanne slow compare to me, eka thana time dilation slow motion wena ekak ne normally life eka yanwa
    ------ Post added on May 11, 2023 at 9:25 AM
     

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,014
    167,852
    113
    එකමත් එක රටක
    Satelite eke uda uba innwa, mama methana earth eke, ubata time yanne slow compare to me, eka thana time dilation slow motion wena ekak ne normally life eka yanwa
    ඔයාට time dilation තේරිලා නෑ බන්.

    පුලුවන් නම් කියපන් මේක උබට තේරුම් ගන්න,........

    උබ ඔය කියන මනක්කල්පිත ලෝකේ,
    තත්පර 10කින් මීටර් 100 දුවන් එකෙක් එහෙ මීටර් 100 දුවල ඉවර උනාම මෙහෙ කොච්චර වෙලාවක් ගතවෙලාද ??
     

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    ඔයාට time dilation තේරිලා නෑ බන්.

    පුලුවන් නම් කියපන් මේක උබට තේරුම් ගන්න,........

    උබ ඔය කියන මනක්කල්පිත ලෝකේ,
    තත්පර 10කින් මීටර් 100 දුවන් එකෙක් එහෙ මීටර් 100 දුවල ඉවර උනාම මෙහෙ කොච්චර වෙලාවක් ගතවෙලාද ??
    Hariyata prashane ahapan, time dilation accept karanne nathi modeyek dakkmai 21 century, albert einstein pawa waradi muge gon logic walata, ova okkoma calculate wela thama GPS wada karanne kiyla, kiyla delath muta eka therenne ne
     
    Last edited: