සිදුහත් කුමරා ඇත්තටම නෙළුම් මල් 7 ක් උඩින් ඇවිද්දා ද?

dilann

Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,019
    167,860
    113
    එකමත් එක රටක
    Hariyata prashane ahapan, time dilation accept karanne nathi modeyek dakkmai 21 century
    ප්‍රශ්නේ හරියට අහල තියෙන්නේ බන්. ඒක තේරිලා නැද්ද උබට ?

    උසේන් බෝල්ට් උබ කියන ඔය මනක්කල්පිත ලෝකේ 100m , 10s වලින් දුවනවා කියලා හිතපන්.
    ඌ ඒක දුවල ඉවරවෙද්දි, මෙහෙ කොච්චර වෙලාවක් ගිහින් ද ?

    albert einstein pawa waradi muge gon logic walata, ova okkoma calculate wela thama GPS wada karanne kiyla, kiyla delath muta eka therenne ne
    උබට ඒ එක මගුලක් වත් තේරිල නැති එකයි අවුල. එහෙන් මෙහෙන් වචනයක් අල්ලන් හිතන්න දන්නේ නැතුව කියවනව.
    ------ Post added on May 11, 2023 at 9:37 AM
     

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    ප්‍රශ්නේ හරියට අහල තියෙන්නේ බන්. ඒක තේරිලා නැද්ද උබට ?

    උසේන් බෝල්ට් උබ කියන ඔය මනක්කල්පිත ලෝකේ 100m , 10s වලින් දුවනවා කියලා හිතපන්.
    ඌ ඒක දුවල ඉවරවෙද්දි, මෙහෙ කොච්චර වෙලාවක් ගිහින් ද ?
    Ahapan loka deka relative karala, mona world ekeda duwanne kiyla, prashanyak aha gannda danne ne apima prashane ahala uttara dennda ona, amu gonek mu ban

    Hussain bolt example gannda ona, reality world example ekak thiyanwa
    Satelite eke hieght indala Hussain bolt diiwor 100m 10 seconds, earth ejena time dilation 45 micri seonds add karapn vice versa

    Dan gihin gahak bada ganning
     
    • Haha
    Reactions: dilann

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,019
    167,860
    113
    එකමත් එක රටක
    Ahapan loka deka relative karala, mona world ekeda duwanne kiyla, prashanyak aha gannda danne ne apima prashane ahala uttara dennda ona, amu gonek mu ban

    Hussain bolt example gannda ona, reality world example ekak thiyanwa
    Satelite eke hieght indala Hussain bolt diiwor 100m 10 seconds, earth ejena time dilation 45 micri seonds add karapn vice versa
    අනේ හරකෝ........... කියවල තේරුම් ගන්න බැරි එකෙක් නේ.


    ඌ 100m උබේ මනක්කල්පිත ලෝකේ දුවන්නේ. ඌට 10s නේ ඉතින් යන්නේ.

    ඌ ඒක දුවල ඉවරවෙද්දි මෙහෙ කොච්චර වෙලාවක් ගිහින් ද ?

    mona world ekeda duwanne kiyla,
    කියවන්න ත් දන්නේ නද්ද ? 🥴

    උසේන් බෝල්ට් උබ කියන ඔය මනක්කල්පිත ලෝකේ 100m , 10s වලින් දුවනවා කියලා හිතපන්.
    ------ Post added on May 11, 2023 at 9:42 AM

    Dan gihin gahak bada ganning
    ලිදේ නේද :lol:

    නොදන්නා මගුල් උස්සන් එන්න එපා කියන්නේ ඕක තමයි බන්
    ------ Post added on May 11, 2023 at 9:43 AM
     

    හෙළයෙක්

    Well-known member
  • Apr 26, 2014
    49,637
    100,892
    113
    ප්‍රශ්නේ හරියට අහල තියෙන්නේ බන්. ඒක තේරිලා නැද්ද උබට ?

    උසේන් බෝල්ට් උබ කියන ඔය මනක්කල්පිත ලෝකේ 100m , 10s වලින් දුවනවා කියලා හිතපන්.
    ඌ ඒක දුවල ඉවරවෙද්දි, මෙහෙ කොච්චර වෙලාවක් ගිහින් ද ?


    උබට ඒ එක මගුලක් වත් තේරිල නැති එකයි අවුල. එහෙන් මෙහෙන් වචනයක් අල්ලන් හිතන්න දන්නේ නැතුව කියවනව.
    ------ Post added on May 11, 2023 at 9:37 AM

    ගුරුත්වාකර්ෂණය වගේ අනික් බලපාන බාහිර සාධක සියල්ලම 100%ම සමාන නන් ඒකෙ දවසක් කොහොම මැන්නත් දෙකම එකට අපිට නීරීක්ෂණය පුලුවන් නන් දෙකම එකට ඉවර වෙන්න ඕනි නේද?
     
    • Like
    Reactions: dilann

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    අනේ හරකෝ........... කියවල තේරුම් ගන්න බැරි එකෙක් නේ.


    ඌ 100m උබේ මනක්කල්පිත ලෝකේ දුවන්නේ. ඌට 10s නේ ඉතින් යන්නේ.

    ඌ ඒක දුවල ඉවරවෙද්දි මෙහෙ කොච්චර වෙලාවක් ගිහින් ද ?
    Prashne ahapan details athuwa modeyek wage ke gahanne nathiwa,

    Dan mama ubata example ekak dunna neda eka apply karapn eta passe thiyenne 2 grade maths. Hariyata prashane ahapan uttrayak denda
     

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,019
    167,860
    113
    එකමත් එක රටක
    Prashne ahapan details athuwa modeyek wage ke gahanne nathiwa,

    Dan mama ubata example ekak dunna neda eka apply karapn eta passe thiyenne 2 grade maths. Hariyata prashane ahapan uttrayak denda
    මොකෝ සටලියිට් එකට පැන්නේ ?
    කෝ උබේ අර බ්ලැක් හෝල් එක ලග තියන අවුරුදු 400ක් දවසක් වෙච්ච planet එක ? :lol:

    ආයිත් අහනව.. ඒකෙ උසේන් බෝල්ට් 100m , 10s වලින් දුවනවා නම් ,ඌ ඒක දුවල ඉවර වෙද්දී මෙහෙ කොච්චර time එකක් ගිහින් ද ?
     

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    ලිදේ නේද :lol:

    නොදන්නා මගුල් උස්සන් එන්න එපා කියන්නේ ඕක තමයි බන්
    ------ Post added on May 11, 2023 at 9:43 AM
    Ha ha uba lindata watila godak wela dan,
     
    • Haha
    Reactions: dilann

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,019
    167,860
    113
    එකමත් එක රටක
    ගුරුත්වාකර්ෂණය වගේ අනික් බලපාන බාහිර සාධක සියල්ලම 100%ම සමාන නන් ඒකෙ දවසක් කොහොම මැන්නත් දෙකම එකට අපිට නීරීක්ෂණය පුලුවන් නන් දෙකම එකට ඉවර වෙන්න ඕනි නේද?
    මේ gravitational time dilation ගැන කියන්නේ..

    Ha ha uba lindata watila godak wela dan,
    කෝ ඔයා කිව්වේ නෑ නේ උසේන් බෝල්ට් එහෙ දුවල ඉවරවෙද්දි මෙහෙ කොච්චර වෙලාවක් ගිහින් ද කියලා. 🥴

    අඩුම ගානේ එහෙ ඉන්න එකෙක් මිනිත්තුවක් හුස්ම ගත්තම මෙහෙ කොච්චර වෙලාවක් ගිහින් ද කියලා කියපන්.
    ------ Post added on May 11, 2023 at 9:51 AM
     

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    මොකෝ සටලියිට් එකට පැන්නේ ?
    කෝ උබේ අර බ්ලැක් හෝල් එක ලග තියන අවුරුදු 400ක් දවසක් වෙච්ච planet එක ? :lol:

    ආයිත් අහනව.. ඒකෙ උසේන් බෝල්ට් 100m , 10s වලින් දුවනවා නම් ,ඌ ඒක දුවල ඉවර වෙද්දී මෙහෙ කොච්චර time එකක් ගිහින් ද ?
    Gon buru modayo .

    Earth eke 400 years = mars one day

    Tho earth 10 seconds gatha kara kiyanne, mars wala inna kenata denilwath ne 0.0000000000000000000000001seconds

    Tho mars eke 10 seconds gatha kara kiyanne earth wala 15 years wage all about maths, gon buruwo
    .
     

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,019
    167,860
    113
    එකමත් එක රටක
    Tho mars eke 10 seconds gatha kara kiyanne earth wala 15 years wage
    ඉතින් හරකෝ එකනේ මම කිව්වේ.................... :lol:

    20230511_070604.jpg


    උසේන් බෝල්ට් එහෙ අවුරුදු 15ක් තිස්සේ 100m දුවන එක මෙහෙ ඉදන් observe කරන එකෙක්ට slowmotion තමයි..
    🥴
     

    Bruh656

    Well-known member
  • Jan 5, 2023
    302
    284
    63
    Kaluthara
    Medical field eke thiyennda puluwan no maybes neda??? Right or wrong wennda onane

    Hari ekane mama mulinma oyagen ahuwe life eka enter wenne 42 walinda kiyla? Oya answer ekak dunne ne

    Hari mata kiyannda fetal eka life ekak wenne ehanm mona organ eka activate unmada?
    medical field එකේ තියෙන්නෙම meybes තමයි කිසිම දෙයක් නිශ්චිතවම කියන්න බැහැ. උදාහරණයක් විදිහට ගත්තොත්, අපි ඕනෑම කෙනෙක්ට ඊලග තත්පරේ උනත් cancer cell එකක් වර්දනය වෙන්න පුළුවන්. Doctor කෙනෙක් prescribe කරන drugs හරියන්නත් පුළුවන් වරදෙන්නත් පුළුවන්. එක නිසා තමයි අපි අවුරුදු ගානක් trial and error වලින් මෙතනට ඇවිල්ල තියෙන්නේ.

    Life එකක් enter වෙනවා? සුරංගනා කතානේ බන් මෙව්වා.

    ok ශරීරයේ සැකැස්ම මෙහෙමයි

    සෛල -> පටක -> අවයව -> පද්ධති -> ශරීරය
    උබ හිතනවද මේක නිකන් වහනෙක engine එක start කරනවා වගේ වෙන වැඩක් කියල? අවයව වැඩකරන ගන්න වෙලාවේ නෙමෙයි ජීවය එන්නේ. එක එන්නේ මම අර ඉස්සෙල්ල කියපු cells වලින්.
     

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    ඉතින් හරකෝ එකනේ මම කිව්වේ.................... :lol:

    20230511_070604.jpg

    medical field එකේ තියෙන්නෙම meybes තමයි කිසිම දෙයක් නිශ්චිතවම කියන්න බැහැ. උදාහරණයක් විදිහට ගත්තොත්, අපි ඕනෑම කෙනෙක්ට ඊලග තත්පරේ උනත් cancer cell එකක් වර්දනය වෙන්න පුළුවන්. Doctor කෙනෙක් prescribe කරන drugs හරියන්නත් පුළුවන් වරදෙන්නත් පුළුවන්. එක නිසා තමයි අපි අවුරුදු ගානක් trial and error වලින් මෙතනට ඇවිල්ල තියෙන්නේ.

    Life එකක් enter වෙනවා? සුරංගනා කතානේ බන් මෙව්වා.

    ok ශරීරයේ සැකැස්ම මෙහෙමයි

    සෛල -> පටක -> අවයව -> පද්ධති -> ශරීරය
    උබ හිතනවද මේක නිකන් වහනෙක engine එක start කරනවා වගේ වෙන වැඩක් කියල? අවයව වැඩකරන ගන්න වෙලාවේ නෙමෙයි ජීවය එන්නේ. එක එන්නේ මම අර ඉස්සෙල්ල කියපු cells වලින්.
    Ethakota kenekuta kiyanna puluwan life eka karanne heart eka beat unama kiyla

    Thawa kenekuta kiyanna puluwan life 10 period eke first day eka kiyla

    Thawa kenkuta kiyanna puluwan life eka kiyanne , baby eliyata gannakota kiyla.

    A kiyanne oya kiyanne medically hariyata 100% deela ne life eke athi wenne kohtaninda kiyla

    Logicaly oya hithana vidhita hondama thana kothanda??
    Mata hitenwa heart eka beat wenne gattama kiyla 42 days walin

    ඉතින් හරකෝ එකනේ මම කිව්වේ.................... :lol:

    20230511_070604.jpg


    උසේන් බෝල්ට් එහෙ අවුරුදු 15ක් තිස්සේ 100m දුවන එක මෙහෙ ඉදන් observe කරන එකෙක්ට slowmotion තමයි..
    🥴
    Gono thoge exaample tika aragena vice versa calculate karala balapan, Albert Einstein waradi kiyana modeyak dakkmai, pau aru general relativity hoya gatte
    ------ Post added on May 11, 2023 at 10:09 AM
     

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,019
    167,860
    113
    එකමත් එක රටක
    Gono thoge exaample tika aragena vice versa calculate karala balapan, Albert Einstein waradi kiyana modeyak dakkmai, pau aru general relativity hoya gatte
    තෝ අයිස්ටයින් ද ?
    උබට තේරිලා නෑ කියලා කිව්වේ. අයින්ස්ටයින් ට නෙවෙයි. 🥴

    time එක slowdown වෙන්ව කියන්නේ මහේ ඉදන් බලන එකෙක්ට slowmotion තමයි බන්.
     

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    තෝ අයිස්ටයින් ද ?
    උබට තේරිලා නෑ කියලා කිව්වේ. අයින්ස්ටයින් ට නෙවෙයි. 🥴

    time එක slowdown වෙන්ව කියන්නේ මහේ ඉදන් බලන එකෙක්ට slowmotion තමයි බන්.
    Gon buru moda harako

    Time dilation, general relativity kiyanne world wide accept karanna deyak . Tho wage buruwek thama ehama piliganne natte
     

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,019
    167,860
    113
    එකමත් එක රටක
    Gono thoge exaample tika aragena vice versa calculate karala balapan, Albert Einstein waradi kiyana modeyak dakkmai, pau aru general relativity hoya gatte
    සිරාවට පව් බන් අයින්ස්ටයින්.. ඌ තියරි හොයාගන්නවා. මෙහෙ ඉන්න හරක් තව්තිසාව බ්ලැක් හෝල් එක ගාව ඇති කියලා කියනවා :lol:

    Gon buru moda harako

    Time dilation, general relativity kiyanne world wide accept karanna deyak . Tho wage buruwek thama ehama piliganne natte
    උබට ඒක තේරෙන්නේ නැති එකයි අවුල.

    එහෙ එකෙක්ට පැයක් මෙහෙ එකෙක්ට අවුරුදු 100යි නම්,

    මම කිව්වා වගේ ඌ එහෙ නිදාගන්නවා මෙහෙ අවුරුදු සිය ගානක්.
    ------ Post added on May 11, 2023 at 10:14 AM
     

    manදman

    Well-known member
  • Aug 4, 2012
    2,444
    521
    113
    සිරාවට පව් බන් අයින්ස්ටයින්.. ඌ තියරි හොයාගන්නවා. මෙහෙ ඉන්න හරක් තව්තිසාව බ්ලැක් හෝල් එක ගාව ඇති කියලා කියනවා :lol:


    උබට ඒක තේරෙන්නේ නැති එකයි අවුල.

    එහෙ එකෙක්ට පැයක් මෙහෙ එකෙක්ට අවුරුදු 100යි නම්,

    මම කිව්වා වගේ ඌ එහෙ නිදාගන්නවා මෙහෙ අවුරුදු සිය ගානක්.
    ------ Post added on May 11, 2023 at 10:14 AM
    Gon buruwo eka logic ekak heaven eka oluwa uda thiynwa, koheda danne ne ahasa uda thiyanwa kiyanwata wada eka logical harako
     
    • Haha
    Reactions: dilann

    Bruh656

    Well-known member
  • Jan 5, 2023
    302
    284
    63
    Kaluthara
    Ethakota kenekuta kiyanna puluwan life eka karanne heart eka beat unama kiyla

    Thawa kenekuta kiyanna puluwan life 10 period eke first day eka kiyla

    Thawa kenkuta kiyanna puluwan life eka kiyanne , baby eliyata gannakota kiyla.

    A kiyanne oya kiyanne medically hariyata 100% deela ne life eke athi wenne kohtaninda kiyla

    Logicaly oya hithana vidhita hondama thana kothanda??
    Mata hitenwa heart eka beat wenne gattama kiyla 42 days walin
    scientifically සහ biologically scientist ලගේ majority එක පිළිගෙන තියෙනවා life එකක් බිහිවෙන්නේ ඩිම්බයක් සහ ශුක්රානුවක් ඒක්‌ වීමේදී කියල.
     

    dilann

    Well-known member
  • Jul 6, 2018
    68,019
    167,860
    113
    එකමත් එක රටක
    Gon buruwo eka logic ekak heaven eka oluwa uda thiynwa, koheda danne ne ahasa uda thiyanwa kiyanwata wada eka logical harako
    මම කිව්වේ. අයින්ස්ටයින් තියරි හොයාගන්නවා උබල වගේ මිත්‍යාව ඔලුවේ තියන ඉන්න හරක් දිව්‍යලෝකේ වෙලාව වැඩි කියල කිව්වා නිසා දිව්‍යලෝකේ බ්ලැක් හෝල් එකේ ඇති කියලා හිතනවා. 🤭

    උබලව ගිහින් හලන්න ඕනේ බ්ලැක් හෝල් එකකට ආයිත් එන්නේ නැති වෙන්න :lol: